herkese merhaba. marmara üniversitesi diş hekimliği fakültesi'nden çoktan mezun olması gereken fakat hâlen diplomasını alamayan 10 yılını bu fakülteye vermiş bir diş hekimi adayı olarak sesimi duyurabilmek için sizlere yazıyorum. kendimle ilgili kısa bilgi verip asıl konuya geçmek istiyorum.
maddi mânevi yıpratıcı olan bir bölümdür diş hekimliği; memur çocuğu olarak burslar ve ek işlerde çalışarak eğitimimi tamamlamaya çalıştım. bu yaşıma kadar kendi ayaklarım üzerinde çok şükür durabildim; ta ki şu son sürece kadar.
eğitim döneminde beşinci sınıf stajlarımı yapmak için istanbula gittim. pandemi süreci olduğu için çoğu diş fakültesi açılmadığı halde bizler ekim ayında stajlarımıza başladık. ilk dönem aşısızdık, dezenfektan molaları sıktı; herşey belirsizdi bizlere fakülte idaresi tarafından stajlarda belirli bir puan istenmeyeceği hastaları tedavi edip, öğrenme odaklı olmamız gerektiği duyuruldu. ekim-haziran arası tüm stajlarıma gittim; bu süreçte teorik derslerin hepsini verip bitirme tezimi teslim etmiştim. haziran ayında dönemin bitmesine bir ay kala, her branştan puan isteyeceklerini açıklayıp baraj puanı belirlediler. stajlar puanları tamamlayabilmemiz için ağustos ortasına kadar uzatıldı. bizlere; haziran sonuna puan yetiştiren , temmuz ortası 80, agustos ortası yetiştiren 65 notunu alır dendi. yani o zamana kadarki yaptığımız işlemlerden aldığımız notlar da geçerliliğini yitirdi. covid pandemisi nedeniyle diğer üniversitelerde baraj puanı istenmediğini duyuyorduk. çoğu diş hekimliği fakültesi stajlara ikinci dönem başlamıştı. sağlık bakanlığı belirlenen çalışma saatleri dahi ihlâl edilerek çalıştırıldık, normalleşme başlamamıştı. pandemi sürecinin yönetiminde sürekli karar değişiklikleriyle staj dönemimizi kötü şartlarda geçirmemize sebebiyet verildi. etik kurallarına uymayan, çözüm bulunamamış birçok probleme rağmen; yaklaşık 11 ay staja giderek elimizden gelen gayreti fazlasıyla gösterdik. (aynı şeyi mezunlarına da yapmışlardı o dönem stajyerleri grev yaparak sosyal medyada sesini duyurdu.) (#marmaradisrezilliği)
asıl meseleye gelecek olursam; fakültemizde dekan prof. dr. yasemin özkanın görevlendirmiş olduğu arş. gör. x var. kendisi hasta dağıtımı, puan teslimi, notların girişi, bilgilendirme gibi öğrencilerin staja dair tüm işlemleriyle ilgilenen duyuruları yapan yetkili kişi olarak koltukta oturuyor. şimdi görevini kötüye kullanmak. nasıl olur? sizlere bunun izâhını yapmaya çalışacağım.
araş. gör. xin hak ihlâli, aşağılayıcı tavırları, kuralsızlık, keyfiyet, görevi erteleme, öğrenci kayırma gibi keyfine göre söz ve davranışlarına maruz kalan arkadaşlarımın yaşadıklarından da olay örneklerini ek başlık altında sunacağım. (#marmara üniversitesi diş hekimliği fakültesi araş. gör. rezaleti )
bizlere; senelerce dirsek çürütüp, çalışıp yüksek puanlarla yerleştiği bir fakültede eğitim alıyormuşuz gibi davranılmıyor. sanırsınız okulu kendileri kurmuş; devlet üniversitesine bağlı değil de babalarının krallığına yerleşmiş gibi davranıyorlar. koyun gibi kapıda sıraya diziliyoruz, saatlerce keyfi bekletiliyoruz. söz ve davranışlar nahoş. puan onaylatma dıyerek bizleri canının isteği tarihte okula cağırıyor (ağustos sonu).
velhasıl gittik; burada konunun dağılmaması adına kendi hikayem üzerinden gelişenleri anlatacağım; pandemi döneminde gerek hastalarımın tedaviye ara vermesi gerek geç belirlenen baraj puanı sonrası hasta bulamamaktan kaynaklı olarak protezde eksik kalan puanım vardı. diğer branşların puanlarını tamamlamıştım. ki eski öğrenci olduğum içim döneminde sadace dördüncü sınıf stajımda yaptığım protez puanı güncel istenenin 3 katıydı; yani pandemide son iki yıl içinde mezun olmaya hak kazanan öğrencilerin çoğundan fazlaca çalışmışımdır. bu yetiştiremediğim eksik puanın sebebi zaten kendisinin elimde verecek hasta yok." demesiydi.
puan onaylatma sırası bana geldiğinde öncelikle araş. gör. x bana: yarın gel bir kanal daha yap seni endodontiden geçireyim, protezden de bırakıyorum bir dönem daha gelirsin." dedi. ki daha iki ay öncesi puanları kafanıza takmayın, yapabildiğiniz kadar hastalarınızın işlemlerini bitirin. diyordu. kendisine endodonti kanallarımı bitirdiğimi, protezde yaşadığım durumu da anlatarak hakkıma giriyorsunuz.dedim. sistemde 1 kanalını göremiyorum, tekrar yapacaksın. deyince; bu meselenin mahkemede biteceğini söyledim. tüm soğukkanlılığıyla "istediğin yere şikayet edebilirsin." dedi.
tabii uğradığım haksızlığında siniriyle ağlamamı tutamıyorum; endodonti bölüm başkanının kapısını çaldım; şansıma da toplantı çıkışıymış bölüm hocaları da yanındaydı. araş. gör. x ile geçen diyaloğu anlattım, içlerinden beni tanıyan hocam puanlarını bitirdiğini biliyorum, +1 kanalı eklenen dişi görememiştir; kendisi protez branşında ne hakla bizim bölümümüz adına emir verebiliyor? sözleriyle rahatsızlıklarını belirttiler. diğer hocamız da öğrencileri acil katına yollamış başlarında asistan olmadan kanal dolduruyorlar, bilgimiz bile yok. diyerek sitem etti. protez branşı içinde dilekçe yazıp hocamızla görüşmek istedim tabi yetkili kişi araş. gör. xolunca elinden bir şey gelemediğini belirtti.
daha önceki yıllar hiç staj firesi vermedim, hep teorik ders kaynaklı sene tekrarlarıydı. 3 sene aynı branştan kalmıştım, oral diagnoz ve radyoloji dersiydi. akşam notlar girildiğinde protez dışında, oral diagnoz ve radyoloji içinde ff notu girildiğini görünce şok oldum. stajına gittiğim halde neden bırakıldığımı anlamlandıramadım. ilgili bölüm hocamıza danıştım. kendisinin bir bilgisi olmadığını herhangi bir puan istemediğini, not girişlerini arş. gör. xin girdiğini belirtti. ucundan yine aynı kişinin çıkması şaşırttı mı? tabii ki hayır. kendi branşı protez olan bir kişi beni oral diagnozdan bırakıyor. siz kendi branşı dışında farklı bir branş adına not veren bir akademisyen gördünüz mü? böyle bir saçmalık duydunuz mu? güya sistemde üzerine kayıtlı hasta göremediği kişileri bırakmış. benim gittiğim günlerin imzası mevcut, şahitlerim de var; baktığım hastaların girişleri birlikte çalıştığım box arkadaşımın ismi üzerine kayıtlıdır. ki zaten belli bir puan istemeyen tek branştı; bırakma kriteri de yok.(ayrıca staja hiç gidememiş olup geçirilen arkadaşları biliyorum.)
kendisinin geçen yıllarda mezun olan arkadaşlarıma da benzer davranışlarda bulunduğunu, bu sebeple okullarının uzadığı, hatta ileriye gidip "ağlamanız benim hoşuma gidiyor bunun için protez seçtim biliyor musun? sözünü sıkça dillendirdiği biliniyordu. benim gibi mağdur olan; puanlarını tamamladığı halde senin acil puanını saymıyorum vb. bahanelerle bıraktığı diğer arkadaşlarında olduğunu öğrenince sınıf grubunda paylaşım yaptım; cimer üzerinden sağlık bakanlığına ve yöke dilekçe yazıp yaşadıklarımızı anlatalım, susmayalım dedim. yazdığımız dilekçeler önce rektörlük, sonra dekanlığa ulaşmış. bilin bakalım şikayetlerimize dekanın kalemiyle dönüşü kim yaptı ? araş. gör. x .yani kimi kime şikayet ediyoruz?'un ironisi. her öğrencinin eşit haklara sahip olduğunu unutan bu şahıs dilekçe yazan bazı öğrencileri özelden arayıp (ör: ebeveynı akademısyen olan) "sizi diğer öğrencilerden ayrı yerde tutuyorum" minvalinde sözlerle göz boyamaya çalışmıştır. (bunları kendisi için açılacak ayrı başlıkta tek tek paylaşacağım.)
tamamlamış olduğumuz staj puanları sayılmayıp tekrar bir dönem daha gelip sıfırdan staj yapıp hasta bakmamız istendi. stajımızda eksik kalan puanı tamamlamamız istense bunu anlarım, fakat bir yıldır verdiğim emek çöpe atılıyor. bitirdiğim tedaviler sayılmıyor. bu yaklaşımın öğretmek amaçlı olmadığı aşikardır. bizler staj yaparken para almıyoruz; yaklaşık mesai saatleri arası hasta bakıyoruz. akademik kadro ne kazanır, döner sermayeyle ne döner? bizim fazlaca baktığımız hastalardan kazanılan paralar nereye gider? bilemem. bu konulara vâkıf değilim.
4 ay önce mahkemeye başvurdum. idari mahkeme yönetmeliğin durdurulması ve karara itiraz talebinde bulundum. cebimde beş kuruş olmadığı için sağolsun dr. avukat bir büyüğümüz bana destek oldu, davayı açtı. dilekçemde açık bir şekilde hukuka aykırı durumlar olduğunu fakülte yönetmelik kanunlarının ihlal edildiğini" gösteren kanıtlara rağmen, üstü kapatılarak isteğim reddedildi. dilekçeme karşılık gelen savunmada iddialarıma doğru düzgün bir açıklama bile getirilmedi. üst mahkemeye başvurdum, aynı sonucu aldım. bu süreçte hukuka güvenmem gerektiğini düşünerek sessizliğimi korudum. fakat küçük bir ayrıntıyı es geçtiğimi farkettim: "ülkede adalet ve hukuk mu kaldı? gerçeğini.
yapılan haksızlığa karşı sessiz kalamadım, çünkü biliyorum ki; benim gibi aynı kişiden mağdur olan başka öğrenciler var ve olacak da. daha fazla öğrencinin benzer durumları yaşamaması adına sınıfa bir çağrıda bulundum. yöke soruşturma dilekçesi yazacağımı tanıklara ihtiyacım olduğunu. mezun olan arkadaşlardan sağolsunlar destek geldi, okulu devam edenlere sınıfta bırakılma korkusu aşılandığı için tabii ki çekinme durumu oluyor. yöke dilekçemi yeni yolladım. bakalım; soruşturma açılır mı? tanıklarım dinlenir mi? sistem hala kendi adamını korumaya devam eder mi? adalete olan inancımı her geçen gün söndürdükleri için artık olacakları kestiremiyorum. yaşayıp göreceğiz.
sonrası; diş hekimleri odası başkanına gittim hem kendi memletimde hem de istanbul'da. okulun iç meselelerine pek karışmak istemiyorlar, daha önceden öğrenci destekledikleri için sanırım papaz olunmuş; sağolsunlar dinlediler fakat bir çözüm bulunmadı. 30 yıl önce kendi zamanlarında da bu tip olayların yaşandığını, bir şeyin değişmediği, yeri gelince ayıya dayı diyeceksin, bir süre daha idare et gibi öğütler dinledim. yani susmalıyım; gerekirse tekrar yaptığım stajı yapacakmışım. ee zaten susa susa bu hale gelmedik mi biz? ki bunca sene sineye çektiğim şeyleri toplasam burdan köye yol olur belki kendileri zamanında değişim için harekete geçse bizim jenerasyon aynı sıkıntıları yaşamıyor olacaktı.
yaşadığımız haksızlığa çözüm bulabilmek adına görüşebileceğimiz ilgili kişiler dekanlık çatısı altında olmalı maalesef yetkilerin bir kişinin tekeline bırakılması ve kendi branşı olmadığı halde diğer branşlara müdahale edebilmesi sürecimizi daha da zorlaştırıyor. gidip istediğiniz yere şikayet edebilirsiniz gibi ifadelerle muhatap alınmıyoruz. bu gücü nereden alıyor sizce? kendisini göreve getirmiş olan dekandan tabii ki.
dekan yardımcısıyla görüşmek istediğimde okulun önemli meseleleri var ilgilenemem, gitsin arş. gör. x ile görüşsün dedi. mailime dönüş dahi yapmaktan aciz; odalarının kapısında saatlerce bekletilip beş dakika derdimi anlatamadığım kişiler niçin dekanlık çatısı altındadır? bir üniversite dekan ve yardımcısının öğrenciden daha önemli işi ne olabilir? koridor ortasında nazikçe danışmak istediğim bır soruyu dahi ben senin dekanınım önce görüşmek için randevu alacaksın böyle koridorda ayaküstü sorunu mu cevaplayacağım? diyen bu yürüyen kibirler neden eğitim kurumlarının başına verilir?" yahu belki o an yardıma ihtiyacım var, kritik bir durum var insanlığınızı da mı bu kadar kaybettiniz? randevu ile zaten görüşemedim efendim bir böcek kadar değerimiz olmadığı için onların gözünden. altta görevlendirdiği kişiye yönlendirildim durdum.
velhasıl; zaten stajımın son ayları kalacak yer ve parasal sıkıntılar yaşıyordum. stajdan kalan zamanlarda gittiğim part-time işler de pandemi vesilesiyle iptal olunca, işsizlik baş gösterdi. uzatmalı staja giderken, eş dostun evinde kalmaya; çekinerek borç isteyip geçinmeye çalıştım. puan teslimine gidebilmek için bekleme haftası telefonumu dahi sattım. sonrakı birkaç ay telefonsuzdum. arkadaşımın ödünç verdiği tuşlu bir telefonla ile idare ettım. kalacak yer sıkıntısı, parasızlık, işsizlik, borçlar hepsi biraraya gelince çaresizlik içinde istanbuldan ayrılma kararı aldım ve inanın o süreç sanırım hayatımın en zorlu dönemlerinden biriydi. sizlere veda mektubu bırakıp intihar etmiş de olabilirdim. fakültede yaşadıklarından dolayı bu düşüncelere gark etmiş arkadaşlarım da olduğunu biliyorum. herhangi bir öğrenci arkadaşımıza bunu yaşatırlarsa vebalinin altından kalkamazlar; peşini de bırakmayız.
yaşadıklarımdan sonra hayatıma tükenmişlik sendromu, depresyon da eklenınce ailemin yanına memlekete döndüm. takdir edersiniz ki bir yaştan sonra insana ağır geliyor aileye yük olmak, diploma beklentisinde olurken onlara hâlâ mezun olamadım demek zorunda kalmak. o kadar yılın emeğinin ekmeğini yiyememek, cv'nin bir çöp kadar değerinin olmayışı çaldığın kapıların tek tek yüzüne kapanması, aslına bakarsan yaşadığın ülkenin kabul etmek istemediğin gerçeklerinin yüzüne çarpışı
üzgünüm; adalet topaldır, yavaş yürür ancak er ya da geç gideceği yere varır derler; bu söze yürekten inanıyorum.
ilâhi adalet varsa yanlarına kalmayacak bu kadar öğrenciden aldıkları ahlar; fakat kimsenin önünde eğilip bükülmeyeceğimin altını çizerek; haksızlığa karşı sessiz kalmanın da suça ortak olmak olduğunu belirtmek isterim. buna akademik kadroda olup yapılanlara şahit olduğu halde, koltuğunun sevdasıyla ses çıkarmayan; ezilenin öğrenci olduğu yerde güçlü konumda olanın kendileri olduğunu bilen ve susan kişilerde funduszeue.infoımıza giren bu akademisyen görünümlü zalimlere hakkımı helâl etmiyorum. elbet sizler de gidicisiniz. kibir ve egonuzla yürüttüğünüz baskıcı yönetim kaç yıldır koltukta oturuyor oluşunuz ile devam ediyor olsa da devran dönecektir. gün gelir, hesap döner.
ahlaklı, vicdanlı, adil olabilmek, hak ihlâl etmemek gibi insani erdemler ne önemli değil mi dostlar? işte bunlardan biri dahi kişide eksik olduğunda tüm dengeler nasıl da bozuluyor.
yeri gelmişken belirtmek isterim; hocalarıma karşı en ufak bir saygı ve sevgide kusur etmemişimdir. üzerimizde emeği olan çok değerli hocalarımızı bu vasıflardan tenzih ederim. kendilerine tüm kalbimle teşekkürü bir borç bilirim, sevgilerimle.
ek 1: okulun uzama süresini duyan çoğu kişi gibi şaşıracağınızı düşünüyorum fakat içinizde marmara diş hekimliğinde okuyan ya da mezunu olan kişiler çok iyi bilir burada herşey mümkün. itüyü bırakıp senesinde girmiş olduğum fakültemi çok isteyerek tercih ettim, ingilizce eğitim veriyor olması da en büyük etkendi. başıma bu kadar şey geleceğini, büyük hayal kırıklıkları yaşayacağımı tahmin edemezdim. alttan-üstten ders alma olmadığı için teorik ya da pratik tek ders yüzünden dönem birincisinin dahi sene kaybettiği sınıf geçme sisteminde bahsediyoruz. herhangi bir dersin kaldıysa ben de bırakırım,hepsini geçtiysen geçiririm mantığıyla pata küte eleme yapan hocalar mi dersin sınıfınız çok kalabalık kliniklere sığmayacak mecburen bır kısmınızı eleyeceğiz diyenler mi dersin bu konuya hiç değinmeyeceğim. zira üniversitede duyabileceğiniz en mantık dışı not sistemi olabilir.
ek 2: yönetmelik kanunlarından; (eğitim - öğretim yılı için anabilim dalları tarafından önerilen iş/puan/klinik uygulama barajları, fakülte kurulu tarafından görüşülerek eğitim - öğretim yılı başlamadan en geç 5 (beş) iş günü önce ilan edilerek net olarak belirlenmesi, öğrencilerinde buna göre hazırlık ve planlama yapması gerekmektedir.)
-(ilgili bölüm hocasının girilen notlardan haberinin olmadığı,dolayısıyla ihtilaf konusu dersin uygulamasını yapan ve takip eden akademisyen ile ders olarak sorumlu bölüm öğretim üyesinin farklı uygulamalar takip ettiği) gibi hukuksal gerekçelerle dava açtım.
bu süreçte iş aramadığım sanılmasın, istanbulda ve kendi memleketimde cvi mi atıp başvurmadık yer bırakmamışımdır. diş hekimliği dışındaki çalışabileceğim sektörlere (mağaza, avm, kitapevi, cafe vs) hekim asistanlığı yapabilirim diye dental ilanlara da başvurdum. işsizlik meselesini ayrı bir çatı altında incelemek lazım, zira yeni mezun diş hekimleri dahi işsiz kalıyorsa; diplomasızı siz düşünün.
dipnot: arkadaşlar olayı yaşayan kişi ben değilim. @tamyerinerastgeldi arkadaşımız henüz çaylak olduğu için başına gelen bu olayla ilgili başlık açmamı rica etti.
entryi okuyana kadar dolguyla çözülecek çürüğüm diş köküne indi. implant yaptıracağım artık.
buradan yetkililere seslenmek istiyorum:mezun edin şu çocuğu implant yaptıracak diş hekimi bulamıyoruz.
(bkz: manas destanı)
o kadar uzun ki günde 5 kelime ile yaşayanlar okuyamaz bu yüzden özet:
(bkz: upham)
kolidor'dan sonrasını okumadığım rezaletin anlatıldığı başlıktır.
baştan sona okudum, rezalet gibi rezalet.
up
diş hekimliği fakültesinde sıradan bir gün.
kardeşim ne çekmişsin be, sayfalar ağlamış 10 yıl anısına
aşırı uzun bir metin. öncelikle kimse okumaz, biraz kisaltmaniz lazım. madem hukuki yollarlarla olmuyor, o zaman eylem yapın yeri göğü inletin.
(bkz: öğrenci görünümlü dinazorlar)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
Yurt Dışı değişim programına kimler başvurabilir?
Yabancı uyruklu öğrenciler ile yurtdışında lise eğitimi görmüş T.C. vatandaşları Marmara Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Seçme Sınavı (MÜYÖS)'na girmeleri ve başarılı olmaları halinde Marmara Üniversitesinde öğrenci olma hakkı kazanabilirler.
M.Ü. Erasmus Başvurularında Dikkat Edilmesi Gerekenler?
1) Ogrencilerin seciminde taban puan olarak lisans icin /4, yuksek lisans ve doktora icin 2,5/4 agirlikli not ortalamasinin olmasi gerekiyor.(Bkz. Ulusal Teklif Cagrisi sayfa 23)
funduszeue.info
TBOYU _OGRENME_PROGRAMI_(LLP)_ULUSAL_TEKLIF_funduszeue.info
Universitemiz Otomasyon Biriminden edinilen bilgiye gore, 1.,2., 3. ve funduszeue.infoa olan tum ogrenciler BYS sistemindedir. Öğrenci transcriptlerinin tamamında 4'luk not ortalamasi funduszeue.info kapsamda öğrencilerin Erasmus Program kosulları geregi taban puani saglayip- saglamadiklari konusunda transkriplerdeki 4'luk ortalamalara bakılmalıdır.
Dikey gecisle universitemize kayıt olmus ogrencilerin, onceki Üniversitelerinde almis olduklari dersler transkript notlarina etki >etmeyip muaf olarak yer aldıgı icin, Marmara Universitesi'nde yapmis oldukları not ortalamasi dikkate alinmalidir.
2) Not denkliği konusu sizlerden gelen sorular üzerine tekrar Ulusal Ajansa danışılmıştır. Yapılan açıklamaya göre; 4'lük ortalamanın yer almayıp, sadece 'lük ortalamanın yer aldığı transkriptlerde Yükseköğretim Kurulu'nun tablosundaki değerlere başvurmak funduszeue.infom Ulusal Teklif Çağrısı'na başvurduğumuzda benzer ifadenin bu belgede de yer aldığı görülmektedir.
Mevcut sistemden once Universitemize kayıt yaptirmis ve eski sistemde değerlendirilen ogrenciler var ise, ancak o zaman YOK'un donusum tablosuna basvurulması gerekir.
3) Web sayfamızda yer alan ve ekte tekrar ilettiğimiz secim formlarından "Ön değerlendirme-Form 2" tarafınızdan düzenlenip, bölümüzden başvuran öğrencilerin belgeleriyle birlikte 28 Şubat Pazartesi günü mesai bitimine kadar ofisimize iletilmelidir.
Form-2 düzenlenirken başvuran öğrencilerin 4'lük not ortalamalarının formda ilgili kısma yazılması gerekmektedir.
4) Yabanci Dil Sinavi ile ilgili muafiyet durumu olmayacaktir. Secim icin tum ogrencilerin Universitemiz Yabanci Diller Yuksekokulu tarafindan yapilan sinavlara girmeleri zorunludur.
Bununla birlikte geçmiş yıllarda olduğu gibi başvuran öğrencilerimiz 5 farklı üniversite tercihinde bulunabildikleri icin birden fazla dilden sınava girebilirler. Öğrencilerimiz tercih ettikleri üniversitelerin eğitim dilinden sınava girmelidir. Bu kriteri uygulamadığımız zaman seçilen öğrencilerin karşı üniversitelerin koşullarını sağlayamama gerekçesiyle kabul alamadıkları gözlemlenmektedir.
İngilizce, Almanca ve Fransızca dillerinde sınav düzenlenmektedir. Bu sınavlar öğrencilerin birden fazla dilin sınavına girmelerini >sağlayacak şekilde farklı saatlerde yapılacaktır. İngilizce sınavının 9 Mart, Almanca ve Fransızca sınavının 12 Mart'ta yapılacağını bir kez >daha hatırlatmak isteriz. Sinav yeri hakkinda duyuru basvurular tamamlandiktan sonra Birimimizin web sayfasinda yapilacaktir.
Eğitim dili İtalyanca yada İspanyolca olan üniversietelere gidecek öğrencilerimiz, bu diller için belge ibraz edip İngilizce sınavına girebilirler.
5) 4. sinif ogrencilerinin basvurulari, basvuran ogrencilerin en erken bir sonraki akademik donemde gittikleri dusunuldugunde islevsel funduszeue.info ogrencilerin mezuniyetleri uzasa bile 30 ECTS kredisi karsiligi ders yuku alamadiklari ya da basarisiz olduklari funduszeue.info nedenle, 4. sinif ve mezuniyeti uzayan ogrencilerin Programa basvursalar bile secilmemeleri gerekmektedir.
6) Erasmus Programina dahil olan ulkelerden birinin vatandasi olan Universitemiz ogrencilerinin Programdan yararlanmasinda bir sakinca yoktur. Bunlarin Erasmus Hareketliligi ile vatandasi oldugu ulke yuksekogretim kurumuna gitmesi mumkundur.
7) Programa dahil olan ulkeler disinda diger ulke vatandaslari da Universitemiz ogrencisi olmak kaydiyla Programdan yararlanabilirler,>Marmara Üniversitesi'nin ogrencisi olmak yeterlidir. Bu kosul ilanda acıklanmisti ancak gelen sorular uzerine tekrar vurgulamak isteriz.
Erasmus öğrencisi olursam aldığım burslar kesilir mi?
Hayır, Erasmus öğrencisi olmak hiçbir bursun kesintiye uğramasına yol açmaz. Yurtdışındayken buradaki bursunuz ödenmeye devam eder. Bu durumun sebebi Erasmus' tan sağlanan parasal desteğin aslında bir burs olmamasıdır. Erasmus bir burs programı değildir.
Geri kalan hibemi (% 20) ne zaman alabilirim?
İkinci taksidin ödemesi değişim dönemi sonunda, öğrencinin Nihai Rapor, Transkript, Tanınma Belgesi ve Katılım Sertifikasını teslim etmesi sonrası, katılım sertifikasında belirtilen öğrenim başlangıç-bitiş tarihlerine göre toplam hibesi yeniden hesap edilerek yapılır. Öğrenciler yalnızca Erasmus öğrenim dönemleri için yurtdışında bulundukları süre karşılığı hibe alabilirler.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) nedir?
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (European Credit Transfer System), akademik tanınmayı kolaylaştırmak için kullanılan bir akreditasyon sistemidir. Öğrenci hareketliliğini kolaylaştırmak ve öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını garanti altına almak için Avrupa Birliği tarafından geliştirilmiştir.
Gittiğim üniversitede kayıt parası ödeyecek miyim?
Hayır. Karşı üniversite, LLP/Erasmus programı kapsamında gelen öğrenciden herhangi bir kayıt, sınav veya öğrenim ücreti talep edemez. Ancak sigorta akademik malzemelerin fotokopisi, laboratuvar ürünlerinin kullanımı gibi çeşitli materyallerin kullanılması için ek bir ödeme talep edilebilir.
Erasmus Öğrenci Beyannamesi nedir?
Erasmus öğrenci beyannamesi (Erasmus Student Charter) ‘’Erasmus öğrencisi ‘’statüsü, Erasmus uygunluk kriterlerini karşılayan ve üniversiteleri tarafından uygun bir ortak üniversitede öğrenim görmek ya da bir işletemeye veya diğer uygun bir kuruluşa staj amaçlı yerleştirilmek suretiyle yurtdışında bir erasmus süresi geçirmek üzere seçilmiş olan öğrencilere verilir. Erasmus öğrencisi olarak beklenti içerisinde bulunduğunuz haklarınızı, yine erasmus öğrencisi olarak yapmanız gerekenleri içerir.
Uluslararası Ofis’e teslim ettiğim bir evrakı ne zaman geri almalıyım?
Belgenizin imzalanıp imzalanmadığını “X belgemi X tarihinde, X günü X için bırakmıştım” bilgisini vererek, Uluslararası Ofis’ten e-posta ile öğrenebilirsiniz. Belge iletmek veya teslim almak için öğrenci saatleri içerisinde (Pzt , Salı , Çrş , Prş , Cuma ) geliniz.
Gideceğim kurumda alacağım derslerin belirli bir sayısı var mı?
Öğrencinin Türkiye'deki üniversitesinde alması gereken derslere karşılık, gideceği yüksek öğretim kurumunda eşdeğer gelen dersler belirlenir ve alınan derslerin tanınırlığı öğrenci, öğrencinin kendi kurumu ve gideceği kurum arasında değişim dönemi öncesinde imzalanan Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) ile kayıt ve güvence altına alınır. Ders isimlerinin ve içeriklerinin bire bir aynı olması beklenmez, ders içeriklerinin örtüşmesi yeterlidir. Kurumların yetkilileri ve gidecek öğrenci tarafından atılması gereken imzaların tamamlanmış bir Öğrenim Anlaşmasında yer alan derslerin tanınacağı yükseköğretim kurumunun Erasmus Üniversite Beyannamesi başvurusu sırasında taahhüt edilmiştir ve aykırı hareket edilmesi halinde Ulusal Ajans durumu Avrupa Komisyonu’na rapor etmekle yükümlüdür ve bu, kurumun Beyannamesi’nin iptal edilmesi ile neticelenebilir.
Ders seçimi yapılırken yarıyıl için 30, 1 yıl için 60 AKTS kredisi hedeflenmelidir. Başarılı sayılan öğrenciler, Türkiye'ye döndüklerinde eğitimlerinin yurt dışında geçirdikleri dönem(ler)ini Türkiye'de geçirmiş gibi sayılacaktır. Başarısız sayılan öğrenciler, eğitimlerine Erasmus öğrencisi olmadan evvel kaldıkları yerden devam edecekler, ancak başarılı oldukları derslerin kredi toplamı karşılığı kadar derslerden muaf olurlar.
Erasmus öğrenim hareketliliği süresi boyunca alacağım dersleri nasıl seçeceğim?
Her öğrenci ile yurt dışındaki öğrenimi öncesi bölüm koordinatörü ile birlikte bir öğrenim anlaşması imzalanır (3 orijinal, biri öğrencide, biri MÜ Uluslararası Ofis Birimi'nde biri de gidilen kurumda bulunmak üzere). Öğrenim Anlaşması'nda öğrencinin gideceği kurumda alacağı derslerin adları ve ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System/Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi-AKTS) kredileri yazılır. Derslerin listesi gidilecek üniversite tarafından temin edilebilir. Ders listesi gidilecek üniversitenin web sayfasından indirilerek bölüm koordinatörü ile birlikte seçim yapılır. Öğrenim Anlaşmasında öğrencinin yanı sıra her iki kurumun Erasmus bölüm koordinatörünün ve Erasmus kurum koordinatörünün imzaları ve her iki kurumun mührü bulunmalıdır. Öğrenci yurt dışına çıkmadan önce Öğrenim Anlaşması'nın tüm taraflarca imzalı hali Birimimize iletilmelidir.
Çeşitli nedenlerle öğrenim anlaşmasında yapılacak olan değişikliklerin öğrencinin gittiği yükseköğretim kurumunda akademik dönemin başlamasını takiben en geç 1 ay içinde yapılmış olması ve öğrencinin kendi yükseköğretim kurumu ve gittiği yükseköğretim kurumu yetkilileri tarafından onaylanmış olması gerekmektedir.
Uluslararası Ofisin iletişim bilgileri nelerdir?
Adres: Marmara Üniversitesi Uluslararası Ofis Mühendislik Fakültesi Binası B Blok 7. Kat Göztepe İSTANBUL TURKEY
Telefon:
Faks: 87 14
E-posta: [email protected]
Öğrenci Hareketliliğinde yabancı dil ne kadar önemlidir?
Erasmus öğrencisi olarak yurt dışına gidecek öğrencinin belirli bir düzeyde yabancı dil bilmesi gerekir. Bunun gidilecek ülkenin dili olması şart olmayabilir. İngilizce dili Avrupa ülkeleri içinde büyük ölçüde birleştirici bir dil olmaktadır. Bununla birlikte, gidilen okuldaki eğitim dilinin bilinmesinin istenmesi de mümkündür.
Öğrencinin İngilizce veya gittiği ülkenin dilini Erasmus öğrenim veya staj hareketliliğinin gerekliliklerini yerine getirebilecek düzeyde bilmesi gerekmektedir. Faaliyete başlamadan önce gidilecek kurumda hangi dil veya dillerin kabul edildiğinin bilinmesi gerekmektedir.
Avrupa’daki istediğim herhangi bir üniversiteye Erasmus öğrencisi olarak gidebilir miyim?
Hayır, Bölümünüz/Yüksek Okulunuz/Enstitünüzün sizin devam ettiğiniz programla ya da bölüm ile ilgili İkili Anlaşması (Bilateral Agreement ) olması gerekir. Aşağıdaki tabloda bölümünüzle ilgili anlaşma olup olmadığını varsa hangi ülke/üniversiteyle olduğunu öğrenebilirsiniz:
İkili Anlaşma Yapılan Yüksek Öğretim Kurumu | Yılı | Üniversite ID Kodu | İkili Anlaşma Yapılan Bölüm Kodu | İkili Anlaşma Yapılan Bölüm |
UNIVERSITY OF GOTHENBURG | S GOTEBOR01 | HEMŞİRELİK, EBELİK,FİZYOTERAPİ | ||
TECHNISCHE UNIVERSITAT DORTMUND | D DORTMUN01 | SAĞLIK BİLİMLERİ, FİZYOTERAPİ | ||
HOCHSCHULE HANNOVER,UNIVERSTY OF APPLIED SCIENCES AND ARTS | D HANNOVER05 | SAĞLIK YÖNETİMİ | ||
OSNABRÜCK UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES- HOCHSCHULE OSNABRÜCK | D OSNABRU 02 | HEMŞİRELİK, FİZYOTERAPİ | ||
UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MODENA E REGGIO EMILIA | I MODENA 01 | HEMŞİRELİK, EBELİK,FİZYOTERAPİ |
İKİLİ ANLAŞMALAR LİSTESİ
Engelli öğrenciyim şartlar benim için de aynı mı?
Erasmus programına katılım şartları değerlendirildiğinde Engelli öğrencilerimiz gerek değerlendirme gerekse hibe alımı konusunda kesinlikle eksi bir durumda değil aksine daha fazla kazanımları vardır.
Erasmus Programı neler kazandırır?
Erasmus Programı size yurt dışı deneyimi, çok kültürlü ortamda ders işleme, değişik kültürleri tanıma, Türk kültürünü tanıtma, yeni arkadaşlar edinme, farklı bir okulda öğrenci olabilme ve farklı bir sistem görebilme olanakları kazandırır.
Erasmus öğrenim hareketliliğinin amacı nedir?
Programın amacı Avrupa'da yüksek öğretimin kalitesini artırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmektir. Erasmus programı, üniversiteler arasında ülkelerarası işbirliğini teşvik ederek; öğrencilerin ve eğitimcilerin Avrupa'da karşılıklı değişimini sağlayarak; programa katılan ülkelerdeki çalışmaların ve alınan derecelerin akademik olarak tanınması ve şeffaflığın gelişmesine katkıda bulunarak bu amacı gerçekleştirmeye çalışmaktadır. Daha kaliteli yükseköğretim sunan Avrupa'da mezunlar daha donanımlı, iş dünyasının beklentilerine daha fazla cevap veren bireyler olacaklardır.
Erasmus öğrenim hareketliliği nedir?
Erasmus öğrenim hareketliliği, yükseköğretim kurumu öğrencilerinin bir akademik yıl içerisinde eğitimlerinin bir veya iki dönemini Avrupa Birliği üyesi bir ülkedeki anlaşmalı bir yükseköğretim kurumunda gerçekleştirmesidir. Hareketlilik faaliyetinin gerçekleştirilmesi için bölümünüzün Avrupa Birliği üyesi bir ülkedeki Erasmus Üniversite Beyannamesi (EÜB) sahibi bir yükseköğretim kurumundaki ilgili bölüm ile Erasmus İkili Anlaşması olması gerekir.
Yaz okulunda benim almak istediğim ders Üniversitede açılmamış ise ne yapabilirim?
Öğrencinin kaydolmak istediği derslerin M.Ü. Yaz Okulunda açılmaması durumunda, farklı bir üniversitenin Yaz Okulundan ilgili dersleri alabilir. Öğrenci, farklı bir üniversiteden alınacak dersin içerik, dil, kredi ve ders saatini, Yaz Okulu akademik takvimini içeren resmi belgeyi önceden kendi birimine verir. İlgili bölüm, program veya anabilim/anasanat dalının görüşü alınarak birim yönetim kurulu tarafından uygun görülmesi halinde farklı üniversiteden ders alınabilir.
Yaz okulunda benim almak istediğim ders bölümümde açılmamış ise ne yapabilirim?
Öğrencinin kayıtlı bulunduğu birimin Yaz Okulunda kaydolmak istediği ders açılmadığı takdirde; öğrenci bu dersi, Üniversite içinde başka bir birimden alabilir. Bu durumda, diğer birimden alınacak dersin denkliğinin; içerik, dil, kredi ve ders saati açısından öğrencinin kayıtlı olduğu ilgili akademik birim ve birim yönetim kurulu tarafından kabul edilmesi ve diğer birimin birim yönetim kurulunun onayı gerekir.
Yaz okulundan kaç kredi/ders alabilirim?
Yaz Okulunda, bir öğrenci toplam on krediyi aşmamak üzere en çok dört ders alabilir. Ancak, Yaz Okulundan ders alarak doğrudan veya tek ders sınav hakkı ile birlikte mezun olabilecek durumda olan öğrenci toplam on iki krediyi aşmamak üzere en çok dört ders alabilir.
Yaz okulu nedir?
Öğrenci, ders eksiğini tamamlamak üzere, başarısız olduğu veya not yükseltmek amaçlı olarak başarılı olduğu bir dersi tekrarlamak veya yeni ders almak için Yaz Okulundaki derslere kaydolabilir. Yaz Okulunda açılan bir derse kaydolan öğrenci o dersi bırakamaz.
Bursum hangi durumlarda kesilir?
Burs ve yardımlar
Fakülteden kaydımı sildirmek istiyorum. Ne yapmalıyım?
Kaydını sildirecek öğrencinin öncelikle en erken bir hafta önceden dilekçe vermesi gerekmektedir. Başvuru Fakülte Yönetim Kurulunda görüşüldükten sonra Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla öğrencinin kaydı silinir. Kaydını sildirecek öğrencinin harç borcunun bulunmaması gerekmektedir.
Mezuniyet belgemi nasıl alabilirim?
Mezun olan öğrenci, öğrenci işlerinden ilişik kesme formu alır ve gerekli yerlere onaylattırır. Onaylatılan belge ile birlikte aynı gün içinde mezuniyet belgesi ve transkript alınabilir.
Gazetecilik Bölümü
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Özhan TINGÖY | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Bölüm Başkan Yardımcıları
Doç. Dr. Şevki IŞIKLI | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Yayıncılık Yönetimi Anabilim Dalı
Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Emine KOYUNCU | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Hüseyin Emre Bağce | |
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Nurşen MAZICI | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Cem ÇETİN | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Levent ELDENİZ | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Doç. Dr. Aysel AY | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Doç. Dr. Serkan BAYRAKCI | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Seçil ÖZAY | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Esin KARTOPU | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Büşra T. DURMUŞ | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Süheyla Nil MUSTAFA | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Ece BAYKAL FİDE | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Oylum TANRIÖVER | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Alaattin ASLAN | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Arş. Gör. Oğuz GÜLLEB | ||
Anabilim Dalı | : Yayıncılık Yönetimi Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Anabilim Dalı
Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Hüseyin Barış DOSTER | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Tolga KARA | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Orhan BAYTAR | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Doç. Dr. Zeynep Yelda KABAN KADIOĞLU | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Şevket SAYILGAN | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Ali MİNARLI | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Arş. Gör. Dr. Deniz DEMİR | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Arş. Gör. Dr. Muhammed Akif ALBAYRAK | ||
Anabilim Dalı | : Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Bilişim Anabilim Dalı
Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Necmi Emel DİLMEN | ||
Anabilim Dalı E-posta | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Özhan TINGÖY | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Cem Sefa SÜTÇÜ | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Erhan AKYAZI | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Necmi Emel DİLMEN | ||
Anabilim Dalı E-posta | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Çiğdem AYTEKİN | ||
Anabilim Dalı E-posta | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Prof. Dr. Mehmet ÖZÇAĞLAYAN | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Doç. Dr. Şevki IŞIKLI | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Doç. Dr. Ahmet ÇETİNKAYA | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Doç. Dr. Haldun NARMANLIOĞLU | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Doç. Dr. Cemile TOKGÖZ | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Dr. Öğr. Üyesi Burak POLAT | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
Arş. Gör. Dr. Ezgi DİNÇERDEN | ||
Anabilim Dalı | : Bilişim Ayrıntılı bilgi için tıklayınız >> |
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası