İlk kez Gazeteniz TURAN’ın; Manşet Haberi’yle kamuoyuna duyurduğu ilimizde bazı okulların boşaltılmaya başlaması üzerine şehir merkezindeki 16 okul ile ilçelerdeki 8 okulla birlikte Elazığ İli genelinde toplam 24 okulun yerlerine yenilerinin yapılması kaydıyla yıkılmasına ilişkin olarak Elazığ Millî Eğitim Müdürlüğü’nden ikinci bir yazılı açıklama yapılırken, Elazığ Merkez Kuşhane Köyü İlkokulu’nun resmen Kuşhane Köyü Taziye Evi’nde öğretim göreceği bildirildi…
Elazığ Millî Eğitim Müdürlüğü yıkımı yapılacak okulların öğrencilerinin önlem amaçlı olarak eğitim ve öğretimlerini sürdürecekleri okul ve binaları açıklarken, okulların açıldığı ilk gün boşaltılan okullar ile yıkılacak okulların öğrencilerinin yerleşeceği okullarda büyük karışıklık yaşandı. Zor durumda kalan öğrenciler ve velileri uygulamaya tepkili ve durumdan şikâyetçi…
İŞTE BOŞALTILACAK AMA TAŞINACAK YA DA YIKILACAK OKULLAR…
Yazılı açıklamada; 1-Elazığ Merkez Cumhuriyet Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, 2-Mezre Ortaokulu, 3-Aziz GÜL Ortaokulu, 4-Dumlupınar İlkokulu, 5-Gazi Anaokulu, 6-Şahsuvar İlkokulu/Ortaokulu, 7-Şehit Öğretmen Nadir OZAN İlkokulu, 8-Salim HAZARDAĞLI İlkokulu,9-Şehit Vedat KILIÇASLAN İlkokulu, Akçakiraz İlkokulu, Koruk İlkokulu/Ortaokulu, Avukat İbrahim GÖK Ortaokulu, Şahinkaya Ortaokulu, Fatih Anadolu Lisesi, Şehit Ahmet KÜÇÜKTAĞ İlkokulu, İmam Efendi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, Kuşhane İlkokulu, Alacakaya Ortaokulu, Karakoçan Fatih İlkokulu, Karakocan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Keban Çok Programlı Anadolu Lisesi, Kovancılar Sultan Kubeys Kız Anadolu Lisesi, Fatih Mehmet İlkokulu, Maden Anadolu İmam Hatip Lisesi, Maden Çok Programlı Anadolu Lisesi, Maden İlçesi Vali Aydın ARSLAN Ortaokulu, Palu Çimsitbey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi binalarının boşaltılacağı, bazılarının taşınacağı, bazı binalarının ise yıkılacağı, böylece okulların yeni binalarına kavuşacağı bildirildi…
THK BİNASI ÖĞRETMENEVİ ASO MÜDÜRLÜĞÜ OLARAK KİRALANACAK!
Öte yandan söz konusu yazılı açıklamada, daha önce Gazeteniz TURAN’ın haberiyle kamuoyuna duyurduğu gibi Elazığ İlbey Otel Binası’nın 3 yıllık bir süreyle yeni Öğretmenevi yapılıncaya dek kiralanarak Elazığ Öğretmenevi olarak hizmete sokulacağına dair karar da yer aldı. Kararda şu ifâdelere yer verildi; “Elazığ Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu (ASO) için Müdürlüğümüz ve Eğitim Müfettişleri Başkanlığınca yapılan ön değerlendirme sonucu tarih ve sayılı incelemeye dayanılan karar doğrultusunda, THK'ye ait olan ve İl Özel idaresi tarafından kullanılan binanın Öğretmenevi ASO Müdürlüğü olarak kullanılmak üzere kiralanması,”
“YIKIM ÇALIŞMASI YAPILACAK OKULLARDA ALINAN EĞİTİM TEDBİRİ” KARARLARI
TC Elazığ Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün Tarihli ve “Yıkım Çalışması yapılacak Okullarda Eğitim Tedbiri” Konulu Resmî Yazısı’nda alınan kararlar aynen şöyle;
İlgi:
a) 01/08/ tarihli ve //32 sayılı inceleme raporu.
b) 08/08/ tarihli ve //43 sayılı inceleme raporu.
İlimiz merkez ve ilçelerindeki okullarımızda deprem dolayısıyla yıkım ve yapım çalışmaları yapılacağından, yıkım ve yapım çalışması yapılacak okullarımızın öğrencilerinin geçici süreliğine devam edeceği okullar ile ilgili müdürlüğümüz eğitim müfettişlerince gerekli incelemeler yapılmış olup, yapılan incelemeler sonucunda hazırlanan ilgi (a)(b)’de kayıtlı inceleme raporları doğrultusunda;
I. Cumhuriyet Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin, Elazığ Anadolu İmam Hatip Lisesi binasında eğitim öğretime devam etmesi, idari birimler ile derslik/kat planlamasının kurumun fiziki şartlarına dayalı kurum müdürlerinin planlamasına dayalı olarak normal veya ikili öğretim seklinde uygulama yapılması,
2. Mezre Ortaokulu’nun, Şehit Canberk Tatar İlkokulu binasında eğitim öğretime devam etmesi, idari birimler ile derslik/kat planlamasının kurumun fiziki şartlarına dayalı kurum müdürlerinin planlamasına dayalı ikili öğretim seklinde uygulama yapılması,
3. Aziz Gül Ortaokulu’nun öğrencilerinin/Vali Tevfik Gür Ortaokulu ile Halit Hoca İmam Hatip Ortaokulunda eğitim öğretime devam etmesi, idari birimler ile derslik/kat planlamasının kurumun fiziki şartlarına dayalı üç kurum müdürlerinin planlamasına dayalı ikili öğretim şeklinde uygulama yapılması,
4. Dumlupınar İlkokulu’nun Şehit Önder Pınar Ortaokulu binasında eğitim öğretime devam etmesi, idari birimler ile derslik/kat planlamasının kurumun fiziki şartlarına dayalı kurum müdürlerinin planlamasına dayalı ikili öğretim seklinde uygulama yapılması,
5. Gazi Anaokulunun/öğrencilerinin İsmetpaşa İlkokulu ve Mehmet Akif Ersoy İlkokulu’nda eğitim öğretime devam etmesi,
6. Şahsuvar İlkokulu/Ortaokulu öğrencilerinin öğlen devresinde İçme ilkokulu/Ortaokulu’nda eğitim öğretime devam etmesi,
7. Şehit Öğretmen Nadir Ozan ilkokulu öğrencilerinin öğlen devresinde Kazım Karabekir İlkokulu’nda eğitim öğretime devam etmesi,
8. Salim Hazardağlı İlkokulu öğrencilerinin öğlen devresinde Bahçelievler İlkokulu’nda eğitim öğretime devam etmesi,
9. Şehit Vedat Kılıçaslan İlkokulu öğrencilerinin öğlen devresinde Şehit Piyade Binbaşı Zafer Kılıç İlkokulunda eğitim öğretime devam etmesi,
Akçakiraz İlkokulunun kendi bahçesinde bulunan ek binanda normal eğitim yapması,
Koruk İlkokulu/Ortaokulu öğrencilerinin öğlen devresinde Uzuntarla ilkokulu/Ortaokulu’nda eğitim öğretime devam etmesi,
Avukat İbrahim Gök Ortaokulu öğrencilerinin Avukat İbrahim Gök İlkokulu binasında sabah devresinde eğitim öğretime devam etmesi,
Şahinkaya Ortaokulu binasının bulunduğu bahçe alanının yeterli büyüklükte olması nedeniyle bahçenin uygun görülen yerine yeni okul binası yapılması ve eski okul binasının yıkılması,
Fatih Anadolu Lisesi bahçesinin bulunduğu bahçe alanının yeterli büyüklükte olması nedeniyle bahçenin uygun görülen yerine yeni okul binası yapılması ve eski okul binasının yıkılması,
Şehit Ahmet Küçüktağ İlkokulu öğrencilerinin TOBB İlkokulunda öğlen devresinde eğitim öğretime devam etmesi,
İmam Efendi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin bahçesinde bulunan "B" Bloktaki binasında ikili eğitimde eğitim öğretime devam etmesi,
Kuşhane İlkokulu ada l parsel ,33 m2 olan tapu kaydı bilgileri verilen yerde yeni okul binasının yapılması, bu süreçte öğrencilerin taziye evinde eğitim öğretime devam etmesi,
Elazığ Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu için Müdürlüğümüz ve Eğitim Müfettişleri Başkanlığınca yapılan ön değerlendirme sonucu tarih ve sayılı incelemeye dayanılan karar doğrultusunda, THK'ye ait olan ve İl Özel idaresi tarafından kullanılan binanın Öğretmenevi ASO Müdürlüğü olarak kullanılmak üzere kiralanması,
Alacakaya Ortaokulunun Şehit Piyade Çavuş Suat Cağlar İlkokulu binasında eğitim öğretime devam etmesi, idari birimler ile derslik/kat planlamasının kurumun fiziki şartlarına dayalı kurum müdürlerinin planlamasına dayalı ikili öğretim seklinde uygulama yapılması,
Karakoçan Fatih İlkokulunun, Nuri Özaltın İlkokulu binasında eğitim öğretime devam etmesi. İdari birimler ile derslik/kat planlamasının kurumun fiziki şartlarına dayalı kurum müdürlerinin planlamasına dayalı ikili öğretim şeklinde uygulama yapılması,
Karakocan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin 12 şube ve Mesem'e ait 2 şube ile eğitim öğretimlerini kurumun "B" bloğunda öğretim yılında olduğu üzere, kendi kurum binası olan ‘’B’’ Blokta sürdürmesi,
Keban Çok Programlı Anadolu Lisesinin Musa Coşkun Ortaokulunda bulunan 16 derslikte sabah devresinde eğitim öğretime devam etmesi,
Kovancılar Sultan Kubeys Kız Anadolu Lisesi öğrencilerinin/Fatih Mehmet İlkokulu binasında normal eğitimde eğitim öğretime devam etmesi, Fatih Mehmet İlkokulu öğrencilerinin Fatih Mehmet Ortaokulu binasında ikili eğitimde eğitim öğretime devam etmesi, Fatih Mehmet İlkokuluna taşıma ile gelen özel eğitim sınıfında öğrenim gören öğrencilerin Şehit Tabip Teğmen Yüksel Demir İlkokulu’nda iki şubede eğitim öğretime devam etmesi,
Maden Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin Asim Sürücü Ortaokulu derslik ve pansiyon bölümü binasında eğitim öğretime devam etmesi,
Maden Çok Programlı Anadolu Lisesinin heyelan alanı içerisinde kalması nedeniyle Fatih Mehmet İlkokulu binasında eğitim öğretime devam etmesi,
Maden İlçesi Vali Aydin Arslan Ortaokulu binasının bulunduğu bahçe alanının yeterli büyüklükte olması nedeniyle bahçenin uygun görülen yerine yeni okul binası yapılması ve eski okul binasının yıkılması,
Palu İlçesi Palu Çimsitbey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin/Palu İmam Hatip Orta okulu binasında eğitim öğretime devam etmesi, idari birimler ile derslik/kat planlamasının kurumun fiziki şartlarına dayalı kurum müdürlerinin planlamasına dayalı normal/ikili öğretim seklinde uygulama yapılması Müdürlüğümüzce uygun görülmektedir.
Makamlarınızca da uygun görüldüğü takdirde olurlarınıza arz ederim.
Koruk Ortaokulu, Elazığ ili, Merkez ilçesinde bulunan devlet okuludur. Elazığ ili nüfusu , Merkez ilçesi nüfusu 'dur. Okulun öğrenci sayısı 47, öğretmen sayısı 7'tir.
Koruk Ortaokulu Elazığ ili Merkez ilçesinde bulunan devlet okuludur.
Sayfamızda Koruk Ortaokulu okuluna ait telefon, belgegeçer (faks), e-posta, web sitesi, öğretim şekli, adres, öğrenci sayısı, öğretmen sayısı, derslik sayısı, lojman durumu, pansiyon durumu, ısınma durumu, il/ilçeye uzaklık, hizmet bölgesi, hizmet alanı, hizmet puanı, yerleşim yeri, il, ilçe, mahalle/belde/köy nüfusu ve okullaşma oranları, lgs merkezi sınav taban puanı, yüzdelik dilimini, alan dal bilgilerini, zorunlu hizmet okulu olup olmadığını bulabilirsiniz.
Koruk Ortaokulu okuluna ait okul forması, kıyafeti, okul başarı puanı, okul eşyaları, okul boş kontenjanı, son dakika okul haberleri, okul kuralları, okul logosu, okul sınav tarihleri, okul servis ücretleri, okul e-okul, okul başlangıç-bitiş saatleri, sınıf geçme durumları, haftalık ders programı gibi bilgileri okulun resmi web sitesinden öğrenebilirsiniz.
Koruk Ortaokulu okulunda okuyorsanız, bu okuldan mezunsanız, bu okulun velisiyseniz, bu okulda görev yapıyorsanız ya da bu okul hakkında bilgiye sahipseniz lütfen değerli bilgilerinizi yorum alanından belirtiniz.
Sitede sunulan reklamları kısıtlayan bir reklam engelleyicinin etkin olduğunu fark ettik.
Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bize destek olun. Reklam engelleyiciyi kapattıysanız sayfayı yenileyerek görüntüleyebilirsiniz.
Reklam engelleyicinin nasıl kapatılacağını öğrenmek için tıklayınız.
Hüseyin ÖZBARIŞCI
‘Eski- bakımsız, kalabalık sınıfların’ Eğitim’deki EN BÜYÜK SORUNLAR arasında başı çekmesine karşın, resmi veriler EĞİTİME YATIRIM’ın SIFIRA YAKIN olduğunu ortaya koyuyor…
İnşaat Müteahhitleri Birliği verilerine göre, ’de okul yatırımlarında bir önceki yıla oranla %25 gerileme oldu, eğitime yapılan yatırım %0,09’da kaldı!
Eğitimde örgütlü sendikalar KTÖS ve KTOEÖS’ün verilerine göre, son iki eğitim yılında “sıfırdan” sadece 8 okul yapıldı, bu 8 okulun 5’i özel kişi veya kurumlar tarafından yapılarak devlete bağışlandı.
Eğitimdeki en büyük sorunlardan ikisi, eski-bakımsız binalar ve kalabalık sınıflar… Yıllardır faaliyet gösteren birçok okul çürümeye yüz tutarken, birçok okulda da öğrenciler kişilik kalabalık sınıflarda ders yapmak zorunda kalıyor.
Buna göre; son iki eğitim yılında birçok yeni okula ihtiyaç duyulurken, hem ilköğretim, hem de orta öğretim için 4, toplamda 8 yeni okul eğitime kazandırıldı. Faaliyete geçen 8 yeni okulun 5 tanesinin özel kurum veya iş insanları tarafından inşa edilip devlete bağışlaması da dikkat çekti. Bu okullar başta Yakın Doğu oluşumunun ‘Dr. Suat Günsel Devlet Okulu’ olarak “6 ilçeye 6 devlet ilkokulu” projesi kapsamında şu ana kadar Lefkoşa, Mağusa ve İskele’de açtığı okullar olmak üzere, iş insanlarının yapıp devlete hibe ettiği Esin Leman Lisesi ve Vedat – Meral Ertüngü Lisesi oldu.
Mustafa Çağatay İlkokulu, Osman Necat Koruk Ortaokulu, İskele Evkaf Maarif Koleji devlet kaynağıyla yapıldı. Bunun haricinde Mart ayı sonunda bitecek olan Yonpaş Metin Derinel Lisesi de eğitim faaliyetlerine başlayacak.
Konu hakkında görüşlerini paylaşan ilgili kesimler, yıllardır bu sorunları gündemde olduğunu ancak sorunların görmezden gelinerek sürekli olarak ötelendiğini ve bunun artık elzem haline geldiğini söyledi.
Kıbrıs Türk İnşaat Müteahhitleri Birliği’nin (KTİMB) her yıl Mayıs-Haziran ayında yayımladığı veri kitapçığındaki verilere göre, yılında, yılına göre okul yapımı veya yatırımlarında %10 artış yaşanırken, yılında bir önceki yıla oranla %25 gerileme oldu. Söz konusu yılda eğitime yapılan yatırımların ise %0,09 olduğu hesaplandı. Yapılan çalışmalar, hem okullardaki ek binalar, hem de yeni inşaat olarak göze çarpıyor.
Kıbrıs Türk İnşaat Müteahhitleri Birliği veri yılına ait veri kitapçığını önümüzdeki aylarda yayımlayacak.
Eğitimde örgütlü iki sendika Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası (KTÖS) ve Kıbrıs Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS)’ten elde edilen verilere göre, son iki eğitim yılında “sıfırdan” başlayarak şu anda faaliyette olan 8 okul yapıldığı gözlemlendi. Bu okulların 3’ü devlet kaynağıyla yapılırken, 5’i de özel kişi veya kurumlar tarafından yapılarak devlete bağışlandı. Alınan bilgiye göre şu anda yapımı devam eden ve Mart ayı sonunda bitecek olan Yonpaş Metin Derinel Lisesi de eğitim faaliyetlerine başlayacak. Bu okula Namık Kemal Lisesi’nde şu anda çadırda eğitim gören öğrenciler yerleştirilecek.
Son iki eğitim yılında açılan okullar listesi şöyle:
Mustafa Çağatay İlkokulu (Devlet kaynaklarıyla)
Osman Necat Koruk Ortaokulu (Devlet kaynaklarıyla)
İskele Evkaf Maarif Koleji (Devlet kaynaklarıyla)
Dr. Suat Günsel Devlet İlkokulu- Lefkoşa (Hibe edildi)
Dr. Suat Günsel Devlet İlkokulu-Gazimağusa (Hibe edildi)
Dr. Suat Günsel Devlet İlkokulu-İskele (Hibe edildi)
Esin Leman Lisesi (Hibe edildi)
Vedat – Meral Ertüngü Lisesi (Hibe edildi)
Geçtiğimiz Aralık ayında Meclis Genel Kurulu’ndan geçen ve Resmi Gazete’de yayımlanan 35 milyar milyon TL’lik Yılı Mali Bütçesi’nde Milli Eğitim Bakanlığı’na 4 Milyar milyonluk TL aktarıldı. Milli Eğitim Bakanlığı yıllık bütçesinin, diğer bakanlıklar arasından en çok kaynak aktarılan bakanlık olduğu da göze çarpıyor.
İlgili kesimler ne dedi?
KTÖS Genel Sekreteri Burak Maviş:
Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası (KTÖS) Genel Sekreteri Burak Maviş, geçtiğimiz yıl Haziran ayında düzenledikleri basın toplantısıyla bir rapor sunduklarını, bu raporda yapılması gerekenleri sıraladıklarını ancak bu sporun dikkate alınmadığını dile getirdi.
Maviş şunları söyledi:
“Geçtiğimiz yılın Haziran ayında devletin görevinin daha fazla okul yaparak, vatandaşların nitelikli kamusal eğitim talebine cevap vermek olduğunu vurguladığımız bir rapor yayınlamıştık. Bu raporda, Alsancak, Dikmen, Gönyeli ve Hamitköy/Kaymaklı bölgesine birer, Girne bölgesine üç olmak üzere ivedi olarak en az 9 ilkokul ihtiyacı olduğu ifade etmiştik. Yetkilileri yıllardır uyarmamıza rağmen bu konuda hiçbir somut adım atılmadı, öğrenciler ve aileler bir bilinmezlik ve kargaşanın içerisine itildi. Eğitimde başta Girne, Lefkoşa ve Mağusa’da kalabalık öğrenci nüfusunun bazı okullarda ciddi sorun yarattığını, nitelikli eğitim hakkına erişim konusunda sıkıntı yaşandığını gözlemliyoruz.”
“Taleplerimiz var, tek eksik siyasi irade”
KTÖS Genel Sekreteri Burak Maviş yapılması gerekenleri sıraladı, bu konuda tek eksiğin siyasi irade olduğunu belirtti. KTÖS bu bağlamda; kapsam bölgelerinin belirlenmesi, okul kotalarının oluşturulması ve okullara kayıt için istenen belgelerin sıkı denetimi başta olmak üzere, okulların kapasitesinin artırılması için alt yapı kurulması, çalışma ve ikamet izni süreçlerinde asgari ücretin %5 oranında eğitim ve sağlık ödeneğinin işverenden alınmasını istiyor.
KTOEÖS Başkanı Ozan Elmalı:
Kıbrıs Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS) Başkanı Ozan Elmalı, orta eğitimdeki okulların yüzde 75’inin eski okullar olduğunu dile getirerek, sorunları hep söylediklerini ancak bu sorunların görmezden gelindiğinin altını çizdi.
Elmalı şu ifadeleri kullandı:
“Hem binaların eski ve bakımsız olması, hem de sınıflarda öğrenci nüfusunun fazla olması eğitim için büyük bir sorun… Şu anda orta eğitimde 48 okul var. Bu okulların %25’i yeni, geriye kalan %75’i de eski okullardır. Okulların yenilenmesi ve kalabalık sınıfların azaltılması gerektiğini bizler her zaman söyledik. Yaz aylarından bu yana okulların halini görsellerle de paylaştık ama önemli bir sorun görülmedi, günün sonunda da en acı bir şekilde ders oldu. Artık yapılması gereken yaz aylarını beklemeden en elzem olarak tespitlerin yapılması ve çalışmalara bir önce başlanmalıdır. Pandemiden sonra özellikle bu yıl da Mağusa bölgesi olarak eğitimde büyük bir kayıp yaşandı. Eylül’e kadar sürecin en hızlı bir şekilde ilerlemesi gerekiyor.
Eski Eğitim Bakanı Cemal Özyiğit:
Milli Eğitim eski bakanlarından Cemal Özyiğit yaptığı değerlendirmede, hükümetin eğitimle ilgili bir gailesi olmadığını belirterek “Her şeyi yani ülkenin kontrollünü devrettikleri gibi eğitimi de Ankara’ya devrettiler” dedi.
CTP-HP-TDP ve DP’nin Şubat ile Mayıs arasında görevde olduğu dönemde Eğitim Bakanlığı yapan Özyiğit, görevde oldukları süre boyunca kitap basımından, okul binalarındaki sıkıntılara kadar birçok sorunla karşılaştıklarını ve bu süreçte “ortak akılla” hareket edip, yerel kaynakları kullanarak, eğitimdeki birçok sorunları aştıklarını dile getirdi.
4’lü hükümet döneminde gerek okul tadilatı, gerekse yeni okulların hayata geçmesi konusunda hummalı bir çalışma yaptıklarını anlatan Özyiğit, “Bazı okullar için de çalışmalar yaptık ama hükümetin ömrü yetmedi. Bu okullar sonradan çalışma yapılması da beni mutlu etti. yılında döviz krizi yaşanmasına rağmen, Türkiye’nin ödemesi gereken savunma giderlerini de biz karşılayarak gerekeni yaptık ve bu çerçevede her şeye rağmen ’i artı bütçeyle devrettik” dedi.
Özyiğit şöyle devam etti:
“Bu devlet, eğer yeterince ve gerçekten adil bir şekilde vergi toplarsa kimseye muhtaç olmadan her şeyi yapabilir. yılında hükümetin düşürülmesinden hemen önce bir çalışma başlatmıştık. kalem belirlemiştik. Bu kalemlerin birçoğu gelir artırıcı, bir kısmı da gider azaltıcı kalemleriydi. Ancak, birileri bu toplumun ileriye gitmesini istemedi. Bu çerçevede istediklerimizin önemli bir bölümünü yapamadık. Eğitimde yatırım yapmak devletin öncelikli görevlerindendir. Yine de vergi başta olmak üzere devlete olan yükümlülüklerini yerine getiren hayırsever iş insanlarının okul yaparak eğitime katkı yapmasını alkışlıyorum.”
CTP Genel Sekreteri Asım Akansoy:
Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP) Genel Sekreteri ve Milletvekili Asım Akansoy, UBP-DP-YDP hükümetinin bazı okullarda uygulamaya koyduğu ‘çadırda eğitim’ yaklaşımının doğru olmadığını yineleyerek, “Süratle her bölgede prefabrik okullar sağlanmalı” dedi.
Akansoy şu değerlendirmeyi yaptı:
“Deprem süreci bağlamında kamu binalarıyla yapılan değerlendirmeler bize yeni okul ve hastane ihtiyacı olduğunu açıkça gösterdi. Bu binaların ele alınıp bir an önce topluma kazandırılması için bir projelendirme, yeni mekân ve maliyet analizine ihtiyaç olduğu bir gerçek. Bu çerçevede şu andaki bütçe kaynağı böyle büyük bir yatırım için mümkün değildir. Deprem riski dolayısıyla sıkıntılı binalar bir an önce saptanmalıdır. Hükümetin öngördüğü çadır yaklaşımı kabul edilemezdir. Bu yaklaşım, çağdışı ve sorunlu bir görüntüdür. Süratle bu konuda her bölgede ortak akıl göstermeli ve prefabrik okullar sağlanmalı… Bu yöntem, çağa ayak uyduran ve tüm dünyada uygulanan yöntemdir.
“Türkiye ile imzalanan protokoller kurumlarımızı zayıflatıyor”
CTP Genel Sekreteri ve Milletvekili Akansoy hükümetin eğitim için yatırım yapmaması konusunda ise, Türkiye ile imzalanan protokollerin kurumları zayıflattığını, bu ortamda yatırım yapmaya pek imkân tanınmadığını söyledi. “Hükümet, etkili ve verimli hizmet anlayışına dayalı kurumsal yapı sağlamak yerine, ne yazık ki kurumsal yapımızı bir şirket mantığıyla ele alıyor ve kurumsal yapımızı zayıflatıyor” yorumunu yapan Akansoy, bu yüzden kamu yararı ve halkın ihtiyaçlarını karşılayacak işler yapılamadığını ifade etti.
Kıbrıs Türk İnşaat Müteahhitleri (KTİMB) Başkanı Cafer Gürcafer:
Kıbrıs Türk İnşaat Müteahhitleri Birliği (KTİMB) Başkanı Cafer Gürcafer de YENİDÜZEN’e yaptığı değerlendirmede, iş insanlarının yardımseverlik çerçevesinde okul yaparak ülkemize katkıda bulunduğunu söyleyerek, hükümetin de böyle bir yaklaşım içerisinde bu konuyu önceliğine alması gerektiğini ifade etti.
Gürcafer şöyle konuştu:
“Çok uzun zamandır Kıbrıs olarak deprem kuşağında olduğumuzu, depreme dayanıklılıkla ilgili tarama yapılmasını sürekli söylerdik. Son dönemde bu endişemiz çok artmıştı. Okullarımız taranmalı, depreme karşı güçlendirilmeli. İş insanları, yardım severlik çerçevesinde okul yapar. Okul yaparak iz bırakmak ister ama bu başka bir şey, iyi niyetli de bir girişim. Bu devam etmeli… Ama kamunun tüm yatırımlarını, yukardan aşağıya öncelik sıralamasına göre yapmalı. Birinci sıraya, okulların depreme karşı dayanıklı hale getirilmesi gerekirdi. Bu olmadı, eksiğimizdir, ötelendi. Genelde siyaset, insanlara yansıyabilecek yatırımları tercih eder. Birinci sıraya, okulların depreme karşı dayanıklı hale getirilmesi gerekirdi. Bu olmadı, büyük eksiğimizdir ve ötelendi. Genelde siyaset, erken insanlara yansıyabilecek yatırımları tercih eder. Gelinen aşamada, tüm okullar tarandı. Hazır hale getirilmeli. Bu saatten sonra tüm yatırımlar buraya yatırmalı.”
Bu haber toplam defa okunmuştur
Etiketler :eğitim, okul
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası