Cambridge English Corpus kaynağından
Cambridge English Corpus kaynağından
Cambridge English Corpus kaynağından
Cambridge English Corpus kaynağından
Cambridge English Corpus kaynağından
Cambridge English Corpus kaynağından
Cambridge English Corpus kaynağından
Örneklerdeki görüşler Cambridge Dictionary'nin editörlerinin, Cambridge University Press'in ya da lisans sağlayıcılarıın görüşlerini temsil etmez.
1- Listen and find: Who’s late? (Dinle ve bul: Kim gecikti?)
Cevap: Brad
2- Listen again and match. (Çeviri: Tekrar dinleyin ve eşleştirin.)
Cevap: 2, 3, 1
1- — Can I open the window? (Pencereyi açabilir miyim?)
— Sorry, not right now. (Üzgünüm, şimdi değil.)
2- — May I come in? (Girebilir miyim?)
— Yes, you may. (Evet, yapabilirsin.)
3- — May I sit down? (Oturabilir miyim?)
— Of course, sit down, please. (Tabii oturun lütfen.)
3- Work in groups. Role play the dialogue in activities 1 and 2.
Gruplarla çalışmak. 1. ve 2. etkinliklerde diyaloğu canlandırın.
4- Circle the correct words. Ask and answer. (Doğru kelimeleri daire içine alın. Sor ve cevapla.)
come in / go out
stand up / sit down
open / shut
eat / drink
5- Listen and tick the dialogues you hear. (Dinleyin ve duyduğunuz diyalogları işaretleyin.)
1- A: Can I come in, mom? (İçeri girebilir miyim anne?)
B: Ssh… Be quite, Nathan. (Ssh… Sakin ol Nathan.)
2- A: Can I go out, teacher? (Dışarı çıkabilir miyim öğretmenim?)
B: Of course, you can. (Tabii ki çıkabilirsin.)
3- A: May I join the game? (Oyuna katılabilir miyim?)
B: Of course. Let’s play. (Elbette. Hadi oynayalım.)
4- A: May I take your crayons? (Boya kalemlerinizi alabilir miyim?)
B: Of course. (Elbette.)
6- Look at the pictures below and discuss: Are they good people? (Aşağıdaki resimlere bakın ve tartışın: İyi insanlar mı?)
Yes they are good people. → (Evet onlar iyi insanlar.)
7- Do you help your friends or your parents? (Arkadaşlarına veya anne babana yardım ediyor musun?)
Yes, I help my friends and my parents. → (Evet, arkadaşlarıma ve aileme yardım ederim.)
8- How do you feel when you help people? (İnsanlara yardım ettiğinizde nasıl hissediyorsunuz?)
I feel happy when i help people. → (İnsanlara yardım ettiğimde kendimi mutlu hissediyorum.)
9- Listen and put the pictures into order. (Dinleyin ve resimleri sıraya koyun.)
Work in pairs. Point to the pictures above and make similar dialogues. (Çiftler halinde çalışın. Yukarıdaki resimlere bakın benzer diyaloglar yapın.)
Look at the picture and answer the questions below. (Resme bakın ve aşağıdaki soruları cevaplayın.)
1. Does everybody have the same responsibilities? (Herkesin sorumlulukları aynı mı?)
No, everybody doesn’t. Everybody has a different responsibility. (Hayır, herkes yapmaz. Herkesin sorumluluğu farklıdır.)
2. Do you keep your classroom clean? (Sınıfınızı temiz tutar mısınız?)
Yes, I keep my clasroom clean. (Evet, sınıfımı temiz tutarım.)
3. Do you help each other? (Birbirinize yardım ediyor musunuz?)
Yes, we help each other. (Evet, birbirimize yardım ediyoruz.)
Work with your friends and prepare a “clean classroom” list. Share it with your teacher. Don’t forget to be fair! (Arkadaşlarınızla birlikte çalışın ve “temiz bir sınıf” listesi hazırlayın. Öğretmeninizle paylaşın. Adil olmayı unutmayın!)
Listen and circle what you need. Then find the puppet. (Dinleyin ve neye ihtiyacınız olduğunu daire içine alın. Sonra kuklayı bulun.)
Assignment: Prepare a puppet. Ask for and give permission (Ödev: Bir kukla hazırlayın. İzin isteyin ve izin verin.)
Write the missing numbers. (Eksik sayıları yazınız.)
a. five – ten – fifteen – twenty (beş – on – on beş – yirmi)
b. three – six – nine – twelve (üç – altı – dokuz – on iki)
c. ten – twenty – thirty – forty (on – yirmi – otuz – kırk)
d. four – eight – twelve – sixteen (dört – sekiz – on iki – on altı)
Listen and point. (Dinle ve göster.)
Listen and tick. Find the extra number. (Dinle ve işaretle. Ekstra numarayı bulun.)
(✔) Twenty -- (✔) Forty
(✔) Twenty-four -- (✔) Forty-two
(✔) Thirty-three -- (✔) Forty-eight
(✔) Twenty-seven -- Forty-seven
(✔) Thirty-nine -- (✔) Fifty
Play “BOOM”. (“BOOM” oynayın.)
Match the numbers. (Sayıları eşleştir.)
32 → thirty-two (otuz iki)
41 → forty-one (kırk bir)
44 → forty-four (kırk dört)
39 → thirty-nine (otuz dokuz)
33 → thirty-three (otuz üç)
25 → twenty-five (yirmi beş)
12 → twelve (on iki)
15 → fifteen (on beş)
13 → thirteen (on üç)
Listen and circle. (Dinle ve daire içine al)
26
45
38
12
LET’S PRACTICE! (UYGULAMA YAPALIM!)
1- Match and say. (Eşleştir ve söyle.)
(b) 1. May I read the book? (Kitabı okuyabilir miyim?)
(c) 2. Can I use your laptop? (Dizüstü bilgisayarınızı kullanabilir miyim?)
(g) 3. May I open the doar? (Kapıyı açabilir miyim?)
(d) 4. May I clean the board? (Tahtayı temizleyebilir miyim?)
(e) 5. Can I ride your bike? (Bisikletinize binebilir miyim?)
(f) 6. May I listen to the radio? (Radyo dinleyebilir miyim?)
(a) 7. May I eat a sandwich? (Sandviç yiyebilir miyim?)
3- Read and match. (Oku ve eşleştir.)
(c) 1. Raise your hand to speak. (Konuşmak için elinizi kaldırın.)
(e) 2. Don’t eat in the classroom. (Sınıfta yemek yemeyin.)
(a) 3. Go to school on time. (Okula zamanında gidin.)
(b 4. Listen to your teacher. (Öğretmeninizi dinleyin.)
(d) 5. Don’t play volleyball in the classroom. (Sınıfta voleybol oynamayın.)
4- Work in pairs. Tick 3 sentences. Ask your friend to do them. (Çiftler halinde çalışın. cümleyi işaretleyin. Arkadaşınızdan bunları yapmasını isteyin.)
5- Can you find the missing numbers? (Eksik sayıları bulabilir misin?)
twenty-four
fourty-eight
fourteen
four
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası