esenyurt sultan alparslan ilkokulu / Okullar ve Diğer Kurumlar

Esenyurt Sultan Alparslan Ilkokulu

esenyurt sultan alparslan ilkokulu

1 T.C ESENYURT KAYMAKAMLIĞI SULTAN ALPARSLAN İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ İLKOKUL STRATEJİK PLANI 1

2 2

3 TAKDİM Temel yönetim süreçlerinden olan planlama, eğitimdeki en genel anlamında, rasyonel ve düzenli çözümleme tekniği, eğitimi, öğrencilerin ve toplumun gereksinimlerini karşılamada ve amaçlarını gerçekleştirmede daha etkili ve verimli kılmaktır Eğitim Vizyonu ışığında planlamamız öğrencileri derslerde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleriyle sosyal, kültürel ve eğitsel etkinliklerle kendilerini geliştirmelerine ve gerçekleştirmelerine rehberlik etmektir. Çok hızlı gelişen, değişen teknolojilerle bilginin değişim süreci de hızla değişmiş ve başarı için sistemli ve planlı bir çalışmayı kaçınılmaz kılmıştır. Sürekli değişen ve gelişen ortamlarda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilmemiz, belirlediğimiz stratejileri en etkin şekilde uygulayabilmemiz ile mümkün olacaktır. Başarılı olmak da iyi bir planlama ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır. Okulumuza ait bu planın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan idarecilerimize, stratejik planlama ekibimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Bölümü çalışanlarına teşekkür ediyor, Eğitim Vizyonu çerçevesinde bu plânın izleneceği ve her yıl gelişim planı hazırlanarak bir önceki yılın değerlendirmeleri yapılarak uygulanması ile okulumuzun başarısının daha da artacağına inanıyor, tüm personelimize başarılar diliyorum. Erkan POLAT Okul Müdürü 3

4 İçindekiler SUNUŞ İÇİNDEKİLER 4 BÖLÜM I: GİRİŞ VE PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 5 BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ 7 OKULUN KISA TANITIMI * 7 OKULUN MEVCUT DURUMU: TEMEL İSTATİSTİKLER 9 PAYDAŞ ANALİZİ GZFT (GÜÇLÜ, ZAYIF, FIRSAT, TEHDİT) ANALİZİ GELİŞİM VE SORUN ALANLARI BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER MİSYONUMUZ * VİZYONUMUZ * TEMEL DEĞERLERİMİZ * BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME EKLER 4

5 BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Stratejik Plan hazırlık çalışmaları kapsamında okul müdürlüğümüz bünyesinde 06/02/ tarihli öğretmenler kurulu kararı ile Stratejik Plan Hazırlama ve Koordinasyon ekibi oluşturulmuştur. MEB Eğitim Vizyonu çerçevesinde, Sultan Alparslan İlkokulu Müdürlüğü olarak Stratejik Plan Hazırlık Süreci beş aşamalı olarak yürütülmüştür. Bu aşamalar: 1-Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Hazırlık Programı, 2-Durum Analizi, 3-Geleceğe Yönelim, 4-Maliyetlendirme, 5-İzleme ve Değerlendirme aşamalarından oluşmaktadır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır. Durum analizinin ardından okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir. 5

6 STRATEJİK PLAN ÜST KURULU Üst Kurul Bilgileri Ekip Bilgileri Adı Soyadı Unvanı Adı Soyadı Unvanı Erkan POLAT Okul Müdürü Erkan POLAT Okul Müdürü Murat YILMAZ Müdür Yrd. Murat YILMAZ Müdür Yrd. Mehmet CANDAN Öğretmen Muhammet Fatih YILDIZ Öğretmen Gülay ÖZDEMİR OAB Bşk. Merve ÖZKAN Öğretmen Fatma TİRYAKİ OAB Üye Mehmet CANDAN Öğretmen Esra KAYA İlknur DOĞAN Emine KUTLU OAB Bşk Yrd. Öğrenci Velisi Öğrenci Velisi 6

7 BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri, dilek istek kutusu ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir. Okulun Kısa Tanıtımı Okulumuz de Türklerin Anadolu ya girmesini sağlayan Selçuklu Sultanı Alpaslan adını alarak eğitim- öğretim yılında hizmete girmiştir. Okulumuz ilk yöneticisi Efrail ÇOBAN ile beş öğretmen öğrenci ve 10 şube ile Esenyurt İncirtepe Mahallesi nde eğitim öğretime başlamıştır yılında salonu ve depo olarak ayrılan bölümleri de dersliğe çevrilerek ikili eğitim ile13 derslik ve 26 şube olarak eğitim öğretime devam etmiştir eğitim öğretim yılında yapılan ek bina ile derslik sayısı 26 şube sayısı 52 olarak eğitim öğretime devam etmiştir eğitim öğretim yılında A Blok da deprem güçlendirmesi yapılmıştır eğitim öğretim yılında ise B Blok da deprem güçlendirmesi yapılmıştır. Okulun bulunduğu bölge; İnönü Mahallesi olarak adlandırılmaktadır. Okulun bulunduğu bölgede son yıllarda hızlı konut yapımı olmuşfunduszeue.info yönetimler aracılığı ile birçok alt yapı hizmetleri getirilmiştir. Çevremizde okuma yazma oranı yüksek değildir. Gün geçtikçe bu oranın arttığı gözlenmektedir Okulumuz Eğitim Öğretim yılında eğitim sistemine geçmiş ve Esenyurt Alpaslan İlkokulu ve Ortaokulu olmak üzere ikiye ayrılmıştır. B Blok ise ilkokul olarak ayrılmıştır Eğitim-Öğretim yılı sonunda okulumuzun yeni binası yapılması amacıyla Vahit Sura Tanrıverdi İlkokuluna taşınmıştır. Burada 04 Aralık tarihine kadar misafir okul olarak kaldıktan sonra yeni binamıza geçtik. Yeni binamız ile beraber okul ismimiz Sultan Alparslan İlkokulu olarak değişmiştir. Okulumuz şu anda ikili eğitim vermektedir. 7

8 STRATEJİK PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 1-Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Hazırlık Programı kapsamında okulumuzda yapılan çalışmalar: Öncelikler bilgilendirme toplantıları yapılmıştır. Öğretmenler kurulunda Stratejik plan üst kurulu ve koordinasyon ekibi oluşturulmuştur. 2-Durum Analizi kapsamında okulumuzda yapılan çalışmalar: Okulumuzun tarihi gelişimi oluşturulmuştur, yasal yükümlülüklerimiz irdelenmiştir, faaliyet alanlarımız belirlenmiştir, stratejik planlama çalışmalarına veri sağlamak için okulumuz iç ve dış paydaşlarının okulumuz hizmetleri ile ilgili beklentilerini öğrenmek, memnuniyetlerini ölçmek ve okulumuzun hizmet performansını saptamak amacıyla Paydaş analizi çalışmaları yapılmıştır. (iç ve dış paydaşlar ile ilgili beklenti anketleri, memnuniyet anketleri).okulumuzun eğitim-öğretim hizmetleriyle ilgili olarak doğrudan ya da dolaylı yollarla ilişki içerisinde olduğumuz paydaşlarımız belirlenmiş ve paydaş listesi oluşturulmuştur. Çalışmalarımızda katkı sağlama durumlarına göre Paydaş Etki-Önem Matrisi oluşturulmuştur. 3-Geleceğe Yönelim kapsamında okulumuzda yapılan çalışmalar: Misyon, vizyon ve temel değerlerimiz oluşturulmuştur. Okulumuzun güçlü ve zayıf yönlerine ve ihtiyaçlarına göre Stratejik amaç, hedef, performans gösterge tabloları, tedbirler tabloları oluşturulmuştur. 4-Maliyetlendirme kapsamında okulumuzda yapılan çalışmalar: Oluşturduğumuz stratejik amaç ve hedefler dahilinde öngörülen maliyet hesaplamaları yapılmıştır. 5-İzleme ve Değerlendirme kapsamında okulumuzda yapılan çalışmalar 8

9 Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler Okul Künyesi Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır. Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi İli: İstanbul İlçesi: Esenyurt Adres: İnönü Mah Sok. No Coğrafi Konum (link): Telefon Numarası: Faks Numarası: e- Posta Adresi: Web sayfası adresi: funduszeue.info Kurum Kodu: Öğretim Şekli: (İkili) Okulun Hizmete Giriş Tarihi : Toplam Çalışan Sayısı 8 Öğrenci Sayısı: Kız Kadın 66 Erkek Öğretmen Sayısı Erkek 14 Toplam Toplam 80 Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı Şube Başına 30 dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı 49,63 Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi yıl 9

10 Çalışan Bilgileri Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir. Çalışan Bilgileri Tablosu* Unvan* Erkek Kadın Toplam Açıklamalı [FI1]: *Kadrolu, geçici görevlendirme, ücretli veya sözleşmeli olması fark etmeksizin tüm çalışanlar dâhil edilecektir. Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı Sınıf Öğretmeni Branş Öğretmeni(Ana Sınıfı Öğretmeni) Rehber Öğretmen İdari Personel Yardımcı Personel 5 5 Güvenlik Personeli Toplam Çalışan Sayıları

11 Okulumuz Bina ve Alanları Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır. Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler Okul Bölümleri Özel Alanlar Var Yok Okul Kat Sayısı 7 Çok Amaçlı Salon Var Derslik Sayısı 35 Çok Amaçlı Saha Yok Derslik Alanları (m2) 48 Kütüphane Var Kullanılan Derslik Sayısı 35 Fen Laboratuvarı Yok Şube Sayısı 59 Bilgisayar Laboratuvarı Yok İdari Odaların Alanı (m2) 41 İş Atölyesi Yok Öğretmenler Odası (m2) 95 Beceri Atölyesi Yok Okul Oturum Alanı (m2) Pansiyon Yok Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2) Okul Kapalı Alan (m2) Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m 2 ) Kantin (m2) Tuvalet Sayısı 10 Diğer (.) 11

12 Sınıf ve Öğrenci Bilgileri Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir. SINIFI Kız Erkek Toplam SINIFI Kız Erkek Toplam Ana Sınıfı /H SINIFI Ana Sınıfı /İ SINIFI Ana Sınıfı /J SINIFI Ana Sınıfı /K SINIFI Ana Sınıfı /L SINIFI Ana Sınıfı /M SINIFI /A SINIFI /SINIF HAF. ZİH. A ŞUBE /B SINIFI SINIF OTİ. HAF. B ŞUBE 1/C SINIFI /A SINIFI /D SINIFI /B SINIFI /E SINIFI /C SINIFI /F SINIFI /D SINIFI /G SINIFI /E SINIFI /H SINIFI /F SINIFI /İ SINIFI /G SINIFI /J SINIFI /H SINIFI /K SINIFI /İ SINIFI

13 1/L SINIFI /J SINIFI /M SINIFI /K SINIFI /N SINIFI /A SINIFI /O SINIFI /B SINIFI /SINIF HAF. ZİH. A ŞUBE /C SINIFI SINIF OTİ /D SINIFI HAF. B ŞUBE 2/A SINIFI /E SINIFI /B SINIFI /F SINIFI /C SINIFI /G SINIFI /D SINIFI /H SINIFI /E SINIFI /İ SINIFI /F SINIFI /J SINIFI /G SINIFI Toplam Şube Sayısı: Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir. 13

14 Teknolojik Kaynaklar Tablosu Akıllı Tahta Sayısı 30 TV Sayısı 2 Masaüstü Bilgisayar Sayısı 2 Yazıcı Sayısı 4 Taşınabilir Bilgisayar Sayısı 17 Fotokopi Makinası Sayısı 1 Projeksiyon Sayısı 30 İnternet Bağlantı Hızı ADSL (16Mbps) Gelir ve Gider Bilgisi Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir. Yıllar Gelir Miktarı Gider Miktarı , , , ,22 PAYDAŞ ANALİZİ Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır. 14

15 Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir * : Açıklamalı [FI2]: (bu bölümde okul tarafından yapılan öğrenci, veli ve öğretmen anketlerine ilişkin sonuçlara yer verilecektir.) 15

16 Paydaşlarımızın Okulumuzdan Memnuniyet Düzeyi 0% 1% 4% 5% Hiç memnun değilim Memnun değilim 90% Biraz memnunum Memnunum Tamamen memnunum 16

17 SULTAN ALPARSLAN İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANI ( ) ÖĞRENCİ GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRMELERİ ANKET SONUÇLARI KATILMA DERECESİ Sıra No MADDELER PUAN ORTALAMASI GENEL ORTALAMA 1 Öğretmenlerimle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilirim. 4,60 2 Okul müdürü ile ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla konuşabiliyorum. 4,57 3 Okulun rehberlik servisinden yeterince yararlanabiliyorum. 4,45 4 Okula ilettiğimiz öneri ve isteklerimiz dikkate alınır. 4,57 5 Okulda kendimi güvende hissediyorum. 4,15 6 Okulda öğrencilerle ilgili alınan kararlarda bizlerin görüşleri alınır. 4,44 7 Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır. 4,52 4,49 8 Derslerde konuya göre uygun araç gereçler kullanılmaktadır. 4,50 9 Teneffüslerde ihtiyaçlarımı giderebiliyorum. 4,69 10 Okulun içi ve dışı temizdir. 4,55 11 Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir. 4,40 12 Okul kantininde satılan malzemeler sağlıklı ve güvenlidir Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir. 4,48 17

18 SULTAN ALPARSLAN İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANI ( ) ÖĞRETMEN GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRMELERİ ANKET SONUÇLARI KATILMA DERECESİ Sıra No MADDELER PUAN ORTALAMASI GENEL ORTALAMA 1 Okulumuzda alınan kararlar, çalışanların katılımıyla alınır. 4,78 2 Kurumdaki tüm duyurular çalışanlara zamanında iletilir. 4,89 3 Her türlü ödüllendirmede adil olma, tarafsızlık ve objektiflik esastır. 4,89 4 Kendimi, okulun değerli bir üyesi olarak görürüm. 4,78 5 Çalıştığım okul bana kendimi geliştirme imkânı tanımaktadır. 4,67 6 Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir. 4,67 7 Okulda çalışanlara yönelik sosyal ve kültürel faaliyetler düzenlenir. 4,67 4,76 8 Okulda öğretmenler arasında ayrım yapılmamaktadır. 4,67 9 Okulumuzda yerelde ve toplum üzerinde olumlu etki bırakacak çalışmalar yapmaktadır. 4,56 10 Yöneticilerimiz, yaratıcı ve yenilikçi düşüncelerin üretilmesini teşvik etmektedir. 4,78 11 Yöneticiler, okulun vizyonunu, stratejilerini, iyileştirmeye açık alanlarını vs. çalışanlarla paylaşır. 4,89 12 Okulumuzda sadece öğretmenlerin kullanımına tahsis edilmiş yerler yeterlidir. 4,78 13 Alanıma ilişkin yenilik ve gelişmeleri takip eder ve kendimi güncellerim. 4,89 18

19 SULTAN ALPARSLAN İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANI ( ) VELİ GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRMELERİ ANKET SONUÇLARI KATILMA DERECESİ Sıra No MADDELER PUAN ORTALAMASI GENEL ORTALAMA 1 İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum. 4,47 2 Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum. 4,53 3 Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmeti alabiliyorum. 4,38 4 Okula ilettiğim istek ve şikâyetlerim dikkate alınıyor. 4,36 5 Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır. 4,62 6 Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır. 4,13 7 Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır. 4,24 4,23 8 E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum. 3,93 9 Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum. 4,56 10 Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir. 4,11 11 Okul her zaman temiz ve bakımlıdır. 4,38 12 Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir. 3,69 13 Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir. 3,69 19

20 ANKET DEĞERLENDİRME SEÇENEKLERİ VE PUANLARI SEÇENEKLER PUAN Kesinlikle katılıyorum 5 Katılıyorum 4 Kararsızım 3 Kısmen katılıyorum 2 Katılmıyorum 1 20

21 GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi * Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir. Açıklamalı [FI3]: Faktör değerlendirmesi yapılırken okula ilişkin çeşitli kırılımlar (öğrenci, çalışan vb) bilgi edinilmesi ve gözden kaçan alan olmaması için verilmiştir. Her bir kırılımla ilgili bir tespit yapma zorunluluğu olmadığı gibi bunlardan başka alan veya konularda da tespit yapılabilir. Unutulmaması gereken husus okulun iç ve dış faktörlerinin tümünün değerlendirilmesi gerektiğidir. Kurumun güçlü ve zayıf yönleri Swot analizleri ile belirlenmiş olup,donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır. İçsel Faktörler * Güçlü Yönler Öğrenciler Veliler Bina ve Yerleşke Öğrencilerin okul öncesi eğitim alarak 1.sınıfa hazır olmaları Okula ulaşımın kolay olması Rehberlik faaliyetlerinin etkin rol alması Öğrencilerimizin oturduğu her bölgeye servis imkanı olması Okulumuzun yakınında otobüs duraklarının olması Velilerimizin çoğunluğunun en az lise mezunu olması Bina yapısının ve donanımının çocukların okulunu seveceği şekilde dizayn edilmesi Açıklamalı [FI4]: Okul müdürü/müdürlüğü çatısı altında değerlendirilen algı ve olgular içsel (güçlü-zayıf) faktörleri belirtmektedir. Beşeri, Mali ve Teknolojik kaynaklar ile Kurumsal Yapı ve Kurum Kültürü alanlarının içsel faktör değerlendirmesinde kullanılması beklenmektedir. Bu 5 alanın GZ ifadelerinde düşünülmesi gerekir. 21

22 Donanım Okula Ulaşımın Kolay Olması Sınıflarda akıllı tahta bulunması Bütçe Yönetim Süreçleri İletişim Süreçleri vb Okul Aile Birliğinin etkin rolü ile okula yapılan gönüllü bağışların eğitim öğretimi destekler biçimde harcanması Sivil toplum kuruluşlarının ve hayırseverlerin okulumuza yardım etme konusunda ilgili davranması Görev dağılımı, planlama ve koordinasyonun aktif olması Sınıf temsilcileri, Okul Aile Birliği, öğretmenler ve idari kadro arasında iletişim ağının olması Zayıf Yönler Öğrenciler Çalışanlar Veliler Sistem tarafından kaydedilen Aylık çocukların velilerinin bazılarının habersiz olup öğrenciyi okula göndermemesi 1.sınıf Öğrencilerimizin yaş düzeylerinin farklı olması(60 aylık ve 80 aylık öğrenci ) Dil bilmeyen yabancı öğrencilerimizin olması. Sınıf mevcutlarımızı fazla oluşu Sosyal çevredeki maddi sıkıntılar Bazı velilerimizin öğrencilerindeki problemleri inkar ederek rehberlik araştırma merkezinde tanılanmasına karşı çıkması(dil konuşma güçlüğü,algılama problemleri v.b) 22

23 Bina ve Yerleşke Okul girişinin bulunduğu sokakta trafik ve park problemi Okul çevremizdeki inşaatların yoğunluğu Donanım Yeni bina olmasına rağmen yapılan teçhizatların ile sık sık arıza yapması Bütçe Mevcut Bütçenin çalışan yardımcı personeli sayısını arttırmaya yetmemesi Maddi kaynaklarımızın yetersiz oluşu Yönetim Süreçleri Artan öğrenci sayısı ile beraber iş yükünün de artması İletişim Süreçleri İkili öğretim nedeniyle sabahçı ve öğlenci öğretmenlerin birbiriyle yeterli koordinasyon sağlayamaması. 23

24 Dışsal Faktörler * Fırsatlar Politik Ekonomik Sosyolojik Teknolojik Mevzuat-Yasal Ekolojik İl, ilçe Mem, Yerel yönetimler, Stk ların eğitime duyarlılığı Her yıl 1 İş-kur elemanının çalışır olması Veli profilimizin çoğunluğunun orta düzeyde eğitime sahip olması İlkokula devamın mecburi olması Akıllı tahtaların ve internetin eğitim öğretim faaliyetlerinde etkin kullanımı İlkokula devamın mecburi olması Çevre dostu bilinçlendirme çalışmalarının yapılması Açıklamalı [FI5]: Okul müdürü/müdürlüğü kapsam alanı dışında kalan faktörler ise dışsal faktörler (fırsat-tehdit) olarak değerlendirilmiştir. İlçe millî eğitim müdürlüğünden başlamak üzere tüm Bakanlık örgütü, diğer kurum kuruluşlar, veliler, hayırseverler dışsal faktör ayrımında sayılabilecek temel gruplar niteliğindedir. FT ifadeleri belirlenirken PESTLE analizine ilişkin başlıklardan faydalanılır. Tehditler Politik Ekonomik Sosyolojik Teknolojik Mevzuat-Yasal Ekolojik Eğitimin yerinden yönetim anlayışına kayması Eğitimdeki başarı seviyesinin OECD ülkelerine göre düşük olması Çalışanlar için vergi politikaları gereği ödenmesi gereken miktarlar Maddi kaynaklarımızın yetersiz oluşu Sosyal çevredeki maddi sıkıntılar İnternet bağlantılarının kesilmesine sebep olan kablo donanımı İl, İlçeden çok sayıda yazının gelmesi Okul çevremizdeki inşaatların yoğunluğu 24

25 Gelişim ve Sorun Alanları Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır. Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi de dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir. Eğitime Erişim Eğitimde Kalite Kurumsal Kapasite Okullaşma Oranı Akademik Başarı Kurumsal İletişim Okula Devam/ Devamsızlık Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Kurumsal Yönetim Gelişim Okula Uyum, Oryantasyon Sınıf Tekrarı Bina ve Yerleşke Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler İstihdam Edilebilirlik ve Donanım Yönlendirme Yabancı Öğrenciler Öğretim Yöntemleri Temizlik, Hijyen Hayat Boyu Öğrenme Ders araç gereçleri İş Güvenliği, Okul Güvenliği Taşıma ve servis Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir. 25

26 Gelişim ve Sorun Alanlarımız funduszeue.info: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM 1. sınıf öğrencilerinin sürekli devamsızlığı (sisteme otomatik kaydedilen öğrencilerin velilerinin haberdar 1 olmamasından kaynaklı) 2 Yabancı Uyruklu Öğrencilerin vatandaşlık işlemleri nedeni okula geç göndermeleri, iletişim problemleri funduszeue.info: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE 1 Yabancı uyruklu veli ve öğrencilerle iletişim kurma problemi 2 Okul sağlığı ve temizliği konusunda yetersizliklerin olması 3 Sınıf mevcutlarının fazla olması 4 İkili öğretim nedeniyle öğretmenler arası koordinasyon sağlanamaması 5 İkili öğretim nedeniyle sabahçıların erken okula gelmesi öğlencilerin geç çıkması 6 Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim faaliyetlerinden yoksun olması funduszeue.info: KURUMSAL KAPASİTE 1 Kütüphanemizin olmayışı 2 Veli görüşme odamızın olmaması 3 Spor salonumuzun olmaması 4 Öğretmen tuvaletlerindeki yetersizlik 5 Merdiven ve korkuluklarımızın tehlike arzetmesi 6 Destek eğitim odamızın kapasite olarak yetersizliği 26

27 BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında analizleri, dilek, istek kutularındaki ifadeler sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır. MİSYONUMUZ * Açıklamalı [FI6]: (Okul türü gereği okulunuza mevzuat ile verilmiş olan temel görevi belirtir ifadeyi yazınız.) Problem çözme becerilerine sahip, Yurtsever, Ahlaki değerlere bağlı, kültürel farklılıklara saygılı,, eleştirel düşünebilen, etkili iletişim kurabilen yaratıcı, dinamik, temel bilgi ve becerilere sahip, bilgiye ulaşmanın yollarını arayan, kişisel gelişime açık,huzurlu ve güvenli bir Sultan Alparslan ruhu ile birlikte mutlu bireyler yetiştirmektir. VİZYONUMUZ * Kalitemiz ve farklılığımızla bölgemizdeki en iyi eğitim kurumlarından biri olmak. Açıklamalı [FI7]: (Çok ve verimli çalışılması durumunda beş yılın sonunda yakalanması mümkün olan ufka ilişkin ifadenin girilmesi beklenmektedir. Misyondan farklı olarak vizyon ifadesinde mevzuat yerine yönetimin ufku çok önem taşımaktadır.) TEMEL DEĞERLERİMİZ * 1. Kurumumuzda iş birliği, biz duygusu hâkimdir. Çalışanlar olarak birbirimize adaletli ve hoşgörülü davranırız. Açıklamalı [FI8]: Temel değerler okulunuzda var olan, var olduğunu düşündüğünüz, var olmasını arzu ettiğiniz Kişi, Süreç ve Performansa ilişkin değer ifadeleridir. İfadelerin kişiler (öğretmen, öğrenci, veli, yönetici, çalışan..), Süreçler ve performans (çıktılar, sonuçlar) kapsamında değerlendirilmesi beklenmektedir.) 27

28 2. Kurum olarak hizmete odaklı, büyüyen, gelişmelere açık, teknolojiyi etkin kullanan, dinamik bir yapıya sahibiz. 3. Kurum olarak ilişkilerimizde açıklık, saygınlık, dayanıklılık, vefakârlığa önem veririz. 4. Kurum olarak Araştırmacı, çalışkan, çözüm odaklı, fırsatları değerlendiren, disiplinli öğrenciler yetiştirmeyi amaç ediniriz. 5. Kurum yöneticilerimizin Liderlik vasfına sahip, görevine bağlı, sorumluluk sahibi, bilimsel düşünen kişiler olmasını isteriz. 6. Kurum olarak tüm karar alma süreçlerinde katılımcılık, şeffaflık ve eşitlik ilkesinin esas olduğuna inanırız. 7. İnanıyoruz ki; Bütün öğrenciler zekidir, önemli olan bu zekâyı aktif hale getirebilmektir. 8. Öğrencilerimizin okula severek gelmeleri içi görsel olarak hayal dünyalarına hitap eden donanımlar ve ortamlar hazırlayarak, ve verilen eğitimlere ilgilerini ve dikkatlerini çekebilecek eğitim ortamlarını sürekli yapılandırırız. Biliyoruz ki; Çağımız bilgi öğretme çağı değil, bilgiye ulaşmanın yollarının öğretildiği çağdır. 28

29 BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve Hayat Boyu Öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır. Stratejik Amaç 1: Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır. Stratejik Hedef Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir. Performans Göstergeleri No PG PERFORMANS Mevcut HEDEF GÖSTERGESİ İlkokul 1. sınıf öğrencilerinden en az 1 yıl okulöncesi eğitim almış olanların oranı % PG Sürekli Devamsız durumunda olan (Sisteme kayıtlı olduğu halde okula devam etmeyen) öğrenci oranı% PG PG gün ve üzeri devamsız (Özürlü özürsüz dahil) öğenci oranı% Adrese Dayalı Kayıt Sistemindeki öğrencilerden

30 kesin kayıtları yapılan öğrenci oranı% PG Tanılama ihtiyacı olan öğrencilerden tanılamaya yönlendirilenlerin oranı % PG Destek eğitiminden faydalanan öğrenci oranı % PG Okula servisle gelen öğrenci oranı % PG Yabancı uyruklu öğrenci oranı % PG Yabancı uyruklu öğrencilerin devam oranı % PG Okulda bulunan yabancı uyruklu öğrencilerden oryantasyon eğitimi alanların oranı % PG PG PG Okulda bulunan yabancı uyruklu öğrencilerden Türkçe dil eğitimi programlarına katılan oranı % Üst öğrenime yönelik okul tanıtımları ile ilgili yapılan faaliyet sayısı Üst öğrenime yönelik okul tanıtımları ile ilgili yapılan faaliyetlere katılan öğrenci sayısı

31 Eylemler* No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması Okul Stratejik Plan Ekibi yapılacaktır. 01 Eylül Eylül Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı Okul İdaresi ve sistemi için çalışmalar yapılacaktır. Öğretmenler 01 Eylül Eylül Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık Rehberlik Servisi toplantı ve görüşmeler yapılacaktır. Her ayın son haftası Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa ve asansör Okul İdaresi Mayıs eksiklikleri tamamlanacaktır. Açıklamalı [FI9]: (Her bir hedef için yapılacak çalışmalar eylemler tablosunda belirtilecektir. Eylemler tespit edilirken söz konusu hedefte yapılacak iyileştirme için gerekli olacak tüm faaliyetler düşünülmelidir. Hedefe ulaşmak için birden fazla yol ve yöntem olacağı için bunlardan en az maliyetli ve en faydalı olacak yöntemin seçilerek eylem olarak tanımlanması gerekmektedir. Eylemler belirlendikten sonra eylem sorumluluğu veya yürütme ekibi belirlenmeli ve son olarak da gerçekleştirmeye ilişkin faaliyet-eylem tarihi netleştirilmelidir.) Eğitim öğretime katılımda ve sürdürmede Dezavantajlı olan öğrenciler tespit edilecek, dezavantaj durumuna göre tedbir alınacak. Ailelere eğitime devam konusunda ikna çalışması ve rehberlik yapılacak. Hayırseverlerle görüşmeler yapılarak okulumuza maddi yardım ve fiziki kapasitenin geliştirilmesi için teknik destek talep edilecektir. Rehberlik Servisi Okul idaresi ve Rehberlik Servisi Okul Stratejik Plan Ekibi Her ayın son haftası Her ayın ilk haftası 1.Dönem ve 2. Dönem sonu Okulda gezi, kermes, sinema, tiyatro faaliyetleri gibi okul bütçesine katkı sağlayan organizasyonlara ağırlık verilecektir. Okul idaresi ve Rehberlik Servisi ve Okul Aile Birliği Her ayın üçüncü haftası Kantin kira geliri kademeli olarak arttırılacaktır. Okul idaresi Her yıl Eylül ayında 31

32 No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Sınıf normları standart düzeyde tutulmaya çalışılacaktır. Kayıt bölgesi dışında öğrenci kaydı yapılmayacak, kayıt adresleri titizlikle araştırılacaktır. Okul İdaresi Eğitim Öğretim yılı takvimi içinde Kurumun web sitesi güncellenmeye devam edilecektir. Okul İdaresi Her hafta Öğretmenler kurulu toplantıları sıklıkla yapılacaktır. Herkesin söz hakkı olan ve kararları uygulanan kurullar olmasına özen gösterilecektir. Okul İdaresi İki ayda bir TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır. Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri yer almaktadır. Öğrencilerimize mesleki bilgilendirme Rehberlik servisi tarafından 4.sınıfta periyodik olarak yapılmaktadır. 32

33 Stratejik Amaç 2: artırılacaktır. Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite Stratejik Hedef Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır. Performans Göstergeleri No PG PG PERFORMANS Mevcut HEDEF GÖSTERGESİ Bursluluk sınavı sonuçlarında burs alan öğrenci oranı % Başarısızlık nedeniyle Sınıf tekrarı yapan öğrenci oranı % PG PG PG PG Devamsızlık nedeniyle Sınıf tekrarı yapan öğrenci oranı % Takdir veya Teşekkür Belgesi alan öğrenci oranı % 1,4 0 4.Sınıf Öğrencilerinin yıl sonu not ortalaması sınıf öğrencilerinin yabancı dil yıl sonu not ortalaması ,8 1,8 1,9 2,

34 PG Öğretmen başına düşen EBA kullanım süresi. 20 dk 0 PG Yürütülen kültürel faaliyet sayısı dk 40 dk 60 dk 60 dk PG PG PG PG PG PG PG Yürütülen kültürel faaliyetlere katılan öğrenci oranı % Eğitim Amaçlı yapılan gezi sayısı Eğitim Amaçlı yapılan gezilere katılan öğrenci oranı % 23,4 0 Obezite ve diğer sağlık sorunları konusunda yapılan faaliyet sayısı 4 5 Obezite ve diğer sağlık sorunları konusunda yapılan faaliyetlere katılan öğrenci oranı % Yürütülen sportif faaliyet sayısı 4 5 Yürütülen sportif faaliyetlere katılan öğrenci oranı % 3,50 3, , ,10 4,30 PG Hazırlanan Ulusal veya uluslar arası proje sayısı PG PG PG Yürütülen sanatsal faaliyet sayısı 7 8 Yürütülen sanatsal faaliyetlere katılan öğrenci oranı% 2,82 0 Yetiştirme ve Destekleme kursları (Öğrenci Kulüplri) ders türü sayısı ,93 3,30 4,40 5,

35 PG ,10PG PG PG PG PG PG PG Yetiştirme ve Destekleme kurslarına (Öğrenci Kulüplri) katılan öğrenci oranı% 1,53 2,06 Bursluluk sınavında başarılı olan öğrenci oranı% Sosyal sorumluluk proje sayısı Sosyal sorumluluk projelerine katılan öğrenci oranı (%) 0,01 0,02 Özel Eğitim Gerektiren bireylere yönelik faaliyet sayısı. 2 3 Özel Eğitim Gerektiren bireylere yönelik faaliyetlere katılan öğrenci oranı% 0,01 0,02 Okul dışında yürütülen faaliyet sayısı 7 7 Okul dışında yürütülen faaliyetlere katılan öğrenci oranı% 0,65 0 3,07 4,30 4,45 5, ,03 0,04 0,05 0, ,03 0,04 0,05 0, ,69 0,70 0,71 0,71 PG Hibe veren kurumlara hazırlanan proje sayısı PG Okul faaliyetlerin düzenlenmesinde iş birliği yapılan kurum/kuruluş sayısı PG Sınıflara göre yabancı dil yıl sonu not ortalaması Eylemler 35

36 No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Başarıyı arttırma konusunda veli-öğrenci seminerleri düzenlenecektir. Rehberlik Servisi Her ayın ilk haftası Sınıf bazında başarılı öğrenciler ödüllendirilecektir Okul İdaresi Belirli gün ve haftalar Sınıf bazında başarılı öğrenciler ödüllendirilecektir Rehberlik Servisi Süreklilik Sınıf bazında başarılı öğrenciler ödüllendirilecektir Sınıf Öğretmenleri Süreklilik Stratejik Hedef Etkin bir rehberlik anlayışıyla, öğrencilerimizi ilgi ve becerileriyle orantılı bir şekilde üst öğrenime veya istihdama hazır hale getiren daha kaliteli bir kurum yapısına geçilecektir. Performans Göstergeleri No PG PERFORMANS GÖSTERGESİ Eğitim Öğretim yılı içerisinde Değerler eğitimi kapsamında yapılan çalışma sayısı Mevcut HEDEF PG Eğitim Öğretim yılı içerisinde Değerler eğitimi kapsamında yapılan çalışmalarına katılan öğrenci oranı % 0,13 0 0,15 0,14 0,15 0,14 PG Çalışan memnuniyet oranı PG Öğrenci başına okunan kitap sayısı

37 PG Onur Belgesiyle ödüllendirilen öğrenci oranı %(İftihar Belgesi) 0,06 0 0,07 0,08 0,08 0,1 PG Disiplin cezası veya yaptırımı uygulanan öğrenci oranı % PG Rehber öğretmenler tarafından öğrenci davranışları ilgili yapılan görüşme sayısı PG Veli toplantı sayısı PG Veli toplantılarına katılan veli oranı% PG PG Velilere yönelik düzenlenen eğitim faaliyeti sayısı 6 10 Veli-okul ve öğrencilerle birlikte uygulanan faaliyet sayısı Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi 37

38 No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi İl ve ilçe bazındaki yarışmalara katılım sağlanması konusunda çalışmalar yapılacaktır Başarıyı arttırma konusunda veli-öğrenci seminerleri düzenlenecektir. Sınıf bazında başarılı öğrenciler ödüllendirilecektir Okul bünyesinde sosyal-kültürel-sportif yarışmalar düzenlenecektir Folklör kulübü kurulacak ve halkoyunları çalışmaları yapılacaktır. Kitap okuyan öğrencilere sınıflarında ödüllendirme yapılması. Sınıf kitaplıkları zenginleştirilecek ve okulumuz bünyesinde Z kütüphane kurulması için çalışmalar yapılacaktır. Okul Sağlığı Programı kapsamında velilere bilgilendirici seminerler yapılarak programa katılacak öğrenci sayısı arttırılacaktır.(muayene formu, göz, diş, aşı) 4. sınıflara bir üst kuruma devam etmelerinde uyum sorunu yaşamamaları için rehber öğretmenler tarafından bilgilendirme ve seminer çalışmaları yapılacaktır Okul İdaresi ve Sınıf öğretmenelri Okul İdaresi ve Rehberlik Servisi Okul İdaresi ve Rehberlik Servisi Sınıf Öğretmenleri Rehberlik Servisi Rehberlik Servisi Eğitim Öğretim yılı boyunca Eğitim Öğretim yılı boyunca Eğitim Öğretim yılı boyunca Eğitim Öğretim yılı boyunca Eğitim Öğretim yılı boyunca Eğitim Öğretim yılı boyunca sınıflara ilgi ve yeteneklerini keşfetmeleri için rehber öğretmenler tarafından (bireyi tanıma teknikler (Akademik Benlik Kavramı Ölçeği v.b) uygulanacaktır 4. sınıflara başarısızlık nedenlerini keşfetmeleri için bireyi tanıma tekniği uygulanacaktır (Başarısızlık nedenleri anketi v.b) Bakanlık, İl, İlçe bazında yürütülen Projeler kapsamında okul bünyesinden katılım arttırılacak projenin yıl boyu Rehberlik Servisi Okul İdaresi ve Stratejik Plan Ekibi Eğitim Öğretim yılı boyunca Her Ayın İlkHaftası 38

39 No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi aktif bir şekilde yürütülmesi sağlanacaktır. TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE Stratejik Amaç 3: Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir. Stratejik Hedef İhtiyaç durumu ve bütçe imkânları doğrultusunda, uygun eğitim ortamları oluşturacak şekilde fiziki kapasiteyi geliştirmek, görev tanımlarına uygun olarak istihdam edilen personelin yeterlilik, donanım ve performansının geliştirildiği yönetim yapısını oluşturmak, Ulusal standartlar çerçevesinde, çoğulcu, katılımcı, şeffaf, hesap verebilir yönetim ve organizasyon yapısını oluşturmak. Performans Göstergeleri No PG PERFORMANS GÖSTERGESİ Mevcut Alanıyla ilgili eğitim alan personelin (kadrolukadrosuz) tüm personele oranı % 3,7 5 HEDEF ,2 PG PG Yardımcı hizmetler sınıfı personel (kadrolukadrosuz) ihtiyacı karşılanma oranı % Öğretmen başına düşen hizmet içi eğitim saat ortalaması

40 PG Temel İlkyardım eğitimi almış personel oranı % PG ,06 0,07 Lisansüstü eğitim (Tezli-Tezsiz) yapan öğretmen oranı % 3 5 0,07 0,08 0,08 0, PG Kurumda dil tazminatı alan personel oranı % 0,01 0,01 0,01 0,02 0,02 0,03 PG PG PG Hizmet içi Eğitim faaliyetlerine katılan öğretmen oranı % 10 0 Uygulanan veli anketleri sonucu veli memnuniyet oranı Öğretmenlerin motivasyonunu arttırmaya yönelik yapılan faaliyetlerin sayısı PG Öğretmenlerin motivasyonunu arttırmaya yönelik yapılan faaliyetlere katılan öğretmen oranı % PG PG PG Öğretmenlerin kurumda ortalama çalışma süresi (Yıl) 8 9 Yönetici başına düşen hizmet içi eğitim saat ortalaması 8 0 Lisansüstü eğitim (Tezli-Tezsiz) yapan Yönetici oranı % 0 0, ,02 0,03 0,05 0,06 PG Öğrenci memnuniyet oranı % 90,92 0 PG Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler

41 PG PG PG için düzenleme yapılan alan sayısı Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere yönelik yapılan faaliyet sayısı 2 4 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere yönelik yapılan faaliyetlere katılan öğrenci oranı % 7,7 8 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere yönelik yapılan faaliyetlere katılan veli oranı % 0,01 0, ,03 0,04 0,05 0,10 PG Çevre güvenliği için yapılan faaliyet sayısı PG PG PG Çevre güvenliği için yapılan faaliyetlere katılan öğrenci oranı % İSG kapsamında yapılan düzenleme sayısı 4 0 İSG kapsamında yapılan eğitimlere katılan öğretmen oranı % 0, 0, , 0,05 0, 0, PG Derslik başına düşen öğrenci sayısı PG Enerji verimliliğine yönelik yapılan faaliyet sayısı PG PG Okul sağlığı ve hijyen konusunda yürülen faaliyet sayısı 5 6 Okul web sitesinde yapılan haber veya duyuru sayısı PG Okul web sitesinin ziyaret edilme sayısı

42 PG Üniversite, STK, yerel yönetim işbirliği ile düzenlenen eğitim ve çalışmaların sayısı PG Üniversite, STK, yerel yönetim işbirliği ile düzenlenen eğitim ve çalışmalara katılan öğrenci oranı % 0,21 0,20 0,25 0,30 0,35 0,40 PG Üniversite, STK, yerel yönetim işbirliği ile düzenlenen eğitim ve çalışmalara katılan öğretmen oranı % 0,1 0, 0,15 0,15 0, 0, PG Üniversite, STK, yerel yönetim işbirliği ile düzenlenen eğitim ve çalışmalara katılan veli oranı % 0,01 0 0, 0, 0,02 0, PG Zümre ve kurullarda alınan karar sayısı PG Zümre ve kurul kararlarının uygulanma oranı %

43 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Memur kadrosu doldurulacaktır.(atama ya da ücretli memur) Yeterli sayıda hizmetli çalıştırılacaktır. Mehmet DURAMAN 1 EYLÜL HAZİRAN Öğretmenlerimize ihtiyaçları dahilinde hizmet içi eğitim semineri-kursu almasına destek olunacak okul içinde de Selda YILMAZ 1 EYLÜL HAZİRAN bu tür seminerler düzenlenecektir. Boş norm kadrolara titizlikle ve ivedi olarak ücretli Mehmet DURAMAN öğretmen getirilecektir. 1 EYLÜL HAZİRAN Öğretmenlere sosyal aktivite sıklıkla düzenlenecektir, İdare ve öğretmen kadrosu etkin iletişim içinde olacaktır. Elif YAVUZ Öğretmenlerin bir alandaki başarıları ödüllendirilecek ve 1 EYLÜL HAZİRAN takdir edilecektir. Kurul, komisyon ve ekiplere işlerlik kazandırılarak etkin Murat YILMAZ olarak faaliyette bulunmaları sağlanacaktır. 1 EYLÜL HAZİRAN Okul içerisinde gezi, kermes, sinema, tiyatro faaliyetleri gibi okul bütçesine katkı sağlayan organizasyonlara Selda YILMAZ HER AYIN funduszeue.infoI ağırlık verilecektir. Yerel yönetimlerden teknik destek ve maddi yardım talep OKUL İDARESİ, OKUL edilecektir. AİLE BİRLİĞİ Kurumun elektronik ortam üzerinden sunduğu hizmet İbrahim BERUT sayısı arttırılacaktır 1 EYLÜL HAZİRAN 43

44 V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu Kaynak Tablosu Toplam Genel Bütçe Valilikler ve Belediyelerin Katkısı Diğer (Okul Aile Birlikleri) TOPLAM VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir. Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır. Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır. 44

İSTANBUL ESENYURT Sultan Alparslan İlkokulu

Okul Adresi : İNÖNÜ MAH. SK. SULTAN ALPASLAN İLKOKULU BLOK NO: 28 ESENYURT / İSTANBUL

Okul Kodu :
Telefon : ()
Web Sitesi : funduszeue.info

Çevre : İlçe Merkezi
Ulaşım : Otobüs, minübüs ile okulumuza ulaşım sağlanmaktadır.
İl/İlçeye Uzaklık : İl Merkezine İlçe Merkezi

Öğrenci Sayısı : Derslik Çok Amaçlı Salon :2 Spor Salonu :1 Kütüphane :1 Kütüphane Kitap Sayısı
Öğretmen Sayısı : Öğrenci Derslik Çok Amaçlı Salon :2 Spor Salonu :1 Kütüphane :1 Kütüphane Kitap Sayısı
Derslik Sayısı : 44
Ders Saatleri : (Sabahçılar) Başlama Bitiş (Öğlenciler)Başlama Bitiş
Fen Lab. :

Öğretmenlik Hizmet Bölgesi: 2Hizmet Alanı: 4
Zorunlu Çalışma Süresi: 0Hizmet Puanı: 18

Harita :

Okul Kadrosu :

ERKAN P.(Okul Müdürü)- Selda Y.(Okul Müdür Yardımcısı)- Murat Y.(Okul Müdür Yardımcısı)- Erhan C.(Okul Müdür Yardımcısı)- Serkan F.(Okul Müdür Yardımcısı)- Mehmet Y.(Okul Müdür Yardımcısı)- Yeşim B.(AnaSınıfı-A)- Lale E.(AnaSınıfı-B)- Dilan K.(Anasınıfı-C)- Ceylan Y.(Anasınıfı-D)- Büşra K.(Anasınıfı-E)- Melek K.(Anasınıfı-F)- Asuman A.(Anasınıfı-G)- Çilem Ç.(Anasınıfı-H)- Evrim Y.(1-A Sınıf Öğretmeni)- Mehmet K.(1-B Sınıf Öğretmeni)- Merve Ö.(1-C Sınıf Öğretmeni)- Ayşegül K.(1-D Sınıf Öğretmeni)- Hatice Ç.(1-E Sınıf Öğretmeni)- Ceylan E.(1-F Sınıf Öğretmeni)- Mehtap T.(1-G Sınıf Öğretmeni)- Aslı D.(1-H Sınıf Öğretmeni)- Selim Ç.(1-İ Sınıf Öğretmeni)- Adnan K.(1-J Sınıf Öğretmeni)- Derya C.(1-K Sınıf Öğretmeni)- Züleyha B.(1-L Sınıf Öğretmeni)- Türkan K.(1-M Sınıf Öğretmeni)- Ali F.(1-N Sınıf Öğretmeni)- Hilal A.(1-O Sınıf Öğretmeni)- Emine K.(1-P Sınıf Öğretmeni)- Ebru A.(1-R Sınıf Öğretmeni)- Nevhibe M.(1-S Sınıf Öğretmeni)- Kübra B.(1-T Sınıf Öğretmeni)- Büşra S.(1-U Sınıf Öğretmeni)- Mete Ö.(1-V Sınıf Öğretmeni)- Merve K.(1-Y Sınıf Öğretmeni)- Evrim Y.(2-A Sınıf Öğretmeni)- Mehmet K.(2-B Sınıf Öğretmeni)- Keziban Ç.(2-C Sınıf Öğretmeni)- Rumeysa M.(2-D Sınıfı Öğretmeni)- Nejla A.(2-E Sınıf Öğretmeni)- Aysun Y.(2-F Sınıf Öğretmeni)- Gizem K.(2-G Sınıf Öğretmeni)- Esra K.(2-H Sınıf Öğretmeni)- Cebrail T.(2-İ Sınıf Öğretmeni)- Şeyda Y.(2-J Sınıf Öğretmeni)- Sevda E.(2-K Sınıf Öğretmeni)- Şahin B.(2-L Sınıfı Öğretmeni)- Serdar Y.(2-M Sınıf Öğretmeni)- Saliha İ.(2-N Sınıf Öğretmeni)- Elif B.(2-O Sınıf öğretmeni)- Şeymanur Y.(2-P Sınıf Öğretmeni)- Sibel E.(2-R Sınıf Öğretmeni)- Canan K.(2-S Sınıf Öğretmeni)- Yeliz U.(2-T Sınıf Öğretmeni)- Pelin A.(2-U Sınıf Öğretmeni)- Zeliha D.(2-V Sınıf Öğretmeni)- Gamze G.(3-A Sınıf Öğretmeni)- Gamze A.(3-B Sınıf Öğretmeni)- Meryem Y.(3-C Sınıf Öğretmeni)- Zelal K.(3-D Sınıfı Öğretmeni)- Muhammet F.(3-E Sınıf Öğretmeni)- Mehmet C.(3-F Sınıfı Öğretmeni)- Eda Y.(3-G Sınıf Öğretmeni)- Fulya Ö.(3-H Sınıf Öğretmeni)- Tuğçe B.(3-İ Sınıf Öğretmeni)- Kadir M.(3-J Sınıf Öğretmeni)- Melek T.(3-K Sınıf Öğretmeni)- Bahar N.(3-L Sınıf Ögretmeni)- Özlem A.(3-M Sınıf Ögretmeni)- Tuğba S.(3-N Sınıf Öğretmeni)- Alpaslan M.(3-O Sınıf Öğretmeni)- Hamiyet Y.(3-P Sınıf Öğretmeni)- Büşra P.(3-R Sınıf Öğretmeni)- Şeyma D.(3-S Sınıf Öğretmeni)- Havva K.(3-T Sınıf Öğretmeni)- Hazar G.(3-U Sınıf Öğretmeni)- Meryem T.(4-A Sınıf Öğretmeni)- Özlem M.(4-B Sınıf Öğretmeni)- Özlem K.(4-C Sınıf Öğretmeni)- Fatih S.(4-D Sınıf Öğretmeni)- Tuğba D.(4-E Sınıf Öğretmeni)- Muhammet U.(4-F Sınıf Öğretmeni)- Elif C.(4-G Sınıf Öğretmeni)- Nüzhet N.(4-H Sınıf Öğretmeni)- Harun A.(4-İ Sınıf Öğretmeni)- Oya A.(4-J Sınıf Öğretmeni)- İlknur K.(4-K Sınıf Öğretmeni)- Elif A.(4-L Sınıf Öğretmeni)- Aykut F.(4-M Sınıf Ögretmeni)- Gülşen M.(4-N Sınıf Ögretmeni)- Nadya S.(4-O Sınıf Ögretmenı)- Sefa K.(4-P Sınıf Öğretmeni)- Döne K.(4-R Sınıf Öğretmeni)- Sema O.(4-S Sınıf Öğretmeni)- Rabia T.(4-T Sınıf Öğretmeni)- Emine I.(4-U Sınıf Öğretmeni)- Çiğdem A.(İngilizce Öğretmeni)- Necmi K.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Filiz K.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Meliha K.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Elif G.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Devrim Ç.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Onur U.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Ecem T.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Burak K.(Özel Eğitim Öğretmeni)- Hakan Ç.(Rehber Öğretmen)- Özlem E.(Rehber Öğretmen)- Yazgül K.(Rehber Öğretmen)- Selin H.(Rehber Öğretmen)- Zeynep Ç.(Uyum Sınıfı Türkçe Öğretici)- Hilal O.(Uyum Sınıfı Türkçe Öğretici)- Elif K.(Güvenlik)- Şaziye Y.(Hizmetli)-

Okuldan Haberler :

Doğru Bilgi Hayat Kurtarır!Doğru Bilgi Hayat Kurtarır!

eTwinning ProjesieTwinning Projesi

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlama Töreni23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlama Töreni

10 Kasım Atatürk'ü Anma Programı10 Kasım Atatürk'ü Anma Programı

4-K Sınıfı 4-K Sınıfı "Hedef yüzyıl" eTwinning Projesi

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı Coşku ile Kutladık.29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı Coşku ile Kutladık.

Okulumuz e-Twinning Ulusal Kalite Etiketi ile ödüllendirildiOkulumuz e-Twinning Ulusal Kalite Etiketi ile ödüllendirildi

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Kutlu Olsun19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Kutlu Olsun

Öğrenci Rehberlik ÇalışmalarıÖğrenci Rehberlik Çalışmaları

Rehberlik ÇalışmalarıRehberlik Çalışmaları

Başarılar :

Okulumuz ´ eTwinning Okulu´ unvanını almıştır.


Okul hakkında bu sayfada paylaşmak istediklerinizi yazabilirsiniz :

Okul hakkında gönderilen yorumlar :

Çok güzel bir okul var tavsiye ederim çok güzel bir okul(Doğukan - )



Güncelleme tarihi:

Alpaslan Ilköğretim okulu, Esenyurt, nerede, Otobüs veya Minibüs / Dolmuş ile nasıl gidilir?

Esenyurt şehrinde Alpaslan Ilköğretim okulu konumuna Toplu Taşıma

Esenyurt, Türkiye'deki Alpaslan Ilköğretim okulu adresine nasıl gidebileceğinizi mi merak ediyorsunuz? Moovit, en yakın toplu taşıma durağından adım adım yol tarifi ile Alpaslan Ilköğretim okulu adresine ulaşmanın en iyi yolunu bulmanıza yardımcı olur.

Moovit, şehrinizde gezmenize yardımcı olacak ücretsiz haritalar ve canlı yol tarifleri sağlar. Saatleri, güzergahları, hareket saatlerini görüntüleyin ve gerçek zamanlı olarak Alpaslan Ilköğretim okulu adresine ne kadar sürede ulaşabileceğinizi öğrenin.

Alpaslan Ilköğretim okulu için en yakın durak veya istasyonu mu arıyorsunuz? Hedefinize en yakın durakların listesine göz atın: Fatih Mahallesi - Avcilar Yönü; Fatih Mahallesi; Fatih Mahallesi - Bakirköy-Esenyurt Yönü.

OtobüsDHS2Minibüs / Dolmuş:MİNİBÜS: AMİNİBÜS: BL -

Sizi daha erken zamanda ulaştırabilecek başka güzergah olup olmadığını görmek ister misiniz? Moovit alternatif rotalar veya saatler bulmanıza yardımcı olur. Moovit Uygulamasından veya Web Sitesinden kolayca Alpaslan Ilköğretim okulu için yol tarifi alın.

Alpaslan Ilköğretim okulu adresine en kolay yoldan ulaşmanızı sağlıyoruz, bu nedenle Esenyurt konumundaki kullanıcılar dahil milyondan fazla kullanıcı, toplu taşıma için en iyi uygulama olarak Moovit'e güveniyor. Ayrıca otobüs uygulaması veya tren uygulaması indirmenize gerek yoktur. Moovit, en doğru otobüsü veya metro saatlerini bulmanıza yardımcı olan tüm toplu taşıma araçlarının bir arada olduğu ulaşım uygulamanızdır.

Alpaslan Ilköğretim okulu için Otobüs ve Minibüs / Dolmuş fiyatları, ve tüm yolculuk ücreti hakkında bilgi için lütfen Moovit uygulamasını kontrol edin.

Havaalanı, hastane, stadyum, market, alışveriş merkezi, kafe, okul, kolej ve üniversite gibi popüler yerlere gitmek için uygulamayı kullan.

Alpaslan Ilköğretim okulu adres: Esenyurt Esenyurt Sokağı

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası