nurettin demir hacettepe / Hacettepe Üniversitesi Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları

Nurettin Demir Hacettepe

nurettin demir hacettepe

Tez NoİndirmeTez KünyeDurumu
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akademik yazma öğretimi / Teaching academic writing in Turkish as a foreign language
Yazar:GOHAR SEYEDI
Danışman: PROF. DR. NURETTİN DEMİR
Yer Bilgisi: Hacettepe Üniversitesi / Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü / Türkiyat Araştırmaları Ana Bilim Dalı / Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Akademik yazı = Academic writing ; Akademik yazı öğretimi = Academic writing teaching ; Dil öğretimi = Language teaching ; Türkçe = Turkish ; Türkçe eğitimi = Turkish education ; Yabancı dil = Foreign language ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Yazma öğretimi = Writing training Onaylandı
Doktora
Türkçe

s. Çalışmada sosyal bilimlerin farklı bölümlerinde lisansüstü eğitim gören veya mezun öğrencilerin akademik yazma sorunları ve ihtiyaçları ele alınmıştır. Çalışma kapsamında akademik dilin özellikleri, öğrencilerin akademik yazma sorunları ve üniversitelerin akademik eğitim politikaları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Akademik dilin özellikleri dergilerden seçilen 32 makaleyi inceleme yoluyla belirlenmiştir. Bu özellikler doğrultusunda öğrencilerin akademik yazma sorunlarını tespit etmek amacıyla toplam 12 yabancı ve 5 Türk öğrencinin yazılı anlatımları belli ölçütler çerçevesinde incelenip sınıflandırılmıştır. Daha sonra 12 lisansüstü öğrenci ve 4 alan uzmanıyla üniversite öğrencilerinin akademik dil sorunlarıyla ilgili görüşme yapılarak nitel veriler elde edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Değerlendirme doğrultusunda, yabancı öğrencilerin dil bilgisi, sözcükler ve terimler konusunda yaşadıkları sorunlar, ana dilden aktarımlar ve yetersiz akademik Türkçe öğretimi sonucunda ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Yabancı ve Türk öğrencilerin ortak sorunlarının en önemlisi ise akademik dili kullanarak alıcının beklentilerini karşılayabilecek düzeyde akıcı, düz anlamlı ve tutarlı biçimde bir metin oluşturmada güçlük çekmeleridir. Yapılan bu çalışmadan hareketle, yükseköğretim gören öğrencilerin akademik amacına yönelik yazma öğretimi ve ders malzemeleri düzenlenmesi için öneriler sunulmuştur. This study aims to determine academic writing problems and needs of graduate or post-graduate students who are educated in different departments of Social Sciences. Within the scope of the study, the characteristics of academic language, students' academic writing problems and teaching academic language policies of universities are evaluated. The characteristics of the academic language were identified through the review of 32 articles selected from academic journals. In order to determine the students' academic writing problems, 12 foreign students and 5 Turkish students' written materials were examined and classified according to certain criteria. Then, semi-structured interviews were conducted with 12 students and 4 field experts to obtain qualitative data. The data were evaluated with descriptive and content analysis method. In line with the assessment, foreign learners' problem with grammar, vocabulary and terminology was the result of interlingual transfer from their mother tongue and lack of academic language education. The common problems of both foreign and Turkish students were found to have difficulty in using the academic language to produce a text that is fluent, literal, coherent and can fullfil the expectations of the audience. Based on this study, some recommendations were presented for teaching academic writing and designing materials for the academic purpose of higher education students.

Prof. Dr. Nurettin Demir Takip et

Bütün Yazıları

Prof. Dr. Nurettin Demir

Prof. Dr. Nurettin Demir Kimdir? yılında Selçuk Üniversitesinden mezun oldu. MEB bursu ile Johannes Gutenberg Universitesi, Mainz&#;de doktorasını yaptı. Anadal: Türkoloji, Yan Dallar: Doğu Dilleri, İslami İlimler, &#;da Doçent, &#;da profesör oldu. József Attila Universitesi, Altaistik Bölümü&#;nde okutman, Leipzig, Üniversitesi, Orientalistik Bölümünde Türkçe ve Farsça Sorumlusu öğretim elemanı, Doğu Akdeniz Üniversitesi ve Başkent Üniversitesinde çalıştı. Uppsala Üniversitesi, Africa ve Asya Dilleri Bölümü&#;nde, MİNZU Üniversitesinde ve Alfarabi Üniversitesinde misafir öğretim üyesi olarak çalıştı. yılından bu yana Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları bölümünde görev yapmaktadır. İlgi Alanları: Genel Türkoloji, Türk Dünyası, Türk Dil ve Lehçeleri, Ağız araştırmaları, Türkiye Türkçesi Dilbilgisi, Dilbilim, Dil Dokümantasyonu, Eski Anadolu Türkçesi, Sosyolinguistik, Dil Politikası, Dil İlişkileri, Çeviri, Kültür Aratırmaları, dil kültür ilişkisi Favori Müzikler: Etno Jazz (Jan Garbarek ile birlikte çalanlar), Türk Halk Müziği, Sanat Müziği, Batı Klasikleri Dünya Müzikleri

Academic and Administrative Experience

Academic Titles

  • - Continues Professor

    Hacettepe University, Edebiyat Fak&#;ltesi, &#;ağdaş T&#;rk Leh&#;eleri Ve Edebiyatları B&#;l&#;m&#;

  • - Professor

    Baskent University, Faculty Of Arts And Scıences, Department Of Turkısh Language And Lıterature

  • - Lecturer

    Leipzig Universit&#;t, Tarih, Sanat Ve Doğu Bilimleri Fak&#;ltesi, Şarkiyat B&#;l&#;m&#;

  • - Instructor

    Szeged &#;niversitesi, Edebiyat Fak&#;ltesi, Altayistik

Managerial Experience

  • - Continues Deputy Head of Department

    Hacettepe &#;niversitesi, Edebiyat Fak&#;ltesi, &#;ağdaş T&#;rk Leh&#;eleri ve Edebiyatları B&#;l&#;m&#;

  • - Vice Dean

    Başkent &#;niversitesi, Fen-Edebiyat Fak&#;ltesi, T&#;rk Dili Ve Edebiyatı B&#;l&#;m&#;

  • - Head of Department

    Başkent &#;niversitesi, Fen-Edebiyat Fak&#;ltesi, T&#;rk Dili Ve Edebiyatı B&#;l&#;m&#;

  • - Head of Department

    Başkent &#;niversitesi, Fen-Edebiyat Fak&#;ltesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları B&#;l&#;m&#;

  • - Deputy Head of Department

    Dogu Akdeniz &#;niversitesi, Fen-Edebiyat Fak&#;ltesi, T&#;rk Dili Ve Edebiyatı B&#;l&#;m&#;

Courses

  • Undergraduate &#;ZEL KONULAR

  • Postgraduate TOPLUMSAL DİLBİLİM

  • Postgraduate TEHLİKEDEKİ T&#;RK DİLLERİ

  • Undergraduate T&#;RK&#;E DİL İLİŞKİLERİ

  • Postgraduate &#;AĞATAY GRUBU T&#;RK LEH&#;ELERİ

  • Doctorate YABANCI DİL OLARAK T&#;RK&#;E EĞİTİMİNDE K&#;LT&#;REL YAKLAŞIMLAR

  • Doctorate TEHLİKEDEKİ T&#;RK DİLLERİ

  • Postgraduate T&#;rk&#;e Dil İlişkileri

  • Postgraduate T&#;rk Dili Semineri

  • Undergraduate Osmanlıca III

  • Undergraduate Tatar Dili ve Edebiyatı

  • Postgraduate Ağız Bilimi

Advising Theses

  • G&#;neybatı Anadolu Ağızlarında Şimdiki Zaman Ekleri

    DEMİR N.

    seafoodplus.info(Student), Postgraduate,

  • Kırgızcada sıfat-fiil yan c&#;mleleri

    DEMİR N.

    seafoodplus.infoEVA(Student), Postgraduate,

  • Eski Anadolu T&#;rk&#;esinde epistemik kiplik: Kısas-ı Enbiya &#;rneği

    DEMİR N.

    M.&#;Z&#;M(Student), Doctorate,

  • Yeni Uygurcada soru

    DEMİR N.

    seafoodplus.infoALAMU(Student), Postgraduate,

  • T&#;rk&#;ede ve Korecede gelecek zaman

    DEMİR N.

    seafoodplus.info(Student), Postgraduate,

  • Dolganca Moğolca dil ilişkileri

    DEMİR N.

    H.G&#;ZEL(Student), Postgraduate,

  • Erbil T&#;rkmen ağzı(İnceleme-Metin)

  • &#;ankırı Poşaları: Dil ve k&#;lt&#;r araştırması

  • Ağız araştırmalarında transkripsiyon

Turkic Linguistics and Philology

It is a feature that is constantly emphasized in classical and contemporary linguistic theories, such as the theory of L. Tesniéré's Dependency Grammar and the theory of N. Chomsky's Government and Binding, that verb as a morpheme and sentence fragment are at the center of human communication. In a similar way, studies conducted in the field of traditional Turkology are regarded as the most important unit of verb and therefore predicate communication. Similarly, studies conducted in the field of traditional Turkology are regarded as the most important unit of communication are verb and therefore predicate. In spite of this importance, if the verbs does not relate to itself in terms of time, space, condition, condition, style, etc. in an open or implicit manner, it can not be a part of the grammar, it remains an abstract member of the abstract world. In Turkish and Turkic, these relations are often established by adverbs, and when this relationship is established, the adverbs become a syntactic form which is no longer merely a morpheme. Gerunds (-ınca, -ıp, -arak etc.), one of the morpho-syntactic categories that are specific to the Turkic languages, provide that clauses to become grammaticalized by the function of the envelope. This study has focused on these morpho-syntactic units in general and the following questions were sought during the study: Is the gerunds that shows an internal structure / grammar characteristic as stable as other internal structure components? If we leave the phonetic variations to an edge, is it always the same or similar gerunds used at every turn and stage in Turkish history? If there is a dynamism in the use of these suffixes in Turkish, what are the reasons for this? How are new gerunds produced in Turkic languages, how do new gerund structures come into being? Are there similarities in production processes? Will the gerunds lose prestige over time? The database of the study will create the gerunds lists in the grammar books prepared on Turkic languages such as Turkish, Azerbaijani, Kazan Tatar, Kazakh, Kyrgyz, Uzbek, Uigur, Tuvan, Yakut, Chuvash and will be related to the dialects as needed.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir