Pandemiyle geçen eğitim öğretim yılında 6 milyonun üzerinde öğrenci teknolojik ekipman eksikliği ve internet altyapısı problemi nedeniyle derslere erişim sağlayamadı.
Lise ve üniversite sınavlarına hazırlanan öğrenciler ekipman eksikliği nedeniyle ders çalışamazken, özellikle 1’inci sınıf öğrencilerinden bazıları okuma yazma bile öğrenemedi.
Derslere katılım sağlayamayan öğrencilerin velileri, BirGün’den Meral Danyıldız’a yaptıkları açıklamada dönem sonunda birçok dersten geri kaldıklarını kaydetti.
ÇOCUKLARIM DERSLERDEN GERİ KALDI
Birinci ve 6’ncı sınıfa giden iki çocuğunun yaşadığı mağduriyetlere değinen Gülperi Soyma, şunları söyledi: “Benim iki öğrencim var. Biri bire, biri altıncı sınıfa gidiyor. Altıncı sınıfa giden çocuğumun notları iyi geldi, birinci sınıfa giden öğrencimin notlarında ise sıkıntı yaşandı. Karnesinde matematikle Türkçe iyi, diğerleri ise çok iyi geldi.”
Yaklaşık bir senedir internet altyapısı ve tablet olmaması sebebiyle birinci sınıfa giden çocuğunun neredeyse hiçbir derse katılamadığını söyleyen Soyma, çocuğunun okuma yazmayı öğrenemediğini kaydetti. Okuma ve yazmayı kendi imkânlarıyla öğretmeye çalışan Soyma, şu ifadeleri kullandı: “İnternet anca bir sene sonra çekilebildi. MEB’e ise okulun başında tablet başvurusunda bulunmuştuk. O da on gün önce geldi. Evde yalnızca bir telefon var. Altıncı sınıfa giden çocuğum o yüzden sıkıntı yaşamadı. O cep telefonuyla idare etti. İnternet altyapısı olmaması sebebiyle kendi internetimiz anca onun derslerine yetti. Birinci sınıfa giden öğrencimiz ise hiçbir canlı derse katılamadı.”
Soyma, sözlerini şöyle noktaladı: “Küçük çocuğum epey geri kaldı. İnternet gelene kadar zaten bir sene geçti. Çocuğum okuma-yazma gibi konularda diğer arkadaşlarından çok geri kaldı, hâlâ okuma yazma öğrenemedi. Ben evde kendi elimden geldiği kadarıyla öğretmeye çalışıyorum ama küçük bir kızım daha olduğu için o da yeterli olmuyor.”
İNTERNET VE TABLET SIKINTISI YAŞADIK
1’inci ve 3’üncü sınıfa giden iki çocuğu olan veli Berna Yenigül ise bu süreçte derslere bazen katılabildiklerini; bazen ise katılamadıklarını söyledi: “Daha önce öğretmenlerimizle konuştuğumuz için notlar konusunda sıkıntı çekmesek de derslerden çok geri kaldık. Derslere bazen katılabildik, bazen ise katılamadık. Küçük çocuğumun bir de ablası olduğu için dersleri çatıştı. İnternet ve tablet konusunda çok büyük sıkıntı yaşadığımız için ders yapamadık. Tabletimiz yok, derse katılamadık. Bu süreçte mecburen arkadaşlarımıza gittik.”
Yenigül, sözlerini şöyle noktaladı: “MEB’in gönderdiği tableti de bir iki ay anca kullanabildik, sonra bozuldu. Dolayısıyla diğer aylarda yine aynı problemi yaşadık. Öğretmenlerimizi süreç hakkında bilgilendirdik, notlar her ne kadar öğretmenlerimizden ötürü kötü gelmese de ders göremediğimiz için özellikle kendim çok üzüldüm, çok etkilendim. Çocuklarımın derslerinden geri kalmasını istemem.”
funduszeue.info
Baz öğrenciler doğuştan getirdikleri kişilik özellikleri veya yanlş anne baba tutumlar sonucu içe kapank-çekingen ve ya özgüvenleri düşük funduszeue.info çocuklar birinci snfa başladklarnda ise öğretmenler bu çocuklarla iletişim kurmakta zorlanmaktadr.Öğretmen soru sorar cevap alamaz, oku der çocuk okumaz, öğretmen zorladğnda ise ağlayarak tepki verebilirler. Öğretmenler belirli bir süre bu şekilde gayret gösterdikten sonra ne yapaym? Oku diyorum okumuyor, yaz diyorum yazmyor,soru soruyorum cevap alamyorum şeklinde düşünüp bu öğrencilere ilgiyi azaltmaktadfunduszeue.info baba da ilgisizse bu öğrenciler bir yl boyunca sadece okula gelip funduszeue.info harfleri öğrenmiş olsalar da okuyamamaktadfunduszeue.info tür öğrenciler özgüven eksikliği nedeniyle kendilerini okumaya kapatmşlardfunduszeue.info öğrencileri oku yaz diyerek kazanamayfunduszeue.info öğrencilerin ihtiyac olan şey öncelikle güfunduszeue.info kendisine güven hemde okuma yazma öğretmeye çalşan kişiye güfunduszeue.info yazma öğretmeye çalşan kişi(öğretmen)tarafndan sevildiğini, değer verildiğini funduszeue.info noktadan sonra işiniz çok kolay olacaktfunduszeue.info tür öğrencilerle iletişim kurmaya çalşyorsanz ve bir türlü başaramyorsanz, yapmanz gereken şey dersi bir süreliğine geri plana brakarak öğrenciyle sohbet etmektir. Sohbete şöyle başlamak işinizi kolaylaştrfunduszeue.info bu şekilde başladğmda hep başarl oldum. Aşağdakine benzer bir şekilde yaklaşm öğrencinin size açlmasn sağlayacaktr.
-Baban ne iş yapyor?
-Kaç kardeşsiniz?
-
Hangi oyunlar oynamay seviyorsun
-Neleri yapmay seviyorsun?
-Hadi yap bakalm.
-Aferin sana çok güzel yaptn.
-Sen zeki bir öğrencisin, ben seni çok sevdim.
Görüşmenin başnda kafas ağağ düşük ağlayan öğrenciler, görüşmenin sonunda gözlerinin içi gülerek çfunduszeue.info de ufak bir hediye aldklarnda onlardan mutlu kimse yoktur.Gün gün adm adm dakika bu şekilde ilgilendiğinizde gün içinde sergileyeceğiniz özgüven kazandrc, yüreklendirici tutumun karşlğn almaya başlarsnfunduszeue.info süre boyunca mutlaka aferin, harikasn , süpersin gibi ifadeleri bol bol kullanmanz funduszeue.info da somut bir ödül, mesela renkli bir kalem,çikolata gibi ödüller çok işe yarayacaktfunduszeue.info sürecin sonunda kendini yetersiz gören bu öğrenciler başarl olduğunu hissedecek, gözlerinin içi gülecek, aldğ özgüvenle başarl olmak için daha çok çalşacaktfunduszeue.infoşarl olduğunu duymak hoşuna gidecektir. Bir örnek;
OKU DYORUM OKUMUYOR
Okulun açldğ ilk günlerde idi 2. snf öğretmenlerimizden biri rehberlik servisine gelerek "Hocam bu snf yeni aldm, kz öğrencilerimden bir tanesi(Merve)oku diyorum okumuyor. Harfleri söylüyorum yine de okumuyor. Biraz zorladğmda ise başn aşağya düşürüp,sadece ağlfunduszeue.infoe hiç konuşmuyor.Öğrenciyle bir de siz görüşseniz"funduszeue.infoğn söyledi.
Birgün sonra Merve'yi de yanna alarak Rehberlik sevisine tekrar geldi. "Hocam bu kzmz sana daha önce bahsettiğim Merve ben çkyorum,siz görüşün" funduszeue.info beni rehberlik etkinlikleri dolaysyla sk sk derslere girdiğim için tanfunduszeue.info'ye elimi uzatp "hoş geldin Merve" dedim . Merve elini uzatt fakat cevap funduszeue.infoş aşağda hafif ağlamakl bir şekilde funduszeue.info'ye "Merveciğim biliyorsun ben rehberlik öğretmeninizim yani okuldaki bütün öğrencilerin öğretmeniyim. Seninle biraz sohbet etmek istedim benden çekinmene korkmana gerek yok, ben çocuklara asla kzmam" funduszeue.info söylerken elini brakmadm.letişime geçmek için;
"Okulu seviyor musun Merve?" dedim. Cevap funduszeue.info sordum, " Merveciğim okulu seviyor musun?"Merve evet anlamnda başn sallad fakat konuşmad. "Peki Merve arkadaşlarn seviyor musun?" diye sorduğumda çekingen ve ksk bir sesle evet funduszeue.infoşmay ilerlettim ailesinden ve sevdiği oyunlardan konuştuk.
Görüşmenin sonunda Merveciğim seninle küçük bir oyun oynayalm m? funduszeue.infoki renkli kalemleri gösterdim bunlara iyice bakmasn, daha sonra gözlerini kapatmasn isteyeceğimi söyledim. Bu srada kalemlerden bir tanesini saklayacağm sakladğm kalemi bildiği taktirde kalemi kendisine hediye edeceğimi söfunduszeue.infoki dört renk kalemi gösterdim ve sar renkli kalemi kaldrdm.Gözlerini açtğnda hangi kalemi sakladğm sordum. "Sar renkli kalem" funduszeue.info kaldrdğm yerden aldm ve ona hediye funduszeue.info Merve sen ne kadar dikkatlisin dedim ben böyle söyleyince mahcup bir gülümseme yüzünde belirdi. Tekrar görüşeceğiz Merve tamam m dedim ve Merve'yi gönderdim.
Anneyle görüştüfunduszeue.info beş çocuğu olduğunu kzyla yeterince ilgilenemediğini,babann da dşarda çalştğn sadece çocuklar ile değil kendisiyle de yeterince ilgilenmediğini değer vermediğini bu yüzden cannn çok skkn olduğunu söyledi.Böyle devam ederse eşinden boşanacağn söfunduszeue.info çocuğa okuma yaptrmaya çalştğn ancak çocuk okumakta zorlandğnda kendisine hakim olmayp kzdğn,daha sonraki zamanlarda ise kznn gitgide hiç okumaz olduğunu söyledi. Okutmak istediğimde başn aşağya düşürüyor ağlyor hiç okumuyor dedi. Anne bir yandan ağlyor bir yandan da anlatmaya devam funduszeue.infoğnda 1 yaşlarnda bir çocuğu daha vard. Geçen yldan beri durum bu ben ne yapacağm, bu çocukta zeka geriliğimi var? Niye okumuyor hocam? neredeyse çldracağm funduszeue.info biraz sonra sakinleşfunduszeue.infon anlattklarndan sonra durum iyice netleşmişfunduszeue.info can skkn olan anne,Çocuk okurken en ufak bir yanlş yaptğnda, çocuğuna kzmş, bağrmş, çağrmş çocuğun özgüvenini iyice krmşt.Çocuk, okurken hata yapacağndan ve hata yaptğnda da kendisine kzlacağndan funduszeue.info yüzden daha okumaya başlamadan ağlfunduszeue.info durumu anlattm.Çocuğa nasl yaklaşmas gerektiği hakknda bilgi verdikten sonra görüşmeyi sonlandrdfunduszeue.info gün sonra Merveyi Rehberlik servinse yeniden davet funduszeue.info sohbet ettikten sonra Merveciğim sen harfleri biliyormusun funduszeue.infolarn biliyorum dedi. Daha önceden snf öğretmenliği de yapmş olmamn verdiği tecrübeyle öğrencinin hangi harfleri tanyp tanmadğn tespit ettim, öğrenci sadece dört harf tanyordu.Öğrenciye sevgiyle yaklaşmann karşlğn hemen almaya başladm onu okuyabileceği yönünde funduszeue.info gün dakika yanma alp okutmaya başladfunduszeue.infoç okumayan oku deyince ağlayan bu öğrenci söylediğim harfleri söylemeye başlamşt.Daha sonra harflerden hece,hecelerden kelime,kelimelerden cümle yaptfunduszeue.info sürekli funduszeue.infoldğnda hemen üzülüyor gözleri funduszeue.info arada hemen müdahale ediyordum.nsanlarn yeni bir şey yaparken öğrenirken ilk başlarda hatalar yapabileceklerinin örnekleri ile anlatfunduszeue.info etmemesi gerektiğini söylüfunduszeue.info toparlyor ve okumaya devam ediyordu. Okudukça aferin, bak okuyorsun dediğimde çok mutlu oluyor,gözlerinin içi gülüyordu. Öğrencilerimize bir şey öğretirken hata yaptklarnda kzmak onlarn öz güvenlerinin iyice krlmasna neden funduszeue.info öğretmenler hem de anne babalar çocuklara bir şey öğretirken hata yaptklarnda kzmak yerine cesaretlendirilmeli,sabrl olmal ve sevgi ile yaklaşmaldr.Özgüveni krlmş bu öğrenci, snf öğretmeni ile de yapmş olduğumuz işbirliği sonucu ortalama üç ay gibi bir süre sonunda okumay öğrendiği gibi tahtaya çkp arkadaşlarnn önünde şiir okumay başard .Merve'nin snf öğretmeni 2. Dönem yaptğ veli toplantsnda "Rehber öğretmenimiz ne yapt ne etti bilmiyorum ama Merve'ye okuma yazmay öğretti. "dedi .Yaptğm Merve'ye sevgi ile yaklaşmak değerli olduğunu hissettirmek, cesaret vermek ve okuyabileceğine inandrmakt. Gerisini Merve başarmşt.Merve'nin okumay öğrenmekle birlikte her alanda özgüveni ve başars artmaya başlamşt.Yl sonuna doğru Merve snf seviyesinde akc bir okuma becerisine sahip olmuş ve okulda uygulamakta olduğumuz "Mikrofon Bende Projesinde" tüm okulun karşsnda mikrofonla şiirler ,şarklar söylemeye başlamşt.Ayrca sabahlar okula geldiğim zaman ve teneffüslerde sk sk bana "öğretmenim" diyerek sarlyordu. Merve okulumuzun 4. Snfndan ayrlana kadar bu şekilde bana sarlmaya devam etti. Bunun bana verdiği mutluğu anlatamam bu mutluluk parayla pulla ölçülemez.
Ç ocuğum okuma yazmayı öğrenemiyor ne yapmalıyım? Çocuğuma okumayı nasıl öğretebilirim? diyorsanız uzman sınıf öğretmenimizin yazısı tam sizlik!
Öncelikle henüz 1. Sınıfın başlarındaysak aşırı derecede sakin olmalıyız. Şu asla unutulmamalı, her birey farklıdır, kendileri farklı oldukları gibi öğrenme hızları da farklıdır. Sınıf ortamında elbette daha hızlı kavrayan veya nispeten diğerlerinden daha geç kavrayan öğrenciler olacaktır. Okuma yazmayı öğrenmedeki sorumluluk yalnızca sınıftaki öğretmene, öğrenciye veya yalnızca ebeveyne ait değildir. Burada farklı değişkenler devreye giriyor olabilir.
Bunlar genel hatlarıyla şöyle olabilir. Çocuğum okuma yazmayı öğrenemedi, ne yapmalıyım? diyorsanız aşağıdaki 5 değişkenleri inceleyebilirsiniz;
Yazının başında eğer 1.sınıfın henüz başlarındaysak demiştim. Peki 2. veya 3. Sınıfa kadar okuma yazmayı öğrenemeden gelmişsek ne yapılmalı? Bir kere bu kadar süre geçmişse zamanında yeterli özen gösterilmediği anlaşılmaktadır. Çünkü okuma-yazmayı 1. Sınıfta, normal olan tüm öğrencilerin rahatlıkla öğrenebileceği bir gerçektir. İşi ciddiye almalı ve yavrunuzun geleceği için gerek okuma-yazma öğretimi konusunda, gerekse var olan bir problemin üstesinden gelmek adına doğru kurumlara yönlendirecek bir uzmanın ellerine kendinizi bırakmalısınız.
Yazar
Suheyla Ö.
ilkokul 1. sınıftan itibaren ortaokul 7. sınıf öğrencilerine kadar ders vermekteyim. Özellikle ilkokul grubu öğrencilerinde zaman zaman akıl-zeka oyunlarıyla eğitimi destekliyor
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası