3sinif bolme islemi / UYGUN - KÖY MATEMATİK 3. SINIF

3sinif Bolme Islemi

3sinif bolme islemi

3. Sınıf Matematik Doğal Sayılarla B&#;lme İşlemi konu anlatımı

Haberin Devamı

Bölme; bir değeri eşit parçalara ayırmak için kullanılan bir yöntemdir. Bölme işlemi “/”, ”÷” veya “:” sembolleri ile gösterilmektedir. Bölme işleminde bir bölünen, bir bölen, bir bölüm ve bir kalan bulunmaktadır.

Bölme İşlemi Karakterlerini Tanıyalım

 Bölme işlemi bir değeri eşit parçalara ayırmak da kullanılan bir araçtır. Buradan yola çıkarak adı üzerinde paylaşım olarak kullanmak üzere de bir karakterin örneğin 3 parçaya ayrılması işleminde de sıklıkla kullanılmaktadır. Buna göre;

Bölünen: İşlemin parçalara ayrılacak olan kısmı olan ana karakterdir.

Bölen: İşlemin kaç parçaya ayrılacak olduğunu gösteren yardımcı ana karakterdir.

Bölüm: İşlem sonucunda ortaya çıkan bölüm karakteridir. Parçanın kaç parçaya bölünmüş olduğunu gösterir

Kalan: İşlem sonucunda şayet bölünen ve bölen birbirinin katları değilse kalan olarak karşımıza çıkan karakterdir.

Haberin Devamı

 Bölme işlemi sırasından bölünen sayının bölen sayıya bölünmesi halinde, bölüm ve kalan kısımları bulunmuş olur. Yani;

Bölünen= Bölen x Bölüm + Kalan olarak ifade edilmektedir. Buna göre bir bölme örneği verecek olursak;

 /9=ifadesinde bölme işlemi sayının solundaki ilk sayıdan başlanır. 1 sayısının içinde 9 olmadığından, 12 içerisinde kaç adet 9 sayısı olduğuna bakılır. Burada sonuç olarak 12 içerisinde 1 adet 9 bulunduğundan kalan kısmı olmak suretiyle 3 olarak bulunur. Ardından öncelikle “3” sayısına bakılmak suretiyle işleme devam edilir. Kalan 3 sayısı olduğuna göre 3 içerisinde de 9 olmadığına göre 6 sayısını aşağıya indirmek suretiyle işleme devam edilir ve 36 içerisinde kaç tane 9 sayısı olduğuna bakılır. 36 içerisinde 4 adet 9 bulunduğuna göre sonuç olarak 36 rakamının altına yazılmak suretiyle işlem tamamlanır ve kalan sayı 00 olur. Bu sonucumuzda kalan “0” olmak suretiyle bölme işleminin sonucu 14 olarak sonuçlanacaktır.

 Yukarıdaki sonucu inceleyerek bölme işleminin mantığına bakalım. Burada sayısının 9 ile bölümünden kalan kaç olduğu sorulmaktadır. Yani kısaca sorulmak istenen sayısının 9 eşit parçaya bölünmesi sonucudur ki bu sonuç 14 olarak karşımıza çıkmaktadır. Bölme mantığı bu şekilde ilerlemektedir.

Haberin Devamı

Bölme İşlemi Problemleri

Ayşe, Fatma ve Hatice 60 adet bilyeyi eşit surette paylaşmak istemektedir. Bu bilyeleri nasıl bölüşebilecekleri konusunda yardımı bize burada yine bölme işlemi verecektir. Bu kısımdan çözüme bakacak olursak;

 Sorumuzda 3 kişi arasından paylaştırılmak istenen 60 adet bilye sorulduğuna göre yapmamız gereken 60 adet bilyeyi 3 kişiye bölmek olacaktır. Buradan da öncelikle ilk rakamdan başlamak suretiyle 6 içerisinde kaç tane 3 olduğunu bulmamız gerekmektedir. 6 içerisinde 2 adet 3 var dediğinizi duyar gibiyim. 0 sayısı ise bölme işleminde son hanede bulunduğundan kalanı olmayan bölümlerde direk olarak işlem sonuna yazılır. Sonuç olarak 20 sayısını bulmuş oluruz. Yani 3 arkadaşa 20’şer bilye vermek suretiyle eşit olarak bilyeleri paylaştırmış oluruz.

Haberin Devamı

 Bölmenin mantığı kavrandığı zaman zor sayıları bile kolaylıkla mantıksal işlemlerle çözebilme olanağı bulunmaktadır. Bu nedenle matematiksel işlemlerde önce mantıksal olarak kavramaya özen gösterilmelidir. Bir başka örnekle de konumuzu noktalayalım;

39 adet fındığı her biri eşit olarak olmak üzere 3 kişiye eşit olarak paylaştıralım. Yani bölme işlemini kullanalım; 

 Öncelikli olarak 3 kişiye eşit olarak paylaştırılacağından dolayı 39 sayısını 3’e bölmemiz gerektiğini artık biliyoruz. Buna göre 39/3= 13 sonucuna ulaşmış oluruz. Bölme işleminde dikkat etmemiz gereken tek nokta kalanın bölenden küçük olmasıdır. 

3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi





3.SınıfMatematik Bölme İşlemi

3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-1
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-2
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-3
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-4
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-5
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-6
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-7
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-8
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Problemler-1
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Problemler-2
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Problemler-3
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Problemler-4
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Problemler-5
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Yaprak Test-1
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Yaprak Test-2
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Yaprak Test-3
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Yaprak Test-4
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Yeni Nesil Sorular-1
3.Sınıf Matematik Bölme İşlemi-Yeni Nesil Sorular-2


Kazanımlar ( 16 ders saati)

M Doğal Sayılarla Bölme İşlemi
Terimler veya kavramlar: kalan
M İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler.
a) Bölme işleminde diğer işlemlerden farklı olarak işleme en büyük basamaktan başlanması gerektiği vurgulanır.
b) Bölme işleminde kalan, bölenden küçük olduğunda işleme devam edilmeyeceği belirtilir.
c) Somut nesnelerle yapılan modellemelerin yanı sıra, sayı doğrusu vb. modeller de kullanılır.
M Birler basamağı sıfır olan iki basamaklı bir doğal sayıyı 10’a kısa yoldan böler.
M Bölme işleminde bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasındaki ilişkiyi fark eder.
Bölme işleminde bölünenin, bölen ve bölüm çarpımının kalan ile toplamına eşit olduğu modelleme ve
işlemlerle gösterilir.
M Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer.
Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.


  Facebook grubuma katılmak için tıklayınız.







Yorumlar- Yorum Yaz

UYGUN - K&#;Y MATEMATİK 3. SINIF

funduszeue.info 1 Kazanım &#;l&#;me Yaprakları / Matematik 3 / K&#;Y 17 1. : ■ = 23 : ■ = P 80 : ■ = R : ■ = S Yukarıda verilenlere g&#;re P, R ve S sa - yıları hangi se&#;enekte verilmiştir? M P R S A. 46 8 90 B. 46 8 9 C. 46 80 90 2. : ■ = 70 70 : ■ = ▲ Yanda verilenlere g&#;re ■ – ▲ işleminin sonu - cu ka&#;tır? M A. 2 B. 3 C. 5 3. &#;&#; basamaklı bir doğal sayının 10'a ka - lansız b&#;l&#;nebilmesi i&#;in gerekli &#;zellik hangi se&#;enekte verilmiştir ? M A. &#;ift sayı olması B. Onlar basamağının sayı değerinin sıfır (0) olması C. Sayıda sıfır (0) birlik olması 4. 84 sayısının 10'a tam b&#;l&#;nebilmesi i&#;in aşağıdakilerden hangisi yapıla - maz ? M A. En yakın onluğa yuvarlama B. Sayının onluklarını silme C. Sayıyı 6 artırma B&#;LME İŞLEMİNİN TERİMLERİ Tablodaki b&#;lme işlemlerini inceleyiniz. Bu işlemlerin terimleriyle yapılan işlemlerden doğ - ru olanlara , yanlış olanlara koyunuz. B&#;lme İşlemi Terimlerle yapılan işlemler 1. K x L = 73 (K x L) – 3 = 73 (L x K) + 3 = 73 2. M x B = 84 84 : B = M (B x 0) + M = 84 3. 70 – 1 = H x N H + 1 = 70 : N (H x N) + 1 = 70 73 K – L 3 84 M – B 0 70 N – H 1 K&#;Y 17 Adım Soyadım: DOĞAL SAYILARLA B&#;LME İŞLEMİ 3. &#;NİTE 2. B&#;L&#;M MATEMATİK 3  M Birler basamağı sıfır olan iki basamaklı bir doğal sayıyı 10’a kısa yoldan b&#;ler. M B&#;lme işleminde b&#;l&#;nen, b&#;len, b&#;l&#;m ve kalan arasındaki ilişkiyi fark eder.


RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası