hacı ömer usluer özel eğitim meslek okulu / AKSARAY MERKEZ Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu Hakkında

Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu

hacı ömer usluer özel eğitim meslek okulu

Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu

Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu Firmamız Aksaray şehrinde Aksaray ilçesinde Hacılarharmanı, Sk. No:1, Aksaray Merkez/Aksaray adresinde bulunmaktadır.

Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek OkuluSektör_Adi sektöründe hizmet vermektedir.

Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu Firmamıza sayfa üzerinden mesaj gönderebilir, yorumlarınızı bu sayfa aracılığı ile iletebilir ve firmamız hakkındaki şikayetlerinizi yazabilirsiniz. Sms ile firmamızı istediğiniz kişiye göndererek Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu firmamızı beğenebilir ve firmamız hakkında gelişmeleri takip edebilirsiniz.

Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu firmamıza sayfamızda yer alan iletişim bilgileri aracılığıyla telefon ile ulaşabilir aşağıda yer alan Yol tarifi aracılığı ile konumumuza erişebilirsiniz.

Firmamız bu sayfaya 4 Nisan itibariyle eklenerek internetten bulunmasını kolaylaştırılarak kişi tarafından ziyaret edilmiştir.

Firmamızı aradığınızda bu sayfadan ulaştığınızı belirterek bu sayfa ile daha fazla ilgilenmemizi tavsiye edebilirsiniz.

1 T.C. AKSARAY VALİLİĞİ HACI ÖMER USLUER ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU MÜDÜRLÜĞÜ HACI ÖMER USLUER ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU STRATEJİK PLANI 1

2 2

3 Öğrencilerimizin toplum içinde bağımsız bireyler olarak yaşamaları ve kendi kendilerine yeterli duruma gelmeleri için, temel yaşam becerileri kazanmalarına yardımcı olmakla birlikte; ilgi duydukları, sevdikleri ve başardıkları en az bir meslek dalında yetkin bireyler olmalarını sağlamaya çalışmanın en büyük görevimiz olduğunun bilincindeyiz. Bu görev için okulumuzun fiziksel-donanım yeterliliklerinin geliştirilmesiyle birlikte öğrencilerimize yönelik akademik bilgilendirme faaliyetleriyle destekli iş başında eğitim olanakları sunarak eğitimde somut bilgi ve beceriler kazandırmaya yönelişimizin önümüzdeki 5 yıllık süreçte de devam edeceğine inanmaktayız. Özel eğitimde ailelerin desteğinin önemini bilen ve bu doğrultuda tüm velilerimizin, hizmet içi eğitim faaliyetleri, veli görüşmeleri, aile eğitimi programları ile özel eğitim sürecine aktif katılımlarını sağlamaya çalışmaktayız. Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu olarak biz; bireylerin ve toplumun sürekli değişen ve gelişen dinamiklerini göz ardı etmeden, ülke genelinde örnek çalışmalara imza atan, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına her zaman cevap verebilen, toplumun her ferdini duyarlı bir özel eğitim aktivisti olmaya teşvik eden bir özel eğitim okulu olmayı kendimize hedef olarak belirledik. Bu hedef doğrultusunda hazırlanan stratejik planımızın hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür eder, dönemi için tüm özel eğitim paydaşlarına başarılar dilerim. Deniz HAN Okul Müdürü 3

4 İçindekiler SUNUŞ.. 3 İÇİNDEKİLER 4 BÖLÜM I: GİRİŞ VE PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 5 BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ 6 OKULUN KISA TANITIMI 7 OKULUN MEVCUT DURUMU: TEMEL İSTATİSTİKLER 8 PAYDAŞ ANALİZİ GZFT (GÜÇLÜ, ZAYIF, FIRSAT, TEHDİT) ANALİZİ GELİŞİM VE SORUN ALANLARI BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ TEMEL DEĞERLERİMİZ BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME VI.BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME EKLER:

5 BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır. Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir. STRATEJİK PLAN ÜST KURULU Üst Kurul Bilgileri Ekip Bilgileri Adı Soyadı Unvanı Adı Soyadı Unvanı DENİZ HAN OKUL MÜDÜRÜ MEHMET KÖKSAL MÜDÜR YARDIMCISI funduszeue.infoÜN AYMAN MÜDÜR YARDIMCISI HİLAL EŞ DEMİR SINIF ÖĞRETMENİ AYFER KOCAÖZ ÖĞRETMEN NERMİN KAYMAK YALÇIN SINIF ÖĞRETMENİ MUSTAFA BAYDAR OKUL AİLE BİRLİĞİ BAŞKANI SEDA KIZMAZ SINIF ÖĞRETMENİ GÖNÜL SAMAN OKUL AİLE BİRLİĞİ ÜYESİ EŞE OKUMUŞ- VELİ MERYEM SATICI VELİ 5

6 BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir. 6

7 OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuz Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu, eğitim öğretim yılında Aksaray Özel Eğitim İlkokulu, Aksaray Özel Eğitim Ortaokulu ve Aksaray Özel Eğitim İş Okulu Müdürlüğü olarak eğitim öğretime açılmış ancak; yeterli donanım olmadığından eğitim öğretime tarihinde başlamıştır. Eylül de okulun lise kademesinin, yeni binasına taşınması nedeniyle Eğitim Öğretim yılına yeni binasında başlamıştır. Okulumuz yılında yapılmış ve eğitim öğretim yılından itibaren eğitim öğretime başlamıştır. Okulumuz ismini, Aksaray ımızın okula, okumaya, eğitime, insan yetiştirilmesine; hayatta her şeyden fazla değer verdiğini belirten, okulumuz binasının bulunduğu arsayı da bağışlayan, gönlü zengin, Hacı Ömer USLUER adlı hayırseverden almıştır. Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulu; eğitilebilir zeka seviyesine sahip (Hafif zihinsel yetersizliği olan) zorunlu lise çağındaki öğrencilere eğitim vermektedir. Okulumuzda öğrencilerin ilerdeki yaşantılarını kolaylaştıracak özbakım becerilerinin yanında davranış problemlerini giderici eğitim ve düzeylerine göre akademik bilgiler kazandırılmaktadır. Öğrenciler Aksaray Rehberlik Araştırma Merkezi tarafından tanılanmakta ve okulumuza yönlendirilmekte olup, İl Özel Eğitim Hizmetlerince yerleştirme yapılmaktadır. Öğrenci ile eğitim ve öğretimle ilgili iş ve işlemlerimizde temel olarak 07/07/ tarihinde yayınlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği uygulanmaktadır. Okulumuzun eğitim öğretim süresi 4 yıldır. Öğrencilerimizin eğitim-öğretimleri hazırlanan Bireysel Eğitim Programlarına göre yürütülmektedir. Bireysel Eğitim Programları okulumuzda oluşturulan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimince yürütülür. Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Meslek Okulunda; sınıflarda dersler zihinsel engelliler branşındaki sınıf öğretmenleri tarafından okutulmaktadır. Alan/dal dersleri ve branş dersleri alan/dal ve branş öğretmenleri tarafından okutulmaktadır. Alan/dal öğretmenleri tarafından okutulan derslere sınıf öğretmeni de katılır. Öğrenciler için BEP (Bireysel Eğitim Planı) hazırlanır. Sınıf mevcudu en fazla 10 kişiliktir. Bir ders saati 40 dakikadır. Öğrencilerimiz arası, haftada 30 saat ders görmektedir. Öğrencilerimizin okula ulaşımı Milli Eğitim Bakanlığı nın Zihinsel Engellilerin Ücretsiz Taşınması Projesi kapsamında her yıl Milli Eğitim Müdürlüğü nce yapılan ihale ile belirlenen Okul Servis Araçları ile sağlanmaktadır. Öğrencilerimize öğle yemeği Genel Müdürlüğümüz tarafından gönderilen ödenekle karşılanmaktadır. Okulun donatım malzemeleri Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünce karşılanmaktadır. Okulumuz şehir merkezinde olup, ulaşımı kolaydır. 7

8 Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler Okul Künyesi Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır. Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi İli: AKSARAY İlçesi: MERKEZ Adres: HACILAR HARMANI MAH. 51 CAD. BLOK NO: 4 HACI ÖMER USLUER ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU MERKEZ / AKSARAY Coğrafi Konum (link) tr/tema/funduszeue.info Telefon Numarası: Faks Numarası: e- Posta Adresi: @funduszeue.info Web sayfası adresi: tr Kurum Kodu: Öğretim Şekli: TAM GÜN(Tam Gün/İkili Eğitim) Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 16/07/ Toplam Çalışan Sayısı Öğrenci Sayısı: Kız 36 Kadın 25 Erkek 83 Öğretmen Sayısı Erkek 8 Toplam Toplam 33 Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı :7 Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı :7 Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı :3 Şube Başına 30 dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı :0 Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı TL Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi 1 8

9 Çalışan Bilgileri Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir. Çalışan Bilgileri Tablosu Unvan* Erkek Kadın Toplam Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı Sınıf Öğretmeni Branş Öğretmeni Rehber Öğretmen İdari Personel Yardımcı Personel Güvenlik Personeli Toplam Çalışan Sayıları

10 Okulumuz Bina ve Alanları Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır. Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler Okul Bölümleri Özel Alanlar Var Yok Okul Kat Sayısı 3 Çok Amaçlı Salon X Derslik Sayısı 16 Çok Amaçlı Saha X Derslik Alanları (m2) 30 Kütüphane X Kullanılan Derslik Sayısı 16 Fen Laboratuvarı X Şube Sayısı 16 Bilgisayar Laboratuvarı X İdari Odaların Alanı (m2) 25 İş Atölyesi X Öğretmenler Odası (m2) 43 Beceri Atölyesi X Okul Oturum Alanı (m2) Pansiyon X Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2) Okul Kapalı Alan (m2) Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m 2 ) Kantin (m2) - Tuvalet Sayısı 24 Diğer (.) 10

11 Sınıf ve Öğrenci Bilgileri Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir. SINIFI Kız Erkek Toplam SINIFI Kız Erkek Toplam MESLEK OKULU 9/A UYGULAMA OKULU 9/A MESLEK OKULU 9/B UYGULAMA OKULU 9/B MESLEK OKULU 9/C UYGULAMA OKULU 10/A MESLEK OKULU 10/A UYGULAMA OKULU 10/B MESLEK OKULU 10/B UYGULAMA OKULU 10/C MESLEK OKULU 11/A UYGULAMA OKULU 11/A MESLEK OKULU 11/B UYGULAMA OKULU 12/A MESLEK OKULU 12/A MESLEK OKULU 12/B

12 Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir. Teknolojik Kaynaklar Tablosu Akıllı Tahta Sayısı 0 TV Sayısı 4 Masaüstü Bilgisayar Sayısı 5 Yazıcı Sayısı 10 Taşınabilir Bilgisayar Sayısı 3 Fotokopi Makinası Sayısı 1 Projeksiyon Sayısı 1 İnternet Bağlantı Hızı 24Mbps 12

13 Gelir ve Gider Bilgisi Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir. Yıllar Gelir Miktarı Gider Miktarı * * * * * Okulumuz, eğitim öğretim yılında eğitim öğretime başladığı için ve yıllarına ait gelir-gider miktarları girilmemiştir. 13

14 PAYDAŞ ANALİZİ Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır. Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir. 14

15 Öğrenci Anketi Sonuçları: Kesinlikle Katılıyorum (5 puan) Katılıyorum (4 puan) Kararsızım (3 puan) Kısmen Katılıyorum (2 puan) Katılmıyorum (1 puan) Okulumuzda öğrencilerimiz; öğretmen ve idare ilgisinden memnun olduklarını, okulda kendisini güvenli hissettiklerini, okulun temizliği ve düzeni, ders araç ve gereçlerinin yeterli olması, düzenlenen çeşitli etkinliklerin güzel ve keyifli olması, dile getirdikleri olumlu davranışlar olarak not edilmiştir. Olumsuzluk anlamında öğrencilerimiz; okulumuzda rehber öğretmen olmadığından okulun rehberlik servisinden yararlanamadıklarını, kendileri ile ilgili alınan kararlarda görüşlerinin daha fazla dikkate alınmasını ve okulda kantin olmamasını olumsuzluk olarak not edilmiştir. 15

16 Öğretmen Anketi Sonuçları: Okulumuzda öğretmenlerimiz; tüm duyuruların çalışanlara zamanında iletildiği, çalışanlar arasındaki iyi iletişim ve uyum olduğu, okulun yerelde ve toplum üzerinde olumlu etki bıraktığı, öğretmenlerimizin okulun kullanım alanlarından memnun olduğu ve kendilerini alanlarında güncelledikleri ve yeniliklere açık olduklarını, fiziki koşullar, hijyen-temizlik, sınıflardaki teknolojik donanım, çalışanlar arasındaki iyi iletişim ve uyum, adil yöneticiler, okul ile ilgili kararlarda istişare yönteminin esas alınması, eğitim ortamı için yapılan çalışmalar genelde olumlu olarak not edilmiş hususlardır. Olumsuzluk anlamında öğretmenlerimiz; alınan kararlarda daha fazla söz sahibi olmalarını, okulun yeni olması nedeniyle daha fazla teknik araç-gereç gereksinimi duyduklarını, okul dışı gezi organizasyonların yapılmaması da olumsuzluk olarak not edilmiştir. 16

17 Veli Anketi Sonuçları: Velilerimiz; okula yapılan çalışmalardan ve yeniliklerden, okulda yapılan aktivitelerden memnuniyetlerini dile getirmişlerdir. Ayrıca anlık haberleşme, okulun temizliği, tertipli ve düzenli olması, okul öğretmen ve idare iletişiminin iyi olması, güvenlik kameralarının oluşu, okulda verilen eğitimin kalitesi, öğretmenlerin ilgili ve alakalı olmasından, çocuklarının mutlu oluşundan duydukları memnuniyeti dile getirmişlerdir. Kantin olmaması, spor salonun yetersiz oluşu olumsuzluk olarak not edilmiştir. 17

18 GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir. Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır. İçsel Faktörler Güçlü Yönler Öğrenciler Çalışanlar Veliler Bina ve Yerleşke Donanım Bütçe Yönetim Süreçleri İletişim Süreçleri Ücretsiz taşınması, ücretsiz öğle yemeği, okul güvenliğinin sağlanmış olması Yeni, temiz, merkezde bir okul olması İletişime açık okul yönetimi Yeni, merkezde bir okul olması Yeni donanım malzemelerinin kullanılması Mal ve hizmet alımlarında devlet tarafından sağlanan ödeneğin yeterli olması Öğretmen yönetici iş birliğinin güçlü olması Tüm personelin iş birliği içinde olması 18

19

20 Tehditler Politik Ekonomik Sosyolojik Teknolojik Mevzuat-Yasal Ekolojik Yerleştirme ve istihdam imkanlarının sınırlı olması Özel eğitim hizmetlerinin yüksek maliyetli olması Özel eğitimde toplumsal iş birliği anlayışının gelişmemesi Özel eğitimin amaç ilke ve ihtiyaçlarına uygun teknolojik altyapı yetersizliği Her tür ve kademeye uygun, geniş kapsamlı yönetmelik bulunmaması Kuraklık, sulama yetersizliği 20

21 Gelişim ve Sorun Alanları Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır. Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir. Eğitime Erişim Eğitimde Kalite Kurumsal Kapasite Okullaşma Oranı Akademik Başarı Kurumsal İletişim Okula Devam/ Devamsızlık Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Kurumsal Yönetim Gelişim Okula Uyum, Oryantasyon Sınıf Tekrarı Bina ve Yerleşke Özel Eğitime İhtiyaç Duyan İstihdam Edilebilirlik ve Donanım Bireyler Yönlendirme Yabancı Öğrenciler Öğretim Yöntemleri Temizlik, Hijyen Hayat boyu Öğrenme Ders araç gereçleri İş Güvenliği, Okul Güvenliği Taşıma ve servis 21

22 Gelişim ve Sorun Alanlarımız funduszeue.info: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM 1 Eğitimin tüm paydaşlarıyla iletişimi artırarak okullaşma oranını yükselmesi 2 Veli ziyaretleri, veli görüşmeleri vb ile devamsızlıkların azaltılması 3 Bedensel yetersizliği olan öğrencilerin okula erişimi için yetkili kurumlarla görüşülmesi 4 Ailesiyle yaşamayan öğrencilerin okul içi ve dışı sorunları 5 Süreğen hastalık sebebiyle evde ve hastanede eğitim alması geren öğrenciler funduszeue.info: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE 1 Yetersizlik türü ve ihtiyaca yönelik materyal eksikliğinin giderilmesi 2 Alan dışı öğretmenlerin özel eğitim uygulamaları kurs ve seminerlerine katılımı 3 Ailenin özel eğitim sürecine etkin katılımı 4 Somut yaşantılar kazandırmak için gezi ve gözlem imkanı sunulması 5 Okul içi ve okul dışı sportif faaliyetlerin funduszeue.info: KURUMSAL KAPASİTE 1 Okulun yeni olması sebebiyle temiz ve düzenli olması 2 Öğrencilerin ücretsiz taşınması 3 Okulun yeni olması nedeniyle yeterli donanım ve ekipmanların bulunmaması 4 Okul yönetimi ve personel arasında etkili ve verimli bir iletişimin olması 5 Bahçedeki ağaçlandırma ve yeşil alanların yetersiz olması 6 Okulda öğle yemeğinin ücretsiz olması 22

23 BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır. MİSYONUMUZ: Tüm öğrencilerimizin; kendi kendilerine yetebilen, toplum içinde kendine yer edinen, yaşamaktan zevk alan bireyler olmalarına yardımcı olmaktır. VİZYONUMUZ: Özel Eğitim Meslek Okulu olarak Engelleri aşıyorum, iş hayatında yerimi alıyorum. sloganından hareketle il ve ülke istihdamına kalifiye iş gücü sunan öncü bir kurum olmak. TEMEL DEĞERLERİMİZ 1) Fırsat ve imkan eşitliği 2) Sürekli iş güvenliği 3) Ahlaki eğitim 4) Yaratıcı öğrenmeye teşvik 5) Çevreye duyarlılık 6) Koşulsuz sevgi 23

24 BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayatboyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır. Stratejik Amaç 1: İlimizde özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarımızın okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır. Stratejik Hedef İlimizde özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarımızın okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır. Performans Göstergeleri No PGa PGb PGc PERFORMANS GÖSTERGESİ Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%) Alt kademeden mezun olan öğrencilerin okula kayıt yaptırma oranı Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci sayısı Mevcut HEDEF %90 %92 %93 %94 %95 %96 %80 %83 %85 %88 %90 %

25 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır. Alt kademeden mezun olan öğrencilerin okula kayıt yaptıranların tespit ve analizi yapılacaktır Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır. Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık toplantı ve görüşmeler yapılacaktır. İl Milli Eğitim ile Okul Stratejik Plan Ekibi işbirliği içinde yapacaktır Okul yönetimi Okul yönetimi Rehberlik Servisi 01 Eylül Eylül 01 Eylül Eylül 01 Eylül Eylül Her ayın son haftası 25

26 TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır. Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır. Stratejik Amaç 2: Sosyal hayatta bağımsız yaşam becerilerini kazanmış, sportif ve kültürel yönleri gelişmiş, sosyal hayata uyum sağlamış bireyler yetiştirmek. Stratejik Hedef En az bir branşta öğrencilerimize sportif beceri kazandırmak Performans Göstergeleri No PERFORMANS GÖSTERGESİ Mevcut HEDEF PGa Yılın içerisinde en az bir sportif faaliyete katılan öğrenci sayısı PGb PGc. Yılın içerisinde il genelinde düzenlenen sportif faaliyetlere katılan öğrenci sayısı Yılın içerisinde ülke genelinde düzenlenen sportif faaliyetlere katılan öğrenci sayısı

27 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi GSİM ile işbirliği yapılması Okul yönetimi Yıl boyunca Belediye ile işbirliği yapılması Okul yönetimi Yıl boyunca Üniversite ile işbirliği yapılması Okul yönetimi Yıl boyunca Emniyet ile işbirliği yapılması Okul yönetimi Yıl boyunca Stratejik Hedef En az bir branşta öğrencilerimize sanatsal beceriler kazandırmak Performans Göstergeleri No PERFORMANS GÖSTERGESİ Mevcut HEDEF PGa Yılın içerisinde en az bir sanatsal faaliyete katılan öğrenci sayısı PGb PGc Yılın içerisinde il genelinde düzenlenen sanatsal faaliyetlere katılan öğrenci sayısı Yılın içerisinde ülke genelinde düzenlenen sanatsal faaliyetlere katılan öğrenci sayısı

28 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Üniversite ile işbirliği yapılması Okul yönetimi Yıl boyunca Bilim Sanat Merkezi işbirliği yapılması Okul yönetimi Yıl boyunca Güzel Sanatlar Lisesi Okul yönetimi Yıl boyunca Stratejik Hedef En az bir meslek alan/dalında öğrencilerimize mesleki yeterlilik kazandırmak ve işletmelerde mesleki eğitime katılımlarını sağlamak Performans Göstergeleri No PERFORMANS GÖSTERGESİ Mevcut HEDEF PGa İşletmelerde mesleki eğitime katılan öğrenci oranı %5 %7 %10 %12 %15 %20 PGb Mezuniyet sonrası meslek edinen öğrenci oranı %10 %15 %20 %25 %30 %35 PGc Mesleki Eğitim İzleme Yöneltme Ekibince işletmelerde mesleki eğitime devam eden öğrencilerimizin mezuniyet sonrası işyerlerinde çalışmaya devam oranı %60 %75 %80 %90 %95 % 28

29

30 TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE Stratejik Amaç 3: Vizyonumuzda hedeflenen özel eğitim hizmetlerinin, misyonumuza uygun olarak aktarılmasını sağlayan, kurumsal bir yapıyı tesis etmek. Stratejik Hedef Kurumsal nitelik ve faaliyetleri arttırmaya yönelik fiziki alt yapının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Performans Göstergeleri No PERFORMANS GÖSTERGESİ Mevcut HEDEF PGa Bilişim araçları ile ders işleme oranı %60 %65 %70 %75 %80 %85 PGb PGc PGd Bahçeyi güzelleştirme ve bu amaçla yapılacak ağaçlandırma çalışması 0 Fidan 30 Fidan 45 Fidan 60 Fidan 70 Fidan 80 Fidan Yeşil zemin oluşturma 0 m m m m m m 2 Öğrenciler için okul bahçesine spor aletleri konulması PGe sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu gereğince okulun iş sağlığı ve güvenliği eksikliklerinin giderilmesi oranı %70 %75 %80 %85 %90 %95 30

31 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Her sınıfta internete bağlı bilgisayar olacak Okul Stratejik Plan Ekibi 01 Eylül Haziran Orman müdürlüğü ile iletişime geçilip fidan istenecek Okul Yönetimi Şubat Ayı Sonu Bahçe ağaçlandırma ve yeşillendireme çalışmaları için hazırlanacak Okul Yönetimi Şubat Ayı Sonu Belediye ile iletişime geçilerek okul bahçesine spor aletleri getirtilecek Okul Yönetimi Nisan Ayı sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu gereğince okulun iş sağlığı ve güvenliği eksikliklerinin giderilmesi ve risk değerlendirmesinin gözden geçirilmesi Okul Yönetimi 01 Eylül Haziran Stratejik Hedef Özel eğitim çalışmalarına paydaşların ve ortakların katılımı sağlanarak daha etkin ve şeffaf yönetim anlayışı oluşturacak teknolojik altyapıyı geliştirmek Performans Göstergeleri No PGa PGb PGc PGd PERFORMANS GÖSTERGESİ Kurum içinde personelle yapılan kurum kültürünü geliştirici faaliyet sayısı Öğrenciye yönelik sosyal ve kültürel bazlı etkinliklerin sayısı Mevcut HEDEF Velilere yönelik yapılan sosyal içerikli faaliyetlerin sayısı Kurumun tanıtımını yapan sosyal-kültürel içerikli tanıtım etkinlik saysı

32 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Faaliyetleri planlamada farklı fikir ve görüş alışverişine azami derecede önem verilecek Okul Yönetimi Yıl boyunca Kurumlar arası diyalogla paylaşıma önem verilecek Okul Yönetimi Yıl boyunca 32

33 V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu Kaynak Tablosu Toplam Genel Bütçe Valilikler ve Belediyelerin Katkısı Diğer (Okul Aile Birlikleri) TOPLAM VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir. Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır. Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır. 33

34 EKLER: Öğretmen, öğrenci ve veli anket örnekleri klasör ekinde olup okullarınızda uygulanarak sonuçlarından paydaş analizi bölümü ve sorun alanlarının belirlenmesinde yararlanabilirsiniz. 34

Aksaray&#;da özel öğrencilere Kızılay Haftası nedeniyle &#;Türk Kızılay&#; konulu eğitim verildi

Kızılay Haftası etkinliğinde eline aldığı mikrofonla Kızılay’ı anlatan Down Sendromlu öğrenci yaptığı konuşmayla herkesi kendine hayran bıraktı. Konuşmasının ardından okul bahçesinde oyun havası eşliğinde oynayan Down Sendromlu öğrenciler renkli görüntüler oluşturdu.

Hacı Ömer Usluer Özel Uygulamalı Eğitim Meslek Okulu öğrencilerine Kızılay Haftası nedeniyle “Türk Kızılay” konulu eğitim verildi. Kızılay Aksaray Şubesi ve okul yönetiminin ortaklaşa düzenlediği eğitim kapsamında bilgiler alan özel öğrenciler, eğitimin ardından bir kutlama programı düzenledi.

Okul bahçesinde gerçekleştirilen ve renkli görüntülere sahne olan programda özel öğrenciler aldıkları eğitimin ardından öğrendiklerini hem resim yaparak hem de anlatarak davetlilere sundu. Aldığı Kızılay eğitiminin ardından davetlilerin önüne çıkan ve mikrofonu eline alan Down Sendromlu Ali Yücesoy (19) yaptığı konuşmayla herkesi kendine hayran baraktı. Dilinin döndüğü kadarıyla Kızılay’ı anlatmaya çalışan Down Sendromlu Yücesoy konuşmanın ardından arkadaşlarıyla okul bahçesinde müzik eşliğinde oynadı. Özel öğrencilerin doyasıya eğlendiği kutlama programında okul çevresine tabaklarda kedi ve köpek maması bırakıldı. Ardından Kızılay görevlileri tarafından özel öğrencilere çeşitli hediyeler dağıtıldı.

Program kapsamında bilgiler veren okul müdürü Deniz Han, “Hacı Ömer Usluer Özel Eğitim Okulu olarak bugün Kızılay ile birlikte Kızılay Haftasını kutladık. Okulumuz öğrenciden oluşup 4 ayrı bölümü bulunmaktadır. 50’ye yakın personelimiz vardır. Burada öğrencilerimizin akademik eğitiminin dışında mesleki eğitim de verilmektedir. Okulumuzda bir farkındalık oluşsun diye Kızılay Haftası kutlaması yapıldı. Resim sergisi açtık. Biz sadece insanlara değil aynı zamanda hayvanlara da önem veriyoruz. Bu kapsamda da bir farkındalık oluşturmak için köpek ve kedi maması okul bölgesine bırakıldı” şeklinde konuştu. Kızılay Aksaray Şube Başkanı Yusuf Öztürk ise “Özel talebelerimizle bir araya gelerek Kızılay’ın ne olduğunu anlattık. Çocuklarımıza çeşitli hediyeler dağıttık” ifadelerini kullandı. İHA

 

 

 

* Tüm hakları saklıdır. Bu sitede yer alan yazı, haber, fotoğraf, video ve sair dokümanların, bireysel kullanım dışında izin alınmadan kısmen veya tamamen kopyalanması, çoğaltılması, kullanılması, yayımlanması ve dağıtılması kesinlikle yasaktır. Bu yasağa uymayanlar hakkında sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca yasal işlem yapılacaktır.

×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen funduszeue.info web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

funduszeue.infoşisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.

 

funduszeue.infoşisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

funduszeue.infoşisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel:Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (funduszeue.info_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,

5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için funduszeue.info adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

funduszeue.info Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası