gazi üniversitesi eğitim bilimleri yüksek lisans / Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim… - Konsolide metin | LEXPERA

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans

gazi üniversitesi eğitim bilimleri yüksek lisans

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

EDİTÖR


Prof. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü

Dr. Bakkaloğlu, Gazi Üniversitesinde Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında 1994 yılında lisans, Ankara Üniversitesinde Özel Eğitim alanında 1998 yılında yüksek lisans ve 2004 yılında doktora eğitimini tamamlamıştır. Araştırmacı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi, Dr. öğretim görevlisi, yardımcı doçent ve 2015 yılından itibaren ise doçent olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Dr. Bakkaloğlu erken müdahale, erken çocukluk özel eğitimi, okul öncesinde kaynaştırma gibi konularda lisans ve lisansüstü düzeyde dersler vermekte, yüksek lisans ve doktora tezlerinde danışmanlık yapmaktadır. Dr. Bakkaloğlu’nun ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan pek çok araştırmasının yanı sıra, kitapları, kitap bölümleri, çeviri editörlükleri ile ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulan çok sayıda bildirisi bulunmaktadır. Son yıllarda otizm spektrum bozukluğu, erken çocukluk dönemindeki geçişler, okul öncesinde kaynaştırmanın çocuk ve aileler üzerindeki çıktıları, özel gereksinimli çocuklarda akran kabulü ile öğretmen eğitimi konularında araştırmalar yapmaktadır. Dr. Bakkaloğlu projelerde yürütücü ya da araştırmacı olarak görev almanın yanı sıra 2015 yılından itibaren Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisinde Editörlük ve 2017 yılından itibaren Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezinde Müdürlük görevlerini de yürütmektedir.



Editör Yardımcıları


Doç. Dr. Meral Çilem ÖKCÜN-AKÇAMUŞ
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü

Dr. Ökcün-Akçamuş Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Bölümü'nde 2003 yılında lisans, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı’nda 2009 yılında yüksek lisans, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı'nda 2015 doktora eğitimini tamamlamıştır. 2003-2012 yılları arasında Millli Eğitim Bakanlığı'nda öğretmen olarak çalışan Dr. Ökcün-Akçamuş 2012-2018 yılları arasında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde öğretim görevlisi olarak görev almıştır, 2020 yılından itibaren ise aynı bölümde Doçentlik görevini sürdürmektedir. Bilimsel ilgi alanları arasında otizm spektrum bozukluğu, söz öncesi ve sonrası dil ve iletişim becerileri yer almaktadır.

Doç. Dr. Şeyda DEMİR
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Demir, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü’nde 2005 yılında lisans, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı’nda 2009 yılında yüksek lisans, 2016 yılında aynı anabilim dalında doktora eğitimini tamamlamıştır. 2007 yılından 2016 yılına kadar Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olmuş 2018 yılından beri aynı bölümde Dr. Öğr. Üyesi olarak görev almaktadır. Bilimsel ilgi alanları arasında otizm spektrum bozukluğu, sosyal beceri öğretimi, okul öncesi kaynaştırma ve öğretmen eğitimi yer alan Dr. Demir, ulusal projelerde de bursiyer ve araştırmacı olarak görev almıştır.

ALAN EDİTÖRLERİ (*)

Otizm Spektrum Bozukluğu

Doç. Dr. Seray OLÇAY
Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Olçay 2004 yılında Ankara Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden mezun oldu. 2005 yılında Anadolu Üniversitesi'nde özel eğitim alanında bütünleşik doktora eğitimine başladı. Doktora eğitimi süresince çeşitli özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde psikolog ve kurum müdürü olarak görev yaptı. TÜBİTAK, UNİCEF, Avrupa Birliği, Bilimsel Araştırma, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı projelerinde araştırmacı, eğitmen, uzman, bursiyer gibi farklı görevlerde yer aldı ve 2012 yılında doktorasını tamamladı. 2016 yılında Kuzey Karolina Üniversitesi-Charlotte’ta misafir öğretim üyesi olarak altı ay süresince çalışmalar yürüttü. Temel çalışma alanları zihin yetersizliği olan bireyler ve eğitimleri, otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve eğitimleri, uygulamalı davranış analizi, aile eğitimi ve danışmanlığı, tek denekli araştırmalar olan Seray Olçay 2018 yılında Doçent unvanını aldı. Olçay 2015 yılından bu yana Hacettepe Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Olçay’ın ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi, kongrelerde sunulmuş çok sayıda bildirisi bulunmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Çiğdem TIKIROĞLU
Pamukkale Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Tıkıroğlu 2002 yılında Pamukkale Üniversitesi Hemşirelik lisans programından, 2008 yılında aynı üniversitenin Okulöncesi Öğretmenliği lisans programından mezun olmuştur. 2002-2009 yılları arasında Ege Üniversitesi ve Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanelerinde hemşire olarak görev yapmıştır. 2009 yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2009 yılında Anadolu Üniversitesinde, Zihin Engelliler Öğretmenliği alanında yüksek lisansa başlamıştır. 2011 yılında aynı üniversitenin Zihin Engelliler Öğretmenliği programında bütünleşik doktora eğitimine başlamış ve eğitimini 2019 yılında tamamlamıştır. 2020 yılından itibaren Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapan Tıkıroğlu’nun bilimsel çalışma alanları arasında doğal gelişimsel davranışsal müdahaleler, Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklarda sosyal etkileşim ve akran aracılı müdahaleler yer almaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Derya GENÇ-TOSUN
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Genç-Tosun Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı’ndan 2005 yılında lisans derecesini almıştır. Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’ndan 2010 yılında yüksek lisans, 2016 yılında doktora derecelerini almıştır. 2006-2017 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Bursu ile Amerika Birleşik Devletleri’nde Texas A&M Üniversitesi’nde konuk araştırmacı olarak doktora tezi için çalışmalarda bulunmuştur. 2017 yılından itibaren Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi, alternatif ve destekleyici iletişim sistemleri, kanıta dayalı uygulamalar ve uygulamalı davranış analizi bilimsel ilgi alanları arasında yer almaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Gülden BOZKUŞ-GENÇ
Anadolu Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Bozkuş-Genç 2008 yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü İşitme Engelliler Öğretmenliği Programı’ndan birincilikle mezun olmuş ve aynı yıl Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’ndan yan dal sertifikası almıştır. 2008-2012 yılları arasında Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde bir vakıf okulunda özel eğitim öğretmeni olarak çalışmıştır. 2017 yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Eğitimi Programı’ndan doktora derecesini almıştır. 2012-2018 yılları arasında aynı bölümde araştırma görevlisi olarak görev yapmış, 2018 yılında doktor öğretim üyesi unvanını almıştır. 2019 yılında ise aynı bölümde bölüm başkan yardımcılığı görevine başlamış ve halen aynı bölümde doktor öğretim üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Bilimsel çalışma alanları arasında; kanıt temelli uygulamalar, otizm spektrum bozukluğu, etkili öğretim yöntemleri, temel tepki öğretimi, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal ve iletişim becerilerinin kazandırılması, erken çocuklukta özel eğitim, tek denekli araştırma desenleri ve nitel araştırma yöntemleri yer almaktadır. Dr. Bozkuş-Genç’in bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitap bölümleri, tamamlanmış projeleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş çok sayıda bildirisi bulunmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Onur ÖZDEMİR
Marmara Üniversitesi
Atatürk Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Özdemir Lisans eğitimini 2002 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde, lisansüstü eğitimini ise 2014 yılında Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Doktora Programı’nda tamamladı. 2004-2009 yılları arasında devlet hastanelerinde psikolog olarak çalıştı. 2009 yılından bu yana Marmara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde görev yapmaktadır. Otizmli bireylerin değerlendirilmesi ve eğitimleri, özel eğitimde teknoloji kullanımı, özel eğitim etiği konuları ilgi alanlarını oluşturmaktadır. Özel eğitime ilişkin ulusal ve üniversite projelerinde görev almıştır. Bunun yanı sıra, çeşitli bilimsel makalelerde ve kitap bölümlerinde yazarlık yapmıştır.

Zihin Yetersizliği

Doç. Dr. Eylem DAYI
Gazi Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Dayı, 1999 yılında Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü'nden mezun oldu. Aynı yıl Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Eğitimi anabilim dalında öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. Yüksek lisans eğitimini 2001 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim bilim dalında tamamladı. Öğretmen yetiştirme üzerine yaptığı araştırmasıyla doktora derecesini ise 2009 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü Zihin Engellilerin Eğitimi bilim dalında aldı. 2012 yılında yardımcı doçent unvanını aldı. 2015 yılında Gazi Üniversitesi “English Language & Faculty Exchange” programı kapsamında üç buçuk ay süreyle Amerika Birleşik Devletleri Minnesota eyaletinde St. Cloud State üniversitesinde yoğunlaştırılmış dil eğitimi aldı. Temel çalışma alanları zihinsel yetersizliği olan bireyler ve eğitimleri, öğretmen yetiştirme, uygulamalı davranış analizi ve sınıf yönetimi olan Dayı, halen Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Eğitimi anabilim dalında Doçent olarak görev yapmaktadır.
Doç. Dr. Özlem TOPER
Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Toper Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği lisans programından 2002 yılında mezun olduktan sonra aynı üniversite ve bölümde 2006 yılında yüksek lisans ve 2015 yılında ise doktora eğitimini tamamlamıştır. 2002-2012 yılları arasında zihin engelliler öğretmeni olarak çalıştıktan sonra, Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2015-2016 yılları arasında TUBİTAK tarafından desteklenen doktora sonrası yurtdışı araştırma bursu ile Amerika Birleşik Devletleri’nde University of Houston-Clear Lake’de bir yıl süre ile araştırmacı olarak çalışmış olup, halen Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Uygulamalı Davranış Analizi, Zihin Yetersizliği Olan Bireylerde Davranış Yönetimi, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Temel Becerilerin Öğretimi, Tek Denekli Araştırmalar ve Problem Davranışların İşlevsel Değerlendirmesi verdiği dersler arasında yer almaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Candan Hasret ŞAHİN
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Şahin 2009 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 2010 yılına kadar Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel eğitim okullarında öğretmen olarak görev yapmıştır. Anadolu Üniversitesi Zihin Engellilerin Eğitimi programında 2010 yılında başlayan yüksek lisans eğitimini 2013 yılında tamamlamıştır. Aynı yıl Anadolu Üniversitesi’nde Zihin Engellilerin Eğitimi programında doktora eğitimine başlamış ve 2019 yılında doktora eğitimini tamamlamıştır. 2010 yılında İnönü Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2013 yılı itibariyle Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi adına Anadolu Üniversitesi’nde ‘Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı’ kapsamında araştırma görevlisi olarak görevine devam etmiştir. 2020 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’ne doktor öğretim üyesi olarak atanmıştır. Bilimsel çalışma alanları arasında; aile eğitimi, bilimsel dayanaklı uygulamalar, tek denekli araştırma yöntemi, karma araştırma yöntemi yer almaktadır. Dr. Şahin’in bilimsel dergilerde yayınlanmış makaleleri, kitap ve kitap bölümleri, uluslararası ve ulusal kongrelerde sunulan çok sayıda bildirisi bulunmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Gizem YILDIZ
Anadolu Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü

Dr. Yıldız Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programından 2011 yılında mezun olmuştur. 2020 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı, Zihin Engellilerin Eğitimi Doğrudan Doktora Programından mezun olan Yıldız Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde 2013-2020 yılları arasında araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. Dr. Yıldız 2022 yılından beri Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Bilimsel çalışma alanları arasında; zihin yetersizliği olan bireyler, gelişimsel yetersizliği olan bireyler, cinsel eğitim, yetişkin eğitimi, aile eğitimi, bağımsız yaşam eğitimi, mesleki eğitim, matematik öğretimi, özel eğitimde teknoloji kullanımı, erişilebilir öğrenme materyali tasarımı ve karma araştırma yöntemleri yer almaktadır. Dr. Yıldız’ın kitap bölümleri, ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, tamamlanmış ulusal ve uluslararası araştırma projeleri ve kongrelerde sunulmuş çok sayıda bildirisi bulunmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Özgül ALDEMİR-FIRAT
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Aldemir-Fırat Dr. Aldemir-Fırat, 2007 yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü İşitme Engelliler Öğretmenliği Programı’nda lisans, 2011 yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’nda yüksek lisans ve 2017 yılında aynı anabilim dalında Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. Doktora eğitimi sırasında TÜBİTAK-Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programıyla Amerika Birleşik Devletleri’nde Vanderbilt Üniversitesi Peabody College’da dokuz ay süreyle çalışmalarda bulunmuştur. Lisans mezuniyetinden sonra iki yıl özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde işitme engelliler öğretmenliği yapmış, sonrasında iki yıl da Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Yetersizlik Uygulama Birimi’nde gelişimsel yetersizliği olan çocuklara grup eğitimi sunmuştur. 2010-2017 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. Doktora eğitimini tamamladıktan sonra 2017-2020 yılları arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde doktor öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. Halen Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde doktor öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. r. Aldemir-Fırat’ın bilimsel ilgi alanları arasında etkili öğretim, gömülü öğretim, öğretmen eğitimi, kaynaştırma, küçük grup öğretim düzenlemesi-gözleyerek öğrenme ve tek-denekli araştırma desenleri bulunmaktadır. Dr. Aldemir-Fırat’ın bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitap bölümleri, tamamlanmış projeleri bulunmaktadır.

Öğrenme Güçlüğü

Doç. Dr. Arzu DOĞANAY
Gazi Üniversitesi
Gazi Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Doğanay 1994 yılında Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü’nden lisans, 2002’de Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalından yüksek lisans, 2009 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalından doktora derecesini almıştır. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Bilimsel ilgileri arasında öğrenme güçlüğü, okuduğunu anlama ve bilişsel strateji öğretimi yer almaktadır.
Doç. Dr. Zeynep BAHAP-KUDRET
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü

Dr. Bahap-Kudret, Hacettepe Üniversitesi'nden Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında lisans, Ankara Üniversitesi'nden Özel Eğitim alanında yüksek lisans ve doktora derecelerine sahiptir. 2007 yılından beri Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde görev yapan Bahap Kudret’in özel eğitim alanında birçok ulusal ve uluslararası makaleleri ve bildirileri bulunmaktadır. Bahap Kudret, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından desteklenen projelerde araştırmacı olarak görev almıştır. Bilimsel ilgi alanları arasında erken okuryazarlık, okuma ve yazma güçlükleri, okuma-yazma öğretimi, fen bilgisi öğretimi, öğretim yöntemleri, otizm spektrum bozukluğu ve özel eğitimde yasal düzenlemeler yer almaktadır.

Dr. Öğr. Üyesi Burcu KILIÇ-TÜLÜ
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Kılıç-Tülü 2009 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 2009-2011 yılları arasında bir özel eğitim kurumunda öğretmenlik yapmıştır. 2011-2013 yılları arasında TÜBİTAK tarafından desteklenen bir projede tam zamanlı bursiyer olarak çalışmıştır. 2013 yılında Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamlamıştır. 2014 yılında Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezinde uzman olarak çalışmaya başlamıştır.2018 yılından itibaren de Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. 2020 yılında Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Anabilim dalından doktora derecesini almıştır. Çalışma alanları arasında öğrenme güçlüğü, öğrenme güçlüğü olan çocukların sosyal becerileri, zihin kuramı becerileri, erken okuryazarlık becerileri, erken dönem öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve okuma güçlükleri yer almaktadır. Kılıç-Tülü’nün bilimsel dergilerde yayınlanmış makaleleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri ve tamamlanmış projeleri bulunmaktadır.
Dil ve İletişim

Dr. Öğretim Üyesi Ayşın NOYAN-ERBAŞ
Hacettepe Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü
Dr. Noyan-Erbaş, Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil Ve Konuşma Terapistliği’nden yüksek lisans Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi’nden 2013 yılında doktora derecesini almıştır. Bilimsel ilgi alanları arasında dil ve konuşma bozuklukları, otizm spektrum bozukluğu yer almaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Gamze ALAK
Atatürk Üniversitesi
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Alak, 2009 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nden lisans, 2011 yılında aynı üniversitenin Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans derecelerini almıştır. Yazar 2009-2011 yılları arasında Iğdır’da sınıf öğretmeni olarak görev yaptıktan sonra, 2011 yılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. Aynı yıl Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı’nda doktora eğitimi yapmaya hak kazanan ALAK, 2011-2016 yılları arasında araştırma görevlisi olarak Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Anabilim Dalı’nda çalışmıştır. 2018 yılında doktora eğitimini tamamlayan ALAK, otizm spektrum bozuklukları olan çocuklarda sosyal iletişim ve etkileşim becerileri ile ebeveyn-çocuk etkileşimi üzerine çalışmalar yapmaktadır.

Duyusal Yetersizlikler

Doç. Dr. Banu ALTUNAY
Gazi Üniversitesi
Gazi Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Altunay, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünden 1996 yılında lisans, aynı bölümden 2002 yılında yüksek lisans yine aynı bölümden 2008 yılında doktora derecesini almıştır. Bilimsel ilgi alanları arasında görme yetersizliği yer almaktadır.
Doç. Dr. Murat DOĞAN  
Anadolu Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Murat Doğan, Ankara Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nden lisans (1997), engelli çocuk ebeveynlerinin psikolojik durumu konulu teziyle Uygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans derecesi almıştır (2001). Doktorasını Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Anabilim Dalı’nda işitme kayıplı çocukların çalışma belleği süreçlerini ele aldığı teziyle tamamlamıştır (2011). Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde lisans ve lisansüstü dersler veren Doğan’ın uygulama deneyimini İÇEM bünyesinde gerçekleştirdiği aile ve çocuk görüşmeleri oluşturmaktadır. Akademik ilgi alanları bilişsel süreçler, engelli çocuk aileleri, duygusal-davranışsal sorunlar, işitme engellilerin eğitimi ve metodolojidir.

Dr. Öğretim Üyesi Hatice AKÇAKAYA

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü

Dr. Akçakaya 2012 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü İşitme Engelliler Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 2012-2015 yılları arasında Gazi Üniversitesi Odyoloji bölümünde işitme engelliler öğretmeni olarak çalışmıştır. 2015 yılında Hacettepe Üniversitesi Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında yüksek lisansını tamamlamıştır. Aynı yıl araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2015 yılında Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde doktora eğitimine başlamış ve doktora eğitimini 2021 yılında tamamlamıştır. 2019 yılında YUDAB bursu kapsamında Batı Avustralya’da Ear Science Institute Australia’da bir yıl süre ile çalışmıştır. Bilimsel çalışma alanları arasında; işitme kayıplı bireyler, çalışma belleği, dil, sözcük dağarcığı, okuma ve okuduğunu anlama yer almaktadır. Dr. Öğr. Üyesi Akçakaya’nın bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri bulunmaktadır.

Dr. Öğretim Üyesi Işık AKIN-BÜLBÜL

Gazi Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Akın-Bülbül Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü’nden 2012 yılında yüksek lisans, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim’den 2019 yılında doktora derecesini almıştır. Bilimsel ilgi alanları arasında görme yetersizliği, otizm spektrum bozukluğu ve zihin yetersizliği yer almaktadır.

Özel Yetenek


Doç. Dr. Sema TAN

Sinop Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Tan, 2008 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü’nden lisans, 2012 yılında University of Arizona Özel Eğitim’den yüksek lisans ve aynı bölümden 2015 yılında doktora derecesini almıştır. Akademik ilgi alanları arasında özel yeteneklilerin eğitimi yer almaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Nilgün KİRİŞÇİ
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Kirişçi 2006 yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan lisans, 2013 yılında İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans ve 2019 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı’ndan doktora derecesini almıştır. Akademik ilgi alanları arasında özel yetenekliler eğitimi yer almaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Şule DEMİREL-DİNGEÇ
Anadolu Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Demirel-Dingeç 2006 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olmuştur. 2008 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Üstün Zekalıların Öğretmenliği Programı’nda yüksek lisansını; 2019 yılında yine aynı programda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2008 yılından beri Anadolu Üniversitesi Özel eğitim Bölümü’nde akademisyen olarak çalışan Demirel Dingeç, aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde kuruluşundan bu yana aile ve sosyal programlar koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Türkiye’nin ilk yerli zekâ ölçeği Anadolu Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASİS) yazarlarından biridir. Özel yetenekli öğrencilerde sosyal-duygusal konular, bu öğrencilerin aileleri ile üstün yeteneğin sosyokültürel boyutları çalıştığı konular arasında yer almaktadır.

Ölçme ve Değerlendirme

Doç. Dr. Asiye ŞENGÜL-AVŞAR
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
Dr. Şengül Avşar yüksek lisans derecesini 2011 yılında; doktora derecesini ise 2015 yılında Ankara Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Programı’ndan almıştır. 2012 yılından bu yana Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde akademisyen olarak görev yapmaktadır. 2017-2018 yılları arasında doktora sonrası araştırmacı olarak Hollanda Tilburg Üniversitesi’nde bulunmuştur. Dr. Şengül Avşar eğitimde ölçme ve değerlendirme, sosyal bilimlerde istatistik, bilimsel araştırmalarda veri analizi derslerini yürütmektedir. Dr Şengül Avşar’ın uluslararası bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitap bölümleri, tamamlanmış projeleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri bulunmaktadır. Çalışma konuları arasında sosyal bilimlerde istatistik uygulamaları, öğrenci başarısının ölçülmesi, ölçme aracı geliştirme ve uyarlama, madde tepki kuramı modelleri, simülatif veri üretimi ve analizi, uyumsuz madde puan örüntülerine sahip bireylerin belirlenmesi konuları yer almaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Cansu AYAN

Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı

Dr. Ayan Doktora öğrenimini 2018 yılında Ankara Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda tamamlamış tır. Dr. Ayan, 2010 yılından bu yana Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde akademisyen olarak görev yapmakta; eğitimde ölçme ve değerlendirme, sosyal bilimlerde istatistik ve araştırma derslerini yürütmekte/asiste etmektedir. Çalışma konuları arasında sosyal bilimlerde istatistik uygulamaları, öğrenci başarısının ölçülmesi, bilişsel tanı modeli, madde tepki kuramı gibi konular yer almaktadır

Dr. Öğr. Üyesi Fulya BARIŞ-PEKMEZCİ
Bozok Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
Dr. Barış-Pekmezci doktora öğrenimini 2018 yılında Ankara Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda tamamlamış olan Dr. Barış Pekmezci, 2011-2018 yılları arasında Ankara Üniversitesinde araştırma görevliliği yapmıştır. 2018 yılından bu yana Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde akademisyen olarak görev yapmakta olup eğitimde ölçme ve değerlendirme, sosyal bilimlerde istatistik ve araştırma derslerini yürütmektedir. Çalışma konuları arasında sosyal bilimlerde istatistik uygulamaları, öğrenci başarısının ölçülmesi, ölçme aracı geliştirme, madde tepki kuramı, simülatif veri üretimi ve analizi gibi konular yer almaktadır.

İngilizce/Yabancı Dil


Doç. Dr. Kürşat ÖĞÜLMÜŞ
Kırıkkale Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Öğülmüş 2003 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği lisans programından mezun olmuştur. İlk yüksek lisansını Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında, ikinci yüksek lisansını ve doktorasını ise Özel Eğitim alanında tamamlamıştır. 2003-2011 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen, okul müdür yardımcısı, okul müdürü ve uzman (AR-GE biriminde) olarak görev yapmıştır. 2011 yılı itibariyle Selçuk Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü’nde başladığı araştırma görevliliğine Necmettin Erbakan Üniversitesinde 2014 yılına kadar devam etmiştir. 2014 yılından itibaren Kırıkkale üniversitesinde görev yapmaktadır. Şu anda Kırıkkale üniversitesi özel eğitim bölümünde öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak görevine devam etmektedir. Özel Öğrenme Güçlüğü (Yazma Güçlüğü), Okul Çaplı Olumlu Davranışsal Destek, Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitiminde Sanal Gerçeklik Uygulamaları, Özel Eğitimde Mesleki Etik ve Mesleki Yeterlik üzerine bilimsel çalışmaları bulunmaktadır. Ulusal ve uluslararası birçok projede araştırmacı ve yürütücü olarak görev yapmıştır.

Dr. Öğr. Üyesi Ceyda TURHAN

Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Turhan, 2002 yılında Uludağ Üniversitesi İngiliz Dili ve Eğitimi Bölümünden mezun olmuştur. 2007 yılında Anadolu Üniversitesi Zihin Engellilerin Eğitimi Programından yüksek lisans derecesini, aynı programda 2015 yılında doktora derecesini almıştır. 2002-2012 yılları arasında Bursa’da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda çalışmıştır. 2012 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümüne öğretim görevlisi olarak başlamış, aynı bölümde 2015 yılında doktor öğretim üyesi ünvanını almıştır. Halen aynı bölümde doktor öğretim üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Bilimsel çalışma alanları arasında; sosyal beceri öğretimi, otizm spektrum bozukluğu, bütünleştirme ve öğretmen eğitimleri yer almaktadır. Dr. Turhan’ın bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitap bölümleri, tamamlanmış projeleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri bulunmaktadır.

Dr. Öğr. Üyesi Şevket ÖZDEMİR

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü
Dr. Özdemir, Hacettepe Üniversitesi’nden İngiliz Dilbilimi bölümünden 2011 yılında mezun olmuştur. Aynı üniversitede Antropoloji bölümünde yandal programını tamamlamıştır. Anadolu Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi bölümünde 2015 yılında yüksek lisansını, 2020 yılında “Kapsamlı Afazi Testi Dil Bataryasının Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması” tez başlığıyla doktora programını tamamlamıştır. Doktora çalışmaları sırasında, İskoçya’da bulunan ve Glasgow Caledonian Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren Hemşirelik, Ebelik ve Yardımcı Sağlık Uzmanları Araştırma Ünitesi’nde ziyaretçi araştırmacı olarak görev almıştır. 2019-21 arasında Hacettepe Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde Öğretim Görevlisi olarak çalışmıştır. Şu anda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Akademik ilgi alanları arasında afazi, akıcılık bozuklukları ve edimbilgisi yer almaktadır.

Dr. Öğretim Üyesi Üzeyir Emre KIYAK

Uşak Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Dr. Kıyak 2012 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı'ndan lisans, 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’nda yüksek lisans ve 2020 yılında aynı anabilim dalında Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2013-2018 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde ve Engelliler Araştırma Enstitüsü'nde görev yapmış ve bu süreçte gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla bireysel ve grup eğitimleri yürütmüştür. 2018-2021 yılları arasında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde araştırma görevlisi çalışmıştır. Bilimsel ilgi alanları arasında bilimsel dayanaklı uygulamalar, etkili öğretim, tek-denekli araştırmalar, davranış problemleri ile öğretmenlerin mesleki gelişimleri yer alan Dr. Kıyak'ın uluslararası ve ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makaleleri, kitap bölümleri ve kongrelerde sunulmuş çok sayıda bildirisi bulunmaktadır.

Arş. Gör. Dinçer SARAL

Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Uzm. Saral Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden 2012 yılında lisans derecesini aldı. Yüksek lisans derecesini Anadolu Üniversitesi’nde Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı’nda “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Hayali Oyun Becerilerinin Öğretimi” konulu teziyle 2017 yılında tamamladı. Aynı üniversitede, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü’nde doktora eğitimine başladı. Uygulamalı davranış analizi alanının gelişimini desteklemek amacıyla kurulan Uygulamalı Davranış Analizi Derneği’nin (UDADER) kurucu üyeleri arasında yer aldı. Hacettepe Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır. Temel çalışma alanları arasında OSB ve zihin yetersizliği olan bireyler ve eğitimleri, uygulamalı davranış analizi, bilimsel dayanaklı uygulamalar ve oyun becerileri yer almaktadır.

Mizanpaj Editörleri

Arş. Gör. Samet Burak TAYLAN (Yayın Editörü)
AnkaraÜniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü

Taylan, 2017 yılında Ankara Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, Zihin Engelliler Öğretmenliği programından mezun olmuş, 2019 yılına kadar özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde özel eğitim öğretmeni olarak çalışmıştır. 2020 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Yüksek Lisans programını tamamlamıştır. 2019 yılından bu yana Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır.

Arş. Gör. Burak ÇARŞANBALI
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Çarşanbalı, 2020 yılında Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliği programından mezun olmuş, aynı yıl Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü'nde yüksek lisansa başlamıştır. 2022 yılından bu yana Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır.

Arş. Gör. Duygu MÜLKÜT
Düzce Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Mülküt, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği bölümünden 2019 yılında lisans derecesini aldı. Yüksek lisansa Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalında başladı. Düzce Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır.
Arş. Gör. Esra GENÇ
Anadolu Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Genç, 2012 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, İşitme Engelliler Öğretmenliği Programı’ndan mezun olmuştur. 2016 yılında Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İşitme Engellilerin Eğitimi yüksek lisans programını tamamlamıştır ve aynı yıl başladığı doktora eğitimine devam etmektedir. 2013 yılından itibaren Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi adına Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır. İşitme kayıplı çocuklarda dil ve iletişim becerileri, dil ve iletişim becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesi ve nitel araştırma yöntemleri akademik ilgi alanları arasındadır. Genç’in bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri bulunmaktadır.

Arş. Gör. Hatice Cansu BİLGİÇ
Gazi Üniversitesi
Gazi Eğitim Fakültesi
Özel Eğiitim Bölümü
Bilgiç, 2013 yılında Anadolu Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, İşitme Engelliler Eğitimi programından mezun olmuştur. 2017 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Görme Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans programını tamamlamış ve Özel eğitim doktora programına başlamıştır. 2013 yılından bu yana Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır.
Arş. Gör. Merve ÖZDEMİR-KILIÇ
Gazi Üniversitesi
Gazi Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Özdemir-Kılıç, 2013 yılında Gazi Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, Görme Engelliler Eğitimi programından mezun olmuştur. 2017 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Görme Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans programını tamamlamış ve Özel eğitim doktora programına başlamıştır. 2014 yılından bu yana Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır.

Arş. Gör. Nagihan BAŞ
Ordu Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Baş, 2014 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, İşitme Engelliler Öğretmenliği programından mezun olmuştur. 2017 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İşitme Engellilerin Eğitimi Yüksek Lisans programını tamamlamış ve aynı yıl doktora eğitimine başlamıştır. Hâlen doktora eğitimine devam etmektedir. 2014-2020 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde araştırma görevlisi olarak görev yapmış, 2020 yılından itibaren de Ordu Üniversitesi’nde aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışmaya devam etmektedir. Yenidoğan işitme taramaları, tarama sonrası takip süreci ve işitme kayıplı çocuk ve ailesine erken müdahale sürecinde sunulan hizmetler akademik ilgi alanları arasındadır. Baş’ın bilimsel dergilerde yayımlanmış makaleleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri ve çeşitli kitap bölümleri bulunmaktadır.

Arş. Gör. Şemsi Kübra AKKUŞ
Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü

Akkuş, 2018 yılında Atatürk Üniversitesi Çocuk Gelişimi ön lisans programını tamamlamıştır. 2019 yılında Ankara Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği lisans programını, 2020 yılında ise okul öncesi öğretmenliği çift anadal programını tamamlamıştır. 2019 yılının haziran ve eylül ayları arasında özel bir kurumda özel eğitim öğretmeni olarak çalışmıştır. 2019 yılında Ankara Üniversitesi Özel Eğitim yüksek lisans programına başlamıştır. 2020 yılının şubat ayından bu yana Hacettepe Üniversitesi Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Eğitimi ana bilim dalında araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. Şu anda Hacettepe Üniversitesi Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Eğitimi yüksek lisans programında yüksek lisans eğitimine devam etmektedir. Bilimsel araştırma alanları arasında; otizm spektrum bozukluğu, erken çocukluk eğitimi, erken müdahale programları yer almaktadır.


* Titre göre akademisyenlerin isimleri baz alınarak alfabetik sırayla verilmiştir.

278015
Uzaktan eğitim sistemlerinin etkinliliğinin değerlendirilmesi (Gazi Üniversitesi Bilişim Sistemleri Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı örneği) / The evaluation of the efficiency of distance education programs (Gazi University Informatics System Distance Education Sample for Non-Thesis Master Program)
Yazar:GÜLİSTAN YADİGAR
Danışman: PROF. DR. LEYLA KÜÇÜKAHMET
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Bilişim sistemleri = Information systems ; Eğitim = Education ; Eğitim programları = Education programs ; Eğitim sistemi = Education system ; Gazi Üniversitesi = Gazi University ; Program değerlendirme = Program evaluation ; Uzaktan eğitim = Distance education ; Yüksek lisans = Graduate ; Yüksek lisans programları = Graduate programs ; Üniversite öğrencileri = University students Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2010
120 s.
Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programının bu programa kayıtlı yüksek lisans öğrencilerinin görüşleriyle değerlendirmesini yapmak ve bu programın geliştirilmesi için öğrencilerin bu program konusundaki önerilerini almaktır.Araştırmada veri toplama aracı olarak literatür taraması ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma süreci boyunca yurt içi ve yurt dışında yayınlanmış, konuyla ilgili birçok kaynak ve bu konuda yapılmış araştırmalar incelenerek araştırma projelendirilmiş ve veri toplama aracı geliştirilmiştir. Bu yöntemler ışığında veriler ayrı ayrı toplanmış, analiz edilmiş ve elde edilen veriler sonuçta bir araya getirilmiştir.Araştırmanın evrenini Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programına devam etmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma evrenini oluşturan Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programında toplam 75 öğrenci bulunmaktadır.Bilgi toplama aracı olarak öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanmış olan anket formu, birinci bölümde 11, ikinci bölümde 33 soru olmak üzere toplam 44 sorudan oluşmaktadır.Anket formu 2009-2010 eğitim öğretim yılında araştırmacı tarafından programı izlemekte olan 62 kişiye ulaşılmış ve bu öğrencilere uygulanmıştır.Anket formunun uygulanması sonucunda elde edilen bilgiler çapraz tablolar ve program hakkında öğrencilerin görüşlerini saptamak amacıyla verilerin frekansları ve yüzdelik dilimleri halinde verilmiştir.Sonuç olarak Gazi Üniversitesi bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programına devam etmekte olan öğrencilerin büyük bir kısmı gelecekte yine uzaktan eğitim programı tercih edebileceklerini belirtmişlerdir. Öğrenciler programı ön hazırlık ve amaç konusunda değerlendirirken olumlu görüş bildirmelerine rağmen dikkate değer bir kısmının da bu konuda sorunlar yaşadığı görülmektedir. Öğrenciler programı içerik yönünden yetersiz bulurken, öğretim süreçleri, öğrenim yönetim sistemi, yöntem, öğretim elemanları konusunda genellikle olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin bir biçimde katılımının sağlanması ve herhangi bir sorunla karşılaştıklarında yardım alabilmeleri konusundaki eksiklik uzaktan eğitim sisteminin en dezavantajlı yönü olarak görünmektedir. Ayrıca öğrenciler programı uygulamalı dersler, araç-gereçler ve kendilerine sağlanan geri dönüt konusunda yetersiz bulduklarını ifade etmişlerdir.Bu bulgular ışığında araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmektedir.
The aim of this study is to make the evaluation of Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program with the opinion of the students that are enrolled to this program and to get advice from the students about this program in order to develop it.At the research, litterateur scanning and inquiry technique was used as data collection device. Throughout the process of the research, it was projected by examining many resources which were published inland and abroad related to the topic and data collection device was developed.In the light of these methods the datas were collected seperately, analized and the datas obtained were brought together in conclusion. The environment of the research is composed of students who attend Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program. There are 75 students at Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program that constitute the study environment.As the information collection device, there is the survey form prepared to be applied to the students composed of 44 questions at total,11 at the first part, 33 questions at the second part.The survey form, in 2009-2010 education year reached to 62 person that followed the program and was applied to these students by the researcher. The information obtained in the result of the application of the survey form was given in cross charts and the frequency and in percentile zones of datas in order to determine the views of students about the program.As a result, most of the students attending Gazi University informatics systems remote education non-thesis master program stated that they might choose remote education program again in future.Despite the students notified positive opinions about the preparation and aim of the program, it is seen that a significant part had problems. While the students thought that the program was disqualified in terms of content, they have generally notified positive views about teaching processes, learning management system, method, teaching elements.The disqualification in both the participation of the students in an effective way to the learning process and the assistace they may get when they face a problem is regarded as the most disadventageous aspect of remote education system.By the way, the students stated that the program was disqualified in terms of applied courses, supplies and the feedback that was provided to them. In the light of these findings, the suggestions made by the researcher depending on the result of the research are given place.

Education Information

  • 2013 - 2017 Doctorate

    Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü/ Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı, Turkey

  • 2010 - 2013 Postgraduate

    Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü/ Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı, Turkey

  • 2005 - 2010 Undergraduate

    Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/ Kimya Eğitimi, Turkey

Dissertations

  • 2017 Doctorate

    İlköğretim kurumlarında yönetici ve öğretmen ilişkilerinin sosyal ağ analizi

    Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü/ Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı

  • 2013 Postgraduate

    İlköğretim okullarının değişime açıklığı ile değişim kapasitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi

    Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü/ Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı

Certificates, Courses and Trainings

  • 2016Avrupa Eğitim Araştırmaları Birliği (EERA) Eğitim Bilimleri Araştırmalarında Yöntem Yaz Okulu,

    Education Management and Planning , Linz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

  • 2016LINKS Sosyal Ağlar Uygulama ve Araştırma Merkezi Yaz Çalıştayı

    Education Management and Planning , Kentucky Üniversitesi, Gatton İşletme ve Ekonomi Okulu

Education Information

  • 2020 - Continues Doctorate

    Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey

  • 2014 - 2020 Postgraduate

    Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Arap Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Turkey

  • 2009 - 2013 Undergraduate

    Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Turkey

Dissertations

  • 2020 Postgraduate

    İRONİYİ ÇEVİRMEK: AZİZ NESİN’İN “HOPTİRİNAM” ÖYKÜ KOLEKSİYONUNUN ARAPÇAYA ÇEVİRİSİ

    Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Arap Dili Eğitimi (Yl) (Tezli)

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası