selçuk ek ders / Selçuk Üniversitesi

Selçuk Ek Ders

selçuk ek ders

ŞIRNAK ULUDERE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ


Selçuk YAKUT

Bilgisayar İşletmeni


  Muhasebe Bölümü Görevleri

  • İlçe MEM bağlı okul ve kurumlarında çalışan personellerin her türlü ödemelerini gerçekleştirmek
  • İlkokulların ve ortaokulların su, elektrik, doğalgaz, telefon ve internet faturalarını ödemek
  • İSMEP kapsamında ki okulların taşımalı eğitim hizmetlerini yapmak veya yaptırmak
  • İlçe MEM ve okul/kurumların taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek
  • Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek
  • Ders kitaplarını, kaynak ve yardımcı eğitim dokümanlarını, ders ve laboratuvar araç ve gereçleri ile basılı eğitim malzemelerini, makine, teçhizat ve donatım ihtiyaçları ile ilgili işleri yürütmek
  • sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde, satın alma işlerini yürütmek, onarım, taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptırmak
  • Okul kantin ihalelerini yapmak, işletmecilerin yıllık sözleşmelerini ve ödemelerini takip etmek
  • Bakanlık sivil savunma ve seferberlik hizmetleri ile ilgili işleri yürütmek
  • Müdürlüğe bağlı lojman, öğretmenevi, sosyal tesisler ve döner sermaye işletmeleri ile ilgili işleri yürütmek

 


Kılaban Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No2 Kat2 Uludere/ŞIRNAK - () 26 39 / 25 47

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ(1)

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Selçuk Üniversitesi (Mülga ibare:RG/9/) (…) Tıp Fakültesinde kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlarda uyulacak usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Selçuk Ãœniversitesi (Mülga ibare:RG/9/) (…)  Tıp Fakültesine öğrencilerin kayıt ve kabulü ile eÄŸitim-öğretim ve sınavlara iliÅŸkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/ tarihli ve sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Ara sınav: Ortak zorunlu dersler için 8/8/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Selçuk Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yapılan sınavı,

b) Danışman: Öğrencilerin eğitim-öğretim ve diğer sorunlarıyla ilgilenen ve Dekan tarafından görevlendirilen öğretim üyesini,

c) Ders kredisi: Bir dersin başarıyla tamamlanabilmesi için, öğrencinin yapması gereken çalışmaların tümünü, teorik dersler, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler, kütüphane çalışmaları, proje, stajlar ve mezuniyet tezi ve benzeri ifade eden değeri,

ç) Ders kurulu sınavı: Ders kurulu sonunda yapılan sınavı,

d) Ders kurulu: Birinci, ikinci ve üçüncü dönemdeki her bir dönemde entegre sisteme göre bir arada öğretilmesi kararlaştırılmış, farklı derslerin programda yer aldığı zaman dilimini,

e) Dönem: En az otuz iki haftalık zaman dilimini kapsayan bir ders yılını,

f) Entegre sistem: Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde farklı derslerin benzer konularının bir arada işlendiği eğitim-öğretim modelini,

g) Fakülte: (Mülga ibare:RG/9/) (…)  Tıp Fakültesini,

ÄŸ) Fakülte Kurulu: (Mülga ibare:RG/9/) (…)  Tıp Fakültesi Fakülte Kurulunu,

h) Fakülte Yönetim Kurulu: (Mülga ibare:RG/9/) (…)  Tıp Fakültesi Yönetim Kurulunu,

ı) İntörnlük: Altıncı dönemdeki, klinik, poliklinik ve gerekli laboratuvar uygulamalarını içeren stajlardan oluşan on iki aylık bir eğitim-öğretim sürecini,

i) Koordinatör: Her bir dönemin eğitim-öğretiminin düzenli bir şekilde yürütülmesi ve koordinasyonu ile görevlendirilmiş öğretim üyesini,

j) Ortak zorunlu dersler: sayılı Yükseköğretim Kanununun 5 inci maddesinde belirtilen Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil derslerini,

k) Senato: Selçuk Üniversitesi Senatosunu,

l) Staj sınavı: Staj sonunda yapılan sınavı,

m) Staj: Dördüncü, beşinci ve altıncı dönemlerde klinik bilimlere bağlı anabilim dallarında pratik ve teorik olarak yapılan eğitim-öğretimi,

n) TEBAD: Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalını,

o) Üniversite: Selçuk Üniversitesini,

ö) (Ek:RG/8/) Seçmeli ders: Öğrencinin alan içinden veya dışından isteği doğrultusunda aldığı dersleri,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Akademik Takvim, Eğitim-Öğretimle İlgili Esaslar

Akademik takvim

MADDE 5 – (1) Eğitim-öğretim, Fakülte Eğitim Komisyonunca önerilen, Fakülte Kurulunda kabul edilen ve Senatoda onaylanan akademik takvime göre yürütülür.

Eğitim-öğretimin aşamaları

MADDE 6 –(Değişik:RG/8/)

(1) Fakültenin eğitim-öğretim süresi altı yıldır. Tıp doktorluğu düzeyinde yapılan eğitim-öğretim aşağıdaki dört aşamadan oluşur:

a) Normal yapı ve fonksiyon aşaması; her biri bir eğitim-öğretim yılını kapsayan birinci ve ikinci dönem olmak üzere iki dönemden oluşur.

b) Fizyopatoloji, hastalık ve toplum sağlığı aşaması; bir eğitim-öğretim yılını kapsayan üçüncü dönemden oluşur.

c) Staj dönemi; klinik, poliklinik gibi uygulamalı alanları ve laboratuvar çalışmalarını içine alan ve her biri bir eğitim-öğretim yılını kapsayan dördüncü ve beşinci dönem olmak üzere iki dönemden oluşur.

ç) İntörnlük aşaması; klinik, poliklinik ve laboratuar uygulamalarını içine alan, teorik ve pratik eğitimin yapıldığı on iki aylık bir süreyi kapsayan altıncı dönemden oluşur.

Eğitim-öğretim şekli

MADDE 7 – (1) Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde entegre sistemle eğitim-öğretim yapılır. Entegre sistemde probleme dayalı öğrenim ve mesleki beceri eğitimleri de verilir. Dördüncü, beşinci ve altıncı dönemlerde eğitim-öğretim stajlar şeklinde yürütülür. Bütün dönemlerde sınıf geçme esası uygulanır.

Eğitim-öğretim süresi

MADDE 8 – (1) Öğrenciler, öğrenimlerini sayılı Kanunun 44 üncü maddesinde belirtildiği şekilde azami dokuz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Fakülteden bu süre içinde mezun olamayanlar, ilgili döneme ait öğrenci katkı payını ödemek koşulu ile öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilirler. Bu durumda, ders ve sınavlara katılma hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmadan öğrencilik statüleri devam eder.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Öğrenci Kayıt ve Kabul İşlemleri ile

Yatay Geçiş ve Muafiyet

Kayıt

MADDE 9 – (1) Kayıt işlemlerinde Selçuk Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

Kayıt yenileme

MADDE 10 – (1) Öğrenci her yarıyıl/yılbaşında akademik takvimde gösterilen süre içinde katkı payını ödeyerek kaydını yeniletmek zorundadır.

(2) Birinci dönemde yeni kayıt yaptıran öğrenci, aynı zamanda birinci dönemde yer alan derslere de kaydını yaptırmış sayılır.

(3) Akademik takvimde belirtilen sürelerde katkı payını yatırmayan ve kaydını yeniletmeyen öğrenci, o dönemde öğrencilik haklarından yararlanamaz, derslere devam edemez ve sınavlara giremez. Bu süre, kanunda belirtilen eğitim-öğretim süresinden sayılır. Ancak, süresi içinde kaydını yeniletmeyenlerden geçerli mazereti olan öğrencinin kaydının yenilenmesine, akademik takvimde belirtilen mazeretli geç kayıtlar için son başvuru tarihine kadar öğrencinin mazeretini belirten bir dilekçe ile başvurması koşuluyla Fakülte Yönetim Kurulu karar verir.

(4) Geçerli mazereti kabul edilen öğrencilerin öğrenim süreleri, akademik takvimde belirtilen mazeretli geç kayıt süresinin sonuna kadar başvurduğu takdirde, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile bir yıl için dondurulur. Öğrenci kaydını dondurduğu süre için katkı payı ödemekle yükümlü değildir.

Yatay geçiş

MADDE 11 – (1) Yatay geçişler; 24/4/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato kararlarına göre yapılır. Yatay geçiş ile gelen öğrencilerin intibakları Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile yapılır.

Muafiyet

MADDE 12 – (1) Daha önce başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı iken Fakülteye kayıt yaptıran öğrenciler, ayrıldıkları yükseköğretim kurumunda almış ve başarmış oldukları dersler için muafiyet talebinde bulunabilirler. Bu öğrenciler muafiyete esas olacak belgeleri dilekçelerine bağlı olarak, kayıt işlemleri sırasında Fakülte Dekanlığına verirler. Muafiyet işlemleri, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Derslere Devam, Ä°zinler ve Mazeretler

Derslere devam

MADDE 13 – (1) Öğrencilerin derslere devam şartlarına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Birinci, ikinci ve üçüncü dönemde yer alan her bir ders kurulunun sınavına girebilmek için, o ders kurulunda yer alan teorik derslerin % 70’ine, pratik uygulamaların % 80’ine katılmak zorunluluğu vardır.

b) Dördüncü ve beşinci dönemde, her staj için, teorik derslerin % 70’ine, pratik derslerin % 80’ine, altıncı dönemde ise her bir staj süresinin % 80’ine devam zorunluluğu vardır.

c) Pratik ve/veya teorik derslerden devamsızlık sınırlarını aşan öğrenciler ilgili ders kurulunun veya stajın sınavlarına giremezler.

ç) (DeÄŸiÅŸik:RG/8/) Seçmeli derslere devam diÄŸer derslerde olduÄŸu gibidir. 

d) (Ek:RG/8/) Devamın denetimi Dekanlıkça uygun görülen bir yöntemle yapılır.

Ä°zinler

MADDE 14 – (1) Öğrenci, Anabilim Dalı Akademik Kurulunun/Kurullarının oluru ve Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile eğitim-öğretimin Klinik Tıp Bilimleri ve İntörnlük aşamalarında herhangi bir stajı yurt içi ve yurt dışındaki başka bir Üniversitede yapabilir.

Mazeretler

MADDE 15 – (1) Haklı ve geçerli bir sebeple mazeret beyan eden öğrenciler; mazeretlerinin bitiş tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde, Dekanlığa mazeretini gösterir belge ile birlikte yazılı olarak başvurmak zorundadırlar. Bu süre içinde bildirilmeyen mazeretler kabul edilmez. Öğrencilerin sağlıkla ilgili mazeretlerinin kabul edilmesi için sağlık raporlarının Üniversitenin sağlık kuruluşlarından veya yataklı diğer sağlık kurumlarından alınmış olması gerekir.

(2) Öğrenciler raporlu oldukları süre içerisinde sınavlara giremezler. Raporlu olduğu süre içerisinde sınava giren öğrencilerin sınavı geçersiz sayılır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Dönemler, Sınavlar, Not Değerlendirmeleri ve

Başarı Denetimi

Puan, harf notu ve katsayı

MADDE 16 – (1) (Değişik cümle:RG/1/) Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile Mutlak Değerlendirme Sistemindeki not aralıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

a) (DeÄŸiÅŸik:RG/1/)

 

Mutlak DeÄŸerlendirme
Sistemindeki Not
Aralıkları

Başarı

Notu

Harf
Notu
Karşılığı

AKTS

Notu

Açıklaması

88 -

AA

A

Mükemmel

80 - 87

BA

B

Çok İyi

73 - 79

BB

C

Ä°yi

66 - 72

CB

D

Orta

60 - 65

CC

E

Yeterli

55 - 59

DC

-

Başarısız, Ortak Zorunlu Derslerde Şartlı Geçer

50 - 54

DD

-

Başarısız, Ortak Zorunlu Derslerde Şartlı Geçer

0 - 49

FF

FX

Derste başarısız

0

F

F

Devamsızlık veya uygulamadan başarısız

Final sınavına girme hakkı yok

-

G

-

Geçer (Kredisiz derslerde başarılı)

-

K

-

Kalır (Kredisiz derslerde başarısız)

-

M

-

Muaf

 

b) Bunlardan;

1) (Değişik:RG/1/) AA, BA, BB, CB ve CC başarılı; DC, DD başarısız ve ortak zorunlu dersler için şartlı geçer; FF başarısız notu,

2) F: Devamsızlık nedeni ile başarısız ve sınava girme hakkı olmamasını,

3) G (Geçer): Kredisiz derslerdeki başarıyı,

4) K (Kalır): Kredisiz derslerdeki başarısızlığı,

5) M (Muaf): Bir yükseköğretim kurumundan yatay geçişle kabul olunan veya herhangi bir yükseköğretim programında okurken merkezi yerleştirme ile yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında, önceden izledikleri programda almış oldukları ve Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kaydedilen notu

tanımlar.

Kredilendirme, ağırlıklı not ve ağırlıklı not ortalaması

MADDE 17 – (1) Bir sonraki akademik yıla ait entegre dersler, (Değişik ibare:RG/8/) stajlar, seçmeli dersler ve ortak zorunlu derslerin kredilendirilmesi ilgili dönem koordinatörlüğünün önerisi ile Fakülte Eğitim Komisyonunca belirlenir. Fakülte Kurulu tarafından karara bağlanan şekli ile en geç mayıs ayı içinde Rektörlüğe sunulur ve Senatonun onayı ile kesinleşir.

(2) Bir programdaki tüm dersler ve uygulamalar için ders kredileri, teorik ve pratik ders saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de göz önünde tutularak, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne uygun olarak belirlenir.

(3) Bir dersin kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı notudur.

(4) Öğrencinin o dönem kaydolduğu tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması elde edilir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Sonuçlarda virgülden sonraki üçüncü hane beşten küçükse sıfıra, beş veya daha büyükse arttırılmış şekilde yuvarlanarak iki hane olarak tespit edilir.

(5) (Değişik:RG/7/) Öğrencinin Fakülteye kaydolmasından itibaren aldığı bütün derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile genel ağırlıklı not ortalaması elde edilir. Genel ağırlıklı not ortalaması hesaplamasında öğrencinin tekrar ettiği derslerden aldığı son not dikkate alınır. Yatay ve dikey geçişle kayıt yaptıran öğrenciler ile daha önce bir yükseköğretim programından mezun olan veya ayrılanların Fakülteye intibaklarında önceki programda aldıkları ve Fakülte Yönetim Kurulunca başarılı sayıldıkları derslere ilişkin daha önce alınan notları transkripte işlenir, bu notlar dönem not ortalamasında dikkate alınmaz, genel ağırlıklı not ortalamasında değerlendirmeye alınır.

(6) Öğrencinin mezun olmaya hak kazandığı tarih itibariyle genel ağırlıklı not ortalaması mezuniyet ağırlıklı not ortalamasıdır.

Başarı denetimi

MADDE 18 – (1) Bir dersten, ders kurulundan ve/veya stajdan AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi, ders kurulunu ve/veya stajı başarmış sayılır.

(2) Ortak zorunlu derslerden herhangi birinden DC, DD notlarından birini alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için bu derse kaydolduğu dönemdeki derslerin dönem ağırlıklı not ortalamasının en az olması gerekir. Aksi takdirde bu dersleri tekrar ederler. Ortak zorunlu derslerde ders geçme esası uygulanır. Bir üst döneme geçmede ortak zorunlu derslerin başarısı göz önünde bulundurulmaz. Şartlı geçer (DC, DD) notlar ile ilgili değerlendirme bütünleme sınavları sonrasında yapılır.

(3) (Ek:RG/8/) Öğrenci seçmeli dersleri öğretim planında yer alan sayıda ve derslerin yer aldığı yarıyıllarda almak ve başarmakla yükümlüdür. Seçmeli derslerde ders geçme esası uygulanır ve bir üst döneme geçmede bu derslerin başarısı göz önünde bulundurulmaz.

(4) (Ek:RG/10/) Gelişim sınavı, birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci ve altıncı dönem öğrencilerinin aynı yerde, aynı anda, aynı sürede ve aynı sorular ile girdikleri sınavdır. Gelişim sınavı yılda en az bir defa yapılır. Gelişim sınavı, bilişsel alan öğrenme hedefleri ile ilişkili bir matrise bağlı kalınarak belirlenen ve eğitim programındaki ilgili bilim alanları ile konu alanlarının temsil edildiği çoktan seçmeli soru örnekleminden oluşur. Gelişim sınavı öğrencinin hem tıp eğitimi süresince gösterdiği ilerlemeyi hem de kendi dönemi içindeki yerini gösterir. Katılımın isteğe bağlı olduğu bu sınav bağıl ölçümle değerlendirilir. Sınav tarihi ve başvuru süresi Fakülte Dekanlığı tarafından ilan edilir. Sınava sadece bu süre içerisinde çevrim içi başvuran öğrenciler girer.

Ders kurulu ve ders kurulu sınavları

MADDE 19 – (1) Eğitim-öğretim, birinci, ikinci ve üçüncü dönemde her dersin ders konuları arasında koordinasyon esasına göre düzenlenmiş entegre sistem ile yürütülür ve bu dönemlerde bir yıl bir bütündür. Dördüncü, beşinci ve altıncı dönemde ise her staj bir derstir.

(2) Her dönemin ders kurulu sayısı, ders kurullarının hangi derslerden oluştuğu, kurul içindeki derslerin teorik ve pratik ders saati olarak süreleri ve ders kurulu sınav tarihleri, Dekanlıkça eğitim-öğretim yılının başlangıcında akademik takvimle birlikte ilan edilir. Her ders kurulu sonunda sınav, teorik ya da teorik ve pratik olarak yapılır.

(3) Ders kurullarında sınav soruları, kurulda dersi olan her bir anabilim dalının teorik ve pratik olarak verdiği toplam ders saati sayısına göre paylaştırılır. Pratik sınavları her bir ders kurulu sonunda yapılır. TEBAD tarafından yürütülen dersler teorik ve/veya pratik dersler olarak entegre sistem içinde yer alır.

(4) Öğrenciler, sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimliklerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar. Gerekli görülen hallerde Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.

Ders kurulu sınav puanı ve değerlendirme

MADDE 20 – (1) Ders kurulu sınav puanı, o kuruldaki entegre derslerden alınan teorik ve pratik puanların toplanmasıyla belirlenen puandır. Ders kuruluna ait toplam puanın hesaplanmasında sonucun eksi olarak bulunması durumunda bu puan sıfır (0) olarak değerlendirilir.

(2) Teorik ve pratik puanlar aşağıdaki şekilde belirlenir:

a) Teorik puan: Ders kurulu sonunda yapılan teorik sınavın puanı hesaplanırken baraj sistemi uygulanır. Birinci, ikinci ve üçüncü dönem için baraj uygulaması ders ve ders grupları şeklinde yapılır. Buna göre, kurulu oluşturan her bir ders ve ders gruplarından % 50’lik başarı sağlanmış ise, derslerden alınan puanlar toplanarak teorik sınav puanı olarak belirlenir. Fakat ders kurulunu oluşturan derslerin bir veya birkaçından % 50’lik başarı sağlanamamış ise o ders veya derslere ait teorik tam puanın % 50’si ile alınan puan arasındaki fark, eksi puan olarak değerlendirilir. Bulunan eksi puanlar, o ders veya derslerden alınan teorik puanlardan düşülerek o ders veya derslere ait teorik puan hesaplanır. Ders kurulunu oluşturan derslere ait teorik puanlar toplanarak kurul sonu teorik puanı bulunur.

b) Pratik puan: Kurul sonu pratik sınavda verilen puandır. Ders kurulu teorik sınavının puanına eklenir.

Dönem sonu final sınavı ve dönem sonu bütünleme sınavı

MADDE 21 – (1) Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde, her dönemin sonunda, son ders kurulu sınavı bitiminden en az on beş gün sonra bütün ders kurullarını kapsayan dönem sonu final sınavı yapılır. Bu sınav teorik ve/veya pratik olarak yapılır. Sınav sorularının dağılımı, ders kurulu sınavında olduğu gibidir.

(2) Bu sınavda başarısız olanlar için dönem sonu bütünleme sınavı teorik ve/veya pratik olarak, dönem sonu final sınavından en az on beş gün sonra yapılır. Sınav sorularının dağılımı, ders kurulu sınavında olduğu gibidir. Dönem sonu bütünleme sınavında başarısız olan öğrenciler aynı dönemi tekrar ederler.

Dönem sonu sınavlarında değerlendirme

MADDE 22 – (1) Dönem sonu sınavlarında pratik sınavlar, teorik sınavdan ayrı olarak sözlü ve/veya yazılı olarak yapılır. Dönem sonu sınavlarında bir derse ayrılan teorik ve pratik sınav puanları, o dersin teorik ve pratik ders saatleri oranı göz önüne alınarak aşağıdaki şekilde belirlenir:

a) Dönem sonu sınavlarında değerlendirme, ders kurul sonu sınavları için belirlenen kurallar uyarınca yapılır.

b) Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde dönem başarı notu; ders kurulu sınavları puanlarının aritmetik ortalamasının % 60’ı ile dönem sonu sınavı puanının % 40’ının toplanmasıyla bulunan puana karşılık olan harf notudur.

c) Dönemi başarmak için, dönem başarı notunun en az CC olması ve dönem sonu final ya da bütünleme sınavından en az 50 puan almak gerekir.

ç) TEBAD tarafından yürütülen uygulamalı derslerde uygulamaya katılmayan öğrencilerin puanlarından katılmadıkları dersler için Fakülte Kurulunca belirlenen oranda puan düşürülür.

d) (Ek:RG/10/) Gelişim sınavına giren öğrencilerin, gelişim sınavının dönemlere göre yapılan bağıl değerlendirmesinde öğrencinin üzerinden aldığı notun %5’i birinci, ikinci ve üçüncü dönemde dönem sonu başarı notuna ve bütünlemeye kalan öğrencilerin bütünleme notuna eklenir. Bağıl değerlendirme alt sınırı Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu tarafından belirlenir.

Sınav sonucuna itiraz

MADDE 23 – (1) Sınav sonrası ilan edilen cevap anahtarına ilanından itibaren üç işgünü içinde itirazda bulunulur.

(2) Öğrenciler sınav sonuçlarına da notların ilanından itibaren üç işgünü içinde itiraz edebilirler. İtiraz üzerine yapılacak inceleme sonucunda hata tespit edilirse gerekli düzeltmeler Yönetim Kurulu kararı ile kesinlik kazanır ve sonuç öğrenciye bildirilir.

Mazeret sınavı

MADDE 24 – (1) Ara sınavlara ve ders kurulu sınavlarına mazereti nedeni ile giremeyen ve mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilenler için, akademik takvimde belirtilen tarihlerde mazeret sınavı açılır. Bunun dışında başka hiçbir sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Mazeret sınavının hangi yöntem ile yapılacağına dönem koordinatörü karar verir.

(2) (Ek:RG/2/)(2) Olağanüstü durumlarda (doğal afet, savaş ve salgın hastalıklar gibi) ilgili durum süresince, olağanüstü durum ile ilgili mazereti kabul edilenler için Fakülte Kurulu kararıyla staj sınavlarına mazeret sınavı hakkı tanınabilir.

Stajların tamamlanması ve staj sınavı

MADDE 25 – (1) Dördüncü ve beşinci dönemdeki dönüşümlü stajlar, sadece akademik takvimde belirtilen eğitim-öğretim dönemi içinde yapılır. Devam şartını yerine getiren öğrencilere her stajın sonunda staj sınavı yapılır. Bu sınav teorik ve pratik olarak gerçekleştirilir. Not takdirinde öğrencinin staj süresindeki çalışma ve başarısı da göz önüne alınır. Pratik sınavlar en az iki öğretim üyesi/öğretim görevlisinden oluşan bir komisyon tarafından yapılır. (Mülga cümle:RG/2/)(2)

Staj bütünleme sınavları

MADDE 26 – (1) Staj sınavında başarısız olan öğrenci; izleyen staj grubuna başlatılır. Staj sınavlarında bütünleme hakkı vardır. Staj bütünleme sınavları, dönemin en son stajının bitiminden en erken on beş gün sonra yapılır. Staj bütünleme sınavları yirmi bir günlük süre içinde tamamlanır. Ancak bir üst döneme geçebilecek durumda olan öğrenci için stajların bitiminden en erken on beş gün sonra bütünleme sınavı yapılır. Birden fazla bütünlemesi olması durumunda on beş günlük süre içinde bütünleme sınavları tamamlanır.

(2) Dördüncü veya beşinci dönemde staj bütünleme sınavlarının herhangi birisinden başarısız olan öğrenci stajı tekrarlar. Bir dönemin stajlarını tamamlayamayan öğrenciler bir üst dönemden staj alamazlar.

(3) Dördüncü veya beşinci dönemdeki son stajlarını tamamlayan öğrencilerin bir üst dönemin staj gruplarından birisine intibakları, dönemin hangi aşamasında olursa olsun en geç otuz gün içinde dönem koordinatörlüğünce yapılır. İntibaklar o dönemin koordinatörünün belirleyeceği staj takvimi çerçevesinde uygulanır.

Staj başarı notu

MADDE 27 – (1) Staj başarı notu, pratik sınav puanının % 60’ı ile teorik sınav puanının % 40’ının toplanmasıyla hesaplanır. Stajı başarmak için staj başarı notunun CC olması gerekir. Bütünlemelerde de staj başarı notu aynı yöntem ile hesaplanır.

(2) Staj sınav sonuçları, her staj döneminin sonunda anabilim dalı başkanlıkları tarafından Dekanlığa, pratik ve teorik sınav sonuçları ve aritmetik ortalamaları ayrı ayrı belirtilerek ve elde edilen staj başarı notu ile birlikte sınavı takiben en geç üç iş günü içinde bildirilir.

(3) (Ek:RG/10/) Dördüncü ve beşinci dönemde eğitim gören öğrencinin, gelişim sınavının bağıl değerlendirmesinde gelişim sınavında üzerinden aldığı notun %5’i, bütünlemeye kalmamışsa dönem sonu aldığı son staja eklenir. Öğrenci bütünlemeye kaldığı takdirde, son aldığı staj bittikten sonraki 10 gün içinde gelişim sınav notunu ekleyeceği bütünlemeye kaldığı stajı belirler. Staj ismi belirtmeyen öğrencilerin sınav notu hiçbir staja eklenmez.

 

ALTINCI BÖLÜM

İntörnlük ve Başarı Notu

İntörnlük

MADDE 28 – (1) Beşinci dönemin tüm stajlarını başarıyla tamamlayan öğrenciler intörnlüğe ayın ilk günü veya on altıncı günü başlatılır. İntörnlük süresi zorunlu ve seçmeli stajlardan oluşan on iki aylık bir dönemi kapsar. Bu dönemde öğrencilerin başarısı, her anabilim dalında, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta müşahadeleri ve epikrizler, hastalara davranışları ve ilgileri, nöbetler ve katıldıkları seminerler, klinik ve klinikopatolojik toplantılardaki başarıları ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları anabilim dalınca puan ve harf notu olarak Dekanlığa stajın sonunda en geç üç iş günü içinde bildirilir. Stajların bir veya daha fazlasından başarısız olan öğrenci, mezun olabilmek için, o stajlarda aynı süre çalışmak ve başarı sağlamak zorundadır.

(2) Seçmeli stajların süresi ve hangi anabilim dallarında seçmeli staj gruplarının oluşturulacağı, her yılın başında ilgili dönem koordinatörünün önerisi ile eğitim komisyonunca düzenlenerek, Fakülte Kurulunun onayından sonra ilan edilir. Dönem koordinatörlüğü, öğrencilerin seçmeli staj grup dağılımlarını, başvuru dilekçelerinde belirttikleri tercihlerini göz önünde bulundurarak tespit ve ilan eder.

Dönem başarı notu

MADDE 29 – (1) Dördüncü, beşinci ve altıncı dönemde, dönem ağırlıklı not ortalaması, o döneme ait stajların başarı notlarının ağırlıklı not ortalamasıdır.

(2) (Ek:RG/10/) Gelişim sınavına giren altıncı dönem öğrencilerinin, sınavda üzerinden aldığı notun %5’i, dönem sonu aldığı son staja eklenir.

Mezuniyet

MADDE 30 – (1) Bir öğrencinin Fakülteden mezun olabilmesi için mezuniyeti için gerekli olan dersleri almış ve başarmış olması, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile tamamlaması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az olması gerekir.

(2) Mezuniyetleri müteakip akademik yıla taşan öğrenciler, o yarıyılın da katkı payını öderler.

Diplomalar

MADDE 31 – (1) Fakülteden mezun olmaya hak kazanan öğrencilere lisans diploması ve diploma eki verilir. Diplomalar hazırlanıncaya kadar, öğrenciye geçici mezuniyet belgesi verilebilir. Diploma ve mezuniyet belgeleri Rektörlükçe soğuk damga ile mühürlenir. Diplomaların şekli ve üzerinde yer alacak bilgiler Rektörlükçe düzenlenir.

(2) Bir dönem sonunda, daha önce hiç disiplin cezası almamış olmak koşuluyla, o dönem sonuna kadar alması gereken tüm ders, kurul veya stajları alarak başarılı olan ve dönem ağırlıklı not ortalaması ve üstünde olan öğrenciler dönem yüksek onur öğrencisi; ila arasında olan öğrenciler ise dönem onur öğrencisi olarak tanımlanır. Öğrenciye o dönem sonunda Dekanlıkça dönem yüksek onur/onur öğrencisi olduğunu gösterir bir belge verilir.

(3) Mezun olmaya hak kazanan, hiç disiplin cezası almamış ve mezuniyet ağırlıklı not ortalaması ve üstü olan öğrenciler diploma yüksek onur öğrencisi; ila arasında olan öğrenciler ise diploma onur öğrencisi olarak tanımlanır. Öğrenciye, diploması ile birlikte yüksek onur/onur öğrencisi olduğunu gösterir bir belge verilir.

Tebligat ve adres bildirme

MADDE 32 – (1) Her türlü tebligat, öğrencinin Üniversiteye kayıt esnasında bildirdiği adrese taahhütlü olarak yapılmak veya tebliğ varakası ilgili birimde ilan edilmek suretiyle tamamlanmış sayılır.

(2) Üniversiteye kaydolurken bildirdikleri adresi değiştirdikleri halde bunu bildirmemiş bulunan veya vermiş oldukları adreste eksiklik veya yanlışlık olan öğrencilerin ilgili birimdeki mevcut adreslerine tebligatın gönderilmesi halinde kendilerine tebligat yapılmış sayılır.

 

YEDİNCİ BÖLÜM

Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu, Koordinatörler

ve Görevleri (Değişik bölüm başlığı:RG/7/)

Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu ve koordinatörler

MADDE 33 – (Başlığı ile birlikte değişik:RG- 13/7/)

(1) Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu; Dekan ve Dekan Yardımcıları, Başkoordinatör, Başkoordinatör Yardımcıları, Dönem Koordinatörleri ve TEBAD Başkanından oluşur. Dekanlık bünyesinde faaliyet gösteren eğitimle ilgili kurul ve komisyon başkanları ile fakülte öğrenci temsilcisi de Dekanın davetiyle Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu çalışmalarına katılabilir. Dekan, Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu’nun başkanıdır. Dekanın katılamadığı toplantılarda Dekan vekili Komisyona başkanlık eder.

(2) Başkoordinatör ve koordinatörler; Dekanın göstereceği öğretim üyesi üç aday arasından Fakülte Yönetim Kurulunca üç yıl için seçilirler. Başkoordinatör ve her bir koordinatör için, kendisinin önerdiği en fazla iki öğretim üyesi veya öğretim görevlisi Dekan tarafından üç yıl için yardımcı olarak görevlendirilir. Koordinatörler Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonunun tabii üyeleridir. Yardımcıları, Koordinatöre çalışmalarında yardım ederler ve Koordinatörün bulunamadığı durumlarda yardımcılardan birisi Eğitim Komisyonuna davet edilir.

(3) Eğitim-öğretim faaliyetlerinin planlanması, düzenli bir şekilde yürütülmesi, koordinasyonu, akademik takvimin hazırlanması ve eğitimle ilgili diğer sorunlar Eğitim Komisyonu tarafından görüşülür ve öneriler hazırlanır.

(4) Başkoordinatör ve koordinatörlerin görevlerinden ayrılmaları durumunda yardımcılarının da görev süresi sona erer.

Başkoordinatörün görevleri

MADDE 34 – (Değişik:RG/7/)

(1) Başkoordinatörün görevleri şunlardır:

a) Dönem Koordinatörlüklerinin ilgili dönem eğitim amaç ve hedeflerini belirlemek, yatay, dikey ve derinlemesine entegrasyonu sağlayacak şekilde eğitim programlarını hazırlama süreçlerine katılmak, dönem programlarının birbirleri ile uyum, ilişki ve entegrasyonunu göz önünde bulundurarak eğitim programını bütüncül olarak değerlendirip, son şeklinin verilmesini sağlamak ve Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonuna sunmak.

b) Dönem Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan akademik takvim taslağını değerlendirmek, son şeklini vererek Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonuna sunmak.

c) Akademik takvimde yer alan ders ve staj programlarının, öğretim etkinliklerinin düzenli ve uyumlu bir biçimde yürütülmesini sağlamak.

ç) Zorunlu durumlarda eğitim ve öğretim sürecinde ortaya çıkabilecek aksaklıkları önlemek üzere programda değişiklik önerisini Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonuna sunmak.

d) Akademik yıl bitiminde o akademik yıla ilişkin verileri koordinatörlerle birlikte değerlendirmek ve bu değerlendirmeyi Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonuna sunmak.

e) Öğrenci danışmanlığı sisteminin çalışmalarını izlemek ve değerlendirmek.

f) Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Dekanlığın eğitim ve öğretim ile ilgili olarak baş koordinatörlükten istediği diğer çalışmaları yapmak.

Koordinatörlerin görevleri

MADDE 35 – (Değişik:RG/7/)

 (1) Koordinatörlerin görevleri ÅŸunlardır:

a) Fakültenin eğitim amaç ve hedeflerine uygun olarak anabilim dallarının görüşlerini alarak ilgili dönemin ve eğitim kurullarının eğitim amaç ve hedeflerini belirlemek, yatay, dikey ve derinlemesine entegrasyonu sağlayarak eğitim programını oluşturmak ve Başkoordinatörlüğeönermek.

b) Akademik takvimi oluşturmak ve Başkoordinatörlüğe sunmak.

c) Döneme ait dersler ve staj programlarının, öğretim etkinliklerinin dönem amaç ve hedeflerine ve akademik takvime uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

ç) Kurul sonu, dönem sonu ve bütünleme sınavlarını hazırlamak, yürütmek ve analiz etmek.

d) Öğrencilerin başarı durumlarını izlemek, başarıları düşük olan öğrencileri belirlemek ve danışmanlarına bildirmek.

e) Notların otomasyon sistemine aktarılmasını sağlamak.

f) Öğrencilerin sınav soruları ve cevap anahtarları ile sınav sonuçlarına olan itirazlarını inceleyerek Başkoordinatörlüğe bildirmek.

g) Öğrencilerin devam çizelgelerini denetlemek ve sınavlara giremeyecek öğrencileri Dekanlığa bildirmek.

ğ) Döneme ait ders ve stajların öğretim etkinliklerini izlemek, herhangi bir aksama durumunda gerekli önlemleri almak ve gereğinde Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonuna bildirmek.

h) Dönem sonu raporu hazırlamak, Başkoordinatörlüğe göndermek ve gereğinde Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonuna sözlü olarak sunmak.

Başkoordinatör yardımcıları ve koordinatör yardımcılarının görevleri

MADDE 36 – (1) Başkoordinatör yardımcıları ve koordinatör yardımcılarının görevleri şunlardır:

a) Başkoordinatör/koordinatöre işlerinde yardımcı olmak.

b) Başkoordinatör/koordinatör bulunmadığı zaman görevlerini yerine getirmek.

 

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller

MADDE 37 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; Selçuk Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 38 – (1) 17/9/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Selçuk Üniversitesi Meram ve Selçuklu Tıp Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Seçmeli ders

EK MADDE 1 –(Ek:RG/8/)

(1) Seçmeli dersler her yılın başında eğitim komisyonunca düzenlenerek Fakülte Kurulunun onayından sonra ilan edilir. Bu dersler meslekle ilgili formasyonu tamamlayan konulardan oluşabileceği gibi, profesyonel bireysel gelişime katkı sağlayacak genel kültür ya da değişik ilgi alanlarından konuları da içerebilir. Dönem koordinatörleri, her bir yarıyıl için öğrencilerin seçmeli ders dağılımlarını başvuru dilekçelerinde belirttikleri tercihleri göz önünde bulundurarak tespit ve ilan eder.

Olağanüstü durumlar

EK MADDE 2 –(Ek:RG/2/)(2)

(1) Olağanüstü durumlarda (doğal afet, savaş ve salgın hastalıklar gibi) ilgili durum süresince, 13 üncü, 20 nci ve 24 üncü maddelerde yer alan hususlarla ilgili uygulama esasları Fakülte Kurulu kararıyla belirlenebilir.

Yürürlük

MADDE 39 – (1) Bu Yönetmelik – Eğitim-Öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 40 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Selçuk Üniversitesi Rektörü yürütür.

 

_____________

(1)    Bu yönetmeliÄŸin adı “Selçuk Ãœniversitesi Selçuklu Tıp Fakültesi EÄŸitim-Öğretim ve Sınav YönetmeliÄŸi” iken 20/9/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan deÄŸiÅŸiklik yönetmeliÄŸi ile metne iÅŸlendiÄŸi biçimde deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.

(2)    Bu deÄŸiÅŸiklik eÄŸitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

 

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

22/8/

Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazetelerin

Tarihi

Sayısı

1.

20/9/

2.

28/8/

3.

13/7/

4.

24/7/

5.

28/1/

6.

10/10/

7.

22/2/

 

Öğretmenlere ek ders ücreti verilecek mi? Bakan Selçuk açıkladı

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, bir televizyon kanalında okullardaki yeni döneme ilişkin açıklamalarda bulundu. Yaşanan sürecin dinamik bir süreç olduğunu anlatan Bakan Selçuk, &#;Bu süreç dinamik bir süreç, verilere bakarak değerlendirme yapmamız gereken bir süreç. Biz öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin sağlığını riske atacak bir durumda olmayız. Kararlarımızı da buna göre güncelliyoruz&#; ifadelerini kullandı.

Okullarda günlük olarak izleme ve değerlendirme yaptıklarını aktaran Bakan Selçuk, &#;Toplumdaki genel artış okullarımızı da riske sokma ihtimalini doğuruyor. Biz de Bilim Kurulu ile istişare ettik, bilimsel olarak bir tavsiye kararı çıktığı için böyle bir karar gelişti&#; dedi.

Veriler hangi seçeneği gösteriyorsa onu seçeceklerini bildiren Bakan Selçuk, &#;Nasıl bir dönüşüm değişim olacak buna bakılacak, öğretmenlerimizle eğitimlerimiz var onu sürdüreceğiz, ara değerlendirmeler var. Veriler bize hangi seçeneği gösteriyorsa onu seçeriz. Biz öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tehlikeye atacak bir duruma sokmayız&#; değerlendirmesinde bulundu.

Şimdiye kadar sınavların bir kısmının yapıldığını vurgulayan Bakan Selçuk, &#;Çocuklarımızın haftada bir gün sınava gitmeleri de doğru değil, bunun için sınavları erteledik. Şimdiye kadar sınavların bir kısmı yapıldı. Bunların tamamı geçerli sayılacak. 4 Ocak&#;ta okullar açıldığında hangi hafta neler yapılacak bakacağız. Salgının seyri belli değil, bizim oluşturduğumuz senaryoyu paylaşmak doğru değil. Şimdi verilere baktığımızda yılsonuna kadar stajların da yapılmaması gerektiği konusunda ortak bir kanaat oluştu, karar alındı&#; diye konuştu.

Çalışan annelerin okul öncesi kurumlarına çocuklarını verebilmeleri konusunda da açıklamalarda bulunan Bakan Selçuk, &#;Çalışan annelerin okul öncesi kurumlarına çocuklarını verebilmeleri konusunda olumlu bir haber de yansıyacak diye düşünüyorum. Onunla ilgili çalışmalar devam ediyor. Gün içinde tüm milli eğitim müdürlüklerine ve okullara bilgiyi geçmiş oluruz&#; dedi.

Erişim sorununun sadece Türkiye&#;nin problemiymiş gibi algılanmasının doğru olmayacağını kaydeden Bakan Selçuk, şu ifadeleri kullandı:

&#;California&#;da bile erişim sorunu var. Bütün dünya düşünüyor. Altyapılar kolay kurulmuyor, kısa dönem çalışması değil. Biz marttan beri bu işi yapıyoruz. Bir kere 4 saatliğine bir sorun oldu. Dünyada öğretmenlerin ve öğrencilerin bu kadar yoğun kullandığı bir site var mı? Önümüzdeki süreç için biz de bir deneyim kazandık, alt yapımızı güçlendirmek için bir fırsatımız oldu.&#;

Akademik destek yazılımları olduğunu ve bunun dünyada ülkede olduğunu belirten Bakan Selçuk, &#;Video kütüphaneleri kurduk. Her bir dersin videosunu oluşturalım ve çocuklar bunu izleyebilsinler. TRT EBA&#;ya da koyduk bu videoları. Akademik destek yazılımımız var, bu dünyada ülkede var. Bütün bunları çocuklarımızın işini kolaylaştırmak için yaptık, çocuklarımızın sınavla ilgili içerikler konusunda yüklerini azaltmak için önümüzdeki hafta çocuklarımızın lehine çalışmalar yapılacak. Bu sene öğrencilerimize ilk kez ders kitabı dışında da kaynak verdik, okullarımızda hazır elinde olmayanlar varsa oradan alabilirler&#; ifadelerini kullandı.

Öğretmenlerin bu süreçte çok zorlandığını bildiklerini belirten Bakan Selçuk, &#;Öğretmenimizin de bu süreçte çok zorlandığını biliyoruz. Tüm halkımızın da şunu bilmesi lazım; uzaktan eğitim yüz yüze eğitimden daha yorucudur ve daha zordur. Öğretmenlerimiz bu süreçte çok çok daha fazla yoruluyorlar ve bu emeklerinin karşılığı olarak tabii ki hepsinin ders ücreti verilecek&#; değerlendirmesinde bulundu.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası