bilirkişi portal / Makina Portal - Uyap Bilirkişi Portalı Kullanım Eğitimi

Bilirkişi Portal

bilirkişi portal

Ülkemizde yaşanan deprem felaketi sebebiyle üzüntümüz çok büyük ve derin.

Depremde hayatını kaybeden bütün yurttaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar, sevenlerine metanet diliyor, tüm halkımıza geçmiş olsun dileklerimizi sunuyoruz.

Meydana gelen kayıplarımızın tarifi mümkün değil.

Bu dayanışma gerektiren günlerde katkımızı sunmak ve deprem bölgesindeki ihtiyaçlara bir nebze destek olabilmek için, Komisyonumuzun 23 Şubat tarihli Yönetim Kurulunda alınan karar ile, AFAD’a toplam 5 milyon Türk lirası nakdi yardım yapılmasına karar verilmiştir.


Bunun yanında, personelimiz de, özlük haklarından karşılanmak üzere bin Türk lirası ayrıca yardımda bulunmuştur. Personelimize, bu duyarlılıklarından dolayı, Sigorta Tahkim Komisyonu Başkanlığı olarak teşekkür ederiz.

Saygıyla duyurulur.
SİGORTA TAHKİM KOMİSYONU BAŞKANLIĞI

 

Konu : Yılı Faaliyet Raporu
Sigorta Tahkim Komisyonunun yılında gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlere ilişkin olarak oluşturulan faaliyet raporuna aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz. 

DUYURU 2

Konu :Baro Pulu Ödemelerinin Baro Kart üzerinden Online Olarak Tahsil Edilmesi.

Türkiye Barolar Birliği ve Sigorta Tahkim Komisyonu’nun ortaklaşa geliştirdiği teknik çalışma kapsamında, sayılı Avukatlık Kanunu’nun 27’inci maddesi gereği vekaletnamelere, vekaletname örneklerine ve yetki belgelerine yapıştırılması zorunlu olan vekalet pullarının, 09/03/ tarihinden itibaren “Sigorta Tahkim Komisyonu Uygulaması” üzerinden, BaroKart hesabı kullanılmak suretiyle E-Pul şeklinde temini mümkün hale getirilmiştir.


Bu kapsamda, 09/03/ tarihinden itibaren web sitemiz üzerinden yapılacak olan uyuşmazlık başvuruları için “Online Başvuru Yap” ekranı, itiraz başvuruları için “İtiraz Başvurusu Yap” ekranı, halihazırda yargılaması devam etmekte olan uyuşmazlık başvuruları için ise “Online Belge Gönderim” ekranı kullanılarak E-Pul ödemeleri gerçekleştirilebilecektir.


Yukarıda belirtilen tarihe kadar Komisyona gönderilmek üzere postaya verilen fiziki baro pulları kabul edilecektir. Komisyona yapılan başvurulara ilişkin henüz bu eksikliğin tamamlanmadığı başvurularda “Online Belge Gönderim” ekranı kullanılarak E-Pul ödemeleri gerçekleştirilebilecektir.

()

DUYURU 3

 

Konu : Parasal Sınırların Arttırılması.

Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu Maddesinin On İkinci ve On Beşinci Fıkralarında Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” 28 Şubat tarihli ve sayılı Resmî Gazetede yayımlanmış olup yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Tebliğde yapılan değişiklik gereği, 28/02/ tarihinden itibaren (bu tarih de dahil) Türk Lirasının altındaki uyuşmazlıklar hakkında verilen hakem kararları ile Türk Lirasının altındaki uyuşmazlıklar hakkında verilen itiraz hakem heyeti kararları kesinlik arz edecektir. İtiraz ve temyiz kanun yollarına ilişkin parasal sınırların uygulanmasında, kararının verildiği tarihte yürürlükte bulunan parasal sınırlar dikkate alınacaktır.
 

Söz konusu düzenlemeye monash.pw linkinden erişim sağlayabilirsiniz.

(Tarih: 28/02/)


DUYURU 4

 

Konu : Deprem Bölgesinde İşleyen Sürelerin Durdurulması. 

Ülkemizde yaşanan ve aşağıdaki illerimizi derinden etkileyen deprem sebebiyle; Sigorta Tahkim Komisyonuna, bu illerden yapılan müracaatlarla ilgili, süreye tabi işlerde; Sigortacılık Kanunu’nun maddesinin üçüncü fıkrasının c bendi ile Sigortacılıkta Tahkime İlişkin Yönetmeliğin 6. maddesi ve Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumunun tarih ve E  sayılı yazısı tahtında; aşağıdaki linkte yer alan süreçlerdeki dosya işlemleriyle ilgili işlemekte olan süreler, 6 Şubat tarihinden itibaren 60 gün durdurulmuş olup, 60 günün sonunda kaldığı yerden işlemeye devam edecektir.

()

Komisyon Başkanlığının Tarihli Ek Duyurusu

Komisyonumuz tarafından yapılan tarih ve karar monash.pw duyuruya ilave olarak; ilk duyurudaki ilgililere yönelik hususlar ve süre saklı kalmak üzere, aşağıdaki duyurunun yapılmasına karar verilmiştir.
 
Komisyonumuzda yapılan değerlendirme sonrası hakeme sevk edilmiş dosyalarda; tarihli duyuru kapsamında bulunanlar dışındaki dosya ilgilileri bakımından işlemekte olan süreler de (HMK’ya tabi olan temyize ilişkin  süreler hariç olmak üzere)  yaşanan deprem afeti sebebiyle, tarihinde kaldığı yerden tekrar başlamak üzere tarihinden itibaren durdurulmuştur.

()
 

Metne ulaşmak için lütfen tıklayınız.

 

Komisyon Başkanlığının Tarihli Ek Duyurusu

tarihli Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin birinci maddesinde tahdidi olarak sayılan yer ve kişilerle sınırlı olmak kaydıyla; kapsamı Komisyon Başkanlığının tarihli kararıyla belirlenen ve yine aynı karar ile tarihinden itibaren 60 gün süreyle durdurulmasına karar verilen sürelerin, (bu tarih dahil) tarihine kadar durdurulmaya devam olunmasına karar verilmiştir.

()


Konu : Vekil İle Yapılan Başvurularda Vekalet Suret Harç Makbuzları.

Komisyona vekil aracılığıyla yapılan başvurularda, avukatlar tarafından tasdik edilen vekaletname suretlerinden, sayılı Harçlar Kanununa bağlı (1) sayılı tarifenin D-1/c bendi gereği suret harcı alınmasına gerek olup olmadığı konusunda oluşan tereddütlerin giderilmesi amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığından görüş istenmiştir.

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı- Gelir Kanunları Diğer Vergiler Grup Müdürlüğü’nün) 16/09/ tarihli ve sayılı yazısına istinaden; önceki bir tarihte yapılmış olmakla birlikte henüz incelemeye tabi tutulmamış başvurular ile 16/09/ (bu tarih dahil) tarihinden itibaren yapılacak başvurularda, sayılı Kanun’un 56/2 maddesi kapsamında avukatlar tarafından tasdik edilmiş vekaletname suretleri için suret harcı aranmayacağı yönünde özelge alınmıştır. Bu kapsamda, belirtilen tarih ve sonrasında Komisyona yapılan başvurularda vekalet suret harcı aranmayacaktır.

()

DUYURU 6

 

Online başvuruda dikkat edilecek hususlara ilişkin duyurumuza ulaşmak için lütfen tıklayınız. 

()

DUYURU 7

Komisyon başvurularının, sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun ’üncü maddesinde yer alan genel dava şartları ile sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu maddesinin 13’üncü fıkrasında yer alan özel dava şartlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi zorunludur.

sayılı Kanun’un Ek 6’ıncı maddesi ile sayılı Avukatlık Kanunu’nun 35’inci maddesinin gerekçeleri ve getiriliş amaçları birlikte değerlendirildiğinde, sigortacılık yapan kurum veya kuruluşlardan ya da Hesaptan talep edilecek tazminat alacaklarının, Kanun tarafından yetkilendirilmiş olanlar dışında bir başkası tarafından veyahut ticari bir faaliyetin konusu olarak takibinin yasaklandığı açıkça anlaşılmaktadır.

Başvuru ekinde sunulan bazı vekaletnamelerde baroya kayıtlı avukatın yanında, hak sahibi adına tazminat alacağını takip ve tahsil etmesi Kanunen mümkün olmayan kişilere de birtakım yetkiler verildiği, bu yöntemle, yukarıda değinilen Kanun hükümleriyle yasaklanan işlemlerin dolaylı yoldan yapılmasının amaçlandığı tespit edilmiştir.

Kanuna karşı hile teşkil eden vekaletnamelere geçerlilik tanınması mümkün olmayacağından, müteakiben yapılacak Komisyon başvurularında hak kaybı yaşanmaması adına bu hususlara dikkat edilmesi gereği bilgilerinize rica olunur.

Konu : Sigorta Tahkim Komisyonuna Vekalet ile Yapılan Başvurular.

Komisyon başvurularının, sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun ’üncü maddesinde yer alan genel dava şartları ile sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu maddesinin 13’üncü fıkrasında yer alan özel dava şartlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi zorunludur.

sayılı Kanun’un Ek 6’ıncı maddesi ile sayılı Avukatlık Kanunu’nun 35’inci maddesinin gerekçeleri ve getiriliş amaçları birlikte değerlendirildiğinde, sigortacılık yapan kurum veya kuruluşlardan ya da Hesaptan talep edilecek tazminat alacaklarının, Kanun tarafından yetkilendirilmiş olanlar dışında bir başkası tarafından veyahut ticari bir faaliyetin konusu olarak takibinin yasaklandığı açıkça anlaşılmaktadır.

Başvuru ekinde sunulan bazı vekaletnamelerde baroya kayıtlı avukatın yanında, hak sahibi adına tazminat alacağını takip ve tahsil etmesi Kanunen mümkün olmayan kişilere de birtakım yetkiler verildiği, bu yöntemle, yukarıda değinilen Kanun hükümleriyle yasaklanan işlemlerin dolaylı yoldan yapılmasının amaçlandığı tespit edilmiştir.

Kanuna karşı hile teşkil eden vekaletnamelere geçerlilik tanınması mümkün olmayacağından, müteakiben yapılacak Komisyon başvurularında hak kaybı yaşanmaması adına bu hususlara dikkat edilmesi gereği bilgilerinize rica olunur.

Konu : Komisyon Başkanlığı Kararları
Sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu maddesinin Komisyon Başkanlığının görevlerini düzenleyen 3’üncü fıkrasının (c) bendinde yer alan “Tahkim sisteminin adil, tarafsız ve etkin bir biçimde işleyişini sağlamak için gerekli önlemleri almak” hükmü uyarınca, Komisyonumuz uygulamasına esas teşkil etmek üzere Komisyon Başkanlığının tarihli toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1.    Yargılama sürecinde tutarı belirli hale gelmesine rağmen ıslah veya talep artırımı yolu ile talep edilmeyip daha sonra ayrı bir başvuru olarak Komisyona getirilen bakiye alacaklar ile kısmi dava olarak talep edilen tazminatın ilk başvuruda talep edilmemiş olan bakiye kısmı için Komisyona başvuru yapılabilmesi için sigorta kuruluşuna tekrar başvuru yapılması gerektiğine,
2.    Beş bin Türk Lirasının altında bir dava değeri ile açılan belirsiz alacak davalarında alacak tutarı tespit ettirilmeden verilen karar üzerine yapılan itiraz başvurusunun Komisyonca kabul edilmesine,
3.    Alacağın toplam tutarının itiraz sınırını aştığının açıkça anlaşılması halinde, uyuşmazlık değeri itiraz sınırının altında olsa dahi, karara yapılan itiraz başvurusunun Komisyonumuzca kabul edilmesine
karar verilmiştir.
Konu : Yılı Faaliyet Raporu
Sigorta Tahkim Komisyonunun yılında gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlere ilişkin olarak oluşturulan faaliyet raporuna aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz. 

sayılıKanunun maddesiçerçevesindeoluşturulanSigortaTahkimKomisyonu, sigortaettirenveyasigortadanmenfaatsağlayankişilerilesigortatahkimsistemineüyesigortakuruluşlarıarasındakisigortasözleşmesindenkaynaklananuyuşmazlıkların, bualandauzmanlaşmışhakemlertarafındanbasit, süratliveadilbirbiçimdeçözülmesiamacınıgütmektedir. Kendisineyapılanbaşvurularakonuolanuyuşmazlıkların en süratliveisabetlibirşekildeçözülmesihedefindenyolaçıkanKomisyon, sigortauyuşmazlıklarıbakımındanbaşvurusahiplerine, mahkemesürecinegöredahahızlıvedahakolaysonuçalmalarıimkanınıtanıyanyenivepratikbiralternatifsunmaktadır. Buçerçevede, Komisyonaintikaledenuyuşmazlıklarınçözümü, taraflarınaksinebiranlaşmasıolmadığıtakdirde, Kanundabelirtilensüresınırlarıiçindebağımsızhakemlercegerçekleştirilecektir. 
Sigortatahkimsistemi, sigortakuruluşlarınıniradikatılımıesasınadayanmaktadır. Dolayısıyla, Komisyonabaşvurudabulunabilmeniziçinuyuşmazlıkyaşadığınızsigortakuruluşununsigortatahkimsistemineüyeolmasıveuyuşmazlıkkonusurizikonunüyeliktarihindensonrameydanagelmişolmasıgerekmektedir. Ancak, ilgilimevzuatilezorunlututulansigortalardankaynaklanantahkimsistemikapsamındakiuyuşmazlıklariçin, ilgilikuruluşsigortatahkimsistemineüyeolmasadahi, haksahipleriSigortacılıkKanunu’nun 30 uncufıkrasıhükümlerinegöretahkimusulündenfaydalanabilir. Komisyonabaşvuruiçinsigortakuruluşuylaaranızdabirayrıcatahkimanlaşmasıbulunmasınagerekyoktur.
Tahkimsistemininişleyişininyapılandırılmasında, Komisyonayapılacakbaşvurularailişkinsürecinbasitveanlaşılırolmasınaözellikleönemverilmiş, başvurusahiplerinekülfetgetirebilecekkarmaşıkvebürokratikişlemlerdenmümkünolduğuncakaçınılmıştır. Komisyonabaşvurudabulunabilmeniziçingerekenşartlargerçekleştiğindesadeceyapmanızgereken; internet sitemizdenyadaKomisyondanteminedebileceğinizbaşvuruformunudoldurmak, gereklibelgelerieklemekvebaşvuruücretiniyatırdığınızıgösterenmakbuzunbirörneğiylebirlikteKomisyonaulaştırmaktanibarettir. Başvurunuzunincelenmevesonuçlandırılmasürecihakkındabilgiedinmekiçin internet sitemizdeyeralanaçıklamalarımutlakadikkatleokuyunuz. Başvurunuzlailgiliolarakanlamaktagüçlükçektiğinizveyatereddütettiğinizkonularolduğunda, bilgiedinmekiçinKomisyonlailetişimkurabilirsiniz.

UYAP Bilişim Sistemi Bilirkişi Portal

Bilirkişilik başvuruları ve bilirkişi listelerinin oluşturulması, 03/08/ tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bilirkişilik Yönetmeliği” hükümlerine göre yapılmaktadır. Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü Bilirkişilik Daire Başkanlığınca her yıl Yönetmeliğin 41 inci maddesine göre belirlenecek tarihe bilirkişilik başvurularına ilişkin ilan yayınlanmaktadır. Bu ilanda başvuru şekli, başvuruların yapılacağı yerler, başvuru şartları ile başvuru süresi belirtilmektedir.


BAŞVURU ZAMANI

Başvuru takvimi her yıl Bilirkişilik Daire Başkanlığı tarafından önceden belirlenerek ilan edilecektir.

BAŞVURU DİLEKÇESİNE EKLENECEK BELGELER
  • 1) Gerçek kişiler için;
    • 26/9/ tarihli ve sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıldan fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar ile zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık, gerçeğe aykırı bilirkişilik veya tercümanlık yapma, yalan tanıklık ve yalan yere yemin suçlarından mahkûm olmamak.
    • Terör örgütleriyle iltisaklı veya irtibatlı olmamak.
    • Daha önce kendi isteği dışında sicilden ve listeden çıkarılmamış veya bilirkişilik yapmaktan yasaklanmamış olmak.
    • Disiplin yönünden meslekten veya memuriyetten çıkarılmamış ya da sanat icrasından veya mesleki faaliyetten geçici ya da sürekli olarak yasaklanmamış olmak.
    • Başka bir bölge kurulunun listesine kayıtlı olmamak.
    • Bilirkişilik temel eğitimini başarıyla tamamlamak.
    • Bilirkişilik yapacağı uzmanlık alanında en az beş yıl fiilen çalışmış olmak ya da Daire Başkanlığınca daha fazla çalışma süresi belirlenmiş ise bu süre kadar fiilen çalışmış olmak.
    • Meslek mensubu olarak görev yapabilmek için ilgili mevzuat gereği aranan şartları haiz olmak ve mesleğini yapabilmek için gerekli olan uzmanlık alanını gösteren diploma, meslekî yeterlilik belgesi, uzmanlık belgesi, ustalık belgesi veya benzeri belgeye sahip olmak.
    • Daire Başkanlığının bilirkişilik temel ve alt uzmanlık alanlarına göre belirlediği yeterlilik koşullarını taşımak.
  • 2) Özel hukuk tüzel kişileri için;
    • Bilirkişilik Yönetmeliğinin 38 inci maddesinin birinci fıkrasındaki şartları taşıyan ve Bilirkişilik Siciline kayıtlı gerçek kişileri istihdam etmek.
    • Daire Başkanlığı tarafından Bilirkişilik Yönetmeliğinin 18 inci maddesinin ikinci fıkrasının ğ bendi uyarınca belirlenen nitelikleri taşımak.
    • Daire Başkanlığı tarafından Bilirkişilik Yönetmeliğinin 18 inci maddesinin ikinci fıkrasının h bendi uyarınca belirlenen temel ve alt uzmanlık alanları ile yetki çevresinde faaliyette bulunmak.
BAŞVURU USULÜ

monash.pw adresinden her yıl başvuru tarihleri arasında başvurularınızı yapabilirsiniz. Bilirkişilik başvurularında internet sayfamızda her yıl belirlenecek tarih aralığında kullanıma açılan "Başvuru Yap" menüsünden adımlar takip edilerek, istenen belgeler eksiksiz olarak başvuraya eklenecektir. Otomatik olarak oluşacak başvuru formu indirilerek eksik bilgiler girildikten sonra e-imza ile imzalanarak başvuruya eklenecektir. Başvuru formu eksik olan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Başvuru yapmak isteyen ilgilinin yerleşim yerinin veya mesleki faaliyetlerini yürüttüğü yerin bağlı olduğu bölge kuruluna ya da bölge kurulunun bulunmadığı yerlerde ilk derece mahkemesi adli veya idari yargı adalet komisyonuna başvuru formu ve istenen belgelerle birlikte şahsen de başvuru yapılabilmektedir.

BAŞVURU DİLEKÇESİNE EKLENECEK BELGELER
  • 1) Gerçek kişiler için;
    • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, yabancılar için pasaport veya yabancı kimlik numarası ve çalışma iznini gösteren belge.
    • Bölge kurulunun yetki çevresinde oturduğu ya da meslekî faaliyetini yürüttüğüne dair yazılı beyan.
    • Uzmanlık alanını gösteren diploma, meslekî yeterlilik belgesi, uzmanlık belgesi, ustalık belgesi veya benzeri belgelerin aslı veya onaylı sureti.
    • Mesleğini icra edebilmek için herhangi bir meslek kuruluşuna kayıtlı olmak zorunda olanlar için, meslek kuruluşuna üye olduğuna dair son altı ay içinde alınmış oda faaliyet belgesi veya oda kayıt belgesi.
    • Daire Başkanlığı tarafından daha fazla bir süre belirlenmemiş olmak kaydıyla, bilirkişilik yapacağı uzmanlık alanında en az beş yıl fiilen çalıştığını gösterir belge.
    • Görev belgesi veya mesleki faaliyetten veya sanat icrasından geçici ya da sürekli olarak yasaklı olmadığına dair kayıtlı olduğu meslek kuruluşu veya çalıştığı kurum ya da kuruluştan alacağı belge.
    • Bilirkişilik temel eğitimini tamamladığına dair belge.
    • Banka hesap numarası.
  • 2) Özel hukuk tüzel kişileri için;
    • Şirketler için ticaret sicil tasdiknamesi, diğer tüzel kişiler için halen faaliyetine devam ettiğini gösterir belge.
    • Tüzel kişi bünyesinde faaliyet gösteren gerçek kişi bilirkişileri ve uzmanlık alanlarını gösterir liste.
    • Banka hesap numarası.
    • MERSİS numarası.
    • Daire Başkanlığı tarafından gerekli görülen diğer belgeler.

Yukarıdaki belgelerin aslının getirilmesi hâlinde, belgenin fotokopisi, aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra bölge kurulu başkanının görevlendirdiği memur tarafından isim ve unvan yazılarak tasdik edilir.

UZMANLIK ALANLARI

Bilirkişilik hizmetlerine ilişkin temel ve alt uzmanlık alanlarını ile bu alanlarına göre bilirkişilerin sahip olması gereken nitelikler Bilirkişilik Daire Başkanlığı tarafından belirlenerek ilan edilecektir.

  • TÜRKAK ve TİTCK arasında iş birliği protokolü imzalandı.

    9 Haziran Dünya Akreditasyon Günü’nde kurumların akreditasyon altyapısını güçlendirme amacıyla TÜRKAK ve Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) arasında iş birliği protokolü imzalandı.

    Devam
  • TÜRKAK Genel Sekreteri Banu Müderrisoğlu, Milli Havacılık Endüstrisi Komitesi (MİHENK) Yönetim Kurulu Toplantısına katıldı.

    SAHA İstanbul bünyesinde yer alan ve ülkemizi Uluslarararası Havacılık ve Uzay Kalite Grubu’nda (IAQG) Bölgesel Yönetim Yapısı (RMS) olarak temsil eden Milli Havacılık Endüstrisi Komitesi (MİHENK) Yönetim Kurulu Toplantısı tarihinde Ankara Roketsan Yerleşkesinde gerçekleştirildi

    Devam
  • Türkiye akreditasyon alanında dünyanın en iyi 10 ülkesi arasına girdi

    Uluslararası Akreditasyon Forumunca (IAF) açıklanan Küresel Kalite Altyapı Endeksi (GQII) raporunda, Türkiye, akreditasyon alanında ülke arasında bir önceki yıla göre 7 sıra yükselerek sıraya yerleşti.

    Devam
  • Avrupa Akreditasyon Birliği Genel Kurulu Mayıs Tarihlerinde Gerçekleştirildi.

    Avrupa Akreditasyon Birliği Genel Kurulu Mayıs tarihlerinde Hırvatistan’ın Dubrovnik şehrinde gerçekleştirildi.

    Devam
  • Uygunluk Değerlendirme Kuruluşlarının TÜRKAK’a Yönelik Memnuniyet Oranı Yükselmeye Devam Ediyor

    Türk Akreditasyon Kurumu, senesi için düzenlediği bir anket ile Uygunluk Değerlendirme Kuruluşlarının (UDK) memnuniyetini ölçtü.

    Devam
  • EA Laboratuvar Komitesi Toplantısı TÜRKAK’ın Ev Sahipliğinde Ankara’da Düzenlendi

    Avrupa Akreditasyon Birliği’nin (EA) İlkbahar Komite Toplantıları kapsamında organize edilen Laboratuvar Komitesi toplantısı, TÜRKAK’ın ev sahipliğinde Mart tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirildi.

    Devam
  • Gönüllü Alanda Sera Gazı Doğrulaması Yapan Kuruluşların akreditasyonu başladı

    TÜRKAK, yılı itibari ile TS EN ISO standardı kapsamında, gönüllü alanda (organizasyon düzeyinde) sera gazı emisyonlarının doğrulamasını yapan kuruluşların akreditasyonuna başladı.

    Devam
  • TS EN ISO ’ye uygun olarak biyobankaların akreditasyonu alanında başvurular kabul edilmeye başlanmıştır

    Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), TS EN ISO ’ye uygun olarak biyobankaların akreditasyonu alanında başvuruları kabul etmeye başlamıştır.

    Devam
  • TÜRKAK, AS Serisinde Uluslararası Tanınırlık Elde Etti

    TÜRKAK’ın faaliyetleri 21 Eylül ’de Zürih’te yapılan EAQG Belgelendirme Gözetim Takımı toplantısında oy birliği ile onaylandı ve kabul edildi.

    Devam
  • TÜRKAK Yönetim Kurulu Başkanlığına Dışişleri Bakan Yardımcısı Büyükelçi Mehmet Kemal BOZAY Atandı

    Türk Akreditasyon Kurumu Yönetim Kurulu Başkanlığına, Dışişleri Bakan Yardımcısı ve Avrupa Birliği Başkanı Büyükelçi Mehmet Kemal BOZAY atandı.

    Devam
  • TÜRKAK, Avrupa Akreditasyon Birliğine (EA) Destekte 1. Oldu

    Avrupa Akreditasyon Birliği (EA) tarafından gerçekleştirilen eş değerlendirmelere en yüksek kişi/gün katkısı veren ulusal akreditasyon kurumu TÜRKAK oldu.

    Devam
  • TÜRKAK’ın ISO/IEC standardını EA MLA kapsamına dahil etmesine yönelik imza töreni düzenlendi

    Türk Akreditasyon Kurumu, geçerli kılma ve doğrulama alanında ISO/IEC ve ISO standartlarına geçiş sağlayarak Avrupa Akreditasyon Birliği (EA) MLA kapsamına ISO/IEC standardını dahil etti.

    Devam
  • Önemli Duyuru

    Kahramanmaraş merkezli gerçekleşen ve birçok ilimizde hissedilen depremlerde vefat eden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, kederli ailelerine sabır, yaralılarımıza acil şifalar dileriz. Deprem bölgesinde faaliyet gösteren uygunluk değerlendirme kuruluşlarımızın akreditasyon faaliyetlerine ilişkin süreçlerinin yürütülmesinde “P Akredite Kuruluşları Etkileyen Olağanüstü Durumların Yönetimi Prosedürü” uygulanabilecektir. Etkilenen uygunluk değerlendirme kuruluşlarının durumları anılan prosedüre göre durumları özelinde değerlendirilecektir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

    Devam
  • "; monash.pwmentsByTagName("head")[0].appendChild(monash.pwodes[0]); }

    nest...

    oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır