Turizm Beyannamesi Nedir? Turizm Payı Oranı Kaçtır? Kimler Turizm Payı Beyannamesi Vermek Zorundadır? Turizm Payı Nasıl Beyan Edilir? Turizm Payı Nasıl Hesaplanır? vb. gibi tüm sorunlarınızın cevaplarını bu yazıda bulabilirsiniz.
sayılı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Hakkında Kanun ile hayatımıza giren "Turizm Payı Beyannamesi" bu yazınının konusunu oluşturmaktadır.
sayılı kanun ile "Türkiye’de Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı" kurulmuştur. Ajansın yönetimi, denetimi, gelirleri ve faaliyetlerini ve faaliyetlerinin finansmanı için alınacak pay TURİZM PAYI BEYANNAMESİ nin temelini oluşturmaktadır.
Turizm payını beyan etmekle yükümlü olanlar;
İŞLETME TÜRÜ | TURİZM PAYI ORANI |
Bileşik tesisler ile konaklama tesisleri | Binde 7,5 |
Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli yeme ve içme tesisleri | Binde 7,5 |
Deniz turizmi tesisleri | Binde 7,5 |
Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli deniz turizmi araçları | Binde 7,5 |
Seyahat acentaları | On Binde 7,5 |
Havayolu işletmeler | On Binde 7,5 |
Havalimanı ve terminal işletmeleri (Devlet Hava Meydan. tarafın. İşlet. hariç) | Binde 2 |
% 50 indirimli uygulamaya tabi tesisler mevcuttur
Kış, termal, sağlık, kırsal ve nitelikli spor turizmi gibi Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından teşviki uygun bulunan turizm tesislerinde yukarıdaki tabloda gösterilen oranlar %50 İNDİRİMLİ uygulanır.
Turizm payı beyannamesi aylık olarak beyan edilir.
Kurumlar vergisi mükellefleri Ekim/ dönemine ilişkin olarak turizm beyannamesi takip eden ayın son günü (resmi tatil olması nedeniyle resmi tatili ilk takip eden ilk iş günü olan ) günü saat ’a kadar elektronik ortamda beyan edeceklerdir.
Kurumlar vergisi mükellefleri haricindekiler için ise turizm beyannamesi üçer aylık olarak verecektir.
Birinci Dönem | İkinci Dönem | Üçüncü Dönem | Dördüncü Dönem |
Ocak | Nisan | Temmuz | Ekim |
Şubat | Mayıs | Ağustos | Kasım |
Mart | Haziran | Eylül | Aralık |
Üçer aylık beyan edenler ilk beyannameyi ’de beyan edecekler
Üçer aylık beyan etme zorunluluğu bulunan firmalar Ekim-Kasım-Aralık/ dönemine ilişkin verecekleri ilk beyannamelerini günü saat ’a kadar elektronik ortamda beyan edeceklerdir.
Turizm payı beyannamesi beyan dönemini takip eden ayın son günü saat ’a kadar beyan edilir.
Turizm payı beyannamesi yetkili vergi dairesine elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
Elektronik ortamda beyan dönemini izleyen ayın son günü saat ’a kadar beyan edilen Turizm payı aynı süre içerisinde ödenmelidir.
Turizm payı verecek mükelleflerin ilgili dönemde net satışı ve kira geliri bulunmasa dahi “Beyan Edilecek Turizm Payı Bulunmamaktadır" seçeneğini işaretleyerek Turizm Beyannamesi vermeleri gerekmektedir.
Turizm payı vermekle yükümlü olan mükellefler ilgili dönemde elde ettikleri NET SATIŞ HASILATI ve KİRA GELİRLERİN toplanıp ilgili vergi oranının bu rakam ile çarpılması suretiyle turizm payı hesaplanır.
ÖRNEK-1; Antalya ilinde 5 yıldızlı Otel turizm belgesi ile faaliyet göstermekte olan XYZ oteli ile Afyonkarahisar’da turizm işletmesi belgesi olmadan termal konaklama tesisi olarak faaliyet göstermekte olan ABC otel işletmesi D (A.Ş.)’ ne aittir.
Ekim / döneminde Antalya ilindeki XYZ isimli otelin faaliyetinden ,00 TL net satış hasılatı ve ,00 TL kira geliri elde edilmiştir. Aynı dönemde Afyonkarahisar’da ise ABC isimli otel işletmecilik faaliyetinden ,00 TL net satış hasılatı ve ,00 TL kira geliri elde edilmiştir.
XYZ Oteli (Antalya) | |
Otel İşletmeciliği Net Satış Hasılatı (a) | ,00 |
Kira Geliri (b) | ,00 |
Toplam Gelir (c) = (a) + (b) | ,00 |
Vergi Oranı (d) | Binde 7,5 (0,) |
Turizm Payı Tutarı (e) = (c) X (d) | ,00 |
ABC Oteli (Afyonkarahisar) | |
Otel İşletmeciliği Net Satış Hasılatı (a) | ,00 |
Kira Geliri (b) | ,00 |
Toplam Gelir(c) = (a) + (b) | ,00 |
Vergi Oranı (d) | Binde 7,5 (0,) |
Turizm Payı Tutarı (e) = (c) X (d) | ,00 |
% 50 İndirimli Turizm Payı Tutarı (f) = (e) * %50 (*) | ,00 |
(*) Afyonkarahisar’da bulunan otelin termal turizmi ile ilgili olmasından ötürü ilgili Turizm Payı tutarı %50 indirimli uygulanacaktır.
Turizm payı toplamda ,00 + ,00 =,00 TL olarak beyan edilecektir.
Mükelleflerin turizm payını hesaplarken net satış hasılatını yani brüt satışlarındansatış indirimlerini, satıştan iadeleri ve diğer indirimlerin düşülmesi sonucu NET SATIŞ HASILATINI tespit etmeleri gerekmektedir.
ÖRNEK-2; D (A.Ş.)’nin Nisan/ döneminde turizm payına esas bulunan faaliyetinden dolayı ,00 TL tutarında satış işlemi gerçekleşmiştir. Fakat Haziran/ döneminde ise bu satıştan ,00 TL’lik kısmı iade edilmiştir.
Haziran/ dönemindeki turizm payına esas bulunan faaliyetinden dolayı ,00 TL satış gerçekleştirmiştir. Yine Haziran ayında satışlarından ,00 TL’lik iade tutarı gerçekleşmiştir.
D (A.Ş.) | |
Haziran Ayı Otel İşletmeciliği Brüt Satış Hasılatı (a) | ,00 |
Nisan Ayı İade Tutarı (b) | ,00 |
Haziran Ayı İade Tutarı (c) | ,00 |
Net Satış Hasılatı (d) = (a) – ((b)+(c)) | ,00 |
Vergi Oranı (e) | Binde 7,5 (0,) |
Turizm Payı Tutarı (f) = (d) X (e) | ,00 |
Mükellefler turizm payı beyannamesi için öncelikli olarak, TEBLİĞİN YAYIM TARİHİNDEN İTİBAREN 15 GÜN İÇERİSİNDE;
ÖRNEK-3; A (A.Ş.)’nin Ekim/ döneminde turizm payına esas bulunan faaliyetinden dolayı ,00 TL net satış hasılatı elde etmiştir. Binde 7,5’a denk gelen (,00 x 0,) ,00 TL eden katkı payını ise aynı gün içerisinde ödemiştir.
Turizm payına ilişkin yapılacak muhasebe kayıtları aşağıdaki şekilde olacaktır;
xx / xx /
Hizmet Üretim Giderleri Hs. ,00
Turizm Katkı Payı Giderleri
Ödenecek Vergi ve Fonlar Hs. ,00
Turizm Katkı Payı
xx / xx /
Ödenecek Vergi ve Fonlar Hs. ,00
Turizm Katkı Payı
Bankalar Hs. ,00
XX Bankası Hs.
Turizm payını yukarıdaki şekilde muhasebe kayıtlarına alınması gerekmektedir.
Turizm payı, kurumlar vergisi ve gelir vergisi mükelleflerince matraha esas kazancın tespitinde GİDER olarak dikkate alınacaktır.
Turizm payına ait beyannamenin hatalı ve/veya eksik olarak bildirilmiş olması sonrasında süresinde veya süresi geçtikten sonra bu hata ve/veya eksiklikleri düzeltici mahiyette elektronik ortamda yeni bir beyanname verilmesi mümkün bulunmaktadır.
Payın ajansın hesabına aktarılıp aktarılmadığı kontrol edilir.
AKTARILMAMIŞ İSE; | AKTARILMIŞ İSE; |
- İade işlemi vergi dairesi tarafından yerine getirilecektir. | - Tahsil edilen turizm payının genel bütçe geliri olarak ayrılan % 5’lik kısmının iadesi vergi dairesi tarafından
- Aktarılan %95’lik kısmının iadesi ise Ajans tarafından,
Yerine getirilir. |
Tesise ait yapıda tesis içerisinden müşterileri için doğrudan ulaşım imkânı bulunan, fiziki bir bağlantısı olmayan ve otel dışına hizmet vermekte olan banka, ATM, kuaför, kuyumcu, lokanta gibi ticari üniteler için turizm payı hesabına dâhil edilmeyecektir.
Fakat tesis içerisinden müşterileri için doğrudan ulaşım imkânı bulunan ve fiziki bağlantısı bulunan veya tesisin bütünlüğü içinde olan yan üniteler turizm payı hesabına dâhil edilecektir.
İŞLETME TÜRÜ | TURİZM PAYI ORANI |
Bileşik tesisler ile konaklama tesisleri | Binde 7,5 |
Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli yeme ve içme tesisleri | Binde 7,5 |
Deniz turizmi tesisleri | Binde 7,5 |
Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli deniz turizmi araçları | Binde 7,5 |
Seyahat acentaları | On Binde 7,5 |
Havayolu işletmeler | On Binde 7,5 |
Havalimanı ve terminal işletmeleri (Devlet Hava Meydan. tarafın. İşlet. hariç) | Binde 2 |
YAZAR: E.ÖĞR.GÖR. NURTEN ÖRNEK
YARARLANILAN KAYNAKLAR
- Turizm Payı Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1) (funduszeue.info)
- Tarih ve Sayılı Resmi Gazete (funduszeue.info)
- funduszeue.info
- funduszeue.info
- funduszeue.info
Kaynak: funduszeue.info
(Bu makale yazılı veya elektronik ortamda kaynak göstermeden yayınlanamaz. Kaynak göstermeden yayınlayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır.)
>> Duyurulardan haberdar olmak için E-Posta Listemizekayıt olun.
>> Vergi Affı Rehberi ( Soru - Cevap) Ücretsiz E-Kitap:hemen indir.
>> MuhasebeTR mobil uygulamasını Apple Store 'dan hemen indir.
>> MuhasebeTR mobil uygulamasını Google Play 'den hemen indir.
GÜNDEM
Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı)’ndan:
TURİZM PAYI BEYANNAMESİ GENEL TEBLİĞİ
(SIRA NO: 1)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 11/7/ tarihli ve sayılı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Hakkında Kanun gereğince alınacak turizm payının beyanı ve tahsiline ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 11/7/ tarihli ve sayılı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Hakkında Kanunun 6 ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde geçen;
a) Ajans: Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansını,
b) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
c) Bakanlıktan belgeli yeme-içme ve eğlence tesisleri: Bakanlıktan kısmi turizm işletmesi belgesi ve turizm işletmesi belgesi alan müstakil 1. ve 2. sınıf lokantalar, lüks lokanta, özel yeme-içme tesisleri, gastronomi tesisleri, müstakil eğlence yerleri, bar, kafeterya, eğlence merkezleri ve günübirlik tesis işletmelerini,
ç) Başkanlık: Gelir İdaresi Başkanlığını,
d) Bileşik tesisler: Bakanlık tarafından düzenlenen kısmi turizm işletmesi veya turizm işletmesi belgesiyle faaliyette bulunan turizm kentleri, turizm kompleksleri ve tatil merkezlerini,
e) Deniz turizmi araçları: Bakanlıktan turizm işletmesi belgesi alan gerçek ve tüzel kişilere ait ticari yatlar, kruvaziyer gemiler, günübirlik gezi tekneleri, dalabilir deniz turizmi araçları, yüzer deniz turizmi araçları, özel deniz turizmi araçları, turizm amaçlı su altı ve su üstü faaliyet araçları ile diğer deniz turizmi araçlarını,
f) Deniz turizmi tesisleri: Deniz turizmi araçlarına güvenli bağlama, karaya çekme, bakım, onarım hizmetleri, yolculara yeme, içme, dinlenme gibi hizmetleri sunan kruvaziyer gemi limanı, yat limanı, çekek yeri, rıhtım ve iskele gibi turizm tesislerini,
g) Havalimanı işletmeleri: Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından işletilenler hariç olmak üzere havaalanı işletiminden sorumlu olan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından ruhsatlandırılan kuruluşları,
ğ) Havayolu işletmeleri: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden alınan işletme ruhsatı ile taşımacılık faaliyetlerinde bulunan havayolu işletmelerini (balon, hava taksi gibi işletmeler dâhil),
h) Kira geliri: sayılı Kanunun 6 ncı maddesi kapsamında kalan işletmelerin işletmecisi tarafından üçüncü kişilere kiraya verilen alt ünitelerden elde edilen kira gelirini,
ı) Konaklama tesisleri: Bakanlık tarafından düzenlenen kısmi turizm işletmesi veya turizm işletmesi belgesiyle ya da ilgili kurum veya kuruluş tarafından düzenlenen işyeri açma ve çalışma ruhsatıyla faaliyet gösteren oteller, tatil köyleri, butik oteller, konaklama içeren özel tesisler, moteller, hosteller, pansiyonlar, apart oteller ve konaklama içeren kırsal turizm tesisleri (dağ evi, köy evi, çiftlik evi, yayla evi ve oberj) ile kampingleri,
i) Meslek mensubu: 1/6/ tarihli ve sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu uyarınca yetki almış olup bağımsız çalışan serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirleri,
j) Net satışlar: sayılı Kanunun 6 ncı maddesi gereğince turizm payı ödeme yükümlülüğü bulunanların bu payın hesabında dikkate alınacak işletmelerindeki esas faaliyetleri çerçevesinde satılan mal ya da hizmetler karşılığında aldıkları veya tahakkuk ettirdikleri toplam değerler ile bunlarla ilgili sübvansiyonlar, satış tarihindeki vade farkları, ihracatla ilgili dönem içinde ortaya çıkan kur farkları gibi hasılat kalemlerine ait değerler toplamından, satış iskontoları ve iadeleri ile bu satışlar ile ilgili diğer indirimlerin (ihracatla ilgili dönem içinde ortaya çıkan olumsuz kur farkları gibi) düşülmesi sonucu bulunan tutarı,
k) Seyahat acentaları: 14/9/ tarihli ve sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu kapsamında Bakanlıktan seyahat acentası belgesi alan işletmeleri,
l) Terminal işletmeleri: Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından inşa edilerek sonradan gerçek veya tüzel kişilere kiraya verilmek suretiyle işlettirilen ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından ruhsatlandırılan terminal işletmelerini,
m) Turizm payı: sayılı Kanunun 6 ncı maddesi gereğince ticari işletmelerin yatırımcısı veya işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişilerin bu işletmelerdeki faaliyetleri sonucunda elde ettikleri net satış ve kira gelirlerinin toplamı üzerinden alınan payı,
n) Turizm Payı Beyannamesi: sayılı Kanunun 6 ncı maddesi gereğince ticari işletmelerin yatırımcısı veya işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişilerin bu işletmelerdeki faaliyetleri sonucunda elde ettikleri net satış ve kira gelirlerinin toplamı üzerinden ödenmesi gereken turizm payının bildirilmesine ilişkin beyannameyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Turizm Payı Beyannamesinin Verilmesine İlişkin İşlemler
Turizm payı mükellefi ve oranları
MADDE 4 – (1) sayılı Kanunun 6 ncı maddesinde belirtilen ticari işletmelerin yatırımcısı veya işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişiler, anılan Kanunun aynı maddesinde belirtilen oranlarda hesaplanan turizm payını Turizm Payı Beyannamesi ile beyan etmekle yükümlüdür.
(2) Turizm payı;
a) Bileşik tesisler ile konaklama tesislerinden binde yedi buçuk,
b) Bakanlıktan belgeli yeme-içme ve eğlence tesislerinden binde yedi buçuk,
c) Deniz turizmi tesisleri ile Bakanlıktan belgeli deniz turizmi araçlarından binde yedi buçuk,
ç) Seyahat acentalarından (münferit uçak bileti satışları hariç) on binde yedi buçuk,
d) Havayolu işletmelerinden (ticari yolcu taşımacılığı faaliyetlerinden) on binde yedi buçuk,
e) Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından işletilenler hariç olmak üzere havalimanı ve terminal işletmelerinden binde iki,
oranında olmak üzere bu ticari işletmelerin yatırımcısı veya işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişilerin bu işletmelerdeki faaliyetleri sonucunda elde ettikleri net satış ve kira gelirlerinin toplamı üzerinden alınır.
(3) Kış, termal, sağlık, kırsal ve nitelikli spor turizmi gibi Bakanlık tarafından teşvik edilmesi uygun görülen turizm türlerinde faaliyet gösteren tesisler için bu oranlar yüzde elli indirimli olarak uygulanır.
Turizm Payı Beyannamesi
MADDE 5 – (1) sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin Hazine ve Maliye Bakanlığına vermiş olduğu yetkiye dayanılarak Turizm Payı Beyannamesinin elektronik ortamda beyan edilmesi zorunluluğu getirilmiştir.
(2) Gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olsun veya olmasın sayılı Kanunun 6 ncı maddesinde belirtilen ticari işletmelerin yatırımcısı veya işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişiler Turizm Payı Beyannamelerini elektronik ortamda göndermek zorundadırlar.
(3) sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin Hazine ve Maliye Bakanlığına vermiş olduğu yetkiye dayanılarak beyan dönemleri;
a) Kurumlar vergisi mükellefleri için aylık,
b) Diğerleri için üç aylık,
olarak belirlenmiştir.
(4) Üç aylık beyan dönemleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Birinci dönem; Ocak-Şubat-Mart.
b) İkinci dönem; Nisan-Mayıs-Haziran.
c) Üçüncü dönem; Temmuz-Ağustos-Eylül.
ç) Dördüncü dönem; Ekim-Kasım-Aralık.
(5) sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin Hazine ve Maliye Bakanlığına vermiş olduğu yetkiye dayanılarak turizm payının beyan süresi, beyan dönemini takip eden ayın son günü olarak belirlenmiştir.
(6) Turizm Payı Beyannamesinin, beyan dönemini takip eden ayın son günü saat ’a kadar yetkili vergi dairesine elektronik ortamda gönderilmesi ve beyan edilen turizm payının aynı süre içerisinde ödenmesi gerekmektedir.
(7) Turizm Payı Beyannamesini vermekle yükümlü olanlar, beyan dönemi içerisinde net satışı ve kira geliri bulunmasa dahi Turizm Payı Beyannamesini vermekle yükümlüdürler. Bu durumda beyannamenin, “Beyan edilecek turizm payı bulunmamaktadır” seçeneği işaretlenerek gönderilmesi gerekmektedir.
ÖRNEK 1: Antalya ilinde Kültür ve Turizm Bakanlığından 5 yıldızlı otel turizm işletmesi belgesiyle faaliyet gösteren otel ile Afyonkarahisar ilinde turizm işletmesi belgesi olmaksızın termal konaklama tesisi olarak faaliyet gösteren otelin işletmecisi (A) A.Ş.’nin, Afyonkarahisar ili Kocatepe Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
(A) A.Ş. Ekim/ döneminde Antalya ilindeki otel işletmeciliği faaliyetinden TL net satış tutarı ve TL kira geliri ile Afyonkarahisar ilindeki termal otel işletmeciliği faaliyetinden TL net satış tutarı ve TL kira geliri olmak üzere toplam TL elde etmiştir.
Bu durumda, (A) A.Ş. Ekim/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde Antalya ilindeki otel için TL toplam tutar üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL, Afyonkarahisar ilindeki termal otel için ise TL toplam tutar üzerinden binde yedi buçuk oranında hesaplanacak tutara yüzde elli indirim uygulanarak hesaplanan x 0, = / 2 = TL turizm payını 2/12/ günü saat ’a kadar Kocatepe Vergi Dairesine elektronik ortamda beyan edecek ve + = TL turizm payını aynı sürede ödeyecektir.
ÖRNEK 2: İstanbul ilinde Kültür ve Turizm Bakanlığından turizm işletmesi belgesi olmaksızın faaliyet gösteren otelin işletmecisi (B) A.Ş.’nin, İstanbul ili Beyoğlu Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır. Otelin yatırımcısı aynı zamanda işletmecisidir.
Bu otelin bulunduğu yapının giriş katında yer alan, sokağa cephesi bulunan, tesis içinden müşterileri için doğrudan ulaşım imkânı sunan fiziki bağlantısı bulunmayan ve otel dışına hizmet veren banka, ATM, kuaför, kuyumcu, lokanta gibi ticari üniteler de otel yatırımcısına (işletmecisine) aittir ve lokanta yatırımcı (işletmeci) tarafından işletilmektedir. Banka, ATM, kuaför, kuyumcu ise üçüncü kişilere kiraya verilmiştir.
(B) A.Ş.’nin, Antalya ilinde Kültür ve Turizm Bakanlığından 4 yıldızlı otel turizm işletmesi belgesiyle faaliyet gösteren oteli de bulunmaktadır. Bu otelde üçüncü kişilere kiraya verilmek suretiyle işletilen SPA, kuaför, kuyumcu vb. tesis içinden müşterileri için doğrudan ulaşım imkânı sunan fiziki bağlantısı bulunan veya bütünlük içerisinde olan yan üniteleri bulunmaktadır.
(B) A.Ş. Temmuz/ döneminde Antalya ilindeki otel işletmeciliği faaliyetinden TL net satış tutarı ve TL kira geliri ile İstanbul ilindeki otel işletmeciliği faaliyetinden TL net satış tutarı, lokanta işletmeciliği faaliyetinden TL hasılat ve TL kira geliri (otelin bulunduğu yapıdaki ticari ünitelerden elde edilen kira) olmak üzere toplam TL elde etmiştir.
(B) A.Ş.’nin İstanbul ilinde bulunan otelinin bulunduğu yapıdaki ticari ünitelerin kiraya verilmesi veya bizzat işletmeci tarafından işletilmesi sonucunda elde edilen hasılat ve kira geliri turizm payına tabi gelirler kapsamında olmadığından, turizm payının hesabında dikkate alınmayacaktır. Ancak Antalya ilinde bulunan otelinin yan ünitelerinin kiraya verilmesi sonucunda elde edilen kira geliri, hesaplanacak turizm payına dâhil edilecektir.
Bu durumda, (B) A.Ş. Temmuz/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde Antalya ilindeki otel için TL toplam tutar üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL, İstanbul ilindeki otel için ise TL toplam tutar üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL turizm payını 31/8/ günü saat ’a kadar Beyoğlu Vergi Dairesine elektronik ortamda beyan edecek ve toplam + = TL turizm payını aynı sürede ödeyecektir.
ÖRNEK 3: Kültür ve Turizm Bakanlığından alınan deniz turizmi araçları turizm işletmesi belgesiyle Antalya ve Muğla illerinde faaliyet gösteren 2 adet yatı bulunan (C) Yat İşletmesi Ltd. Şti.’nin Antalya ilinde faaliyet gösteren yatı bizzat donatanı tarafından sezon içerisinde belirli sürelerde üçüncü kişilere kullandırılmak suretiyle işletilmektedir. Muğla ilindeki yatı ise donatan tarafından (D) Ltd. Şti.’ne 3 yıl süreyle kiraya verilmiştir. (C) Yat İşletmesi Ltd. Şti.’nin, Antalya ili Kalekapı Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
(D) Ltd. Şti. ise (C) Yat İşletmesi Ltd. Şti.’nden 3 yıl süreyle kiraladığı yatı üçüncü kişilere kullandırılmak suretiyle işletmektedir. (D) Ltd. Şti.’nin Muğla ili Bodrum Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
(C) Yat İşletmesi Ltd. Şti. Ağustos/ döneminde Antalya ilindeki yat işletmeciliği faaliyetinden TL net satış tutarı ve Muğla ilinde (D) Ltd. Şti.’nden 3 yıl için TL kira geliri olmak üzere TL elde etmiştir. (C) Yat İşletmesi Ltd. Şti.’nin Muğla ilinde faaliyet gösteren yatı için (D) Ltd. Şti.’nden tahsil ettiği kira bedeli, yatın (C) Yat İşletmesi Ltd. Şti. tarafından işletilmeksizin doğrudan (D) Ltd. Şti.’ne kiraya verilmesinden kaynaklanan gelir kapsamında olduğundan turizm payının hesabında dikkate alınmayacaktır.
(D) Ltd. Şti. ise Ağustos/ döneminde (C) Yat İşletmesi Ltd. Şti.’nden kiraladığı yatın işletmeciliğinden TL net satış tutarı elde etmiştir.
Bu durumda, (C) Yat İşletmesi Ltd. Şti. Ağustos/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde Antalya ilindeki yat işletmeciliğinden elde ettiği TL net satış tutarı üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL turizm payını 30/9/ günü saat ’a kadar Kalekapı Vergi Dairesine elektronik ortamda beyan edecek ve TL turizm payını aynı sürede ödeyecektir.
(D) Ltd. Şti. ise Ağustos/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde Muğla ilindeki yat işletmeciliğinden elde ettiği TL net satış tutarı üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL turizm payını 30/9/ günü saat ’a kadar Bodrum Vergi Dairesine elektronik ortamda beyan edecek ve TL turizm payını aynı sürede ödeyecektir.
ÖRNEK 4: AX06 işletme numaralı Seyahat Acentası sahibi (E) Ltd. Şti. Ankara’da seyahat acentalığı faaliyeti yürütmekte olup (E) Ltd. Şti.’nin Ankara ili Başkent Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
(E) Ltd. Şti., Ahmet USTA isimli tüketiciye Ekim ayı içerisinde Antalya tatili için gidiş-dönüş tarifeli uçak bileti dahil TL’lik satış yapmıştır. Bu satışın TL’lik konaklama ve TL’lik tarifeli uçak bileti tutarlarını ayrı ayrı faturalandırmıştır.
(E) Ltd. Şti., Mustafa KAHRAMAN isimli tüketiciye Ekim ayı içerisinde İtalya tatili için gidiş-dönüş ulaşım (charter) tutarı dahil TL’lik satış yapmıştır. Bu satışın TL’lik konaklama ve TL’lik ulaşım (charter) tutarı için tek fatura kesmiştir.
(E) Ltd. Şti., Fatma ÖZTÜRK isimli tüketiciye Ekim ayı içerisinde İstanbul’a yapacağı seyahat için TL’lik gidiş-dönüş tarifeli uçak bileti satışı yapmıştır.
(E) Ltd. Şti. Ekim/ dönemine ilişkin vereceği Turizm Payı Beyannamesinde; Ahmet USTA isimli tüketicinin konaklama bedeli ( TL) ile Mustafa KAHRAMAN isimli tüketicinin konaklama ve ulaşım (charter) bedeli ( TL) toplamı olan TL’lik satış üzerinden Turizm Payı hesaplaması yapacaktır.
ÖRNEK 5: (F) Hava Yolları A.Ş.’nin Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığında kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
Şirketin Şubat/ dönemine ilişkin bilgileri aşağıdaki gibidir:
- TL yük taşıma bedeli,
- TL ticari yolcu taşımacılığı faaliyet hasılatı,
- TL yolcu servis ücreti olarak, bilet bedellerine eklenmek suretiyle yolculardan tahsil edilip hava meydanı işleticilerine aktarılan tutar.
Hava meydanlarında işletici kuruluşlar tarafından yolculara verilen hizmetlere ilişkin olarak “Yolcu Servis Ücreti” adı altında talep edilen ve havayolu şirketlerince bilet bedellerine eklenmek suretiyle yolculardan tahsil edilip hava meydanı işleticilerine aktarılan tutar ile yük taşımacılığı faaliyetinden elde edilen toplam TL net satış tutarı turizm payının hesabında dikkate alınmayacaktır.
Bu durumda, (F) Hava Yolları A.Ş. Şubat/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde ticari yolcu taşımacılığı faaliyetinden elde ettiği TL net satış tutarı üzerinden on binde yedi buçuk oranında x 0, = TL turizm payını 31/3/ günü saat ’a kadar Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığına elektronik ortamda beyan edecek ve TL turizm payını aynı sürede ödeyecektir.
ÖRNEK 6: Türkiye’de iki havalimanı ve bir terminal işletmesi olan (G) Havalimanları A.Ş.’nin İstanbul ili Marmara Kurumlar Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
(G) Havalimanları A.Ş. Mart/ döneminde Türkiye’de işlettiği birinci havalimanı ve terminal işletmesinden TL net satış tutarı, kiraya vermiş olduğu ikinci havalimanından ise TL kira geliri olmak üzere toplam TL elde etmiştir.
(G) Havalimanları A.Ş. için hesaplanacak turizm payının tespitinde, Türkiye’de işlettiği havalimanı ve terminal işletmelerinden elde ettiği net satış tutarı ve kira gelirinin toplamı dikkate alınacaktır.
Bu durumda, (G) Havalimanları A.Ş. Mart/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde Türkiye’deki havalimanı ve terminal işletmeciliği faaliyetinden ve havalimanı kiralamasından elde ettiği TL toplam tutar üzerinden binde iki oranında x 0, = TL turizm payını 30/4/ günü saat ’a kadar Marmara Kurumlar Vergi Dairesine elektronik ortamda beyan edecek ve toplam TL turizm payını aynı sürede ödeyecektir.
ÖRNEK 7: Çanakkale ilinde Kültür ve Turizm Bakanlığından 4 yıldızlı otel turizm işletmesi belgesiyle faaliyet gösteren otelin işletmecisi (H) A.Ş.’nin, Çanakkale ili Çanakkale Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
Şirketin Çanakkale ilindeki 4 yıldızlı oteli 1 Kasım - 1 Nisan tarih aralığında faaliyet göstermemektedir.
Şirketin Çanakkale ilindeki 4 yıldızlı oteli 1 Kasım - 1 Nisan tarih aralığında faaliyet göstermediğinden ilgili beyan dönemlerine ait Turizm Payı Beyannamelerinin “Beyan edilecek turizm payı bulunmamaktadır” seçeneği işaretlenerek, ilgili olduğu döneme ait beyanname verme dönemi içinde Çanakkale Vergi Dairesine elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
ÖRNEK 8: (I) A.Ş.’nin İzmir ili Bornova Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
İzmir ilinde Kültür ve Turizm Bakanlığından 5 yıldızlı otel turizm işletmesi belgesiyle faaliyet gösteren bir oteli bulunan (I) A.Ş. aynı zamanda nakliyecilik (yük taşımacılığı) faaliyetinde bulunmaktadır.
(I) A.Ş. Nisan/ döneminde İzmir ilindeki otel işletmeciliği faaliyetinden TL net satış tutarı ve nakliyecilik (yük taşımacılığı) faaliyetinden TL hasılat olmak üzere toplam TL elde etmiştir. Nakliyecilik (yük taşımacılığı) faaliyetinden elde edilen TL hasılat turizm payının hesabında dikkate alınmayacaktır.
Bu durumda, (I) A.Ş. Nisan/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde sadece otel işletmeciliği faaliyetinden elde ettiği TL net satış tutarı üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL turizm payını 1/6/ günü saat ’a kadar Bornova Vergi Dairesine elektronik ortamda beyan edecek ve TL turizm payını aynı sürede ödeyecektir.
ÖRNEK 9: Ankara ilinde Kültür ve Turizm Bakanlığından 4 yıldızlı otel turizm işletmesi belgesiyle faaliyet gösteren (J) A.Ş.’nin Ankara ili Seğmenler Vergi Dairesinde kurumlar vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
(J) A.Ş. Mayıs/ döneminde, turizm payına esas bulunan faaliyeti kapsamında TL tutarında satış gerçekleştirmiş, ancak Temmuz/ döneminde bu satışların TL’lik kısmı iade edilmiştir. Diğer taraftan, Temmuz/ döneminde söz konusu işletmenin turizm payına esas bulunan faaliyeti kapsamındaki satış tutarı TL olarak gerçekleşmiştir.
Bu durumda, (J) A.Ş. Mayıs/ dönemine ilişkin vereceği Turizm Payı Beyannamesinde TL net satış tutarı üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL turizm payı hesaplayacaktır.
Diğer taraftan, (J) A.Ş. Temmuz/ dönemine ilişkin vereceği Turizm Payı Beyannamesinde TL’lik iade tutarını ilgili dönemdeki satış tutarından indirim olarak dikkate alabilecektir. Bu durumda, (J) A.Ş. Temmuz/ dönemine ilişkin olarak vereceği Turizm Payı Beyannamesinde = TL net satış tutarı üzerinden binde yedi buçuk oranında x 0, = TL turizm payı hesaplayacaktır.
Turizm Payı Beyannamesinin verileceği vergi dairesi
MADDE 6 – (1) Turizm Payı Beyannamesinin verileceği yetkili vergi dairesi;
a) sayılı Kanunun 6 ncı maddesi hükmü gereğince; gelir veya kurumlar vergisi mükellefiyeti bulunanlar için gelir veya kurumlar vergisi yönünden bağlı olduğu,
b) sayılı Kanunun 6 ncı maddesi ile Hazine ve Maliye Bakanlığına verilen yetkiye istinaden; gelir veya kurumlar vergisinden mükellefiyeti bulunmayan gerçek kişiler için yerleşim yeri adresinin bulunduğu, gerçek kişiler dışında kalanlar için ise kanuni merkezi/işyerinin bulunduğu,
yer vergi dairesidir.
ÖRNEK Antalya ilinde otel işletmeciliği faaliyeti gösteren üç ortaklı (ALZ) Adi Ortaklığının Antalya ili Düden Vergi Dairesinde katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır. Ortak (A)’nın Mersin ili İstiklal Vergi Dairesinde gelir vergisi mükellefiyeti, Ortak (L)’nin Isparta ili Kaymakkapı Vergi Dairesinde gelir vergisi mükellefiyeti, Ortak (Z)’nin ise Bursa ili Nilüfer Vergi Dairesinde gelir vergisi mükellefiyeti bulunmaktadır.
(ALZ) Adi Ortaklığının Turizm Payı Beyannamesini beyan dönemini takip eden ayın son günü saat ’a kadar (ALZ) Adi Ortaklığının katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyetinin bulunduğu Düden Vergi Dairesine ortaklık adına elektronik ortamda göndermesi gerekmektedir.
Turizm Payı Beyannamelerinin elektronik ortamda bizzat mükelleflerce gönderilmesi
MADDE 7 – (1) 30/9/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No: ile Hazine ve Maliye Bakanlığınca yapılan diğer düzenlemelere göre beyannamelerini elektronik ortamda bizzat gönderme şartlarını taşıyan mükellefler, Turizm Payı Beyannamelerini elektronik ortamda kendileri gönderebileceklerdir.
(2) Hazine ve Maliye Bakanlığınca yapılan düzenlemeler kapsamında bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce kendileri tarafından elektronik ortamda beyanname göndermek üzere kullanıcı kodu, parola ve şifre alan mükellefler mevcut kullanıcı kodu, parola ve şifrelerini kullanarak Turizm Payı Beyannamesini gönderebileceklerdir.
(3) Turizm Payı Beyannamesini elektronik ortamda bizzat gönderme şartlarını taşımayan mükelleflerin (adi ortaklıklar dâhil) Turizm Payı Beyannamelerini; elektronik beyanname gönderme aracılık yetkisi almış bulunan gerçek veya tüzel kişiler vasıtasıyla Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No: ekinde yer alan sözleşmelerden durumlarına uyan sözleşmeyi düzenlemek suretiyle elektronik ortamda göndermeleri gerekmektedir.
Turizm Payı Beyannamesini elektronik ortamda göndermek üzere aracılık yetkisi verilen gerçek ve tüzel kişiler
MADDE 8 – (1) sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin Hazine ve Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden;
a) Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No: ’ta yer alan usul ve esaslar doğrultusunda vergi beyannameleri, bildirim ve eklerini elektronik ortamda göndermek üzere aracılık yetkisi bulunan meslek mensuplarının müşterilerine ait,
b) 17/12/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No)’nde yer alan usul ve esaslar doğrultusunda vergi beyannameleri, bildirim ve eklerini elektronik ortamda göndermek üzere “Defter-Beyan Sistemi”ni kullanma yetkisi bulunan meslek odalarının basit usulde vergilendirilen üyelerine ait,
Turizm Payı Beyannamelerini elektronik ortamda göndermeleri uygun görülmüştür.
(2) Hazine ve Maliye Bakanlığınca yapılan düzenlemeler kapsamında bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce elektronik ortamda beyanname gönderme aracılık yetkisi almış bulunan gerçek ve tüzel kişiler; mevcut kullanıcı kodu, parola ve şifrelerini kullanarak müşterileriyle/üyeleriyle aralarında daha önce düzenlemiş oldukları mevcut sözleşmelerine dayanarak (yeni bir sözleşme düzenlemeden) müşterilerine/üyelerine ait Turizm Payı Beyannamelerini elektronik ortamda gönderebileceklerdir.
(3) Bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten sonra elektronik ortamda beyanname gönderme aracılık yetkisi alacak olan gerçek ve tüzel kişiler; bağlı oldukları vergi dairesince kendilerine verilen kullanıcı kodu, parola ve şifrelerini kullanarak müşterileriyle/üyeleriyle aralarında durumlarına uyan sözleşmeyi düzenlemek suretiyle müşterilerine/üyelerine ait Turizm Payı Beyannamelerini elektronik ortamda gönderebileceklerdir.
Turizm Payı Beyannamesinin onaylanması ve tahakkuk fişinin düzenlenmesi
MADDE 9 – (1) Elektronik ortamda gönderilen Turizm Payı Beyannameleri, sistem tarafından ön kontrolü yapıldıktan sonra kabul edilecektir.
(2) Turizm Payı Beyannamesinde, turizm payının tahakkuk ettirilmesini engelleyen hata tespit edilmesi hâlinde bu hata kaynağı ile birlikte beyannameyi gönderene elektronik ortamda bildirilecek ve beyannameyi gönderen tarafından söz konusu hatalar düzeltildikten sonra beyanname tekrar gönderilecektir.
(3) Elektronik ortamda gönderilen Turizm Payı Beyannamesinin geçerliliği ve matematiksel hata içermediği sistem tarafından saptandıktan sonra, beyannameyi gönderenin ekranından beyannameye onay vermesi istenecektir. Onaylama işleminin gerçekleşmesiyle birlikte Turizm Payı Beyannamesi vergi dairesine verilmiş sayılacaktır.
(4) Turizm Payı Beyannamesinin kanuni süresinde verilen beyanname olarak kabulü için onaylama işleminin beyannamenin verilmesi gereken son gün saat ’a kadar tamamlanmış olması gerekmektedir.
(5) Turizm Payı Beyannamesinin, aracılık yetkisi verilmiş gerçek veya tüzel kişiler tarafından elektronik ortamda gönderilmesi ve onay işleminin yapılmasıyla birlikte bu beyanname mükellef tarafından verilmiş sayılacaktır. Onaylama işlemi tamamlanan beyannameye ait tahakkuk fişi düzenlenerek mükellefe veya aracılık yetkisi verilmiş gerçek/tüzel kişiye elektronik ortamda iletilecektir.
Süresinde beyan edilip ödenmeyen turizm payının takip ve tahsili
MADDE 10 – (1) Turizm Payı Beyannamesi süresi içinde verilmesine rağmen beyannamenin verildiği ayın son günü saat ’a kadar turizm payının ödenmemesi hâlinde turizm payı vergi dairesi tarafından, 21/7/ tarihli ve sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesine göre hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte anılan Kanun hükümlerine göre tahsil edilir.
Turizm Payı Beyannamesine ilişkin düzeltme beyannamesi
MADDE 11 – (1) Süresi içinde veya süresinden sonra verilen beyannamenin hatalı ve/veya eksik olduğu hallerde, süresinde veya süresi geçtikten sonra bu hata ve/veya eksiklikleri düzeltici mahiyette elektronik ortamda yeni bir beyanname verilmesi mümkündür.
(2) Daha önce verilmiş bulunan Turizm Payı Beyannamesi veya beyannamelerindeki hata ve/veya eksikliklere ilişkin verilecek düzeltme beyannamelerinin, söz konusu beyan dönemlerine münhasır olarak verilen beyannamelerde yer alan bilgileri de kapsaması gerekmektedir. Verilen düzeltme beyannamesinin turizm payı tutarını azaltıcı nitelikte olması hâlinde düzeltme beyannamesinin elektronik ortamda gönderilmesi safhasında "Düzeltme Beyannamesi Gerekçesi" başlığı altında durumu açıklayan yazılı izahat yapılması gerekmektedir.
(3) Turizm payı tutarını azaltıcı mahiyetteki düzeltme beyannamelerine ilişkin yapılacak düzeltme işlemleri genel esaslara göre vergi dairesi tarafından yerine getirilecektir.
(4) Turizm payının iade edilmesine karar verilmesi hâlinde öncelikle turizm payının Ajansın hesabına aktarılıp aktarılmadığı kontrol edilecektir. Yapılan kontrol sonucunda;
a) Turizm payının Ajansın hesabına aktarılmadığının tespit edilmesi hâlinde iade işlemi vergi dairesi tarafından,
b) Turizm payının Ajansın hesabına aktarıldığının tespit edilmesi hâlinde tahsil edilen turizm payının genel bütçe geliri olarak ayrılan yüzde beşlik kısmının iade işlemi vergi dairesi tarafından, Ajansın hesabına aktarılan yüzde doksan beşlik kısmın iade işlemi ise Ajans tarafından,
yerine getirilecektir.
(5) Vergi dairesi tarafından yapılacak olan turizm payı iade işlemlerinin; sayılı Kanunun 23 üncü maddesi ile 31/5/ tarihli ve sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 88 inci maddesinin on altıncı fıkrası hükmü dikkate alınarak yerine getirilmesi gerekmektedir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Diğer hususlar
MADDE 12 – (1) Turizm Payı Beyannamesine ilişkin bu Tebliğde belirtilmeyen hususlar hakkında, sayılı Kanun ve bu Kanun kapsamında çıkarılan diğer mevzuatta yer alan hükümlere göre işlem yapılacaktır.
(2) Turizm payının beyan, tarh, tahakkuk, tahsili ile red ve iadesinde; 4/1/ tarihli ve sayılı Vergi Usul Kanunu ve sayılı Kanun hükümleri uygulanır.
(3) Turizm Payı Beyannamesinin elektronik ortamda gönderilmesine ilişkin olarak bu Tebliğde belirtilmeyen hususlar hakkında, ve Sıra funduszeue.info Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerinde yer alan açıklamalara ve konuya ilişkin diğer mevzuatta yer alan hükümlere göre işlem yapılacaktır.
(4) Turizm Payı Beyannamesi vermekle yükümlü olanların ilk beyanname gönderilmeden önce turizm payı mükellefiyetinin tesis işlemlerinin yapılması için Başkanlığın İnteraktif Vergi Dairesi (funduszeue.info) sistemi üzerinden elektronik ortamda başvuru yapmaları ya da dilekçe ile yetkili vergi dairesine müracaat etmeleri veya dilekçelerini kayıtlı posta (Taahhütlü, Acele Posta Servisi (APS) vb.) ile göndermeleri gerekmektedir.
(5) Turizm Payı Beyannamesi funduszeue.info adresinden görüntülenebilecektir.
(6) sayılı Kanun gereğince Turizm Payı Beyannamesini vermekle yükümlü olanların bu yükümlülüklerinin sona erdiği tarihten itibaren bir ay içerisinde bağlı bulundukları vergi dairesine yükümlülüğün sona erdiğini bildirmeleri gerekmektedir.
(7) Kamu idareleri tarafından işletilen konaklama tesisleri ile kış turizmine yönelik faaliyet gösteren ve kamu idareleri tarafından işletilen mekanik tesis işletmelerinden turizm payı alınmaz.
Turizm payı mükellefiyetinin bildirimi
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin yürürlük tarihi itibarıyla Turizm Payı Beyannamesi vermekle yükümlü olanların turizm payı mükellefiyetinin tesis işlemlerinin yapılması için bu Tebliğin yayımlandığı tarihten itibaren 15 gün içinde Başkanlığın İnteraktif Vergi Dairesi (funduszeue.info) sistemi üzerinden elektronik ortamda başvuru yapmaları ya da dilekçe ile yetkili vergi dairesine müracaat etmeleri veya dilekçelerini kayıtlı posta (Taahhütlü, Acele Posta Servisi (APS) vb.) ile göndermeleri gerekmektedir.
Turizm Payı Beyannamesinin ilk beyan dönemi
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Turizm Payı Beyannamesini aylık dönemler hâlinde beyan etme zorunluluğu getirilen kurumlar vergisi mükelleflerinin Ekim/ dönemine ilişkin olarak verecekleri ilk beyannamelerini beyan dönemini takip eden ayın son günü olan 30/11/ tarihinin resmi tatil gününe denk gelmesi nedeniyle 2/12/ günü (resmi tatili takip eden ilk işgünü) saat ’a kadar elektronik ortamda beyan etmeleri gerekmektedir.
(2) Turizm Payı Beyannamesini üç aylık dönemler hâlinde beyan etme zorunluluğu getirilen mükelleflerin Ekim-Kasım-Aralık/ dönemine ilişkin olarak verecekleri ilk beyannamelerini 31/1/ günü saat ’a kadar elektronik ortamda beyan etmeleri gerekmektedir.
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası