aöl dil ve anlatım 1 çıkmış sorular / AÖF, ATA-AÖF ve AUZEF Sorular ve Özetler

Aöl Dil Ve Anlatım 1 Çıkmış Sorular

aöl dil ve anlatım 1 çıkmış sorular

istatistik

1- )

istatistik grafik
Yukarıdaki şekilde gösterilen grafik türü aşağıdakilerden hangisidir?

a ) Kartezyen grafik
b ) Histogram poligoncu
c ) Dağılım poligonu
d ) Çizgi Grafiği
e ) Çubuk Grafiği

Cevap : d ) Çizgi Grafiği

2 ) Bir Araştırma kapsamında toplam verilerib aynı şıkların bir araya getirilmesi yada bir araya toplanması şeklinde düzenlenmesi işlemine  ne denir?

a ) Gruplama
b ) tasnif
c ) Sınıflandırma
d ) Sıralama
e ) Düzenleme

Cevap : b ) Tasnif

3 ) Ana Kütleyi karakterize eden, niteleyen değerler parametre
Örnek kütleyi karakterize eden; İstatistik

4 ) Araştırmacının bir kurum ya da  kuruluş tarafından toplanmış verileri kullanması durumunda … söz konusu olmaktadır?

a ) anket
b ) Birincil veri
c ) Gözlem
d ) İkincil veri
e ) Veri

Cevap : d ) İkincil veri

istatistik

5 ) istatistikte veri toploama işlemine ne denir?

a ) Rölöve
b ) Veri
c ) Vasıf
d ) Analiz
e ) Birim

Cevap : Rölöve

6 ) Bir sınıfın içinde kaç tane gözlemin yer aldığını gösteren değere ne denir?

a ) Tasnif
b ) sınıf
c ) Frekans
d ) Gözlem
e ) Gruplama

Cevap : c ) Frekans

7 ) Mutlak sıfır noktasına sahip olan ölçüm düzeyine ne denir?

a ) Sınıflayıcı ölçüm analizi
b ) Sınırlayıcı Ölçüm Düzeyi
c ) Aralık Ölçüm Düzeyi
d ) Oran ölçüm düzeyi
e ) Normal ölçüm düzeyi

Cevap : d ) Oran ölçüm düzeyi

8 ) Geometri ortalama hesaplayabilmek için verinin en az. …… ölçüm düzeyinde ölçülmüş olması gerekir?

a ) Ordinal
b ) Aralık
c ) Sınıflayıcı
d ) Nominal
e ) Sıralayıcı

Cevap : b ) Aralık

9 )   Fiziksel bir varlığa sahip olan birimlere ne denir?

a ) Maddi birim
b ) Varlık birim
c ) Fiziksel birim
d ) Soyut birim
e ) Somut birim

Cevap : a ) Maddi birim

istatistik

10 )   Sınıf üst değer ve alt değerlerinin farkının alınmasıyla elde edilen değer nedir?

a ) Sınıf orta noktası
b ) Sınıf Sayıcı
c ) Sınıf alt sınırı
d ) Sınıf genişliği
e ) Sınıf Üst sınırı

Cevap : d ) Sınıf genişliği

11 ) Verilerin küçükten büyüğe ya da büyükten küçüğe doğru sıralamasıyla oluşturulan seriye ne denir?

a ) Tasnif
b ) Basit
c ) Sınıflandırma
d ) Gruplanmış
e ) Bileşik seri

Cevap : b ) Basit

12 ) 18,20,20,22,24,24,26 serisinin aritmetik ortalamasını bulunuz.

Cevap : Tüm sayıların toplamı=x olsun, Sayı adeti= 7,
x/7=?
x=18+20+22+24+24+26=
/7=22

13 )
Xi        Ni    xi=Sayı serisi,  Ni= Tekrar sayısı
3          5
5          3
7          7
7          7
9          5
10        5
Yukarıda verilen serinin modu kaçtır?

Cevap : Mod seride en çok tekrar eden sayıya denir. 7 sayısı 7 kere tekrar etmiş. Mod 7 dir.

istatistik

14 )




yukarıdaki verilere göre Sınıf orta noktaları sırasıyla hangisidir?

a )
b )
c )
d )
e )

Cevap : d )
orta değer = 10
orta dere = 35
orta değer = 60
orta değer = 85

15 ) Mod ile ilgili aşağıdaki verilerden hangisi/hangileri yanlıştır.
I. En çok tekrar edendir.
II. Duyarlı analitik ölçümdür.
III. Sınıf genişliği eşit olmayan sınıflarda mod olur.

a ) Yanlız I
b ) Yalnız II
c ) Yalnız III
d ) I ve II
e )   I, Iı ve III

Cevap : b ) Yalnız II

16 ) Bir seriyi özetlemek, akılda kalıcı tek bir değer olarak ifade etmek amacıyla kullanılan istatistik ölçülere ne ad verilir?

a ) Ortanca
b ) Egemen değer
c ) Medyan
d ) Mod
e ) Ortalama

Cevap : e ) Ortalama

17 ) Gözlem değerleri 3,4,5,6,7,8,8,9,9,9,10 olan ve 11 gözlemden oluşan serinin  medyanı kaçtır?

a ) B
b ) 7
c ) 7,5
d ) 9
e ) 8,5

Cevap : a ) B Oradaki değere medyan denir. oradaki değer 8 dir.

18 ) Aşağıdakilerden hangisi nominal ölçüme hangisi örnek verilebilir?
funduszeue.infoet
II. Boy uzunluğu
III. kan basıncı

a ) Yalnız I
b ) I ve II
c ) II ve III
d ) I,II,III
e ) I ve III

Cevap : a ) Yalnız I

19 )
Ziyaretçi sayısı       Frekans
                         1
                       3
                       4
                       10
                       12YUkarıdaki verilere göre aritmetik ortalama kaçtır?Ziyaretçi sayısı       Frekans                 mi             ni x m
                         1                      5                 5
                       3                      15               45
                       4                      25             
                       10                    35             
                       12                    45             

Toplam frekans ,   Toplam ni x xmi =   / 30 = 34,67
şıklarda küsürlü say yoksa doğru seçenek 35 olmalı.

9. Sınıf (Lise 1) Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Konuları

9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Üniteleri ve Ünite Süreleri:

1. ÜNİTE: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINA GİRİŞ (Ünite  Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)
2. ÜNİTE: HİKÂYE (Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)
3. ÜNİTE: ŞİİR (Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)
4. ÜNİTE: MASAL/FABL (Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)
5. ÜNİTE: ROMAN (Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)
6. ÜNİTE: TİYATRO (Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)
7. ÜNİTE: BİYOGRAFİ/OTOBİYOGRAFİ (Ünite  Süresi: 3 Hafta, 3&#;5=15 ders saati)
8. ÜNİTE: MEKTUP/E -POSTA (Ünite  Süresi: 3 Hafta, 3&#;5=15 ders saati)
9. ÜNİTE: GÜNLÜK/BLOG (Ünite  Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)

I. DÖNEM

9. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÜNİTELERİ-KONULARI (ÜNİTE, SÜRE VE İÇERİK)

1. ÜNİTE: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINA GİRİŞ

(Ünite  Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6 ders saati)

Aşağıdaki konulara uygun metinler seçilir:

1. Edebiyat nedir?

. Edebiyat kelimesinin kökeni, terim anlamı ve edebiyatın farklı tanımları üzerinde durulur.

2. Edebiyatın bilimle ve güzel sanatlarla ilişkisi

. Edebiyat, bilim ve güzel sanatlar arasındaki etkileşim üzerinde durulur, birbirlerine kaynaklık ettikleri örnekler üzerinde durulur.

3. Metinlerin sınıflandırılması

. Edebî metinlerin ve öğretici metinlerin özellikleri üzerinde durulur, sınıflandırmadaki ölçütler açıklanır. Metin türlerinin adları verilir ancak bunlarla ilgili ayrıntıya girilmez.

YAZMA (2&#;1=2 ders saati)

. &#;Niçin yazıyoruz?&#;, &#;Nasıl yazmalıyız?&#; soruları çerçevesinde öğrencilerin serbest metinler yazmaları sağlanır. Farklı yazarların yazma gerekçeleri ve biçimleri üzerinde durularak öğrencilerin yazmanın doğası üzerinde düşünmeleri sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2 ders saati)

. İletişim ve ögeleri açıklanır, bunların dilin işlevleri üzerinde durulur.

Dil Bilgisi Konuları:

. Standart dil, ağız, şive, lehçe ile argo, jargon kavramları üzerinde durulur.

2. ÜNİTE: HİKÂYE

(Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)

OKUMA (5&#;3=15)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir olay hikâyesi
2. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir durum hikâyesi

. Hikâyenin tanımı ve unsurları (kişiler, olay örgüsü, mekân, zaman, çatışma, konu, tema, anlatıcı ve bakış açısı) hakkında incelenen metinlerle ilişki kurularak bilgi verilir.

Olay hikâyesi (Maupassant tarzı) ve durum hikâyesinin (Çehov tarzı) farkları incelenen metinlerden hareketle gösterilir.

. Öğrencilerin incelenen metinleri Maupassant ve Çehov&#;dan tarzların özelliklerine uygun şekilde seçilmiş birer hikâye ile karşılaştırmaları sağlanır.

YAZMA (5&#;1=5)

. Özelliklerine uygun hikâye yazma çalışmaları yapmaları sağlanır.

. Hikâye yazma çalışmalarının dışında incelenen metinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde yazma çalışmaları yaptırılabilir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (5&#;1=5)

. Sunu hazırlamanın temel ilkeleri açıklanır.

. Öğrencilerin, Türk edebiyatındaki durum ve olay hikâyeciliği ile ilgili bir sunum yapmaları sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

. Metindeki isimleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

3. ÜNİTE: ŞİİR

(Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)

OKUMA (5&#;3=15)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden hece ölçüsüyle yazılan iki şiir
2. Cumhuriyet Dönemi&#;nden aruz ölçüsüyle yazılan bir şiir
3. Cumhuriyet Dönemi&#;nden serbest tarzda yazılmış iki şiir

. Nazım birimi, nazım biçimi, nazım türü, söyleyici, durak, ölçü, kafiye, redif, nakarat, mahlas, tapşırma kavramları kısaca açıklanır.

. Manzume ve şiir ayrımı, örnek metinlerden hareketle açıklanır.

. Kazanım çerçevesinde, metinlerde yer alan söz sanatları kısaca açıklanır.

. Şiir türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.

YAZMA (5&#;1=5)

. Bir şiire benzeterek dize, beyit, dörtlük, bent yazma veya şiiri devam ettirme gibi çalışmalar yaptırılır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (5&#;1=5)

. Öğrencilerin ezberledikleri şiirlerden oluşan bir dinleti hazırlamaları sağlanır.

. Dinleti hazırlama sürecinde öğrencilerin EBA&#;daki içerikten yararlanmaları sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

  • Metindeki sıfatları bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
  • Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

4. ÜNİTE: MASAL/FABL

(Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)

OKUMA (5&#;3=15)

. Türk halk edebiyatından bir masal örneği
. Doğu edebiyatından bir masal örneği
. Divan edebiyatından bir fabl örneği
. Batı edebiyatından bir fabl örneği

. Masal ve fabl türünün genel özellikleri açıklanır.

. &#;Mantıku&#;t-Tayr&#;, &#;Martı&#;, &#;Hayvan Çiftliği&#; ve &#;Küçük Prens&#; gibi eserlerin fabl türü ile ilişkisi üzerinde durulur.

YAZMA (5&#;1=5)

. Masal/fabl yazma çalışması yaptırılır.

. Seçilen mesnevinin günümüz Türkçesiyle yeniden yazılmasına yönelik çalışmalar da yaptırılabilir.

. Masal/fabl yazma çalışmalarının dışında incelenen metinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde yazma çalışmaları yaptırılabilir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (5&#;1=5)

. Dinleme türleri ve etkili dinlemenin ilkeleri açıklanır.
. Öğrencilerin yazdıkları metinleri sınıfta sunmaları sağlanır.
. Öğrencilerin çizgi film hâline getirilmiş bir fablı izlemeleri sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

. Metindeki edat, bağlaç ve ünlemleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.

. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

II. DÖNEM 9. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÜNİTELERİ- KONULARI

5. ÜNİTE: ROMAN

(Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)

OKUMA (5&#;3=15)

1. Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından iki roman

. Roman ve roman türleri hakkında genel bilgi verilir.

. Romanın hikâyeden ayrılan yönleri üzerinde durulur.

. Dünya edebiyatından bir roman örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.

YAZMA (5&#;1=5)

. Öğrencilerden bir romanın bir kesitini bakış açısı ve anlatıcıyı değiştirerek yazması istenir. Bakış açısı veya anlatıcı değişikliğinin romanın içeriğine ve anlatıma etkisinin değerlendirilmesi sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (5&#;1=5)

. Hazırlıklı konuşmanın aşamaları kısaca açıklanır.

Dil Bilgisi Konuları:

. Metindeki zamirleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.

. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

6. ÜNİTE: TİYATRO

(Ünite  Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)

OKUMA (5&#;3=15)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden üç tiyatro (trajedi, komedi, dram) örneği
. Tiyatro ve tiyatro türleri hakkında genel bilgi verilir. Temel tiyatro terimleri açıklanır.
. Dünya edebiyatından bir tiyatro örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.

YAZMA (5&#;1=5)

. Öğrenciler gruplara ayrılır ve her grubun dakikada
oynanabilecek kısa bir oyun yazması sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (5&#;1=5)

. Öğrencilerin yazdıkları oyunları sınıfın imkânları dâhilinde sergilemeleri ve değerlendirmeleri sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

. Metindeki zarfları bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.

. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

7. ÜNİTE: BİYOGRAFİ/OTOBİYOGRAFİ

(Ünite  Süresi: 3 Hafta, 3&#;5=15 ders saati)

OKUMA (3&#;3=9)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir biyografi

2. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir otobiyografi

3. Divan edebiyatından bir tezkire
. Otobiyografi konusu işlenirken monografi, öz geçmiş/CV, hâl tercümesi ve portreden kısaca bahsedilir.
. Hikâye ve romanda biyografi ve otobiyografiden yararlanıldığı üzerinde durulur.

YAZMA (3&#;1=3)

. Edindikleri bilgilerden hareketle öz geçmiş/CV, portre yazmaları sağlanır (İsteyen öğrencilerin çizgi portre yapabilecekleri belirtilir.).

SÖZLÜ İLETİŞİM (3&#;1=3)

. Öğrencilerden sınıf ortamında kendilerini ve yakından tanıdıkları birini tanıtmaları istenir. İki anlatım arasındaki farkı değerlendirmeleri sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

. Metindeki edat, bağlaç ve ünlemleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

8. ÜNİTE: MEKTUP/E -POSTA

(Ünite  Süresi: 3 Hafta, 3&#;5=15 ders saati)

OKUMA (3&#;3=9)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir özel, bir edebî mektup; iki e-posta örneği

2. Divan edebiyatından bir mektup örneği

3. Tanzimat Dönemi&#;nden bir mektup örneği

. Mektup türünün özellikleri açıklanır. Hikâye, roman ve şiir gibi türlerde mektubun bir anlatım biçimi/tekniği olarak da kullanıldığı örneklendirilir.

. Mektup türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve inceledikleri metinlerle karşılaştırmaları sağlanır.

. e-posta yazarken kişisel bilgilerin güvenlik altına alınması gerektiği vurgulanır.

. Özel mektup ile edebî mektup arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenen metinler üzerinden gösterilir.

YAZMA (3&#;1=3)

. Mektup yazma aşamalarına uygun olarak mektup / e-posta yazma çalışması yapmaları sağlanır. Ayrıca öğrencilere mektup yazma geleneği üzerine düşünce ve izlenimlerini anlatan bir yazı yazdırılır.

. Dilekçe ve tutanak yazmanın kuralları açıklanır, öğrencilerin örneklerden hareketle bir dilekçe ve tutanak yazmaları sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (3&#;1=3)

. Açık oturumun genel özellikleri hakkında bilgi verilir.

. Öğrencilerin bir açık oturumu izlemeleri ve değerlendirmeleri sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

. Metindeki fiilleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

9. ÜNİTE: GÜNLÜK/BLOG

(Ünite  Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden iki günlük örneği

2. İki blog örneği

. Günlük ve blog hakkında bilgi verilir.

. Günlük şeklinde düzenlenen roman, hikâye ve şiirlere örnekler verilir.

YAZMA (2&#;1=2)

. Günlük yazmada gözlem ve kişisel izlenimlerin önemi vurgulanarak öğrencilerden günlük yazması istenir.

. Öğrencilerin bir blog oluşturmaları ve başta günlükleri olmak üzere diğer yazılı veya görsel üretimlerini bu blogda paylaşmaları sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2)

Öğrencilerin farklı günlüklerden/bloglardan seçtiği metinlerden bir sunu hazırlamaları sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

. Metindeki fiilleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.

. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

9. ve Sınıflar Türk Dili ve Edebiyatı Ders Konuları

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası