okuma yazma destek eğitim planı / Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı - Pera Yeşil Çınar

Okuma Yazma Destek Eğitim Planı

okuma yazma destek eğitim planı

4.Sınıf Destek Eğitim Yıllık Planı


4.Sınıf Destek Eğitim Yıllık Planı
BölümSınıf Rehberlik Dosya ve Dokümanları
Bu kategoride 4.Sınıf Destek Eğitim Yıllık Planıdosyasına benzer başka dokümanlar da bulabilirsiniz. Benzer dosyaları görmek için yukarıdaki 4.Sınıf Rehberlik Dosya ve Dokümanları linkine tıklayabilirsiniz. Emeğe ve emekçiye saygı çerçevesinde dosyayı ekleyene teşekkür edebilir, dosyaya oy verebilir, dosyaya yorum yapabilir ve dosyayı sosyal medya butonları ile facebook ve twitter sayfanızda paylaşabilirsiniz.
Dokümanı indirmek için aşağıdaki hemen indir linkine tıklayabilirsiniz.
Eklenme Tarihi

Bu doküman şimdiye kadar kez indirilmiş. (Bugün:0 , Bu ay)

   Bu dosyaya 0 kişi oy verdi. Oy ortalaması 0



Teşekkür Edenler:İlk siz teşekkür etmek ister misiniz?


Paylaşan
Beray BelkısDoküman Arşivi'ni gör.(Sen de Paylaş)
Teşekkür Et Şikayet EtSitene Ekle

BU DOSYAYA BAĞLANTI (LİNK) VEREBİLMEK İÇİN GEREKLİ KODLAR

1 UZUN DÖNEMLİ HEDEFLER BİREYSELLEŞTİRLMİŞ EĞİTİM PLANI (B.E.P) KISA DÖNEMLİ HEDEFLER 1. Sesleri tanır. 1. sesleri verilişlerine göre tanıyarak çıkartır. funduszeue.infoi birbirinden ayırt eder. funduszeue.infoi tanımada nesnelerden yararlanır. funduszeue.infoışık verilen seslerden istenileni bulur. funduszeue.info çizgiyle belirlenmiş çizgiler üzerine seslerii yazar. funduszeue.infoden yeni heceler oluşturur. 1. Kesik çizgilerle verilen büyük harflerin üzerlerinden yazar. 2. Büyük harfleri yazar. 3. Kesik çizgilerle verilen küçük harflerin üzerlerinden yazar. 4. Küçük harfleri yazar. funduszeue.info çalışmalarını el yazı sistemine göre yapar funduszeue.info seslerin sonuna a,e, getirerek heceler oluşturur. funduszeue.info seslerin sonuna i,ı getirerek heceler oluşturur. funduszeue.info seslerin sonuna o,ö getirerek heceler oluşturur. funduszeue.info seslerin sonuna u,ü getirerek heceler oluşturur. Heceleri yazma çalışmaları yapar. 1. verilen heceleri masa vb. yerde parmakla yazar. 2. Verilen heceleri fasulye, çöp vb. nesnelerle yazar. 3. Yazılı olarak verilen hecenin üzerinden geçerek yazar. 4. Kesik çizgilerle verilen heceyi yazar. 5. Verilen heceyi bakarak yazar. 6. Söylenen heceyi yazar. funduszeue.inforden yeni sözcükler oluşturur. funduszeue.infon hece kartlarıyla yeni sözcükler oluşturur. funduszeue.infon heceleri doğru birleştirerek yeni sözcükler oluşturur. funduszeue.infoşturduğu sözcükleri geri hecelerine ayırır. 6. Sözcük okuma çalışmaları yapar. 1. İşaret edilen sözcüğü sınıfla birlikte okur. 2. Verilen sözcüğü parmağıyla takip ederek okur. 3. Verilen sözcüğü gözüyle takip ederek okur. BAŞLAMA VE BİTİŞ TARİHLERİ SORUMLU KİŞİ

2 7. Farklı sözcükleri ayırt eder. 1. Benzer sözcüklerden oluşan iki tümceden birinde olmayan sözcüğü bulur. 2. Verilen tümcelerdeki benzer sözcükleri gösterir. 3. Verilen sözcükler içinden istenen sözcüğü gösterir. 4. Gösterilen sözcüğü okur. 5. Sınıf içindeki eşyaların üzerindeki sözcük kartlarını okur. 6. Verilen sözcük ile ilgili resim kartlarını eşleştirir. 7. Kartla eşleştirdiği sözcüğü okur. 8.Sözcüklerden yeni cümleler oluşturur 1.Sözcükleri bir araya getirerek anlamlı cümleler oluşturur. 2.Sözcüklerden oluşturduğu cümleyi kavrar 3.Günlük hayatta kullandığı cümleleri söyleyerek oluşturur. 4. karışık verilen sözcüklerden cümle oluşturur. 9. Cümle okuma çalışmaları yapar. 1. İşaret edilen cümleyi sınıfla birlikte okur. 2. Verilen Cümleyi parmağıyla takip ederek okur. 3. Verilen cümleyi gözüyle takip ederek okur. 10 Cümle yazma çalışmaları yapar. 1.Tümceyi masa vb. yerde parmakla yazar. 2. Verilen tümceyi fasulye, çöp vb. nesnelerle yazar. 3. Yazılı olarak verilen tümcenin üzerinden geçerek yazar. 4. Kesik çizgilerle verilen tümceyi yazar. 5. Verilen tümceyi bakarak yazar. Cümle yazmada kurallara uyar. 1. Cümleleri, harflerin yazılış yönüne göre yazar. 2.Cümleleri, harflerin büyüklüklerine göre yazar. 3. Cümleyiyi soldan sağa doğru yazar. metin okur 1. Verilen tümce kartlarıyla metin oluşturur. 2. Oluşturduğu metni okur. 3. Oluşturduğu metni yazar. 4. Metin içinde geçen olaylarla ilgili sorulara uygun yanıtı söyler. 5. Metindeki sözcük sayısını söyler. 6. Metindeki insan adlarını söyler. Okuma becerisi geliştirir.. Verilen masal, öykü funduszeue.info sesli/ sessiz okur. 2. Basit bir öyküyü konuşmaları canlandırarak okur. 3. Verilen bir tekerlemeyi okur.

3 Etkili okuma için gereken kurallara uyar e kadar birer ritmik sayar e kadar beşer ritmik sayar. 4. Verilen bir şiiri okur. 5. İki kişi arasındaki bir konuşma yazısını arkadaşıyla karşılıklı okur. 6. Günlük gazete ve dergiyi sesli/ sessiz okur. 7. Diğer derslerle ilgili bir metni sesli okur. 8. Diğer derslerle ilgili bir metni sessiz okur. funduszeue.info oturur. 2. Işığın geliş yönüne uygun durur. 3. Materyali, göze uygun uzaklıkta tutar. 4. Metni, konuşma sesiyle okur 5. Ses tonunu, dinleyicilerin rahatça duyabileceği biçimde ayarlar. 6. Sözcükleri doğru ve anlaşılır biçimde söyler. 7. Noktalama imlerine uygun duraklamalar yapar. 8. Metinde geçen kişilerin konuşmalarını canlandırılarak okur den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar birer ritmik sayar. 2. Verilen herhangi bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar birer ritmik sayar. 3. Nesneler üzerinde, 1 den 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar birer ritmik sayar. 4. Nesne resim kartları üzerinde, 1 den 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar birer ritmik sayar (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) dan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar. 6. Verilen herhangi bir sayıdan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar 1. 5 ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) ye kadar beşer ritmik sayar in katı olan bir sayıdan başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) ye kadar beşer ritmik sayar. 3. Nesneler üzerinde 5 ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) ye kadar beşer ritmik sayar. 4. Nesne resim kartları üzerinde 5 ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) ye kadar beşer ritmik sayar (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) den başlayarak geriye doğru beşer ritmik sayar.

4 e kadar onar ritmik sayar e kadar ikişer ritmik sayar. , 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ve 10 doğal sayılarını kavrar in katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru beşer ritmik sayar dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar onar ritmik sayar un katı olan bir sayıdan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a 3. Nesneler üzerinde, 10 dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar onar ritmik sayar. 4. Nesne resim kartları üzerinde, 10 dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90,) a kadar onar ritmik sayar (40, 50, 60, 70, 80, 90, ) dan başlayarak geriye doğru onar ritmik sayar un katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru onar ritmik sayar den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar ikişer ritmik sayar in katı olan bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar ikişer ritmik sayar. 3. Nesneler üzerinde, 2 den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar ikişer ritmik sayar. 4. Nesne resim kartları üzerinde 2 den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, ) a kadar ikişer ritmik sayar (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, )dan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayar nin katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayar. 1. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeler içinden 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane nesnesi olanı gösterir. 2. 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane nesnesi olan küme gösterildiğinde nesne sayısının 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane olduğunu söyler. 3. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeleri ifade eden resim kartları arasından 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane nesnesi olanı gösterir. 4. 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane nesneyi ifade eden resim kartı gösterildiğinde nesne sayısının 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane olduğunu söyler. 5. Söylendiğinde nesne kümesi içinden 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) nesne alır. 6. Bir sayı simgesi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) gösterildiğinde farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeler içinden, sayı simgesi miktarı kadar nesneden oluşan kümeyi gösterir. 7. Sayı simgesi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) gösterildiğinde farklı sayıda nesnelerden

5 oluşan kümeleri ifade eden resim kartları içinden, sayı simgesi miktarını ifade eden resim kartını gösterir. 8. Gösterilen nesne kümesindeki nesne sayısını ifade eden sayı simgesini gösterir. Rakamları yazar. 1. Rakamları şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak havada parmakla yazar. 2. Rakamları şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak sıra üzerine parmakla yazar. 3. Rakamları şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak çöp, fasulye vb. araçlarla yazar. 4. Yazılı verilmiş rakamların üzerinden çizer. 5. Kesik çizgilerle verilmiş rakamların üzerinden çizer. 6. Söylenen sayıyı rakamla yazar. 7. Söylenen sayıyı yazıyla yazar doğal sayısını kavrar. 1. Verilen kümeler arasından elemanı olmayan kümeyi gösterir. 2. Boş kümenin eleman sayısının 0 (sıfır) olduğunu söyler. 3. Boş kümenin eleman sayısını yazıyla yazar. 4. Boş kümenin eleman sayısını rakamla yazar. 5. Bir boş küme çizer. 6. Günlük yaşamdan boş kümeye örnekler söyler. 7. Eleman sayısı 0 (sıfır) olan kümeye elemanlar katarak boş olmayan kümeler söyler/yazar. Varlıklar arası ilişkileri kavrar. funduszeue.infoıkları az-çok olma durumuna göre sıralar. funduszeue.infoıkları büyük- küçük olma durumuna göre sıralar. funduszeue.infoıkları uzun kısa olma durumuna göre sıralar. 4. Varlıkları kalın -ince olma durumuna göre sıralar. 5. Varlıkları benzerlik farklılıklar olma durumuna göre sıralar. 6. Varlıkları içerde veya dışarıda olma durumuna göre sıralar. 7 Varlıkları uzağında veya yakınında olma durumuna göre sıralar. 8 Varlıkları önünde ya da arkasında olma durumuna göre sıralar. Toplama işlemini kavrar. 1. Daha, ile, ve, toplam, artı sözcüklerinin toplama işlemi ile ilgili olduğunu söyler. 2. Verilen iki doğal sayının toplama işlemini önündeki varlıklarla daha, ile, ve,

6 Doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapar. toplam, artı, eşittir sözcüklerini kullanarak yapar/söyler. 3. Resim kartları arasından verilen iki doğal sayının toplama işlemini varlıklarla ifade eden resim kartını gösterir/söyler. 4. Verilen tek basamaklı iki doğal sayının toplama işlemini rakam ve daha, ile, eder, ve, toplam, artı, eşittir sözcüklerini kullanarak yazar/söyler. 5. Verilen tek basamaklı iki doğal sayının toplama işlemini + ve = simgelerini kullanarak yazar/söyler. 6. Bir doğal sayının 0 ile toplamının kendisi olduğunu söyler. 1. Bir basamaklı bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde yan yana toplayıp sonucunu yazar/söyler. 2. Bir basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp sonucunu yazar/söyler. 3. Bir basamaklı bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde yan yana toplayıp sonucunu yazar/söyler. 4. Bir basamaklı bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp sonucunu yazar/söyler Çıkarma işlemini kavrar. 1. Eksildi, çıktı, eksi, kaldı sözcüklerinin çıkarma ile ilgili olduğunu söyler. 2. Verilen iki doğal sayının çıkarma işlemini önündeki varlıklarla eksildi, çıktı, eksi, kaldı sözcüklerini kullanarak yapar/söyler. 3. Resim kartları arasından verilen iki doğal sayının çıkarma işlemini varlıklarla ifade eden resim kartını gösterir/söyler. 4. Verilen bir basamaklı iki doğal sayının çıkarma işlemini eksildi, çıktı, eksi kaldı sözcüklerini kullanarak yazar/söyler. 5. Verilen bir basamaklı iki doğal sayının çıkarma işlemini -, = simgelerini kullanarak yazar/söyler. 6. Bir doğal sayıdan 0 çıkarıldığında sayının kendisinin kaldığını söyler. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. 1. Bir basamaklı bir doğal sayıdan, bir basamaklı bir doğal sayıyı yan yana çıkarıp sonucunu yazar/söyler. 2. Bir basamaklı bir doğal sayıdan, bir basamaklı bir doğal sayıyı alt alta çıkarıp sonucunu yazar/söyler.

7 Şarkı seslendirir. 1 Sesini doğru kullanır. 2. Atatürk le ilgili düzeyine uygun şarkıları seslendirir. funduszeue.info şarkı seslendirir. funduszeue.infote şarkı söylemeye istekli olur. Küçük kasları ile el-göz koordinasyonunu geliştirir. Top alıştırmaları ile ilgili becerileri kazanır. Makasla kağıt keser. Boyama çalışmaları yapar. Çeşitli baskılar yapar. 4. Geometrik şekiller çizer. funduszeue.info dizer. 1. Çeşitli şekillerde dizilişler yapar. 2. Atmalarla koordinasyonunu geliştirir. 3. Basketbol oynar. 4. Egzersiz çalışmaları yapar.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Örneği

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlanan Öğrencinin;

Adı:

Soyadı:

Doğum Tarihi:

Yaşı: 7

Öğrencinin Ailesine Ait Bilgiler:

 

BABA

ANNE

ADI- SOYADI

  

MESLEĞİ

  

ADRES

EV

  

İŞ

  

TELEFON

EV

  

CEP

  

Öğrencinin Öz Geçmiş Bilgileri:

A- Eğitsel Öz geçmiş Bilgileri

Gittiği okul ve kaç yıldır okula gittiği

İlk Öğretim hazırlık sınıfına gidiyor. 2 yıldır özel rehabilitasyon merkezinden yaralanıyor.

Aldığı Özel eğitim Hizmeti Ve kaç yıldır Aldığı

2 yıldır özel rehabilitasyon merkezinden yaralanıyor.

Rehberlik Araştırma merkezinde yapılan eğitsel tanılama

İşitme engelli, sosyal ve pratik uyum becerilerinde hafif düzeydeki yetersizliği nedeniyle özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine sınırlı düzeyde ihtiyaç duymaktadır.

Özel rehabilitasyon Merkezinde aldığı Hizmet Türü

1 yıl süreyle yapılan program doğrultusunda işitme ve konuşma programına alınması, işitme ve zihinsel alanda bireysel ve grup destek eğitimi alması

B- Tıbbi Öz Geçmiş Bilgileri: Hastaneden verilen sağlık kurulu raporunda bileteral işitme kaybı hafif Düzeyde Mental Retardasyon tanısı koyulmuştur.

Ek Engel Durumu

Düzeyi

Açıklama

Konuşma Bozukluğu

İleri derece

Konuşma ve ses yok

Fiziksel Engeli

Hafif düzey

Vücut hareketlerini kontrollü yapamıyor

İşitme Engeli

İleri düzeyde

Bileteral işitme kaybı

Görme Engeli

Yok

Yok

BEP Hazırlanan Öğrencinin Var Olan Performans Düzeyinin Belirlenmesi

Performans alanları

Performans düzeyi

Öz Bakım Becerileri

Muhammed  öz bakım becerilerini tam bağımsız olarak karşılayamıfunduszeue.infop- soyuna bildiği, yemeğini bağımsız yediği, kişisel tuvalet temizliğini yardım alarak yapabilmektedir. Banyo yapmada anneden yardım almaktadır.

Varlıklar arası ilişkiler (öğrencinin kavram bilgisi)

Muhammed  varlıklar arası ilişkileri bilmekte, gösterildiğinde yapabilmektedir. Nesne eşlemelerini yardımla, örnek gösterildiğinde yapabilmektedir.

Renk Bilgisi

Muhammed  ana ve ara renkleri bilmemektedir. Örnek göterildiğinde aynı rengi çevredeki nesnelerin rengiyle eşleyebilmektedir.

İletişim Becerileri

Alıcı Dil Becerileri

Yönerge alma ve dinleme becerisine sahip değildir. Verilen her türlü yönergeyi yerine getirememektedir.

İfade Edici Dil Becerileri

Çıkaramadığı sesler anlamsız seslerdir. Söylenilen sözcüğü tekrara etmeye çalışmadır. İsteklerini beden gücüyle anlatmaktadır.

Psikomotor Beceriler

Kaba Motor Becerileri

Gelişim çağına uygun kaba motor becerileri olmadığını düşünüyorum. Bacak ve vucut hareketlerini tam olarak kontrol edememektedir.

İnce Motor Becerileri

Muhammed kalem tutabilmekte, blokları üst üste koyabilmektedir. Makas kullanma ve yırtma yapıştırma becerilerinin yetersiz olduğu gözlenmiştir.

Akademik Beceriler

Türkçe

Kaslarını yeterince kullanamadığından çizgi çalışmalrını tam olarak yapamamaktadır. Okuma ve yazma bilmemektedir.

Matematik

1’den 5’e kadar olan rakamları tanımadığı tespit edilmiştir. Nesneler arası eşlemelri yardım alarak yapabildiği gözlemlenmiştir.

Hayat Bilgisi

Kendini ve arkadaşlarını fiziksel olarak tanıdığı gözlenmiştir. Okul kurallarını öğrenemediği gözlenmiştir.

Sosyal Beceriler

Çevresindeki kişilere ve yeni ortamlara uyum problemi yaşamaktadıfunduszeue.infosal kurallara uymada zorlandığı gözlenmiştir. Basit düzeyde isteklerini işaretle belirtebilmektedir. Snirlendiği zaman kendisine ve çevresine karşı saldırgan davranışlarda bulunduğu gözlemlenmiştir.

UZUN DÖNEMLİ VE KISA DÖNEMLİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ

Uzun Dönemli Amaç 1- İletişim becerilerini geliştirebilme.

Kısa dönemli Amaçlar:

1- Tek sözcüğü tekrar eder..

2- Kendini ifade etme becerisi geliştirir.

Uzun Dönemli Amaç 2- Küçük kas becerilerini geliştirebilme.

Kısa Dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->Makasla kâğıt kesme çalışmaları yapar.

<!--[if !supportLists]-->2-     <!--[endif]-->Kâğıt yırtma çalışmaları yapar.

<!--[if !supportLists]-->3-     <!--[endif]-->Kâğıt yapıştırma çalışmaları yapar.

Uzun Dönemli Amaç 3- Okuma becerisini geliştirebilme.

Kısa Dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->Söylenilen sözcüğü tekrar eder.

<!--[if !supportLists]-->2-     <!--[endif]-->Okunulan metni dinler.

<!--[if !supportLists]-->3-     <!--[endif]-->E-l-a-t seslerini doğru olarak seslendirir.

Uzun Dönemli Amaç 4- Yazma becerisini geliştirebilme.

Kısa Dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->Kalemi doğru olarak tutma becerisini geliştirir.

<!--[if !supportLists]-->2-     <!--[endif]--> Verilen örnekteki çizgileri bakarak çizer.

Uzun Dönemli Amaç 5- Ritmik sayabilme.

Kısa Dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->1’den 5’E kadar olan sayıları tanır.

<!--[if !supportLists]-->2-     <!--[endif]-->1’den 5’e kadar ritmik olarak sayar.

Uzun Dönemli Amaç 6- Sınıf ve okul kurallarına uyabilme.

Kısa dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->Sınıf kurallarına uyar.

<!--[if !supportLists]-->2-     <!--[endif]-->Okul kurallarına uyar.

Uzun Dönemli Amaç 7- Özbakım becerilerini geliştirebilme .

Kısa Dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->Tuvalet sonrası el yıkama alışkanlığını kazanır.

<!--[if !supportLists]-->2-     <!--[endif]-->Tuvalet sonrası pantalonunu yardım almadan giyer.

<!--[if !supportLists]-->3-     <!--[endif]-->Yemekten önce ve sonra el yüz yıkama alşıkanlığı kazanır.

<!--[if !supportLists]-->4-     <!--[endif]-->Yardım almadan kıyafetlerini giyip çıkarır.

Uzun Dönemli Amaç 8- Kendini tanıyabilme.

Kısa dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->Vücudundaki duyu organlarının işlevlerini tanır.

Uzun Dönemli Amaç 9- Sosyal becerilerini geliştirebilme.

Kısa Dönemli Amaçlar:

<!--[if !supportLists]-->1-     <!--[endif]-->Sosyal grup içerisine katılabilme.

<!--[if !supportLists]-->2-     <!--[endif]-->Grup kurallarını uyabilme.

<!--[if !supportLists]-->3-     <!--[endif]-->Saldırgan davranışlarını kontrol edebilme

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞİ ÖĞRETİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI

Uzun Dönemli Amaç 1- İletişim becerilerini geliştirebilme.

Kısa Dönemli Amaç

Davranışlar

Araç Gereçler

Ölçüt

Değerlendirme

Başlama ve Bitiş Tarihi

1- İki sözcükten oluşan cümleyi tekrar eder.

—Söylenilen iki sözcüklü basit cümleyi tekrar eder.

—Basit sözcükleri yardım almadan söyler.

— Çevresinde gördüğü eşyanın adını söyler.

— Kendi adını söyler.

Öğretmen, öğrenci, sınıf ortamı,  resimli kartlar.

%

1- Öğrenciye kendi adı söylenir ve dudak hareketlerini taklit etmesi beklenir.

2- Sınıftaki eşyaların isimleri söylenir ve tekrar etmesi beklenir.

3- Günlük hayatta kullandığı eşyaların isimleri sonuna yönerge eklenerek çocuğa söylenir ve tekrar etmesi beklenir. ( Topu ver. Kalem al. Yemek ye. )

10 Eylül

28 Eylül

2- Kendini ifade edebilme becerisi geliştirir.

<!--[if !supportLists]-->—      <!--[endif]-->Kendini basit sözcüklerle ifade edebilir

<!--[if !supportLists]-->—      <!--[endif]-->Yemek ihtiyacını sözel olarak ifade eder.

<!--[if !supportLists]-->—      <!--[endif]--> Selamlama davranışını öğrenir.

<!--[if !supportLists]-->—      <!--[endif]-->Tuvaleti geldiğini basit sözcükle ifade eder.

Öğretmen, öğrenci, sınıf ortamı,  resimli kartlar.

 

1- Adın ne sorusuna Muhammed diye cevap vermesi beklenir.

2- Sabahları okula geldiğinde öğretmene ve arkadaşlarına selam verir.

3- Tuvaleti geldiğinde tuvaletim geldim diyebilir.

4- Yemek ihtiyacını ifade edebiliyor mu?

28 Eylül

19 Ekim

Uzun Dönemli Amaç 2- Küçük kas becerilerini geliştirebilme.

Kısa Dönemli Amaç

Davranışlar

Araç Gereçler

Ölçüt

Değerlendirme

Başlama ve Bitiş Tarihi

1- Makasla kâğıt kesme çalışmaları yapar.

— Kâğıdı rasgele keser.

— İstenilen büyüklükte kâğıt keser.

— Düz çizgi üzerinden kâğıdı keser.

— Basit bir şekli keserek çıkartır.

Kâğıt, makas, önceden kesmek için hazırlanmış materyaller.

%

1- Eline verdiğim kâğıdı rasgele kes. ( Eline verilen kâğıdı rasgele kesebiliyor mu?)

2- Eline verdiğim kâğıdı silgi büyüklüğünde kes. ( Eline verilen kâğıdı silgi büyüklüğünde kasabiliyor mu?)

3- Eline verdiğim kâğıdı çizgi üzerinden kes. ( Eline verilen kâğıdı çizgi üzerinden kesebiliyor mu?)

4- Eline verdiğim kâğıttaki elma resmini keserek çıkart. ( Eline verilen kâğıttaki elma resmini uygun bir şekilde keserek çıkartabiliyor mu?)

19 Ekim

09 Kasım

2- Kâğıt yırtma çalışmaları yapar.

— Kâğıdı rasgele yırtar.

— İstenilen büyüklükte kâğıt yırtar.

— Düz çizgi üzerinden kâğıdı yırtar.

— Basit bir şekli yırtarak çıkartır.

Kâğıt, önceden yırtmak için hazırlanmış materyaller.

%

1- Eline verdiğim kâğıdı rasgele yırt. (Eline verilen kâğıdı rasgele yırta biliyor mu?)

2- Eline verdiğim kâğıdı ataç büyüklüğünde yırt. ( Eline verilen kâğıdı ataç büyüklüğünde yırta biliyor mu?)

3- Eline verdiğim kâğıdı çizgi üzerinde yırt. ( Eline verilen kâğıdı çizgi üzerinde yırta biliyor mu?)

4- Eline verdiğim kâğıttaki armut resmini yırtarak çıkart.( Eline verilen kâğıttaki armut resmini yırtarak çıkarta biliyor mu?)

9 Kasım

30 Kasım

3- Kâğıt yapıştırma çalışmaları yapar.

— Kâğıt parçalarını rasgele yapıştırır.

— Kâğıt parçalarını sınırlandırılmış alana yapıştırır.

— Kâğıt parçalarını basit bir şeklin içine yapıştırır.

— Verilen basit bir şekli kâğıttaki aynı şekil üzerine sınırları denk gelecek şekilde yapıştırır.

— Kâğıt parçalarını karmaşık bir şeklin içine yapıştırır.

Elişi kâğıtları, yapıştırıcı, önceden hazırlanmış materyaller

%

1- Önündeki kâğıtları rasgele yapıştır. ( Elindeki elişi kâğıtlarını A4 kâğıdına rasgele yapıştırabiliyor mu?)

2- Önündeki elişi kâğıtlarını A4 ün üzerine yapıştır. ( Elindeki elişi kâğıtlarını A4 kâğıdının tamamı üzerine yapıştıra biliyor mu?)

3- Önündeki kâğıtları dairenin içine yapıştır. ( Elindeki elişi kâğıtlarını A4 kâğıdına çizilmiş olan dairenin içine yapıştırabiliyor mu?)

4- Elişi kâğıtlarını ayı resminin üzerine yapıştır. ( Eline verilen elişi kâğıtlarını ayı resmini üzerine yapıştırabiliyor mu?)

30 Kasım

21 Aralık

Uzun Dönemli Amaç 3- Okuma becerisi geliştirebilme.

Kısa Dönemli Amaçlar

Davranışlar

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası