6 ay kınasında neler yapılır / [ihtika.ru] Четвертый культурный турецкий курултай. TÜRK KÜLTÜRÜ KURULTAYI.2013. Страница 48.

6 Ay Kınasında Neler Yapılır

6 ay kınasında neler yapılır

Четвертый культурный турецкий курултай. TÜRK KÜLTÜRÜ KURULTAYI.2013. Страница 48.

Yrd. Doç. Dr. M ehmet AKPINAR Bunlardan Ferfene eski yıllarda, genellikle de kış geceleri düzen­ lenen ve sıra gezmesine benzeyen bir eğlence biçimiydi. Bu ferfe- nelerde delikanlılar aralarında para toplayıp masrafları üstlenerek yiyecek, içecek temin ederler ve köy odalarında toplanarak, yöresel türküler söylerler ve oyunlar oynarlardı.(Tan-Turhan,1998) Ayrıca; Ramazan ve kurban bayramlarının ilk günü akşamı nişanlı gençler şerefine köy odalarında toplantılar düzenlenip eğlendirdi. Bu toplantıya da Kızılcahamam’ın Örencik köyünde “Dernek” denilmek­ teydi. (Tuğrul, 1945) Bu muhabbet günlerinde ve özel toplantılarda çalınıp söylenen tür­ külerin bazıları şunlardır: “Meşeler güvermiş varsın güversin” “Sa­ bah oldu sabah oldu”, “Altın tas içinde hay anam kınam ezdiler “Ça­ yıra da vurdum kazmayı”, “Çiğ sütten kaymak mı olur” “Çamlıdere köyümüz de Osmanlıdır soyumuz”, “Ay bulutta bulutta”, “Ey haneler ey haneler” “Sabah oldu güneş doğdu bacadan”.

Bunlardan Sabah oldu ve Altın tas içinde kınam ezdiler adlı türüler yöremizin kına türküleridir.

Kızılcahamam da yapılan düğünlerde ve asker kınalarında halkın ya­ şadığı mutluluk türkülerle ve oyunlarla ifade edilir. Kına geceleri, kına türküleri ve oyunlar açısından çok canlı geçer. Damadın veya as­ kere gidecek olan gencin eline kına yakılmak üzere, evden tepsi içe­ risinde yanan meşaleler eşliğinde kına getirilir iken, mutlaka “sabah oldu sabah oldu” adlı türkü hep birlikte söylenir.

Türkünün yöremizde en çok bilinen ve söylenen sözleri şöyledir.

Sabah oldu sabah oldu Sigaram yanmaz oldu Sigaramın dumanından Gözlerim görmez oldu Tan sesine tan sesine Uyandım yar sesine O yar keklik ben de şahin Konaydım ensesine Sabahın seher vaktinde Üç güzel suya gider İkisi suyun doldurur Biri bana naz eder

COP - 05-Lojistik Faaliyetler Süreci

1/3
Süreç Adı Lojistik Süreci Denetim Tarihi Denetçiler
S/N Sorular Aranacak Bulgular Denetçi Notu (açıklamalar)
 Sorumlu olan kişi kalite politikasını biliyor
Kalite politikamız ,Misyon ve Vizyonumuz mu?
1
nedir?  Birimde görev yapan personeller tarafından
biliniyor mu?
 Özellikle birimde yönetici pozisyonunda
yer alan personelin yapmış olduğu işle ilgili
2 Sizinle ilgili dokümanlar nelerdir.
dokümanlarını bilip bilmediği.

Çalışanın Kalite kayıtlarının nasıl muhafaza


edildiğini bilip bilmediği
 Kalite Kayıtlarının Kontrolü Prosedürü
Bölümünüzde tutulan kalite kayıtlarını nasıl
3 (PR.04.2) ve Kalite Kayıtları Master
ve neye göre muhafaza ediyorsunuz (7.5)
Listesi (FP.04.02.1 ) kullanıp kullanmadığı
 Bilgisayar ortamında olan bilgilerin
Backuplarının alınıp alınmadığı
 Mühendislik değişikliklerinin alınma
Müşteriden gelen mühendislik
yöntemi ve değişiklik olmuş bir parçanın
değişikliklerini size nasıl iletiliyor ? İletilen
4 incelenmesi,yapılan revizyonların sevkiyat
değişiklikler hangi dokümanlara
etiketlerine yansıtılması
yansıtılıyor ? (8.5.6)
 Müşteri Özel İstekleri ve diğer gereklililklerin
Lojistik Faaliyetler sürecinde Müşteri Özel
incelenmesi .
5 İstekleri ve Şartları dikkate alınmış mı? (4.3.2)
 Müşteri Özel İsteklerinin ilgili dokümanlara
yansıtılıp-yansıtılmadığı
Beklenmedik durumlar için örneğin üretim  Hazırlanmış acil durum planı ve bu planda
hattından ürünün geç çıkması gibi durumlar yazan kayıtların kontrolü
6
için bir faaliyet planınız mevcut mu?
(6.1.2.3)
Rev No/Tarihi:01/25.07.2011 FP.08.01.5 - 6
İÇ TETKİK SORU LİSTESİ

2/3
Süreç Adı Lojistik Süreci Denetim Tarihi Denetçiler
S/N Sorular Aranacak Bulgular Denetçi Notu (açıklamalar)
 Depolama ve sevkiyat ile ilgili
Lojistik Faaliyetler süreci ile ilgili
talimatların hazır olup olmadığı
oprasyonel talimatlar hazırlanmış mıdır? Ve
7
operasyonların yapıldığı yerlere asılmış
 Hazırlanan talimatlar operasyonların
mıdır? (7.5)
yerinde olup olmadığı
Ürünlerin taşınmasına ilişkin araç ve  Uygun taşıma araçları kullanılıyor mu?
8 yöntemler tanımlanmış mı? (8.5.4)

Ürünlerin ambalajlama yöntemleri tanımlı  Ambalajlama Gamları incelenmesi


mı? (8.5.4)  Uygulamalar ile Ambalajlama Gamlarının
9
Ambalajlama tanımlanan yöntemlere uygun karşılaştırılması
olarak gerçekleştiriliyor mu? (8.5.4)
 Uygulanmakta olan uygulanabilirlik
Lojistik Faaliyetler sürecinde izlenebilirliği sistemi örneklerinin incelenmesi
10
nasıl sağlıyorsunuz? (8.5.2)

 Depoda ki ürünlerin adetsel kontrol


yöntemi ve depoda bulunan miktarın
Depoda bulunan ürünlerin kontrolünü nasıl
11 kontrolü sağlanmakta mı? Minimum stok
yapıyorsunuz? (8.5.4.1)
seviyeleri belirlenmiş ve takibi
yapılmakta mı?
 Dokümanlara göre sıklık derecesinin
Depo sayımını yılda kaç defa yapıyorsunuz
12 kontrolü
(8.5.4.1)
 Malzeme düşüm yapılırken il giren ilk
Depolama sırasında FİFO kurallarına çıkar kuralı uygulanmakta mı ve bu
13
uyulmakta mıdır? (8.5.4.1) kuralın uygulama örnekleri?

Rev No/Tarihi:01/25.07.2011 FP.08.01.5 - 6


İÇ TETKİK SORU LİSTESİ

3/3
Süreç Adı Lojistik Süreci Denetim Tarihi Denetçiler
S/N Sorular Aranacak Bulgular Denetçi Notu (açıklamalar)
Nakliye /Sevkiyat Denetimleri Planlanıyor  Nakliye Denetim Planının ve uygulamaların
14 mu ? Plana uygun Nakliye Denetimleri incelenmesi
yapılıyor mu ?
 Tanımlanmış süreç hedefleri ve hedeflerinin
Lojistik Faaliyetler süreci süreç hedefler
15 çalışan personel tarafından bilinmesi
nelerdir (6.2)
 Süreç hedeflerine göre süreç
Lojistik Faaliyetler sürecinin süreç
performansının izlenip izlenmediği ve
16 performanslarının takibi sağlanmakta
hedeften sapma durumlarında bir gerekli
mıdır(6.2)
önlemlerinin alınıp alınmadığı

Rev No/Tarihi:01/25.07.2011 FP.08.01.5 - 6

Нижнее меню

An Analytical Evaluation of the Interaction between Nationalism and Language Policies in Turkey’ p. 243-251

Problem Durumu Sosyalleşme, bireyin ait olduğu toplumsal grubun bir parçası haline gelmeyi öğrendiği ve o toplumsal grubun uyguladığı ve kabul ettiği davranışları göz önüne alarak, kendi tutum ve davranışlarını ortaya çıkardığı süreci tanımlayan bir kavramdır. Birey bu süreç esnasındaki tutum ve davranışlarını, diğer bireylerle etkileşim yoluyla yapılandırır (Craig, 1999; Kağıtçıbaşı, 1999). Yazın alanına baktığımızda, sosyal davranışlar çeşitli değişkinlerle ilişkilendirilmiştir. Bu değişkenler arasında, bağlanma stili, sosyal yeterlilik (arkadaşlık becerisi ve akran ilişkileri), cinsiyet ve anne-babanın çocuklarıyla ilişkileri yer almaktadır (Kapıkıran, İvrendi, Adak, 2006). Sosyalleşmenin gerçekleşmesi sürecinde sosyal uyum kavramı önemli bir yer tutmaktadır. Sosyal uyum, kişinin kendisi ve sosyal çevresi ile tutarlı, dengeli ve sürdürülebilir bir etkileşim kurabilmesidir. Birey sosyal uyum sahibiyse, sosyal açıdan yeterli olduğu düşünülmekte ve sosyal becerilerin etkili kullanıldığı kabul edilmektedir. Başka bir ifade ile sosyal uyum, sosyal becerilerin kazanılmasına bağlıdır (Çifci ve Sucuoğlu, 2004; Avcıoğlu, 2005; Yavuzer, 2007; Bacanlı, 2008). Sosyal uyum, bireyin diğer insanlarla uyum gösterebilme başarısı, grupta özgün bir biçimde var olmasıdır (Akıncı, 2007). Sosyal uyum, bireyin diğer bireylerle ilişkilerinde uyumlu olma başarısı gösterme ve çevresi içinde kendi bireyselliğini özgün bir biçimde tanıtabilme çabasıdır. Sosyal uyumdaki başarının bazı ölçütleri vardır. Bunlar;  Farklı gruplara uyum gösterme: Farklı gruplara uygun biçimde davranan, ilişki kuran, yaşıtları ile olduğu kadar yetişkinlere de uyum gösteren birey sosyal açıdan uyumlu bir birey olarak kabul edilmektedir.  Sosyal tutumlar: Toplumca istenen tutum ve tavırları diğer insanlara yönelten, sosyal yaşama bu özellikle katılan kişiler sosyal bakımdan uyumlu sayılmaktadırlar.  Kişisel doyum: Toplumsal ortamda aldığı rolle, kurduğu ilişkiden yeterince doyum sağlayan birey sosyal bakımdan uyumlu olarak kabul edilmektedir (Yavuzer, 2007; Allsopp ve Santos, 2000). Sosyal uyum kavramı irdelendiğinde aslında her alanda kişinin hayatına nüfuz eden ve tek bir disiplinin konusu olmanın dışında, disiplinler arası ağda kendine yer bulan bir ifade olduğu sonucuna ulaşılır. Türkiye’de sosyal uyum alanında yapılan çalışmaların 2016 yılında artış gösterdiği görülmektedir. Yapılan çalışmalar farklı değişkenler açısından analiz edilmeli ve sosyal uyum konusunda en çok çalışılan başlıklar tespit edilmelidir. Çalışmaların bakış açılarının ve yöntemlerinin tespit edilmesi alanda çalışacak araştırmacılar için önem arz etmektedir. Farklı bakış açıları konunun disiplinlerarası ele alınmasını kolaylaştırabilir.Bu bağlamda sosyal uyum kavramının literatürde kullanımıyla ilgili ve disiplinler arası karşılıkları ile ilgili çalışmaların incelenmesinin ve sonuçlarının değerlendirilmesinin önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu öneme istinaden Türkçe literatürde yapılan tez çalışmalarında ilgili kavramın ele alınışı ve çalışma alanlarının sınıflandırılması, içeriklerin incelenmesi amacıyla Türkiye ölçeğinde yayınlanmış olan tez çalışmaları incelenerek bir içerik analizi çalışması yapılmıştır ve aşağıdaki sorulara yanıtlar aranmıştır; 1. Mezuniyet tezlerinin mezuniyet derecesine göre dağılımı nedir? 2. Mezuniyet tezlerinin üniversitelere göre dağılımı nedir? 3. Mezuniyet tezlerinin başlıklarına göre dağılımı nedir? 4. Mezuniyet tezlerinin bölümlere göre dağılımı nedir? 5. Mezuniyet tezlerinin araştırma desenine (modeline) göre dağılımı nedir? 6. Mezuniyet tezlerinin araştırma metodolojisine göre dağılımı nedir? 7. Mezuniyet tezlerinin veri toplama araçlarına göre dağılımı nedir? 8. Mezuniyet tezlerinin örneklem stratejilerine göre dağılımı nedir? 9. Mezuniyet tezlerinin veri analiz tekniklerine göre dağılımı nedir? Araştırma Yöntemi Araştırmada bilimsel araştırma tekniklerinden nitel araştırma yöntemi olan “doküman analizi” kullanılmıştır. Veri olarak doküman kullanımı görüşme ya da gözlemden farklı değildir ve araştırmalarda sıklıkla kullanılmaktadır. Her tür doküman, anlamın ortaya çıkması, belirsizliklerin ortadan kalkması ve problem sorusu ile ilgili içgörünün keşfedilmesinde araştırmacıya 1992 2017 Bildiri Özetleri Kitabı yardımcı olur (Merriam, 2015).Bu araştırmada “sosyal uyum“ anahtar sözcüğü temel alınarak yayınlanan tüm tezler taranmıştır. Ulaşılan tezler; araştırmacılar tarafından belirlenen ölçütler temel alınarak; araştırmanın teması, araştırmanın yılı, araştırmanın yapıldığı bölüm, araştırmanın yapıldığı üniversite, araştırma modeli, araştırmanın veri toplama aracı, araştırmanın örneklem kitlesi, araştırmanın örneklem tekniği, araştırmanın analiz tekniği alt başlıklarında toplanarak içerik analizi ile bulgulara ulaşılmıştır. İçerik analizi metinlerin ya da eldeki materyallerin içerisinde gizli kalmış anlamların, verilmek istenen mesajların, belirlenmiş bir sistematik içinde gruplandırılarak incelenmesine olanak tanıyan bilimsel bir yaklaşımdır (Güler & Halıcıoğlu &Taşğın, 2015). İçerik analizinin temel amacı, toplanan verileri açıklayabilecek kavramlara ve ilişkilere ulaşmaktır. Mesajın ne olduğunu anlamaya yönelik verileri tümevarım yoluyla analiz eden bir yöntemdir (Güler & Halıcıoğlu &Taşğın, 2015). Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örneklem belirlenirken doküman olarak, 1999-2016 yıllarında Türkiye’de yazılan ve YÖK’te yayınlanan tezler kullanılmıştır. Tezlere Yüksek Öğretim Kurulu’nun internet sitesi (https://tez.yok.gov.tr) üzerinden ulaşılmıştır. Çalışmada; 4 doktora 2 tıpta uzmanlık 47 yüksek lisans tezi olmak üzere toplam 53 tez kullanılmıştır. Geçerlik ve güvenirliği sağlamada örneklem seçiminin önemli olduğu düşünülerek mevcut örneklem sayısı korunmuştur. Anahtar Kelimeler Sosyal Uyum, İçerik Analizi, Tez İncelemesi. Kaynakça Akıncı, G. (2007). Engelli Çocuğa Sahip Olan ve Olmayan Babaların Aile İşlevlerini Algılamaları ile Sosyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. Allsopp, T. & Santos, D. H. (2000). Coloborating To Teach Prosocial Skills. Intervention in School and Clinic, 35 (3); 141-147. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Bacanlı, H. (2008). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Asal Yayınları. Craig, W. (1999). Childhood Social Development. London: Blackwell Publisher. Çifci, İ. & Sucuoğlu, B. (2004). Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Güler, A., Halıcoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma, 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Kağıtçıbaşı, Ç. (1999b). Kültürel Psikoloji. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Kapıkıran, A.N., İvrendi, A. B., Adak, A. (2006). Okul Öncesi Çocuklarında Sosyal Beceri: Durum Saptaması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sayı 19, 19-27. Merriam, B.S. (2015). Nitel Araştırma (Çeviren: Prof. Dr. Selahattin TURAN), 3. Baskı, Ankara: Nobel Akademi. Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara. Yavuzer, H. (2007). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası