Fonksiyon: Parselin hangi alanda kaldığını belirtir (Konut Alanı, Ticaret Alanı, Konut + Ticaret Alanı, Ticaret + Hizmet Alanı, Turizm Alanı, Yol Alanı , Park Alanı, Sosyal Tesis Alanı, vb.)
İnşaat Nizamı: Binanın nasıl inşa edileceğini belirler (ayrık, bitişik, blok, ikiz, serbest nizam gibi)
Ön Bahçe: Parselin ön cephesi ile inşa edilecek bina arasındaki mesafeyi belirler (5 metre, 3 metre gibi)
Yan Bahçe: Parselin yan (komşu parsellere olan cephesi) cepheleri ile inşa edilecek bina arasındaki mesafeyi belirler (5 metre, 3 metre gibi)
Arka Bahçe: Parselin arka cephesi ile inşa edilecek bina arasındaki mesafeyi belirler (5 metre, 3 metre gibi)
Bina Yüksekliği: İnşa edilecek binanın maksimum yüksekliğini ifade eder (12,50 metre, 9,50 metre)
Kat Adedi: İnşa edilecek binanın maksimum kaç kat yapılabileceğini ifade eder (2 kat, 7 kat)
TAKS: Taban Alanı Kat Sayısı, inşa edilecek binanın taban alanının, arsanın alanına oranını ifade eder.
KAKS (Emsal): Kat Alanı Kat Sayısı, binanın inşa edilen tüm kat alanları toplamının arsa alanına oranını ifade eder. Emsal ise KAKS’ın eş anlamlısıdır.
Açıklama: Yukarıda yer alamayan özel koşullar var ise açıklama kısmında belirtilir.
T.C. UYUMAZLIK MAHKEMES HUKUK BÖLÜMÜ ESAS NO : / KARAR NO : / KARAR TR : | ÖZET : mar plan ve buna dayal imar uygulamas sonucunda uranlan zararn tazminine yönelik bulunan davann, sayl dari Yarglama Usulü Kanunu'nun 2/1-b maddesinde yer alan "dari eylem ve ilemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davalar" kapsamnda DAR YARGI YERNDE çözümlenmesi gerektii hk.
|
K A R A R
Davac : N.Ç.
Vekilleri : funduszeue.infoG. I. - Av.Ç.D.E.
Davallar : 1- Osmangazi Belediye Bakanl
Vekili : Av.S.Y.
2-Bursa Büyükehir Belediye Bakanl
Vekili : Av.M.P.
O L A Y : Davac vekili dava dilekçesinde; Bursa 3. dare Mahkemesinde / E. say ile Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge. Altnova Mah., H22D02D2D pafta, adada bulunan 1, 2, 3, 4,5, nolu parsellerin sahipleri olan N.D., S. K., N.Ç., H.D. birlikte davac gösterilerek dava açldn; Bursa 3.dare Mahkemesinin, K/ say ile, davaclarn her tanmaza ilikin olarak ayr ayr dava açmas gerektiinden bahisle dilekçenin reddine karar verdiini; i bu davann, bu nedenle her parsel için ayr olarak açlm olduunu; müvekkili Nuray Çiçekin, adna kaytl olan, Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge. Altnova Mah tarihli dilekçede, Osmangazi Belediyesinin, müvekkilinin tanmaz üzerine, ald karara uygun olarak Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge, Altnova Mah., H22D02D2D pafta, ada, nolu parselleri üzerinde, bir ina gerçekletirip gerçekletirmediini bildirmesini ve müvekkillerinin maduriyetini giderecek ekilde, tanmaz bedelinin ve uranlan zararn ödenmesinin talep edildiini; Osmangazi Belediyesinin TL.nin el atma tarihinden itibaren, müvekkilinin tanmaznn bedeli ve yoksun kald kazanç hesaplanarak yasal faiziyle birlikte daval idareden tahsiline karar verilmesi istemiyle Osmangazi Belediye Bakanlna kar idari yarg yerinde dava açm; Bursa 3. dare Mahkemesi anlan belediye yannda, Bursa Büyükehir Belediye Bakanln da hasm mevkiine almtr.
Davallardan Osmangazi Belediye Bakanl vekili, süresi içinde görev itiraznda bulunmutur.
BURSA 3.DARE MAHKEMES: gün ve E/ say ile, () sayl mar Kanununun 5. maddesinde 'Nazm mar Plan; varsa bölge veya çevre düzeni planlarna uygun olarak halihazr haritalar üzerine, yine varsa kadastral durumu ilenmi olarak çizilen ve arazi parçalarnn; genel kullan biçimlerini, balca bölge tiplerini, bölgelerin gelecekteki nüfus younluklarn, gerektiinde yap younluunu, çeitli yerleme alanlarnn gelime yön ve büyüklükleri ile ilkelerini, ulam sistemlerini ve problemlerinin çözümü gibi hususlar göstermek ve uygulama imar planlarnn hazrlanmasna esas olmak üzere düzenlenen, detayl bir raporla açklanan ve raporuyla beraber bütün olan plandr. Uygulama mar Plan; tasdikli halihazr haritalar üzerine varsa kadastral durumu ilenmi olarak nazm imar plan esaslarna göre çizilen ve çeitli bölgelerin yap adalarn, bunlarn younluk ve düzenini, yollar ve uygulama için gerekli imar uygulama programlarna esas olacak uygulama etaplarn ve dier bilgileri ayrntlar ile gösteren plandr.' hükmüne, 6. maddesinde; 'Planlar, kapsadklar alan ve amaçlar açsndan; "Bölge Planlan" ve "mar Planlar", imar planlar ise, "Nazm mar Planlar" ve "Uygulama imar Planlar" olarak hazrlanr. Uygulama imar planlar, gerektiinde etaplar halinde de yaplabilir. hükmüne, 8. maddesinde; 'Planlarn hazrlanmasnda ve yürürlüe konulmasnda aada belirtilen esaslara uyulur, a) Bölge planlar; sosyo - ekonomik gelime eilimlerini, yerlemelerin gelime potansiyelini, sektörel hedefleri, faaliyetlerin ve alt yaplarn dalmn belirlemek üzere hazrlanacak bölge planlarn, gerekli gördüü hallerde Devlet Planlama Tekilat yapar veya yaptrr, b) mar Planlar; Nazm mar Plan ve Uygulama mar Planndan meydana gelir. Mevcut ise bölge plan ve çevre düzeni plan kararlarna uygunluu salanarak, belediye snrlar içinde kalan yerlerin nazm ve uygulama imar planlar ilgili belediyelerce yaplr veya yaptrlr.' hükmüne yer verilmektedir.
sayl Yasann 2. maddesinde; "dari dava türleri, idari ilemler hakknda yetki, ekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden biri ile hukuka aykr olduklarndan dolay açlan iptal davalar; idari ilem ve eylemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davalar; kamu hizmetlerinden birinin yürütülmesi için yaplan her türlü idari sözlemelerden dolay açlan davalar olarak saylm; idari yargnn idari eylem ve ilemlerin hukuka uygunluunun denetimini yapmakla görevli olduu kurala balanmtr.
dari ilem ve eylemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davalarnn; idari dava türlerinden biri olduu idare hukukunun bilinen ilkelerindendir.
dare, idare hukuku alannda kamu gücüne dayal olarak re-sen ve tek yanl irade açklamas sonucu tesis etmi olduu ilemlere, hukuk alannda yeni durumlar oluturmasyla idari ilem kimlii kazandrmakta ve kural olarak bu ilemler özel yasal düzenlemeler dnda, idari yarg denetimine tabi bulunmakta ve bu ilemler nedeniyle açlan tam yarg davalar da idari yargnn görev alan içerisinde kalmaktadr.
Dosyann incelenmesinden, davacnn, Bursa li, Osmangazi lçesi, 2. Bölge Altinova Mahallesi, H22D02D2D pafta, ada, 3 parsel sayl tanmazn maliki olduu, söz konusu tanmazn uygulama imar plannda yol ve park alan olarak belirlendii ve plann üzerinden 10 yllk bir süre geçmesine karn herhangi bir ey yaplmad ve hukuken el konulduundan bahisle uranld belirtilen ,00 TL maddi zararn tazmini istemiyle baklmakta olan i bu davann açld anlalmaktadr.
Olayda, uyumazln, idarece yaplan imar plan nedeniyle gerçekletirilen hukuki el atma nedeniyle uranld belirtilen zararn tazmini istemiyle açld, bu haliyle davann, idari ilem ve eylemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davas niteliinde olduu ve idari yargnn görev alanna girdii sonuç ve kanaatine varlmtr.
Dier taraftan, söz konusu tanmazn bir ksmna yol yaplmak suretiyle fiilen el atld iddia edilmi ise de; tanmazn büyük bir ksmna uygulama imar plan nedeniyle hukuken el atld açk olup, söz konusu fiili el atmann tespiti halinde fiilen el atlan ksma yönelik olarak ayrca hüküm kurulaca da tartmaszdr.
Açklanan nedenlerle daval idarenin görev itiraznn reddine karar vermitir.
Davallardan Osmangazi Belediye Bakanl vekilinin, adli yarg yararna olumlu görev uyumazl çkartlmas yolunda süresi içinde verdii dilekçesi üzerine, dava dosyas Yargtay Cumhuriyet Basavcl'na gönderilmitir.
YARGITAY CUMHURYET BASAVCISI; Bursa li Osmangazi lçesi 2. Bölge Altinova Mahallesi H22D02D2D pafta, ada 3 nolu parsel sayl m2'lik tanmazn maliki olan davac tarafndan açlan davada, söz konusu tanmazn uygulama imar plannda yol ve park alan olarak belirlendii, plann üzerinden 10 yllk bir süre geçmesine ramen, kamulatrma ileminin yaplmad, bu suretle mülkiyet hakknn süresiz ve belirsiz bir ekilde kstland gerekçesiyle, TL maddi zararn yasal faizi ile birlikte tazminine karar verilmesi istemi ile idari yarg yerinde tam yarg davas açlmtr.
Dava dosyasnn incelenmesi sonucunda; Osmangazi lçesi 2.
sayl Kanunun maddesinin "Belediyeler; imar planlarnn yürürlüe girmesinden en geç 3 ay içinde, bu plan tatbik etmek üzere 5 yllk imar programlarn hazrlarlar. Be yllk imar programlarnn görüülmesi srasnda ilgili yatrmc kamu kurulularnn temsilcileri görüleri esas alnmak üzere Meclis toplantsna katlr. Bu programlar, belediye meclisinde kabul edildikten sonra kesinleir. Bu program içinde bulunan kamu kurulularna tahsis edilen alanlar, ilgili kamu kurulularna bildirilir. Be yllk imar programlar snrlar içinde kalan alanlardaki kamu hizmet tesislerine tahsis edilmi olan yerleri ilgili kamu kurulular, bu program süresi içinde kamulatrrlar. Bu amaçla gerekli ödenek, kamu kurulularnn yllk bütçelerine konulur. / mar programlarnda, umumi hizmetlere ayrlan yerler ile özel kanunlar gereince kstlama konulan gayrimenkuller kamulatrlncaya veya umumi hizmetlerle ilgili projeler gerçekletirilinceye kadar bu yerlerle ilgili olarak dier kanunlarla verilen haklar devam eder." hükmü ile uygulama imar planlarnda kamu yararna ayrlan yerlerin kamulatrlmasn öngörmektedir.
Davaya konu olayda, davacnn maliki olduu tanmazn imar planlarnda yol ve park alan olarak ayrlmasna ramen idare tarafndan yasada öngörülen süreyi de akn uzun bir süre kamulatrma ilemlerine bavurulmad gibi, bir bölümünden asfalt yol geçirilmek suretiyle tanmaza fiilen el atld, bu suretle davaclarn tanmaz üzerindeki tasarruf hakknn kstland anlalmaktadr.
Yargtay çtihad Birletirme Kurulunun 11/2/ günlü, /17 E, /15 K sayl kararnda, kamulatrmasz el atma kavram darenin kanunsuz bir hareketi olarak tanmlanm ve bu eylemden kaynaklanan davalarn mülkiyete tecavüzün önlenmesi veya haksz fiil neticesinde meydana gelen zararn tazmini davas mahiyetinde olduu ve bu bakmdan adli yargnn görevli olduu kabul edilmitir.
Bu nedenle, daval idarenin imar mevzuat hükümlerine tam uygun olmayan ve hareketsizlikle beraber ksmen ve fiilen araziye yönelik tecavüzünün kamulatrmasz el atma temelinde haksz fiilden kaynaklanan ve adli yargnn görev alanna giren bir dava olduu açktr.
Uyumazlk Mahkemesinin 17/11/ tarih ve / sayl kararnda yer alan, "Belediyelerin sayl mar Kanunu 8. maddesi ve maddesinin verdii yetki ile arazi ve arsalar üzerinde imar planlarnn hazrlanmas ve yürürlüe konulmas, arazi ve arsa düzenlemesi gibi faaliyetleri kapsamnda yaptklar imar planlarndan kaynaklanan ilemlerin tek yanl ve kamu gücüne dayanan irade açklamalar ile tesis edilen genel ve düzenleyici ilemler olduu bu yönü ile de idari eylem ve ilemlerden kaynaklanan uyumazlklarn idari yarg yerlerinde çözümlenmesi gerektii tartmaszdr. Buna karlk, Belediyece, Kamulatrma Kanununda öngörülen usul ve yöntemlere uygun idari nitelikte uygulama ilemleri yaplmakszn, dava konusu tanmaza fiilen el atlmas karsnda, idarenin bu eyleminin kamulatrmasz el atma niteliini tad açktr. () darenin dava konusu tanmaza kamulatrmasz el atmasndan doan zararn tazminine yönelik bulunan davann, haksz fiillere ilikin özel hukuk hükümlerine göre görüm ve çözümü adli yarg yerinin görevine girmektedir." eklindeki görüte de ayn hususlarn vurguland görülmektedir.
Açklanan nedenlerle, açlan davann adli yarg yerinde görüm ve çözümü gerekmektedir.
KARAR: Yukarda açklanan nedenlerle sayl Kanunun 10 ve maddeleri gereince, olumlu görev uyumazl çkarlmasna, dosyann Uyumazlk Mahkemesi Bakanlna gönderilmesine karar vermitir.
Bakanlkça, sayl Yasann maddesine göre Dantay Basavcsnn yazl düüncesi istenilmemitir.
NCELEME VE GEREKÇE: Uyumazlk Mahkemesi Hukuk Bölümünün, Serdar ÖZGÜLDÜRün Bakanlnda, Üyeler: Eyüp Sabri BAYDAR, Ali ÇOLAK, Nurdane TOPUZ, Alaittin Ali ÖÜ, Ayhan AKARSU ve Mehmet AKBULUTun katlmlaryla yaplan günlü toplantsnda;
l-LK NCELEME: Bavuru yazs ve dava dosyas örnei üzerinde sayl Yasa'nn maddesi gereince yaplan incelemeye göre, davallardan Osmangazi Belediye Bakanl vekilinin, anlan Yasann 10/2 maddesinde öngörülen yönteme uygun olarak yapt görev itiraznn reddedilmesi ve 12/1. maddede belirtilen süre içinde bavuruda bulunmas üzerine Yargtay Cumhuriyet Basavcs'nca, maddede öngörülen biçimde, anlan daval idare yönünden olumlu görev uyumazl çkarld anlalmaktadr. Usule ilikin herhangi bir noksanlk bulunmadndan görev uyumazlnn esasnn incelenmesine oybirlii ile karar verildi.
II-ESASIN NCELENMES: Raportör-Hakim Takn ÇELKin, davann çözümünde idari yargnn görevli olduu yolundaki raporu ile dosyadaki belgeler okunduktan; ilgili Basavclarca görevlendirilen Yargtay Cumhuriyet Savcs Uurtan ALTUN ile Dantay Savcs Yakup BALn davada idari yargnn görevli olduu yolundaki sözlü açklamalar da dinlendikten sonra GERE GÖRÜÜLÜP DÜÜNÜLDÜ:
Dava, Davacnn Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge. Altnova Mah., H22D02D2D pafta, ada, 3 parsel sayl tanmaznn imar plannda imar yolu ve park alan üzerinde kald, bu suretle tanmaza kamulatrmasz el atldndan bahisle uranlan zarara karlk; fazlaya ilikin haklar sakl kalmak kaydyla imdilik TL.nin el atma tarihinden itibaren, tanmazn bedeli ve yoksun kald kazanç hesaplanarak yasal faiziyle birlikte daval idareden tahsili istemiyle açlmtr.
sayl mar Kanununun Planlarn hazrlanmas ve yürürlüe konulmas balkl 8. maddesinde; Planlarn hazrlanmasnda ve yürürlüe konulmasnda aada belirtilen esaslara uyulur.
a) Bölge planlar; sosyo - ekonomik gelime eilimlerini, yerlemelerin gelime potansiyelini, sektörel hedefleri, faaliyetlerin ve alt yaplarn dalmn belirlemek üzere hazrlanacak bölge planlarn, gerekli gördüü hallerde Devlet Planlama Tekilat yapar veya yaptrr.
b) mar Planlar; Nazm mar Plan ve Uygulama mar Planndan meydana gelir. Mevcut ise bölge plan ve çevre düzeni plan kararlarna uygunluu salanarak, belediye snrlar içinde kalan yerlerin nazm ve uygulama imar planlar ilgili belediyelerce yaplr veya yaptrlr. Belediye meclisince onaylanarak yürürlüe girer. (Deiik dördüncü cümle: 8/8/ KHK/21 md.) Bu planlar onay tarihinden itibaren belediye bakanlnca tespit edilen ilan yerlerinde ve ilgili idarelerin internet sayfalarnda bir ay süreyle e zamanl olarak ilan edilir. Bir aylk ilan süresi içinde planlara itiraz edilebilir. Belediye bakanlnca belediye meclisine gönderilen itirazlar ve planlar belediye meclisi onbe gün içinde inceleyerek kesin karara balar.
Belediye ve mücavir alan dnda kalan yerlerde yaplacak planlar valilik veya ilgilisince yaplr veya yaptrlr. Valilikçe uygun görüldüü takdirde onaylanarak yürürlüe girer. (Deiik üçüncü cümle: 8/8/ KHK/21 md.) Onay tarihinden itibaren valilikçe tespit edilen ilan yerinde ve ilgili idarelerin internet sayfalarnda bir ay süreyle e zamanl olarak ilan edilir. Bir aylk ilan süresi içinde planlara itiraz edilebilir. tirazlar valilie yaplr, valilik itirazlar ve planlar onbe gün içerisinde inceleyerek kesin karara balar.
Onaylanm planlarda yaplacak deiiklikler de yukardaki usullere tabidir.
Kesinleen imar planlarnn bir kopyas, Bakanla gönderilir.
mar planlar alenidir. Bu aleniyeti salamak ilgili idarelerin görevidir. Belediye Bakanl ve mülki amirlikler, imar plannn tamamn veya bir ksmn kopyalar veya kitapçklar haline getirip çoaltarak tespit edilecek ücret karlnda isteyenlere verir.
c) (Ek: 3/7/ - /25 md.) Tarm arazileri, Toprak Koruma ve Arazi Kullanm Kanununda belirtilen izinler alnmadan tarmsal amaç dnda kullanlmak üzere plânlanamaz. hükmü;
Ayn Kanun'un maddesinde, mar hududu içinde bulunan binal veya binasz arsa ve arazileri malikleri veya dier hak sahiplerinin muvafakat aranmakszn, birbirleri ile, yol fazlalar ile, kamu kurumlarna veya belediyelere ait bulunan yerlerle birletirmeye, bunlar yeniden imar planna uygun ada veya parsellere ayrmaya, müstakil, hisseli veya kat mülkiyeti esaslarna göre hak sahiplerine datmaya ve re'sen tescil ilemlerini yaptrmaya belediyeler yetkilidir. Sözü edilen yerler belediye ve mücavir alan dnda ise yukarda belirtilen yetkiler valilikçe kullanlr.
Belediyeler veya valiliklerce düzenlemeye tabi tutulan arazi ve arsalarn datm srasnda bunlarn yüzölçümlerinden yeteri kadar saha, düzenleme dolaysyla meydana gelen deer artlar karlnda "düzenleme ortaklk pay" olarak düülebilir. Ancak, bu maddeye göre alnacak düzenleme ortaklk paylar, düzenlemeye tabi tutulan arazi ve arsalarn düzenlemeden önceki yüzölçümlerinin yüzde krkn geçemez.
(Deiik üçüncü fkra: 3/12//1 md.) Düzenleme ortaklk paylar, düzenlemeye tâbi tutulan yerlerin ihtiyac olan Milli Eitim Bakanlna bal ilk ve ortaöretim kurumlar, yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeil saha, ibadet yeri ve karakol gibi umumî hizmetlerden ve bu hizmetlerle ilgili tesislerden baka maksatlarla kullanlamaz.
Düzenleme ortaklk paylarnn toplam, yukardaki fkrada sözü geçen umumi hizmetler için, yeniden ayrlmas gereken yerlerin alanlar toplamndan az olduu takdirde, eksik kalan miktar belediye veya valilikçe kamulatrma yolu ile tamamlanr.
Herhangi bir parselden bir miktar sahann kamulatrlmasnn gerekmesi halinde düzenleme ortaklk pay, kamulatrmadan arta kalan saha üzerinden ayrlr.
Bu fkra hükümlerine göre, herhangi bir parselden bir defadan fazla düzenleme ortaklk pay alnmaz. Ancak, bu hüküm o parselde imar plan ile yeniden bir düzenleme yaplmasna mani tekil etmez hükmü yer almtr.
Dava dosyasnda bulunan Osmangazi Belediye Bakanl mar ve ehircilik Müdürlüünün, gün ve // sayl yazsnda; Altnova Mahallesi, H22d 02d 2d pafta, ada, 3 parsel, Büyükehir Belediye Bakanlnca gün ve / say ile onayl 1/ ölçekli Kentsel Dönüüm Salklatrma Projesi Yalova Yolu Güzergah Uygulama mar Plan kapsamnda m2 lik ksm yolda, m2 lik ksm da yeil alanda kalmakta iken Büyükehir Belediye Meclisinin gün ve sayl karar / say ile Kentsel Dönüüm ve Geliim Alan ilan edilmitir. denildii; yine ayn Müdürlük tarafndan hazrlanm bulunan tarih ve sayl Revizyon Krokisinin incelenmesinden; Altnova mahallesi, adann, 1, 2,3,4 ve 5 parsel sayl tanmazlardan olutuu, parseller üzerinde, taral olarak gösterilen m2lik ksmna asfalt yol yaplmak suretiyle el atldnn belirtildii; söz konusu krokide, bu davann konusunu oluturan 3 parsel sayl tanmaz üzerinde yol bulunmadnn görüldüü, dolaysyla bu tanmaza fiilen el atlmad anlalmtr.
Öte yandan, tanmazn imar plannda dere mutlak koruma alannda kalmas nedeniyle tanmaz üzerindeki tasarruf yetkisinin kstlanmas nedenine dayal olarak baka bir davacnn Asliye Hukuk Mahkemesi nezdinde açt tazminat davasnda, bu Mahkemece günlü, sayl Kamulatrma Kanununun Geçici 6 nc maddesinin baz fkralarnn iptali istemiyle Anayasa Mahkemesine yaplan itiraz bavurusunda; Anayasa Mahkemesi tarih ve E: /93, K: / sayl kararnda Davacnn mülkü üzerinde tasarruf etme hakknn kstlanmas, idarenin bir eyleminden deil, idari bir ilem niteliinde olduu tartmasz olan imar planndan kaynaklanmaktadr. Olayda, idarenin fiili el koyma nitelii tayan bir eylemi henüz bulunmamakta, aksine kanunen yapmas gereken kamulatrma ilemlerini yapmamak biçiminde tezahür eden bir eylemsizlii söz konusudur. Öte yandan kamulatrmasz el atmadan söz edilebilmesi için tanmaz zilyetliinin idareye geçmesi ve tanmazn fiilen kamu hizmetine tahsis edilmi olmas gerekmektedir. Oysa, mahkemede görülen davaya konu olayda olduu gibi imar kstlamalarnda tanmaz zilyetlii malikte kalmaya devam etmekte olup, yalnzca malikin ilgili mevzuattan kaynaklanan baz kstlamalara maruz kalmas söz konusu olmaktadr. Sonuç olarak, davacnn tanmaznn imar planlarnda dere mutlak koruma alan nda braklmas nedeniyle, tasarruf hakknn kstlanmasnn kamulatrmasz el atma sonucu olduu ve tasarruf hakknn kstlanmas sebebiyle doan zararn ancak idari yargda açlacak bir tam yarg davasna konu edilebilecei sonucuna ulalmaktadr. Dolaysyla baklmakta olan dava, itiraz bavurusunda bulunan mahkemenin görev alanna girmemektedir. Nitekim, Anayasann maddesi ile, adli, idari ve askeri yarg merciileri arasndaki görev ve hüküm uyumazlklarn kesin olarak çözümlemeye yetkili klnan Uyumazlk Mahkemesinin istikrar bulmu içtihatlar da bu yöndedir gerekçesiyle, Asliye Hukuk Mahkemesince yaplan itiraz bavurusu, bavuran mahkemenin yetkisizlii nedeniyle oybirliiyle reddedilmitir. Yine tanmaz imar plannda spor alan olarak ayrlan dier bir davacnn Asliye Hukuk Mahkemesinde açt tazminat davasnda, daval idarelerin görev itirazlar nedeniyle Dantay Basavclnca çkartlan olumlu görev uyumazlnda, Uyumazlk Mahkemesince olumlu görev uyumazl talebinin kabulü ile ilgili Asliye Hukuk Mahkemesinin görevlilik kararnn kaldrlmas yolunda verilen karar nedeniyle, anayasal haklarnn ihlal edildii iddiasyla Anayasa Mahkemesine yaplan bireysel bavuru üzerine, Anayasa Mahkemesi kinci Bölümünce tarihinde verilen kararda (Bavuru No: /) Mahkemenin gerekçesi ve bavurucunun iddialar incelendiinde, iddialarn özünün Uyumazlk Mahkemesi tarafndan delillerin deerlendirilmesinde ve hukuk kurallarnn yorumlanmasnda isabet olmadna ve esas itibariyle yarglamann sonucuna ilikin olduu anlalmaktadr. (Resmi Gazete, , Say) Son olarak, Yargtay Hukuk Genel Kurulunun tarih ve E/, K/ sayl kararyla, imar planndaki kstlamalardan kaynaklanan hukuki el atmalardan kaynaklanan tazminat istemli davalarn idari yargnn görevinde olduu hüküm altna alnmtr.
Açklanan nedenlerle, Yargtay Cumhuriyet Basavcsnn bavurusunun reddi gerekmitir.
S O N U Ç : Davann çözümünde DAR YARGININ görevli olduuna, bu nedenle Yargtay Cumhuriyet Basavcsnn BAVURUSUNUN REDDNE, gününde, OY BRL LE KESN OLARAK karar verildi.
Bakan Serdar ÖZGÜLDÜR
| Üye Eyüp Sabri BAYDAR
Üye Alaittin Ali ÖÜ
| Üye Ali ÇOLAK
Üye Ayhan AKARSU | Üye Nurdane TOPUZ
Üye Mehmet AKBULUT |
Konsept projeler kapsamında A tipi (1+1) 96 adet, B1 tipi (2+1) adet konut ile C1 tipi (3+1) adet olmak üzere toplam konut üretilecek. A tipi konutlar 64 metrekare, B1 tipi konutlar 84 metrekare ve C1 tipi konutlar ise metrekare olacak. Proje kapsamında apartman blokları 12 kattan oluşurken toplam 19 blok inşa edilecek. Bunun yanı sıra ada içi/dışı altyapı ve çevre düzenlemesi, sosyal donatı yapıları inşaatlarının finansmanı da TOKİ tarafından karşılanacak. Osmangazi Belediyesi’ne ise arsa bedeli karşılığında B1 ve C1 tipi dairelerden adet verilecek. Hamitler’deki toplu konut alanı, bir ayda inşaat uygulamasına hazır şekilde belediye tarafından TOKİ’ye teslim edilecek. TOKİ arsa bedeli karşılığında belediyeye devredeceği konutları 16 ayda tamamlayacak. Belediyeye devredilen konutlar haricindeki stok konutların satışı ise TOKİ tarafından gerçekleştirilecek.
Başkan Altepe, “Toplumu en çok ilgilendiren konuların başında toplu konut geliyor. Biz de bu konuda üzerimize düşeni yapmak için kolları sıvadık. Hayata geçireceğimiz proje sayesinde Osmangazi’de kentsel dönüşümde de önemli adımlar atılacak.” diye konuştu. Toplu Konut Projesi’nin Osmangazi Belediyesi’nin büyük projelerinden birisi olduğunu belirten Altepe, AK Parti Bursa Milletvekili ve Grup Başkan Vekili Faruk Çelik ve AK Parti Bursa Milletvekili Zafer Hıdıroğlu’nun da katıldığı protokol imza töreniyle bu konuda nihai sonuca ulaştıklarını belirtti. Bir ay içinde temel atma aşamasına gelineceğini belirten Altepe, Yıldırım Belediyesi’nin de TOKİ işbirliğiyle Toplu Konut Projesi olduğunu ve iki belediyenin birlikte temel atma töreni düzenlemeyi planladıklarını belirtti. Altepe şöyle konuştu: “İller Bankası’ndan toplu konut yapımı için 15 milyon YTL kredimiz bulunuyor. Biz bu krediyi de kentsel dönüşüm amacıyla Tabakhaneler ve Kamberler bölgesinde kullanacağız. Toplu konut konusunda bundan sonraki hedefimiz 10 bölgede daha kentsel dönüşüm amaçlı çalışmalar yürütmek.”
BeğenYükleniyor
Tags:imar durumuimar durumu sorgulamaosmangazi belediyesiosmangazi e-imarosmangazi eimarosmangazi imar
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası