türkçe dil etkinliği plan örnekleri / Günlük Eğitim Akışı - AÇEV Okul Öncesi

Türkçe Dil Etkinliği Plan Örnekleri

türkçe dil etkinliği plan örnekleri

Anaokulu Etkinlikleri

Çoklu Zeka Türüne Hitap Eden Okul Öncesi Etkinlikler Nelerdir?

 

Türkçe Dil Etkinliği

 

Okul öncesi dönemde “Türkçe Dil Etkinliği” adı altında olan bu etkinlik türü çocuğun; düşünme, anladıklarını ve duyduklarını tekrar etme, dil becerilerinin geliştirilmesi ve telaffuz yeteneğine oldukça faydası olan bir etkinlik türüdür.

 

Peki türkçe dil etkinliklerinde neler yapılır?

  • Hikaye Öncesi Etkinlikler

    Hikaye öncesinde çocuğu hikayeye hazırlamak gerekli olup hikayede geçen kavramların, anlamların açıklanması hikaye esnasında çocuğun hikayeyi daha kolay anlamasına yardımcı olacaktır. Hikaye öncesinde yapılan etkinlikler ise; Sohbet, Parmak Oyunu, Şiir, Tekerleme-Bilmece gibi etkinliklerdir. Sohbet esnasında çocuk kendini daha rahat ifade etmeyi öğrenir. Grup içerisinde çekingenlik, içekapanıklık söz konusu ise bir süre sonra sohbete katılarak kendini ifade etmeye başlar. Parmak oyununda parmak kaslarını geliştirilir ve dilin işlevi arttırılır. Şiirde duygu ve düşüncelerini anlamaları için okul öncesi dönemde kısa, net ve anlaşılır olunmalıdır. Şiir çocukların dikkat sürelerinin arttırmakta etkili olmaktadır (okul öncesi çocukların max. dikkat süresi dk arasındadır). Artikülasyon bozukluğunun giderilmesinde anlama ve kavramada etkilidir. Mecaz anlamları anlamada yararlı olmaktadır. Tekerleme-Bilmece etkinliğinde yeni kelimeler öğrenilir bu da hayal güçlerinin geliştirilmesinde faydalı olmaktadır. Aynı zamanda eğlenme, düşündürme ve eğitimine katkıda bulunma açısından oldukça yararlıdır.

 

  • Hikaye Anı Etkinliği

    Çocuklar hikaye anlatmayı ve dinlemeyi fazlaca severler. Hikayelerin çocuklar üzerinde; yeni kelimeler öğrenip, hayal kurmayı, hikayedeki karakteri gözünün önünde canlandırmayı ve sınıf içerisinde toplulukta nasıl durulması gerektiğine dair faydası olur. Arkadaşlarına karşı saygı duymayı öğrenirken aynı zamanda empati yeteneğini geliştirir. Kavram, mekan, şekil, renk ve yön kavramlarının desteklenmesine de yardımcı olur.

 

  • Hikaye Sonrası Etkinliği:

    Yaratıcı dramatizasyon yöntemiyle  hikaye sonrasında dinledikleri ve zihinlerinde hikayeyi canlandırırlar. Canlandırırken söz ve hareketleri bir arada kullanarak yüz mimiklerini de konuya göre kullanmayı öğrenirler. Sohbet için hikaye yarım bırakılabilir. Çocuklar zihinlerinde canlandırdıklarını kendi ürettikleri son ile devam ettirip sonlandırabilir. Düşünme yetenekleri gelişir ve beyin fırtınası yapabilirler. Grup içerisinde hikaye tamamlanırken uyum içerisinde olmayı, birbirlerini dinlemeyi, sevgi ve saygı gibi değerlerimizi öğrenirler. Hikaye sonrasında pandomim yapılabilir. Pandomim, sözsüz sadece mimikleri ve beden dilini kullanarak yapılan  bir oyun türüdür. Dinledikelrini tekrarlamaya zihinde canlandırmaya ve zekayı harekete geçirmeye destek olur.

 

Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinliği

 

Okul öncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık etkinliği çocuğun çoklu zekasına hitap etmeli, becerilerini geliştirmeli ve “ilköğretime hazır” duruma getirmelidir.

 

Okuma yazmaya hazırlık etkinliğiOkuma yazmaya hazırlık etkinliği

 

İlköğretimin ilk başlangıcı olan okul öncesi eğitim etkinliklerinden bir diğeri okuma yazmaya hazırlık çalışmasıdır. Ve bu çalışmalar nedir ve neler yapılır?

Okuma yazmaya hazırlık çalışması çocuğun okula hazır olmasını destekleyen temel bilgi ve beceriler yoluyla bilişsel faaliyetlerinin artmasına katkıda bulunan çalışmalardan biridir. Okuma yazmaya hazırlık çalışması çocuğun akıl yürütmesine, algısal yeteneğini geliştirmesine ve çeşitli kavramları öğrenmesine katkı sağlar. Bu tarz çalışmalarda çocukların yaş, gelişim düzeyi ve bilişsel farklılıkları göz önünde bulundurulur. Okul öncesi dönemdeki çocuklarda, okuma yazmaya hazırlık çalışmasındaki hedefler şunlardır;

  • Kalem tutma ve parmak kaslarının geliştirilmesi,
  • El-göz koorndinasyonunun sağlanması,
  • Dikkat sürelerinin arttırılması,
  • Yazı yazma için araç-gereçlerin doğru kullanımı (kalem tutuşu, kağıdın duruşu, defter-göz mesafesi vs.),
  • Yazı yazmanın veya etkinlik sayfasının yönünü bilmek,
  • Çizgi dikkat çalışmalarını desteklemek,
  • Ses çalışmalarını ve sese uygun yönergeleri desteklemek,
  • Kelime türetmek aynı sesleri bulmak, kafiyeyi bilmek,
  • Kavram çalışmaları yaparak çocuğun ilkokula olgunluğunu desteklemek gibi hedefler bulunur.

 

Matematik Etkinliği

 

Günlük yaşantımızda gerekli olan ve her yerde her şekilde karşımıza çıkan bir etkinlik türüdür. Çocukların dilsel &#; sözel, doğa, mantıksal, sosyal, görsel-mekansal gibi zeka türlerini doğrudan etkiler. Matematik etkinliklerinde;

  • Yazılışları (yazılış yönü), rakamın adı öğrenilerek yazma, duyma, uygulama becerisi kazandırılır. Günlük yaşantımızda oldukça fazla kullandığımız rakamlar öğrenilerek ritmik sayma, adım sayma, rakamları tanıma gibi faaliyetleri de artık kazanmış olur.

Okul Öncesi Matematik EtkinliğiAnaokulu Matematik Etkinliği

  • Matematik etkinliğinde çozuk aynı zamanda şekilleri öğrenir, birbirinden ayırt eder, kavram gelişimi desteklenir ve benzer farklılıkları öğrenir. Şekilleri görsel ve sözel olarak ismiyle tanımaya başlar. Kenar ve köşeleri olan şekillerin de ayrıtlarını saymayı öğrenir.
  • Sıra sayılarını öğrenir (birinci, ikinci)
  • Matematik etkinliğinde çocuk sıra sayılarını kullanarak gruplamaya, grupları oluşturmayı öğrenir.
  • Ölçü birimlerini öğrenir. Uzunluk, hacim, ağırlık, mesafe gibi birimlerle nasıl ölçüldüğünü görsel ve işitsel olarak deneyler. Uygulamalar ve görsellerle öğrenir.
  • Zaman ve saat bilgisi verilerek, saatin içerisinde çocukların (akrep-yelkovan-saniye) ne işe yaradığı, neler olduğu öğretilerek, sosyal çevreye merak uyandırılır  ve gördüğü nesnelere yabancı kalmaz. Saat öğretimi yaşında başlayarak zamanın ne olduğu, saatin neyi göstermeye yaradığı gibi ifadelerle başlayıp, en son saatin kaç olduğu gibi ifadelerle devam edilir. Saat konusu tam olarak yaşına kadar  öğrenilebilir.  yaşlarında tamamen öğrenmesi beklenemez.
  • Günlük yaşantımızda kullandığımız ve geçinebilmemiz için gerekli olan para ve para birimleri çocuğun anlayabileceği düzeyde öğretilebilir.

 

Fen ve Doğa Etkinliği

 

Okul öcesi dönemdeki çocuklar, oldukça meraklı ve araştırmacı yönleriyle aynı zamanda sorgulayıcıdırlar da. Fen ve Doğa etkinlikleri çocukların bu meraklarının giderilmesinde; araştırma, gezi-gözlem ve deney yaparak çocuğun zihin ve dil gelişimine faydası olur. Neden-sonuç ilişkilerini gözlemleyerek ve yaşayarak eğitim ortamı hazırlanır.

 

Okul Öncesi Fen ve Doğa EtkinliğiAnaokulu Fen ve Doğa EtkinliğiDüş Bahçesi Anaokulu Fen ve Doğa Etkinliği

 

Çocuklar doğaya ve çevreye karşı daha duyarlı hale gelerek yaratıcı düşünmeleri sağlanır. Aynı zamanda akıl yürütme, mantık yürütme, fikir verme gibi algıyı harekete geçirerek dil gelişimini de destekler. Grup etkinliği içerisinde kendilerini daha özgüvenli hissederek, paylaşma, yardımlaşma, iş birliğinde bulunma vb. sosyal davranışları gelişir ve çevre duyarlılığı artar. Fen araçlarını ve doğada neler olduğunu öğrenerek kavram gelişimi de desteklenir.

 

 

Okul Öncesi Sanat Etkinlikleri

 

Okul öncesi çocukları gelişimine katkıda bulunan bir diğer etkinlik türü ise; sanat etkinlikleridir. Anaokullarında uygulanan sanat etkinlikleri çocukların işitsel, sözel, içsel, el-göz koordinasyonunu aynı anda kullandığı etkinlik türlerinden olup çocukların yaratıcılıklarını ve estetik duyarlılıklarını geliştirmeyi hedefler. Zaman ve süre kavramının kullanılmadığ, çocukların rahat çalışacakları, yer-zaman ve yaşa göre araç gereç gerektiren bu etkinliklerde çocukları yaratıcılıklarını sağlıklı bir biçimde ortaya koyabilirler.

 

Düş Bahçesi Anaokulu Grup Etkinliği - 1Düş Bahçesi Anaokulu Grup Etkinliği - 2

 

Grup şeklinde sanat etkinliği çalışması yapan çocukların gelişimsel alanları desteklenirken, aynı zamanda toplu halde bir işe başlamayı, sonuçlandırmayı ve bir ekip olmayı öğrenmeleri de gelişir. İşbirliği ve yardımlaşma şeklinde sosyalleşmeye başlarlar. Projelerini bitirdiklerinde yüzlerinde görünen mutluluk; başladıkları işi bitirmeleri sonucunda bir ürün ortaya çıkarmalarıyla küçük/büyük motor becerilerine sağladığı katkının yanı sıra duygusal zekalarında da ortaya çıkan pozitif gelişimin bir göstergesidir.

 

Düş Bahçesi Anaokulu Sumatra Kaplanı Boyama Etkinliği

 

Sanat etkinliklerinde bir çalışma yapılmadan önce çocuklara nasıl bir çalışma yapmak istediklerinin sorulması gibi davranışlar onlara, bir etkinlik yapılırken kendi düşüncelerinin de ne kadar önemli olduğu ve verilen kararların amacın dışında olmadığı sürece saygı ile karşılanması bilincini çocuklara kazandırması yönünden çok önemlidir. Örneğin; nesli tükenmekte olan Sumatra Kaplanı çocuklara öğretildikten sonra onlara verilen resimlerle nasıl bir çalışma yapmak istedikleri sorulur, onların düşünceleri ve nasıl bir etkinlik yapılacağı birlikte tasarlanır. Bu etkinlikte kulak çubuğu ile parmak boyası ve noktalama çalışması yapılmıştır.

Sanat etkinliği çok yönlüdür. Çocuklar yönlendirilerek veya bir etkinlik teması belirtilerek çalışma yapılır. Konuya hakim olmaları sağlanarak kendi yaratıcılıkları ve hayal güçleri ile bir üretim gerçekleştirmeleri hedeflenir. Hayal güçleri kısıtlanmamaılıdır. Örneğin, bir civcivin sarı renk olması onların eğer isterlerse civcivi mor renge boyamalarına engel olmamalıdır. Çünkü burada önemli olan onların hayallerindeki civciv tasavvurudur. Çocuklar amacın dışına çıkmadığı sürece (boya ile elini yüzünü boyamadığı, boncuk vs. materyallerle amacının dışında oynaması, sağa sola fırlatması gibi&#;) gerçekleştirmek istedikleri şeyler için destek olunmalıdır. Okul öncesi çocuklara uygulanabilecek bazı saanat etkinlikleri için aşağıdaki örnekler verilebilir.

  • Artık materyallerle yapılan çalışmalar.(Kolaj vb.)
  • Kağıt katlama, kesme, yırtma-yapıştırma gibi çalışmalar.
  • Çeşitli boyaların kullanıldığı çalışmalar.
  • Yoğurma maddeleri ile yapılan çalışmalar.(Kil, seramik, oyun hamuru vb.)

Düş Bahçesi Anaokulu Oyun Hamuru EtkinligiDüş Bahçesi Anaokulu Sulu Boya Etkinligi

 

Yoğurma maddeleri ile çalışma yapan çocuklar bazı olumsuz duyguları olumlu yöne doğru kaydırmayı sağlarlar (saldırganlık gibi). Bu çalışmaları yaparken yeni tasarımlar ve fikirler ortaya koymak için düşünürler. Parmak kasları gelişimleri artar. Bir işe başladıktan sonra sonuçlandırmayı öğrenirler. Başlangıç &#; sonuç arasında heyecanlı ve istekli bir çalışma yaparlar. Fırça kalem vs. gibi boya malzemelerini nasıl ve ne şekilde kullanılması gerektiğini öğrenirler.

 

Yaratıcı Drama Etkinliği

 

Okul öncesinde; drama etkinliği çocukların yaşamdaki olayları içten geldiği gibi doğaçlama yolu ile ortaya çıkarmasıdır. Drama etkinliklerine katılan çocukların problem çözme becerisi, yaratıcılıkları, hayal güçleri, dil gelişimi, sosyalleşmesi gibi bir çok alanda gelişme gösterdiği bilinmektedir.

 

Drama Etkinliği-1 Düş Bahçesi AnaokuluDrama Etkinliği-2 Düş Bahçesi Anaokulu

 

Örnek etkinlik: Çizilip kesilen balonlara resimler çizilir ve hayal güçlerini de kullanarak müzik eşliğinde balonları gökyüzünde uçururlar. (Hayal dünyaları harekete geçer ve düşünmeyi öğrenirler. Dikkat süreleri artar. Bün duyu alanlarına hitap eden bir çalışma olmuştur. En önemlisi de çocuklar eğlenip mutlu olmuşlardır.)

 

 

Orff ve Müzik Etkinliği

 

Alman müzik bestecisi Carll Orff tarafından geliştirilen orff tekniği müzik, dans, drama, konuşma ve hareket temelleri üzerine kurulmuş, anaokulu çağındaki çocuklar için oldukça zevkli ve müzik &#; ritim gelişimlerine katkı sağlayan kombine bir çocuk gelişimi yöntemidir. Çocukların arkadaşları ile uyum içerisinde müzik yaptığı ve ritim tuttuğu görülmektedir. Okul öncesinde orff ve müzik çalışmaları çocuğun derslerde sosyalleşmesini, işitsel ve beyinsel gelişimine de önemli derecede katkı sağlar.

Orff Etkinliği-1 Düş Bahçesi AnaokuluOrff Etkinliği-2 Düş Bahçesi Anaokulu

Çocuklar çeşitli müzik aletlerini kullanarak, yapılan müzik çalışmalarına eşlik etmeye çalışırlar. Müzik aletlerini tanımaya başlar ve kullanımına ilişkin bilgiler edinirler. Ses ve ritme ayak uydurmaya ilk orff tekniği ile başlamak, onların ileriki yaşlarda olası müzik kariyerlerine de sağlam temeller oluşturur.

 

Orff Etkinliği-3 Düş Bahçesi Anaokulu

 

Orff-müzik etkinliği; müzik aletlerinin kullanımı dışında ritim ve ritme uygun hareketler şeklinde ritme göre hareket etmeyi, müzikte kulak ve ritim duygusunu geliştirmeyi de amaçlar.

 

Jimnastik ve Spor Etkinlikleri

 

Okul öncesi dönemdeki çocuğun en çok sevdiği etkinlik türündendir. Enerji fazlalığı olan okul öncesi dönem, çocuğun atlama zıplama, koordinasyon sağlama gibi jimnastik hareketleri, enerji boşaltımına, vücudun etkin çalışmasına ve rahatlamasına destek olur.

 

Jimnastik Etkinliği-1 Düş Bahçesi AnaokuluJimnastik Etkinliği-2 Düş Bahçesi Anaokulu

 

Vücut sağlığı ve rahatlama, büyüme ağrıları kemik ve vücut sağlığı için jimnastik etkinliği çocuklar için çok faydalıdır. Çocukların vücudu yetişkinlerinkine göre daha esnek ve elastik bir yapıya sahiptir. Spor ve jimnastik hareketleri yaparak büyüyen çocukların yetişkinlik dönemlerinde de vücutları daha esnek bir yapıda olması muhtemeldir.

 

Jimnastik etkiniliği sırasında çocuklar, sözel verilen komutları gerçekleştirirken dinleme-anlama-harekete geçme şeklinde bedensel işlevi yerine getirerek duyusal gelişimlerine destek olunur.

 

Anaokulu Oyun Etkinlikleri

 

Çocukların kendini en rahat ifade edebileceği etkinlik türlerinden biridir. Serbest oyunda çocuk; iç dünyasını dışa çıkarmaya ve çevresinde resmettiği gözlemlediği her şeyi oyunlarına yansıtmaya başlar. İkili üçlü veya kalabalık grup oyunlarında da iletişim becerilerini üst düzeylerde kullanmayı öğrenir. İçe kapanık kendini ifade edemeyen çocuk, oyun esnasında arkadaşlarına karşı kendini ifade etmeye başlayacaktır. Kurallı oynanan oyunların; sosyal çevre ve yaşamdaki kurallara daha rahat adapte olmasına ve uyum sağlamasına katkısı olur. Dil becerilerini ve arkadaşlar arası iletişimi ve saygıyı kuvvetlendirir.

 

Anaokulu Oyun Etkinliği Örnekleri

 

Anaokulu Oyun Etkinlikleri-1 Düş Bahçesi Anaokulu

Yarışma oyunlarına ve tek adım çift adım atlama şeklinde bedensel hareket ve dikkat çalışmalarına örnektir. Yerdeki yönergeleri takip ederek hareket edilen bir oyundur.

 

Anaokulu Oyun Etkinlikleri-2 Düş Bahçesi Anaokulu

Nefes kullanılarak suyun içindeki pinpon topunu bir bardaktan diğer bardağa aktarma oyunudur. Diyafram nefesini kullanmamızda etkili ve sonuca ulaşmak için heyecan verici bir oyun olmuştur.

 

Anaokulu Oyun Etkinlikleri-3 Düş Bahçesi Anaokulu

 

Eşleştirme oyunu görsel zekamızın çalıştırırken aynı zamanda dikkatmizi toplayıp odaklamamızda faydalı olmuştur. Çocuklar görsel aktivitelerden hoşlandığı gibi bilmediği kavram ya da nesneleri öğrenerek sözcük dağarcığını da geliştirir. Sıra beklemeyi sırayla oynamayı arkadaş ilişkilerini de beraberinde öğrendiği bir oyun türüdür.

 

Anaokulu Oyun Etkinlikleri-4 Düş Bahçesi Anaokulu

 

Parmak kaslarımızı geliştirdiği gibi yeni birşeyler ortaya kormamızı da sağlayan bir oyundur. Düşündürür, harekete geçirir. Neden-sonuç ilişkisini ortaya koyar.

 

Anaokulu Oyun Etkinlikleri-5 Düş Bahçesi Anaokulu

 

Çocukların en sevdiği oyunlardan biri de kukla oyunudur. Burada kendi kuklalarını kendileri oluşturarak doğaçlama şekilde kukla gösterisi yaparlar. Hem çok eğlendiler, hem düşünme harekete geçme, hem de dil becerilerine oldukça faydası olan bir oyundur. Doğaçlama yapıldığı zaman kendi iç dünyalarını kuklalarını konuşturarak dışarı çıkarırlar.

37Sınıfımı Keşfediyorum Uyum, Öğrenme Merkezi, İlköğretim Haftası Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Sanat , Müzik )İlköğretim Haftası38Merhaba Arkadaşım, Merhaba Çiçek Uyum, Tanışma, Nezaket Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Drama , Oyun )39El Sık Selam Ver Koş Geleneksel Çocuk Oyunları, Selamlaşma, Tanışma, Nezaket Büyük Grup ( Oyun )40Merhaba Arkadaşım Selamlaşma, Tanışma, Nezaket, Uyum Haftası Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Hareket , Oyun , Müzik )İlköğretim Haftası41Haydi Gel Tanışalım Ritim, Şarkı Söyleme Büyük Grup ( Müzik )42Serçenin Yemek Evi Hayvanları Koruma, YardımlaşmaAç-Tok Büyük Grup ( Fen )Hayvanları Koruma günü43Dünya Çocuklarının Oyunları Kültürel Özellikleri Bilme, Farklı Kültürleri Tanıma, Dünya Çocuk Günü Büyük Grup ( Oyun )Dünya Çocuk Günü44Barış Manço Dünya Çocuk Günü, Barış Değeri, Farklılıklara SaygıAynı-Farklı-Benzer Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )4529 Ekim Cumhuriyet Bayramı Atatürk, Cumhuriyet Bayramı Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )Cumhuriyet Bayramı46Atatürk Albümü Atatürk, Vatanseverlik Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )47Yarın 10 Kasım Atatürk Haftası Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Sanat , Müzik )Atatürk Haftası48Öğretmenimin Resmini Çiziyorum Öğretmenler Günü Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Drama , Türkçe )Öğretmenler Günü49Çadır Kent Kızılay, YardımlaşmaÜçgen Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Kızılay Haftası50Bizim Seçimimiz Demokrasi, Hak, Oy Kullanma, SeçimAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Türkçe , Okuma Yazmaya Hazırlık , Matematik )İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası51Kış Meyvesi İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası, Az-Çok, Eşit, Seçim, GrafikAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Okuma Yazmaya Hazırlık , Matematik )İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası52Yeni Yıl Yeni YılÖnce-Şimdi-Sonra Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Yeni Yıl53Dünya&#;mızı Koruyalım Enerji TasarrufuDoğru-Yanlış Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Oyun , Türkçe )54Geri Dönüşüm1- Atık Avcıları Çöp, Atık, Geri DönüşümAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Türkçe , Matematik )Enerji Tasarrufu Haftası55Geri Dönüşüm 2 – Sembol Atık, Enerji Tasarrufu, Geri DönüşümYeşil,Sarı,Mavi Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Fen , Sanat , Matematik )Enerji Tasarrufu Haftası56Geri Dönüşüm 3- Sev Dünyayı (Geri Dönüşüm, Atık, Çöp, Deney, Enerji Tasarrufu, Kirli-Temiz)Kirli-Temiz Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Sanat , Türkçe )Enerji Tasarrufu Haftası57Hayatımızı Kolaylaştıran İcatlar Elektrikli Ev Aletleri, Enerji Tasarrufu Haftası, Tutumlu Olmak Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Enerji Tasarrufu Haftası58Orman Candır Orman Haftası Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Orman Haftası59Ormanımı Koruyorum Orman Haftası, Güzel, Çirkin, Kirli, TemizKirli-Temiz Büyük Grup ( Drama )60Tohumlar Doğaya Tohum, Çimlenme, Önce-Şimdi-SonraÖnce-Şimdi-Sonra Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Sanat , Türkçe )Orman Haftası61Sessiz İnsanlar Evi Kütüphane Haftası, Kitap, Sevgi, Saygı Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Türkçe , Alan Gezisi )Kütüphane Haftası62Paf ile Puf Dünya Tiyatrolar Günü Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Drama , Türkçe )Dünya Tiyatrolar Günü64Kendi Kitabım Kütüphane Haftası, Dünya Kitap Günü, Yazar, KitapSıra sayısı (birinci-ikinci…) Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Kütüphane Haftası65Kitap Hastanesi Sorumluluk, Kitap Sevgisi Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Dünya Kitap Günü6623 Nisan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Vatanseverlik, Bağımsızlık Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Oyun , Türkçe )Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı67Dünya Çocukları 23 Nisan, Yarım-Tam, Parça-BütünYarım-Tam Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

• “Küçük Mor Balık” isimli hikâye okunur.
“Küçük Mor Balık masmavi denizde yüzüyordu. Yapayalnız ve mutsuzdu. Hiç arkadaşı yoktu. Bir küçük mor balık geldi, “Benimle oynar mısın?” dedi. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Benim beneklerim pembe, seninki mavi. “İki küçük yeşil balık geldi, “Gel, bizimle oyna” dediler. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Mor değilsiniz ki sizler.” Üç küçük sarı balık geldi, “Bizimle oyna,” diye seslendiler ona. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Hiç benzemiyorsunuz bana.” Dört küçük kırmızı balık geldi, “Haydi,” dediler, “bizimle oyna bari”. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Ben kırmızı değilim ki.” Beş küçük mavi balık geldi, “Gel,” dediler, “gel katıl bize.” “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Hiç benziyor muyum size?” Altı küçük turuncu balık geldi, “Gel,” dediler, “birlikte oynayalım.” “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Ben yalnızca benim gibi mor balıklarla oynarım.” Yedi küçük kara balık geldi, “Neden yalnızsın?” diye sordular, “Gel, sen de oyna.” “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Ben morum, sizlerse kara.” “Hiçbir ortak yanım yok kimseyle. İşte bu yüzden, ben hep tek başımayım böyle.” Küçük kara balıklar gülmekten kırıldılar bu söze. Kuyruklarını sallayarak: “Sen göremiyorsun anlaşılan.” dediler “Tüm balıklara bir kez daha bak iyice.” Küçük Mor Balık yeniden baktı mavi benekli mor balığa. Yeşil, sarı, kırmızı, mavi, turuncu, kara balıklara. Yeniden baktı bir bir. Sonra dönüp baktı bir de kendi kuyruğuna “Evet!” diye bağırdı sevinçle, “Evet, hepimizinki aynı; hepimizinki alaca.” Sonra da tüm balıklar neşeyle, kuyruklarını kıvırarak Başladılar kıvrak bir kuyruk dansına. Bilmem inanır mısınız, ama bu öyküyü bana, olayları yakından izleyen, pulları sedefli, kuyruğu ve yüzgeçleri bin bir renkli, sevimli mi sevimli minik bir kara balık anlattı.”
                                                                                                            A.Çınaroğlu


• Hikâyenin ardından çocuklara “Küçük mor balığın karşısına kimler çıktı? Küçük mor balık onlarla neden oynamak istemedi? Daha sonra neler oldu? “gibi sorular sorularak hikâye hakkında sohbet edilir.
• Çocuklara hep birlikte kendi denizlerini ve balıklarını oluşturacakları söylenerek masalara geçilir.
• Açık ve koyu mavi renkteki kuru ve keçeli kalemler dağıtılır. Renk tonları hakkında sohbet edilir. Çocuklardan açık ve koyu mavi renk tonlarını kullanarak resimlerine farklı çizimlerle katkı sağlayabilecekleri söylenir (Gerekirse su, dalga, gökyüzü gibi ipucu verilir).
• Kare şeklinde kesilmiş el işi kâğıtları dağıtılır. Kare kâğıtları dörde katlayarak katlama izlerinden kesmeleri ve daha küçük kareler oluşturmaları istenir. Oluşturulan küçük karelerin bir kısmı kenara ayrılır. Diğer küçük kareler iki köşesinden katlanır ve katlama izinden kesilerek küçük üçgenler oluşturulur.
• Oluşturulan küçük kare ve üçgenleri kullanarak balıklar oluşturmaları ve kâğıtlarına yapıştırmaları istenir. Ortaya çıkan şeklin neye benzediği, balığa benzeyip benzemediği sorularak cevaplar dinlenir. Boyalarını kullanarak çalışmalarını tamamlayabilecekleri söylenir.
• Tüm çalışmalar panoya asılır. Panonun kocaman bir deniz olduğu ve bu denizde birbirinden farklı bir sürü balığın yaşadığı söylenerek farklılıklarla bir arada olmanın önemi vurgulanır.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası