HERHANGİ BİR ŞEYİ (AŞAĞI YUKARI) SONSUZA KADAR NASIL HATIRLARSIN?
okuma/oynama süresi: 20 dakika
hazırlayan: nicky case · ekimARALIKLI TEKRARLAMA'NIN BİLİMİ
ARALIKLI TEKRARLAMA SANATI
Bir de, bu etkileşimli çizgi öykü KAMU MALIDIR yani eğitimsel, kişisel hatta ticari amaçlar için kullanmakta serbestsin. Şimdiden izin veriyorum! (Kodu indir) (Bu çizgi öyküyü çevir)
Öte yandan, bu işi 1,+ Patreon destekçim olmadan yapamazdım. Sevdiğim işi yapmamı sağladıkları için onlara çok teşekkür ederim! 💖 (Destek atmak ister misin? Buraya tıkla!)
Okumalar
Devlerin omuzları falan filan. Aralıklı Tekrarlama'yı günlük hayatıma yedirmemi sağlayan okumalar:
Ve oynayarak daha fazla şey öğrenmek istersen, Explorable Explanations'a bir göz at! 🕹️
Daha Fazla Teşekkür
👀 Bu projenin berbat olmamasını sağlayan bütün deneklerime teşekkürler: Aatish Bhatia, Adam Filinovich, Aimee Jarboe, Alex Jaffe, Amit Patel, Andy Matuschak, B Cavello, Chris Walker, Frank Lantz, Gal Green, Glen Chiacchieri, Hamish Todd, Henry Reich, Jacque Goupil, James Lytle, Jez Swanson, Josh Comeau, Kayle Sawyer, Levi Robertson, Marcelo Gallardo, Martyna Wasiluk, Michael Nielsen, Mikayla Hutchinson, Mike Gifford, Monica Srivastava, Owen Landgren, Paul Butler, Paul Simeon, Philipp Wacker, Pontus Granström, Rowan, Sebastian Morr, SpacieCat, Tanya Short, Tim & Alexandra Swast, Tom Hermans, Toph Tucker, Will Harris-Braun, Zeno Rogue
📹 Leitner Kutusu hazırlama videosu için Chris Walker'a teşekkürler! (Not: Chris de etkileşimli şeyler hazırlıyor!)
🐞 Mobil Safari'nin sonsuz arızalarını çözmeme yardımcı olan Omar Rizwan'a teşekkürler.
🔊 Bu proje Creative Commons lisanslı Wikimedia Commons ve FreeSounds sesleri kullanarak hazırlanmıştır. (Bütün jeneriğe bakınız.)
💖 Ve bir kez daha yaptığım işi mümkün kılan Patreon destekçilerime kocaman teşekkürler:
🙏 Ve son olarak, jeneriği okuma nezaketini gösterdiğin için sana teşekkür ederim! And finally, thank you for being the kind of person who sits through the credits! You can Hazırladığım diğer şeylere bakabilir, beni Twitter'da takip edebilir, ya da bana Pateron'dan destek olabilirsin.. Umarım bu çizgi öykü sana azıyla çoğuyla faydalı olabilmiştir.
Mutlu öğrenmeler!
~ Nicky Case
ve bu oyunun adı da
ARALIKLI TEKRARLAMA
Aralıklı Tekrarlama = ____ + ____
sınama + zaman
3 yaygın ama etkisiz öğrenme/öğretme yöntemi
desler, hızlı anlatım ve tekrar okumadır
Yunan Mitolojisinde, ____ tanrıçası ________ tanrıçalarının annesiydi
Bellek, Müzlerin annesi
tekrarlarının en iyi zamanlaması
artan aralıklarla olur!
Deneysel bellek biliminin öncüsü
Hermann Ebbinghaus'dur.
Unutma Eğrisi (tekrarsız) şuna benzer
(not: önce hızla azalır, sonra yavaşça - "üstel zayıflama")
Unutma Eğrisi (güzel aralıklı tekrarlarla) şuna benzer
(not: tekrarlar arası artarak gidiyor)
Leitner Kutusu'nu kullanırken her seviyenin araları (tekrarlar arasındaki gün sayısı) ______
iki katına çıkar
Leitner Kutusu oyunu:
kartı bilirsen, kartı ______ koyarsın.
bir Seviye üste
Leitner Kutusu oyunu:
kartı bilemezsen, kartı ______ koyarsın!
1. Seviye'ye
Internet'teki rastgele bir çizgi öyküye göre, Aralıklı Tekrarlama kartlarımı ______ , ______ , ve ______ .
küçültmeli, bağlamalı ve anlamlandırmalıyım.
Bu nedir?
Bu organelin adı "mitokondri". Mitokondri hücrenin enerji kaynağıdır. Neredeyse bütün ökaryot (çekirdekli) organizmalarda bulunur. Mitokondrinin kökenine dair en fazla kabul gören hipotez Endosimbiyoz Teorisi'dir: yaklaşık ~ milyar yıl önce, bir prokaryot (çekirdeksiz) hücre bir başka hücre tarafından "yutuldu", ve bir şekilde hayatta kalıp yutan hücrenin içinde yaşamaya devam etti.
Bu nedir?
Mitokondri
Mitokondri hücrenin _______ .
enerji kaynağıdır // bonus not: cidden ama onlarsız hep ölmüştük.
Mitokondri neredeyse bütün ____ organizmalarda bulunur.
ökaryot
Ökaryot hücreler
çekirdeklidir. // bonus not: "eu"=iyi, "karyon"=çekirdek
Prokaryot hücreler
çekirdekSİZdir. // bonus not: "pro"=önce, "karyon"=çekirdek
Mitokondrinin kökenine dair en fazla kabul gören hipotez
Endosimbiyoz Teorisi'dir. // bonus not: "endo"=iç, "sym"=birlikte, "bio"=yaşayan
Endosimbiyoz Teorisi'ne göre mitokodri yaklaşık ____ önce ortaya çıktı.
~ milyar yıl
Endosimbiyoz Teorisi'ne göre ilk mitokondriler
bir prokaryotu başka bir hücre yutunca oluştular.
sonra yapmaya devam ↻
sonra öğrenmeye devam ↻
NE öğrenmek istiyorsun?
İlginç ne varsa!
NEDEN öğrenmek istiyorsun?
Sırf merak için
NASIL Aralıklı Tekrarlama yapacaksın?
Leitner Kutusu
NE ZAMAN Aralıklı Tekrarlama yapacaksın?
Akşamları
SON
Aralıklı tekrarlamada zamanlamaya yönelik farklı algoritmalar vardır.
Ders çalışırken nasıl bir yöntem kullanıyorsunuz ? Benimsediğiniz bir ders çalışma yöntemi var mı ? Okulda öğrendiğiniz bilgilerinizi nasıl tekrar ediyorsunuz ? Uyguladığınız bir ders çalışma tekniği var mı ?
Bu yazımızda sizlere farklı farklı deneyebileceğiniz 8 tane ders çalışma tekniğini aktaracağız. Yazımızın temel içeriği sadece ders çalışma teknikleri üzerine olacaktır. Yani burada bir bilgiyi veya bir dersi ya da konuyu hangi yöntemlerle öğrenirim ? Bir konuyu öğrenmek için ona ne şekilde çalışmalıyım ? gibi sorulara cevap arayacağız. Verimli ders çalışma konusunda neler yapabilirim ? Özel bir sınav türüne hazırlanırken neler yapmalıyım ? gibi sorulara verimli ders çalışma kategorimizden ulaşabilirsiniz. Yazımızda sadece ders çalışma tekniklerine değineceğiz.
Bu 8 farklı ders çalışma tekniğine geçmeden önce verimli bir şekilde ders çalışmayı sağlamak için belirli alışkanlıkları da edinmemiz gerekiyor. Uygulayacağımız ders çalışma teknikleri kadar önemli olan bu alışkanlıklar bedenimizin zinde ve enerjik olması açısından çok kıymetlidir.. İsterseniz önce bu alışkanlıkları detaylandıralım daha sonra ise 8 farklı ders çalışma tekniğimizi maddeler halinde açıklayalım.
Verimli bir şekilde ders çalışmak için bedeniniz, zihnimiz ve ders çalıştığımız ortam buna uygun olmalıdır. Aşağıdaki alışkanlıklara uymanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
AS3O ders çalışma yöntemi öğrencilerin okuduğunu anlaması için geliştirilmiş bir tekniktir. Teknik aklınızda As 30 şeklinde kalabilir. Bu tekniğe göre 5 farklı aşamada okuduğumuzu anlamaya çalışırız. AS3O tekniği genel olarak daha önce bildiğimiz fakat tam hakim olamadığımız konular için geçerlidir. Bir sınava hazırlanıyorsanız bu teknik sizin için bire birdir.
Soru yaz bölümünden sonra tüm aşamaları kağıt kalem kullanmadan gerçekleştirmemiz gerekiyor.
Bu tekniği uygulayacağınız dersi 1 defa da olsa dinlemeniz veya daha önce çalışmış olmanız gerekiyor. Hatırlamaya çalışmak, öğrenmek için okumaktan çok daha faydalıdır. Hatırlamaya çalıştığımızda beynimiz bilgiyi bulmak için daha fazla çaba harcar ve bilgiyi unutmamak üzere ezberleriz. Çünkü o bilgiyi geri getirme yolunu edinmiş oluruz. Bunun için kullanabileceğiniz kendinize ait ders tekrar etme yöntemleri de olabilir. Fakat ben şu 2 tanesini tavsiye ediyorum.
Sürekli tekrar ders çalışma tekniği öğrencileri bir gece önceden çalışmak yerine daha uzun süre çalışmaya teşvik eder. Beynimiz bir şeyi neredeyse unuttuğunda, o bilgiyi hatırlamak için daha çok çalışır. Çalışmanızı aralıklı yapmak, zihninizin fikirler arasında bağlantı kurmasına ve daha sonra kolayca hatırlanabilecek bilgiler üzerine inşa etmesine olanak tanır.
Bu ders çalışma tekniğini denemek için defterinizi ya konu kitabınızı aşağıdaki çizelgeye benzer aralıklarla gözden geçirin:
Dersleri ve konuları sık tekrar etmek ve ders işlenirken konuyu iyi dinlemek çok önemlidir.
Bu yöntem, konunun ezberlenmesini ve anlaşılmasını geliştiren öğrenmeye aktif bir yaklaşım getirir. Yöntem aklınızda 4 rakamını A harfine çevirerek, OBAT olarak aklınızda kalabilir. Yukarıdaki AS3O ders çalışma yöntemine benzer şekilde, OB4T, süreçteki altı adımı temsil eden bir kısaltmadır.
Feynman Ders Çalışma Tekniği, bir kavramı sade ve basit terimlerle açıklayarak hızlı bir şekilde öğrenmenin etkili bir yöntemidir. “Bir şeyi iyi anlamak istiyorsanız, basitçe açıklamaya çalışın” fikrine dayanır. Bunun anlamı, bir kavramı kendi kelimelerimizle açıklamaya çalışırsak, muhtemelen onu çok daha hızlı anlayacağımızdır.
Nasıl işler :
Leitner Sistemi , bilgi kartlarına dayalı bir ders çalışma yöntemidir. Bu sistem için elinizde 5 tane kutunun bulunması gerekiyor. Her bir kutudaki bilgiyi kaç günde bir tekrar edeceğimizi belirliyoruz. Aşağıda kutuları ve tekrar etme günlerini sıraladık.
Kutulardaki bilgileri hangi aralıklarla tekrar edeceğimizi belirledikten sonra, kendimize çeşitli bilgi kartları oluşturuyoruz. Bilgi kartlarına öğrenme istediğimiz veya ezberlemek istediğimiz tüm bilgileri yazıyoruz. Ardından, öğrenmek istediğimiz tüm bilgileri Kutu 1e atıyoruz. Her gün Kutu 1den istediğimiz kadar bilgi kartı çekiyoruz.
Bilgi kartlarını çektikten sonra eğer öğrendiysek bilgi kartını Kutu 2ye atıyoruz. 2 günde bir ise Kutu 2ye gidiyoruz ve bir daha o bilgi kartına bakıyoruz. Öğrendiysek onu Kutu 3e atıyoruz. Bu şekilde bilgiler Kutu 5e varana kadar devam ediyoruz. Eğer bilgiyi örneğin Kutu 3e attıysak ama dört günde bir kere baktığımız Kutu 3te ki bilgiyi hatırlayamıyorsak, onu Kutu 2ye atıyoruz sonra orada da hatırlayamadıysak tekrar Kutu 1 gönderiyoruz.
Umarım anlaşılır olmuştur. Kutulara ne zaman uğrayacağınızı tespit etmek için bir takvim oluşturabilirsiniz.
Notlarımızın düzenli olması öğrenmemizi kolaylaştırır. Notlarımızı alırken renkli yazılar yazmak bilgilerin içerikleri hakkında daha fazla bilgiye ulaşmamızı sağlar.
Kişilerin hafızaları üzerinde renklerin çok önemli bir yeri vardır. Özellikle sıcak renkler olarak bildiğimiz kırmızı ve sarı öğrencilerin aklında daha fazla bilgi kalmasını sağlar.
Renkli not tutmak için bazı öneriler;
Görsel kavramları aklınızda daha iyi tutan bir öğrenciyseniz, bilgileri bir şekil olarak düzenlemenize izin veren bir teknik olan zihin haritalamayı deneyin. İlk olarak, boş bir sayfanın ortasına bir kelime yazıyorsunuz. Oradan, ana fikirleri ve anahtar kelimeleri yazar ve bunları doğrudan ana kelimeye bağlıyorsunuz. Devamında diğer kavramları dallanmaya devam edecektir.
Bir zihin haritasının yapısı, beynimizin bilgiyi nasıl depoladığı ve aldığı ile ilgilidir. Notlarınızı sadece yazmak yerine haritalamak, okuduğunuzu anlama becerinizi geliştirebilir . Ayrıca, kavramlar ve fikirler arasındaki ilişkileri geliştirerek büyük resmi görmenizi sağlar.
Peki, bu nasıl yapılır ? Bir örnekle açıklayalım. Ana konumuz psikoloji olsun.
Eğer bilgisayar üzerinden bir zihin haritalama yapmak istiyorsanız mind-meister sitesini kullanabilirsiniz.
Bilgileri öğrenmek için çok değerli olan bu yöntemler hakkında nerede daha iyi kullanılacağına yönelikte bir kaç tavsiyem var. Bu tavsiyelerim için ufak bir tablo oluşturdum. Tüm bilgiler için tüm yöntemlerimizi tabii ki kullanabilirsiniz. Fakat bazı yöntemler bazı bilgileri keşfetmek için daha verimlidir.
Yöntem | Kullanılabileceği Durum veya Konu |
AS3O Yöntemi | Ezberleme gerektiren bilgiler, Bir yazılı sınava hazırlanırken |
Hatırlamaya Çalış | 1 kez olsun dinlenilmiş her ders için kullanılabilir. |
Aralıklı Tekrar | Sınava çalışırken kullanmayın, Uzun vadede aklınızda kalması gereken bilgiler için |
OB4T Ders Çalışma Yöntemi | Ezberleme gerektiren bilgiler, Bir yazılı sınava hazırlanırken |
Feynman Ders Çalışma Tekniği | Çok yönlü bir tekniktir. Her durum için uygundur. Bu teknik için biraz vaktinizin olması gerekiyor. |
Leitner Sistemi | Uzun vadeli bilgiler içindir. Formüller veya yabancı dil kelimeleri için mükemmeldir. |
Renk Kodlu Notlar | Tüm çalışmalar esnasında ve her çalışma biçimine ek olarak kullanabilirsiniz. |
Zihin Haritalama | Kitabın karışık anlattığı, kafanızın karıştığı konular için çok değerlidir. Tüm durumlarda kullanılabilir. |
Muhammed Ali Coşkun
Okul Psikolojik Danışmanı, Rehberlik Öğretmeni, Europass Onaylı Oyun Terapisti, Europass Onaylı Çocuk Resimleri Analisti
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası