lgs katsayıları 2018 / LGS Bilgileri ve Puan Hesaplama

Lgs Katsayıları 2018

lgs katsayıları 2018

LGS sınav sonuçları ne zaman açıklanacak? 2018 Liseye Geçiş Sınavı (LGS) puan hesaplama - MEB

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sisteminin yerine getirilen Liselere Geçiş Sınavı (LGS) sonuçları için geri sayım sürüyor. Öğrenciler ve veliler bu yıl ilk kez uygulanan milyonlarca öğrencinin girdiği LGS sınavının sonuçlarının ne zaman açıklanacağını ilgiyle araştırıyor. Peki, LGS sonuçları ne zaman, saat kaçta açıklanacak? İŞte 2018 LGS sonuçları ile ilgili ayrıntılar...

LGS SONUÇLARI NE ZAMAN, SAAT KAÇTA AÇIKLANACAK?

2 Haziran Cumartesi günü yapılan sınav, aynı gün iki bölüm halinde uygulandı. Sınavda çoktan seçmeli 90 soru soruldu. LGS sınavının sonuçları 26 Haziran 2018 tarihinde MEB'in resmi internt sitesi (www.meb.gov.tr) üzerinden adayların erişimine açılacak. Sonuçların saat kaçta açıklanacağı konusunda resmi bir açıklama bulunmuyor. Sonuçlar açıklandığı an haberimizin içeriğinde yer alacak.

LGS SORU VE CEVAPLARI

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından LGS soru ve cevapları açıklandı. Kitapçıkları incelemek için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz. 

Sayısal Bölüm A Kitapçığı İçin Tıklayınız.

Sözel Bölüm A Kitapçığı İçin Tıklayınız.

LGS PUAN HESAPLAMA NASIL YAPILIR?

Öğrencinin net sayısı o teste ait belirlenen puan katsayısının çarpılmasıyla elde edilir. Lgs’de Türkçeden 20, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük’den 10, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden 10, Yabancı Dil dersinden de 10, Matematik dersinden ve Fen Bilimleri dersinden 20, olmak üzere toplam 90 soru sorulur.

Geçen yıl 8.sınıflar için oldukça sancılı bir yıldı. Liselere Geçiş Sistemi’nde önemli değişiklikler oldu, hem yerleşme şekli hem de sorular değişti. Buna adapte olma noktasında her çocuk aynı şansa sahip değildi. Sınavın sonuçlarını medyaya yansıdığı kadar görmüştük ama sınavı daha detaylı irdeleyebilmemiz adına geçtiğimiz günlerde önemli bir belge yayınlandı. MEB’in geçen sene ilk defa uygulanan yeni Liselere Geçiş Sistemi’nin (LGS 2018)sonuçlarıyla ilgili yayınladığı raporu sizler için inceledim,  raporun benim için önemli kısımlarını sizlerle paylaşmak ve yorumlamak istiyorum.

2017-2018 eğitim öğretim yılında sekizinci sınıftan 1.192.799 öğrenci mezun oldu, bu öğrencilerden 971.657’si merkezi sınava katıldı. Yani öğrencilerin %81,46’sı merkezi sınava girdi. Aslında MEB bu sistemi sınavsız geçiş için tercih etmişti, ama görünen o ki ilk yılda bu konuda çok başarılı olunamamış. MEB’in raporunda dikkat çeken en önemli nokta ise, raporda sadece yerleşen öğrencilerin sonuçlarının yer alıyor olması. Aslında daha doğru bir değerlendirme yapılabilmesi adına tüm adaylara ilişkin sonuçlar yayınlanmalıydı.

Sınav puanlarına ilişkin istatistikleri incelediğimizde, yerleşen öğrencilerin en yüksek net ortalamasının 10 soruda 9,72 net ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, en düşük ortalamanın ise 20 soruda 6,99 net ile Matematik dersinde olduğunu görüyoruz. Diğer testlerdeki ortalamaları yukarıdaki tablodan inleyebilirsiniz.

Soru güçlük düzeyi, testi alan adaylar içinde incelenen soruyu doğru cevaplayanların oranıdır. Güçlük düzey değeri arttıkça soruyu doğru cevaplayanların oranı da artar. 2018 Merkezi Sınavındaki alt testlerin ortalama güçlükleri 0,24 ile 0,84 arasında. Güçlük düzeyi en düşük alt testin Matematik, en yüksek alt testin ise Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi testi olduğu görülmektedir.

Soru ayırt edicilik düzeyi, incelenen soru ile test toplam puanı arasındaki ilişkinin bir göstergesidir. İncelenen soru ile testte yüksek başarı ve düşük başarı gösteren öğrencileri ne kadar ayırt edilebildiği bu istatistikle belirlenmektedir. Merkezi Sınavda ortalama ayırt edicilik değerlerinin 0,31 ile 0,82 arasında değiştiği ve tüm alt testlerdeki ortalama ayırt edicilik değerlerinin yeterli görülen düzeyin (0,30) üzerinde olduğu görülmektedir.

Testin güvenirliği, incelenen testin zaman içinde kararlı, tutarlı sonuçlar sağlaması, sağladığı sonuçların tesadüfi hatadan arınık olması, içerdiği soruların bir bütün olarak tutarlı ölçme yapması açılarından değerlendirilmektedir. Alt testlerin iç tutarlılık katsayılarının 0,65 ile 0,84 arasında değişmektedir. Hesaplanan iç güvenirlik katsayıları Matematik dışındaki tüm alt testlerde uygun görülen seviyenin (0,70) üzerindedir. Matematik alt testindeki sorularda görülen yüksek boş bırakılma oranları, bu alt teste ilişkin iç tutarlılık katsayısının görece düşük olmasında etkili olduğu raporda belirtilmiştir.

2018 Merkezi Sınav’ın puan ortalamasını incelediğimizde yerleşen adayların %66,67’sinin 300-400 puan aralığında, %15,02 sinin ise 400 ve üstü puana sahip olduğunu görüyoruz.

Öğrencilerin sosyoekonomik düzeyine yönelik sonuçlar anne ve baba eğitim düzeylerindeki artışların merkezi sınav puanları üzerinde anlamlı bir artışa yol açtığı rapordaki verilerinden görülmektedir. Eğitim düzeyi yüksek anne ve babaya sahip öğrencilerin puan ortalamalarının diğer öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmektedir. Burada ebeveynlerin eğitim düzeyi yükseldikçe öğrencinin sınava hazırlık sürecinde sunulan imkanların artması önemli bir etkendir.

Yerleşen öğrencilerin sonuçları incelendiğinde en yüksek puan ortalamasının 380,55 ile özel okullarda olduğunu görüyoruz. Devlet okulundan mezun olup sınavla yerleşen öğrencilerin ise ortalaması 339,94. Devlet ve özel okullar arasında çok ciddi bir fark var. Bu farkın pek çok sebebi var. Başta özel okulların çok yoğun şekilde yaptığı sınava hazırlık çalışmaları, bir diğeri sınava hazırlanan çok başarılı öğrencilerin devlet yerine özel okulda burs alarak okuması ve devlet okullarındaki eğitimin giderek zayıflaması sayılabilir. Bu ortalamanın sadece yerleşenlere ait olduğunu düşündüğümüzde Türkiye genelinde tablonun daha da kötü olduğunu anlıyoruz.

Mevcut sıralamada merkezi sınav puanına göre ilk 1.000’e giren öğrencilerin 982’sinin, OBP eklenmiş merkezi sınav puanı kullanılarak yapılan sıralamada da ilk 1.000 öğrenci arasında bulunduğu belirlenmiştir. Raporda diğer başarı düzeylerinde de benzerlik düzeyinin %95’in üzerinde olması OBP’nin sınav puanına dahil edilmesinin, mevcut başarı sıralamasında büyük bir değişim oluşturmadığı belirtilmektedir.

Raporun sonunda iki tane öneri yer almaktadır. Bu önerilerin bir tanesi sınav süresi ile ilgilidir. Bu öneri ile sayısal bölümün süresi 80 dakikaya çıkarılmıştır. İkinci öneri OBP’nin sınav puanına eklenmesiyle ilgilidir. Yapılan simülasyon çalışmasında OBP eklenmesi halinde öğrencilerin merkezi sınav puanına ilişkin başarı sıralamalarında büyük bir değişim görülmediği belirtilmiş.  6. 7. ve 8. sınıftaki notları dikkate alınarak hesaplanan ve 0-100 aralığında değişen OBP’nin, 100-500 puan aralığına ölçeklendirilerek ve 0,12 katsayısı ile çarpılarak sınav puanına eklenmesi, merkezi yerleştirmede kullanılmasının yanında OBP’nin, yerel yerleştirmede de önceliklendirilmesi önerilmiştir. Bu önemli bir değişikliktir. Henüz bir açıklama yapılmadığı için konu netlik kazanmasa da OBP’nin eklenme ihtimali dikkate alınarak hareket edilmesi faydalı olacaktır. Daha önceki yıllarda okul notlarının yerleştirme puanına eklenmesiyle okullar arasında not vermeden kaynaklanan farklılıklardan dolayı bazı öğrenciler puanları yüksek olduğu halde OBP’leri düşük olduğu için geriye düşmüşlerdi.  Bazı okullarda öğrencilerin mağduriyetini engellemek adına çok kolay yapılan yazılılar ile okulların ölçme değerlendirme tarafı oldukça zayıflamıştı. Bu açıdan baktığımızda OBP’nin eklenmesi yine benzer sorunlara sebep olabilecek gibi görünüyor.

Raporun tamamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_12/17094056_2018_lgs_rapor.pdf

Her ay olduğu gibi MEB’in yayınladığı örnek soruları takip etmeyi ve çözmeyi unutmayınız. Aralık ayı LGS örnek sorularının linklerine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

https://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_12/25095829_aralik_ayi_ornek_sorular_sayisal.pdf https://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_12/25095829_ornek_sorular_aralik_ayi_sozel.pdf

Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve İnkilap Tarihi,Din Kültürü ve Yabancı Dil olarak testlerinin soru sayısı toplam 90 adettir.
Her alan için 8’inci sınıf öğretim programlarında belirlenen kazanımlar esas alınarak öğrencinin okuduğunu anlama, yorumlama, sonuç çıkarma, problem çözme, analiz yapma, eleştirel düşünme, bilimsel süreç ve benzeri becerilerini ölçecek nitelikte sorular yer alacaktır.

LGS Ders/Soru Dağılımı

BİRİNCİ OTURUM SÖZEL ALAN
  • TÜRKÇE (20)
  • İNKILAP TARİHİ (10)
  • DİN KÜLTÜRÜ (10)
  • YABANCI DİL (10)
İKİNCİ OTURUM SAYISIAL ALAN

Sınav Süresi

Sınav iki oturum olarak yapılmaktadır.
Sözel alanda 50 sorudan oluşan birinci oturum 75 dakika, sayısal alanda 40 sorudan oluşan ikinci oturum 80 dakika olarak uygulanacaktır.

LGS puan hesaplama yöntemi detayları aşağıda açıklanmıştır.

LGS puan hesaplama yöntemi

LGS de 3 yanlış 1 doğruyu götürdüğü için yapılan her 3 yanlışta bir doğrumuzu silerek netimizi hesaplayacağız ve bunu her ders için ayrı ayır hesaplanır. Örneğin Türkçe 15 Doğru – 3 Yanlış olan bir öğrencinin neti 14 olacaktır.

Dersin zorluğuna göre puanı değişiklik gösterir

Mesela matematiği çok zor olan bir sınavda, Türkiye’nin matematik ortalaması düşün olduğu için matematiğin katsayısı artar Biz bu artıp azalmalar kısaca standart sapma deriz Her sınavın ve her dersin zorluğu farklı olacağı için her sene standart sapma değişir Bu sebeple %100 doğru sonuç vermek pek mümkün olmaz

İlgili dersten hesaplanan netler , o derse ait katsayı ile çarpılır

MEB’in yayınladığı kılavuzdaki ağırlık katsayılarına göre her derse ait katsayılar aşağıdaki gibidir Buradaki katsayılar bir sorunun o ders için ne kadar puan getirdiğini göstermektedir.

Derslere ait puanlar ayrı ayrı hesaplandıktan sonra her öğrenciye verilen taban puan eklenir

Yapılan netlerin dışında MEB her öğrenciye baz bir taban puan vermektedir.

Kaynaklar;

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası