huap kik / US X-RAY Röntgen A.Ş.

Huap Kik

huap kik

 

HUMAN PAPILLOMA VİRÜS (HPV) SATIN ALINACAKTIR

UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

HUMAN PAPILLOMA VİRÜS (HPV) alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası:2017/199642
1-İdarenin
a) Adresi:PAÜ SAĞLIK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ KINIKLI KAMPÜSÜ YENİ HASTANE BİNASI ZEMİN KAT KINIKLI PAMUKKALE/DENİZLİ
b) Telefon ve faks numarası:2582966000 - 2582964712
c) Elektronik Posta Adresi:[email protected]
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa):https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu malın

a) Niteliği, türü ve miktarı:1.770.675 PUAN HUMAN PAPILLOMA VİRÜS (HPV)
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Teslim yeri:PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMA İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ DEPOSU VE PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ MERKEZ LABORATUVARI
c) Teslim tarihi:Yüklenici firma sözleşmenin imzalanmasından itibaren 20 gün içinde çalışır vaziyette teknik şartnamede özellikleri belirtilen cihazı laboratuvara kurmuş olacak ve kitler Laboratuvar Sorumlusunun faksla vereceği siparişi takiben en geç 7(yedi) gün içerisinde 31.12.2019 tarihine kadar peyderpey teslim edilecektir.


3- İhalenin

a) Yapılacağı yer:Pamukkale Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Yeni Hastane Binası Satınalma Müdürlüğü Kınıklı PAMUKKALE DENİZLİ
b) Tarihi ve saati:21.06.2017 - 14:00


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu alımın tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
İdare tarafından ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin kriter belirtilmemiştir.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1.
4.3.1.1. Yetkili kurum ve kuruluşlara kayıtla ilgili belgeler:

Teklif edilecek cihazların ve kitlerin, 98/79/EC Vücut Dışında Tıbbi Tanı Cihazları Yönetmeliği gereği tanı amaçlı olduğunu gösteren IVD CE belgeleri veya FDA onaylı olduğunu gösterir belgeleri (co-testing ve ascustriajı için ) bulundurmalıdır. TİTUBB kayıtları olduğu belgelendirmelidir. Ayrıca fatura edilen malzemelerin SGK tarafından onaylanmış olması zorunludur. 245`le başlayan barkodlar ve Geçici barkodlar kabul edilmeyip, teklif değerlendirmeye alınmayacaktır. ADI GEÇEN YÖNETMELİK KAPSAMI DIŞINDA YER ALAN MALZEMELER İÇİN KALİTE BELGELERİNİN SUNULMASI ZORUNLUDUR.
Ayrıca istekliler tekliflerini http://www.huap.org.tr/ubb/ sayfasında erişime sunulan İBY EKAP (İhale Bildirimi Yazılımı) programı ile hazırlayacak, oluşan teklif dosyasını cd içerisinde teklif zarfı içerisinde ihale komisyonuna verecektir.

4.3.2. Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman:

Kitlerin ve sarfların prospektüsleri, katalogları ve cihazların orjinal ve Türkçe kullanım ve bakım kılavuzu kitapcık olarak veya dijital ortamda ihale dosyasına konulacaktır. Gerekli görüldüğü takdirde istenilen kısımlar için demo istenecektir. Demo istek yazısını takiben 3 iş günü içerisinde firma, laboratuvar sorumlusunun gerekli gördüğü miktarda demoyu sağlayacaktır.


5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif fiyatla birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.

Aşağıdaki özelliklere sahip sistemlerin kurumumuzun moleküler çalışmalarında kontaminasyon riskini azaltacağı gerekçesi ile hem hasta sonuçları hem kullanıcı için avantaj sağlayacaktır.

Fiyat Dışı Unsurun Gerekçesi:

4734 sayılı KİK kanununun 40. maddesi ve resmi gazetenin 27996 sayılı Mal Alım İhaleleri Uygulama Yönetmeliğine göre Fiyat Dışı Unsur Uygulaması yapılacaktır.

Kurumumuz, fiyat, kalite ve teknoloji değerlerini korumak amacıyla aşağıda belirtilen Üstün Teknik Özellikleri değerlendirmeye alacaktır. Bu değerlendirme, üstün teknik özellikleri kanıtlamak amacı ile katılımcı firmaların ihale dosyalarına koymuş oldukları hem orijinal hem de Türkçe olarak hazırlanmış katalog,  kullanım kılavuzu veya kit prospektüsleri vs. üzerinden yapılacaktır.

 

SIRA NO

 

ÜSTÜN TEKNİK ÖZELLİKLER

PUAN KARŞILIĞI

1Kitin içeriğinde veya harici olarak Carry-Over kontaminasyonu önlemek için UNG enziminin bulunması   5 PUAN

 

ÖRNEK UYGULAMA:

A Firması toplam teklif fiyatı 100,00 TL, B Firması toplam teklif fiyatı 104,00 TL olsun. A Firmasının fiyat dışı kriterlerden % ağırlığı 0 (sıfır), B Firmasının fiyat dışı kriterlerden % ağırlığı % 10 olsun.

100,00 x (%100 - %0)=100 x 1 = 100  TL A Firmasının Fiyatı

104,00 x ( %100-%10 )=104,00 x 0,90 = 93,6 TL B Firmasının Fiyatı

Sonuçta B firmasının toplam teklif fiyatı, değerlendirmede fiyat dışı kriterler dikkate alındığında ekonomik açıdan en avantajlı teklif olduğu için seçilecektir.



6. Bu ihaleye sadece yerli istekliler katılabilecek olup yerli malı teklif eden yerli istekliye ihalenin tamamında % 1 (bir) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.

7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 50 TRY (Türk Lirası) karşılığı PAÜ SAĞLIK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ YENİ HASTANE BİNASI ZEMİN KAT SATINALMA MÜDÜRLÜĞÜ KINIKLI DENİZLİ adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Pamukkale Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Yeni Hastane Binası Satınalma Müdürlüğü Kınıklı PAMUKKALE DENİZLİ adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, mal kalem-kalemleri için teklif birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle her bir mal kalemi miktarı ile bu mal kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.
13. Diğer hususlar:
İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde bırakılacaktır.

 

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve AçıklamasıMiktarBirim
HUMAN PAPILLOMA VİRÜS (HPV)1.770.675puan
AYDIN ATATÜRK DEVLET HASTANESİ TIBBİ SARF MALZEME SATIN ALIMI İHALESİ25.08.2021

 

DEVLET HASTANESİ -ATATÜRK-AYDIN SAĞLIK BAKANLIĞI BAKAN YARDIMCILIKLARI

ihale dokumanı için lütfen tıklayınız.

70 (YETMİŞ) KALEM TIBBİ SARF MALZEME ALIMI alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası:2021/444335
1-İdarenin
a) Adresi:KURTULUŞ MH. ÇİNE BULV. NO:61 09100 EFELER/AYDIN
b) Telefon ve faks numarası:2562129222 - 2562147140
c) Elektronik Posta Adresi:[email protected]
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa):https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu malın

a) Niteliği, türü ve miktarı:

70 (YETMİŞ) KALEM TIBBİ SARF MALZEME ALIMI
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.

b) Teslim yeri:AYDIN ATATÜRK DEVLET HASTANESİ/ TIBBİ SARF MALZEME DEPOSU
c) Teslim tarihi:Malzemeler sözleşmenin imzalanmasını müteakip Hastanemiz Tıbbi Sarf Depo Biriminin talebi doğrultusunda peyder pey teslim edilecektir. Malzemeler sipariş verildikten sonra 10 (On) gün içerisinde ilgili Sarf Deposuna teslim edilecektir. (Tebligat Kanunu hükümlerine göre teslim süreleri hesaplanacaktır.) Yüklenici sözleşme süresi içerisinde teslim zaman ve şartlarına 3 (Üç) defa uymadığı ve bu aksaklık mücbir sebeplerden kaynaklanmadığı takdirde Kati Teminatı hazineye irat kaydedilir. Muayene Komisyonunca gerekli görüldüğünde Kamu Kurumlarına analiz için numune gönderilebilir. Bu durumda analiz giderleri yükleniciye aittir. Malzemeler son kullanma tarihlerinin dolmasına 3 (Üç) ay kala, Müdürlüğümüz Depo Biriminin bildirildiği takdirde 15 (onbeş) gün içerisinde, yüklenici firma tarafından uzun miatlılar ile değiştirilecektir.


3- İhalenin

a) Yapılacağı yer:Kurtuluş Mah. Vali Konağı Bulvarı No:61 Efeler AYDIN
b) Tarihi ve saati:31.08.2021 - 14:00


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, İdari Şartname ekinde yer alan Tüzel Kişilerde Ortaklık Bilgilerine ve Yönetimdeki Görevlilere İlişkin Son Durumu Gösterir Belge ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu alımın tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
İdare tarafından ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin kriter belirtilmemiştir.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgeler:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 25 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler veya teknolojik ürün deneyim belgesi.
4.3.2.
4.3.2.1. Ürünlerin piyasaya arzına ilişkin belgeler:

İstekliler ile teklif ettikleri Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamındaki ürünlerin veya cihazların T.C. İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası’na (TİTUBB) ve Ürün Takip Sistemine (ÜTS) kayıtlı olması ve ÜTS ve TİTUBB’da Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı olması gerekmektedir. Bu belge/belgeleri teklif dosyasında sunacaktır. ÜTS ve TİTUBB kapsamı dışında olan ürünler için ise, üretici firma tarafından düzenlenmiş beyanı teklif dosyasında ibraz edeceklerdir.

İstekliler, teklif dosyalarında T.C. İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankasına üretici ve /veya ithalatçı firmaların ve bu firmaların adı altında bayiliklerinin kayıtlı olduğunu belgelendireceklerdir.

Teklif edilen ürünün ihale sıra numarası, ürünün adı, ürünün markası ve ürünün ÜTS ve TİTUBB’na kayıtlı ürün (barkot) numaraları Birim Fiyat Teklif Mektubu Eki Cetvelinde veya ayrı bir listede gösterilecek olup, teklif dosyasında sunulacaktır.   

Yerli malı teklif eden istekliler, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak düzenlenen yerli malı belgesini teklif dosyasında sunmaları ve ihalenin hangi kalemine ait olduğunu yerli malı belgesi üzerinde belirtmelidirler.

İstekliler sözleşme esnasında ilgili sözleşme kalemlerine ait tekliflerini HÜAP üzerinde bulunan KİK İhale Yazılım Programında hazırlayarak CD ortamında sözleşme evraklarıyla birlikte teslim edeceklerdir

4.3.3. Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman:

İstekliler teklif ettikleri malzemelere ait en az 2'şer adet  numuneyi (orijinal ambalajında) veya kataloğu Numune Teslim Tutanağı ile birlikte ihale saatinden önce idareye sunmak zorundadır. Numune Teslim Tutanağının bir kopyası ihale teklif zarfı ile birlikte sunulacaktır. Teklif edilen ürünlerin numuneleri veya katalogları üzerinde firma kaşesi ve ihale liste sıra numarası belirtilmek zorundadır. Katalog sunulması durumunda Numune değerlendirme aşamasında Komisyon tarafından ihtiyaç duyulursa firma numune vermek zorundadır.

4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.

Kamu veya Özel Sektörde yapılan her türlü tıbbı sarf malzeme satış işi benzer iş olarak kabul edilecektir.


5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup yerli malı teklif eden istekliye ihalenin tamamında % 15 (yüzde on beş) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.

7. İhale dokümanının görülmesi:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar AYDIN ATATÜRK DEVLET HASTANESİ-SATINALMA BİRİMİ adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, mal kalem-kalemleri için teklif birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle her bir mal kalemi miktarı ile bu mal kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, kısmı teklif verilebilir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (Doksan) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

13. Bu ihalede elektronik eksiltme yapılmayacaktır.

14.Diğer hususlar:

İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde bırakılacaktır.


ÖZET: İdari Şartnamede katalog ve demonstrasyon isteneceğine yönelik bir zorunluluk bulunmadığı, bu nedenle idarenin teklif edilen cihazların teknik değerlendirmesine ilişkin takdir hakkına sahip olduğu ve idarenin bu takdir hakkını ihaleye katılan istekliler teklif ettikleri cihazların teknik şartnamede belirtilen kriterleri sağlayıp sağlamadığına yönelik değerlendirmenin muayene ve kabul aşamasında yapılması yönünde kullanarak ihaleyi sonuçlandırdığı, bu çerçevede idarece tesis edilen işlemede mevzuata aykırılık bulunmadığına karar verilmiştir.

Karar:

Toplantı No: 2020/053
Gündem No: 75
Karar Tarihi: 25.11.2020
Karar No: 2020/UM.I-1952

BAŞVURU SAHİBİ:

Meditel Medikal Tek. Elek. A.Ş.

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Atatürk Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürlüğü,

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2020/463902 İhale Kayıt Numaralı “Radyoloji Anabilim Dalı İçin 1 Kalem Demirbaş ( Dijital Röntgen Cihazı ) Alımı” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Atatürk Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürlüğü tarafından 05.10.2020 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Radyoloji Anabilim Dalı İçin 1 Kalem Demirbaş ( Dijital Röntgen Cihazı ) Alımı” ihalesine ilişkin olarak Meditel Medikal Tek. Elek. A.Ş.nin 23.10.2020 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 27.10.2020 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 04.11.2020 tarih ve 49030 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 04.11.2020 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2020/1705 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, ihale tarihinden önce ilanla beraber yayımlanan ihale dokümanına uygunluğun aranmayacağı hususunun ihale dokümanında açıkça belirtilmesi gerektiği, isteklilerin teklif ettikleri cihazların uygun olduğunun varsayılacağı ve yeterlik değerlendirmesinin muayene kabul aşamasında yapılacağının belirtilmiş olması gerektiği, teklif edilen cihazın uygunluğunun muayene kabul komisyonunun görev ve sorumluluğunda olduğundan hareketle karar alınmasının ve kabul görmesinin kamu ihale mevzuatına göre itiraz hakkının kullanılmasına engel olacağı, cihazın uygun olup olmadığı değerlendirmesinin ihale komisyonunun görev ve sorumluluğunda olduğu ve bu görevin muayene kabul komisyonuna devredilemeyeceği, ihale üzerinde bırakılan Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif edilen cihazların ihale dokümanına uygun olmadığı, şöyle ki;

a) Teknik Şartname’nin 6.14’üncü maddesinde yer alan düzenleme gereği, Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti.nin Erzurum ilinde personelinin bulunmadığı, anılan isteklilerin bünyesinde Erzurum’da çalışan servis mühendisi olup olmadığı, servis üretici sertifikalı mühendise ilişkin SGK dökümü, ikametgah ve üretici eğitim sertifikasının teklif zarfında sunulmasının incelenmesi gerektiği,

b) İdari Şartname’de teklif edilecek sistemin ÜTS kaydının olmasının istenildiği, teklif kapsamında sunulan ÜTS kayıtlarının ve diğer belgelerin teklif edilen cihazı temsil etmesi gerekliliğinden dolayı Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti.nin ÜTS kaydı olan ürünlerin hepsinin incelendiği, Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti.nin ÜTS’ye kayıtlı toplam 92 ürününün bulunduğu, söz konusu ürünlerin hepsinde CPI marka jeneratörün kullanıldığı, Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti.ye ait tüm cihazların kılavuzları ve katalogları incelendiğinde jeneratörün Siemens’in bir alt kuruluşu olan firmanın ürettiği Polydoros model olduğu, Teknik Şartname’nin 3.1’inci maddesinde jeneratörün teklif edilen dijital röntgen sistemi ile aynı marka olmasının istenildiği, bahse konu isteklilerin anılan Teknik Şartname maddesini sağlamadığı,

c) Teknik Şartname’nin 2.8’inci maddesinde yer alan düzenlemede cihazın dikey eksen etrafında 180 derecelik pivot dönüşü ve stretcher pozisyon özelliğinin Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif edilen cihazlarda bulunmadığı,

d) Teknik Şartname’nin 2.11’inci maddesinden statif karşıya bakarken tam geriye döndürülüp wireless detektörünün çıkarılarak sedyedeki hastanın altına konulmak marifetiyle acil hastaların sedyeden kaldırılmadan röntgen masasındaymış gibi tüm çekimlerin yapılmasına ihtiyaç duyulduğunun anlaşıldığı, bahse konu özelliğin üst düzey röntgen cihazlarında bulunduğu, Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif edilen cihazlarda söz konusu özelliğin net olarak bulunmadığı, cihazların bu kapasiteyi sağlamadığı,

e) Teknik Şartname’nin 3.6’ncı maddesinde istenilen otomatik kullanım ve arıza tespit programı özelliğinin Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif edilen cihazlarda bulunmadığı iddialarına yer verilmiştir.

Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “İhaleye Katılımda Yeterlik Kuralları” başlıklı 10’uncu maddesinde “İhaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve malî yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenebilir:

b) Mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için;

9) İdarenin talebi halinde doğruluğu teyit edilmek üzere, tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları ve/veya fotoğrafları.

           İhale konusu işin niteliğine göre yukarıda belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale dokümanında ve ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilân veya davet belgelerinde belirtilir…” hükmü,

Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman” başlıklı 43’üncü maddesinde “(1) Teklif edilen malın teknik şartnamede yer alan teknik kriterlere uygunluğunu belirlemek amacıyla numune, teknik bilgilerin yer aldığı katalog, teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman ile fotoğraf istenebilir. Özel imalat süreci gerektiren mal alımları hariç, teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalar içeren doküman istenilmesi durumunda katalog istenilmesi zorunludur. İsteklilerin cevap vermesi ve açıklamada bulunması istenen hususlara ilişkin sorulara teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalar standart formunda yer verilir.

(2) İdare tarafından numune sunulmasının istenilmesi durumunda, hangi kalem/kalemler için numune istenildiği, numunenin sayısı ve gerekli görülen diğer hususlar ön yeterlik şartnamesinde veya idari şartnamede belirtilir.

(3) Numune sunulması istenilen kalem/kalemler için yeter sayı ve nitelikte numune alınması idarenin sorumluluğundadır. Malın niteliğinin birden fazla numune değerlendirmesi yapmaya uygun olup olmadığı ile kullanım ömrü dikkate alınarak en az bir adet numunenin idarede muhafaza edilmesi gerekir. Kurul ya da yargı kararları üzerine yeniden değerlendirme muhafaza edilen numune üzerinden yapılır.

(4) İhale dokümanında istenilen sayıda ve nitelikte numune, başvuru veya teklif dosyası ile birlikte idareye teslim edilir. Tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde numunenin teslim tarihi ve teslim adresi, idare tarafından tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında belirlenir ve ilgililere tebliğ edilir. İhale dokümanında düzenleme yapılması halinde numune, ihale veya son başvuru tarih ve saatine, tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde ise idare tarafından belirlenen teslim tarih ve saatine kadar posta veya kargo yoluyla da teslim edilebilir. Teslim edilen numunenin üzerinde, ihale, aday veya istekli bilgileri ile numune sunulan kalem bilgilerine yer verilir. İdare tarafından numune bir tutanak ile teslim alınarak, talep edilmesi halinde tutanağın bir sureti aday veya istekliye verilir.

(5) İhale komisyonu tarafından yapılacak değerlendirme sonucunda diğer katılım ve yeterlik belgeleri uygun bulunan aday ve isteklilerin numunelerinin değerlendirilmesine geçilir. İdare tarafından gerekli görülen hallerde, numune değerlendirilmesinin yapılacağı yer, tarih ve saat bilgisi aday veya isteklilere bildirilir. Numune değerlendirilmesinde numunenin fiziksel nitelikleri ile ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı kontrol edilir. Yapılan inceleme sonucunda, hazırlanacak tutanakta numunenin uygunluk durumu belirtilir ve uygun bulunmaması durumunda buna ilişkin gerekçelere yer verilir...” hükmü,

Kamu İhale Genel Tebliği’nin 16.9’uncu maddesinde “Katalog, kılavuz, çizim, fotoğraf vb. belgeler ve/veya numune istenen ihalelerde, tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında bu belgelerden ve/veya numune üzerinden teknik şartnameye uygunluk değerlendirmesi yapılır. Tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında anılan belgeler ve/veya numune üzerinden teknik değerlendirme yapılmasının öngörülmemesi halinde ise bu durumun ihale dokümanında belirtilmesi koşuluyla istenen belgelerin ve/veya numunenin sadece teklif ekinde sunulup sunulmadığına bakılır.” açıklaması yer almaktadır.

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu malın;

a) Adı: RADYOLOJİ ANABİLİM DALI İÇİN DEMİRBAŞ ( DİJİTAL RÖNTGEN CİHAZI ) ALIMI

b) Varsa kodu:

c) Miktarı ve türü:

RADYOLOJİ ANABİLİM DALI İÇİN DEMİRBAŞ ( DİJİTAL RÖNTGEN CİHAZI ) ALIMI

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

ç) Teslim edileceği yer: Ayniyat Saymanlığı…” düzenlemesi,

“İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:

ı)

T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 01/03/2010 tarih 2010/11 sayılı genelgesine istinaden Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamında ürünlerin veya cihazların ve satıcıların (üreticinin veya ithalatçının/ bayinin) TİTUBB ve/veya ÜTS de kayıt veya bildirimi işlemi tamamlanmış olması şartı aranacaktır…” düzenlemesi,

“Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin aranacak belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler” başlıklı 7.5’inci maddesinde “…7.5.6. Tekliflerin değerlendirmesi aşamasında gerek duyulması halinde idarenin yazılı talebi ile katalog veya demontrasyon istenebilir. İstenilmesi halinde verilen sürede istekli tarafından teslim edilmesi zorunludur…” düzenlemesi,

“Diğer hususlar” başlıklı 47’nci maddesinde “T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 01/03/2010 tarih, 2010/11 sayılı genelgesine istinaden Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamındaki cihazların veya ürünlerin kullanma kılavuzu ve etiket bilgileri, yönetmeliklerin öngördüğü üzere Türkçe olacaktır. Türkçe etiket ve kullanım kılavuzu bulunmayan tıbbi cihazları muayene ve kabul işlemleri yapılmayacaktır.

Teklif verecek olan istekli/isteklilerin HUAP üzerinden xml. uzantılı dosyayı hazırlayarak CD ortamında sözleşme evraklarıyla birlikte sunmaları gerekmektedir.

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince alımı yapılan mal ve/veya hizmetler ile ilgili olarak çıkacak herhangi bir olumsuzluk durumunda sorumluluk yüklenici firmaya aittir.” düzenlemesi yer almaktadır.

Teknik Şartname’nin 2.8’inci maddesinde “Tüp taşıyıcı statif dikey eksen etrafında en az 180 derece döndürülmek (pivot hareketi) suretiyle (stretcher position vb..) sedyeli hastaların kolaylıkla radyografisinin çekimi sağlanmalıdır. Bu özellik orijinal broşür üzerinden gösterilmelidir.” düzenlemesi,

2.11’inci maddesinde “Yere monteli tüp taşıyıcı statifin üzerinde bulunan tüp kolunun masaya paralel şekilde konumlandırılmış dikey eksen etrafında döndürülmek suretiyle cihazın arkasından da sedyeli hastaların kolaylıkla radyografisinin çekimi sağlanmalıdır.” düzenlemesi,

3.1’inci maddesinde “Cihaz 380/400 VAC, 50/60 Hz tri-faze şebekeyle çalışacaktır. Voltaj ve frekans tolerans ± % 10 ve sistemle aynı marka olmalıdır.” düzenlemesi,

3.6’ncı maddesinde “Jeneratörde otomatik doz kontrol tertibatı (AEC) bulunmalıdır. Sistemde otomatik kullanım uyarı hatası ve arıza tespit programları olmalıdır. ” düzenlemesi,

6.14’üncü maddesinde “İhale tarihinde firmanın şehirde çalışan üretici firma sertifikalı şehirde ikamet eden lokal bir teknik personeli olması zorunludur. Teklifle birlikte teknik personelin çalıştığına dair evrakları teslim edilecektir.” düzenlemesi yer almaktadır.

Başvuru sahibinin (a) fıkrasındaki iddiasına ilişkin olarak

Teknik Şartname’nin 6.14’üncü maddesinden teklifle birlikte teknik personelin çalıştığına dair belgelerin sunulması gerektiğinin anlaşıldığı, anılan düzenlemede herhangi bir belge adına yer verilmediği, başvuru sahibi tarafından iddia konusu edilen SGK dökümü, ikametgah ve üretici eğitim sertifikasının teklif ile birlikte sunulmasına yönelik bir düzenlemenin bulunmadığı anlaşılmıştır.

İhale üzerinde bırakılan Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. tarafından teknik eleman listesinin, SGK dökümünün ve eğitim belgesinin sunulduğu görüldüğünden başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından firma teknik personel listesinin, SGK dökümünün ve personelin mezuniyet belgelerinin sunulduğu görüldüğünden başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

Başvuru sahibinin (b), (c), (d), (e) fıkrasındaki iddiasına ilişkin olarak

İdari Şartname ve Teknik Şartname düzenlemelerinden, bahse konu ihalede isteklilerin, teklif edilen cihazın teknik bilgilerinin yer aldığı katalog ile teknik şartnameye cevapları içeren dokümanları teklif dosyası kapsamında sunmaları gerektiğine yönelik bir düzenlemenin bulunmadığı görülmektedir.

Diğer taraftan İdari Şartname’nin  7.5.6’ncı maddesinde “Tekliflerin değerlendirmesi aşamasında gerek duyulması halinde idarenin yazılı talebi ile katalog veya demontrasyon istenebilir. İstenilmesi halinde verilen sürede istekli tarafından teslim edilmesi zorunludur…” düzenlemesi bulunduğu, idare tarafından teklif sahibi isteklilerden herhangi bir katalog veya demonstrasyon talebi yapılmaksızın ihalenin sonuçlandırıldığı, bu karar üzerine başvuru sahibi istekli tarafından idareye şikayet başvurusunda bulunulduğu, bu başvuruda ihale üzerinde bırakılan istekli olan Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif edilen cihazların teknik şartname maddelerine uygun olmadığına yönelik iddialarda bulunulmasına karşın idare tarafından herhangi bir teknik değerlendirme yapılmaksızın başvurunun reddedildiği anlaşılmaktadır.

İhale dokümanında yeterlik değerlendirmesi için isteklilerden teklif ettikleri cihaza ilişkin katalog, broşür vb. belge sunulması istenilmemekle birlikte İdari Şartname’nin 7.5.6’ncı maddesinde tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında gerek duyulması halinde idare tarafından isteklilerden katalog veya demonstrasyon istenebileceği hüküm altına alınmış olduğundan başvuru sahibinin ihale üzerinde bırakılan istekli olan Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif edilen cihazların teknik şartname maddelerine uygun olmadığına yönelik başvurusunun ilgili İdari Şartname maddesi çerçevesinde isteklilerden katalog veya demonstrasyon talebi yapılarak neticelendirilmesinin uygun olacağı değerlendirilmiştir.

Bu nedenle İdari Şartname’nin 7.5.6’ncı maddesindeki “Tekliflerin değerlendirmesi aşamasında gerek duyulması halinde idarenin yazılı talebi ile katalog veya demontrasyon istenebilir. İstenilmesi halinde verilen sürede istekli tarafından teslim edilmesi zorunludur…” düzenlemesi gereği idarece istekliler tarafından teklif edilen cihazlara ilişkin katalog veya demonstrasyon talebi yapılmak suretiyle başvuru sahibi tarafından iddiaya konu edilen hususlar bakımından teklif edilen cihazların ihale dokümanına uygunluk değerlendirmesi yapılarak tekliflerin değerlendirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.

Sonuç olarak, yukarıda mevzuata aykırılıkları belirtilen işlemlerin düzeltici işlemle giderilebilecek nitelikte işlemler olduğu tespit edildiğinden,  ihaleye katılan istekliler tarafından teklif edilen cihazlara ilişkin katalog veya demonstrasyon talebi yapılarak başvuru sahibi tarafından iddiaya konu edilen hususlar bakımından teklif edilen cihazların ihale dokümanına uygunluk değerlendirmesinin yapılması ve bu aşamadan sonraki işlemlerin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine,

Oyçokluğu ile karar verildi.

 
 
   
 
   
 
   

KARŞI OY

İnceleme konusu ihalede,

Başvuru sahibinin itirazen şikayet dilekçesinde yer alan iddialarının incelenmesi neticesinde, Kurul çoğunluğunca “düzeltici işlem belirlenmesine” karar verilmiştir.

Anılan kararda, ihale dokümanında yeterlik değerlendirmesi için isteklilerden teklif ettikleri cihaza ilişkin katalog, broşür vb. belge sunulması istenilmemekle birlikte İdari Şartname’nin 7.5.6’ncı maddesinde tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında gerek duyulması halinde idare tarafından isteklilerden katalog veya demonstrasyon istenebileceği hüküm altına alınmış olduğundan başvuru sahibinin ihale üzerinde bırakılan istekli olan Ats Grup Anka Teknolojileri Sis. Ltd. Şti. ve Dinamik Röntgen San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif edilen cihazların teknik şartname maddelerine uygun olmadığına yönelik başvurusunun ilgili İdari Şartname maddesi çerçevesinde isteklilerden katalog veya demonstrasyon talebi yapılarak neticelendirilmesinin uygun olacağı değerlendirildiğinden, ihaleye katılan istekliler tarafından teklif edilen cihazlara ilişkin katalog veya demonstrasyon talebi yapılarak başvuru sahibi tarafından iddiaya konu edilen hususlar bakımından teklif edilen cihazların ihale dokümanına uygunluk değerlendirmesinin yapılması ve bu aşamadan sonraki işlemlerin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerektiği ifade edilmektedir.

 İncelenen ihalede, İdari Şartname ve Teknik Şartname düzenlemelerinden, bahse konu ihalede isteklilerin, teklif edilen cihazın teknik bilgilerinin yer aldığı katalog ile teknik şartnameye cevapları içeren dokümanları teklif dosyası kapsamında sunmaları gerektiğine yönelik bir düzenlemenin bulunmadığı, İdari Şartname’nin  7.5.6’ncı maddesinde “Tekliflerin değerlendirmesi aşamasında gerek duyulması halinde idarenin yazılı talebi ile katalog veya demontrasyon istenebilir. İstenilmesi halinde verilen sürede istekli tarafından teslim edilmesi zorunludur…” düzenlemesi bulunduğu, idare tarafından teklif sahibi isteklilerden herhangi bir katalog veya demonstrasyon talebi yapılmaksızın ihalenin sonuçlandırıldığı görülmüştür.

Bilindiği gibi, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman” başlıklı 43 üncü maddesi “(1) Teklif edilen malın teknik şartnamede yer alan teknik kriterlere uygunluğunu belirlemek amacıyla numune, teknik bilgilerin yer aldığı katalog, teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman ile fotoğraf istenebilir. Özel imalat süreci gerektiren mal alımları hariç, teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalar içeren doküman istenilmesi durumunda katalog istenilmesi zorunludur. İsteklilerin cevap vermesi ve açıklamada bulunması istenen hususlara ilişkin sorulara teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalar standart formunda yer verilir. (2) Numunenin sunulma yöntemi ile ihale komisyonunca numunenin değerlendirilmesine yönelik düzenleme, ayrıntılı bir şekilde ön yeterlik şartnamesinde veya idari şartnamede yapılır. İdare tarafından numune bir tutanak ile teslim alınır. Bu tutanağın bir sureti de aday veya istekliye verilir.. . ” hükmünü havidir.

Ayrıca, Kamu İhale Genel Tebliği’nin  16.9 maddesinde “Katalog, kılavuz, çizim, fotoğraf vb. belgeler ve/veya numune istenen ihalelerde, tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında bu belgelerden ve/veya numune üzerinden teknik şartnameye uygunluk değerlendirmesi yapılır. Tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında anılan belgeler ve/veya numune üzerinden teknik değerlendirme yapılmasının öngörülmemesi halinde ise bu durumun ihale dokümanında belirtilmesi koşuluyla istenen belgelerin ve/veya numunenin sadece teklif ekinde sunulup sunulmadığına bakılır.” şeklinde açıklamalar yer almaktadır.

  Diğer taraftan, incelenen ihalede, İdari Şartnamenin “Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin aranacak belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler” başlıklı 7.5’inci maddesinde “…7.5.6. Tekliflerin değerlendirmesi aşamasında gerek duyulması halinde idarenin yazılı talebi ile katalog veya demontrasyon istenebilir. İstenilmesi halinde verilen sürede istekli tarafından teslim edilmesi zorunludur…” düzenlemesi ve,

“Diğer hususlar” başlıklı 47’nci maddesinde “T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 01/03/2010 tarih, 2010/11 sayılı genelgesine istinaden Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamındaki cihazların veya ürünlerin kullanma kılavuzu ve etiket bilgileri, yönetmeliklerin öngördüğü üzere Türkçe olacaktır. Türkçe etiket ve kullanım kılavuzu bulunmayan tıbbi cihazları muayene ve kabul işlemleri yapılmayacaktır.

Teklif verecek olan istekli/isteklilerin HUAP üzerinden xml. uzantılı dosyayı hazırlayarak CD ortamında sözleşme evraklarıyla birlikte sunmaları gerekmektedir.

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince alımı yapılan mal ve/veya hizmetler ile ilgili olarak çıkacak herhangi bir olumsuzluk durumunda sorumluluk yüklenici firmaya aittir.” düzenlemesinin  yer aldığı görülmüştür.

Yukarıda yer alan düzenlemeler dikkate alınarak yapılan incelemede, ihale konusu alımın Radyoloji Anabilim Dalı İçin 1 Kalem Demirbaş ( Dijital Röntgen Cihazı ) Alımı” olduğu, idarece isteklilerce teklif edilen cihazların, teklif kapsamında sunulan belgeler üzerinden değerlendirildiği ve teknik değerlendirmelerin muayene ve kabul aşamasında yapılması yönünde idari tasarrufta bulunulduğu ve ihalenin sonuçlandırıldığı anlaşılmıştır.

İdarece işe ait İdari Şartname’nin 47 nci maddesinde yer alan düzenlemeler ve Kamu İhale Genel Tebliği’nin 16.9 uncu maddesinde yer alan açıklamalar birlikte değerlendirildiğinde,  ihale dokümanının mevcut haliyle kesinleştiği, İdari Şartnamede yer alan “katalog veya demontrasyon istenebilir” şeklindeki düzenleme ile açık ve mutlak katalog ve demonstrasyon isteneceğine ilişkin bir düzenleme bulunmadığı, bu itibarla tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında, idarenin teklif edilen cihazların teknik değerlendirmesine ilişkin takdir hakkına sahip olduğu ve idarenin bu takdir hakkını ihaleye katılan istekliler teklif ettikleri cihazların teknik şartnamede belirtilen kriterleri sağlayıp sağlamadığına yönelik değerlendirmenin muayene ve kabul aşamasında yapılması yönünde kullanarak ihaleyi sonuçlandırmasında mevzuata aykırılık bulunmadığı ve başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

Açıklanan nedenlerle, uyuşmazlığa konu ihalede, “itirazen şikayet başvurusunun reddine karar verilmesi yönündeki düşüncemizle, Kurul çoğunluğunca verilen “düzeltici işlem belirlenmesine niteliğindeki karara katılmıyoruz.

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır