seafoodplus.info'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için FELSEFE DERS NOTLARI,KONU ANLATIMI PDF,ÖZET MADDELİ,TEST,ÇIKMIŞ SORU üzerine bir paylaşım yazacağız.seafoodplus.info olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..
Siz de eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.
doğru konum= derskonum
Destek olmak için lütfen--LİNK--paylaşınız..
FELSEFE DERS NOTU KISA ÖZET ANLATIM İÇİN KONULARIN ÜZERİNE TIKLAYINIZ..
ÜNİTE 1:FELSEFEYE GİRİŞ
ÜNİTE 2: BİLGİ FELSEFESİ (EPİSTEMOLOJİ )
ÜNİTE3: VARLIK FELSEFESİ (ONTOLOJİ)
ÜNİTE4: AHLAK FELSEFESİ (ETİK)
ÜNİTE5: SANAT FELSEFESİ (ESTETİK)
ÜNİTE6: DİN FELSEFESİ
ÜNİTE7: SİYASET FELSEFESİ
ÜNİTE8: BİLİM FELSEFESİ
EĞER GENİŞ DERS NOTU İSTİYORSANIZ PDF İÇİN TIKLAYINIZ
KAYNAK: seafoodplus.info ' a ve hazırlayan Mehmet Cengiz Hocamıza teşekkür ederiz
İyi çalışmalar
TagsSINIF FELSEFE KONU ANLATIMIFELSEFEFELSEFE DERS NOTLARIFELSEFE KONU ANLATIMLARIFELSEFE ÖZET KONU ANLATIM MADDELİ
Daha yeni Daha eski
").addClass("theiaStickySidebar").append(seafoodplus.infoen()),seafoodplus.info(seafoodplus.infoSidebar)}seafoodplus.infoBottom=parseInt(seafoodplus.info("margin-bottom")),seafoodplus.infogTop=parseInt(seafoodplus.info("padding-top")),seafoodplus.infogBottom=parseInt(seafoodplus.info("padding-bottom"));var n=seafoodplus.info().top,s=seafoodplus.infoeight();function d(){seafoodplus.infocrollTop=0,seafoodplus.info({"min-height":"1px"}),seafoodplus.info({position:"static",width:"",transform:"none"})}seafoodplus.info("padding-top",1),seafoodplus.info("padding-bottom",1),n-=seafoodplus.info().top,s=seafoodplus.infoeight()-s-n,0==n?(seafoodplus.info("padding-top",0),seafoodplus.infoSidebarPaddingTop=0):seafoodplus.infoSidebarPaddingTop=1,0==s?(seafoodplus.info("padding-bottom",0),seafoodplus.infoSidebarPaddingBottom=0):seafoodplus.infoSidebarPaddingBottom=1,seafoodplus.infousScrollTop=null,seafoodplus.infocrollTop=0,d(),seafoodplus.infoll=function(e){if(seafoodplus.info(":visible"))if(i("body").width()
Felsefe Ortaöğretim / Lise Sınıfta FELSEFENİN ORTAYA ÇIKIŞI konulu bu çalışmada felsefeye giriş, felsefenin kısa tarihi özeti yer alır.
a) Sümer, Mezopotamya, Mısır, Çin, Hint ve İran medeniyetlerinde varlık, bilgi ve değer anlayışlarının felsefenin doğuşundaki etkilerine değinilir.
b) Anadolu’da yaşamış filozofların (Thales, Anaksimandros, Anaksimenes, Anaksagoras, Herakleitos, Epiktetos, Diogenes, Lukianos, Ksenofanes ve Aristoteles) doğduğu ve yaşadığı yer vurgulanarak haklarında kısaca biyografik bilgi verilir.
İnsanın yaşamı; ona verilen yetenekler bakımından gelişmeye, eğitilmeye ve edindiği bilgileri kuşaktan kuşağa aktararak kültür ve medeniyetler oluşturmaya imkân verecek şekilde tasarlanmıştır.
Önce mitos, masal, mistik öğreti ve tecrübeler her medeniyetin belirli bilgi birikimi oluşturmalarını sağlamıştır.
medeniyetlerindeki kozmos ve erdem anlayışları; varlık, bilgi ve değer alanlarına yönelik görüşler felsefenin ortaya çıkışını sağlamıştır.
felsefi düşünce, sistematik bir hâle gelmiştir.
medeniyetlerinin “yazılı” kültüre geçişleri çok önemlidir.
Yazı dilinin oluşması, onun öğretilmesi ve aktarılmasını; yazı materyallerinin (tablet veya parşömenler) üretilmesi ise okulların açılmasını sağlamıştır. Bu durum, aynı zamanda üst düşünce üretimi anlamına da gelmektedir.
Yazılı kültüre Sümer (çivi yazısı) ve Mısır ile (hiyeroglif yazı) geçildiği kabul edilir.
Felsefi düşünce içinde bu kültürler, ilkler olarak görülmektedir.
çamurdan yaptıkları (kil) tabletler üzerine Gılgamış Destanı’nı yazmıştır.
Bununla beraber Mısır ve Sümer medeniyetleri özellikle matematik, geometri, astronomi gibi alanlarda önemli bilgiler oluşturmuştur.
Bu bilgiler; mitolojik açıklamaların dışına çıkılmasına olanak sağlamış, bu da felsefenin ortaya çıkmasında etkili olmuştur.
Özellikle ilk filozoflar olarak nitelendirilen doğa filozoflarında bu durum belirgin olarak görülmektedir.
inançlarında insanı kötülüklerden arındırma ve isteklerin üstesinden gelme esastır.
Bunun yolları düzenli bilgi ve akıl yürütme teknikleri değil, sezgi ve kişinin iç deneyleridir.
Bu yaşamda elde ettikleri yeterlilikler ölümden sonraki hayatlarının düzeyini de belirler.
İnsanın isteklerden arınması onu, ulaşılacak en yüce varlığa yani Brahman’a ulaştırır.
Hint inanışlarının temelinde evrenin yaratılışında “su”yun her şeyin kökeni ve canlı kaynağı olduğu fikri de vardır.
Felsefenin ortaya çıkmasındaki ilk neden (arkhe) tartışmaları bu düşüncelerden etkilenmiştir.
MÖ yıllarında Zerdüşt, ikili (dualist) bir anlayışı öne sürer:
Ahuramazda, görünen ve görünmeyen evrenlerin Ehrimen ise kötülük ve yalanın yaratıcısıdır.
Zerdüşt inancı, özelikle felsefenin değer tartışmalarında etkili olmuştur.
Zerdüşt’ün Mani’nin gelişine zemin hazırladığı kabul edilir.
Mani’nin inanç düsturlarında iyilik ve kötülük ilkesinin ikisi de ezelîdir: aydınlık (iyi) ve karanlık (kötü). İkisinin karışımından da dünya oluşmuştur.
Mani inancında Ehrimen’in egemenliğindeki alanı ve insan bedeninde tutuklu olan aydınlığı gün yüzüne çıkarmak vardır.
Egemen güç olan Tanrı Zervan, akıl ve irade gücüyle bunu temsil eder. Mani inancına göre Mani, insanlara kurtuluş yolunu göstermek için dünyaya gelmiş son elçidir.
Mistik bir bilmeyle gizlere ulaşılmaya çalışılır.
Transa geçilerek, duyusal bilgi dışına çıkılarak evrenin birliği duygusuna varılır.
Lao Tse’nin önderi olduğu bu inanç sisteminde evrenin kendiliğinden ne ise öyle olduğu savunulur.
Var olan her şey yani Tao (evrenin doğru yolu, özü) erdemli hayatın da ilkesidir.
İnsan için en üstün hayat şekli, üstün akılla Tao’yla birleşmektir.
Taoculuk, insanın yaşamının ilkelerini dile getirmesi açısından felsefenin ortaya çıkmasında etkili olmuştur.
MÖ yüzyıl arasında Anadolu’nun batı kıyısında yaşamış bazı filozoflar, doğa hakkındaki açıklamalarıyla öne çıkmıştır.
Bu açıklamaların ortak niteliği mitolojik unsurlar içermeyen doğal gözleme ve incelemelere dayanmasıdır.
Filozoflar; varlığı, doğayı ve evreni yapmış oldukları gözlemler çerçevesinde belli ilkelerle açıklamaya çalışmıştır.
Thales, Anaksimandros, Anaksimenes, Anaksagoras, Ksenofanes ve Herakleitos en çok bilinen filozoflardandır.
Filozofların çalışmaları, sonrası için temel olması ve felsefenin gelişip sistemleşmesine katkısı açısından önemlidir.
O dönem itibarıyla felsefi düşünceye katkısı olmuş birçok düşünür, bu coğrafyada bulunur.
Diogenes, Aristoteles, Epiktetos ve Lukianos bunlar arasında öne çıkanlardır.
Milet’te (Aydın/Didim) yaşamıştır.
Bazı kaynaklara göre tarihin ilk filozofu ve bilim insanı olarak kabul edilir.
Evrene yönelik açıklamasında maddeye dayalı bir ilke öne sürmüştür.
Felsefe dışında matematik, geometri ve astronomi gibi alanlarda da çalışmaları vardır.
Güneş tutulmasını önceden tahmin ettiği söylenir.
Geometrideki “Thales Teoremi”de onun çalışmasıdır.
Thales gibi Milet’te (Aydın/Didim) yaşamıştır ve onun öğrencisi olarak kabul edilmektedir.
Matematik, astronomi, haritacılık ve doğa gibi konularda da çalışmalar yapmıştır.
Güneş saati üzerinden güneşin konumunu belirleyen bir alet geliştirdiği ve yeryüzü haritalarını çizdiği de söylenir.
Milet’te (Aydın/Didim) yaşamış filozoflardandır.
Anaksimandros’un öğrencisi olduğu kabul edilir.
Evren sistemi ve varlıkların oluşmasıyla ilgili düşünceleri felsefe tarihinde öne çıkmıştır. Astronomi alanında çalışmalar yapmıştır.
Güneş ve Ay tutulmaları hakkında doğru bilgiler vermiştir.
Klazomenai’da (İzmir/Urla) yaşamıştır.
Felsefe tarihinde varlıkların temeline yönelik “nous” kavramıyla öne çıkmıştır.
Bu kavram, maddeleri bir amaca göre düzenleyen ve hareket ettiren ilkeyi işaret eder.
Ephesos’ta (İzmir/Efes/Selçuk) yaşamıştır. Varlıklar üzerine oluş düşüncesiyle öne çıkmıştır.
Yapıtlarının anlaşılmasının güç olması ve anlatımını özdeyişler şeklinde yapmasından dolayı ona “Karanlık Herakleitos” denmiştir.
Düşünce tarihinde “Aynı ırmağa iki kez giremezsin.” sözünün sahibidir.
Kolophon’da (İzmir/Değirmendere) doğmuştur.
İnsan ve toplumun kültürel yaşantısıyla ilgili düşünceler oluşturmuştur.
Hierapolis’te (Denizli/Pamukkale) doğmuştur.
Stoa felsefesinin temsilcilerinden olan Epiktetos, ahlak alanındaki düşünceleriyle tanınmıştır.
Bilgelik, irade, özgürlük ve doğaya uyum gibi konularda fikirleriyle öne çıkmıştır.
Sinope’de (Sinop) doğmuştur.
“Kinik” felsefi öğretisini savunan filozoftur.
Rıhtımda bir küfenin içinde yaşayan Diogenes; hayatta malın mülkün önemli olmadığını, insanın doğaya uygun yaşaması gerektiğini ileri sürmüştür.
Kendisini ziyarete gelen Makedonya Kralı Büyük İskender’in “Benden bir isteğin var mı?” sözüne karşılık; “Gölge etme başka ihsan istemez.” sözüyle düşüncelerini açıkça ortaya koymuş bir filozoftur.
Samsat’ta (Adıyaman) doğmuştur.
Özellikle ahlakla ilgili eserler vermiştir.
Güçlü bir retorikçidir (söz ile ikna etme sanatı). Dönemin özellikle de Kiniklerin düşüncelerini ve inanışlarını eleştirmiştir.
Felsefe tarihinin en önemli filozoflarından olan Aristoteles, yaşamının bir kısmını Assos’ta (Çanakkale/Ayvacık) geçirip burada felsefi çalışmalar yaptığı için Anadolu’da yaşayan filozoflar arasında sayılmıştır.
Mantık, siyaset ve biyoloji gibi birçok bilgi alanında çalışmalarıyla öne çıkan Aristoteles, o dönem itibarıyla bu alanların çoğunda ve etkisi çağlar boyu süren görüşler ortaya koymuştur.
Kendinden önceki felsefeler ve bilimsel çalışmalar hakkında verdiği bilgiler dolayısıyla ilk felsefe tarihçisi olarak da bilinir.
Canlıları sınıflandırmasından dolayı ilk biyolog olarak bilinen Aristoteles, Makedonya Kralı Büyük İskender’in öğretmenliğini de yapmıştır.
Çanakkale Ayvacık’ta doğmuştur.
Kleanthes, Atina’ya gittikten sonra Zenon’un öğrencisi olmuş, ondan sonra da okulunun başına geçmiştir.
Felsefesinde ruhun ölümsüzlüğünü savunmuştur.
âlem-i insaniyet: insanlık âlemi
zaman-ı Âdem: Hz. Âdem’in yaşadığı dönem
cereyan-ı azîm: büyük fikir ve düşünce akımı
silsile-i efkâr: fikirler zinciri
tabaka-i insaniye: insanlık tabakası, grubu
şecere-i azîme: büyük ağaç
silsile-i nübüvvet ve diyanet: din ve peygamberlik zinciri
silsile-i felsefe ve hikmet: hikmet ve felsefe zinciri
silsile: zincir
imtizaç: birleşme, karışma
ittihad: birleşme
itaat etmek: emre uymak
suret: şekil, biçim
saadet: mutluluk
hayat-ı içtimaiye: toplumsal hayat
hayır: iyilik
nur: aydınlık
şer: kötülük
dalâlet: hak yoldan sapkınlık, inançsızlık
cem olmak: toplanmak
seafoodplus.info?PID=
seafoodplus.info?q=Felsefe
seafoodplus.info#seafoodplus.info
Sınıf Psikoloji Dersi 1. Ünite Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları Sınıf Mesleki ve Seçmeli Dersler Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi İlk Medeniyetlerin Felsefesinin Doğuşuna Etkisi Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sokratesin Savunması Tiyatro Metni
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Felsefe Dersi Filozoflar Şema
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi Ünite 1 Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi M.S 2. Yüzyıl M.S Yüzyıl Konusu Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi 2.Ünite Ders Notu Ve Çalışma Kağıdı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Psikoloji Dersi 2. Ünite Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları Sınıf Mesleki ve Seçmeli Dersler Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ders Özeti
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe 2. Ünite Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe 1. Ünite Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi Türk Filozoflar Konusu Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi Mö 6.Yüzyıl Ms2.Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri Konusu Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi 5.Ünite Yüzyıl Felsefesi Çağdaş Felsefe Ders Notu Ve Çalışma Soruları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi 4.Ünite Yüzyıl Ve Yüzyıl Felsefesi Konusu Ders Notu Ve Çalışma Soruları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi Yüzyıl Felsefesinin Temel Problemleri Ve Akımları Ders Notu Ve Çalışma Soruları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi Yüzyıl Konusu Ders Notu Ve Çalışma Soruları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi Mö 6.Yüzyıl Ms 2.Yüzyıl Felsefesi 1.Ünite Özeti Ve Çalışma Soruları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ms 2-Ms 15 Yy Felsefesi Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Aydınlanma Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Yy Felsefesi Ders Notları Ve Çalışma Soruları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları Sınıf Felsefe Kazanım Testleri
Devamı
Sınıf Felsefe Mö seafoodplus.info-Ms seafoodplus.info Felsefesi Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ms 2-Ms 15 Yy. Ortaçağ Felsefesi Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Felsefe Akımları Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe 2. Ünite Ms 2. Yy – Ms Yy Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Yüzyıl Felsefesi Ders Notları Ve Çalışma Soruları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları Sınıf Felsefe Kazanım Testleri
Devamı
Sınıf Felsefe Yüzyıl Felsefesi Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Yüzyıl Felsefesi Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Thomas Hobbes Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Rönesans Felsefesi Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe 3. Ünite Konu Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Yy Felsefesi Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Yy Felsefesi Ders Notu
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
En İlginç Bacon Felsefesi Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi 3.Ünite Yüzyıl- Yüzyıl Özeti
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Dersi 1.Ünite Konuları Soru Cevap Etkinliği
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Rönesans Felsefesi Konu Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe 2. Ünite Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Yy Filozof Görüşleri Konu Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe 1. Ünite Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Ve Sınıf Felsefe Ders Notları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe MöYy-MsYy Konu Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Ms Yy Felsefesi Konu Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe M.Ö 6 Yy-M.S 2 Yy Konu Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe Konu Anlatımları
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Sınıf Felsefe 3. Ünite Konu Anlatımı
İlgili Kategoriler Sınıf Felsefe Ders Notları
Devamı
Bu doküman şimdiye kadar kez indirilmiş. (Bugün:0 , Bu ay:1)
Bu dosyaya 0 kişi oy verdi. Oy ortalaması 0
Teşekkür Edenler:İlk siz teşekkür etmek ister misiniz?