Okunma Sayısı:
funduszeue.info OYUNLARI
funduszeue.infoM: Yer değiştirme hareketlerini artan kuvvet, hız ve çeviklikle yapar.
Atlı Karınca: Uzunca bir ipin iki ucu düğümlenir, daire yapılır. Öğrenciler bu ipi sol ya da sağ elleri ile
tutarlar. Daire bozulmadan düzgün tempolu adımlarla yürürler. Daha sonra ip bırakılmadan koşmaya
geçilir. Öğretmen “el değiştir” deyince bu kez öğrenciler ters yöne yürür veya koşarlar. “Atlı karınca
yavaşla…dur…” denilince öğrenciler funduszeue.info bir süre yürüyüş ve koşulardan sonra bitirilir. Dairede
ipi en güzel tutan, el değiştirirken şaşırmayan öğrenciler alkışlanır.
Sıçrama Oyunu: Öğrenciler 10’ar kişilik gruplara ayrılırlar ve derin kolda sıralanırlar. Her grubun
önüne belli mesafe uzaklıkta üzerinde 1’den 5’e kadar sayıların yazılı olduğu kumaşlar ve kurdeleler
ve ilerisine de stafet çubukları konulur. Öğretmenin komutu ile grubun başındaki öğrenciler
kumaşlara doğru koşarlar. Sırayla yan yana dizili olan kumaşların önünde kumaşın üzerinde yazılı olan
sayı kadar sıçrarlar ve yerden bir kurdele alıp koşarak stafet çubuğuna gidip, kurdeleyi çubuğa
bağlayıp, hızlıca sırasına dönerler. Sırayla bütün öğrenciler oyunu oynarlar.
Yukarıdan Ve Etrafından: Öğrenciler 12’şer kişilik gruplar oluştururlar. Her grup kendi içerisinde
belirlenen alanda 8 kişi ile kendi insan engelini oluşturur. Engeller oluşturulduktan sonra 4 öğrenci
engellere yaklaşırlar. Engele geldikleri zaman engel olanlar engeli nasıl geçeceklerini söylerler (bacak
arasından, etrafından iki kez dönerek vb. gibi). Verilen sürenin sonunda engel oluşturan öğrenciler
değişir ve yeni kişiler engel olur. Oyun bu şekilde belirlenen süre içerisinde devam eder.
Molekül Oyunu: Öğrenciler belirlenen alanda dağınık düzen alırlar. Öğretmen müzik çalar ve
öğrenciler müziğe göre hareket ederler (bazılar dans eder veya müzik ritminde yürüyüp, koşabilirler).
Müzik sustuğunda öğretmen bir sayı söyleyerek kaçarlı gruplar oluşturulacağını açıklar. Örneğin 3’erli
veya 5’erli olun vb. gibi. Öğrenciler hızlıca söylenen rakam kadar bir araya gelerek gruplar
oluştururlar. Açıkta kalan oyuncu veya oyuncular oyundan çıkarlar. Sonra yeniden müzik başlatılır ve
öğrenciler tekrar müziğe göre hareket ederler. Öğretmen müziği kapatarak yeniden bir rakam söyler
ve oyuncular o rakamı oluşfunduszeue.info gruba dahil olamayan oyuncular oyundan çıkar. Oyun bu
şekilde iki kişi kalana kadar devam eder. Öğrencilerden müzikle beraber söylenen hareketi yapmaları
istenebilir (örn. İp atlama, mekik çekme, şınav çekme vb. gibi). Ayrıca dışarı çıkan oyuncular belli bir
süre sonra ikinci bir grup oluşturup aynı şekilde oyunu oynayabilirler.
Benimle İp Atlar Mısın?: Öğrenciler eşit gruplara ayrılır ve her gruba bir adet uzun atlama ipi verilir.
İki grupta da ikişer kişi ipi tutar ve sallamaya başlar. Gruplarda geriye kalanlar ipin önünde derin kolda
sıraya geçerler. Her gruptan birer kişi ortaya girip beş kez ip atlar. Daha sonra çıkıp gruptan birisine
“benimle ip atlar mısın?” der ve onunla el ele tutuşarak ikisi aynı anda beş kez ip atlarlar. Daha sonra
ilk öğrenci bir başka arkadaşını da oyuna davet eder ve üç kişi beş kez ip atlarlar. Oyun bu şekilde
devam eder. İpe takılan öğrenci oyundan çıkar ve ipi tutar. Oyun tüm oyuncular aynı anda ipi 5 kez
atlayana kadar devam eder. İp atlama sayısı, şekli (tek ayakla, dönerek vb. gibi) değiştirilebilir. Oyun
iki grup halinde yarışma şeklinde de oynatılabilir.
Balonum Patlamasın: Öğrencilere ikişer balon dağıtılır. Öğrenciler balonları şişirir ve uçlarını iple
bağlar. Balonlardan birini sağ ayak bileklerine, birini de sol ayak bileklerine bağlarlar. Öğrenciler
belirlenen alan içerisinde dağınık düzende yerleşirler.Öğretmenin komutuyla birlikte, öğrenciler bir
yandan diğer arkadaşlarının balonlarını ayaklarıyla patlatmaya çalışırken, bir yandan da kendi
balonlarının patlamasını engellemeye çalışırlar. Oyunun sonunda ayağında balon kalan oyuncu
oyunun galibi olur. Oyun müzikle de oynatılabilir ve müzik durduğu zaman oyuncular da durur. Alan,
öğrenci düzeyine bağlı olarak büyültülüp küçültülebilir. Oyun tek balonla da oynatılabilir.
Bahçedeki Yılanlar: Bir öğrenci bahçedeki yılan olarak seçilir. Diğer öğrenciler serbest olarak sahaya
dağılırlar. Ebe olan yılan ortamdaki bütün öğrencileri yakalar ve kendine katar. Yani ebelenen öğrenci
yılanın arkasına geçer ve önündeki öğrencinin omuzlarından tutar. Oyun oynanırken yılanın başı “ben
doydum” diyip yılanın başı olmaktan vazgeçebilir ve yılanın başı görevini bir arkasındaki öğrenciye
devredebilir. Yılan kopmadan, herkesi yemekle (yakalamakla) yükümlüdür. (Eğer oyunun zamanında
ya da formatında değişiklik gerekirse şu şekillerde zorlaştırılabilir ya da değiştirilebilir: Sınırlar
değiştirilebilir. Yılanın timsah ya da ayı olmasına izin verilebilir. Bu değişim öğrencilerin elleri ve dizleri üzerinde yürümeleri için yapılır).
funduszeue.infoM: Oyunlarda dengeleme gerektiren hareketleri etkili kullanır.
Yılanlı Yolda Macera: Gazetelerden oluşturulmuş yılanlar sınıfta yerlere gelişi güzel bir şekilde
bırakılır. Sonra yılanlarla dolu bir yolda yürüyüşe çıkılacağı anlatılır. Öğrenciler yılanlara basmadan
öğretmenin verdiği yönergelere göre hareket ederler. Örneğin; topuk-parmak ucu temasıyla yürüme,
tek-çift ayak zıplayarak, sekerek yılanların üzerinden atlayarak ilerleme vb.
İp Atlamalı Stafet Yarışması: Öğrenciler kişilik gruplar halinde dizilirler ve çıkış çizgisinin önünde dururlar. Çıkış çizgisinin hemen önüne bir daire çizilir. Bu dairenin on metre ilerisine bir daire daha çizilir. Çıkış çizgisine yakın dairelerin içinde atlama ipleri vardır. Komutla grupların ilk yarışmacıları bu dairelerin içine girip ipi alıp atlayarak diğer daireye kadar gidip bu daireye ipi bırakıp geri dönerler. Diğer öğrenciler ip olan daireye gidip ipi alıp atlayarak ipi diğer daireye bırakırlar. İp bir daireden diğerine taşınarak yarışma devam eder.
İpe Basma Oyunu: Öğrenciler sınıf mevcuduna göre 10’arlı gruplara ayrılıfunduszeue.info gruptan bir
öğrenciyerde bir ucu serbest olan ipi dalgalandırarak geri geri koşar. Diğer öğrenciler ise ipin üstüne
basmaya çalışırlar. İpe basan oyuncu ip sallama görevini yürütür.
Beraber Oturalım: Öğrenciler sınıf mevcuduna göre gruplara ayrılarak daireler oluştururlar.
Dairedekiler birbirlerinin kollarından ya da omuzlarından tutunurlar. Öğretmenin komutu ile birlikte,
grup halinde düşmeden oturup kalkarlar. Düşen veya teması bırakan oyuncu oyundan elenmiş olur.
Gruptaki öğrenci sayıları arttırılıp, azaltılabilir. Tutuş şekilleri değiştirilebilir (örneğin ayaktan tutmak
gibi).
Tek Ayaklı Tırtıllar: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılırlar ve belirlenen çizginin arkasında derin kolda
sıralanırlar.Öğrenciler sağ elleriyle geriye bükülü olan sağ bacaklarının ayak bileklerinden tutarlar. Sol
elleriyle de öndeki arkadaşlarının omuzlarından tutarlar. Öğretmenin “başla” komutu ile gruplar
belirlenen çizgiye kadar birbirinden kopmadan tek ayakla sıçrayarak gitmeye çalışırlar. Belirlenen
çizgiden birbirinden kopmadan, önce geçen grup oyunu kazanır. Mesafe arttırılabilir. Oyun aynı
şekilde öğrencilerin birbirinin dizlerine oturarak da oynanabilir.
3. KAZANIM: Oyunlarda nesne kontrolü gerektiren hareketleri etkili kullanır.
Oklava-Çubuk Çevirme: Öğrenciler 10’ar kişilik gruplar oluştururlar ve el ele tutuşarak bir daire
şeklinde pozisyon alırlar. Her öğrencinin önünde bir oklava vardır. Öğrenciler avuç içleri ile yere dik
olacak şekilde oklavaları tutarlar. Öğretmenin komutuna bağlı olarak öğrenciler sağlarında bulunan
oklavayı düşürmeden avuç içleri ile tutmaya çalışırlar. Oklavasını düşüren öğrenci gruptan ayrılır.
Oyun son bir kişi kalana kadar devam eder.
Düşün, Bil, Bul: Öğrenciler eşit sayıda iki gruba ayrılır. Her grup için bir öğrenci hakem funduszeue.info
grubun önüne matematik işlemlerini içeren kartlar (işlemler sınıf seviyesine uygun ve basit olmalı),
basketbol topları, minder ve minderin ilerisine de cevap kartları konulur.Öğretmenin komutu ile
birinci öğrenciler soru kartlarından bir tane matematik sorusu alır, okur ve kartı hakeme verir. Sonra
kartı bırakarak basketbol topunu alır ve top sürerek mindere kadar gider. Topu bırakıp minderde
yuvarlanma veya takla yapar. Sonra hızlıca cevap kartlarının olduğu yere gidip, işlemin sonucunu
gösteren kartı alır ve koşarak başlangıç bölgesine döner ve cevap kartını hakeme verir. Cevap kartı
doğru ise grup 1 puan alır. Oyun bu şekilde devam eder ve oyunun sonucunda en yüksek puanı
toplayan grup birinci olur.
Hızlı Olan Kim? : Sınıftaki tüm öğrenciler el ele tutuşarak bir daire oluştururlar. Öğrencilerden bir ebe
seçilir ve dairenin ortasına gelir. Ebenin yanına cevizler konur. Bir öğrenciden başlayarak her birine bir
numara ve bir kaşık verilir. Ebe ortada ard arda 2 sayı söyler örneğin: Bu sayılar bulundukları
yönden zıt yönde dairenin dışından bir tur koşarlar ve kendi yerlerine geldikleri zaman içeri girip
ebenin yanına giderek yerde bulunan bir cevizi alıp kaşığın içerisine koyarlar ve kendi yerlerine kadar
hızlıca getirmeye çalışırlar. En hızlı şekilde cevizi düşürmeden yerine dönen oyuncu sayı kazanır. Oyun
bu şekilde devam eder. Sınıftaki öğrenci sayısına göre katılımı sağlamak için grup şeklinde
oynanabilir. Ceviz yerine farklı ekipmanlar kullanılabilir.
Kartonlarla Yürüme: Öğrenciler üç eşit gruba ayrılırlar ve belirlenen çizginin gerisinde derin kolda
sıralanırlar. Her gruba kartondan yapılmış yuvarlak şeklinde kapaklar verilir. Öğretmenin başla
komutu ile birlikte her gruptan birinci öğrenci kartonun birini yere koyarak bir ayakları ile üzerine
basar ve daha sonra ikinci kartonu onun önüne koyarak ona basar. Öğrenciler bu şekilde bitiş
çizgisine kadar yürürler ve çizgiye geldiklerinde kartonları alarak başlangıç çizgisine kadar koşup
kartonları ikinci arkadaşına verip grubunun arkasına geçerler. Kartonları alan oyuncular aynı şekilde
yürüyerek çizgiye ulaşmaya çalışırlar. Oyun bu şekilde devam eder ve en önce bitiren grup oyunu
kazanır. Mesafe değiştirilebilir. Kartonlar üzerinde farklı şekillerde yer değiştirmeler (tek ayak ve ya
çift ayakla sıçrama vb. gibi) yapılabilir.
Beyzbol Pas: Sınıf 4 eşit gruba ayrılır ve her grup salonun her bir köşesine yerleştirilir. İki öğrenci
kendi balonlarıyla ellerini kullanmadan bir sonraki bölgeye ulaşmaya çalışır ve karşıdaki eşi de onu
bekler. Top geldiğinde o da topu karşıya taşımaya çalışır. Bu böyle sıra başları gelene kadar devam
eder. İlk bitiren takım kazanır. (eğer oyunun zamanında ya da formatında değişiklik gerekirse
gruplardaki kişi sayıları artırılabilir, daha fazla üs yapılarak grupların dönüşümü sağlanabilir.)
funduszeue.infoM: Yaratıcı, modern, aerobik, kültürel dansları ve halk danslarını içeren çeşitli dans
türlerini küçük grupla yapar.
Vals Karesi: Ayaklar birleştirerek karenin bir ucunda durulur. Öğrencilere önlerine kare çizmeleri
istenir. Kare şeklinin üzerinde dans edilecekleri söylenir. Dansa karenin sol alt köşesinden başlanır.
1- Sağa sağ ayakla bir adım alınır,
2- Sol bacak sağ ayağın yanına yavaşca yaklaştırılır ve parmak ucu ile nokta konur,
3- Sol ayağa ileri adım alıp, sağ ayakla ileri yavaş bir adım alınır ve parmak ucu ile nokta konur.
4- Sol ayak sola adım alıp,sağ ayakla yanına yavaşca yaklaştırılır ve parmak ucu ile nokta konur.
5- Sağ ayak geriye adım alıp,sol ayakla yanına yavaşca yaklaştırılır ve parmak ucu ile nokta konur.
Dans bir kez daha tekrar edilmelidir. Dans adımları iki kez daha hızlı ritimde yapılmalıdır.
Aerobik –Grapvine Dansı: Bir adım yana alınırken diğer adım ya öne ya arkaya alınır. Örneğin: Sağ
adımla sağa, sol adımla sağa önde çapraz adım alınır; sağ adımla sağa, sol adımla sağa doğru arkadan
çapraz adım alınır.
Sağ grapvine (sağa)
1- Sağ adımla sağa
2- Sol adımla önden çapraz
3- Sağ adımla sağa
4- Sol adım arkadan çapraz adım
5- Ayaklar birleştirerek yukarı sıçrama
Sol grapvine (sola)
1- Sol adımla sola
2- Sağ adımla önden çapraz
3- Sol adımla sola
4- Sağ adımla arkadan çapraz adım
5- Ayaklar birleştirerek yukarı sıçrama
funduszeue.infoM: Kurallı takım oyunları oynar.
Parkı Kim Önce Geçecek?: İki takım halindeki metre mesafedeki öğrenciler bir çizgi üzerinde
karşılıklı tek sıra dizilirler. Aradaki alan da “park” olur. Öğrenciler verilen komutla bu alandan karşıya
en kısa zamanda geçmek için yarışırlar. Hedefe önce ulaşan takım kazanır.
Paslaşma Yarışması: Sekizer kişilik gruplar arka arkaya tek sıra olurlar. Gruplar aynı sırada beklerken
grupların iki, üç metre ilerisinde bir öğrenci elinde top ile bekler. Başlama komutuyla elindeki topu
sırayla arkadaşlarına verir. Pası alıp veren öğrenciler kendi gruplarının arkasına geçerler. Bütün
öğrenciler paslaşmayı tamamladıktan sonra önce bitiren grup puan alır.
Hop Hop Sıçra: Sınıftaki öğrenciler beş eşit gruba ayrılır ve belirlenen çizginin arkasında derin kolda
dizilirler. Her grubun karşısına 5 adet labut çapraz şekilde 1’er metre aralıkla dizilir. Her gruba birer
çuval verilir. Öğretmenin başla komutu ile her gruptan birinci oyuncu ayaklarına geçirdikleri çuvallarla
sıçrayarak labutların arasından geçerek belirlenen noktaya kadar giderler. Dönüşte ise labutların sağ
taraflarından düz yolda sıçrayarak gruplarına geri dönerler. Çuvalı bir sonraki öğrenciye verip,
gruplarının arkasına geçerler. Aynı uygulamayı ikinci oyuncu yapar. Oyunu ilk bitiren grup oyunu
kazanır ve sınıfça alkışlanır. Labut sayıları ve diziliş şekilleri, çuvalla sıçrama şekilleri (tek ayakla, iki kişi vb. gibi) değiştirilebilir.
Topu Yakala: Okul bahçesine oyun için 6 tane eski araba lastiği getirilir.(lastik yerine çember ya da
benzeri bir malzeme de kullanılabilir.) Lastiklerden bir tanesinin başına iki öğrenci yerleştirilir. Diğer
beş lastik bahçede sıra olan diğer öğrencilerin daire şeklinde koşup başladıkları yere geri
gelebilecekleri şekilde bahçeye yerleştirilir. Öğretmenin konutuyla sıranın başındaki öğrenci topa
hızlıca vurarak diğer iki öğrenci topu yakalamadan o beş lastiğe dokunup yerine gelmeye çalışır. Sıra
ile bütün öğrenciler oyuna devam ederler.
6. KAZANIM: Hareket becerileri ile ilgili kavramları yerinde kullanır.
Dairede Koşu: Bütün öğrenciler bir daire üzerinde sıralanıfunduszeue.info kişi ebe olur ve dairenin ortasında
yer alır. Bütün öğrencilere birden altıya kadar numaralar verilir. Sonra öğretmen numaralara isimler
verir. Örneğin, 1’ler bebekler; 2’ler trenler; 3’ler tahta askerler; 4’ler uçaklar; 5’ler çiçekler ve 6’lar
sporcular gibi. Bundan sonra ortadaki oyuncu “trenler” diye bağırır. Tren olan ikiler geriye doğru bir
adım atarak daire etrafında koşarlar ve tekrar yerlerine gelirler. Yerine ilk gelen öğrenci elini yukarı
kaldırır ve ortadaki ile yer değiştirerek ikinci oyunu başlatır.
Kafa Ve Kuyruk Oyunu: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılır ve geniş kolda birbirlerinin yüzlerine bakacak
ve aralarında metre olacak şekilde iki grup halinde sıralanırlar.Öğrenciler toplu oturuş pozisyonu
alırlar ve el ele tutuşurlar. Grupların bir ucuna “Kafa”, diğer ucuna “Kuyruk” ismi verilir. Öğretmenin
verdiği komuta göre (örneğin, kafa) tüm öğrenciler ellerini bırakmadan ayağa kalkar ve kuyruk
tarafındaki en son iki öğrencinin kollarının altından geçerler. Tüm öğrenciler geçip başlangıç
pozisyonunda otururlar. Ellerini bırakmadan düzgün şekilde oturmayı ilk tamamlayan grup 1 puan
kazanır. Öğretmenin vereceği “kafa ya da kuyruk” komutu ile oyun devam eder. Süreye göre ilk 5
veya 10 puanı alan grup oyunu kazanır.
Sokakta Hırsız Var: Öğrenciler 5’erli gruplara ayrılarak geniş kolda arka arkaya dizilirler. Kollarını yana açarak yan taraftaki sırada bulunan arkadaşlarıyla el ele tutuşurlar. Öğrencilerden bir hırsız, bir de
polis seçilir. Hırsız sıraların ortasındaki koridora geçer. Dışarıda da polis onu gözetlemektedir.
Öğretmen veya oyun yöneticisi “sola” veya “sağa” der ve düdüğünü öttürür. Düdükten sonra
oyuncular söylenilen yöne 90 derece dönüş yaparak el tutuştukları eşinden ayrılır ve yeni yönündeki
eşiyle el ele tutuşarak farklı bir koridor oluştururlar. Bu sırada polis, hırsızı değişen koridorlar arasında
kovalar ve yakalamaya çalışır. Oyun esnasında hırsız ya da polis kolların altından geçiş yapamaz. Hırsız
yakalandığında nerede yakalandıysa oraya en yakın bulunan oyunculardan iki kişi polis ve hırsız olur.
Haydi Topu Yakala: Öğrenciler belirlenen alanda dağınık düzende pozisyon alırlar. Öğrencilerden
birkaç kişiye top verilir. Topu olan öğrenciler, olmayan öğrenciler ile istedikleri şekilde paslaşmaya
başlarlar. Öğrencilerin arasından bir ebe seçilir. Ebe topu olmayan, paslaşmayan öğrencileri
ebelemeye çalışır. Ebelenen öğrenciler oyundan çıkar. Oyun iki kişi kalana kadar devam eder. Ebe
sayısı değişebilir. Oyun alanı büyültülüp küçültülebilir. Öğrencilere paslaşma şekilleri söylenerek
(Yerden pas veya göğüs pası vb. ) paslaşmaları istenebilir.
KAZANIM: Sağlığını korumak için haftalık ve günlük beslenme listesi hazırlar.
Sağlık İçin Doğru Besin: Öğrenciler sınıf sayısına göre gruplara ayrılır. Gruplar başlangıç çizgisinin
önünde, arka arkaya sıra olur. Belli bir mesafe uzaklıktaki masanın üzerine sağlıklı ve sağlıksız
besinlerin resimleri karışık konulur. Sağlıklı ve sağlıksız besinlere uygun birer hareket belirlenir.
(Örneğin; sağlıklı besinlere çift ayakla sıçrama, sağlıksız besinlerde tek ayakla sıçrama vb.) Öğretmenin
komutuyla (sağlıklı besin ya da sağlıksız besin) uygun hareketi yaparak öğrenci masaya gider ve uygun
resmi alıp gruba geri döner. Resmi ilk ve doğru getiren grup bir puan alır.
Hangisi Yararlı? : Öğrenciler iki eşit gruba ayrılır ve belirlenen çizginin gerisinde derin kolda sıra
olurlar. Grupların m. ilerisine besin tablosu levhası asılır veya sandalye üzerine konur. Grupların 5
m. ilerisine de besinlerin isimlerinin (örn. Kuru fasulye, hamburger, karpuz vb. gibi) yazılı olduğu
kağıtlara ait kutu konur. Bu kapta hem yararlı hem de yararsız besinlerin isimleri vardır. Öğretmen
komut verdiğinde grupların birinci öğrencileri koşarak kutuya doğru giderler ve besinlerin yazılı
olduğu bir kağıt alırlar. Tekrar koşarak besin tablosunun olduğu yere koşup besinin yerini bulup oraya
kağıdı yapıştırırlar. Eğer öğrencinin kutudan aldığı kağıtta yararsız bir besin yazılıysa, besin tablosunun
dışındaki siyah kısma bunu yapıştırır. Sonra sağ ya da sol ayakla sıçrayarak başlangıç çizgisine geri
dönüp sonraki arkadaşının eline vurup grubunun arkasına geçer. Oyun bu şekilde devam eder ve en
önce hatasız olarak levhayı dolduran grup birinci olur. Besin tablosu levhası öğrenci düzeyine göre
düzenlenebilir. Aynı oyun farklı bir dersteki konuyu pekiştirmek amaçlı da kullanılabilir. Ayrıca levhaya
giderken ve dönerken farklı yer değiştirme hareketleri (ip atlama, yuvarlanma vb.) kullanılabilir.
KAZANIM: Okul içinde ve okul dışında katılabileceği oyun ve fiziki etkinlikleri planlayarak düzenli olarak katılır.
Haftanın Aktifi: Öğretmen öğrencilere haftalık etkinlik raporu formu dağıtır ve öğrencinin bir hafta
boyunca okul içinde ve dışında katılabileceği oyun ve fiziki etkinlikleri yazmalarını ister. Öğretmen
raporları toplayıp en çok aktif olan öğrencilerin formlarını panoda sergiler.
ETKİNLİKLER | |||||||
PAZARTESİ
| Örümcek Ağı |
| SALI
| Kırkayak |
| ÇARŞAMBA | Bisiklete Binme
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PERŞEMBE | Paten Sürme
|
| CUMA | Halat Çekme
|
| CUMARTESİ PAZAR | Çuval Yarışı
|
Örümcek Ağı: Sınıf 2 eşit gruba ayrılır. Hentbol kaleleri fileleri çıkarılmış bir şekilde boş bir vaziyette
dururken liderler tarafından istenilen noktalardan ip geçirilerek kale içinde 10 farklı büyüklükte nokta
oluşturulur. Daha sonra gruplar kendi içlerinde 4 kişiyi taşıyıcı olarak belirlerler. Bu taşıyıcıların 2 si
takımın diğer üyelerini bu deliklerin içinden iplere değdirmeden geçirerek karşıdaki 2 taşıyıcıya
vererek karşıdaki alana göndermek durumundadırlar. Eğer iplere kişiler değdirirlerse tüm takım
baştan kalenin bu yanına tekrar geçmek için gelir. İlk olarak takımının tümünü karşıya geçiren takım
kazanır.
Halat Çekme: Öğrenciler eşit sayıda iki gruba ayrılırlar. Öğrenciler arka arkaya sıraya girerler. Kalın
olmayan üç metre uzunluğundaki halatı gruplar arasında bir metre olacak şekilde tutarlar. Birinci
oyuncular orta çizgiye ayaklarını basarlar. Öğretmenin komutuyla halatı çekmeye başlarlar. Karşı
grubun birinci oyuncusunu çizgiden kendi alanlarına çektiklerinde oyun tamamlanmış olur.
Çuval Yarışı: Öğrenciler derin kolda iki grup halinde sıraya girerler. Grup başlarındaki öğrenciler birer
çuval giyerler. Öğretmenin komutuyla belirlenen çizgiye kadar çuvalla zıplayarak giderler, dönerler ve
çuvalı sıradaki arkadaşlarına teslim ederler. Oyun grubun tüm öğrencilerin katılımı gerçekleşince
biter.
KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklere uygun spor kıyafeti ile katılır.
Çorabını Sakla: Öğrenciler ikişerli eş olurlar ve spor ayakkabılarını çıkararak sırt sırta otururlar.
Öğretmenin komutu ile eşler yerlerinden kalkmadan birbirlerinin çoraplarını çıkarmaya ve kendi
çoraplarını ise korumaya çalışırlar. Verilen süre içinde eşinin her iki çorabını da çıkaran öğrenciler
oyunu kazanır.
Doğru Hareket Doğru Kıyafet: Öğretmen sınıfı uygun gruplara ayırır. Her grup için tahtaya veya
duvara kartona çizilmiş bir çocuk resmi asar. Kartonların önüne değişik kıyafet resimleri koyar. Her
gruptan bir öğrenci koşarak kartonun yanına gelir ve kartona uygun bir spor kıyafet giydirir. Kartona
ilk uygun kıyafeti giydiren grup oyunu kazanır.
KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklere kendi ve başkalarının güvenliği ile ilgili sorumluluk alarak katılır.
Ayağıma Basma: Öğrenciler sınıf mevcuduna göre gruplara ayrılır. Her grup el ele tutuşup daire
oluşturur. Amaç el ele tutuştuğun iki öğrencinin ayağına basmak. En çok ayağına basan öğrenci
kazanıyor. Her öğrenci hem kendi ayağını korumaya hem de yanındaki öğrencilerin ayağına basmaya
çalışır. Öğretmen öğrencileri yavaş olmaları ve birbirlerine zarar vermeden oyunu oynamaları
yönünde yönlendirir. Oyun esnasında onları takip eder.
KAZANIM: Kültürümüze ve diğer kültürlere ait çocuk oyunlarını tanıyarak, oynar.
Ortayı Bul (Küba): Orijinal ismi “Chocolonga” olan bu oyun 10 veya daha fazla oyuncuyla oynanır.
Duvara yapıştırılmış olan kağıda bir daire çizilir ve bir kişi ebe seçilir. Ebe daireden bir kol boyu uzakta
durur ve gözleri bağlanır. Amaç; ebe seçilen oyuncunun, dairenin ortasına veya en yakın yere
dokunmasıdır. Ebe oyuna başlamadan evvel olduğu yerde üç defa döndürülür. Bu sırada diğer
oyuncular dairenin önüne geçerler ve ebenin dikkatini dağıtmak amacıyla parmaklarını ona zarar
vermeyecek şekilde çekerler.
Bana Ayak Uydur (Zaire): Bu müzikli oyunda oyuncular önce bir lider seçerler ve daire oluşturacak
şekilde dizilirler. Lider el çırparak ritim tutar ve diğerleri de yavaş yavaş ona katılırlar. Sonra lider
oyuncu herhangi bir oyuncunun önünde durur ve ritim eşliğinde bir dans yapar. Liderin seçtiği oyuncu
bu dansı başarıyla tekrarlarsa lider olur. Eğer başaramazsa, lider yeni bir oyuncu seçer ve dansı
tekrarlar.
Değiş Tokuş (Fransa): Fransız çocukların favori oyunu olan değiş tokuş için geniş bir bez parçasına ve
sandalyeye ihtiyaç vardır. On ya da daha fazla kişiyle oynanan bu oyunda herkes birden başlayarak bir
numara alır. Sandalyeler çember oluşturacak şekilde dizildikten sonra ebe seçilen oyuncu gözlerini
bağlayıp çemberin ortasına geçer ve iki sayı söyler. Sayıları söylenen oyuncular yerlerini değiş tokuş
eder. Gözü kapalı olan ebe de ayağa kalktıkları sırada bu oyuncuları yakalamaya çalışır. Yakalanan,
ebe olur.
Ayaklarım ve Ellerim (İspanya): Açık alanda oynanan bir oyundur. Oyunun adı “Beilecocodrilo”dır.
Alanın ortasındaki çizgide ebe durur. Önce sağ ayağını sonra sol ayağını üç kez yere vurur. Ellerini üç
kez birbirine vurduklarında ebe orta çizgiden ayrılmadan bir alandan diğer alana geçen öğrencileri
yakalamaya çalışır. Yakaladığı arkadaşı ile aynı ritmi tekrarlar. Her yakalanan öğrenci orta çizgide
zincirleme gruba katılır ve yanlara hareket eder. Alanda serbest kalan bir öğrenci olunca oyun bitirilir.
Üç Teneke Kutu (Güney Afrika): Güney Afrika’nın kültür mirasını oluşturan hedef vurma oyunlarından biridir. En az beş kişiden oluşan eşit büyüklükte iki takım oluşturulur. Oyun alnına üç teneke kutu üst üste yerleştirilir. İlk oyuncunun tenekeleri yıkmak için üç hakkı bulunur. Oyuncu topu işaretlenen oyun alanının dışından atar. Atış başarılı olursa, oyuncu koşar; kutuları tekrar dizer, etraflarına bir kare çizer ve kutuların üstünden üç kere atlar. Top hedefi vuramaz ve çok uzağa giderse, oyuncular top atış çizgisine geri gelene dek ‘Thayma’ diye bağırırlar. Üç atışta da oyuncu başarılı olamazsa, sıra karşı takımın oyuncusuna geçer.
Shake (Tanzanya): Tanzanya’da çocuklar tarafından yaygın olarak oynanan ve kökeni bilinmeyen bir
ebeleme oyunudur. Altı oyuncudan oluşan iki takım oluşturulur. Oyun alanı, yaklaşık bir voleybol
sahası büyüklüğünde bir zemin üzerine çizilmiş bir ızgara şeklindedir (üzerinde kutular bulunan
koridorlar). Savunma takımının oyuncuları ızgara içindeki koridorlar üzerinde istedikleri konumu alır.
Hücum oyuncuları alanın dış ucunda konumlanır. İşaretle birlikte hücum oyuncuları karşı tarafa
geçmek için kutudan kutuya ilerler. Savunma takımı hücum oyuncularının koridordan geçmesi
sırasında ebelemeye çalışır. Ebelenmeden ızgaranın karşı tarafına ebelenmeden geçen her bir hücum
oyuncusu bir puan alır. Hücum takımı uca vardıktan sonra başlangıç noktasına dönmek için etkinliği
tekrarlar.Hücum oyuncusu koridorda ebelenirse, savunma takımına katılır. Hücum eden takım puan
toplamak için oyuna iki tur devam eder, sonra takımlar rol değiştirir.
Yedi Taş (Ürdün): Yerel bir hedef vurma oyunudur. Her birinde en az iki oyuncu bulunan iki takım
oluşturulur. Oyuncu sayısına göre büyüklüğü değişebilen açık ve güvenli bir oyun alanı seçilir. Bir
çember içinde üst üste dizilmiş yedi taş konulur. Hücum takımı çember merkezin m. mesafede
durur. Hücum oyuncuları sırayla taş yığınını devirene kadar top atar. Tüm taşlar dağıldıktan sonra
savunma oyuncuları topu alır ve hücum oyuncularının dizlerinden aşağısını vurmaya çalışırlar. Dizinin
altından vurulan hücum oyuncusu oyunda donar. Tüm oyuncuları donmadan önce hücum takımı
taşları yeniden üst üste dizebilirse bir puan alır ve hücuma devam etme hakkı kazanır. Savunma
takımı hücum oyuncularının tamamını dondurabilirse bir puan alır ve hücum rolünü üstlenir.
Galah Asin (Endonezya): Endonezya takımadalarında oynanan geleneksel bir ebeleme oyunudur. Biri
savunma biri ise hücum rolünü üstlenecek her biri beş oyuncudan oluşan iki takım oluşturulur. Oyun
alanı 15 m. x 9 m. büyüklüğündedir ve altı eşit parçaya bölünüfunduszeue.info bir talkımın olabildiğince fazla
puan toplamaya çalışacağı 15 dakikası vardır.Hücum tarafı oyun alanının bir ucundan başlar ve
işaretin gelmesi ile önlerindeki tüm çizgilerden geçerek karşı tarafa ulaşmaya çalışırlar. Hücum
oyuncuları belli bir yerde bulunan iki çizgi arasında duraklayabilir ancak önceden geçtikleri çizgilerden
geriye döfunduszeue.infoa oyuncuları çizgilerin üzerinde durarak çizgiden geçmeye çalışan hücum
oyuncularını ebelemeye çalışır. Savunma oyuncuları hücum oyuncularını ebelemek için bulundukları
çizgiden ayrılamaz. Ebelenmeden karşı tarafa geçen her bir hücum oyuncusu bir puan alır.
Sur Papaq (Azerbaycan): Bir pas oyunu olan “şapkayı atma (papag attı)” Azerbaycan’daki en eski
oyunlardandır. Her birinde sayıları 4 ile 8 arasında değişen oyuncuların olduğu iki takım oluşfunduszeue.infoşık bir futbol sahası büyüklüğünde düz bir oyun alanı funduszeue.info her biri 10
dakikalık iki yarıdan oluşur. Oyun, oyun alanının ortasında hücum eden takımın topu kendi
oyuncularından birine pas vermesi ile başlar. Hücum eden takım birbirlerine pas vererek savunmadaki takımın sahasında bulunan potadan topu geçirmek için koşmalıdır. Savunma oyuncusu hücum oyuncusuna dokunamaz ancak top fırlatıldığında pası engellemeye çalışır. Puan kazanıldıktan
sonra top sahanın ortasına döner ve bu defa savunma yapan takımın oyuncuları hücum oyuncusu
olur. Puan alınmadan önce savunma oyuncuları topu ele geçirirse, bulunulan noktadan itibaren
savunma yapanlar hücuma başlar ve oyun alanının ters tarafındaki potada puan kazanmaya çalışır.
Aynı anda iki oyuncunun topu tutması halinde hakem oyunu yeniden başlatmak için topu oyuncuların
arasında havaya atar. Hücum yapan bir oyuncu topu 10 saniyeden uzun bir süre tutamaz.
Mendil Oyunu (Mısır): Ülke çapında yaygın biçimde oynanan geleneksel bir Mısır oyunudur.5 ya da
daha fazla sayıda oyuncusu bulunan eşit büyüklükte iki takım ve bir oyun lideri seçfunduszeue.info alanı
birbirinden 20 m. uzaklıkta iki paralel çizgi ile belirlenir. Lider oyun alanının ortasına çizilmiş olan
çemberin içinde elinde bir mendil funduszeue.info iki takımdaki oyunculara da 1’den 5’e kadar numara
verilir (takımlarda beşerden fazla oyuncu varsa numaralar artırılır).Oyun, liderin elindeki mendili kolu
açık halde yukarı kaldırması ve 1’den 5’e kadar bir numarayı (takımlarda beşerden fazla oyuncu varsa
numaralar artırılır) yüksek sesle söylemesi ile başlar. Her iki takımdan söylenen numaraları taşıyan
oyuncular hızla çembere doğru koşarak mendili liderden almaya çalışır. Mendili alan oyuncu aynı
numarayı taşıyan diğer oyuncu tarafından ebelenmeden sıradaki yerine geçmeye çalışır. Oyuncu
görevi başarı ile tamamlarsa takımı için bir puan kazanmış olur. Oyuncu ebelenirse puan karşı takıma
verilir.
Gilli-danda (Pakistan): Yüzyılın sonlarından bu yana ortaçağ metinlerinde geçen bir vurma
oyunudur. Eşit büyüklükte iki takım kurulur. Bir grup vurucu, diğer grup ise saha oyuncusudur.
Oyunun amacı dandayı (2m. uzunluğunda ahşap sopa) kullanarak gilliye (uzun, ince çam kozalağı)
vurmaktır. Belirli sınırları olmayan açık bir oyun alanına bir çember (ev) çizilir. İlk vurucu gilliyi
çemberin içine yerleştirir ve danda ile vurarak havaya fırlatır. Gilli havalandığında, vurucu gilliyi
olabildiğince çemberden uzağa göndermek için tekrar vurmaya çalışır. Gilli yere düştüğünde vurucu o
noktada aynı işlemi tekrarlar; bu, saha oyuncuları gilliyi yakalayana kadar devam eder. Gilli
yakalandığında merkezden yakalanma noktasına kadar olan mesafe ölçülür. Vurucu takımdaki tüm
oyuncular süreci tekrar eder. Daha sonra saha oyuncuları vurucu rolüne geçer. Her oyuncunun gilliyi
ne kadar uzağa gönderdiğini ölçmek için danda kullanılır. Bir danda mesafesi bir puan kazandırır.
Ölçüm saha oyuncusunun yakalama noktası ile merkez çember (ev) arasında yapılır. En fazla puanı
toplayan takım kazanır.
Ebelemece (Birleşik Krallık): Birleşik Krallık ve diğer İngiliz Milletler Topluluğu ülkelerinde oynanan
bir ebeleme oyunudur. Oyuncu sayısı ile ilgili bir sınırlama yoktur anacak oyuncu sayısı oyunu
yeterince eğlenceli kılacak kadar çok olmalıdır. Geniş bir kapalı alan ya da açık havada oyun alanı
oluşturulabilinir. Alanın iki ucunda “ev” kısımları oyun alanı enine çizilen bir çizgi ile işaretlenir.
Oyunculardan bir ya da ikisi “ebe” olarak seçilir. Ebeler oyun alanının ortasında durur ve oyunun
başlaması için “ebelemece” diye bağırır. Kalan oyuncular oyun alanının kenarındaki “ev”dedir.
Oyunun amacı ebelenmeden oyun alanının bir ucundan diğerine koşmaktır. Oyuncular yakalanınca
ebe olur. Oyunu ebelenmeden kalan son kişi kazanır. Oyun her defasında ebelerin değiştiği bir kaç
turda tamamlanır.
KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklerde zamanını etkili kullanır.
Numara Oluşturma: Öğrenciler onar kişilik gruplara ayrılırlar ve gruplar birbirinden ayrı olarak geniş
kolda bir çizginin arkasında sıralanırlar. Her gruptaki oyunculara rakamlarının
yazılı olduğu kartlar verilir. Öğretmen metre uzakta durarak sınıf düzeyine uygun bir sayı söyler
(örneğin gibi). Her grupta bu rakamlara sahip olan oyuncular hızlıca öğretmenin yanına koşarak
söylenen sayıyı ellerindeki rakamları yukarı kaldırarak doğru olarak oluşturmaya çalışırlar. Hangi grup
daha önceden söylenen sayıyı doğru olarak oluşturursa o grup puan alır. Daha sonra tüm oyuncular
başlangıç noktasına dönüp, yeni sayı için hazırlanırlar. İlk olarak 10 puana ulaşan takım oyunu kazanır.
Koşu mesafesi değişfunduszeue.infoşu yerine farklı yer değiştirme şekilleri (sıçrama, yuvarlanma, ip
atlama vb.) kullanılabilir. Söylenecek sayılar sınıf düzeylerine uygun olarak zorlaştırılıp, basitleştirilebilir. Ayrıca basit toplama ve çıkarma işlemleri söylenip sonuçlarının oluşturulması
istenilebilir.
Ejderha Avı: Öğrenciler el ele tutuşarak büyük bir daire oluşturur. Bu dairede iki kişi ejderha olarak
seçilir. Birisi ejderhanın başını diğeri de kuyruk kısmını oluşturur. Ejderha daire içine alınır ve daireyi
oluşturanlar sünger topla ejderhanın kuyruğunu vurmaya çalışırlar. Hiçbir öğrenci topu üç saniyeden
fazla elinde tutamaz. Kuyruğu vuran öğrenci kuyruk olmaya hak kazanır. (eğer zaman fazla gelir ya da
oyun formatında değişiklik gerekirse şu şekillerde zorlaştırılabilir ya da değiştirilebilir: Daha fazla
ejderha oluşturulabilir. Oyun içinde en az iki top kullanılabilir. Çeşitli daire boyutları oluşturulabilir.
Ejderhanın kuyruğu daha uzun olabilir. )
Yukarıdan Ve Etrafından: Öğrenciler çeşitli büyüklüklerdeki gruplara bölünürler. Her grup kendi insan engelini oluşturur. Engeller oluştuktan sonra öğrenciler engele doğru yaklaşırlar. Engele geldiklerinde engeldekiler engeli nasıl ve ne kadar zamanda geçebileceklerini öğrencilere söylerler. Engele gelecek grup kalmadığında son insan engeli bozulup oyuncu haline gelir ve engellere giren grupta engelleri tamamladığında bir engel haline gelir (birdirbir düzeni gibi). Bu böyle saatlerce devam edebilir. İnsansız engeller konulabilir. Konuşmadan engeller geçirtilebilir. İnsanlardan oluşan her engeldeki insan sayısı artırılabilir. Engeller geçilirken top sürme gibi beceriler eklenilebilir.
KAZANIM: Küçük grup ve takım oyunlarında arkadaşlarıyla işbirliği yapar.
Oturarak Voleybol: Öğrenciler 6’şar kişilik gruplara ayrılarak iki takım oluştururlar. Takımlar voleybol sahasına daha önceden yerleştirilmiş minderlerde diz üstü veya bağdaş kurarak otururlar. Voleybol sahasındaki file cm civarındadır. Takımlar üç pas yaparak ve voleybol kuralları geçerli olacak şekilde paslaşarak topu filenin üzerinden geçirerek karşı tarafa atmaya çalışırlar. Öğrenciler diz üstünde yükselebilirler ama ayağa kalkmak yasaktır. Oyun 15 ya da 25 sayıya ilk ulaşan takımın seti/maçı alması ile son bulur.
Top Koşturma: Sınıftaki öğrencilerden bir ebe seçilir. Diğer oyuncular belirlenen alan içerisinde
ellerindeki topu kaptırmamaya çalışarak paslaşırlar ve topla beraber yakalanmamak için koşarlar. Ebe
topu havadayken kapmaya ve toplu oyuncuyu yakalamaya çalışır. Başarılı olursa dokunduğu oyuncu
ebe olur. Oyun verilen süre içerisinde bu şekilde devam funduszeue.info kalabalıksa sınıf iki, üç gruba
ayrılarak aynı oyun oynatılabilir. Alan büyültülüp, küçültülebilir. Ebe sayısı ve oyundaki top sayısı
arttırılabilir. Pas şekilleri bir spor dalına yönelik (göğüs pası, temel pas vb. ) olarak uygulanabilir.
Sırt Sırta Top Taşıma: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılır ve her grup kendi içerisinde ikişerli eş olarak
derin kolda belirlenen çizginin arkasında sırt sırta kollarından kenetlenerek sıralanıfunduszeue.info öndeki çiftlere
birer tane top veya balon verilir. Öğrenciler topu-balonu sırtlarına koyarak öğretmenin komutunu
beklerler. Öğretmenin komutu ile birlikte öndeki öğrenciler topu sırtlarında taşıyarak ve düşürmeden
belirlenen çizgiye yan yan yürüyerek gidip, dönüp grubun önündeki oyunculara topu-balonu verip
kendi gruplarının arkasına geçerler. Diğer eş olan oyuncular aynı şekilde belirlenen yere kadar gidip
dönerler. Oyun bu şekilde devam eder ve en önce bitiren grup oyunu kazanır. Mesafe öğrenci
seviyesine göre arttırılıp azaltılabilir.
Büyük Tırtıl: Sınıf üç ayrı gruba ayrılır. Bu gruplarda herkes arka arkaya sıralanır ve öğrencilerin elleri
diğer öğrencilerin belindedir. Grup ilerleyebilmek için en önden geriye doğru sırayla sadece bir adım
alabilir. (yani bir akordiyon gibi peş peşe adım almak zorundadır). Eğer grup adım hatası yaparsa başa
döndürülerek tekrardan başlatılır. Grup ortaya konulan engelleri tarif edildiği gibi geçmekle
yükümlüdür. Engeller bir nesnenin üzerinden geçme, belli bir yüksekliğin altından geçme ve slalom
yapmadır. Engelleri en kısa sürede geçen grup 1. gelmiş sayılır. Her gruba iki dakika uyum süresi verilir
ve oyun sonra başlatılır.
Battaniye Voleybolu: Öğrenciler battaniyenin kenarlarından tutarlar. Battaniyeye bir top koyulur ve
işbirliğiyle battaniyeyi gererek topu havaya doğru fırlatırlar ve tekrar tutmaya çalışırlar. Eğer oyunun
zamanında ya da formatında değişiklik gerekirse aşağıdaki şekillerde zorlaştırılabilir ya da
değiştirilebilir: Kumsal topu ya da voleybol topu kullanılabilir. Battaniye boyutu değiştirilebilir. Oyun
sınırları büyütülebilir ya da küçültülebilir.
Sen Benim Gözüm Ben Senin Kolunum: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Daha sonra bu gruplar da kendi
içinde ikişerli eşler halinde ayrılırlar. Daha sonra bir eş yanındaki eşin gözlerini bağlar. Gözü kapalı
olan eşe, gözü açık olan eş konuşmadan kılavuzluk eder. Yere rastgele şekilde dağıtılmış olan kendi
takımının rengindeki balonlardan birini alarak kendi üssüne taşır. Her eş sırayla üssüne balonları taşır
ve poşetin içine koyar. Balonlar bittikten sonra kim dana önce balonlarını getirmişse o grup birinci
olur. Her eşin bir seferde en fazla 1 balon taşıma hakkı vardır ve hiçbir grup başka bir grubun
balonunu olduğu yerden uzaklaştırmamalı, diğer grubu engelleyici harekette bulunmamalıdır.
Kütük Geçişi: Sınıf 2 gruba ayrılır. Bir grup denge aletinin veya jimnastik sırasının(bank) bir ucunda
diğer grup ise diğer ucunda yer alır. Her gruptaki öğrenciler birden başlayarak grup sayısı kadar
numara alırlar. Aynı numaralara sahip öğrenciler denge aletine veya jimnastik sırasına(bank) aynı
anda çıkarlar ve ilerlemeye başlarlar. Orta noktaya geldiklerinde işbirliği yaparak yer değiştirmeye
çalışırlar. En fazla öğrencisi denge aletinin sonuna ulaşan grup kazanmış olur.
KAZANIM: Küçük grup ve takım oyunlarında adil oyun anlayışı gösterir.
Adil Oyun Anlayışı: Öğrenciler sınıf sayısına göre üç veya dört gruba ayrılır ve birlikte otururlar.
Öğretmen duvara ya da tahtaya grup sayısı kadar karton asar. Her gruba bir kalem verir. Verilen
komut ile her gruptan bir öğrenci koşarak duvardaki kendi kartonuna gider ve adil oyun anlayışına ait
bir cümle veya kelime yazar. Verilen süre bitimine kadar tüm öğrenciler sıra ile cümle veya
kelimelerini yazarlar. Süre bitiminde en çok doğru cümle veya kelimeyi yazan grup birinci olur.
KAZANIM:Kendi ve arkadaşlarının oyun ve fiziki etkinliklerdeki performanslarını değerlendirir.
Hemen Çık: Sınıf 6’şarlı gruplara ayrılır daha önceden hazırlanmış olan step tahtalarının (gazete
blokları da olabilir.) başına gruplar yerleştirilir. Liderin “çık” komutuyla beraber gruptakiler step
tahtasının üzerine çıkmaya çalışırlar. Son çıkan grup elenir. Oyun sadece alanda 1 takım kalana kadar
devam eder. Sona kalan takım 1. olur. Öğretmen oyunun bitiminde öğrencilere sona kalan takımın
neden sona kaldığını sorar. Böylelikle kendi ve arkadaşlarının performanslarını değerlendirmesini
sağlar.
Sosbu oyunu sosyal bilgiler dersi alanında çok kavram olması sebebiyle ortaya çıkan;
Öğrenciler tarafından istenmeyen sıkıcı tekrarları eğlenceli hale getirmek,
Öğrencilerin kavramları ve resimleri kendi kelimeleri ile ifade etmelerini sağlamak,
Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek,
Testlerde çözülen soruları daha iyi anlamayı kolaylaştırmak,
Ders konularının anlatımlarını daha eğlenceli kılmak
Kavram kargaşasını ortadan kaldırmak için tasarlanmıştır.
Ayrıca, Sosbu oyunu zeka oyunları dersi kapsamında da kullanılmaktadır. Sosbu oyununun klasik zeka oyunlarından farkı ise derse entegreli olmasıdır.
Bu sayede öğrenciler hem ders çalışmakta hem de zeka gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar.
Öğretim Görevlilerinin, Öğretmenlerin, Eğitim Tasarımcılarının ve Ailelerin bu oyunlara olan desteği sayesinde sosbu oyunları eğitimde aktif olarak kulllanılmaktadır.
Oyun kartları her ünite için ayrı ayrı tasarlanmıştır, ve her ünitenin ayrı kart destesi bulunmaktadır.
Oyunda kullanılan kartlar soru kartları, resim kartları ve kavram kartları olmak üzere üç çeşittir.
Her ünite için 50 kart mevcuttur.
Toplamda ise adet kart mevcuttur.
Kutu içerisinde bir sene boyunca işlenecek olan bütün ünitelere ait kartlar mevcuttur.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Üniteleri:
1.Ünite: Kendimi Tanıyorum
2.Ünite: Geçmişimi Öğreniyorum
3.Ünite: Yaşadığımız Yer
4.Ünite: Üretimden Tüketime
5.Ünite: İyi Ki Var
6.Ünite: Hep Birlikte
7.Ünite: İnsanlar ve Yönetim
8.Ünite: Uzaktaki Arkadaşlarım
Nasıl Oynanır?
SOSBU Oyunu ikişer kişiden oluşan iki takımla oynanır.
Aynı takımdan olan kişiler karşılıklı olarak otururlar.
Takımları temsil eden oyun piyonları başlangıç noknoktalarına konulur.
Oyuna başlayacak olan takımı belirlemek için; Takımlardan bir tanesi üniteye ait olan kartların tamamını karşı takımdan bir kişinin kartların içinden bir tane kart çekebileceği şekilde tutar.
Kartı çeken takım karttaki soruyu bilirse oyuna başlar eğer bilemezse karşı takım oyuna başlar.
Her takım için süre 1 dakikadır.
Bilinen her kart için piyon bir adım ilerletilir.
Kart anlatılırken karşı takımda bulunan bir kişi zamanı kontrol ederken ikinci oyuncu da yanında bulunan diğer takımdaki kişinin kartları doğru anlatıp anlatamadığını kontrol eder.
Anlatılan kartlar aynı oyun içinde bir daha kullanılmaz ve kenara funduszeue.info anlatılamayacaksa “PAS” denilir ve bir daha anlatılmak üzere elde bulunan kartların en altına konulur.
Her oyuncunun 1 pas hakkı bulunmaktadır.
RESİM KARTI kategorisinde oyuncu resmin altında bulunan kelimeyi görsel yardımıyla takım arkadaşına anlatmaya çalışır.
SORU KARTI kategorisinde oyuncu kartta bulunan soruyu takım arkadaşına sorar.
KAVRAM KARTI kategorisinde oyuncu takım arkadaşına kırmızı kelimeleri kullanmadan yeşil kelimeyi anlatmaya çalışır.
Ders Oyunları Nedir?
Eğitim konusu çocuğun doğumundan itibaren mutlaka dikkat edilmesi gereken bir olgudur. Bunedenle eğitime her zaman büyük önem verilmesi gerekmektedir. İyi bir eğitim ilerleyen yıllarda çocuğun başarılı bir birey olması için olmazsa olmazdır. İyi bir eğitimin temelinde ailenin ilgi ve alakasıyla kullanılan eğitim materyalleri yatmaktadır. Müfredat tabanlı ders oyunları da bu konuda çocuklara büyük destek olmaktadır. Müfredat tabanlı ders oyunları, çocukların derslerde yaşadıkları kavram kargaşasına engel olmak ve sıkıcı ya da zor olan konuları daha eğlenceli bir hale getirmek amacıyla uzmanlar tarafından tasarlanmıştır. Bu oyunlarda çocukların kelime ve kavram dağarcığının gelişmesi, onlara geniş bir analiz çerçevesi kazandırmak hedeflenmiştir. Çocukların kişisel olarak kendilerini ve yeteneklerini geliştirebilmesi için dikkat odaklarının yüksek olması gerekmektedir. Şayet çocuk etrafında olan olaylara ilgisiz kalırsa yeni bir şeyler öğrenme konusunda büyük zorluklar çekecektir. Bu nedenle dersoyunları uzmanlar tarafından sıklıkla önerilen bir set olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu oyunlar sayesinde çocuklar, eğlenerek öğrenmekte ve kavramları da zihinlerine daha rahat bir biçimdeyerleştirebilmektedir.
Ders Oyunlarının Faydaları Nelerdir?
Anlayarak öğrenmek,
Hem işitsel hem de görsel becerilerin desteklenmesi,
Kavramsal becerinin arttırılması,
Yorumlama ve analiz becerisinin gelişmesi,
Sözel ve yazılı bir biçimde kendisini ifade edebilmesi,
Muhakeme yeteneği,
Neden sonuç ilişkisi kurabilmek,
Dikkat ve odaklanmayı arttırması,
Ders tekrarlarının eğlenceli bir hale getirilmesi,
Merak duygusunun canlı kalması,
Parça ve bütün ilişkisinin kurulması,
Sistematik düşünme yeteneği.
Eğer sizler de çocuklarınızın derslerinde daha başarılı olmalarını istiyorsanız müfredat tabanlı ders oyunları setlerini mutlaka incelemelisiniz.
Bu oyunlarda yer alan kartlar her ünite için farklı olarak tasarlanmış ve bu sayede kullanım da kolaylaştırılmıştır.
Uzmanlar tarafından hayata geçirilen ders oyunları,çocuğunuzun eğitim hayatını zenginleştirecektir.
Sosbu Oyunu ve Takım Ruhu
İki takım halinde oynanan oyun öğrencilere ekip çalışması alışkanlığı kazandırarak arkadaşlık ilişkilerini destekler ve iletişim becerileri gibi sosyal ve duygusal faydalar sağlar.
Bunun yanında;
Kavramsal beceri artışını sağlar.
Yorumlama becerisini geliştirir.
Sözel ve ifade etme becerilerini geliştirir.
Muhakeme becerisini arttırır.
Duygusal ve mantıksal olgunluk düzeyini geliştirir.
Neden sonuç ilişkisi kurma becerisini arttırır.
Sistemli düşünme becerisini arttırır.
Dikkati bir probleme yönlendirme becerisinin artmasını sağlar.
Parça bütün ilişkisi kurma becerisini geliştirir.
Sosbu Oyunu ve Eğlence
Her çocuğun yeni bir bilgiyi öğrenme şekli diğerlerinden farklıdır. Bazıları görerek, bazıları duyarak ve konuşarak, bazıları ise dokunarak Bazıları da bunlardan birkaçını aynı anda kullanarak en iyi şekilde öğfunduszeue.info hepsinin ortak noktası eğlenerek öğrenmek istemeleridir. Sosbu, (Sosyal Bilimler Uzmanı ) Sosyal Bilgileri eğlendirerek öğreten bir zekâ oyunudur. Sosbu Oyunu sadece kavramları eğlendirerek öğretmiyor. Konu tekrarını kolaylaştırıp sıkıcı tekrarların derse karşı ilgiyi azaltmasını da engelliyor. İlgili öğrenciler, bilgili öğrenciler ve en sonunda da bilgi tasarımcıları oluyorlar.
Sosbu Oyunu ve Başarı
Geleceğin eğitimini tasarlamak geleceğin dünyasını tasarlamaktır. Geleceğin dünyasında ise herkese belli roller düşecektir. Bazılarımız özne bazılarımız ise nesne rolünde olacaktır. Modern dünyada nesne olmak yerine özne olmayı tercih edenler bugün bu amacı yerine getirmek için birçok eğitim politikası geliştirmektedir. Bu politikalardan biri de zekâ oyunlarıdıfunduszeue.infoâ oyunlarının zihinsel, eğitsel, psikolojik, sosyal ve duygusal anlamda birçok avantajı vardır. Ancak eğitim sistemine, gündelik hayata entegre olamama gibi de bir dezavantaja sahiptir zekâ oyunları. Çünkü birçok birey günlük yaşam içerisinde bu oyunları oynamaya vakit bulamamaktadır. Bundan dolayı modern bireye sadece zekânın belli bölümlerini destekleyen zekâ oyunları yetmez. Modern birey hem zihinsel kapasiteyi arttıran ve dinç tutan hem de derslere yardımcı olabilen, eğlendirirken öğreten ve öğrenmenin tam, anlamlı, etkin olmasını sağlayan bir oyuna ihtiyaç duymaktadır. İşte modern bireye cevap verebilen bir oyun olan SOSBU başarıyı da beraberinde getirmektedir.
Her Yaş için Onlarca Oyun ve Etkinlik
Oyunları AçKonularına Göre Oyunlar
Sınıfa Göre Oyunlar
Renkli bloklar ile eğlenceli matematik deneyimi sunan bu tür oyunlar ile akıl yürütme ve sayma becerisini geliştirme şansına sahipsin.
OYUNU OYNA
Sayıları 10'a tamamlamak için süren kısıtlı ama görsel dikkatini ve toplama becerilerini kullanırsan bunu kolayca aşabilirsin.
OYUNU OYNA
Karşılaştırma ve matematiksel becerilerini bu oyunla geliştirmek mümkün. Ayrıca mantık becerilerini de güçlendiriyor.
OYUNU OYNA
Görsel dikkatine ve sayma becerilerine ne kadar güveniyorsun? Hemen kendini sına.
OYUNU OYNA
Daha hızlı işlem yapma, karar verme ve matematiksel dikkat becerilerini bu oyunlar geliştir.
OYUNU OYNA
Roketi ateşlemeni gerektiren bunun gibi sayı oyunları matematiksel becerilerinin gelişimine destek olur.
OYUNU OYNA
Karşılaştırma ve görsel dikkat gibi becerilerini geliştirerek matematikte daha iyi olmak istersen; bu oyun tam sana göre.
OYUNU OYNA
Matematiksel becerileriniz ile birlikte karar verme ve hızlı işlem konusunda da gelişmek istersen hemen bu oyunu dene.
OYUNU OYNA
+ Zeka Geliştirici oyunu hemen oynamak istersen MentalUP’ı aç
Öğretmen onaylı ve TÜBİTAK destekli MentalUP oyunları ile çocuklar problemleri daha hızlı çözme becerisi kazanıyor. Karşılaştırma, mantıksal düşünme ve matematiksel becerilerini geliştirme fırsatına da sahip oluyorlar.
✅ Geliştirir: | Sayısal Beceriler |
✅ Özellikler: | 80+ Oyun ve Egzersiz |
✅ Uygun: | Bütün Çocuklar |
✅ Türü: | Eğitici ve Eğlenceli |
Çocuklar için matematik dersini sevmenin en kolay yollarından biri oyunları devreye sokmaktır. Bu sayfadaki oyunlar ve etkinlikler tam da bu amaçla hazırlandı. Çocukların farkında bile olmadan matematik dersini sevmelerini ve potansiyellerini geliştirmelerini sağlayan bu oyunlarla çocuklarınızı eşsiz bir deneyime dahil edin.
Okul öncesi dönemde çocuklar, onlara bir şeyler öğretebilmek ve beceri kazandırabilmek için en uygun dönemdedir. Okula başlamadan önce çocuklarınıza matematik ve diğer becerileri kazandırmak için bu okul öncesi matematik oyunlarını denemelisiniz.
Bu okul öncesi sayı sayma oyunu ile çocuklar görsel dikkat ve sayma becerilerini geliştirebilir.
OYUNU OYNA
Bu sayma oyunu, çocukların görsel odaklanma ve sayı saymada en iyi yardımcısı
OYUNU OYNA
Bu okul öncesi matematik oyunu; görsel tarama, kısa süreli bellek ve dikkat becerilerini geliştirir.
OYUNU OYNA
1. Sınıf için hazırlanan bu sayma oyunu çocukların görsel dikkat ve sayı sayma becerilerini geliştirme imkanı sunuyor.
OYUNU OYNA
Daha fazla okul öncesi matematik etkinliği için 👉🏻 Okul Öncesi Matematik Etkinlikleri
Sadece matematik becerilerini geliştirmek bize yetmez, diğer alanlarda da kendimizi geliştirmek için daha fazla etkinlik arıyoruz diyorsanız 👉🏻 En Güzel Okul Öncesi Etkinlikleri
Çocuğunuzun matematiği sevmesini ve matematiksel bir becerisi olmasını arzuluyorsanız, bu becerisine yatırım yapın. Mesela hemen şimdi, 1. Sınıf matematik oyunlarıyla başlaması konusunda öncülük edebilirsiniz.
Bu çıkarma oyunu mantıksal düşünme, matematik ve kıyaslama becerilerini geliştirir.
OYUNU OYNA
Bu 1. Sınıf oyunu; sürdürülebilir dikkat, rakam tanıma ve kısa süreli hafıza becerilerini geliştirir.
OYUNU OYNA
Bu rakam anımsama oyunu ile çocuklar; kısa süreli bellek, işitsel bellek ve sayı hafızası becerilerini geliştiriyor.
OYUNU OYNA
Bu karşılaştırma oyunu, kısa süreli hafıza ve görsel dikkat becerilerini güçlendirir.
OYUNU OYNA
Daha fazlası için 👉🏻 Eğlence Dolu 1. Sınıf Matematik Etkinlikleri ve Oyunları
MentalUP’ta yaş çocuklar için onlarca zeka oyunu var, hemen incele ve ücretsiz başla: Yaş Zeka Oyunları
Matematik, sizin sandığınız kadar korkutucu olmayabilir. Siz korkarsanız çocuğunuz da korkar. Korkuları bir kenara bırakıp 2. Sınıf matematik oyunları ile eğlenceli bir maceraya atılmaya ne dersiniz?
Bu 2. Sınıf kıyaslama oyunu; görsel tarama, uzamsal bellek ve kıyaslama becerisini geliştirme imkanı sunar.
OYUNU OYNA
2. Sınıflar için hazırlanan bu ücretsiz matematik oyunu; mantık kurma ve matematik becerisini geliştirir.
OYUNU OYNA
Sayma becerisini geliştiren bu 2. Sınıf matematik oyunu, çocukların en çok sevdiği oyunlar arasında bulunuyor.
OYUNU OYNA
Bu 2. Sınıf matematik oyunu, çocukların karar verme ve daha hızlı işlem yapabilme becerilerini geliştiriyor.
OYUNU OYNA
3. sınıfa giden çocuklar için matematik becerilerini geliştirme imkanı sunan ve matematiği eğlenceli hale getiren oyunlar hazırladık.
Hemen eğlenceli matematik oyunlarına başlayın.
Basit oyunlardan sıkılan 3. Sınıf çocuklar için küp sayısı oyunu; akıl yürütme, uzamsal algı ve sayma becerisini geliştirir.
OYUNU OYNA
Zoru seven 3. Sınıf öğrencileri, bu sağlama yapma oyunu ile karar verme, işlem hızı ve matematik becerilerini geliştiriyor.
OYUNU OYNA
Kıyaslama ve görsel dikkat becerileri gerektiren bu oyun, 3. Sınıf matematik oyunu arayanlar için en güzel seçeneklerden biri.
OYUNU OYNA
3. sınıflar için hazırlanan bu matematik oyunu görsel tarama, karşılaştırma ve planlama becerilerini geliştirir.
OYUNU OYNA
4. sınıf öğrencileri tarafından çok sevilen matematik oyunları ile matematiğin büyülü dünyasına sıkı bir giriş yapın. Hemen, aşağıdaki oyunlarla başlayabilirsiniz.
Çok sevilen bu 4. Sınıf matematik oyunu; kısa süreli bellek ve işitsel bellek becerilerini geliştirmeye destek oluyor.
OYUNU OYNA
Hafızana güveniyorsan bu matematik oyunu ile kendini sına. Hem oyna hem de kıyaslama, görsel tarama ve uzamsal bellek becerilerini geliştir.
OYUNU OYNA
4. Sınıflar için hazırlanan matematik oyunu, görsel dikkat ve sayma becerilerini eğlenerek güçlendirmene yardımcı oluyor.
OYUNU OYNA
Bu 4. Sınıf matematik egzersizi ile çocuklar hem eğleniyor hem de kısa süreli hafıza, sürdürülebilir ve görsel dikkat becerilerini geliştiriyor.
OYUNU OYNA
Matematik dersleri ve çözülmesi gereken matematik problemleri yaşlara göre zorlaşıyor ama bu 5. Sınıf matematik oyunları ile kendilerini geliştiren çocuklar daha az zorlanıyor.
Bunun gibi 5. Sınıf matematik oyunları matematik becerilerini, planlamayı ve görsel dikkat becerilerini geliştirir.
OYUNU OYNA
Görsel tarama, planlama ve matematiksel becerilerini geliştirmek isteyen 5. Sınıf çocuklar, bu oyunları çok seviyor.
OYUNU OYNA
Bu 5. Sınıf matematik oyunu ile matematik becerisi, mantıksal düşünme ve karar verme becerileri gelişiyor.
OYUNU OYNA
Bu 5. Sınıf matematik oyunu işlem hızı, karar verme gibi temel matematik becerilerinin gelişimine destek oluyor.
OYUNU OYNA
6. sınıfta matematik dersleri biraz daha zorlaşıyor ama korkmayın, bu matematik oyunları, çocuğunuzun matematikle kurduğu pozitif bağı güçlendirme potansiyeline sahip ✅
İyi düşünmeyi, dikkatli karar vermeyi ve kıyaslama becerisini kullanmayı gerektiren bu 6. Sınıf matematik oyunu çok seviliyor.
OYUNU OYNA
Eşitlikteki doğru işlemi bulmanız gereken bu oyun, mantıksal düşünme ve karar verme becerilerini geliştirir.
OYUNU OYNA
Bu tür 6. Sınıf matematik oyunları ile matematik becerisinin yanında hızlı işlem yapma becerileri de gelişiyor.
OYUNU OYNA
Bu 6. Sınıf matematik oyunu işlem hızı, karar verme ve planlama becerilerinin gelişimine destek oluyor.
OYUNU OYNA
İlköğretimin son 2 basamağı olan 7. ve 8. Sınıf matematik etkinlikleri açısından oldukça zengin bir dönemdir. Zorlayıcı olduğu kadar eğlenceli de olan oyunlar ile lise öncesi matematik temelleri sağlamlaştırılabilir.
Hızlı düşünme ve denklem kurma becerisini geliştiren bu matematik oyunu ile çocuklar artık matematikte daha başarılı.
OYUNU OYNA
Kıyaslama, hızlı düşünme ve görsel dikkat becerilerini geliştiren bu matematik oyunları, çocukların en sevdiği oyunlardır.
OYUNU OYNA
Karşılaştırma ve karar verme becerileri bu oyunla gelişirken çocuklar da eğlenceli bir rekabete giriyorlar.
OYUNU OYNA
Matematiksel beceri ve işlem hızı becerisini bu oyunla güçlendirebileceğinizi biliyor muydunuz?
OYUNU OYNA
Aslında matematik sıkıcı ya da öğrenilmesi zor bir şey değildir. Doğru çalışma yöntemlerini bilmediğimiz için matematiği suçluyor ya da “Kafam almıyor” diyoruz. Peki, matematik sizin de çok eğlendiğiniz bir şey olsaydı; aynı düşünceleriniz devam eder miydi?
İşte, ibreyi tersine çevirmek ve çocuklara matematiği sevdirmek için konularına göre matematik oyunları harika bir fırsat. Hemen inceleyin ve en sevdiklerinizle başlayın.
Şimdi deneyin!
Yerleştirme ve konumlandırma becerilerini de geliştiren bu şekil oyunları matematiğe yeni bir başlangıç yapmak için harika bir anahtar.
İstenen şekli doğru çizebilmek için biraz zorlanabilirsiniz ama bir kere başardığınızda harika hissedeceksiniz.
OYUNU OYNA
Şekillerle arası iyi olan çocuklar, bu oyunu çok sevecek çünkü Tangram ile yapabileceklerinizin sınırı sadece sizsiniz.
OYUNU OYNA
Görsel dikkatinizi toplamanız gereken bu oyun, sıkı bir karşılaştırma yapmanızı ve aynı olan şekilleri bulmanızı istiyor.
OYUNU OYNA
Renkli şekerleri dikkat ve karşılaştırma için kullanmak kimin aklına geldiyse, kocaman bir tebriği hak ediyor.
OYUNU OYNA
Sayma ve toplama becerilerini sayı sayma oyunları ile geliştirmek isteyenler bu eğlenceli sayma oyununu mutlaka oynamalı.
Hızlı düşünme ve denklem kurma becerisini geliştiren bu matematik oyunu ile çocuklar artık matematikte daha başarılı.
OYUNU OYNA
Topları, sizden istenen biçimde yerleştirmeye çalışın. Bu sayma oyunu aynı zamanda mantık becerilerini geliştirir.
OYUNU OYNA
Sayma becerilerini hızlıca geliştirmek istersen bu oyunu dene. Kolayca başla, hemen geliştiğini gör.
OYUNU OYNA
Kuşların geçtiği alanlara iyi bakın ve kaç tane kuşun geçtiğini sayın. Bu sırada kuşlara dikkat etmeniz gerekir. Gözünüzü dört açın.
OYUNU OYNA
Toplamayı miniklere kolayca öğretebilmek için oyunlardan yardım almak son derece mantıklı. Bu toplama oyunları ile başlayabilirsiniz. ✅
Toplama işlemini ve sayma becerilerini geliştiren bu oyun çok eğlenceli. Kuşlar sizi bekliyor ama dikkatli saymayı unutmayın.
OYUNU OYNA
Bu kolay matematik oyunu, toplama becerilerini geliştirmek isteyen çocuklar için eşsiz bir seçim.
OYUNU OYNA
Toplama gibi dört işlem becerilerini geliştiren bu matematik oyunları, problemleri daha çabuk çözmeye yardımcı oluyor.
OYUNU OYNA
Sayıları 10'a tamamlamanızı isteyen bu oyun, hem hızlı bir bulmaca hem de harika bir matematik oyunu.
OYUNU OYNA
Çıkarma yapmayı çocuk oyuncağı olarak görmek isteyen çocuklar için özenle hazırlanan bu çıkarma oyunları ile eğlenceli matematiğin tadını çıkarın.
Ortadaki simgeyi bularak bu oyunda başarıya ulaşabilirsin. Çıkarma, toplama ve eşitlik gibi unsurları aklına yaz.
OYUNU OYNA
Bu kolay çıkarma oyunu, işlemleri doğru ve hızlı yapabilmek için harika bir egzersiz. Şimdi dene.
OYUNU OYNA
Çıkarma konusunda kendine güvenen çocukların kendilerini en iyi şekilde geliştirebilecekleri bir oyun daha.
OYUNU OYNA
Doğru işlemleri tersinden giderek bulmanız gereken bu matematik oyunu, çıkarma becerilerini de geliştirir.
OYUNU OYNA
Her seviyeye göre matematik oyunlarını bulabileceğiniz bu sayfa, çarpma becerilerini geliştirebileceğiniz oyunlar da içeriyor. 👇🏻
Temel matematik becerilerini geliştiren bu oyun; çocuklar tarafından, öğretici olduğu kadar eğlenceli bir oyun olarak kabul ediliyor.
OYUNU OYNA
Bu eğlenceli çarpma oyunu, çarpma becerilerini sınamak ve geliştirmek isteyen çocuklar için ideal oyunlardan biri.
OYUNU OYNA
Hangi tarafın daha ağır olduğunu bulabilir misin? Endişelenme, sana ipuçları veriyoruz. Haydi, hemen dene ve sonucu bul.
OYUNU OYNA
Bu matematik oyunu, sadece çarpma değil; bütünsel matematik becerilerini de geliştirmek isteyenler için doğru seçim.
OYUNU OYNA
Bölme işleminde kendini geliştirmek ve daha iyi seviyelere gelmek isteyenler, bu ücretsiz matematik oyunlarını mutlaka oynamalı.
Bölme konusunda becerilerinizi geliştirebileceğiniz bu matematik oyunu, eğlenceli zamanlar geçirmenizi de sağlıyor.
OYUNU OYNA
En fazla şekerin olduğu rengi seçmenizi gerektiren bu oyun, bölme konusunda kendinizi geliştirmenize yardımcı oluyor.
OYUNU OYNA
Renkli topları doğru biçimde dizmeniz istenen bu matematik oyunu ile zihninizi çalıştırmanız gereken bir maceraya doğru yelken açabilirsiniz.
OYUNU OYNA
Bu matematik oyunu, kolay bölme işlemini saatler üzerinden gösteren bir macera sunuyor. Bu oyunda zamanın nasıl geçtiğini anlamak çok zor.
OYUNU OYNA
Temel şekiller, döndürme seçenekleri ve en basitten zora doğru ilerleyen seçenekleri ile bu geometri oyunları ile eğlenceli matematiği keşfedin.
Bu sıra dışı oyunda hem eğlenmek hem de bakış açınızı değiştirerek doğru açıyı bulmak amaçlanıyor. Haydi geometri becerilerinizi konuşturun.
OYUNU OYNA
Aynanın karşısındaki nesnenin aynada nasıl görüneceğini bulabilir misin? Peki aynayı ters çevirirsek? Biraz zorlanabilirsin ama çok eğleneceksin.
OYUNU OYNA
Şekilleri döndürerek doğru sonuçlara ulaşmayı dene. Zannettiğin kadar kolay olmayacak ama bu geometri oyunu bir harika.
OYUNU OYNA
Tangram parçalarını doğru boşluklara ve doğru biçimde yerleştirerek istenen şekli elde etmeye çalış. Sana inanıyoruz, başarabilirsin.
OYUNU OYNA
Matematik becerilerini geliştiren bu oyunlar ile matematiğin eğlenceli dünyasına hızlı bir yolculuğa başlama zamanı. Bir oyun seçin ve oynamaya başlayın.
Eğlenceli matematik oyunlarını seviyorsanız bu değer bulma oyununa bir şans verin. Doğru bir tercih olduğunu hemen anlayacaksınız.
OYUNU OYNA
Sizden istenen sayıda nesneyi odanın içinde bulun ve verilen komutu uygulayın. Gözleriniz ve parmaklarınız biraz dikkatli olmalı.
OYUNU OYNA
Sıralamaya göre sayı kartlarını hızlıca seç. Karar verme ve hızlı düşünme becerilerini bu matematik oyunu ile geliştir.
OYUNU OYNA
Bu lezzet dolu oyun, diğerlerinden fazla olan şekerleri bulmanızı istiyor. Gözlerinizi dört açın ve en çok şekerin olduğu renge dokunmayı unutmayın.
OYUNU OYNA
Her ne kadar birçok anne-babanın okul sıralarındaki korkulu rüyası olsa da matematik, hayatın her alanında bize lazım. Marketten aldıklarımızı hesaplarken, spor sırasında yaktığımız kaloriye göz atarken ya da evimizin merkeze uzaklığını kontrol ederken… Hayatın birçok noktasında bir köşe başından bize göz kırpan matematik, çocukların korkulu rüyası olmasın diyorsak ne yapacağız? Onlara matematiği sevdireceğiz.
İyi de nasıl? Çok basit: Oyun oynatarak ve matematik etkinlikleri yaparak. Çocuklar ve hatta yetişkinler için bile en iyi öğrenme yolu, oynayarak öğrenmedir.
İşte, çocuklara matematiği sevdirecek matematik etkinlikleri 👇
Çocukları şaşırtacak ve biraz da sihirli rakamlar varmış gibi hissettirecek bir oyunla başlıyoruz. Bu sayısal oyunu oynayabilmek için çocukların en azından dört işlemi biliyor olması gerekiyor. Matematiğin sihirli dünyası ile tanışma fırsatı sunan bu oyun şöyle oynanıyor:
İsterseniz bunu bir örnekle açıklayalım:
Çift basamaklı sayıları çarpmak bütün çocuklara zor geliyor olabilir ama en azından 11 ile herhangi bir çift basamaklı sayıyı kolayca çarpabileceksiniz. Bu yöntem sayesinde 11 ile bir başka çift basamaklı sayının çarpımından doğan sonucu bulmak çok kolay. Haydi, hemen deneyelim:
11 ile kolay çarpma oyunu, çocukların matematiksel zeka, 4 işlem ve sayıları tanıma becerilerini güçlendirir.
Dijital matematik oyunları ile süreci hızlandırın:
Geleceğin en önemli becerilerinden biri olarak gösterilen matematik ve işlem becerilerini, egzersiz yaparak güçlendirmenin mümkün olduğunu muhtemelen biliyorsunuz. O halde, günde sadece 20 dakikalık egzersizlerle çocukların matematiksel becerilerini güçlendiren MentalUP eğitici zeka oyununu hemen deneyin.
Matematiksel becerilerin yanında çocukların görsel, dikkat ve sözel zeka becerilerinin de gelişimine destek olan MentalUP, aynı zamanda pedagojik ürün sertifikasına sahiptir.
Çocuklar için Matematik Oyunu MentalUP’ı inceleyin.
Matematik becerileri gelişmiş çocuklar, kendilerine olan güvenleri ile etraflarında fark edilirler. Bu, onların özgüvenlerini de artıran unsurların başında gelir. 2 basamaklı sayıları birbiri ile kolayca çarpma yöntemi de çocukların kendilerine olan güvenlerini artırma potansiyeline sahiptir. Peki, 2 basamaklı sayıları nasıl kolayca çarpabiliriz?
Dijital matematik oyunları, zeka becerilerinin gelişimini destekliyor:
Bu yazıdaki dijital ya da geleneksel matematik oyunları ile çocukların zeka becerilerini güçlendirmek elinizde. Yine de daha fazla gelişim ve çocuğunuzun gelişimine dair raporlar görmek isterseniz MentalUP’ı mutlaka incelemelisiniz.
MentalUP; yaş arası çocuklar için hazırlanan, + oyun ve yüzlerce egzersizi ile pedagojik ürün sertifikasına sahiptir.
Dünya çapında 6 Milyon + kullanıcı tarafından tercih edilen MentalUP’a hemen göz atın
yılında Fransız matematikçi Edouard Lucas tarafından insanlığa sunulmasından sonra oldukça popüler hale gelmiş bir matematik oyunudur Hanoi Kulesi. Günümüzde dijital olarak oynanan versiyonlarının yanında geleneksel versiyonları da ilgi görmektedir.
Nasıl Oynanır: Bu oyunda sıralı 3 tane ince sütun bulunur. Bu sütunların ilkine, alttan üste olacak şekilde çapı giderek büyüyen diskler yerleştirilir. Bu oyunda amaç, bütün diskleri ilk halinden farklı bir sütuna aktarmaktır. Bu disklerin aktarılması esnasında 2 kurala riayet edilmesi gerekir:
Dünyanın ileri gelen birçok ülkesinin eğitim müfredatında Hanoi Kulesi ve buna benzer oyunlara yer verilmektedir. Bu oyun, sunulan formüller ile üslü sayılar konusunun kavranmasına yardımcı olmakta ve problem çözme, hızlı düşünme ve karar verme becerilerinin gelişimine katkı sağlar.
Çocuklara ilk bakışta epey zor gelse de zamanla vazgeçilmez oyunlardan biri haline gelen sudoku, matematik oyunları arasında gelenekselleşmeye doğru hızla ilerleyen bir oyun olarak göze çarpıyor. Tarihi Japon oyunlarından biri olan sudoku, dünyanın en popüler matematik oyunlarından biridir ve 9x9 kareden oluşan bir alan içerisinde 3x3 ölçülerinde toplamda 9 bölgeden oluşur. Çocuklarda zeka becerilerinin gelişimine katkı sağladığı gibi, yaşlılarda ise Alzheimer gibi rahatsızlıklarda önleyici olarak bilinmektedir.
Sudokuda amaç, size verilen rakamları dikkate alarak boş karelerin içlerini doğru biçimde doldurmaktır. Burada elbette bazı kurallar devreye girmektedir:
Matematik becerileri, görselleştirme ve karşılaştırma becerinizi güçlendirin.
OYUNU OYNA
Kısa süreli belleğinizi ve sayma yeteneklerinizi geliştirmek için bu oyundan destek alabilirsiniz.
OYUNU OYNA
Karşılaştırma, mantık ve görsel odaklanma becerilerinin gelişimini destekleyen bu oyun çok eğlenceli.
OYUNU OYNA
Görsel dikkat, geometri ve sayısal becerileri bu eğlenceli matematik oyunu ile geliştirmek mümkün.
OYUNU OYNA
Pedagog ve akademisyenlerin katkılarıyla hazırlanan,eğitici zeka oyunlarıyla dolu MentalUP’ı öneriyoruz.
MentalUP’ın eğitsel oyunları; çocuğunuzun teknolojiyi faydalı yönde kullanmasını sağlıyor.
MentalUP hem öğretmenler hem de aileler için harika bir online oyun kaynağı.
MentalUP, beyin egzersizinizi verimli kılıyor. Egzersizleri anlaması kolay ve yeteneklerinizi geliştirecek şekilde tasarlanmış.
MentalUP ilkokul çocukları için bilişsel beceri geliştirme oyunlarıyla dolu ve ödüllü bir uygulama.
MentalUP, akademisyenler ve profesyonel oyun tasarımcılarının inovatif eğitim metodlarıyla hazırladığı başarılı bir beyin egzersizleri uygulaması.
Sayıları iyi incele ve tek mi çift mi, küçük mü büyük mü sorularını zihninde cevapla. Matematik becerilerini geliştir.
OYUNU OYNA
Matematik, mantıksal bağ kurma ve hızlı karar verme becerilerini bu matematik oyunuyla kolayca geliştirin.
OYUNU OYNA
Hangi sayıların fazla olduğunu bul ve onları ele. Eşitliği sağlayarak hem eğlen hem matematik becerilerini geliştir.
OYUNU OYNA
Kaç kuşun uçtuğunu sayarken görsel odaklanma ve sayma becerilerinizi de geliştirebilirsiniz.
OYUNU OYNA
Buradaki matematik oyunları ya da matematik etkinlikleri size yetmediyse bir de Zor Matematik Soruları sayfamıza göz atın.
Eğer zor matematik sorularını da tükettiyseniz MentalUP’ın matematik, mantık, görsel zeka ve sözel zeka gibi birçok farklı oyunuyla tanışın.
Şimdi Oyna
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası