okul öncesi 3 boyutlu proje örnekleri / Etkinlik Çeşitleri - AÇEV Okul Öncesi

Okul Öncesi 3 Boyutlu Proje Örnekleri

okul öncesi 3 boyutlu proje örnekleri

Supported Projects

  • - Entrepreneurship Training for YouthSustainable Development

  • - &#;ğretmen Adaylarında Mesleki Gelişimi Destekleme: Bir Model &#;nerisi

  • - Sağlık Eğitiminde Beceri &#;ğretimine Y&#;nelik 3B Sanal D&#;nyalar ve Karma Ger&#;eklik Destekli Uzaktan Eğitim Altyapısının KurulmasıSustainable Development

  • - Yazılım Haritalama Ara&#;ları ile Anlamlı &#;ğrenmeler

  • - Mobil &#;ğrenme Ortamlarında Oyunlaştırma Bileşenlerinin Etkililiği

  • - Eğitimde Sanal Ger&#;eklik Kullanımına Y&#;nelik Tutum &#;l&#;eğinin Geliştirilmesi

  • - YouRNI - INTEGRATION OF YOUNG REFUGEES Using mobile devices leading to better language acquisition and relevant careerSustainable Development

  • - G&#;z İzleme Cihazı Aracılığı İle Odaklanma Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Arasındaki Yapısal İlişkinin İncelenmesi

  • - Yabancı Dil &#;ğretiminde Seyahat İngilizcesi İ&#;in Sanal Ger&#;eklik Uygulamasının Geliştirilmesi

  • - GUINEVERE – Games Used in Engaging Virtual Environments for Real Time Language Education Projects

  • - Tablets for classroom differentiation and inclusion

  • - CreAting Machinima Empowers Live Online Teaching and learning ( CAMELOT )

    Project Supported by Higher Education Institutions

    ŞİMŞEK İ. (Executive), CAN T.

  • - Integrating Technology for Curriculum Differentiation: Using Tablets

  • - Farklı profildeki &#;st&#;n zekalı &#;ğrencilerin tanılanma oranının arttırılması i&#;in eğitim materyalleri geliştirme ve etkililiğini sınama

  • - Second Life ile 3D Grafikli Matematik Eğitimi

  • - EN-FARK / &#;zel Gereksinimli &#;ocukların Farkındayım

  • - BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ &#;ĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA DAVRANIŞLARININ G&#;Z İZLEME TEKNİĞI İLE İNCELENMESİ

  • - PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMINA KATILAN &#;ĞRENCİLERİN DİJİTAL PEDAGOJİK YETERLİKLERİNİN BELİRLENMESİ

  • - Sınıf ve Okul &#;ncesi Eğitimi Eğitim Teknolojileri ve &#;ğretmen Yetiştirme Programlarının İncelenmesi T&#;rkiye - Amerika Karşılaştırması

  • - The Design and Use of Educational Games in 3D Virtual Worlds

    Project Supported by Higher Education Institutions

    ŞİMŞEK İ. (Executive), CAN T.

  • - Argue like a scientist with technology: A study of developing middle school students’ scientific argumentation in a graph-oriented computer-assisted project-based learning environment

    Other International Funding Programs

    ŞİMŞEK İ.

  • - A3: A Computer-Based System for the Assessment of Grade 6 Students’ Argument Analysis Skills

    Other International Funding Programs

    ŞİMŞEK İ.

  • - İstanbul &#;niversitesi Kitlesel &#;evrimi&#;i A&#;ık &#;ğretim (MOOC) Platformunun Kurulması

  • - Erasmus &#;ğrencilerine Y&#;nelik &#;&#; Boyutlu Sanal Ortam Desteği İle Oryantasyon ve Temel D&#;zey T&#;rk&#;e Eğitimi

  • - 3 BOYUTLU SANAL &#;ĞRENME ORTAMLARININ MATEMATİK BAŞARISINA ETKİSİ: SECOND LIFE &#;RNEĞİ

    Project Supported by Higher Education Institutions

    ŞİMŞEK İ. (Executive)

  • - Second Life ile Matematik &#;ğretimi: D&#;n&#;ş&#;m Geometrisi &#;rneği

    Project Supported by Higher Education Institutions

    ŞİMŞEK İ. (Executive)

  • - Matematik &#;ğretiminde Tam &#;ğrenme Modelindeki &#;ğretim İlkelerinin Second Life İle DesteklenmesiSustainable Development

    Project Supported by Higher Education Institutions

    ŞİMŞEK İ. (Executive)

  • - Alternatif &#;l&#;me ve Değerlendirme Teknikleri Kullanılarak &#;ğretmen Adaylarının Soru Hazırlama Deneyimlerinin Değerlendirilmesi

    Project Supported by Higher Education Institutions

    ŞİMŞEK İ. (Executive)

  • - Second Life Platformunda İstanbul &#;niversitesi Sanal Kamp&#;s&#;n&#;n Oluşturulması

    Project Supported by Higher Education Institutions

    CAN T. (Executive), ŞİMŞEK İ.

  • - The Use of 3D Virtual Learning Environments in Training Pre-Service Teachers

    Project Supported by Higher Education Institutions

    ŞİMŞEK İ. (Executive)

Rektörümüz Prof. Dr. Musa Y&#x;ld&#x;z ve TÜB&#x;TAK Başkan&#x; Prof. Dr. Hasan Mandal, Okul Öncesi Eğitimde Art&#x;r&#x;lm&#x;ş Gerçeklik/AG (Augmented Reality/AR) ile Çok Boyutlu Matematik Projesinin Atölyesini Ziyaret Etti

TÜBİTAK Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında üniversitemiz yürütücülüğünde gerçekleştirilen “Okul Öncesi Eğitimde Artırılmış Gerçeklik/AG (Augmented Reality/AR) ile Çok Boyutlu Matematik” adlı proje çalışmaları devam ediyor. TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal proje kapsamında yapılan çalışmaları görmek amacıyla Üniversitemizi ziyaret etti.

Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ve Prof. Dr. Hasan Mandal’ın Fakültemizde yer alan proje atölyesine gerçekleştirdiği ziyarette Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Fazlı Polat, Prof. Dr. Ramazan Bayındır, Dekanımız Prof. Dr. Mahmut Selvi ve proje yürütücüsü Prof. Dr. İlkay Ulutaş da yer aldı.

Ziyarette Prof. Dr. İlkay Ulutaş projeyle ilgili bilgiler verdi. Bilim ve teknolojideki hızlı değişimler, teknolojik araçların ve uygulamaların yaygınlaşması ve COVID 19 pandemisi gibi küresel sorunların teknolojinin eğitime entegrasyonunu ihtiyaç haline getirdiğini söyleyen Prof. Dr. İlkay Ulutaş, “Artık çocukların gerek etkili öğrenmeleri gerekse içinde bulundukları çağa uyum sağlamaları için dijital ortam deneyimlerinin de artırılması önemli olmaktadır. Son yılların yeni kitlesel bilgi ve iletişim platformu olarak görülen Artırılmış Gerçeklik (AG) veya İngilizce adıyla Agumented Reality (AR), gerçek dünyaya ile sanal dünyanın birleştirilmesinden temel alır.  Artırılmış Gerçeklik/AG uygulamalarının özel ekipman gerekmeden telefon, tablet gibi mobil cihazlar aracılığı ile yapılabilmesi sınıfa entegrasyonu daha kolay hale getirmektedir. AG uygulamaları ile yapılan matematik eğitimi sonuçları özellikle uzamsal düşüncenin geliştirilmesinde somut deneyim sağladığından öğrenmeyi güçlendirdiğini, kalıcılığını artırdığını ortaya koymuştur” dedi.

Prof. Dr. İlkay Ulutaş, bu doğrultuda “Okul Öncesi Eğitimde Artırılmış Gerçeklik/AG (Augmented Reality/AR) ile Çok Boyutlu Matematik” projesinde öğretmenlerin artırılmış gerçeklik ile matematik eğitimi entegrasyonunu sağlayarak çocukların matematiği etkin öğrenmelerini desteklemenin amaçlandığını belirtti. Prof. Dr. Ulutaş, projenin alt hedefleri arasında öğretmenlerin artırılmış gerçeklik kullanmaya yönelik öz yeterlik algılarının, bilgi ve becerilerinin artırılması, artırılmış gerçeklik kullanarak sınıf içi matematik eğitimine entegre edebilecekleri etkinlikler oluşturmalarının sağlanmasının yer aldığını ifade etti.

Prof. Dr. İlkay Ulutaş’ın konuşmasının ardından Prof. Dr. Hasan Mandal’ın konuşmasına geçildi. Prof. Dr. Hasan Mandal, projeye katılan öğretmenlerin motivasyonlarını görmek ve görüşlerini almak amacıyla bu ziyareti gerçekleştirdiğini söyledi. Alınan eğitimin okul öncesi eğitimin kıymetlenmesi ve bu yılın matematik yılı olması nedeniyle önemli olduğunu anlatan Prof. Dr. Hasan Mandal, var olanla yetinmedikleri için katılan eğitimcilere teşekkür etti. Bu eğitimin, çocuklara geleceğin teknolojilerini anlamlandırmaya imkân tanıyacağını ifade eden Prof. Dr. Hasan Mandal, katılımcılarla sohbet etti.

Eğitime katılan öğretmenler Hanife Nalbantoğlu, Hümeyra Arslan, Tuğba Aydın, İlknur Öztürk, Firdevs Şahin, Esma Erdoğan ve Öykü Uçakçıoğlu proje kapsamında yapılan çalışmaların kendilerine büyük kazanım sağladığını ifade ettiler. Teknolojiyi olumlu kullanma anlamında velilere de katkı sağladıklarını belirten öğretmenler projeye verilen katkılardan dolayı Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ve Prof. Dr. Hasan Mandal’a teşekkür ettiler.

Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ise Prof. Dr. Hasan Mandal’ın proje çalışmalarını görmek amacıyla üniversitemizi ziyaret etmesinin kendisini mutlu ettiğini söyledi. Prof. Dr. Hasan Mandal’ın daha fazla TÜBİTAK projesi yapılması yönünde kendilerini teşvik ettiğini ifade eden Prof. Dr. Musa Yıldız, proje yürütücülerine ve öğretmenlere teşekkür etti.

Ziyaret sonrasında Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, üniversitemizin ağaçlandırma çalışmaları kapsamında Prof. Dr. Hasan Mandal adına dikilen fidan sertifikasını kendisine takdim etti.

Proje kapsamında öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerini artırıcı bilgi ve deneyimleri içeren etkinliklere yer veriliyor. Projenin hedef kitlesini Ankara ilindeki resmi eğitim kurumlarında çalışan okul öncesi öğretmenler oluşturuyor.  Geçtiğimiz yıl 30 öğretmenin eğitim aldığı proje kapsamında bu yıl 27 öğretmen eğitim alıyor. Proje sonunda öğretmenlerin artırılmış gerçekliği matematik eğitimine entegre edebilme becerileri geliştirmeleri ve eğitim ortamını çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre zenginleştirebilmeleri sağlanacak.

-1

-1

-1

-1

-1

Türkçe, Sanat, Drama, Müzik, Hareket, Oyun, Fen, Matematik, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Alan Gezileri şeklindedir. Öğretmen veya çocuklar tarafından yapılandırılmış/ yarı yapılandırılmış/ yapılandırılmamış etkinlikler sınıf içinde yapılabileceği gibi açık havada da yapılabilir. Öğretmenlerin bu etkinlikleri mümkün olduğunca açık havada da gerçekleştirmesi beklenmektedir. Etkinlikler tek tek planlanıp uygulanabileceği gibi birden fazla etkinlik çeşidi bir araya getirilip bütünleştirilmiş etkinlikler de hazırlanabilir. Etkinlikler bireysel, küçük grup veya büyük grup şeklinde planlanıp uygulanabilir.

Bireysel etkinlik; çocuğun kendi başına yaparak yaşayarak öğrenmesini amaçlar. Bu etkinlikler, çocukların bireysel ilgi, gereksinim ve yetenekleri ile gelişim özelliklerini dikkate alarak onların potansiyel gelişimlerini desteklemek amacıyla planlanan etkinliklerdir.

Küçük grup etkinliği;çocukların yaş, gelişim özelliği, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gruplara ayrılarak farklı çalışmalar yaptıkları etkinliklerdir. Gruptaki çocukların hepsinin aynı etkinliği küçük gruplar hâlinde yaptıkları etkinlikler büyük grup etkinliğidir. Küçük grup etkinliklerinde ise her grubun etkinliği ayrı ayrı planlanmalıdır. Başka bir deyişle küçük grup etkinlikleri, öğretmenin farklı yöntem ve teknikleri kullanarak aynı kazanım ve göstergelere yönelik etkinlikler planlamasıdır. Böylece çocuklar aynı kazanımlara farklı yollardan ulaşabilirler. Örneğin; çocuklar aynı renk ve boyuttaki kutularla ve artık materyallerle neler yapabilecekleri hakkında konuşurlar, planlamalarını yaparak gruplara ayrılırlar. Gruplar kararlarını uygulayarak üç boyutlu farklı ürünler oluştururlar.

Bir diğer örnekte ise öğretmen çocuklara ilginç gelebileceğini düşündüğü bir nesne ile sınıfa gelir. Bu nesnenin ne olduğu, ne işe yaradığı, hangi malzemelerden yapıldığı hakkında konuşulur. Bu nesne ile neler yapılabileceği sorulur. Çocuklar küçük gruplara ayrılarak karar verdikleri farklı etkinlikleri (müzik, sanat, matematik, oyun gibi) yaparlar.

Büyük grup etkinliği;aynı kazanımlara ulaşmayı amaçlayan, aynı yöntem, teknik ve materyaller kullanılarak sınıftaki tüm çocuklarla birlikte yapılan etkinliklerdir.

Bütünleştirilmiş etkinlik;birden fazla etkinliğin uygun geçişlerle bir araya getirilmesinden oluşur. Etkinliklerin bir etkinlik planının öğrenme sürecinde arka arkaya sıralanması demek bütünleştirmek demek değildir.

Bölüm Seç

Matematik EtkinliğiMatematik eğitimi, çocuğun bilişsel gelişimine katkı sağlamak, çocuklarda matematiğe karşı olumlu bir tutum kazandırmak, çocukların önceden getirdikleri kavramsal bilgilerle yeni bilgiler arasında bağ kurmasına yardımcı olmak, matematiksel kavramların neden ve nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olmak amacını taşımaktadır. Ayrıca matematik etkinlikleri ile çocuklarda matematiksel sorgulama becerisini geliştirmek amaçlanmalıdır. Uygulanan matematik etkinlikleri ile çocuklar çevrelerindeki örüntüleri fark etmeli, varsayımlar geliştirip bunları deneyebilmeli, problem çözebilmeli, akıl yürütebilmeli ve matematiksel kavramları kullanarak iletişim kurabilmelidirler.

Matematik, çocukların günlük hayatta karşılaşabilecekleri örneklerle de verilmelidir. Örneğin oyuncakları kutusuna doldururken veya eşyaları bavula yerleştirirken bunların sığma durumunu tekrar tekrar denemek ve konuşmak, hacim kavramının gelişmesine yardımcı olacaktır.

Örnek Etkinlikler: Öğretmen matematik etkinliklerinde mümkün olduğunca gerçek nesnelerle çalışmalar yapmalı, daha sonra sembollerle çalışmaya devam etmelidir. Etkinliklerde kullanılan nesne sayısının 10’dan fazla olmamasına özen gösterilmelidir. Ölçme çalışmaları yapılmalı ve çocukların özellikle standart olmayan ölçü birimleri (ayak, kalem, kürdan, kitap vb.) kullanarak doğal ölçme çalışmaları yapmalarına olanak sağlanmalıdır. İlişki kurma, eşleştirme, gruplama, örüntü oluşturma, sıralama, sayma, toplama-çıkarma, geometrik

Örnek:

Bölüm Seç
37Sınıfımı Keşfediyorum Uyum, Öğrenme Merkezi, İlköğretim Haftası Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Sanat , Müzik )İlköğretim Haftası38Merhaba Arkadaşım, Merhaba Çiçek Uyum, Tanışma, Nezaket Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Drama , Oyun )39El Sık Selam Ver Koş Geleneksel Çocuk Oyunları, Selamlaşma, Tanışma, Nezaket Büyük Grup ( Oyun )40Merhaba Arkadaşım Selamlaşma, Tanışma, Nezaket, Uyum Haftası Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Hareket , Oyun , Müzik )İlköğretim Haftası41Haydi Gel Tanışalım Ritim, Şarkı Söyleme Büyük Grup ( Müzik )42Serçenin Yemek Evi Hayvanları Koruma, YardımlaşmaAç-Tok Büyük Grup ( Fen )Hayvanları Koruma günü43Dünya Çocuklarının Oyunları Kültürel Özellikleri Bilme, Farklı Kültürleri Tanıma, Dünya Çocuk Günü Büyük Grup ( Oyun )Dünya Çocuk Günü44Barış Manço Dünya Çocuk Günü, Barış Değeri, Farklılıklara SaygıAynı-Farklı-Benzer Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )4529 Ekim Cumhuriyet Bayramı Atatürk, Cumhuriyet Bayramı Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )Cumhuriyet Bayramı46Atatürk Albümü Atatürk, Vatanseverlik Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )47Yarın 10 Kasım Atatürk Haftası Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Sanat , Müzik )Atatürk Haftası48Öğretmenimin Resmini Çiziyorum Öğretmenler Günü Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Drama , Türkçe )Öğretmenler Günü49Çadır Kent Kızılay, YardımlaşmaÜçgen Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Kızılay Haftası50Bizim Seçimimiz Demokrasi, Hak, Oy Kullanma, SeçimAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Türkçe , Okuma Yazmaya Hazırlık , Matematik )İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası51Kış Meyvesi İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası, Az-Çok, Eşit, Seçim, GrafikAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Okuma Yazmaya Hazırlık , Matematik )İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası52Yeni Yıl Yeni YılÖnce-Şimdi-Sonra Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Yeni Yıl53Dünya&#;mızı Koruyalım Enerji TasarrufuDoğru-Yanlış Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Oyun , Türkçe )54Geri Dönüşüm1- Atık Avcıları Çöp, Atık, Geri DönüşümAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Türkçe , Matematik )Enerji Tasarrufu Haftası55Geri Dönüşüm 2 – Sembol Atık, Enerji Tasarrufu, Geri DönüşümYeşil,Sarı,Mavi Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Fen , Sanat , Matematik )Enerji Tasarrufu Haftası56Geri Dönüşüm 3- Sev Dünyayı (Geri Dönüşüm, Atık, Çöp, Deney, Enerji Tasarrufu, Kirli-Temiz)Kirli-Temiz Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Sanat , Türkçe )Enerji Tasarrufu Haftası57Hayatımızı Kolaylaştıran İcatlar Elektrikli Ev Aletleri, Enerji Tasarrufu Haftası, Tutumlu Olmak Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Enerji Tasarrufu Haftası58Orman Candır Orman Haftası Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Orman Haftası59Ormanımı Koruyorum Orman Haftası, Güzel, Çirkin, Kirli, TemizKirli-Temiz Büyük Grup ( Drama )60Tohumlar Doğaya Tohum, Çimlenme, Önce-Şimdi-SonraÖnce-Şimdi-Sonra Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Sanat , Türkçe )Orman Haftası61Sessiz İnsanlar Evi Kütüphane Haftası, Kitap, Sevgi, Saygı Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Türkçe , Alan Gezisi )Kütüphane Haftası62Paf ile Puf Dünya Tiyatrolar Günü Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Drama , Türkçe )Dünya Tiyatrolar Günü64Kendi Kitabım Kütüphane Haftası, Dünya Kitap Günü, Yazar, KitapSıra sayısı (birinci-ikinci…) Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Kütüphane Haftası65Kitap Hastanesi Sorumluluk, Kitap Sevgisi Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Dünya Kitap Günü6623 Nisan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Vatanseverlik, Bağımsızlık Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Oyun , Türkçe )Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı67Dünya Çocukları 23 Nisan, Yarım-Tam, Parça-BütünYarım-Tam Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası