pbs puan sorgulama / Hizmet Puanı Sorgulama

Pbs Puan Sorgulama

pbs puan sorgulama

×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen funduszeue.info web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

funduszeue.infoşisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.

 

funduszeue.infoşisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

funduszeue.infoşisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel:Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (funduszeue.info_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,

5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için funduszeue.info adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

funduszeue.info Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KURUM İÇİ BİREYSEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Emniyet Teşkilatı kadrolarında çalışan personele yönelik kurum içi bireysel performans değerlendirme sisteminin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Emniyet Teşkilatında görevli personelden, akademik kadrolu personel, sözleşmeli personel ve işçiler hariç tüm hizmet sınıflarındaki personeli kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/6/ tarihli ve sayılı Emniyet Teşkilatı Kanununun 85 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Bakan: İçişleri Bakanını,

b) (Ek:RG/5/)(1)Bakan Yardımcısı: Görev dağılımında birimin bağlı olduğu Bakan Yardımcısını,

c) Birim: Genel Müdürlüğün merkez ve taÅŸra teÅŸkilatında yer alan; (DeÄŸiÅŸik ibare:RG/12/ 4.mükerrer) TeftiÅŸ Kurulu BaÅŸkanlığını, Özel Güvenlik Denetleme BaÅŸkanlığını, Polis Akademisi BaÅŸkanlığını, (Ek ibare:RG/5/)Özel Harekat BaÅŸkanlığını, (Ek ibare:RG/12/) Trafik BaÅŸkanlığını, Ä°stihbarat BaÅŸkanlığını, Hukuk MüşavirliÄŸini, Daire BaÅŸkanlıklarını, (Ek ibare:RG/12/ 4.mükerrer) İç Denetim Birimi BaÅŸkanlığını, Ä°l Emniyet Müdürlüklerini, (Mülga ibare:RG/5/) Polis Meslek Yüksekokulu, Polis Meslek EÄŸitim Merkezi, Polis EÄŸitim Merkezi, Polis Moral EÄŸitim Merkezi, Kriminal Polis Laboratuvarı,  (Mülga ibare:RG/12/)(Mülga ibare:RG/5/) Özel Kalem Müdürlüğünü ve merkez ilçeler dahil Ä°lçe Emniyet Müdürlüklerini/Amirliklerini, yurt dışında; yurt dışı birimlerini,

ç) Birim amiri: Emniyet Genel Müdürünü, Emniyet Genel Müdür Yardımcıları ile merkez, taşra ve yurt dışı birimlerinin rütbe bakımından en üst dereceli başkanını/müşavirini/müdürünü/amirini,

d) DeÄŸerlendirme: Performans deÄŸerlendirmesini,

e) Değerlendirme amiri: Maiyetinde çalışan personelin performansını, bu Yönetmelikte belirlenen esaslara göre değerlendirmekle yetkili ve görevli personeli,

f) Değerlendirme amirleri cetveli: Kurul tarafından belirlenen, personelin performansını değerlendirmekle görevli amirlerin görev unvanı olarak belirlendiği cetveli,

g) Genel Müdür: Emniyet Genel Müdürünü,

ğ) Genel Müdürlük: Emniyet Genel Müdürlüğünü,

h) Kurul: Performans DeÄŸerlendirme Kurulunu,

ı) (Değişik:RG/12/ 4.mükerrer) Maddi hata: Performans değerlendirme sürecinde yapılan hesaplama hatalarını, değerlendirme amirlerinin yanlış belirlenmesini, yanlış form düzenlenmesini ve PBS üzerinden doldurulmayan formların PBS’ye yanlış kaydedilmesi gibi hususları,

i) Performans değerlendirme formu: Performansı değerlendirecek amirin, performansı değerlendirilen personeli için doldurduğu ve performans değerlendirme puanını belirleyen formu,

j) Performans değerlendirme modülü: Performans değerlendirmesi yapacak amirin, değerlendirme yapmak için kullandığı bilgisayar yazılımı ortamını,

k) Performans değerlendirme ölçütü ağırlık katsayısı: Bir performans değerlendirme alanı içindeki performans değerlendirme ölçütleri için Kurulca belirlenen katsayıyı,

l) Performans değerlendirme puanı: Performans değerlendirme sonucu oluşan puanı,

m) PBS: Personel hizmetlerinin daha hızlı ve güvenli olarak yerine getirilmesi için geliştirilen ve Personel Bilgi Sistemi olarak adlandırılan bilgisayar programını,

n) Teşkilat: Genel Müdürlüğün merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatını,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

DeÄŸerlendirmeye Ä°liÅŸkin Usul ve Esaslar

Genel esaslar

MADDE 5 – (1) Değerlendirmenin esas amacı; Genel Müdürlükçe üstlenilen görevlerin, belirlenen stratejik plan ve hedeflerin yerine getirilmesinde görevli personelin işindeki başarı düzeyini ölçmek ve personelin mesleki gelişimini sağlayarak kurum hizmetlerinin verimini arttırmaktır.

(2) Değerlendirmede açıklık ve şeffaflık esastır.

(3) Değerlendirme amirleri, personelin performansını adil, tarafsız, önyargısız ve doğru bir şekilde değerlendirmek zorundadır.

(4) Performans değerlendirme sonuçları hizmet gerekleri yanında personelin; başarı, yeterlilik ve ehliyetlerinin tespitinde, performansının geliştirilmesinde, kıdem sırasının tespitinde, rütbe terfiinde, görevde yükselmesinde, asli memurluğa atanmasında, branş işlemlerinde, eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve eğitiminde, ödüllendirilmesinde, istihdamında ve görev yeri değişikliğinde kullanılabilir.

Performans DeÄŸerlendirme Kurulu

MADDE 6 – (1) Genel Müdürlükte, bu Yönetmelikte verilen görevleri yürütmek üzere Performans Değerlendirme Kurulu oluşturulur.

(2) Kurul; Genel Müdür veya görevlendireceği bir Genel Müdür Yardımcısının başkanlığında, Teftiş Kurulu Başkanı, Birinci Hukuk Müşaviri, (Değişik ibare:RG/5/)Polis Akademisi Başkanı, Personel Dairesi Başkanı ve Strateji Geliştirme Daire Başkanından oluşur.

(3) Kurulun çalışmalarına hazırlık ve raportörlük hizmetleri Personel Dairesi Başkanlığınca yürütülür. Kurul, Kurul Başkanının çağrısı üzerine yılda en az bir kez toplanır.

(4) Kurul; başkan dahil salt çoğunlukla toplanır, kararlar oy çokluğu ile alınır. Oylarda eşitlik halinde başkanın katıldığı tarafın oyu üstün sayılır.

DeÄŸerlendirme amirleri

MADDE 7 – (1) Kurul tarafından, her personel için genel olarak iki değerlendirme amiri belirlenir. Değerlendirme amirleri; en alt basamak olarak büro amiri ve dengi amirler esas alınarak değerlendirilecek personelin görev unvanına ve teşkilat yapısına göre kademe kademe belirlenir. Ancak; görev yapılan yer, personel sayısı, görevi etkileyen çalışma şartları, iş yükü, teşkilat yapısı gibi ölçütlerin bir veya birkaçı göz önünde bulundurularak, daha alt ve daha üst kademelerde bulunan hiyerarşik amirler değerlendirme amiri olarak belirlenebilir.

(2) Görev unvanı ve hiyerarşik bağlılıktan dolayı birden fazla değerlendirme amirinin belirlenmesine imkân bulunmadığı durumlarda Kurul, tek değerlendirme amiri belirler.

(3) Kurul tarafından belirlenen değerlendirme amirleri, değerlendirme amirleri cetvelinde gösterilir. Bu cetvel, değerlendirme dönemi öncesinde PBS’de yayınlanır. Değerlendirme dönemi içerisinde yeni kurulan, kaldırılan veya değiştirilen birimlere ilişkin değerlendirme amirleri cetveli kurul tarafından belirlenerek PBS’de yayınlanır.

(4) Bir değerlendirme dönemi içerisinde, personel ile birlikte en fazla süre çalışan amir değerlendirme amiri/amirleri olarak belirlenir.

(5) (Değişik:RG/12/ 4.mükerrer) Değerlendirme amiri veya amirlerinin (Değişik ibare:RG/5/)değerlendirme zamanında yurtdışı görev, ücretsiz izin, hastalık izni, tutukluluk, hükümlülük, görevden uzaklaştırılma, emeklilik, kurum dışı geçici görevlendirme veya herhangi bir nedenle Teşkilattan fiilen ayrı olması nedeniyle değerlendirme yapamayacağı durumlarda; değerlendirme amirleri cetvelindeki diğer değerlendirme amiri tarafından tek değerlendirme yapılır. Her iki değerlendirme amirinin de değerlendirme yapamayacağı durumlarda en fazla süreyle çalıştığı birim amiri tarafından değerlendirme yapılır. Değerlendirme amiri tek olan personel için en fazla süreyle çalıştığı birim amiri tarafından değerlendirme yapılır. En fazla süreyle çalıştığı birim amirinin de ayrı olması halinde halen çalıştığı birim amiri tarafından değerlendirme yapılır.

(6) (Değişik:RG/12/ 4.mükerrer) Değerlendirme amiri ile değerlendirilecek personel arasında sonradan kalksa bile evlilik bağı, ikinci dereceye kadar kan hısımlığı veya evlat edinme ilişkisi bulunması halinde, personelin performans değerlendirmesi (sonradan kalksa bile evlilik bağı, ikinci dereceye kadar kan hısımlığı veya evlat edinme ilişkisi bulunan değerlendirme amiri atlanarak) değerlendirme amirleri cetvelindeki diğer değerlendirme amirince yapılır. Birinci ve ikinci değerlendirme amirinin de aynı durumda olması halinde en fazla süreyle çalıştığı birim amiri tarafından değerlendirme yapılır.

(7) (DeÄŸiÅŸik:RG/12/ 4.mükerrer) Birim amirleri,  kendisine baÄŸlı ve deÄŸerlendirme amiri olarak belirlenmediÄŸi personel hakkında, gerekli görmesi halinde, deÄŸerlendirme yapabilir. Ancak, birim amiri unvanında bulunan personel, diÄŸer deÄŸerlendirme amirlerinden kıdemsiz olması halinde deÄŸerlendirme yapamaz.

(8) Bu madde kapsamında Kurul tarafından belirlenen değerlendirme amirleri cetveli Bakan onayı ile yürürlüğe girer.

(9) (Ek:RG/12/ 4.mükerrer) Birim amirine doğrudan bağlı şube müdürlükleri ve büro amirliklerinin birim amir yardımcısına bağlanması durumunda, birim amirine doğrudan bağlı olmayan diğer birimler gibi değerlendirme yapılır.

(10) (Ek:RG/12/ 4.mükerrer) Maddi hata sebebiyle değerlendirmenin yeniden yapılması ve geçersiz sayılan değerlendirmeyi yapan amir veya amirlerin de değerlendirmenin yeniden yapılacağı tarihte herhangi bir nedenle Emniyet Teşkilatından fiilen ayrı olması halinde beşinci fıkrada belirtilen usul uygulanır.

(11) (Ek:RG/12/ 4.mükerrer) Birinci değerlendirme amirinin ikinci değerlendirme amirinden kıdemli olması halinde, ikinci değerlendirme amirine değerlendirme yaptırılmaz.

(12) (Ek:RG/12/ 4.mükerrer) Değerlendirme amirinin değerlendireceği personelden kıdemsiz olması halinde kıdemli olan sıralı ilk değerlendirme amiri tarafından değerlendirme yapılır.

(13) (Ek:RG/12/ 4.mükerrer) 1. Sınıf Emniyet Müdürleri arasında kıdem sıralamasına bakılmaz.

(14) (Ek:RG/5/) Emniyet Genel Müdürünün birinci değerlendirme amiri Bakan Yardımcısı ikinci değerlendirme amiri Bakandır.

(15) (Ek:RG/5/) Emniyet Genel Müdürünün birinci değerlendirme amiri olduğu personelin ikinci değerlendirme amiri Bakandır. Bakan bu yetkisini ilgili Bakan Yardımcısına devredebilir.

Değerlendirme zamanı

MADDE 8 – (1) Yıllık değerlendirme, aday memurlar hariç olmak üzere, 1 Ocak Aralık tarihleri arası dönemi kapsar.

(2) Değerlendirme, yılda bir kez her yıl 1 Ocak Ocak tarihleri arasında yapılır. Değerlendirme amirleri, belirtilen süre içerisinde ilgili personel hakkında PBS üzerinden değerlendirmesini yapmak zorundadır.

(3) Kendisine bağlı personelin değerlendirmesinin zamanında yapılmasından ikinci değerlendirme amiri, ikinci değerlendirme amiri bulunmayan durumlarda birinci değerlendirme amiri, birime bağlı tüm personelin değerlendirmesinin zamanında yapılmasından ise personel işlerinden sorumlu şube müdürü/büro amiri sorumludur.

(4) (Ek:RG/5/)(2)Aday memurların değerlendirmeleri dönem bitiş tarihini takip eden bir sonraki ayın yedinci gününe kadar yapılır. Değerlendirme amirleri, belirtilen süre içerisinde ilgili personel hakkında PBS üzerinden değerlendirmelerini yapmak zorundadır.

(5)  (DeÄŸiÅŸik:RG/5/) Ä°kinci ve dördüncü fıkralarda belirtilen süreler içerisinde hukuken kabul edilebilir mazereti olmaksızın deÄŸerlendirmesini yapmayanlar hakkında 31/1/ tarihli ve sayılı Genel Kolluk Disiplin Hükümleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Kabul Edilmesine Dair Kanun hükümleri uygulanır.

Formlar

MADDE 9 – (1) Personelin performansının değerlendirilmesinde performans gözlem ve takip formu ile performans değerlendirme formu olmak üzere iki form kullanılır.

(2) Personelin performans değerlendirme puanını belirleyen esas form performans değerlendirme formudur.

Performans gözlem ve takip formu

MADDE 10 – (1) Performans gözlem ve takip formu; personelin performansının yıl boyu izlenmesini, performans değerlendirme formu doldurulurken değerlendirme amirlerinin değerlendirme hatalarına düşmemelerini sağlamayı amaçlayan ve değerlendirme amirinin, doğru, tarafsız, adil ve objektif bir değerlendirme yapabilmesine imkân sağlamak amacıyla, kayıt giren amirin kanaat ve algısına dayalı mütalaasını belirttiği, esas değerlendirmeye hazırlayıcı nitelikte, sadece değerlendirme amirlerinin göreceği ve bilgi edinme hakkı kapsamı dışında olan formdur.

(2) Değerlendirme amirleri, personelinin çalışmalarını takip ederek performans değerlendirme formundaki değerlendirme ölçütleri doğrultusunda olumlu ya da olumsuz olarak kayda değer gördüğü hususları içeren mütalaalarını, PBS’ de bulunan performans gözlem ve takip formuna tarih, konunun özeti ve konu ile ilgili mütalaasını belirterek kaydeder. Mütalaaları içeren bu kayıtlar performans değerlendirme için kayıt edilen kayıtlardır ve başka işlemlerde kullanılamaz.

(3) Performans gözlem ve takip formuna kaydedilecek bilgiler personelin iş performansına ilişkin değerlendirmeleri içerir. Değerlendirme amirleri tarafından gözlemlenen olay veya davranış, performans gözlem ve takip formuna olay veya davranışın gerçekleşmesinden itibaren bir ay içerisinde, aralık ayındaki gözlemler de 31 Aralık tarihine kadar PBS’ ye kaydedilir.

(4) Performans gözlem ve takip formuna veri girmeye, değerlendirme amirleri ile birlikte personelin diğer sıralı amirleri de yetkilidir.

(5) Personelin ek görevler sebebi ile birlikte çalışmış olduğu amirleri; müşterek yürütülen göreve ilişkin gözlem ve algılarını, performans gözlem ve takip formuna PBS üzerinden veri olarak girebilir.

(6) (DeÄŸiÅŸik:RG/12/ 4.mükerrer) Personelin “Gözlenen performans ortalamanın çok altında”  veya “Gözlenen performans ortalamanın altında, geliÅŸtirilmeye ihtiyacı var” ölçekleri seçilerek deÄŸerlendirilebilmesi için performans gözlem ve takip formunda ilgili performans alanlarının her birindeki performans deÄŸerlendirme ölçütlerinden en az biri için bu deÄŸerlendirmeler ile irtibatlı olacak en az bir olumsuz kaydın bulunması zorunludur.  Bu ÅŸekilde girilen bilgilerin personelin iÅŸ performansını etkileyecek nitelikte olumsuz davranışlar içermesi gerekir. Birim amirleri ve Emniyet TeÅŸkilatı dışından olan deÄŸerlendirme amirlerinin “Gözlenen performans ortalamanın çok altında”  veya “Gözlenen performans ortalamanın altında, geliÅŸtirilmeye ihtiyacı var” ölçeklerini seçebilmesi için olumsuz kayıt girme zorunluluÄŸu yoktur.

(7) Bir değerlendirme döneminde performans gözlem ve takip formuna kaydedilen veriler sonraki değerlendirme dönemlerine aktarılamaz ve kullanılamaz.

(8) (Değişik:RG/12/ 4.mükerrer) PBS’nin bulunmaması veya teknik olarak bu sisteme ulaşılmasına imkân bulunmaması halinde gözlem ve takip formu matbu form olarak düzenlenir.

Performans görüşmesi

MADDE 11 – (1) Performans görüşmesi; personelin halen çalıştığı ve değerlendirme amiri unvanındaki sıralı ilk amiri ile değerlendirilen personel arasında, birimin ve personelin performansının yükseltilmesini sağlamak amacıyla yapılan bir iletişim sürecidir. Performans görüşmesi yılda en az bir kez yapılır, sıralı ilk amirin personelle ilk performans görüşmesini beraber çalıştıkları ilk üç ay içerisinde yapması gerekir. Görüşmenin yapılmasına engel olan hallerin bulunması halinde görüşme, fiili durumun ortadan kalkmasını takip eden ilk ay içerisinde personelin halen çalıştığı ve değerlendirme amiri unvanındaki sıralı ilk amiri tarafından yapılır.

(2) Performans görüşmesinde personelden neler beklendiği, kendisini nasıl geliştirmesi gerektiği, iş performansını etkileyen ve iyileştirilmesi için yapılabilecek işlemler ile personelin verimi ve motivasyonunun en üst seviyeye çıkarılmasına katkıda bulunabilecek hususlar personelin halen çalıştığı ve değerlendirme amiri unvanındaki sıralı ilk amir ile değerlendirilen personel arasında karşılıklı görüşülür.

(3) Performans görüşmesi sırasında amirlerin rolü, yargılayıcı değil, yol gösterici ve rehberlik edici nitelikte olmalıdır.

(4) Kendisine bağlı personel ile performans görüşmesinin zamanında yapılmasından ikinci değerlendirme amiri, ikinci değerlendirme amiri bulunmayan durumlarda birinci değerlendirme amiri, birime bağlı tüm personel ile performans görüşmesinin zamanında yapılmasından ise personel işlerinden sorumlu şube müdürü/büro amiri sorumludur.

(5) Personelin bulunduğu görev unvanı nedeniyle performans görüşmesi yapılmaması veya performans görüşmesi yapılmasına imkân bulunmaması durumlarına ilişkin hususlar Kurul tarafından alınacak ilke kararları ile belirlenir.

(6) Performans görüşmesinin tarihi ve görüşülen yer görüşmeyi yapan amir tarafından PBS’ye kaydedilir.

Performans deÄŸerlendirme formu

MADDE 12 – (1) Personelin kimlik bilgileri, çalıştığı birim ve görevine ilişkin bilgilerin de yer aldığı performans değerlendirme formu aşağıdaki unsurları içerir.

a) Performans alanı: Birbiri ile benzerlik gösteren performans değerlendirme ölçütlerinin yer aldığı kısımdır.

b) Performans değerlendirme ölçütleri: Hakkında performans değerlendirmesi yapılan personelin, performans değerlendirilmesinde kullanılan ve performans değerlendirme alanı içerisinde bulunan görevi ile ilgili göstermesi beklenilen davranışlardır.

c) Bireysel performans göstergeleri: Değerlendirme amirlerinin performans değerlendirme ölçütlerini değerlendirmelerine yardımcı olmak amacıyla görevin yerine getirilmesinde personelden beklenilen işe yönelik davranışlardır.

(2) Performans değerlendirme formu gerektiğinde, hizmet sınıflarına, birimlere, alt birimlere, branşlara ve rütbelere göre ayrı ayrı hazırlanabilir, hazırlanan bu formlar Kurulun onayı ile geçerlilik kazanır. Performans değerlendirme formlarındaki performans değerlendirme ölçütlerinin ağırlık katsayıları Kurul tarafından belirlenir ve gerektiğinde değiştirilebilir. Performans değerlendirme formları genel olarak performans değerlendirme modülü içerisinde yer alır ve işlemler bu modül üzerinde yapılır. Kurul tarafından performans değerlendirme modülü dışında işlem yapılmasını gerektiren hallere ilişkin ilke kararı alınabilir.

(3) Performans değerlendirme formlarında değiştirilmesi, eklenmesi veya çıkarılması istenilen hususlar, birimlerce hizmetin ve formun ilgili olduğu daire başkanlıklarına gönderilir. İlgili daire başkanlıkları her yıl en geç Ekim ayı başına kadar kendilerine gelen önerileri değerlendirerek görüşlerini Personel Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirir. Bunlardan uygun görülenler Kurulun onayıyla değiştirilebilir.

(4) Üçüncü fıkra hükmüne göre değiştirilen formlar bir sonraki değerlendirme döneminde kullanılır ve bu formlar personelin bilgisine sunulmak üzere değerlendirme dönemi öncesinde PBS’de yayınlanır.

(5) Performans değerlendirme formu doldurulurken değerlendirilen personelin değerlendirme dönemi içerisindeki PBS’de yer alan; izin, rapor, ödül, sürücü belgesi sınıfı, ceza ve soruşturma bilgileri ile formun doldurulmasında ihtiyaç duyulacak diğer bilgiler, değerlendirme amirlerine PBS’de gösterilir.

(6) Genel Müdürlüğün görevleri, stratejik plan ve hedefleri doğrultusunda birimler için sayılabilir iş, işlem ve formalitelerin belirlenmesi halinde bunların hangi performans değerlendirme ölçütü için hangi oranda kullanacağı Kurulun kararıyla belirlenir.

Değerlendirme ölçeği

MADDE 13 – (1) Performans değerlendirme formundaki değerlendirme ölçütlerinin karşısında aşağıdaki ölçekler yer alır ve bu ölçeklere aşağıdaki puanlar verilir.

a) “Gözlenen performans ortalamanın çok altında” ölçeği: Gözlemlenen davranışın o performans değerlendirme ölçütü için ortalamanın çok altında olduğunu ve bu davranışın çoğu zaman gerçekleştirildiğini ifade eden istisnai bir durumdur. Bu ölçeğin karşılığı 1 puandır.

b) “Gözlenen performans ortalamanın altında, geliştirilmeye ihtiyacı var” ölçeği: Gözlemlenen davranışın o performans değerlendirme ölçütü için ortalamanın altında olduğunu ifade eder ve bu davranışın zaman zaman tekrarlandığını gösterir. Bu ölçeğin karşılığı 2 puandır.

c) (Değişik:RG/12/ 4.mükerrer) “Gözlenen performans ortalama düzeyde” ölçeği: Gözlemlenen davranışın o performans değerlendirme ölçütü için ortalama düzeyde olduğunu ifade eder. Bu ölçeğin karşılığı 3 puandır.

ç) “Gözlenen performans ortalamanın üzerinde” ölçeği: Gözlemlenen davranışın o performans değerlendirme ölçütü için ortalamanın üzerinde olduğunu ifade eder ve bu davranışın çoğu zaman gerçekleştirildiğini gösterir. Bu ölçeğin karşılığı 4 puandır.

d) “Gözlenen performans ortalamanın çok üzerinde” ölçeği: Gözlemlenen davranışın o performans değerlendirme ölçütü için ortalamanın çok üzerinde olduğunu, ortalamanın üzerinde fazladan gayret gösterildiğini ve bu ortalamanın üzerindeki davranışın sürekli gerçekleştirildiğini ifade eden istisnai bir durumdur. Bu ölçeğin karşılığı 5 puandır.

Atış performansı

MADDE 14 – (1) Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelinin atış performansı, performans değerlendirme formu içerisinde değerlendirilebilir. Atış performansının ölçülmesinde Genel Müdürlüğün uhdesinde atış yapmak için belirlenen silahlar ile zati demirbaş silahlar kullanılır. Atış hedefleri, mesafesi, süresi, pozisyonu ve tekniği bütün personel için aynı olarak belirlenir. Atış performansının kimlere uygulanacağı, nasıl ölçüleceği ve performans değerlendirme puanına etkisiyle ilgili hususlar, (Değişik ibare:RG/5/) Polis Akademisi Başkanlığı tarafından Personel Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilir. Bunlardan uygun görülenler Kurulun onayıyla geçerlilik kazanır.

Eğitim performansı

MADDE 15 – (1) Personelin meslek içerisinde kendi çalıştığı birimi ya da branşı ile ilgili almış olduğu eğitimler performans değerlendirme formu içerisinde değerlendirmeye alınabilir. Hangi birim veya branş için, hangi ortamda (dijital, yüz yüze, uygulamalı vb.) ve hangi konularda düzenlenen eğitimlerin değerlendirmeye alınacağı, nasıl ölçüleceği, performans değerlendirme puanına etkisi ve kimlere uygulanacağı ile ilgili hususlar, (Değişik ibare:RG/5/) Polis Akademisi Başkanlığı tarafından Personel Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilir. Bunlardan uygun görülenler Kurulun onayıyla geçerlilik kazanır.

(2) Merkezdeki ilgili birim, performans değerlendirmesine etki etmesini önerdiği eğitimlere o birim veya branştaki tüm personelin erişimine imkân sağlamakla yükümlüdür.

Fiziksel yeterlilik performansı

MADDE 16 – (1) Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelinin fiziksel yeterlilikleri ile ilgili performans değerlendirme ölçütleri belirlenerek performans değerlendirme formu içerisinde değerlendirmeye alınabilir. Fiziksel yeterlilik performansının ölçülmesinde uygulamalı fiziksel testler ve/veya fiziksel ölçütler kullanılır. Bu ölçümler birimler bünyesinde kurulacak komisyonlar tarafından yapılabileceği gibi kurum dışında da yaptırılabilir. Rütbe, yaş veya cinsiyete göre ölçütlerin belirlenmesi, ölçülmesi, performans değerlendirme puanına etkisi ve kimlere uygulanacağı gibi hususlar, (Değişik ibare:RG/5/) Polis Akademisi Başkanlığı tarafından Personel Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilir. Bunlardan uygun görülenler Kurulun onayıyla geçerlilik kazanır.

Değerlendirme süreci

MADDE 17 – (1) Değerlendirme amirleri, personelinin çalışmalarını yakından takip eder, değerlendirme formunu doldurmadan önce bu Yönetmelikte belirtilen genel esaslara uygun değerlendirme yapacağına ilişkin beyanı onayladıktan sonra değerlendirmesini yapar.

(2) Birinci değerlendirme amiri, performans değerlendirme formunda bulunan performans değerlendirme ölçütlerine ilişkin gözlem ve algılarını değerlendirme ölçeklerinden uygun olanı işaretlemek sureti ile değerlendirir. Birinci değerlendirme amiri değerlendirmesi bittikten sonra yaptığı değerlendirmeyi onaylar.

(3) Birinci değerlendirme amirinin değerlendirmesinden sonra ikinci değerlendirme amiri, varsa sadece birinci değerlendirme amirinin değerlendirmesindeki katılmadığı performans değerlendirme ölçütüne/ölçütlerine ilişkin değerlendirmesini yapar. Diğer performans değerlendirme ölçütleri birinci değerlendirme amirinin değerlendirmesi ile aynı olarak hesaplanır. İkinci değerlendirme amiri değerlendirmesi bittikten sonra yaptığı değerlendirmeyi onaylar.

(4) Değerlendirme zamanı içerisinde birim amirleri (Mülga ibare:RG/12/ 4.mükerrer) (…); gerekli görmeleri halinde, performans değerlendirme formunda bulunan değerlendirme yapmak istedikleri performans değerlendirme ölçütlerine ilişkin gözlem ve algılarını değerlendirme ölçeklerinden uygun olanı işaretlemek sureti ile değerlendirir. Değerlendirmesi bittikten sonra yaptığı değerlendirmeyi onaylar.

Performans değerlendirme puanı

MADDE 18 – (1) Birinci değerlendirme amirinin değerlendirme ölçütü için seçmiş olduğu değerlendirme ölçeği ile değerlendirme yapılan ölçütün ağırlık katsayısının çarpımı, değerlendirme ölçütünün birinci değerlendirme amiri tarafından belirlenen puanını oluşturur.

(2) İkinci değerlendirme amirinin, birinci değerlendirme amirinden farklı olarak değerlendirme ölçütü için seçmiş olduğu değerlendirme ölçeği ile değerlendirme yapılan ölçütün ağırlık katsayısının çarpımı, performans değerlendirme ölçütünün ikinci değerlendirme amiri tarafından belirlenen puanını oluşturur. İkinci değerlendirme amiri tarafından işaretleme yapılmayan ölçütler için ikinci değerlendirme amirinin puanı, birinci değerlendirme amiri ile aynıdır.

(3) 7 nci maddenin yedinci fıkrası kapsamında yapılacak değerlendirmelerde; değerlendirme amirlerinden farklı olarak seçilen değerlendirme ölçütü için seçilen değerlendirme ölçeği ile değerlendirme yapılan ölçütün ağırlık katsayısının çarpımı, performans değerlendirme ölçütünün birim amiri (Mülga ibare:RG/12/ 4.mükerrer) (…) tarafından belirlenen puanlarını oluşturur.

(4) Her bir ölçüt için değerlendirme yapan amirlerce oluşturulan puanların aritmetik ortalaması ile elde edilen sonuç performans değerlendirme ölçütünün puanını oluşturur.

(5) Her bir performans alanının puanları, alanın içinde bulunan performans değerlendirme ölçütlerinin puanlarının toplamıdır. Performans alan puanlarının aritmetik ortalaması ise personelin performans değerlendirme puanıdır. Bu hesaplama PBS üzerinden yapılır.

(6) Performans değerlendirme ölçütleri için belirlenen ağırlık katsayıları her bir performans alanı için toplamda 1 olacak şekilde dağıtılır.

(7) Performans değerlendirme puanı; 1,00 ila 5,00 (bu puanlar dahil) arasındaki puanlardır. Virgülden sonra 2 basamak kullanılır. Virgülden sonra var ise üçüncü ve sonraki basamaklar, ikinci basamağı bir değer arttırmak sureti ile yukarı yuvarlanır.

(8) Performans değerlendirme puanları aşağıdaki şekilde derecelendirilir.

a) Yetersiz performans değerlendirme puanı; 1,00 ila 1,99 (bu puanlar dahil) arasındaki puanlardır.

b) Yeterli ama kendisini geliştirmesi gerekir performans değerlendirme puanı; 2,00 ila 2,99 (bu puanlar dahil) arasındaki puanlardır.

c) İyi performans değerlendirme puanı; 3,00 ila 3,99 (bu puanlar dahil) arasındaki puanlardır.

ç) Çok iyi performans değerlendirme puanı; 4,00 ila 5,00 (bu puanlar dahil) arasındaki puanlardır.

Performans değerlendirme puanının duyurulması

MADDE 19 – (1) Değerlendirme işlemi tamamlandıktan sonra performans değerlendirme puanı elektronik ortamda ilgili personelin bilgisine sunulur. Buna ilişkin uygulama Personel Dairesi Başkanlığınca belirlenir ve personele duyurulur.

Sonuçlara itiraz

MADDE 20 – (Değişik:RG/12/ 4.mükerrer)

(1) Personel, performans değerlendirme puanına 20 Şubat tarihine kadar itiraz edebilir. Yapılacak itirazlar, değerlendirilmesi yapılan personelin çalıştığı birimin personel işlerinden sorumlu şube müdürlüğüne/büro amirliğine yapılır. Yapılan itiraz üzerine ilk inceleme maddi hata yönüyle yapılır ve maddi hatanın tespiti halinde düzeltme işlemleri Personel Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülür.

(2) Maddi hata tespit edilememesi halinde ise personelin performans değerlendirme puanına yapmış olduğu itiraz, personelin halen çalıştığı birim amiri tarafından değerlendirilir. Ancak, ilçe emniyet müdürlükleri/amirliklerinde çalışan personel tarafından performans değerlendirme puanlarına itiraz edilmesi halinde, bu itirazlar personelin halen çalıştığı İl Emniyet Müdürünce değerlendirilir.

(3) İlçe emniyet müdürleri/amirleri dışındaki diğer birim amirlerince verilen performans değerlendirme puanına itiraz edilmesi halinde, itiraz personelin halen çalıştığı birim amirinin birinci değerlendirme amiri (halen çalıştığı birim amiri İlçe Emniyet Müdürü/Amiri olması halinde ikinci değerlendirme amiri) tarafından değerlendirilir.

(4) Performans değerlendirme puanlarına yapılacak olan itirazlarda; itirazı değerlendirecek mercii Genel Müdürden daha üst bir mercii olması halinde, bu itirazlar Genel Müdür tarafından karar verilerek sonuçlandırılır.

(5) Yapılan değerlendirme sonucunda, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirlenen itiraz mercileri tarafından yeni bir performans değerlendirme puanı belirlenebilir. Bu durumda yeni değerlendirme puanı, personelin itiraz ettiği performans değerlendirme puanı yerine geçer.

(6) İtiraz üzerine yeni bir performans değerlendirme puanı verilmesi durumunda, verilen yeni değerlendirme puanı itiraz edilen performans değerlendirme puanından düşük olmaz.

(7) İtiraz edilmeyen değerlendirme puanı, itirazın reddedilmesi halinde mevcut değerlendirme puanı ve yeni bir değerlendirme yapılması durumunda da yeni verilen değerlendirme puanı kesindir.

(8) İtiraz üzerine yapılan tüm işlemler 1 Mart tarihine kadar sonuçlandırılır ve sonuç personele bildirilir.

(9) Herhangi bir nedenle süresi içerisinde hakkında performans değerlendirmesi yapılamayan personel de değerlendirmeye müteakip, kendisine bildirim yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde performans değerlendirme puanına itiraz edebilir.

Performans deÄŸerlendirmesi yetersiz olanlar

MADDE 21 – (1) Performans değerlendirme puanı yetersiz olan personel yazılı olarak uyarılır. Buna ilişkin uygulama Personel Dairesi Başkanlığınca belirlenir.

(2) Bir yıllık performansı yetersiz olarak değerlendirilen personelin görev yeri, birimi içerisinde birinci değerlendirme amiri değişecek şekilde değiştirilir. Sonraki bir yıllık performansı da yetersiz olarak değerlendirilenler hizmet içi eğitime tabi tutulur. Eğitim sonunda yapılacak sınavda başarısız olanlar ile hizmet içi eğitimde başarılı olmakla birlikte, yapılan ilk bir yıllık değerlendirmede yine performansı yetersiz olarak değerlendirilenler başka bir birime atanırlar.

(3) Üç yıl üst üste performansı yetersiz olarak değerlendirilen personel Rehberlik ve Psikolojik Danışma Büro Amirliğine sevk edilir. İlgili uzmanlarca yapılacak değerlendirmeye göre, personel, danışma sürecine alınabilir veya gerekli görülmesi halinde sağlık kuruluşlarına sevki önerilebilir.

Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi

MADDE 22 – (1) Herhangi bir performans deÄŸerlendirme ölçütü için “gözlenen performans ortalamanın çok altında” ve “gözlenen performans ortalamanın altında, geliÅŸtirilmeye ihtiyacı var” ÅŸeklinde yapılan deÄŸerlendirmelerin sayısının o ölçüt için yapılan toplam deÄŸerlendirme sayısının (Ek ibare:RG/12/ 4.mükerrer)  % 3’ünü geçmesi halinde, bu ölçütlerin listesi her deÄŸerlendirme dönemi sonunda, hizmet içi eÄŸitim planları ya da müfredatın hazırlanmasında deÄŸerlendirilmek üzere ilgili Daire BaÅŸkanlıklarına ve/veya Polis Akademisi BaÅŸkanlığına bildirilir.

(2) Yetersiz performansın iyileştirilmesine yönelik eğitimler ve eğitim sonucu yapılacak sınavlar (Değişik ibare:RG/5/) Polis Akademisi Başkanlığınca yürütülür.

Üstün Performans Belgesi

MADDE 23 – (1) (Değişik fıkra:RG/12/ 4.mükerrer) Performans değerlendirme puanına göre on yıl üst üste çok iyi performans değerlendirme puanı alan personele, en son çok iyi performans değerlendirme puanını aldığı dönemde fiili olarak çalıştığı birimin amirince de teklif edilmesi halinde, Genel Müdürlükçe Üstün Performans Belgesi verilir.

Aday memurların değerlendirilmeleri

MADDE 24 – (1) Aday memurların performans değerlendirilmesi göreve başlamalarını müteakip altı aylık dönemler halinde yapılır. Aday memur hakkında düzenlenen iki performans değerlendirme puanının aritmetik ortalaması alınarak performans değerlendirme puanı belirlenir.

(2) Yetersiz performans değerlendirme puanı alan aday memurların, adaylıkları bir yıl uzatılabilir. Performansı yetersiz olarak değerlendirilen ve adaylık süresi uzatılan personelin görev yeri, birimi içerisinde birinci değerlendirme amiri değişecek şekilde değiştirilir ve eğitime tabi tutulur.

(3) Adaylık süreleri uzatılanlar hakkında ilk altı ay için bir değerlendirme yapılır. İkinci değerlendirme beş ay bitiminde yapılır. Aday memurluğun ikinci yılı bitimine bir ay kala aday memur hakkında düzenlenen iki performans değerlendirme puanının aritmetik ortalaması alınarak yılsonu performans değerlendirme puanı belirlenir.

(4) Hakkında ikinci fıkra hükmü uygulanmayanlar ile aday memurluğun ikinci yılında da yetersiz performans değerlendirme puanı alanlar asli memurluğa atanmazlar ve bu personel hakkında 14/7/ tarihli ve sayılı Devlet Memurları Kanununun 56 ncı maddesi hükümleri uygulanır.

Performans deÄŸerlendirme formu doldurulmayacak personel

MADDE 25 – (1) Bir değerlendirme döneminde ücretsiz izin, tutukluluk, hükümlülük, görevden uzaklaştırılma ve benzeri durumlar nedeniyle hiçbir değerlendirme amiri yanında fiilen çalışmamış olanlar hakkında çalışmadıkları yıl için performans değerlendirme formu doldurulmaz. Bu personelden hakkında kanunla lehte düzenleme bulunanlar için 26 ncı madde hükümleri uygulanır.

(2) Herhangi bir nedenle performans değerlendirme puanı geçersiz sayılan personel için;

a) Var ise geçmiş dönemlere ait doldurulan son üç performans değerlendirme puanının ortalaması esas alınarak performans değerlendirme puanı belirlenir,

b) Geçmiş döneme ait üç performans değerlendirme puanı bulunmayanlar hakkında ise, var olan performans değerlendirme puan/puanlarının ortalaması esas alınarak performans değerlendirme puanı belirlenir,

c) (Değişik:RG/12/ 4.mükerrer) Hiçbir performans değerlendirme puanı belirlenmemişse personelin halen çalıştığı birim amiri tarafından, birim amirince verilen performans değerlendirme puanı geçersiz sayılmışsa birim amirinin birinci değerlendirme amiri tarafından yeni performans değerlendirme formu doldurulur.

Kurum dışı geçici görevlendirme, yurtdışı görev ve benzeri durumlar

MADDE 26 – (1) Kurum dışı geçici görevlendirme, yurtdışı görev ve benzeri görevler ile hastalık izninde ve raporlu bulunan personel hakkında değerlendirme formu düzenlenmesine ilişkin hususlar Kurul tarafından alınacak ilke kararları ile belirlenir.

Performans değerlendirme puanlarının kullanılması

MADDE 27 – (1) Personelin performans değerlendirme sonuçlarının kullanılabileceği alanlarda performans değerlendirme puanları ile performans alanı/alanları puanları birlikte veya ayrı ayrı kullanılabilir.

Yeni kurulan ve deÄŸiÅŸtirilen birimler

MADDE 28 – (1) Emniyet Teşkilatı merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatında yeni kurulan veya değiştirilen birimlerden, birim tanımına ilave edileceklere Kurul karar verir.

Formların kayıt edilmesi

MADDE 29 – (1) Bu Yönetmelikte belirtilen formlar PBS üzerinde kayıt altına alınır. Değerlendirme Amirleri tarafından PBS dışında doldurulan formlar değerlendirilen personelin çalıştığı personel işlerinden sorumlu şube müdürlüğü/büro amirliği tarafından PBS’ye kaydedilir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

DiÄŸer hususlar

MADDE 30 – (1) (Değişik fıkra:RG/12/ 4.mükerrer) Kurul tarafından, performansın iyileştirilmesi, geliştirilmesi veya sonradan ortaya çıkabilecek ihtilaflı hususlarla ilgili olarak alınması gereken tedbirlerle ilgili görüş ve öneride bulunulabilir. Bu görüş ve öneriler Bakan onayı ile yürürlüğe girer.

Aday memurluÄŸu devam edenlerin durumu

GEÇİCİ MADDE 1 – (1) yılı öncesinde aday memur olarak Emniyet Teşkilatına atananların asli memurluğa atanmasında performans değerlendirmesi şartı aranmaz. yılında Emniyet Teşkilatına aday memur olarak atanan personele adaylığının ilk yılında tek performans değerlendirmesi yapılır.

Performans değerlendirmesinin olmadığı durumda yapılacak işlem

GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Diğer mevzuatta performans değerlendirme puanı ile diğer ölçütlerin birlikte kullanılarak işlem tesis edileceği belirtilen durumlarda, performans değerlendirme puanı tespit edilemeyenler hakkında performans değerlendirme puanı dışındaki diğer ölçütler kullanılır.

yılı için performans dönemi

GEÇİCİ MADDE 3 – (1) yılı performans değerlendirme dönemi bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden 45 gün sonraki tarih ile 31/12/ tarihleri arasını kapsar.

Yürürlük

MADDE 31 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 32 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.

_______________

(1)18/5/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklik ile Yönetmeliğe 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinden sonra gelmek üzere bent eklenmiş ve diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiştir.

(2) 18/5/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklik ile Yönetmeliğe 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere fıkra eklenmiş, diğer fıkra buna göre teselsül ettirilmiştir.

 

 

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

4/7/

Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazetelerin

Tarihi

Sayısı

1.       

31/12/

(4.mükerrer)

2.       

 18/5/

 

3.

24/12/

 

Mezuniyet sonrasında yapılması gereken onlarca iş var. Bu işlerin nasıl ve hangi sırayla yapılacağını anlatan bir kaynak ne yazık ki bulunmuyor. Kendi atama sürecimde yaşadığım zorluklar sonrasında Mezuniyet Sonrası Dönem adlı kategoriyi oluşturdum ve merak edilen pek çok detaya yanıt vermeye çalıştım.

Atamaya girecek Hekimleri en çok zorlayan süreçlerden biri de, Personel Bilgi Sistemi (PBS)&#;ne kayıt olmaktır. Arayüzü eski, kullanışlı olmayan ve pek çok problem çıkaran bir sistemdir. Bu sisteme en doğru şekilde kayıt olabilmeniz için kapsamlı bir yazı hazırladım.

personel-bilgi-sistemi-kaydi-nasil-yapilir-pbs-kaydi-sifre-alma

Personel Bilgi Sistemi (PBS), atama sürecinde tercihlerin yapıldığı ve güvenlik soruşturması formu (eskiden) gibi birçok formun doldurulduğu bir sistemdir. Bu kadar önemli işlerin yapılacağı PBS&#;ye doğru bir şekilde kayıt olmanız gerekiyor.

Personel Bilgi Sistemi (PBS) Kaydı &#; Şifre Alma

 1.  Sağlık Bakanlığının &#;funduszeue.info&#; adlı internet sitesine giriniz.

 2.  Sol tarafta yer alan &#;Kullanıcı İşlemleri&#; butonuna tıklayınız.

 3.  Önünüze aşağıdaki ekran gelecektir. Gelen ekranda &#;Kullanım Kılavuzunu Okudum&#; kutucuğunu işaretleyin ve hemen aşağısında yer alan &#;Devam Etmek İstiyorum&#; butonuna tıklayın.

personel-bilgi-sistemi-kaydi-pbs-kayit

 4.  Devam ettiğinizde önünüze aşağıdaki ekran gelecektir.

İlk olarak TC kimlik numaranızı yazınız, daha sonra adınızı, soyadınızı, baba adınızı, doğum tarihinizi (gün-ay-yıl şeklinde), ve nüfus cüzdanınızın ön yüzünde yer alan A ile başlayan seri numaranızı yazıp sorgula butonuna tıklayınız. (Bilgilerinizi en güncel haliyle yazınız. Atama sürecinin ileri aşamalarında bu bilgileri kullanacaksınız.)

Bu aşamada bazen sonraki sayfaya geçiş gerçekleşmiyor, bilgilerinizi doğru bir şekilde girerek tekrar deneyiniz. Yine giremezseniz, farklı bir tarayıcı üzerinden deneyiniz.

personel-bilgi-sistemi-kaydi-pbs-kayit-2

 5. Asıl kayıt ekranına geldik artık. Önümüze aşağıdaki bilgi kutucuklarının olduğu ekran gelecek. Yukarı kısımda yer alan sarı bölmelerde sizin bilgileriniz hazır olarak yer alacak.

Kendime ait bilgilerin olduğu kısımları kapattım alt görselde. Geriye kalan beyaz kutucukları siz dolduracaksınız.

İlk olarak en az 8 birimden oluşan bir şifre belirlemeniz gerekiyor. Bu şifre içerisinde en az bir tane büyük, bir tane küçük harf ve en az bir tane rakam olmalı.

Tıp Fakültesinden yeni mezun olduğunuz için çalışma durumu kutucuğu için &#;çalışmıyorum&#;u seçmeniz gerekiyor. Ünvan olarak &#;Tabip&#;i seçiniz. Branş kutucuğu otomatik olarak &#;yok&#; olarak seçilecek. Diğer boşluklar olan kurum sicil no, kurum ünvan, çalıştığınız kurum ve kurum branş kutucukları boş kalacak.

Daha sonra hemen aşağıda yer alan iletişim ve adres bilgilerinizi giriniz. Sabit telefonunuz yoksa cep telefonu numaranızı da oraya girebilirsiniz. Ev adresi olarak da sabit ev adresinizi vermeniz daha sağlıklı olacaktır.

Son olarak bütün bilgilerini kontrol ettikten sonra &#;kaydet&#; butonuna tıklayınız. Kayıt olmak isteyen bazı kullanıcılar bu aşamada problem yaşamaktadır.

Geriye dönüp tekrar deneyebilir, farklı bir tarayıcı kullanarak bir daha kayıt olmaya çalışabilirsiniz.

personel-bilgi-sistemi-kaydi-pbs-kayit-3

 6.  Kaydet butonuna bastıktan sonra farklı bir sayfaya yönlendirmeden hemen bu kutucuğun üzerinde &#;Kayıt Yapıldı&#; şeklinde bir ibare belirecektir.

personel-bilgi-sistemi-kaydi-pbs-kayit-4

 7.  Kaydolduğunuz bilgilerle sisteme giriş yapmak için &#;funduszeue.info&#; anasayfasına tekrar geliniz. Sol tarafta yer alan &#;Kura Başvuru ve Takip İşlemleri&#; butonuna tıklayınız. Önünüze gelen ekranda &#;Kullanım Kılavuzunu Okudum&#; kutucuğunu işaretleyin ve hemen aşağısında yer alan &#;Devam Etmek İstiyorum&#; butonuna tıklayın.

Önünüze hemen aşağıdaki görselde gördüğünüz giriş ekranı gelecektir. Kaydolduğunuz bilgilerle giriş yapacaksınız. TC kimlik numaranızı ve belirlediğiniz şifrenizi yazdıktan sonra A ile başlayan nüfus cüzdanı seri no&#;sunu yazarak sisteme giriş yapabilirsiniz.

personel-bilgi-sistemi-kaydi-pbs-kayit

PBS (Personel Bilgi Sistemi) Kaydı Yaptıktan Sonra

Personel Bilgi Sistemi uzun süreler işinize yarayacak bir sistemdir. Kaydolduğunuz bilgilerinizi mutlaka bir yere kaydedin.

PBS sitemine giriş yaparken zorluk yaşayabilirsiniz. Bazen ön bellek hataları buna yol açabilmektedir. Farklı tarayıcılar üzerinden giriş yapmayı deneyiniz.

Halen problem yaşıyorsanız 0() 17 56 ve 0() 17 57 telefon numaralarını arayarak destek alabilirsiniz.

Personel Bilgi Sistemi kaydı yaptıktan sonra atama sürecinizi takip edeceksiniz.. Daha önce güvenlik soruşturması formu için de PBS kullanılıyordu. Sanırım son atamalarda bu durum ortadan kalktı. Personel Bilgi Sistemini, özellikle tercih işlemleriniz için kullanacaksınız.

Bu yazıyı DHY grubunuzda ve arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Mezuniyet Sonrası Dönem kategorisinde pek çok merak ettiğiniz bilgiye erişebilirsiniz. Bakmanızı tavsiye ederim.

Sağlıkla dolu günler dilerim.

Doktor Bilgi Bankası Nedir? Nasıl Giriş Yapılır? Önceki İçerik

Entegre Eğitim Sistemi Nedir? Sonraki İçerik

×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen funduszeue.info web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

funduszeue.infoşisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.

 

funduszeue.infoşisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

funduszeue.infoşisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel:Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (funduszeue.info_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,

5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için funduszeue.info adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

funduszeue.info Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası