8 sınıf yapım kuşağı kazanımları / Teknoloji Tasarım Dersinde Dikkat Edilecek Hususlar - BAKİ KARAKOÇ .COM

8 Sınıf Yapım Kuşağı Kazanımları

8 sınıf yapım kuşağı kazanımları

Teknoloji Tasarım Dersinde Dikkat Edilecek Hususlar


Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı,nın uygulanması sürecinde aşağıdaki esaslar gözetilir:
1. Her okul imkânları ölçüsünde, en az bir mekânı, &#;teknoloji ve tasarım işliği/atölyesi&#; olarak düzenler. İşlik/atölye içerisinde yer alan araç ve donanımlar, okul yönetimi tarafından karşılanır. Bilgisayar kullanılması gereken durumlarda okulun bilişim teknolojileri laboratuvarı ve sınıflarındaki akıllı tahtalar kullanılabilecek şekilde düzenleme yapılmalıdır.

2. Öğretim Programı&#;nın hedeflenen amaçlara ulaşması için dersteki öğrenci sayısı 25&#;i geçmemelidir. Öğrenci sayısı 25&#;ten fazla olan sınıflar gruplara ayrılmalıdır. Gruplardaki kız ve erkek öğrenci sayısı dağılımının dengeli olmasına dikkat edilir. Her gruptan bir öğretmen sorumlu olur ve yıl sonuna kadar aynı grupla programı yürüterek öğretimi gerçekleştirir.

3. Teknoloji ve Tasarım dersinde yapılacak etkinliklerde; kolay ulaşılabilir, maliyeti düşük, güvenli, basit araçgereç ve malzemeler seçilmelidir.

4. Etkinlikler işlik/atölye ortamında ve öğrenciler tarafından yapılacak şekilde tasarlanmalıdır. Bunun yanında imkânlar dâhilinde teknolojinin de kullanılabileceği ortamlar oluşturulmalıdır.

5. Haftada iki saatolan Teknoloji ve Tasarım dersinin verimli bir şekilde işlenebilmesi için dersler bölünmeden işlenecek şekilde planlanmalıdır.

6. Öğrencilerin eğitsel ve mesleki gelişimlerini sağlamak için teknoloji ve tasarım alanlarında faaliyet gösteren ilgili kurum ve kuruluşlardan temsilcilerin, bu alanda çalışan uzmanların okula davet edilmesi için gerekli planlamalar yapılmalıdır.

7. Okul dışında düzenlenecek gezi, gözlem, inceleme ve araştırmaya dayalı etkinlikler, her sınıf düzeyi ihtiyaçlarına uygun olarak planlanmalıdır.

8. Kazanımların Fen Bilimleri dersi başta olmak üzere Türkçe, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Görsel Sanatlar dersi gibi birçok alan ile iş birliği içinde verilmesi sağlanmalıdır. Ayrıca STEM(Science, Technology, Engineering, Mathematics / Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) temelli uygulamalara yer verilmelidir.

9. Öğretim Programı&#;nın sağlıklı ve verimli bir şekilde yürütülmesi için öğretmen ön hazırlık yaparak öğrencilerin teknoloji ve tasarım okuryazarı bireyler olarak yetişmelerini sağlayacak etkinlikler planlamalıdır.

Teknoloji ve Tasarım dersinde kullanılan öğretim materyalleri (belgesel, video, poster, resim, tıpkıbasım vb.) temel insan hak ve özgürlüklerini dikkate alan ve her türlü ayrımcılığı reddeden, eğitim ve Öğretim Programı&#;nın amaçladığı kazanımları kapsayan, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun ve öğrenmeyi destekleyecek nitelikte olmalıdır.

Teknoloji ve Tasarım dersi yürütülürken araç-gereç ve malzemelerin iş güvenliği esaslarına uygun bir şekilde kullanılması ve öğrencilerde iş güvenliği bilinci oluşturulmasısağlanmalıdır. Öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kamu spotları izlettirilmelidir.

Öğrenciler öğretim yılı sonunda oluşturdukları ürünlerden seçtiklerini; okul yönetimi, alan öğretmenleri, öğrenciler ve veliler tarafından organize edilecek &#;Bunu Ben Yaptım&#; şenliğinde sergilemeli ve tanıtmalıdırlar.

Program uygulanırken öğrencilerin &#;Öğretim Programı&#;nda Değerler Eğitimi&#; başlığında geçen değerleri kazanmasına özen gösterilmeli, tüm kazanımlar ilgili değerlerle eşleştirilmeli ve dersler örtük program anlayışından hareketle işlenmelidir.

Öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun olarak, kazanımlar için gerekli temel hayat becerilerinin geliştirilmesine önem verilmeli ve etkinlikler bu anlayışla hazırlanmalıdır.

Düzen Kuşağı Amaçları, Düzen Kuşağı Kazanımları

Birimden Bütüne Amaçları (Kazanımları)
funduszeue.infoğişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder. 
funduszeue.info oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular. 
funduszeue.infoşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir. 
funduszeue.infoşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. 
5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder. 
funduszeue.infoşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir. 
funduszeue.infoediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur. 
funduszeue.infoşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder. 
9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır. 
Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 
Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır. 

                            Sponsor Bağlantılar

 

Bütünde Farklılık Amaçları (Kazanımları)

1.Bütünsel yapıyı hareketli göstermek için renk, yön ve oranın önemini fark eder.
funduszeue.infoğişkenliği olmayan biçimler kullanarak birimler oluşturur.
funduszeue.infoşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.
4.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.
funduszeue.infoşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
funduszeue.infoediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.
funduszeue.infoşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını kullanır ve ifade eder.
funduszeue.infoşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri açıklar.
funduszeue.infoımı hakkında çevresiyle görüş alışverişinde bulunur.
Özgün tasarımlar oluşturmada kararlı olur.
Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
Süreçte yaşadığı duygu ve düşüncelerini paylaşmaktan zevk alır. Düzen Kuşağı Kapağı

 

TweetPaylaş

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası