hayat bilgisinin çekildiği okul / İstanbul'da televizyon dizilerinin çekildiği mekanlar

Hayat Bilgisinin Çekildiği Okul

hayat bilgisinin çekildiği okul

Ana Sayfa1 milyon Türkiye fotoğrafı

Giriş Yap

İstanbul'da televizyon dizilerinin çekildiği mekanlar
« önceki    101112    sonraki »

ANA SAYFA -> İSTANBUL - Haberler ve Sohbet
cevap yaz

sayfa 11
mesut güvenc
15 yıl önce - Prş 20 Arl ,

kinali kar, yeseren düsler



su an samamnyolunda yayimlanan yeseren düsler de kinali karin ayni köyünde degisiyo, hatta o hanim agagnin evi kinali karda nazarin oturdugu evdi, bi de orda mihribanin kocasida su an yeseren düslerde oynuyor
bütün cocuklari tarihin en güzel dizilerindendi ve catalca da cekiliyoddu
kinali kar denildigi gibi bursa
yeseren düsler bursa
köprü erzincanda
cennet mahallesi kasimpasada ceklimisti ve amcamlarda seti izlemeye gitmislerdi
arka sokaklarin bildigim kadariyla beyoglu ve taksimde cekildigi ni biliyorum
aci hayat tam bilmiyorum ancak galiba balatti
firtina trabzonda
hepsi 1 ayazaga da
kavak yelleri urlada
sila mardinde
cekilmistir ve cekiliyolar

 mesajı beğendiniz mi?

l-one

15 yıl önce - Sal 22 Oca ,

cennet mahallesi yani şimdi ki görgüsüzler olan dizi balatta tamamda o evler fln tam olarak nerede?

 mesajı beğendiniz mi?

Yiğit Demirkaya

15 yıl önce - Prş 24 Oca ,

Arka Sıradakiler, Kağıthane Lisesi
Avrupa Yakası, Taksim - Elmadağ da plato da..
OKS Anneleri, Fenerbahçe
Çılgın Dersane Kampta, Şile

 mesajı beğendiniz mi?

tolga_deniz

15 yıl önce - Prş 24 Oca ,

bildigim kadariyla bir sürü eski türk filmi-yesil cam vs hep Visnezade ve civarinda cekilirdi

 mesajı beğendiniz mi?

berk94

15 yıl önce - Cmt 26 Oca ,

dudaktan kalbe nimet in ve merasim köşkü büyükadada yeni köşk yaprak dökümü beylerbeyi abdullahağa caddesi şemsibey sokak ta lazın konağında çekiliyor .Dudaktan kalbe şimdi bağlarbaşında biyerde çekiliyormuş bilenler yazarsa çok sevinirim.



 mesajı beğendiniz mi?

adnanu
15 yıl önce - Cmt 26 Oca ,

mekanlar hk.



kuzguncuk bu mekanların
başında geliyor adeta açık hava
stüdyosu ne mekan kaygısı var,
ne deniz ne kapalı mekan her türlü
imkan mevcut,
perihan abla ile başlayan trt döneminden
itibaren halen onlarca diziye ev sahipliği
yapmış bir semt,
geçenlerde semt halkının isyanına bile neden
olmuş
genede vazgeçilmez bir semt
semtim diye söylemiyorum
kolay gelsin

[/b]

 mesajı beğendiniz mi?

medine karadag
15 yıl önce - Cmt 26 Oca ,

ben kuzguncuk'a buket uzuner'in kumral ada mavi tunasını okuduktan sonra gitmeye karar verdim ve gittiğime çok da memnun oldum çok güzel bir funduszeue.info teknesi ve hayat bilgisi dizileri de burada çekilmiştir

 mesajı beğendiniz mi?

mesut güvenc
15 yıl önce - Cmt 26 Oca ,

hehe



arkadaslar bu sene tatilde fatih de bir hafta kaldim, utaniyorum, o balatta yedikulede gezdim, kendimden utaniyorum, simdi aci hayat ile yilan hikayesini hatirlarken o sokaklarda cekildigini hatirliyorum, valla ben bu iki mahallenin fatihte oldugunu bilmiyordum, neyse bu sene bu iki mahallenin basindan sonu kadar gezdim, buyrun size birkac resim, aci hayat ve hayat bilgisi ileilgili:

hayat bilgisi: kuzguncuk ilkögretim okulu:






aci hayat balatta ilk bölümünün cekildigi sokak:






yilan hikayesi yedikule:
malesef fotgraf bulamadim, bu yaz kesin yine bu iki mahalleye gidecegim, yahu ben ^cok manyagim, hic kacirmadigim aci hayatin cekildigi caddelerde gezdim, hala tekrarlarini izleyebilmke icin günlük kanal d ye mesaj attigim yilan hikayesinin caddelerinde yürümüsüm, simdi gezdigim yerleri hatirliyorum, mesela suan aci hayatin fotografini yolladigim yerde bu sene babamla yürüdük, dolastik, cok tanidik geliyodu ancak nerde, iste simdi hatirladim

 mesajı beğendiniz mi?

funduszeue.info şen

15 yıl önce - Sal 05 Şub ,

Arka Sokaklar adlı dizinin dış görüntüsü, Vatan Caddesi'ndeki Emniyet binası Süper Baba'nın çekildiği
yerler, Çengelköy çarşısı ve Çınaraltı Çay Bahçesi, Anadoluhisarı'nda şu an yıkılmış bulunan bir ahşap ev,
Karaköy'de bir han, Ortaköy meydanı ve Kabataş Galatasaray Lisesi Köprü ise Eskişehir'de çekiliyor.

 mesajı beğendiniz mi?

berk94
15 yıl önce - Sal 05 Şub ,

sınıf dizisindeki okul kadırga endüstri meslek lisesinde çekiliyor



 mesajı beğendiniz mi?

sayfa 11

cevap yaz

« önceki    101112    sonraki »

ANA SAYFA -> İSTANBUL - Haberler ve Sohbet
 

Hayat Bilgisi hangi okulda?

İçindekiler:

  1. Hayat Bilgisi hangi okulda?
  2. Hayat Bilgisi dizisi ne zaman çekildi?
  3. Hayat Bilgisi dizisi ne zaman başladı?
  4. Hayat Bilgisi dizisi kaç bölüm sürdü?
  5. Hayat Bilgisi hangi yıllar?
  6. Hayat Bilgisi kac bolum surdu?
  7. Bertan Horasan kimdir?
  8. Hayat Bilgisi kaçıncı bölümde final yaptı?
  9. Hayat bilgisi afet kaç yaşında?

Hayat Bilgisi hangi okulda?

Kuzguncuk Babanakkaş Sokağı'nda bulunan okul, diziye Rıdvan Kanat Lisesi olarak hizmet verdi.

Hayat Bilgisi dizisi ne zaman çekildi?

Hayat Bilgisi / İlk bölüm yayın tarihi

Hayat Bilgisi dizisi ne zaman başladı?

Hayat Bilgisi / İlk bölüm yayın tarihi

Hayat Bilgisi dizisi kaç bölüm sürdü?

Hayat Bilgisi
Sezon sayısı4
Bölüm sayısı (bölümleri listesi)
Yapım
YapımcıAli Gündoğdu
23 satır daha

Hayat Bilgisi hangi yıllar?

Hayat Bilgisi
KanalKanal D () Show TV ()
Resim formatıi (SDTV)
Ses formatıStereo
Yayın tarihi - 16 Haziran
23 satır daha

Hayat Bilgisi kac bolum surdu?

Hayat Bilgisi
Sezon sayısı4
Bölüm sayısı (bölümleri listesi)
Yapım
YapımcıAli Gündoğdu
23 satır daha

Bertan Horasan kimdir?

Vj, sunucu ve oyuncu Bertan Horasan, 12 Temmuz yılında doğmuştur. Mtv'de vj'lik yapmıştır. yılında kurulan fakat ömrü kısa süren B.O.M.B adlı boy band grubunun baş vokallerinden birisidir.

Hayat Bilgisi kaçıncı bölümde final yaptı?

Burada 19 Haziran 'e kadar 19 bölümsürdü ve sezon finali yaptı. Daha sonra transfer olduğu Show TV'de 'te yayına başladı. 16 Haziran tarihinde yayımlanan bölümde finalyaparak yayın hayatısona erdi.

Hayat bilgisi afet kaç yaşında?

AfetGüçverir (Perran Kutman) 67 yaşındakiusta oyuncu son olarak yılında Show TV'de yayınlanan Ah Neriman adlı dizide rol almış.

Hayat Bilgisi’nin Almanyalı Didem’i Yeliz Doğramacılar’ın son hali görenleri şaşkına çevirdi!

Yay&#;nland&#;&#;&#; dönem ekran&#;n en çok izlenen yap&#;mlar&#;ndan olan ve Perran Kutman, Rutkay Aziz, Kerem Kupac&#;, Pa&#;han Y&#;lmazel gibi pek çok ismin rol ald&#;&#;&#; Hayat Bilgisi dizisi, yay&#;nland&#;&#;&#; dönem oldukça ses getirmi&#;ti. Gençlik dizisinde Almanya'dan Türkiye'ye dönen 'Didem' karakterini canland&#;ran Yeliz Do&#;ramac&#;lar, &#;imdilerde evli ve çocuklu bir hayat sürüyor.

HAYAT B&#;LG&#;S&#;'N&#;N ALMANYALI D&#;DEM'&#; SON HAL&#;YLE &#;A&#;IRTTI!

senesinde Nevzat Arman ile hayat&#;n&#; birle&#;tiren Yeliz Do&#;ramac&#;lar'&#;n &#;imdilerde Ömer ve Mehmet isminde iki o&#;lu bulunuyor.

Ünlü oyuncu hayat&#;ndan kesitleri ve çekildi&#;i foto&#;raflar&#; s&#;k s&#;k Instagram hesab&#;ndan takipçileriyle payla&#;&#;yor.

Ba

Do&#;ramac&#;lar, ayr&#;ca evlendikten sonra Adana'ya yerle&#;ti. E&#;inin memleketinde ya&#;ama karar&#; alan isim, son olarak Bir Zamanlar Çukurova dizisinde Füsun karakterini canland&#;rm&#;&#;t&#;.

hayat-bilgisinin-didem1

Bahçe&#;ehir Üniversitesi Oyunculuk bölümünden mezun olan ve ilk oyunculuk deneyimini y&#;l&#;nda Gurbetçiler dizisi ile ya&#;ayan ismin de&#;i&#;imi görenleri &#;a&#;&#;rtt&#;.

&#;&#;te Hayat Bilgisi'nin Didem'inin son hali

yeliz11

yeliz

yeliz

didem11

didem

yeliz

yeliz

ANASAYFAYA DÖNMEK &#;Ç&#;N TIKLAYINIZ

YENİ SOSYAL BİLGİLER PROGRAMI NELER GETİRDİ? Arş. Gör. Selahattin KAYMAKCI* Özet Bu araştırmanın amacı – yılları arasında hazırlanan yeni sosyal bilgiler programının getirmiş olduğu yenilikleri ortaya koymaktır. Bu çerçevede araştırmada ilk olarak sosyal bilgilerin Türkiye’deki gelişimi ve yeni programın hazırlanma gerekçeleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra yeni programın getirmiş olduğu yenilikler; sosyal bilgilerin tanımı, sosyal bilgilerin vizyonu, yeni programın amacı, öğretim teorisi, yeni programın kavram-beceri ve değerleri, kazanımları, öğrenme alanları, Atatürkçülük konuları, öğrenme-öğretme yaklaşımları, ölçme- değerlendirme ve ders kitapları açısından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Yeni Sosyal Bilgiler Programı, Eğitim- Öğretim WHAT HAS THE NEW SOCIAL STUDIES CURRICULUM BROUGHT? Abstract The purpose of this study is to examine innovations, brought by new social studies curriculum which was revisied between and In this study, first of all, the development of social studies in Turkey and the revision reasons of new social studies curriculum are explained. Then, the innovations brought by new curriculum are tried to evaluate in terms of the definition and the vision of social studies, the purpose of the new curriculum, teaching-learning theory, concepts, skills, values, attainments, learning domains, Kemalism subjects, learning-teaching approaches, measurement- evaluation and textbooks of it. Key Words: Social Studies, New Social Studies Curriculum, Teaching- Learning. * Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara-TÜRKİYE, [email protected] “Eğitim, işe yarar, üretici ve hayatta başarılı olacak insanlar yetiştirmelidir. Eğitim ve öğretimde uygulanacak yöntem, bilgiyi insan için fazla bir süs, bir baskı aracı yahut medeni bir zevkten ziyade, maddi hayatta başarılı olmayı temin eden işe dönük ve kullanılabilir bir vasıta haline getirmektir”. Mustafa Kemal ATATÜRK (1 Mart ) Giriş Eğitim öğretim faaliyetlerinde sosyal bilgiler adı ilk kez yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde orta dereceli okulların programlarını yeniden düzenlemekle görevli olan bir komite tarafından kullanılmıştır1. ’dan günümüze kadar geçen süreçte sosyal bilgiler bir öğretim programı olarak gelişimini sürdürmeye devam etmektedir. Ülkemizde sosyal bilgiler programıyla ilgili gelişmelere bakıldığında, cumhuriyetten önce bugünkü sosyal bilgiler öğretim programında yer alan derslerin ve konuların ilköğretim programına girdiği görülmektedir. Cumhuriyet döneminde , , ve programlarında da tek disiplinli program desenine uygun olarak tarih, coğrafya ve vatandaşlık bilgisi derslerine yer verilmiştir2. ’de ise o zaman için çok önemli radikal bir değişim yaşanmış, ilkokul 4. ve 5. sınıflarda “Toplum ve Ülke İncelemeleri” dersi programa konulmuş, ’de de bu dersin ismi sosyal bilgilere dönüştürülerek, tarih, coğrafya ve vatandaşlık üniteleri arka arkaya dizilmiştir3. Ortaokullarda uygulanmaya başlanan sosyal bilgiler programı Talim ve Terbiye Kurulu’nun yılında aldığı kararla yürürlükten kaldırılmıştır. Bu bağlamda ortaokullarda sosyal bilgiler dersi yerine Milli Tarih, Milli Coğrafya, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Vatandaşlık Bilgisi adı altında üç ayrı ders okutulmaya başlanmıştır. 1 Suat Gündem, “Sosyal Bilgiler Öğretimine Genel Bir Bakış”, İlköğretim Kurumlarında Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Sorunları, s. 2 Cemil Öztürk ve Dursun Dilek, “Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programları”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, s. 3 Bahri Ata, “Yeni Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi (6, 7. Sınıflar) Öğretim Programı Açısından Değerlendirilmesi” I. Uluslararası Bilim Çalıştayı İlkokullarda okutulan sosyal bilgiler programı ise yılında tekrar gözden geçirilerek uygulanmaya devam edilmiştir4. Sosyal bilgiler programıyla ilgili en radikal değişikliklerden biri yılında sekiz yıllık kesintisiz ve zorunlu eğitime geçilmesiyle yaşanmıştır. Bu çerçevede ilköğretim bir bütün olarak ele alınmış, sosyal bilgilerin bir ders olarak ilköğretimin 4– 5–6 ve 7. sınıflarında okutulması kararlaştırılarak “ Sosyal Bilgiler Programı” geliştirilmiştir. Bu düzenlemeyle ilköğretimin ikinci kademesinde 7. ve 8. sınıflarda “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi” dersinin okutulması da karara bağlanmıştır. yılında sosyal bilgiler dersinin okutulmaya başlanması bu dersi okutacak öğretmen ihtiyacını gündeme getirmiş ve eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılmasının bir sonucu olarak o zaman için iki fakültede bulunan “Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programları’nın” sayısı hızla artırılmaya başlanmıştır. Sosyal bilgiler programıyla ilgili son radikal değişiklik ise ’li yılların başlarında yaşanmış ve bu bağlamda yılında Türk Eğitim Sistemi’nde program değişikliğine gidilmiştir. Türk Eğitim Sistemi’nde yapılan program değişikliğinin ana nedenleri Milli Eğitim Bakanlığı ve Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca şöyle belirtilmektedir: · Dünya’da bilim ve teknolojide meydana gelen hızlı değişimin Türkiye’ye yansımaları, · Değişik bilim alanlarındaki araştırma bulgularının ve eğitim bilimlerinde öğretme/öğrenme anlayışındaki gelişmelerin yöntem ve içerik olarak öğretim programlarına yansıtılması ihtiyacı, · Eğitimde kaliteyi artırmak ve eşitliği sağlama ihtiyacı, · Ekonomiye ve demokrasiye duyarlı bir eğitim ihtiyacı, · Bireysel ve ulusal değerlerin küresel değerler çerçevesinde geliştirilmesi ihtiyacı, 4 Suat Gündem, a.g.e., s. Türk Eğitim Sistemi’nde program değişiminin ana nedeni olan bu gerekçeler, sosyal bilgiler programının yenilenmesinin de başlıca nedenleri arasında gösterilmektedir. Bunun yanı sıra; · Sosyal bilgiler konularının, öğrencilerin yaş ve gelişim düzeylerine uygun, merak ve ilgilerini giderecek şekilde olması ihtiyacı, 5 MEB (a), İlköğretim 1–5. Sınıflar Programları Tanıtım El Kitabı, s. 14– Yukarıda belirtilen gerekçeler ışığında sosyal bilgiler programını yenileme çalışmalarına başlanılmış ve yılında programa son şekli verilerek ilköğretim okullarında uygulanmaya başlanmıştır. İlköğretimde yaşanan program değişikliği yükseköğretime de yansımış ve yılında eğitim fakültelerinin ilköğretim programları yenilenmiştir. Bu bağlamda sosyal bilgiler lisans programında da düzenlemeye gidilerek ilköğretim ile yükseköğretim arasındaki uyum ve koordinasyon sağlanmaya çalışılmıştır. 6 Selahattin Kaymakcı, “Bir Müfredat Geliştirme Öyküsü: Prof. Dr. Mustafa Safranla Söyleşi” Toplumsal Tarih Sayı: , s. —Cemil Öztürk ve Rahmi Otluoğlu, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller, s. 18– Yeni Sosyal Bilgiler Programıyla Başlayan Değişim Yeni sosyal bilgiler programı birtakım yenilik ve değişimleri beraberinde getirmiştir. Bu değişimler şöyle sıralanabilir: Programda sosyal bilgilerin algılanması ve tanımlanması konusunda bir değişikliğe gidilmiştir. Eski programda sosyal bilgiler insan ilişkilerini göz önünde tutarak, insanların toplumsal ve fiziksel çevreleriyle ilişkilerini inceleyen bir program olarak algılanmıştır. Her ne kadar programında sosyal bilgilerin sosyal bilim disiplinlerinden oluştuğu kabul edilmiş olsa da bu durum sosyal bilgiler ders programı algısını değiştirmemiştir. Bu bağlamda “Sosyal Bilgiler” ve “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi” programı genel anlamda, Türk demokratik toplumundaki sorumluluk sahibi vatandaşların görevlerine uygun amaçlar üreten, içeriğini tarih, coğrafya ve vatandaşlık bilgisi konularını ilişkilendirerek oluşturan ve yaşam boyu sürecek vatandaşlık becerileri sunan bir eğitim planı şeklinde yapılandırılmıştır7. Oysa yeni programda sosyal bilgiler, bireyin toplumsal varoluşunu gerçekleştirebilmesine yardımcı olması amacıyla; tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe, siyaset, hukuk gibi sosyal bilimleri ve vatandaşlık bilgisi konularını yansıtan, öğrenme alanlarının bir ünite ya da tema altında birleştirilmesini içeren, insanın sosyal ve fiziki çevresiyle etkileşiminin geçmiş, bugün ve gelecek bağlamında incelendiği, toplu öğretim anlayışından hareketle oluşturulmuş bir ilköğretim dersi olarak tanımlanmaktadır8. Yeni programla birlikte sosyal bilgiler programının vizyonu da değişmiştir. Yeni programda sosyal bilgiler öğretim programının vizyonu “ yüzyılın çağdaş, Atatürk ilkeleri ve inkılâplarını benimsemiş, Türk tarihini ve kültürünü kavramış, temel demokratik değerlerle donanmış ve insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, bilgiyi deneyimlerine göre yorumlayıp sosyal ve kültürel bağlam içinde oluşturan, kullanan ve düzenleyen (eleştirel düşünen, yaratıcı, doğru karar veren), sosyal katılım becerileri gelişmiş, sosyal bilimcilerin bilimsel bilgiyi üretirken kullandıkları yöntemleri kazanmış, sosyal yaşamda etkin, üretken, haklarını ve sorumluluklarını bilen, Türkiye 7 James Barth ve Abdullah Demirtaş, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, s. 8 MEB (b); İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu, s. Cumhuriyeti vatandaşlarını yetiştirmek” olarak belirtilmiştir. Gerçekte bu ifadeler eski programda da bulunmaktadır. Ancak konu alan bilgisinin öğrenilmesini ya da ezberlenmesini ön plana çıkaran eski programda bu ifadeler “Açıklamalar” kısmında bir tür iyi niyet dileği gibi durmaktaydı. Yeni programda ise bu ifadeler etkinliklerle, doğrudan verilecek beceri ve değerlere yapılan vurguyla anlamlı hale getirilmiştir9. Yeni sosyal bilgiler programı yaratmayı hedeflediği insan tipi açısından yeni bir değişimi beraberinde getirmiştir. Bu değişim, sosyal bilgiler programının amaçlarının yanı sıra programın temel yaklaşımında da etkisini göstermektedir. Dolayısıyla sosyal bilgiler; çağın gerektirdiği temel bilgi, beceri ve değerlerle donanmış, sosyal bilimlere ait kavram ve yöntemleri kullanan, etkin, üretken, hak ve sorumluluklarını bilen ve kullanan Türkiye Cumhuriyeti yurttaşları yetiştirmeyi amaçlamıştır. Bunu yaparken sosyal bilgiler dersinin üç geleneğini sentezleyerek kullanmıştır. Başka bir deyişle sosyal bilgiler programı temelde, Barr, Barth ve Shermis’in () ortaya koyduğu üç geleneği (vatandaşlık aktarımı olarak sosyal bilgiler, sosyal bilimler olarak sosyal bilgiler ve yansıtıcı düşünme olarak sosyal bilgiler) sentezleyen bir program olarak yapılandırılmıştır. Yeni program temel aldığı öğretim yaklaşımı itibariyle de bir değişimi beraberinde getirmiştir. Bu doğrultuda yeni programa büyük oranda yapılandırmacı yaklaşımın egemen olduğu görülmektedir. Konuyla ilgili olarak Safran (), şöyle bir yorum getirmiştir: “Sosyal bilgiler programının ana amacı, Milli Eğitimin Genel Amaçları çerçevesinde bireyin kendisini, yaşadığı toplumu ve dünyayı kendi istek ve becerileriyle anlamasına ve katkıda bulunmasına fırsat ve ortam sağlamak olarak kısaca özetlenebilir. Giderek küreselleşen dünyada ayrı bir anlam ve önem kazanan yerel ve ulusal değerler, artan bilgi üretimi ve yayılımı karşısında bireyin hayata ve dünyaya bakışında yaşadığı anlam ve kimlik kargaşaları, tek neden tek sonuç mantığı çerçevesinde düzenlenmiş bilgi kümelerinin çok boyutlu, karmaşık ve muğlak sosyal hayat karşısında işlevsiz bir yük hâline gelişi gibi nedenler, sosyal bilgiler programının yeni bir eğitim anlayışıyla yeniden düzenlenmesini gerekli kılmıştır. Bu doğrultuda 9 Bahri Ata, “Sosyal Bilgiler Öğretim Programı”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım, s. program, yapılandırmacılık akımı çerçevesinde gerek içerik ve gerekse öğretim yöntem ve stratejileri doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir” Yeni programda diğer bir değişim ise ders sayısı, konu yoğunluğu ve içerik bağlamında yaşanmıştır. Eski programda 7. sınıfta hem “Sosyal Bilgiler” hem de “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi” dersi okutulmaktaydı. “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi” dersi 8. sınıfta “Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük” dersiyle de birlikte verilmekteydi. Bunun yanı sıra sosyal bilgiler dersinde ele alınan konular çok yoğundu ve yapılan araştırmalar bu yoğunluk nedeniyle öğretmenlerin programda yer alan konuları yetiştiremediklerini ortaya koymaktaydı. Ayrıca sosyal bilgiler ders kitaplarında üniteler ve içerikleri tarih, coğrafya ve vatandaşlık bilgisi şeklinde ele alınıyordu. Yeni programda bu sistemde değişikliğe gidilerek 7. ve 8. sınıflarda ayrı bir ders olarak okutulan “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi” dersi kaldırılmış ve bu dersin konuları sosyal bilgiler dersi içerisine dâhil edilmiştir. Konuların farklı sınıflarda, daha üst düzey hedefler göz önüne alınarak öğretilmesi (sarmallık ilkesi) esas alınmıştır Bunun yanı sıra konu yoğunluğu azaltılarak öğretmenlere geniş bir hareket imkânı hazırlanmıştır. Tarih, coğrafya ve vatandaşlık bilgisi konuları olarak planlanan ünite ve içerik anlayışı yıkılarak, ünite konuları diğer sosyal bilim disiplinlerini de kapsayacak tarzda yeniden yapılandırılmıştır. Yeni programda konulara senkronik (eş zamanlı) bir bakış açısıyla yaklaşılmıştır. Diğer bir ifadeyle konuları bu tarih ünitesi, bu coğrafya ünitesi şeklinde ayırmak yerine konuları toplu halde ele alma anlayışı getirilmiştir. Yeni sosyal bilgiler programında değişim adına öne çıkan unsurlardan biri de programın temel öğeleri arasında gösterilen kavram, beceri ve değerdir. Bunlar şu şekilde açıklanabilir: Bir nesnenin zihindeki soyut ve genel tasarımı olarak ifade edilen kavram, eğitim bilimleri içerisinde ise bir ismi, ayırt edici özellikleri, ayırt edici olmayan 10 Mustafa Safran, “İlköğretim Programlarında Yeni Yaklaşımlar Sosyal Bilgiler (4–5. Sınıf)” Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, funduszeue.info 55/funduszeue.info adresinden 28/03/ tarihinde alınmıştır. 11 MEB (a), a.g.e., s. 7. özellikleri ve örnekleri olan tasarım veya kelime olarak ifade edilmektedir Yeni sosyal bilgiler programında (4–7. sınıf) yaklaşık kavram kullanılmıştır. Bu kavramlar oluşturulurken sosyal bilim disiplinlerinin programa yansıması oranına göre her sosyal bilim disiplininden faydalanılmıştır Ayrıca kavramların programda aşamalı olarak giriş, geliştirme ve pekiştirme olmak üzere hangi sınıflarda öğretileceği belirtilmiştir. Bu anlamda kavramlar; öğrencilerin seviyesi, ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda bir sınıflamaya tabi tutulmuştur. Beceri, öğrencilerde öğrenme süreci içerisinde kazanılması, geliştirilmesi ve yaşama aktarılması tasarlanan, bir iş yapabilmek veya bir konuyu işleyebilmek için gereken yatkınlık olarak tanımlanmaktadır. Tablo 1: Sosyal Bilgiler Programında Verilen Beceriler14 SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA VERİLEN BECERİLER 9. Yaratıcı 1. Araştırma 5. İletişim Mekânı Algılama Düşünme 2. Bilgi Değişim ve Teknolojilerini 6. Karar Verme Sosyal Katılım Sürekliliği Algılama Kullanma Zaman ve 3. Eleştirel Düşünme 7. Problem Çözme Empati Kronolojiyi Algılama 8. Türkçeyi doğru, etkili 4. Girişimcilik Gözlem ve güzel kullanma Beceri kapsamında yeni ilköğretim programlarının hepsinde yukarıdaki tabloda gösterilen ilk 9 beceri esas alınmıştır. Bunun yanı sıra sosyal bilgiler dersine özgü olarak altı temel beceri (tabloda 10–15 arasında gösterilen beceriler) programda yer almaktadır. Sosyal bilgiler programında yer alan beceriler üniteyle ilgili olarak “Doğrudan Verilecek Beceri” başlığı altında ünite şemalarının sağındaki sütunda belirtilmiştir 12 Ahmet Doğanay, “Öğretimde Kavram ve Genellemelerin Geliştirilmesi”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, s. 13 Ali S. BİLGİLİ, “Geçmişten Günümüze Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler”, Sosyal Bilgilerin Temelleri, s. 14 MEB (c), İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6–7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu, s. 15 Bahri Ata, a.g.m., s. Değer, bir sosyal grup veya toplumun kendi varlık, birlik, işleyiş ve devamını sağlamak ve sürdürmek için üyelerinin çoğunluğu tarafından doğru ve gerekli oldukları kabul edilen ortak düşünce, amaç, temel ahlaki ilke ya da inançlar olarak tanımlanmaktadır Sosyal bilgiler programında verilen değerler üniteyle ilgili olarak “Doğrudan Verilecek Değer” başlığı altında ünite şemalarının sağındaki sütunda belirtilmiştir. Tablo 2: Sosyal Bilgiler Programında Verilen Değerler17 SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA VERİLEN DEĞERLER 1. Adil olma 5. Bilimsellik 9. Dürüstlük Özgürlük Sorumluluk 2. Aile Sağlıklı Birliğine Önem 6. Çalışkanlık Estetik Olmaya Temizlik Verme Önem Verme 3. Bağımsızlık 7. Dayanışma Hoşgörü Saygı Vatanseverlik 4. Barış 8. Duyarlılık Misafirperverlik Sevgi Yardımseverlik Yeni programla eğitim-öğretim literatürüne giren kavramlardan biri de “kazanım” kavramıdır. Kazanım, öğrenme süreci içerisinde planlanmış ve düzenlenmiş yaşantılar sayesinde öğrencide görülmesi beklenen bilgi, beceri ve tutumlar olarak tanımlanmaktadır Başka bir deyişle kazanım eski programa göre hedef davranış olarak nitelendirilen kavramın karşılığıdır. Kazanımlar eski programdan farklı olarak öğretmeni kalıplardan kurtarma, öğrencileri aktif hale getirme, dersi sıkıcılıktan kurtarma gibi nedenlerle ucu açık olarak belirlenmiş, ünitelerde belli bir sıra dâhilinde verilmemiş ve kazanım cümlelerinin sonu geniş zaman ekleriyle (-er, -ar) bitirilerek özellikle planlama konusunda yaşanan ifade karışıklığı da ortadan kaldırılmıştır. Kazanımlar, “Kazanımlar” başlığı altında ünite şemalarının solundaki sütunda belirtilmiştir. Yeni programın getirdiği diğer bir yenilik ise öğrenme alanlarıdır. Öğrenme alanı, birbiriyle ilişkili beceri, tema ve kavramların bir bütün olarak görülebildiği, 16 MEB (c), a.g.e., s. 17 MEB (c), a.g.e., s. 18 Bahri Ata, a.g.m., s. öğrenmeyi organize eden yapı olarak tanımlanmaktadır Program incelendiğinde, program içerisinde ilköğretim 4. sınıftan 7. sınıfa kadar devam eden süreçte dokuz öğrenme alanının benimsendiği görülmektedir. Bu öğrenme alanları Birey ve Toplum; İnsanlar, Yerler ve Çevreler; Kültür ve Miras; Üretim, Dağıtım ve Tüketim; Küresel Bağlantılar; Güç, Yönetim ve Toplum; Bilim, Teknoloji ve Toplum; Gruplar, Kurumlar, Sosyal Örgütler; Zaman, Süreklilik ve Değişim şeklinde sıralanmaktadır. Bu öğrenme alanlarından “Zaman, Süreklilik ve Değişim” öğrenme alanı diğer öğrenme alanları içerisinde eritilmiştir. Öğrenme alanları sosyal bilgiler ünitelerinin ana çerçevesini oluşturmuş, öğrencilerin, yaş, ilgi, ihtiyaç ve zekâ seviyeleri dikkate alınarak ünite ve konuların içeriği belirlenmesinde önemli rol oynamıştır. Öğrenme alanları ünite şemalarının üst tarafında belirtilmiştir. Sosyal bilgiler öğrenme alanları ve üniteleri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: Tablo 3: Sosyal Bilgiler Dersi Öğrenme Alanları ve Üniteleri20 4. SINIF 5. SINIF 6. SINIF 7. Değişim 19 MEB (ç), İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4–5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu, s. 20 MEB (ç), a.g.e., s. —MEB (c), a.g.e., s. Yeni programla birlikte başlayan değişimlerden biri de Atatürkçülükle ilgili konularda yaşanmıştır. Eski programda Atatürkçülük konuları bir ünitenin sonunda kronoloji dikkate alınmaksızın eklenmişken; yeni programda Atatürkçülük konuları öğrenme alanlarının yapısına ve içeriğine göre dağıtılmıştır. Eski programda Atatürkçülükle ilgili konular 4 ve 5. sınıflarda daha yoğun, 6 ve 7. sınıflarda ise daha seyrek olarak yer alırken, yeni programda Atatürkçülük konularının ilköğretimin bütün kademelerinde yatay ve dikey dağılımının öğrenci düzeyine ve konulara göre yapıldığı görülmektedir Ayrıca yeni programda Atatürkçülük konuları ünite şemalarının sağ tarafında yer alan “Açıklamalar” bölümünde belirtilmiş, böylelikle programın uygulayıcılarına büyük kolaylık sağlanmıştır. Yeni programın önemli bir boyutunu da ilişkilendirmeler oluşturmaktadır. Program içerisinde ilişkilendirmeler ünite şemalarının sağ sütununda bulunan “Açıklamalar” bölümünde verilmiştir. Programda ilişkilendirmeler dersler arası, ders içi (üniteler arası) ve ara disiplinlerle ilişkilendirme şeklinde üç boyutta ele alınmıştır. Program içerisinde Türkçe Matematik, Fen ve Teknoloji Eğitimi gibi derslerle dersler arası ilişkilendirme yapıldığı, ayrıca eski programda “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi” olarak bilinen ders konularının yeni program içerisinde ara disiplin olarak ele alındığı görülmektedir. Yeni sosyal bilgiler programında ölçme ve değerlendirme de önemli bir yer tutmaktadır. Yeni program ölçme ve değerlendirmede sadece ürünü değil, süreci de değerlendirmeyi esas alan bir yapıya sahiptir. Program öğrencinin performansını değerlendirmeyi, öz değerlendirme ve grup değerlendirmeyi önemsemektedir Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri ünite şemalarının sağ sütununda bulunan “Açıklamalar” kısmında verilmiştir. Bu doğrultuda öğrenme alanı ve konuların içeriğine göre öğretmenlere görüşme, gösteri, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorular, proje ve poster hazırlama, kavram haritası yapma, öğrenci ürün dosyası (portfolyo) oluşturma, performans değerlendirme, tutum ölçekleri, dereceli puanlama 21 Bahri Ata, a.g.m., s. 22 Bahri Ata, a.g.m., s. anahtarı gibi ölçme-değerlendirme araç ve yöntemleri kullanarak değerlendirme yapmaları önerilmiştir. Yeni programın bir diğer açılımı modern öğretim strateji, yöntem ve tekniklere açık olmasıdır. Programın ünite şemalarında ve program kılavuz kitaplarında etkinlik örneklerine yer verilmiştir. Kılavuz kitaplarda öğretmenlere modern öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgiler verilmiş, bu etkinlikleri nasıl uygulayacakları yönergeler yardımıyla açıklanmıştır. Program içerisinde öğretim teknolojilerini temel alan bilgisayar destekli öğretim, internet, film ve belgesellerin eğitim öğretimde kullanılmasının yanı sıra sözlü tarih ve yerel tarih çalışmaları, problem çözme, altı şapkalı düşünme, analoji, drama, beyin fırtınası, ders içerisinde gazete, bülten haberleri, afiş ve posterlerin kullanılması gibi birçok yeni anlayış ele alınmıştır. Böylece teorinin uygulamaya nasıl yansıyacağı öğretmenlere gösterilmiş ve öğretmenlerin bu etkinlikleri temel alarak yeni etkinlikler geliştirmesine olanak sağlanmıştır. Yeni programla birlikte gelen diğer bir yenilik de ders kitaplarında kendini göstermiştir. Eski programda “her sınıf için bir kitap” olarak tasarlanan ders kitapları yerini yeni programda “ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı” adı altında her sınıf için üç kitaptan oluşan bir kitap setine bırakmıştır. Programdaki konu yoğunluğunun azaltılmasına paralel olarak ders kitapları sıkıcılıktan arınmış, daha renkli, ilgi çekici ve öğrencileri motive edici tarzda yapılandırılmıştır. Öğrenci çalışma kitapları konularla ilgili etkinliklerin yer aldığı, öğrencilerin bilgi ve becerilerini, yaratıcılıklarını geliştirici bir kitap şeklinde tasarlanmıştır. Öğretmen kılavuz kitapları öğretmenlere rehber olarak hazırlanmıştır. Kılavuz kitabın içerisine ders kitabının aynen görüntüsü konulmuş ve konuya ilişkin olarak öğretmenlerin hangi kaynaklardan yararlanabileceği gösterilmiştir. Ayrıca işlenecek olan konuyla ilgili etkinliğin öğrenci çalışma kitaplarının hangi sayfasında yer aldığını gösteren ipuçları ile öğretmenlerin dersi nasıl işleyecekleriyle ilgili yönergelere de yer verilmiştir. Yukarıda sıralananların dışında yeni program öğretmen ve ders kitabı merkezli öğretim yapma alışkanlığına son vermiş, bunun yerine öğrenci merkezli, sınıf/okul içi, okul dışı etkinlikleri, inceleme gezilerini esas alan bir öğretimi benimsemiştir. Ayrıca yeni programla velinin de eğitim öğretim faaliyetlerinin içine çekildiği, okul ve aile işbirliğini savunan bir anlayış ortaya çıkmıştır. Yeni programın şekillenmesinde Avrupa Birliği’ne uyum, küreselleşme ve dünyaya ile bütünleşme gibi faktörler de etkili olmuştur. Sonuç Yeni sosyal bilgiler programı diğer ilköğretim programlarıyla birlikte eğitim- öğretim dünyamıza birçok yeniliğin girmesine aracı olmuştur. Yeni programla birlikte yapılandırmacı öğretim anlayışını esas alan bir program geliştirilmiştir. Sosyal bilgilerin tanımı değişerek, sosyal bilim disiplinlerinden yararlanan, sosyal bilimlerin özüne ve mantığına uygun disiplinlerarası bir alan haline gelmiştir. Yeni programdan sosyal bilgiler konularının ilköğretim 4,5, 6 ve 7. sınıfı bir bütün olarak kapsayacak şekilde sarmal ve senkronik bakış açısına uygun olarak yapılandırıldığı anlaşılmaktadır. Yeni programda kavram, beceri, değer, kazanım ve öğrenme alanı gibi birçok terimin sosyal bilgilerin merkezine yerleştiği, bilginin yanında beceri ve değerin de önem kazandığı görülmektedir. Yeni program Atatürkçülük konularında da bir değişimi beraberinde getirmiştir. Buna göre Atatürkçülük konuları; konu, öğrenci ve sınıf seviyesi bağlamında program içerisine dağıtılmıştır. Yeni programla birlikte ders kitapları da çeşitlenmiştir. Bu çerçevede ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabından oluşan renkli, ilgi çekici ve öğrencilerin yaş ve zekâ seviyesine göre düzenlemiş sosyal bilgiler kitap setleri yayınlanmıştır. Yeni sosyal bilgiler programı yüzyıla uygun insan tipini yetiştirme iddiasıyla yapılmıştır. Program incelendiğinde yeni programın öğrenciyi merkeze alan, etkinliklere dayalı, öğretim teknoloji ve materyallerinden faydalanmayı amaç edinen, modern dünyada eğitim-öğretim faaliyetlerinde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanmayı esas alan bir yapıda olduğu görülmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki bilim ve teknolojinin baş döndürücü hızla ilerlediği dünyamızda hiçbir program kalıcı değildir; sürekli olarak yenilenmeye ve geliştirilmeye muhtaçtır. KAYNAKLAR ATA, Bahri; “Sosyal Bilgiler Öğretim Programı”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım (Editör: Cemil Öztürk), Pegem A Yay., Ankara ATA, Bahri; “Yeni Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi (6, 7. Sınıflar) Öğretim Programı Açısından Değerlendirilmesi” I. Uluslararası Bilim Çalıştayı (Prof. Dr. Suzan ERBAŞ Anısına), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, 08–09 Mart BARTH, James ve DEMİRTAŞ, Abdullah; İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Yay., Ankara BİLGİLİ, Ali Sinan; “Geçmişten Günümüze Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler”, Sosyal Bilgilerin Temelleri (Editör: İsmail Hakkı Demircioğlu), Hegem Yay., Ankara DOĞANAY, Ahmet; “Öğretimde Kavram ve Genellemelerin Geliştirilmesi”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Editör: Cemil Öztürk ve Dursun Dilek), Pegem A Yay., Ankara GÜNDEM, Suat; “Sosyal Bilgiler Öğretimine Genel Bir Bakış”, İlköğretim Kurumlarında Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Sorunları Türk Eğitim Derneği XIII. Toplantısı, Türk Eğitim Derneği Öğretim Dizisi No: 13, Ankara KAYMAKCI Selahattin; “Bir Müfredat Geliştirme Öyküsü: Prof. Dr. Mustafa Safranla Söyleşi” Toplumsal Tarih Sayı: , Mart MEB (a); İlköğretim 1–5. Sınıflar Programları Tanıtım El Kitabı, MEB Yay, Ankara MEB (b); İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu, MEB Yay, Ankara MEB (c); İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6–7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu (Taslak Basım), MEB Yay., Ankara MEB (ç), İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4–5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu (Eğitim Amacıyla Hazırlanan Taslak Baskıdır), MEB Yay., Ankara MEB (d); Atatürkçülük III. Kitap; Atatürkçü Düşünce Sistemi. Millî Eğitim Basımevi, İstanbul ÖZTÜRK Cemil ve OTLUOĞLU Rahmi; Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller, Pegem A Yay., Ankara ÖZTÜRK, Cemil ve DİLEK Dursun; “Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programları”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Cemil ÖZTÜRK ve Dursun DİLEK), Ankara SAFRAN, Mustafa; “İlköğretim Programlarında Yeni Yaklaşımlar Sosyal Bilgiler (4–5. Sınıf)” Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 54–55, Ağustos-Eylül , funduszeue.info adresinden 28/03/ tarihinde alınmıştır.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası