48 60 ay gelişim gözlem formu / ay gelişim raporu

48 60 Ay Gelişim Gözlem Formu

48 60 ay gelişim gözlem formu

-

Öz:

Bu araştırmada sosyoekonomik açıdan risk altında bulunan ailelerin yaş grubu ( ay) çocuklarına yönelik olarak hazırlanmış Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı’nın, programa katılan çocukların gelişim alanları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın deseni, deneysel araştırma modellerinden biri olan ön test – son test kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırmanın evrenini, öğretim yılında Çanakkale ili Kepez Beldesi’nde oturan doğumlu çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Sınıfı’nda öğrenim gören 14, Kepez Belediyesi Okul Öncesi Eğitim Sınıfı’nda öğrenim gören 14 olmak üzere, toplam 28 çocuktan oluşmaktadır. Gruplar, Çocuk ve Aile Tanıma Anketi, Raven Progresif Matrix Test, Denver II, Aylık Çocuklar İçin Gelişim Değerlendirme Gözlem Formu ön test sonuçları dikkate alınarak eşitlenmiş ve verilerin çözümlenmesinde non-parametrik teknikler kullanılmıştır. Deney grubunda, birinci araştırmacı tarafından 13 hafta boyunca, haftada 4 yarım gün Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı; kontrol grubunda ise MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, geleneksel yöntemlerle uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı’nın çocukların genel gelişim düzeylerini, bilişsel ve psikomotor gelişimlerini, öz bakım becerilerini desteklemekte etkili, dil ve kişisel-sosyal gelişimlerini desteklemede ise kısmen etkili olduğu ortaya konmuştur. Hazırlanan Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı’nın geliştirilerek alt sosyoekonomik düzeydeki ailelerden gelen çocukların eğitiminde alternatif bir model olarak kullanılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir

Anahtar Kelime:


Konular:

ay gelişim raporu





AYLIK ÇOCUKLARIN
BİLİŞSEL GELİŞİMİ
1) Zıt kavramları ayırt eder.
2) 1´ den 10´a kadar sayar.
3) Bire bir eşleştirme yapar.
4) Üç küple köü yapar.
5) 1´den 10´a kadar olan nesneler içinde istenilen sayıdaki nesneyi gösterir.
6) 4 parçalı yap-bozu tamamlar.
7) Renkleri tanır ve eşleştirir.
8) Resmini gördüğü nesneyi tanımlar.
9) Kendisine söylenen vücut bölümlerini gösterir.
10) Cinsiyetini söyler.
11) Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir.

AYLIK ÇOCUKLARIN
DİL GELİŞİMİ

1) Sesin geldiği yönü söyler.
2) sözcüklü cümleler kurar.
3) Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar.
4) Geçmiş zaman ifadelerini kullanır.
5) Konuşmalarında isim ve fiilleri kullanır.
6) Konuşmalarında kişi zamirlerini kullanır.
7) Konuşmalarında sıfatları kullanır.
8) Konuşmalarında çoğul eklerini kullanır.
9) Sohbete katılır.
10) Duygularını sözel olarak ifade eder.
11) Nesnelerin işlevlerini anlar.
12) İfadelerinin çoğu anlaşılır.
13) Art arda verilen 2 veya 3 yönergeyi yerine getirir.
14) Kendi kendine şarkı ve tekerleme söyler.
15)Yaptığı günlük işlerle ilgili olarak sorulan sorulara cevap verir.
16) İki olayı oluş sırasına göre anlatır.


AYLIK ÇOCUKLARIN
SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMİ

1) Kendisi ile ilgili sorulara cevap verir.
2) Grup oyunlarına katılır.
3) Sıraya girer.
4) Sırasını bekler.
5) Nezaket sözcüklerini kullanır.
6) Duygularını ifade eder.
7) Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder.
8) Yetişkin denetiminde kurallara uyar.
9) Basit sorumlulukları yerine getirir.
10) Kendisi hakkında olumlu ifadeler kullanır.
11) Kendine ait nesneleri paylaşır.
12) Gerekli durumlarda izin ister /izin alır.
AYLIK ÇOCUKLARIN
MOTOR GELİŞİMİ
1) Düz çizgide yürür.
2) Kollarını sağ kol sol bacak/sol kol sağ bacak salınımı yaparak koşar.
3) Çift ayakla yerinde sıçrar.
4) Tek ayak üzerinde yerinde sıçrar.
5) Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar.
6) Değişik yönlere yuvarlanır.
7) Topu iki eliyle hedefe atar.
8) Topu yere vurup tutar.
9) Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur.
10)Atılan topu tüm vücudu ile tutar.
11)Raketle yukarıya doğru topa vurur.
12)Tek ayak üzerinde saniye durur.
13)Denge tahtasında kısa mesafe yürür.
14)Bisikletle pedal çevirerek ilerler.
15)Sıvıları bir kaptan başka bir kaba boşaltır.
16)Yumuşak malzemeleri kullanarak değişik şekiller oluşturur.
17)Verilen basit şekilleri keser.
18)Baskı-yapıştırma işlerini yapar.
19)Daire şeklini çizer.
20)8 küple kule yapar.
21)Müzik eşliğinde serbest dans eder.

AYLIK ÇOCUKLARIN
ÖZBAKIM BECERİLERİ

1) Kendi kendine yemek yer.
2) Düğmesiz ve bağsız giysileri yardımsız çıkarır.
3) Yardımla giyinir.
4) Giysilerini ön ve arkasını ayırt ederek giyer.
5) Ellerini ve yüzünü yardımla yıkar, kurular.
6) Dişlerini yardımla fırçalar.
7) Saçını yardımla tarar.
8) Tuvalet gereksinimini yardımla karşılar.
9) Kendine ait eşyaları toplar.

Özet:

Bu araştırmada sosyoekonomik açıdan risk altında bulunan ailelerin yaş grubu ( ay) çocuklarına yönelik olarak hazırlanmış Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı’nın, programa katılan çocukların gelişim alanları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın deseni, deneysel araştırma modellerinden biri olan ön test – son test kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırmanın evrenini, öğretim yılında Çanakkale ili Kepez Beldesi’nde oturan doğumlu çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Sınıfı’nda öğrenim gören 14, Kepez Belediyesi Okul Öncesi Eğitim Sınıfı’nda öğrenim gören 14 olmak üzere, toplam 28 çocuktan oluşmaktadır. Gruplar, Çocuk ve Aile Tanıma Anketi, Raven Progresif Matrix Test, Denver II, Aylık Çocuklar İçin Gelişim Değerlendirme Gözlem Formu ön test sonuçları dikkate alınarak eşitlenmiş ve verilerin çözümlenmesinde non-parametrik teknikler kullanılmıştır. Deney grubunda, birinci araştırmacı tarafından 13 hafta boyunca, haftada 4 yarım gün Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı; kontrol grubunda ise MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, geleneksel yöntemlerle uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı’nın çocukların genel gelişim düzeylerini, bilişsel ve psikomotor gelişimlerini, öz bakım becerilerini desteklemekte etkili, dil ve kişisel-sosyal gelişimlerini desteklemede ise kısmen etkili olduğu ortaya konmuştur. Hazırlanan Çok Amaçlı Sınıf Erken Müdahale Programı’nın geliştirilerek alt sosyoekonomik düzeydeki ailelerden gelen çocukların eğitiminde alternatif bir model olarak kullanılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler:

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası