önlisans kpss çıkmış sorular 2012 / KPSS Soru Ve Cevapları ÖSYM Tarafından Açıklandı - funduszeue.info

Önlisans Kpss Çıkmış Sorular 2012

önlisans kpss çıkmış sorular 2012

(I) Solar, Mc. Ewan'ın son romanı. (II) Roman güncel bir konudan, iklim biliminden yola çıkıyor. (III) Yapıt; iklim bilimi, yenilenebilir enerji sistemleri, özellikle güneş enerjisi üzerine anlamlı mesajlar verse de yalnızca buAmaçla kaleme alınmamış. (IV) Böyle olsaydı kitabın türü roman değil, başka bir şey olurdu, ayrıca böyle bir yazardan bununla yetinmesi de beklenemezdi. (V) Solar, , ve yıllarında kesintiye uğramış üç bölümden oluşuyor. (VI) Bu yılların arasındaki zamanlarda ise bazı atlamalar görülüyor. (VII) Yani yazar, belirli bir tarihin, kurguya uygun bir yerinden kesip önceki bölümde anlattığı olayları, gelişmiş aşamalarıyla karşımıza çıfunduszeue.infoçla kaleme alınmamış. (IV) Böyle olsaydı kitabın türü roman değil, başka bir şey olurdu, ayrıca böyle bir yazardan bununla yetinmesi de beklenemezdi. (V) Solar, , ve yıllarında kesintiye uğramış üç bölümden oluşuyor. (VI) Bu yılların arasındaki zamanlarda ise bazı atlamalar görülüyor. (VII) Yani yazar, belirli bir tarihin, kurguya uygun bir yerinden kesip önceki bölümde anlattığı olayları, gelişmiş aşamalarıyla karşımıza çıfunduszeue.infoçla kaleme alınmamış. (IV) Böyle olsaydı kitabın türü roman değil, başka bir şey olurdu, ayrıca böyle bir yazardan bununla yetinmesi de beklenemezdi. (V) Solar, , ve yıllarında kesintiye uğramış üç bölümden oluşuyor. (VI) Bu yılların arasındaki zamanlarda ise bazı atlamalar görülüyor. (VII) Yani yazar, belirli bir tarihin, kurguya uygun bir yerinden kesip önceki bölümde anlattığı olayları, gelişmiş aşamalarıyla karşımıza çıkarabiliyor.Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci paragraf hangi cümleyle başlar? 

Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.

KAMU PERSONEL SEÇME SINAVI LİSANS (CS) GENEL YETENEK TESTİ-GENEL KÜLTÜR TESTİ 7 TEMMUZ CUMARTESİ T.C. KİMLİK NUMARASI : ADI : SOYADI : SALON NO. : SIRA NO.: Soru kitapçık numarasının cevap kâğıdına kodlanmamasının veya yanlış kodlanmasının sorumluluğu adaya aittir. SORU KİTAPÇIK : TEMEL SORU Bu numarayı cevap kâğıdınızdaki ilgili alana NUMARASI : KİTAPÇIĞI kodlamayı unutmayınız. DİKKAT! SINAV BAŞLAMADAN ÖNCE AŞAĞIDAKİ UYARILARI MUTLAKA OKUYUNUZ. 1. T.C. Kimlik Numaranızı, Adınızı, Soyadınızı, Salon Numaranızı ve Sıra Numaranızı, Soru Ki- tapçığı üzerindeki ilgili alanlara yazınız. 2. Soru Kitapçık Numaranız yukarıda verilmiştir. Bu numarayı cevap kâğıdınızdaki ilgili alana kod- layınız ve aşağıdaki ilgili alanı imzalayınız. Salon görevlisinin de hem soru kitapçığınızdaki hem de cevap kâğıdınızdaki ilgili alanı imzalamasını sağlayınız. Bu kodlamayı cevap kâğıdınıza yapmadığınız veya yanlış yaptığınız takdirde, sınavınızın değerlendirilmesi mümkün değildir. 3. Bu sayfanın arkasında yer alan açıklamayı dikkatle okuyunuz. Adayın imzası: Soru kitapçık numarasını doğru kodladım. Salon görevlisinin imzası: Adayın soru kitapçık numarasını cevap kâğıdına doğru kodladığını onaylıyorum.     AÇIKLAMA 1. Bu kitapçıkta Kamu Personel Seçme Sınavı Genel Yete- 5. İşaretlediğiniz bir cevabı değiştirmek istediğinizde, sil- nek Testi ve Genel Kültür Testi bulunmaktadır. me işlemini çok iyi yapmanız gerektiğini unutmayınız. 6. Bu testler puanlanırken her testteki doğru cevapları- 2. Bu testler için verilen toplam cevaplama süresi nızın sayısından yanlış cevaplarınızın sayısının dörtte dakikadır (2 saat). biri düşülecek ve kalan sayı o testle ilgili ham puanınız olacaktır. Bu nedenle, hakkında hiçbir fikriniz olmayan 3. Genel Yetenek Testi ve Genel Kültür Testinin her birinde soruları boş bırakınız. Ancak, soruda verilen seçenek- 60 soru vardır. lerden birkaçını eleyebiliyorsanız kalanlar arasında doğru cevabı kestirmeye çalışmanız yararınıza olabilir. 4. Bu kitapçıktaki testlerde yer alan her sorunun sadece bir doğru cevabı vardır. Bir soru için birden çok cevap yeri 7. Sınavda uyulacak diğer kurallar bu kitapçığın arka ka- işaretlenmişse o soru yanlış cevaplanmış sayılacaktır. pağında belirtilmiştir.   –  KPSS / GYGK–CS GENEL YETENEK TESTİ 1. Bu testte 60 soru vardır.   2. Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Genel Yetenek Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz. 1. Hem bir yolculuğa çıkacaksın hem de elinde bir harita, 3. (I) Ankara’da köpek balıklarıyla yüzmek ister misiniz? pusula olmayacak! Yolun sonu nereye varıyor bilmeye- (II) “Ankara”, “köpek balığı” ve “yüzmek” sözcükleri ceksin, olacak iş mi bu? İşte böylesi durumlarda sorar- ancak bir şakada yan yana gelebilir, deyip ciddiye sın bir yazar olarak senden öncekilere: “Niçin çıktın almamazlık etmeyin bu soruyu. (III) Ankara’da yeni yola? Niçin kaldın yarı yolda?” ya da “Nasıl vardın, açılan devasa akvaryumdan söz ediyorum. (IV) Türki- varmayı düşlediğin noktaya?” ye’nin bu en büyük akvaryumunda 12 bin balık yaşıyor. (V) Bugüne kadar balıkla ilişkisi tava ve ızgarayla sınırlı Bu parçada geçen “elinde bir harita, pusula olmama” olan Ankaralılar için alışılmadık bir yer… sözüyle yazarlarla ilgili olarak anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A) Gerçekçi ve gözlemci bir anlatımı yeğlememe A) I’incide, merak uyandırılmaya çalışılmıştır. B) Okurların yaşamını zenginleştirecek bir amaca B) II’ncide, uyarıda bulunulmuştur. yönelmeme C) III’üncüde, açıklama yapılmıştır. C) Deneyimli yazarların birikiminden yararlanmama D) IV’üncüde, kanıtlanabilir veri kullanılmıştır. D) Yapıtlarını oluştururken değişik alanların verilerini E) V’incide, kesinlik belirtilmiştir. kullanma E) Yapıtlarını, okurların ilgi ve beklentileri doğrultusun- da oluşturma 4. (I) Romanlarımda karakterleri oluştururken çok sıkıntı çekerim. (II) Okuyucunun kabulleneceği ve onun belleğinde iz bırakacak kişiler oluşturmak benim için 2. (I) Her sabah sokağa çıktığımda “İstanbul’da yaşadığım çok önemli. (III) Bu, tarihî bir roman olduğu için için ne kadar şanslıyım!” diyorum. (II) Belki her gün pek karakterlerinin çoğu, bilinen kişiler. (IV) Dolayısıyla çok sorunla yüz yüze geldiğiniz için bana karşı benim fazla katkım olmadan sayfalardaki yerlerini çıkacaksınız. (III) Ama beni, okumak kadar besleyen, aldılar. (V) Tanınmamış olanlarla yeni oluşturduklarım benim için başlı başına bir kitaplık değeri taşıyan kenttir ise bilinen karakterlerle boy ölçüşecek kadar canlıdır. İstanbul. (IV) Ancak bir yandan da içim acıyor İstanbul için. (V) Çözülmeyen ve çözülemeyecek gibi görünen Roman karakterlerini konu alan bu parçadaki sorunları yüzünden değil bu. (VI) Eşine az rastlanır numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda güzelliğe, ruha sahip yüzlerce yıllık bu kentin yakın verilenlerden hangisi yanlıştır? tarihini ortaya koyan “özellikli” sokakları birer birer yok olduğu için… A) I’incide, oluştururken güçlükle karşılaşıldığından söz Bu parçada, I. cümlede öne sürülen düşüncenin edilmiştir. gerekçesi, numaralanmış cümlelerin hangisinde B) II’ncide, hangi nitelikleri taşımasının amaçlandığı belirtilmiştir? belirtilmiştir. A) II. B) III. C) IV. D) V. E) VI. C) III’üncüde, söz konusu yapıtın türü ve kimi özellikleriyle ilgili bilgi verilmiştir. D) IV’üncüde, önceki cümlede belirtilen nitelikleri taşı- yanların oluşturuluşuyla ilgili açıklama yapılmıştır. E) V’incide, sözü edilen yapıttakilerin başka yapıtlarda- kinden üstün nitelikli olduğuna değinilmiştir. 1 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS 5.   (I) Derin bir uykunun ardından gözlerimi açtığımda 7. “Gerçek nedir?” diye sormuşlar bir bilgeye. “Hiçbir beliren o ilk görüntüleri hayal meyal hatırlıyorum şimdi. I II (II) Başımın üstünde asılı duran cibinlik, yatak odasının yalanı kaldırmayan şey.” karşılığını vermiş. Tıpkı tahta tavanında dolaşan küçük, sevimli, pembe kerten- III IV keleler, günün ilk ışıkları ile parıldayan Seyhan Irmağı sanat gibi… hızla geçip gidiyor gözümün önünden. (III) Yastığımın V altına koyduğum, giymeye kıyamadığım yeni iskarpin- lerimi şefkatle okşadıktan sonra çoraplarımı ayağıma Bu parçadaki numaralanmış sözcüklerle ilgili olarak aceleyle geçirip aşağıya iniyorum. (IV) Kahvaltı masa- aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? sında reçeller, peynirler ve annemin kızarttığı ekmekler duruyor. (V) Bahçeye açılan kapıdan dışarı çıkıyorum, A) I'inci, zamir olarak kullanılmıştır. limon ve mandalina ağaçlarının yeşil serinliğini hissedi- yorum. B) II'nci, sayı sıfatı olarak kullanılmıştır. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde C) III'üncü, ad olarak kullanılmıştır. öznellik söz konusu değildir? D) IV'üncü, zarftır. A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. E) V'inci, edattır. 8. (I) Aile apartmanıydı bizimki, anneannem de üst katımızda otururdu. (II) Salondaki üç televizyonu hiç 6. Antoninler Çeşmesi; MS yılları arasında, kapatmadan izleyen tam bir dizi tutkunuydu. (III) İki diziyi aynı anda izler, hiçbir ayrıntıyı kaçırmaz, bir de Roma İmparatorluğu’nun görkemli kenti her birine yorum yapardı hepimizin şaşkın bakışları I arasında. (IV) Bir diğer tutkusu ise yemek pişirmekti. Sagalassos’ta yapıldı. Sonra şiddetli bir depremle (V) Ben de sık sık yanına gider, getir götür işlerinde II ona yardım ederdim. (VI) Sanırım sofra sanatına ve yıkıldı ve efsaneler arasındaki yerini aldı. Neredeyse yemeklere duyduğum ilgi o zamanlar başladı. III yıl sonra, yılında Sagalassos Antik Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisinin yüklemi, yardımcı eylemle kurulmuş birleşik Kenti’nde yapılan heyecan verici kazılarda bu eylemdir? IV V olağanüstü çeşmenin parçaları yeniden gün ışığına A) II. B) III. C) IV. D) V. E) VI. kavuştu. Bu parçadaki numaralanmış sözcüklerden hangisini niteleyen bir söz kullanılmamıştır? A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. 2 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS 9.   Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili sözcükler tür Aşağıdaki cümlelerden hangisinin yükleminde çatı bakımından birbirinden farklıdır? özellikleri aranmaz? A) Çocuğun kapıyı açması ile kapatması bir oldu. A) Dün eve iki kez uğradığını söyledi. Buraya, “danışma”dan alınan elektronik kart ile girilebiliyor. B) Senin, bu işi de yarım bırakacağın belliydi. B) Toplantıdan önce o raporu okudunuz mu? C) Uçağa binerken telefonunu kapatmıştı. Bu havada dışarıya paltosuz mu çıkıyorsun? D) Bence onun ne demek istediği anlaşılmadı. C) O, her zaman günün modasına göre giyinir. E) Diktiğim elbiseyi denemek için bugün yine gelecekti. Geçerken bizi fark etmediğine göre kafası meşgul olmalı. D) Senin bu iyiliklerini ölsem de unutmam. Ona böyle sözler söylemen hiç de yakışık almadı. İskenderiye Mısır’da var olmuş tüm uygarlıkların E) Aradığın bilgiyi ancak bu kitapta bulabilirsin. Bu tür yiyecekleri ancak sağlıklı insanlar yiyebilir. izlerini taşıyan bir kenttir. Mısır kadar yaşlı onun kadar derin ve onun kadar gizemlidir burası (I) Her sanatçının bir dünyası vardır. (II) Bu dünya kendine özgüdür; çeşitli olaylarla, görüntülerle, gözlem- Kentin havası, tüm kural tanımaz Akdenizli kibrine lerle ve yaşantılarla örülmüştür. (III) Bunlar, onun duygu ve düş dünyasında işlenerek çeşitli ürünlere dönüşür. (IV) Yani, sanatçının dünyasından süzülenler, sanat yapıtı biçiminde insanlığın karşısına çıkar. (V) Söz karşın bir o kadar içten bir o kadar sıcak. gelimi edebiyatta şiir, öykü, roman gibi biçimlerde okurla buluşur. Ortasındaysa masmavi gökyüzünden dökülen Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? güneşle ışıldayan bir meydan Ramle Meydanı. A) I'inci, ad cümlesidir. B) II'nci, sıralı cümledir. Bu parçadaki numaralanmış noktalama işaretle- C) III'üncü, biçimce ve anlamca olumludur. rinden hangisi yanlış kullanılmıştır? D) IV'üncü, bileşik yapılıdır. A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. E) V'inci, ara söz içermektedir. 3 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   her gün hoş bir şarkı dinlemeli, iyi bir şiir İnsan (I) Tire’de, anlatılacak o kadar çok şey var ki bunları ön- ce bir sıraya koymak gerekir. (II) Örneğin işe Tire’nin es- okumalı, güzel bir resme bakmalı ve aklıbaşında ki hâliyle başlamak iyi olur, eski sokaklar gerçekten gö- I rülmeye değer. (III) Çınarlar, kavaklar, zeytinler, çamlar; birkaç güzel söz söylemelidir ki günlük yaşamın Güre Dağları’na yaslanmış dar sokakları dallarının altı- II III na saklamış. (IV) Sokaklar ve evler kadar yaşlı bu ağaç- koşturmacası içinde estetik duyarlığını kaybetmesin. lar, asırlar boyu gölgelerini buradan esirgememiş. (V) Ti- IV V re’ye bu yıl baharda gittiğim için oranın güzelliklerini da- Bu parçadaki numaralanmış sözlerden hangisinin ha iyi görebildim. (VI) Papatyalar tepeleri kaplamıştı; yazımı yanlıştır? uzaktan, ağaçların altına kar yağmış gibi görünüyordu. (VII) Meyve ağaçları da dallarını renk renk çiçeklerle A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. süslemişti yani doğa, varını yoğunu ortaya dökmüştü. (VIII) Boyları neredeyse belime gelen papatyaların arası- na uzanıp dakikalığına da olsa dünyanın karga- şasından uzaklaştım. Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci parag- raf hangi cümleyle başlar? Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozuk- A) III. B) IV. C) V. D) VI. E) VII. luğu vardır? A) Bu akşam sinemaya değil, tiyatroya gideceklermiş. B) Hem işinin çok olduğunu söylüyor hem de bomboş oturuyor. C) Açılış törenine kimlerin katılacağı belli olmuş. Her şeyi göze alanlar, aysız bir gece vakti yalnız kabı kacağı, tası tarağı, yatağı yorganı değil; ellerindeki na- sırı, soludukları dağ kokusunu, içlerindeki sesleri, dede- D) Sabah yürüyüşünüzü, kahvaltıdan önce yapın. lerinin anlattıkları göç hikâyelerini, yaşayıp biriktirdikleri ne varsa güçleri yettiğince yüklediler kamyona. Ama E) Artan yemeklerinizi çöpe değil, sokak hayvanlarına kamyona yüklediklerinden daha çoktu geride bıraktık- ları. İnsan ne kadarını sırtlanıp nereye kadar sürükleye- verin. bilirdi ki çocukluk vatanını? Bu parçanın anlatımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? (I) Bu tarihî yerleşimde bulunan anıt figürlerinin diğer Mezopotomya dinlerinde kullanılan sembollerle benzer- A) Değişik duyulara seslenen ayrıntılardan yararlanıl- lik taşıması beni çok etkilemiştir. (II) Örneğin Babil, Sü- mıştır. mer ve Asur dinlerinin en çok bilinen sembolü öküz ba- B) Sayıp dökmelere yer verilmiştir. şıdır. (III) Bu dinlere özgü figürler arasında hilal şeklin- deki “Ay Tanrısı” da çok yaygındır. (IV) Burada, en bü- yük iki taşa bakınca birinde öküz başı, diğerinde hilal C) Karşılaştırmaya başvurulmuştur. vardı. (V) Bunun, Mezopotomya’daki dinî gelenekle bu- radaki arasında bir bağ oluşturduğunu düşünüyorum. D) Öyküleyici anlatım yeğlenmiştir. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır? E) Kişileştirme yapılmıştır. A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. 4 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Deneme türündeki yazılarda amaçlanan şu olmalıdır Gazeteci: bence: Kesinlemelere girmeden okuru kendisiyle tartış- (I) maya çağırmak. Okur bizimle aynı görüşte olmayabilir ama yazımızı okurken bir kuşku büyümeli içinde; o mu Oyuncu: doğru yazıyor, yoksa ben mi en doğruyu biliyorum di- – Bazı insanlar mükemmeliyetçidir. Bunun için başarılı ye… Yazarlık yaşantımın en güzel övgülerinden biri sa- olur, iyi işler çıkarırlar. Evet, oyunculuğa yönelişimin ne- yarım genç bir okurumun bana söylediği şu sözü: “Her deni kimi zorunluluklardı. Ama mademki bu işi yapıyo- düşüncenize katılmıyorum ama yazınızı okurken sizinle rum, en iyisini yapmalıyım dedim kendi kendime. Yıllar tartışıyorum içimde.” Ben bunu Melih Cevdet Anday’ın boyunca da bunun için çaba gösterdim. Böyle olmasam birbirinden seçkin altmış denemesini ardı ardına okur- bu konuma gelemezdim. Ustalığı, şunu bunu kimse ken yaşadım, bir okur olarak. O zaman anladım en önemsemez. İşini iyi yaparsan bir sonraki filmde de rolü başarılı yazarlar sen alırsın. Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağı- Gazeteci: dakilerden hangisi getirilmelidir? (II) A) okurları, kendisiyle karşılıklı olarak görüşlerini sa- Oyuncu: vunmaya davet edenlerdir – Oyuncu olmak gibi bir düşüncem yoktu. Öyle gidip iş falan da istemedim. Yönetmen, bir oyuncu arıyormuş. B) düşüncelerini, kişisellikten çıkarıp topluma mal etme Bir arkadaşım da onunla birlikte çalışıyordu. Kendisine bilinci taşıyanlardır benden bahsetmiş, ben de gittim. Böylelikle o ekipte yer aldım. C) kişilere, kolay kolay değişmeyecek bir bakış açısı kazandırmayı ilke edinenlerdir Gazetecinin bir oyuncuya yönelttiği aşağıdaki söz- D) en soyut gerçekleri bile somutlaştırarak vermeye lerden hangisi yukarıda boş bırakılan yerlere sıra- çalışanlardır sıyla getirilmelidir? E) hemen her sözcüğünde dilin sıcaklığını hissettiren- A) (I) Bu işin eğitimini almadınız, buna karşın usta lerdir oyuncular arasında gösteriliyorsunuz. (II) Planlı hareket etmemek hep tercih ettiğiniz bir yol mudur peki? B) (I) Titizlikten ödün vermeyen tutumunuzun sanatı- nıza yansımasını nasıl özetlersiniz? (II) Bu rol için biçilmiş kaftan olarak düşünüldüğünüz doğru mu? C) (I) Rol aldığınız filmlerin bu kadar ilgi görmesinin nedeni nedir sizce? (II) Yalnızca bu yönetmenle çalışmanızın bir nedeni var mı? D) (I) Oyunculuğa isteyerek başlamasanız da kısa za- manda büyük yol katettiniz. (II) Yolunuz bu yönetmenle nasıl kesişti? E) (I) Hayatınızdaki kimi değişiklikler sonunda büyük bir heyecanla çalışma hayatına atıldınız. (II) Roller size mi teklif edilir yoksa siz mi gidip yö- netmenlerden rol istersiniz? 5 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   (I) “Critical Mass” sözünü hiç duydunuz mu? (II) Türkçe- Size içtenliğimizden söz edebilirim. Ticari kaygımız ol- de “kayda değer çoğunluk” anlamına geliyor ama aslın- madığı için, istediğimiz gibi besteler yapma konusunda da, katılımcıları bisikletliler olan küresel bir etkinliğin ısrarcı olduk. Bir başka niteliğimizse insana dair şarkılar adı. (III) İstanbul da gerçekleştirildiği kentlerden biri an- yapmamız ve bir makama göre yapılmış müziği kendi cak bizde katılımcılar her ayın son cumartesi günü bir tarzımızla yeniden üretmemizdir. Başlangıçta insanlar araya geliyorlar. (IV) Mevsime göre onlarca bisikletli öğ- Doğu ve Batı enstrümanlarını bir araya getirmemizi ya- leden sonra Göztepe Parkı’nda buluşuyor, sonra Bağ- dırgadı. “Udla gitarın aynı şarkıda ne işi var?” dediler dat Caddesi’nde trafiğe çıkıyor. (V) Motorlu taşıtlar için bize. Ne var ki başlattığımız bu sentez, ’lı yıllardan sadece bir şerit bırakılıyor, geri kalanını ise bisikletliler bugüne çoğalarak yaygınlaştı. işgal ediyor. (VI) Grup, zillerini çalarak şenlikli bir hava içinde Kadıköy’e ilerliyor ve güzel bir cumartesi geçiri- Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık yor. söylenmiş olabilir? Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden A) Şarkılarınızın kabul görmesi için özel bir çaba sonra düşüncenin akışına göre, “Dünyanın üç yüzden harcadınız mı? fazla kentinde, genellikle her ayın son cuması düzen- leniyor.” cümlesi getirilebilir? B) Varlığını hâlâ koruyan grubunuzu özel kılan sizce nedir? A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. C) Tarzınızı oluştururken neden klasik Türk müziğinden ilham almayı yeğlediniz? D) İlk şarkılarınızla, müzik piyasasında bir devrim yaptığınıza inanıyor musunuz? E) ’lı yıllarda genç müzisyenler tarzınızdan çok yararlandı, bunun size katkısı ne oldu? İnsanoğlu uzun yıllar avcılık ve toplayıcılıkla hayatta kal- dıktan sonra nasıl oldu da yerleşik hayata geçti ve çiftçi- liğe başladı? Bu sorunun cevabının, iklim ve nüfus deği- şikliğiyle ilişkili olduğu düşünülüyordu. Bugüne kadarki tezler, on bin yıl önce başlayan tarımsal etkinliklerin, Belki de “güzel sanatlar” sözünden, bu sanatların yal- Neolitik devrimi tetiklediğini ve insanların avcılık ve top- nızca dünyayı güzelmiş gibi göstermeye çalıştığı anla- layıcılıktan yerleşik düzene geçtiğini ileri sürüyordu. Bu şılmakta. Aslında sanatçının görevi, iletisiyle dünyanın anlayışa göre din de yerleşik hayatın ve çok sayıda in- güzelleşmesine katkıda bulunmaktır. Bu yönde hareket sanın bir arada yaşamasının bir sonucu olarak ortaya eden sanatçı, bu işi ancak sanatın diliyle yaratacağı çıkmıştı. Ancak Şanlıurfa yakınlarındaki Göbeklitepe ka- eleştirel bir bakışla yapabileceğinin de bilincinde olma- zıları bu teoriyi geçersiz kılıyor. Kazı sonuçları gösteri- lıdır. Tıpkı, ömrü boyunca barışı istemiş olan Picasso’ yor ki insanlar; yerleşmeden, tarıma başlamadan ve nun; üslup denemelerine, yenilik arayışlarına kapılma- hayvanları evcilleştirmeden önce kapsamlı ve organize yıp savaş karşıtı mesajlar veren Guernica’yı da yapmış bir dine inanıyorlarmış. olması gibi… Bu parçadan, aşağıdakilerin hangisi çıkarılabilir? Bu parçada aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı vardır? A) Bilimsel bilginin yeni veriler ışığında değişebileceği A) Güzellik algısı niçin kişiden kişiye değişir? B) Sosyal bilimlerde varılan sonuçların göreceli olduğu B) Kullandığı dil; sanatçının, takipçisiyle ilişkisini nasıl C) Bir dayanağı olmayan araştırma sonuçlarının inan- etkiler? dırıcı olmadığı C) Yeni anlatım yöntemleri kullanmak yapıta ne kazan- D) Kimi konuların, bilimsel tartışmaların dışında kaldığı dırır? D) Sanatçı, yapıtını oluştururken neye önem verme- E) İnsanlık tarihinde, bilinmeyenlerin bilinenlerden çok lidir? olduğu E) Sanat yapıtının, gerçeği olduğu gibi yansıtmaması- nın sakıncası nedir? 6 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   tarihî yapıtlar bulundukları ülkede kalmalı. İnsan- Bence Arnavut kaldırımlı daracık sokakları, avlulu ve eyvanlı lar da bu türden yapıtları görmek için oralara gitmeli, on- evleriyle geçmişi günümüze taşıyan bir ilçe Kula. Ahşap ları yerinde görmelidir. Yapıtların sahibi olan ülke; onla- Kula evleri ise kapı tokmaklarından cumbalarına kadar rın korunması, sergilenmesi ve gelecek kuşaklara akta- görsel bir şölen sunuyor ziyaretçilerine. Kula’nın eski rılabilmesi için gerekli önlemleri almalıdır. Yoksa ülkeler, mahallelerinde geleneksel Türk ve Rum evleri yan yana tarihlerini koruma kültürlerini nasıl geliştirebilirler ki? görülüyor. Rum evlerini Türk evlerinden ayıran en Bundan yüz yıl önce değerli tarihî yapıtların, başka ülke- önemli özellik, giriş kapısının sokağa açılması. Türk ev- lerdeki daha gelişmiş müzelerde tutulması gerektiği fikri lerine ise duvarlarla çevrili bir avludan geçilerek giriliyor. belki geçerliydi ama artık kesinlikle değil. Tescilli tarihî evin bulunduğu Kula’da; Zabunlar Ko- nağı, Palanduz, Beyler, Göldeliler ve Tamburacılar Evi Bu parçaya göre her tarihî yapıtın, bulunduğu top- başta olmak üzere insanı hayran bırakan birçok yapı raklarda kalması niçin gereklidir? bulunuyor. Beyazoğlu Evi, kapı kemerindeki tarihli Bizans kartalı ve kalem işi süslemeleriyle dikkat çekici. A) Ait olduğu uygarlığın özelliklerini yansıttığından Eski Zafer İlkokulu da aslında Damyon Efendi’nin kona- ğıymış. B) Ülke turizminin gelişimine katkısı olduğundan Bu parçada Kula evleriyle ilgili olarak aşağıdakiler- den hangisine değinilmemiştir? C) Toplumlarda, kendi geçmişini yaşatma bilincinin A) Görenleri hangi yönüyle etkilediğine oluşmasını sağladığından D) Yapılış öykülerinin bilinmesini ve öğrenilmesini ko- B) Zamanın yıkıcı etkilerine laylaştıracağından C) Yapımında kullanılan malzemeye E) Zaman içerisinde insanların konuya bakışı değiş- tiğinden D) Üzerinde ne tür desenler bulunduğuna E) Değişik topluluklara ait olanların farkına Yazma ve okuma konusunda maymun iştahlıyım. Hem sanat değeri taşıyan hem de kuramsal birden çok kitabı ayrım gözetmeksizin aynı anda okuyor ve farklı konula- Yıllardır dergilerde öykü ve yazılarıyla yer almasına kar- ra kafa yoruyorum. Bu, yazdıklarıma da yansıyor. Hatta şın yazdıklarının kitaplaşmasını uzun süre bekleyen bir üzerinde çalıştığım öykülere ara verip bir süre sonra ge- yazar. İyi bir yazar olmanın öncelikle iyi bir “bekleyici” ri döndüğümde ilgim, farklı alanlara kaymış olabiliyor. olmaktan geçtiğini bilen biri. Bu ilk kitabının kapak tasa- Bu yüzden o öyküyü yazmaya devam edemiyorum; ço- rımı kusursuz. Yetkin bir dille ve özenle insanın dünya- ğu zaman bir başkasına geçiyorum. Bana göre, gerek- sına eğilen, başkalarının görmezlikten geldiği kalp yara- tiği biçimde bir roman yazmak ise o romanı besleyen larını şefkatli bir elin dokunuşu gibi işleyen; dostluğu, konular üzerinde uzun uzadıya ve sistemli bir biçimde sevgiyi, insanı bir anda mutlu eden küçük ayrıntıları düşünmeyi gerektiriyor. Bunun için, farklı konu ya da kendine has üslubuyla anlatan bir yapıt. Bu yönüyle düşünceleri işleme olanağı veren öykü türünde yazmak okuyucuyu, kitabı uzun süre elinden bırakamayacağı bir sanırım benim “düşünce oburu yapıma” daha uygun. zaman dilimine sürüklüyor. Sıradan insanların hayatla- rındaki sıradan sorunları, yaşamsal kaygılarını öyküle- Bu parçada yazar, aşağıdakilerin hangisine rine taşırken sanatlı, süslü söyleyişlerden uzak duruyor. değinmemiştir? Bu parçada, sözü edilen yazarla ilgili olarak aşağı- dakilerden hangisine değinilmemiştir? A) Okuduklarının etkisini öykülerine taşıdığına A) İşini yaparken titizlik gösterdiğine B) Yazmada belirli bir tür üzerinde yoğunlaştığına B) Okurunu derinlemesine etkilediğine C) Duygusallığa önem verdiğine C) Okuma konusunda türsel bir seçim yapmadığına D) Anlatımda yoğunluğu yeğlediğine D) Her zaman, aynı yapıt üzerinde onu bitirene kadar E) Günlük yaşamla ilgili incelikler üzerinde durduğuna çalışmadığına E) Yazdıklarıyla okurlarına yol göstermek istediğine 7 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   yaşadıkça neyin gerçek, neyin yanılgı, neyin de- - soruları aşağıdaki parçaya göre İnsan; cevaplayınız. ğerli, neyin değersiz olduğunu daha net görüyor. Yaşa- dıklarının, edindiğin deneyimlerin seni değiştirmesine izin verdiğin; empati kurabildiğin zaman daha mutlu ve (I) Sağladığı psikolojik etkiden yola çıkılarak, kendine huzurlu oluyorsun. Yaşama bakışımızın kalıcı mutluluk- güvenmenin bir yolu olduğu düşünülen dik oturuş, taki payı, çok istediğimiz bir şeyi elde etmenin kısa sü- biyolojik olarak da oluşturduğu değişimle kişiyi hedefe reli hazzından çok daha büyük. Kendimi en mutsuz his- yaklaştırıyor. (II) Yapılan araştırmalar; oturuşu settiğim zamanlar, içinde bulunduğum koşullara tek bir değiştirmenin, liderlik konumuna yükselmede etkili yönden baktığım zamanlardı örneğin. Şimdi ise bazı olduğunu ortaya koydu. (III) Öğrenciler üzerinde yapılan şeylerin istediğim gibi gerçekleşmeyeceğini anladığım- incelemelerde, gerçekten de oturuş dikleştikçe bazı da o konudaki beklentilerimi değiştirmeyi öğrendim. hormonlarda değişim görüldü. (IV) Omuzların ve Amaçların peşinde koşmak hayata renk veriyor ama bir çenenin dikleştirilmesi, kolların rahat bırakılması, sırtın amaca “bağımlı” olmamayı öğrendiğinizde de mutluluk esnetilmesi; vücuttaki hormonal değerleri, liderlerde sizi bir yerlerde yakalıyor. görülen hormon dengesiyle aynı düzeye taşıdı. (V) Bu da oturuşun ve vücut dili kullanımının, psikolojik bir Aşağıdakilerden hangisi, bu parçanın yazarının taktik olmanın yanında biyokimyasal bir etki de vereceği öğütlerden biri olamaz? oluşturduğunu gösterdi. A) Bir alışkanlığından vazgeçmek istiyorsan işe, ondan bir süre uzak durarak başlayabilirsin. B) Karşındaki gibi düşünüp bu yolla onu anlamaya çalıştığında kendini daha iyi hissedebilirsin. C) Seni olumsuz yönde etkileyeceği düşüncesine vardığın isteklerinden vazgeçebilmeyi öğrenmelisin. D) Olayları, kendine özgü bir biçimde değerlendire- Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde bilmelisin. bir çıkarım yapılmıştır? E) Tek bir noktaya odaklanarak onun, senin için olmaz- A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. sa olmaz duruma gelmesine izin vermemelisin. Bu parçanın sonuna, düşüncenin akışına göre aşa- ğıdakilerden hangisi getirilemez? –  KPSS / GYGK–CS   işleminin sonucu kaçtır? işleminin sonucu kaçtır? A) B) C) A) B) C) D) E) D) E) işleminin sonucu kaçtır? işleminin sonucu kaçtır? A) 84 B) 80 C) 72 D) 64 E) 60 A) B) C) D) E) 9 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   x ve y gerçel sayıları işleminin sonucu kaçtır? eşitsizliklerini sağladığına göre, A) B) C) I. D) E) II. III. ifadelerinden hangileri her zaman doğrudur? A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve II E) II ve III Sayı doğrusu üzerinde, 2 noktasına eşit uzaklıkta olan iki farklı sayının çarpımı olduğuna göre, büyük sayı küçük sayıdan kaç fazladır? Z tam sayılar kümesi olmak üzere, A) B) C) D) E) kümeleri veriliyor. Buna göre, fark kümesinin eleman sayısı kaçtır? A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8 10 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   olduğuna göre, ifadesinin değeri kaçtır? A) 2 B) 4 C) 5 D) 6 E) 8 olduğuna göre, çarpımı kaçtır? A) 15 B) 18 C) 20 D) 24 E) 27 x, y ve z ardışık çift doğal sayıları Gerçel sayılar kümesi üzerinde bir f fonksiyonu koşullarını sağlamaktadır. Buna göre, toplamı kaçtır? biçiminde tanımlanıyor. A) 30 B) 36 C) 48 D) 54 E) 60 Buna göre, eşitliğini sağlayan a değeri kaçtır? A) B) C) D) E) 11 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Ahmet x yılında, Mehmet ise y yılında doğmuştur. Meşrubat satan bir büfeci; elinde bulunan bir miktar portakal suyunun yarısını 0,5 litrelik, kalan yarısını ise Ahmet’in yaşı Mehmet’in yaşının 2 katı olduğuna 1 litrelik şişelere doldurmuştur. göre, bu iki kişinin yaşları toplamının x ve y türünden ifadesi aşağıdakilerden hangisidir? Büfeci toplam 48 şişeyi tam doldurduğuna göre, başlangıçta büfecinin elinde kaç litre portakal suyu A) B) C) vardı? A) 24 B) 28 C) 30 D) 32 E) 36 D) E) Bir iş yerinde, beşer kişinin çalıştığı A ve B odaları vardır. Her bir odanın yaş ortalaması 36’dır. A odasında 6 sporcunun katıldığı ve her sporcunun farklı çalışan Tolga, B odasına taşındığında; A odasının yaş dereceler aldığı bir tenis turnuvasında ilk 3 derece ortalaması, B odasının yaş ortalamasından 5 fazla kaç farklı şekilde oluşabilir? oluyor. A) 60 B) C) D) E) Buna göre, Tolga’nın yaşı kaçtır? A) 24 B) 25 C) 26 D) 28 E) 30 12 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   maaşının % 70’ini harcadığında kalan maaşı Emre, A kentinden yola çıkan bir kurye, saatte 60 km hızla aylık ev kirasının % 80’ini karşılamaktadır. giderek 9 saatte B kentine ulaşmayı hedeflemektedir. Bu hızla 4 saat yol alan kurye, yol çalışması nedeniyle Evin aylık kirası ¨ olduğuna göre, Emre’nin 2 saat boyunca yolda beklemek zorunda kalmıştır. maaşı kaç TL’dir? Buna göre kurye, hedeflediği zamanda B kentine A) B) C) D) E) ulaşmak için yolun kalan kısmında saatte kaç km hızla gitmelidir? A) 75 B) 90 C) D) E) Bir sinyalizasyon sisteminde; A lambası , B lambası ve C lambası dakikalık aralıklarla Bir sinema salonunda bulunan 50 koltuğun bir kısmı yanmaktadır. mavi, kalan kısmı ise kırmızı renktedir. Boş salona gelen 10 kişilik bir seyirci grubunun yarısı mavi, yarısı Bu üç lamba, birlikte yandıktan kaç dakika sonra ilk kırmızı koltuklara oturduğunda boş olan mavi koltuk kez tekrar birlikte yanar? sayısı, boş olan kırmızı koltuk sayısının 4 katı oluyor. A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 E) 6 Buna göre, bu salonda kaç tane mavi koltuk vardır? A) 33 B) 34 C) 37 D) 38 E) 40 13 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS Bir çiçekçi, içerisinde güllerin ve lalelerin bulunduğu Aşağıdaki tabloda, A ve B sürücü kurslarının teorik ve 2 tane buket düzenlemiştir. Bu buketlerdeki çiçek direksiyon dersleri için belirlediği ücret tarifesi verilmiştir. sayıları ile ilgili aşağıdakiler bilinmektedir: Dersler A sürücü kursu B sürücü kursu  1. buketteki güllerin sayısı, lalelerin sayısının 2 katıdır. Teorik Toplam ¨ Toplam ¨  2. buketteki güllerin sayısı, lalelerin sayısının Direksiyon İlk 10 saat ücretsiz Saati ¨15 3 katıdır. Sonraki her saat için ¨10  1. buketteki lalelerin sayısı, 2. buketteki lalelerin sayısının 2 katıdır. Teorik dersleri almanın zorunlu olduğu bu iki sürücü kursundan A kursuna giden Ayhan ile B kursuna giden Bu iki bukette toplam 30 çiçek bulunduğuna göre, Burcu eşit süre direksiyon dersi almış ve kurslara teorik 2. buketteki çiçek sayısı kaçtır? ve direksiyon dersleri için toplamda aynı miktar ücret A) 9 B) 12 C) 15 D) 18 E) 21 ödemişlerdir. Buna göre, bu iki kursiyer kaçar saat direksiyon dersi almıştır? A) 11 B) 13 C) 14 D) 16 E) 17 14 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS Bir oto galerisinde çalışanlar, sattıkları her bir otomobil O merkezli çaplı için sabit bir prim almaktadır. Ocak ayında; bu galeri yarım çember çalışanlarından Cenk, Barış’ın 3 katı kadar otomobil satmış ve bu iki çalışan toplam ¨ prim almıştır. M merkezli çaplı Barış aynı ay içerisinde 6 otomobil daha satmış olsaydı yarım çember Cenk ile aynı miktarda prim alacaktı. Bu galeride çalışanlar, sattıkları her bir otomobil için kaç TL prim almaktadır? Şekildeki O ve M merkezli yarım çemberler arasında A) B) C) D) E) kalan boyalı bölgenin alanı birim karedir. Buna göre, bu iki yarım çemberin yarıçapları toplamı kaç birimdir? A) 15 B) 17 C) 18 D) 21 E) 22 Aşağıdaki doğrusal grafikte, bir bakkalın elinde bulunan 45 l ’nin tamamıyla alabileceği toz ve küp şeker ı miktarları arasındaki ilişki verilmiştir. Yukarıdaki verilere göre, oranı kaçtır? A) B) C) Buna göre bu bakkal, küp şekerin kilogramını kaç TL’den almaktadır? A) 2,5 B) 3 C) 3,5 D) 4 E) 4,5 D) E) 15 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Şekildeki ABC dik üçgeninde kenarortaydır. Buna göre, uzunluğu kaç cm’dir? A) 3 B) 5 C) 6 D) E) 16 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   - soruları aşağıdaki bilgilere göre cevaplayınız. yılında C sınıfındaki öğrenci sayısı kaçtır? A, B, C ve D sınıfları bulunan bir anaokulunda, ve A) 25 B) 30 C) 35 D) 40 E) 45 yıllarındaki öğrenci sayıları ile ilgili bazı bilgiler verilmiştir.  Bu anaokulunda ve yıllarındaki toplam öğrenci sayısı değişmemiştir.  yılında B sınıfındaki öğrenci sayısı, toplam öğrenci sayısının altıda biridir.  yılında sınıflardaki öğrenci sayılarının yılındakine göre değişim tablosu aşağıda verilmiştir. yılındaki öğrencilerin sınıflara göre dağılımı bir daire grafiği ile gösterildiğinde D sınıfına karşılık gelen merkez açısının ölçüsü kaç derece olur? A B C D A) 75 B) 80 C) 90 D) E) Öğrenci sayısı değişimi  yılındaki öğrencilerin sınıflara göre dağılımının daire grafiği ise aşağıda verilmiştir. yılında A ve B sınıflarındaki toplam öğrenci sayısının yılına göre değişimiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) 5 artmıştır. B) 10 artmıştır. C) 5 azalmıştır. D) 10 azalmıştır. E) Değişim olmamıştır. GENEL YETENEK TESTİ BİTTİ. 17 GENEL KÜLTÜR TESTİNE GEÇİNİZ.   –  KPSS / GYGK–CS GENEL KÜLTÜR TESTİ 1. Bu testte 60 soru vardır.   2. Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Genel Kültür Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz. 1. Eski Türk devletlerinde hükümdara, yönetme yetkisinin 4. Aşağıdakilerden hangisinin, Osmanlı Devleti’nde Tanrı tarafından verildiğine inanılmıştır. ticareti geliştirmek ve ticaret yollarında güvenliği sağlamak amacıyla yapıldığı savunulamaz? Aşağıdakilerden hangisi, İslamiyet’ten önce kurulan Türk devletlerinde bu yetkiye verilen addır? A) Menziller B) Derbentler A) Şad B) Kut C) Tekin C) Dârülkuralar D) Bedestenler D) Toy E) Balbal E) Kervansaraylar 2. Satuk Buğra Han, amcası Oğulcak Kadır Han devletin 5. başındayken İslamiyet’i benimsemiş, amcasından sonra I. Şer’i hukuk kuralları hükümdar olunca da İslamiyet’i resmî din olarak kabul etmiştir. II. Eski Türk gelenekleri Bu bilgiyle Karahanlılarda, III. Fethedilen bölgelerde daha önceki uygulamalar I. devleti yönetme yetkisinin hanedana ait olduğu, Osmanlı Devleti’nin hukuk sisteminde yukarıdakiler- den hangileri etkin olmuştur? II. İslamiyet’in Türkler arasında yayılmasının hızlandığı, A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III III. Arapçanın resmî dil olarak kabul edildiği D) I ve II E) I, II ve III yargılarından hangilerine ulaşılabilir? A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve II E) I, II ve III 6. Aşağıdakilerden hangisi, Osmanlı timar sistemine göre dirlik sahibinin görevlerinden biri değildir? A) Kapıkulu askerlerine ulufe dağıtmak 3. Batman’daki Malabadi Köprüsü ve Mardin’deki Ha- tuniye Medresesi, aşağıdaki Türk devletlerinden B) Dirliğindeki vergileri toplamak hangisinin egemenliği dönemine aittir? A) Artuklular B) Mengücekliler C) Bulunduğu bölgenin güvenliğini sağlamak C) Danişmentliler D) Saltuklular D) Bölgesinde üretimi artıracak tedbirler almak E) Anadolu Selçukluları E) Savaş zamanı cebelü denilen askerleriyle orduya katılmak 18 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS 7.   Osmanlı Devleti’nde, Mustafa Kemal Paşa’nın Mondros Ateşkes Anlaş- ması’ndan sonra İstanbul’a gelerek düşüncelerini I. askerî eğitim sisteminde yenileşmeler, yaymak için Fethi Bey’le birlikte çıkardığı gazete aşağıdakilerden hangisidir? II. bürokraside düzenlemeler, III. Enderun mektebinin kurulması çalışmaları A) Tasvir-i Efkâr B) Yenigün uygulamalarından hangilerinin, modernleşmeye C) Minber D) İkdam yönelik olduğu savunulabilir? E) Hakimiyet-i Milliye A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve II E) I, II ve III Kuvayımilliye birlikleriyle ilgili olarak aşağıdakiler- den hangisi söylenemez? 8. Osmanlı Devleti’nde 23 Aralık tarihinde Kanu- A) Bazı yerel isyanların bastırılmasında etkili olduğu nuesasi’nin ilan edilmesiyle başlayan dönemle ilgili B) İşgallere karşı halkın tepkisi sonucu oluştuğu olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? C) Düşman ilerleyişini yavaşlattığı A) Padişaha karşı sorumlu bir hükûmetin kurulduğu D) Doğu cephesinde etkin rol oynadığı B) Anayasal düzene geçildiği E) Bölgesel mahiyette olduğu C) Parlamentolu siyasi hayatın başladığı D) Halkın, yönetime kısıtlı olarak katıldığı E) Devletin teokratik yapısının sona erdiği Aşağıdakilerden hangisi, Erzurum Kongresi’nin top- lanmasının nedenlerinden biri değildir? A) İstanbul’un, Anlaşma Devletleri tarafından resmen 9. Aşağıdakilerden hangisi, İttihat ve Terakki Partisinin işgal edilmesi millî ekonomi oluşturma çabaları arasında gösteri- lemez? B) Doğu Anadolu’nun Ermenilere verilmesi olasılığı A) Kapitülasyonları ’te tek taraflı kaldırma girişi- C) Pontus Rum Devleti kurulması amacıyla girişilen minde bulunulması faaliyetler B) Tarıma destek amacıyla Ziraat Bankasının kurul- D) Anlaşma Devletlerinin Osmanlı Devleti’nin kimi böl- ması gelerini işgal etmesi C) Yabancı şirketlere belirli sayıda Türk çalıştırma zo- E) Erzurum ve Trabzon’da kurulan cemiyetlerin birleş- runluluğu getirilmesi tirilmek istenmesi D) Halkın yerli malı kullanmaya teşvik edilmesi E) Gümrük tarifelerinin yükseltilmesi 19 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Mustafa Kemal Paşa ve Temsilciler Kurulunun, TBMM’nin Saltanatı kaldırması, aşağıdakilerden Sivas Kongresi’nden sonra İstanbul Hükûmetine hangisine kanıt olarak gösterilemez? karşı kazandığı ilk siyasi başarı aşağıdakilerden hangisidir? A) Millî egemenliğin güçlendirildiğine A) Amasya Genelgesi’nin yayımlanması B) Demokrasiye geçiş için adım atıldığına B) Amasya Görüşmelerinin yapılması C) Kişisel egemenliğin sona erdiğine C) Mebusan Meclisinin açılması D) Tüm yetkilerin TBMM’de toplandığına D) Misakımillî’nin ilan edilmesi E) Devlet rejiminin adının konulduğuna E) Saltanat Şûrasının toplanması tarihli Teşkilat-ı Esasiye Kanunu’nda ilk deği- şiklikle aşağıdakilerden hangisi gerçekleştirilmiştir? Temmuz gecesi askerlik görevinden istifa eden Mustafa Kemal Paşa, aşağıdaki savaşlardan A) Saltanatın kaldırılması hangisinden sonra millî iradenin isteğiyle yeniden askerî görev üstlenmiştir? B) Cumhuriyetin ilanı A) Birinci İnönü B) İkinci İnönü C) İstiklal Marşı’nın kabulü D) Halifeliğin kaldırılması C) Kütahya – Eskişehir D) Sakarya E) Lozan Antlaşması’nın onaylanması E) Büyük Taarruz Aşağıdakilerden hangisi, 3 Mart günü TBMM’ Sovyet Rusya, Türkiye’ye yılında her türlü silah ve de kabul edilen kanunlar kapsamında değildir? malzeme yardımında bulunmuş, bu yardım yılında büyük oranda artarak devam etmiştir. A) Şeyhülislamlık makamının lağvedilmesi Sovyet Rusya’nın yardımının artmasında aşağıdaki- lerden hangisinin etkili olduğu savunulabilir? B) Osmanlı hanedanı üyelerinin Türkiye sınırları dışına çıkarılması A) TBMM’nin açılmasının C) Şer’iye ve Evkâf Bakanlığının kaldırılması B) Kuvayımilliye birliklerinin oluşturulmasının D) Halifeliğin kaldırılması C) TBMM ordusunun askerî başarılarının D) Ulusal cemiyetlerin birleştirilmesinin E) Tekke, zaviye ve türbelerin kapatılması E) Misakımillî’nin kabul edilmesinin 20 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Aşağıdakilerden hangisi, yeni Türk alfabesinin kabul Türkiye Cumhuriyeti, Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı’ edilmesinden sonra okuryazar oranını artırmaya nın hazırlanmasında teknik ve ekonomik desteği yöneliktir? aşağıdaki devletlerin hangisinden almıştır? A) Millet Mekteplerinin açılması A) Sovyetler Birliği B) Amerika Birleşik Devletleri B) Ankara Hukuk Mektebinin açılması C) İngiltere C) Öğretimin Birleştirilmesi Yasası’nın kabul edilmesi D) Fransa E) İtalya D) Türk Ocaklarının kurulması E) Azınlık ve yabancı okullarının denetim altına alın- ması Anayasası’nın maddesi “Türkiye’de din ve ırk ayırt edilmeksizin vatandaşlık bakımından herkese Türk denir.” şeklindedir. Atatürk, “Bir toplum aynı amaca, bütün kadınlar ve er- Bu madde Atatürk’ün, kekleriyle beraber yürümezse ilerlemesi ve medenileş- mesine bilimsel olarak imkân yoktur.” demiştir. I. milliyetçilik, Aşağıdakilerden hangisinin, Atatürk’ün bu sözü II. laiklik, doğrultusunda gerçekleştirildiği savunulabilir? III. halkçılık A) Saltanatın kaldırılması ilkelerinden hangileriyle ilişkilendirilebilir? B) Şapka giyilmesi hakkında kanun çıkarılması A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III C) Soyadı Kanunu’nun yürürlüğe girmesi D) Medeni Kanun’un kabul edilmesi D) II ve III E) I, II ve III E) Halifeliğin kaldırılması Aşağıdakilerden hangisinin dilde sadeleştirmeye etkisi olduğu savunulamaz? Aşağıdakilerden hangisinin, ekonomik ilişkilerdeki karışıklıkları önlemek amacıyla yapıldığı savunu- lamaz? A) İktisadi Müesseselerde Mecburi Türkçe Kullanılması Hakkında Kanun’un çıkarılması A) Miladi takvimin kabul edilmesi B) Türk Ceza Kanunu’nun çıkarılması B) Soyadı Kanunu’nun çıkarılması C) Türkçe bilim terimlerinin hazırlanması C) Kılık ve kıyafet alanındaki düzenlemelerin yapılması D) Türk Dil Kurumunun kurulması D) Hafta tatilinin cuma gününden pazar gününe alın- E) Harf inkılabının yapılması ması E) Ölçü sisteminin değiştirilmesi 21 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Mustafa Kemal Paşa’nın Nutuk’unda, Atatürk Dönemi’nin son başbakanı aşağıdakilerden hangisidir? I. TBMM’nin açılması, A) İsmet İnönü B) Fethi Okyar II. Halifeliğin kaldırılması, III. Serbest Cumhuriyet Partisinin kurulması C) Şükrü Saraçoğlu D) Celâl Bayar olaylarından hangileri yer almaktadır? E) Rauf Orbay A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve II E) I, II ve III İkinci Dünya Savaşı öncesinde, I. İtalya, II. Fransa, Aşağıdakilerden hangisinin, Atatürk Dönemi’nde Türkiye ile İngiltere arasındaki ilişkilerin gelişme- III. Avusturya sine katkısı olduğu savunulamaz? devletlerinden hangilerinin yayılmacı politikası, Tür- kiye’nin boğazlar sorununu gündeme getirmesine A) Türkiye’nin Briand-Kellogg Paktı’na katılması neden olmuştur? B) Musul’un Ankara Antlaşması ile Irak’a bırakılması A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III C) Almanya’nın yayılmacı politika izlemesi D) Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması D) I ve II E) I, II ve III E) Türkiye’nin Sadabat Paktı’na üye olması Aşağıdaki sorunlardan hangisinin çözümünde, Milletler Cemiyeti devreye girmemiştir? yılları arasında Türk dış politikasının başlıca faaliyet alanını aşağıdakilerden hangisi A) Musul B) Bozkurt-Lotus oluşturmuştur? C) Yabancı okullar D) Hatay A) Bölgesel paktlar oluşturmak B) Boğazları denetim altına almak E) Etabli C) Milletler Cemiyetine üye olmak D) Hatay sorununu çözmek E) Lozan Antlaşması’ndan kalan sorunları gidermek 22 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Türkiye’nin jeopolitik önemi üzerinde aşağıdakiler- Türkiye’de nüfusun tarihsel gelişimi ve sayım dö- den hangisinin etkisi daha azdır? nemlerine göre nüfus hareketleri göz önüne alın- dığında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Eski dünya karaları arasında merkezî bir konuma sahip olmasının A) Yıllık nüfus artış hızının en fazla olduğu dönem – yılları arasındadır. B) Ekonomik ve siyasal bir güç merkezi olan Avrupa Birliği ülkelerine komşu olmasının B) En düşük nüfus artış hızı – yılları arasın- dadır. C) Dört mevsimin belirgin olarak yaşanmasının ve aynı anda farklı iklim özelliklerinin görülmesinin C) Cumhuriyet Dönemi'nde ilk nüfus sayımı yılın- da yapılmıştır. D) Önemli petrol ve doğal gaz yataklarına sahip ülke- lere komşu olmasının D) Özellikle ’den sonra tarım sektöründe çalışan- ların oranı sürekli azalmıştır. E) Uluslararası deniz ulaşımı açısından önemli bir böl- gede bulunmasının E) Sayım dönemlerine göre kentsel nüfus, kırsal nüfus- tan daima fazla olmuştur. Türkiye’nin dağlarıyla ilgili aşağıda verilen bilgiler- den hangisi doğrudur? A) Karadeniz ve Akdeniz kıyıları boyunca uzanan sıradağlar, kırılmayla oluşmuştur. B) Güncel buzullar çoğunlukla ülkenin doğusundaki dağlar üzerindedir. C) Ülkenin batısında çok sayıda volkanik dağ vardır. D) Dağların yükseltisi doğudan batıya doğru gidildikçe artmaktadır. Yukarıdaki haritada, Türkiye’de ticaret hacmi geniş olan E) En yüksek zirve kıvrımlı dağlar üzerindedir. bazı liman kentleri gösterilmiştir. Aşağıdakilerden hangisi, bu kentler için ortak bir özellik değildir? A) Nüfus yoğunlukları fazladır. I. Gece ve gündüz süresine B) Turistik yolcu taşımacılığı gelişmiştir. II. Yarımada özelliğine C) Üçüncül ekonomik etkinlikler gelişmiştir. III. Yer şekillerinin çeşitliliğine D) Nitelikli iş gücü fazladır. IV. Orta kuşakta bulunmasına E) Kara yolu ağı gelişmiştir. Türkiye’nin farklı yörelerinde değişik yönlerden esen meltem rüzgârlarının görülmesi, yukarıdakilerden hangilerine bağlanabilir? A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) II ve IV E) III ve IV 23 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Bursa’nın komşu olduğu illere göre, nüfusunun fazla olmasında aşağıdakilerden hangisinin etkisi I. Maki daha azdır? II. Bozkır A) Önemli yer altı kaynaklarına sahip olmasının III. Çayır B) İklim koşullarının elverişli olmasının IV. Çiçekli bitkiler ve orman C) Tarıma elverişli geniş topraklara sahip olmasının Yukarıda Türkiye’deki bazı bitki tür ve toplulukları verilmiştir. D) Endüstrinin gelişmiş olmasının Buna göre, bu bitkilerin egemen olduğu yerlerde E) Turizm olanaklarının ve çeşitliliğinin fazla olmasının doğal koşullara uygunluk ve üretimdeki verimlilik bakımından sırasıyla hangi hayvan türlerinin yetiş- tirilmesi ve hayvancılık faaliyetlerinin yapılması beklenir? I II III IV Türkiye’de tarım sektörünün en önemli sorunlarından biri işletmelerin parsel büyüklüğünün giderek küçülme- A) Koyun Sığır Arıcılık Kıl keçisi sidir. Bu sorunun çözümü için küçük arazilerin toplulaş- tırma yoluyla birleştirilmesi konusunda çalışmalar yapıl- B) Kıl keçisi Koyun Sığır Arıcılık maktadır. C) Kıl keçisi Sığır Arıcılık Koyun Buna göre, arazi toplulaştırmasıyla birlikte aşağıda- kilerden hangisinin ortaya çıkması beklenmez? D) Koyun Kıl keçisi Arıcılık Sığır A) Tarımsal üretimde artış sağlanması E) Arıcılık Koyun Kıl keçisi Sığır B) Tarımsal işlerde zaman kaybının azalması C) Teknolojiden yararlanmanın artması D) Mülkiyet yapısının değişmesi Aşağıdaki mesleklere sahip kişilerden hangisi, farklı bir ekonomik faaliyet grubu içinde yer alır? E) İşletme sayısının artması A) Çubuk Ovası’nda buğday tarımı yapan çiftçi B) İzmir – Ankara arasında bir otobüs firmasında çalışan şoför Türkiye’nin kıyı kesimlerindeki ovalarda tarımsal ürün çeşidinin, iç kesimlerdeki ovalara göre daha C) Mardin’de bir ilköğretim okulunda görev yapan fazla olmasının temel nedeni aşağıdakilerden han- öğretmen gisidir? D) Konya’da bir hastanede görev yapan doktor A) Toprak çeşitliliğinin fazla olması E) Ilgaz Dağı’ndaki bir otelde çalışan aşçı B) İklim koşullarının elverişli olması C) Modern tarım yöntemlerinin kullanılması D) Ulaşım olanaklarının çeşitli olması E) Pazarlama olanaklarının gelişmiş olması 24 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Aşağıdakilerin hangisinde, yer altı kaynağının rezerv Türkiye’nin gündeminde olan aşağıdaki ulaşım pro- bakımından zengin olduğu yer yanlış verilmiştir? jeleri tamamlandığında hangisinin, yolcu trafiğinde- ki payının daha fazla olması beklenir? A) Demir – Sivas (Divriği) A) İstanbul Boğazı geçişini de kapsayan Marmaray B) Krom – Elâzığ (Guleman) Projesi C) Manganez – Konya (Seydişehir) B) Ankara – Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi D) Bakır – Artvin (Murgul) C) Bakü – Tiflis – Kars Demir Yolu Hattı Projesi E) Barit – Antalya (Alanya) D) Ankara – Eskişehir – Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi E) Rize – Erzurum arasında Ovit Dağı tünel geçişi Aşağıda verilen termik santrallerde kullanılan enerji kaynakları göz önüne alındığında hangisinin, hava kirliliği üzerindeki etkisinin daha az olması bek- lenir? A) Soma B) Yatağan C) Çatalağzı Türkiye’de turizm etkinlikleri çeşitlenmekte, bu da turizm gelirlerinin ekonomideki payını giderek artırmaktadır. D) Ambarlı E) Seyitömer Buna göre aşağıdaki turizm etkinliklerinden hangisi- nin, ülke ekonomisine yıl boyunca katkı sağlaması beklenir? A) Kış turizmi B) Deniz turizmi Endüstri kuruluşlarının yer seçimini belirleyen et- menler göz önüne alındığında Karadeniz’in kıyı kesi- C) Yayla turizmi D) Akarsu turizmi minde çay, fındık ve kâğıt endüstrisinin gelişmesin- de aşağıdakilerden hangisinin etkisi daha fazladır? E) Kaplıca turizmi A) Sermaye B) Nitelikli iş gücü C) Ham madde D) Ulaşım E) Enerji Türkiye’de bölgeler arasındaki gelişmişlik farklarını azaltmak için yapılan çalışmalardan biri de bölgesel kalkınma projeleridir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi, bu projelerden biri olan Yeşilırmak Havzası Gelişim Projesi kapsa- mındaki illerden değildir? A) Samsun B) Çorum C) Tokat D) Yozgat E) Amasya 25 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Türkiye’nin dış ticaret hacminin giderek büyümesine Türk hukukunda olağan hâllerde evlenme yaşı aşa- karşın, dış satımın dış alımı karşılama oranı istenilen ğıdakilerden hangisidir? düzeye ulaşamamıştır. A) Kadınlar bakımından 15, erkekler bakımından Bu durumun oluşmasında aşağıdakilerden 17 yaşın tamamlanması hangisinin etkili olduğu söylenemez? B) Kadınlar ve erkekler bakımından 16 yaşın tamam- A) Üretilen ürünlerin çoğunun iç pazarlarda tüketilme- lanması sinin C) Kadınlar ve erkekler bakımından 17 yaşın tamam- B) İmalat sanayisinde dışa bağımlılığın yüksek olma- lanması sının D) Kadınlar bakımından 17, erkekler bakımından C) Enerji kaynakları bakımından dışa bağımlılığın fazla 21 yaşın tamamlanması olmasının E) Kadınlar bakımından 13, erkekler bakımından D) Dış pazarlarda rekabet güçlüğü yaşanmasının 14 yaşın tamamlanması E) Dış satımdaki turizm gelirleri payının artmasının Hukuk kuralları arasında aksine bir hukuksal işlem yapılması mümkün olmayan kurallara ne ad verilir? A) Emredici kurallar B) Yedek kurallar Aşağıdakilerin hangisinde insanların doğal çevre üzerindeki etkisi daha azdır? C) Yorumlayıcı kurallar D) Tamamlayıcı kurallar A) Elmalı ilçesindeki Avlan Gölü ile Karagöl’ün tarım E) Tanımlayıcı kurallar alanı oluşturmak amacıyla kurutulması B) İnebolu – Abana arasındaki kıyı şeridinde denizin doldurularak kara yolu yapılması C) Yatağan Termik Santrali’nde elektrik üretilmesi Borçlunun sorumluluğu ile ilgili aşağıdaki ifadeler- den hangisi yanlıştır? D) Doğu Karadeniz yaylalarında arıcılık faaliyetlerinin yaygın olması A) Borçlunun borca aykırı davranışı nedeniyle E) İstanbul Boğazı’nın her iki yakasını birbirine bağla- sorumluluğu ortaya çıkar. yan köprülerin yapılması B) Borçlunun sorumluluğu mal varlığı sorumluluğudur. C) Borçlunun borca aykırı davranışı hâlinde özgürlüğünün kısıtlanması mümkün değildir. D) Borçlunun mal varlığı sorumluluğu sınırsız olabile- ceği gibi, durumun niteliğine göre sınırlı da olabilir. E) Borçlu, şahıs varlığı ile de koşulları varsa sorumlu tutulabilir. 26 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Anayasası’na göre, Bakanlar Kurulu ile ilgili Aşağıdakilerden hangisinin bozulması, kamu düze- aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? ninin ihlali anlamına gelmez? A) Başbakan, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri ara- A) Genel inanç B) Esenlik sından atanır. B) Bakanların, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri ara- C) Genel sağlık D) Genel ahlak sından atanması zorunlu değildir. E) Güvenlik C) Bakanlıkların kurulması ve kaldırılması kanunla dü- zenlenir. D) Bakanlar Kurulu tüzük çıkarabilir. E) Bakanların görevine doğrudan doğruya Başbakanca son verilebilir. I. Kanun hükmünde kararname II. Tüzük III. Yönetmelik Anayasası’na göre, Cumhurbaşkanlığına Türki- IV. Genelge ye Büyük Millet Meclisi üyeleri içinden veya dışından aday gösterilebilmesi için en az kaç milletvekilinin Yukarıdakilerden hangileri, sadece Bakanlar Kurulu yazılı teklifi gerekir? tarafından çıkarılabilir? A) 10 B) 20 C) 25 D) 30 E) 55 A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II D) I, II ve III E) I, II ve IV Anayasası’na göre, ara verme ve tatil sırasında Türkiye Büyük Millet Meclisinin toplantıya çağrılma- sı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? I. Kamu iktisadi teşebbüsleri II. Ticaret odası A) Meclis üyelerinin beşte birinin yazılı istemi üzerine Meclis Başkanı, Meclisi toplantıya çağırır. III. Hukuk fakültesi B) Meclis Başkanı, doğrudan doğruya kendisi Meclisi IV. İl özel idaresi toplantıya çağırabilir. C) Cumhurbaşkanı, doğrudan doğruya kendisi Meclisi Yukarıdakilerden hangileri, yönetmelik yapma yet- toplantıya çağırabilir. kisine sahip değildir? D) Başbakan, doğrudan doğruya kendisi Meclisi toplan- A) Yalnız II B) Yalnız III C) I ve II tıya çağırabilir. E) Cumhurbaşkanı, Bakanlar Kurulunun istemi üzerine D) III ve IV E) I, II ve IV Meclisi toplantıya çağırır. 27 Diğer sayfaya geçiniz.   –  KPSS / GYGK–CS   Yunanistan’ın kredi notunu artırmasına rağmen, Türkiye’nin kredi notu görünümünü pozitiften du- rağana çeviren ve bunun sonucunda tepkilere ne- den olan uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu aşağıdakilerden hangisidir? A) Moody’s B) Fitch Ratings C) Experian D) Standard and Poor’s E) Callcredit NATO Devlet ve Hükûmet Başkanları Zirvesi Ma- yıs tarihinde aşağıdaki ülkelerin hangisinde düzenlenmiştir? A) Japonya B) Amerika Birleşik Devletleri C) Güney Kore D) İsveç E) Türkiye Haziran tarihinde düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrasya Zirvesi’ ne ev sahipliği yapan şehir aşağıdakilerden hangi- sidir? A) Bağdat B) Bakü C) İstanbul D) Davos E) Kahire TEST BİTTİ. 28 CEVAPLARINIZI KONTROL EDİNİZ.     SINAVDA UYULACAK KURALLAR 1. Cep telefonu   ile sınava girmek kesinlikle yasaktır. Çağrı cihazı, telsiz, fotoğraf makinesi vb. araçlarla; cep bilgi- sayarı, kol ya da cep saati gibi her türlü bilgisayar özelliği bulunan cihazlarla; silah ve benzeri teçhizatla; müsved- de kâğıdı, defter, kitap, sözlük, sözlük işlevi olan elektronik aygıt, hesap cetveli, hesap makinesi, pergel, açıölçer, cetvel vb. araçlarla sınava girmek kesinlikle yasaktır. Bu araçlarla sınava girmiş adayların adı mutlaka Salon Sınav Tutanağına yazılacak, bu adayların sınavı geçersiz sayılacaktır. Sınava kalem, silgi, kalemtıraş, saat vb. araçla ve kulaklık, küpe, broş vb. takı, herhangi bir metal eşya ile girmek de kesinlikle yasaktır. Yiyecek, içecek vb. tüketim malzemeleri de sınava getirilemez. Adaylar sınava şeffaf şişe içerisinde su getirebilecektir. 2. Bu test için verilen toplam cevaplama süresi dakikadır. Sadece bu testi alan adayların bulunduğu salonlarda sınav başladıktan sonra ilk 90 ve son 15 dakika içinde adayın sınavdan çıkmasına kesinlikle izin verilmeyecektir. Bu test ile Yabancı Dil Testini birlikte alan adayların bulunduğu salonlarda Yabancı Dil Testi başladıktan sonra ilk 15 ve son 15 dakika içinde adayın sınavdan çıkmasına kesinlikle izin verilmeyecektir. Bu süreler dışında, ce- vaplamayı sınav bitmeden tamamlarsanız cevap kâğıdınızı ve soru kitapçığınızı salon görevlilerine teslim ederek salonu terk edebilirsiniz. 3. Sınav salonundan ayrılan aday, her ne sebeple olursa olsun, tekrar sınava alınmayacaktır. 4. Sınav süresince görevlilerle konuşmak, görevlilere soru sormak yasaktır. Aynı şekilde görevlilerin de adaylarla ya- kından ve alçak sesle konuşmaları ayrıca, adayların birbirinden kalem, silgi vb. şeyleri istemeleri kesinlikle yasaktır. 5. Sınav sırasında, görevlilerin her türlü uyarılarına uymak zorundasınız. Sınavınızın geçerli sayılması, her şeyden önce, sınav kurallarına uymanıza bağlıdır. Kurallara aykırı davranışta bulunanların ve yapılacak uyarılara uymayan- ların kimlik bilgileri Salon Sınav Tutanağına yazılacak ve sınavları geçersiz sayılacaktır. 6. Sınav sırasında kopya çeken, çekmeye kalkışan, kopya veren, kopya çekilmesine yardım edenlerin kimlik bilgileri Salon Sınav Tutanağına yazılacak ve bu adayların sınavları geçersiz sayılacaktır. Görevliler kopya çekmeye ya da vermeye kalkışanları uyarmak zorunda değildir; sorumluluk size aittir. Adayların test sorularına verdikleri cevapların dağılımları bilgi işlem yöntemleriyle incelenecek, bu incelemelerden elde edilen bulgular bireysel ya da toplu olarak kopya çekildiğini gösterirse kopya eylemine katılan adayın/adayların sınavı geçersiz sayılacaktır. Sınav görevlileri bir salondaki sınavın, kurallara uygun biçimde yapılmadığını, toplu kopya girişiminde bulunulduğu- nu raporlarında bildirdiği takdirde, ÖSYM takdir hakkını kullanarak bu salonda sınava giren tüm adayların sınavını geçersiz sayabilir. 7. Cevap kâğıdında doldurmanız gereken alanlar bulunmaktadır. Bu alanları doldurunuz. Cevap kâğıdınızı başkaları tarafından görülmeyecek şekilde tutmanız gerekmektedir. Cevap kâğıdına yazılacak her türlü yazıda ve yapılacak bütün işaretlemelerde salon görevlisinin atacağı imzalar hariç, kurşun kalem kullanılacaktır. Sınav süresi bittiğinde cevapların cevap kâğıdına işaretlenmiş olması gerekir. Soru kitapçığına işaretlenen cevaplar geçerli değildir. 8. Soru kitapçığınızı alır almaz kapağında bulunan ilgili alanlara kimlik bilgilerinizi yazınız. Sayfaların eksik olup olma- dığını, kitapçıkta basım hatalarının bulunup bulunmadığını ve soru kitapçığının her sayfasında basılı bulunan soru kitapçık numarasının, kitapçığın ön kapağında basılı soru kitapçık numarasıyla aynı olup olmadığını kontrol ediniz. Soru kitapçığınızın sayfası eksik ya da basımı hatalıysa değiştirilmesi için salon başkanına başvurunuz. Size verilen soru kitapçığının numarasını cevap kâğıdınızdaki “Soru Kitapçık Numarası” alanına yazınız ve kodlayınız. Cevap kâğıdınızdaki “Soru kitapçık numaramı doğru kodladım.” kutucuğunu işaretleyiniz. Soru kitapçığı ve cevap kâğıdı üzerinde yer alan Soru Kitapçık Numarasını doğru kodladığınızı beyan eden alanı imzalayınız ve salon görevlisinin, kodlamanın doğru yapıldığını beyan eden hem soru kitapçığınızdaki hem de cevap kâğıdınızdaki ilgili alanı imzaladığından emin olunuz. Salon görevlisi imzasını tükenmez ka- lemle ve siz kodlamayı yaptıktan sonra atmalıdır. 9. Sınav sonunda soru kitapçıkları toplanacak ve ÖSYM’de tek tek incelenecektir. Soru kitapçığının bir sayfası bile eksik çıkarsa sınavınız geçersiz sayılacaktır. Cevap kâğıdına ve soru kitapçığına yazılması ve işaretlenmesi gereken bilgilerde bir eksiklik ve/veya yanlışlık olması hâlinde sınavınızın değerlendirilmesi mümkün olamamaktadır, sorumluluk size aittir. Soru kitapçığının sayfalarındaki boş yerleri müsvedde için kullanabilirsiniz. Soruları ve/veya bu sorulara verdiğiniz cevapları ayrı bir kâğıda yazıp bu kâğıdı dışarı çıkarmanız kesinlikle yasaktır. Her testin cevaplarını cevap kâğıdındaki ilgili alana işaretleyiniz. Sınav salonundan ayrılmadan önce, soru kitapçığınızı ve cevap kâğıdınızı salon görevlilerine teslim etmeyi unutmayınız. Bu testlerin her hakkı saklıdır. Hangi amaçla olursa olsun, testlerin tamamının veya bir kısmının Merkezimizin yazılı izni olmadan kopya edilmesi, fotoğrafının çekilmesi, herhangi bir yolla çoğaltılması, yayımlanması ya da kullanılması yasaktır. Bu yasağa uymayanlar gerekli cezai sorumluluğu ve testlerin hazırlanmasındaki mali külfeti peşinen kabullenmiş sayılır. Baskı: METEKSAN A.Ş. - Ankara     KAMU PERSONEL SEÇME SINAVI   LİSANS (CS) GENEL YETENEK TESTİ-GENEL KÜLTÜR TESTİ CEVAP ANAHTARI 7 TEMMUZ CUMARTESİ GENEL YETENEK TESTİ GENEL KÜLTÜR TESTİ 1. C D 1. B C 2. B B 2. D B 3. E C 3. A C 4. E E 4. C E 5. D A 5. E B 6. D B 6. A A 7. B E 7. D E 8. D C 8. E B 9. A B 9. B B E A C A B E D C C D A D A D B C E A C A D D C E C B E D E A B E A E E D D C A C B C D A A B C E B C A E D D E B C B B D E E D A B D B C D E E B A C D D E A A B C C C C  

Merhaba sevgili arkadaşlar, bu yazımız içerisinde KPSS Önlisans sınavı üzerine yılından başlayıp yılına kadar sorulmuş olan geçmiş sorular ve cevapları sizler için paylaşıyoruz. ÖSYM’nin genel olarak sınavlarda sorduğu soru tarzları benzer bir şekilde olabiliyor. Bunun için kendinizi denemek üzerine sınav dönemin yakın zamanda bu çıkmış soruları çözmenizi öneriyoruz. KPSS önlisans çıkmış sorular sizler için çok yararlı olacaktır.

Sevgili öğrenciler, çıkmış sorulara geçmeden önce sitemizde bulunan KPSS Konuları yazısına bakmanızı tavsiye ediyoruz. Hem sınav konularına hem de en çok çıkan soruları analiz edebilirsiniz.

Aşağıda ki linkler üzerinden istediğiniz yılın sınavının sorularına ve cevaplarına ulaşabilirsiniz.

KPSS Önlisans Çıkmış Sorular ve Cevapları

Sitemizde KPSS Çıkmış Sorular dışında pek çok KPSS içeriği de bulunmaktadır. Sınava ne kadar süre kalmış öğrenebilir, online testlerimizden yararlanabilirsiniz. Bunun yanında KPSS puan hesaplama sistemimiz ile puanınızı hesaplayabilirsiniz. Alttaki linkler üzerinden ulaşabilirsiniz.

KPSS Çıkmış Sorular ve Cevaplar (Tümü)

KPSS Çıkmış Sorular ve Cevaplar (Tümü)

KPSS soruları yayınlandı. KPSS Genel Yetenek ve Genel Kültür Soruları indirebilirsiniz. KPSS Eğitim Bilimleri sorularını hemen indirin. ÖSYM tarafından yayınlanmış olan kitapçıklara ait bilgilerdir. KPSS Çıkmış Sorular ve Cevaplar Ortaöğretim, Önlisans ve Lisans olmak üzere üç bölüme ayrılmıştır. İndirmek istediğiniz KPSS sınav türüne göre ve yıllara göre ayrılmış, KPSS Çıkmış Sorulara ve Cevaplara tıklayarak indirebilirsiniz. KPSS Çıkmış sorular bugüne kadar yayınlanmış önlisans, ortaöğretim ve lisans olmak üzere bölümlendirilmiştir. Önlisans, Ortaöğretim, Lisans ve ÖABT KPSS çıkmış sorulara ait kitapçıklara ulaşmak için lütfen aşağıdaki bağlantıları kullanınız. KPSS ÖABT, Alan, Ortaöğretim, Lisans ve Önlisans soruları ve cevapları aşağıda sunulmuştur.

KPSS Lisans Soruları ve Cevapları (ÖSYM)

KPSS Önlisans Soru ve Cevapları (ÖSYM)

EKPSS: Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı

EKPSS Ortaöğretim Çıkmış Sorular

EKPSS Ön Lisans Çıkmış Sorular

EKPSS Lisans Çıkmış Sorular

EKPSS: Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı Soruları

ORTAÖĞRETİM

ÖN LİSANS

LİSANS

EKPSS: Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı Soruları

EKPSS: Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı Soruları

 

KPSS Ortaöğretim Çıkmış Sorular ve Cevaplar

 KPSS Ortaöğretim Lise Soru ve Cevapları

KPSS Ortaöğretim Lise Soru ve Cevapları

KPSS Ortaöğretim ve Önlisans Soru ve Cevapları

KPSS Ortaöğretim ve Önlisans Soru ve Cevapları

KPSS Ortaöğretim ve Önlisans Soru ve Cevapları

KPSS Ortaöğretim ve Önlisans Soru ve Cevapları

KPSS Ortaöğretim ve Önlisans Soru ve Cevapları

KPSS Ortaöğretim ve Önlisans Soru ve Cevapları

KPSS ÖABT Soruları ve Cevapları

 ÖĞRETMENLİK ALAN BİLGİSİ TESTİ (ÖABT-Pazar Öğleden Sonra)

KPSS ÖĞRETMENLİK ALAN BİLGİSİ Çıkmış Sorular ve Cevaplar

KPSS ÖABT Alan Bilgisi (ÖABT-Pazar Öğleden Sonra)

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi (ÖABT) Çıkmış Sorular ve Cevaplar

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi Çıkmış Sorular ve Cevapları son 9 yıla aittir.

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi Çıkmış Sorular ve Cevapları (ÖABT)

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT), A Grubu Çıkmış Soru ve Cevapları 

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT), A Grubu Çıkmış Soru ve Cevapları 

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT), A Grubu Çıkmış Soru ve Cevapları 

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) A Grubu Çıkmış Soru ve Cevapları

KPSS Çıkmış Sorular kategorize edilmiştir. İndirmek istediğiniz alana ait soruları ve cevaplara tıklayınız. KPSS Lisans (Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Hukuk, İktisat, Maliye, İşletme, Muhasebe, İstatistik) bölümlerine ait çıkmış sorular yer almaktadır. KPSS Önlisans Çıkmış sorulara ait veriler son on iki (12) yıla aittir. KPSS ÖABT çıkmış sorular ayrı kategorize edilmiştir.


nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası