kepkep ne demek / ÜLGER KEPKEP ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİNİN MUTLULUĞU - Olay Medya

Kepkep Ne Demek

kepkep ne demek

seafoodplus.info anlamını bilmediğiniz kelimelerin Türkçe, İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Rusça, Azerice, Hollandaca (Flemenkçe), Yunanca, Japonca, Lehçe, Osmanlıca ve bir çok dilde sözlük anlamı ve çevirilerine pratik bir şekilde cevap veren çok dilli ve kapsamlı bir sözlük ve bilgi kaynağıdır.

"Ne demek?" ve "Nedir?" gibi sorularınıza cevaplar bulabilir ve kelime anlamlarını öğrenebilir, atasözleri, deyimler ve türetilmiş kelimelere bakabilirsiniz.

Türkçe bilim terimleri sözlüğü veritabanında bir çok konuda terimler ve anlamlarına ulaşabilirsiniz. Veritabanında yer alan Türkçe kelimeler TDK - Türk Dil Kurumu - sözlük anlamı referans alınarak eklenmiştir.

seafoodplus.info kelime araçları kelime bulucu ve bulmaca sözlüğü kullanımı kolay kelime yardımcılarıdır. Kelime bulucu ve bulmaca sözlüğü kullanmanın kelime hazinenizi geliştirmenize, kelimeleri doğru bir şekilde öğrenmenize ve karışık harflerden oluşan bir kelimeden yeni kelimeler bulmanıza, bulmacalarda takıldığınız kelimeleri bulmanıza yardımcı olduğunu göreceksiniz.

Müze gibi dükkân

Baba "Uzunçarşı'da,GümrükCaddesi'nde" bir ömür tüketmiş. "Gazyağı" satarak, nargile içenlerin kullandıkları "Hasankeyftütününü" Mısır'a ihraç ederek.
Ölürken de "vasiyette" bulunmuş:
- Eyoğul,gazyağıiletütünişinibırakma.

***

Oğul (ZihniKepkep) ODTÜ'yü bitirmiş.
yıl belediyede çalışmış.
yıl İnşaat Mühendisleri Odası'nda başkanlık yapmış. 'dan bu yana da "GaziantepZiraatOdasıBaşkanı."

***

"Babayadigarı" küçük dükkân, şimdi turistik "KültürYolu" üzerinde.
Masa "babadankalma.""modelgazpompası" dükkanda, yerli yerinde.
Zihni Kepkep "gazyağı,Hasankeyftütünüsatmayı" sürdürüyor.
- Zihni bey, hangi partidensiniz?
- KuvayıMilliye'denberiCHP'liyimAmaCHPşuandadüşünceleriniizahedemiyor.
- Tarım kesimi nasıl?
- İyideğilElektrik,akaryakıt,gübrepahalıDünyanınenpahalıgübrevemazotunuTürkçiftçisikullanıyorAmabusadeceşimdikiiktidarınişideğilYıllardırböyle.

***

Dükkâna bir "emekli" giriyor.
Zihni beyin arkadaşı İzzettinBüdeyri.
O da "sohbete" katılıyor:
- BizdeCHP'liyikAmabelediyedeAKPartiliAsımGüzelbey'eoyveriyik.
Zihni Kepkep:
- Belediyeayrı,hükümetayrıBizdeAsımbeyeoyveriyikFakatgeçimhergünzorlaşiy,osebeptenhükümettenşikâyetçiyik.

ÜLGER KEPKEP ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİNİN MUTLULUĞU

Gaziantep Valisi Davut Gül, COVID salgını nedeniyle alınan önlemler kapsamında bu yıl evlerde kutlanan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda öğrencilerin evlerindeki coşkusunu online ortamda paylaştı.

Ülger Kepkep Ortaokulu Bilgisayar Öğretmeni ve 5E sınıfı rehber Öğretmeni Kadir Kıraç, zoom programı üzerinden öğrenciler, öğretmenler ve Vali Davut Gül’ü buluşturdu.

Öğrencilere seslenen Vali Gül, evlerde bulunmanın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlamanın önünde bir engel oluşturmadığını belirterek, “Salgın hastalık riski nedeniyle sizler uzaktan eğitim ile düzenli olarak eğitiminize devam ediyorsunuz. Çocuklarımızın okuldaymış gibi günlük eğitimlerini aldığını, ödevlerini yaptıklarını görüyoruz” dedi.

Milli egemenlik duygusunun Gaziantep’in her köşesinde, her evin balkonunda yaşandığını anımsatan Gül, “Buna katkı sunan öğrencilerimizi, velilerimizi kutluyoruz, teşekkür ediyoruz. İnşallah bir dahaki 23 Nisan’da hak ettiğiniz o büyüklerinizin koltuğuna oturmuş, bayramınızı öğretmenlerinizle cıvıl cıvıl kutlamış olursunuz. Sizleri seviyoruz. Lütfen evde kalmaya ve öğretmenlerinizin verdiği ödevleri yapmaya devam edin” ifadelerini kullandı.

Salgın hastalık nedeniyle 20 yaş altı ile 65 üstüne sürekli sokağa çıkma yasağı olduğuna dikkat çeken Gül, öğrencilere bu süreci fırsata çevirmeleri çağrısında bulunarak, aile bireyleri ile güzel zaman geçirmelerini önerdi.

Ülger Kepkep Ortaokulu Bilgisayar Öğretmeni ve 5E sınıfı rehber Öğretmeni Kadir Kıraç ise Büyük Millet Meclisi’nin açılışının ’üncü Yılı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları kapsamında gerçekleştirdikleri bağlantı sırasında öğretmenlerin günün anlam ve önemini dile getirdiklerini ve öğrencilerin şiirler okuyup, şarkılar söylediklerini anımsatarak, şunları kaydetti:

“Zor bir dönemden geçiyoruz. Elbette hastane odasında olmaktansa evimizde olmak çok önemli. Bu süreci de geride bırakacağımıza inanıyoruz. 16 Mart’tan beri evlerde kalan çocuklar açısından Sayın Valimizin zaman ayırarak onlarla birlikte olması önemliydi. Öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve velilerimizi de çok mutlu eden Sayın Valimize ve bizlere bu olanağı sağlayan okul müdürümüz Erol Ağkale hocamıza teşekkürlerimizi sunuyoruz.”

Öğrencilerden Demir Çağan Demirtaş da çok farklı bir kutlama yaptıklarını anlatarak, duygularını, “Uzaktan Eğitim Programında öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımızla görüşmeye alışmıştık ama Valimiz Davut Gül’ü ekranda görmemiz, bayramımızı kutlaması, bizlerle konuşması bizleri heyecanlandırdı. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımızı daha sevinçli kutladık” sözleriyle dile getirdi.

Ülger Kepkep Ortaokulu Gazetesi

by Kadir Kirac

15 Temmuz Ülger Kepkep Ortaokulu Gazetesidir.

15 Temmuz Ülger Kepkep Ortaokulu Gazetesidir. Less

Read the publication

EDİTÖRDEN Zihnimizde eşitlik, hürriyet, çoğunluğun iradesi gibi çağrışımlar yapan demokrasi, ülkelerin gelişmişlik göstergesi, en insanca yönetim şekli olarak da kabul edilir. Demokrasi bir devlet için ne kadar vazgeçilmezse milletlerin huzuru ve barışı için de o kadar önemli bir kavramdır. Ülkeler eskiden olduğu gibi günümüzde de demokrasiyi doğru anlayabildiği ve hayata geçirebildiği ölçüde medeni kabul edilir, itibar görür ve ilerleme kaydederler. Halkının barış ve huzur içinde olması geleceğinin güvence altında olması, ülkelerin en birinci önceliğidir ki bu ancak demokrasi ile sağlanır. Darbeler, demokrasiye yapılmış en öldürücü müdahalelerdir. Halka yaşattığı kayıplar, maddi manevi yaraların yanında ülkelerin o gününü karartması, geleceğini gölgelemesi bakımından da tehlikeli ve oldukça sarsıcıdır. Devletleri geriye götürür, ortamdaki güveni zedeler, ekonomik ve sosyal buhranlara yol açar. Hedef kitlemiz olan öğrencilerimiz de maalesef 15 Temmuz hain darbe girişimine şahit olmuş bir nesildir. Gazetemizin bu özel sayısında, onların gözünden o günleri anlatmaya, onların penceresiyle olayları yansıtmaya çalıştık. Bugünün küçükleri, yarının büyükleri olan gençlerimiz; anıları, şiirleri, araştırmaları ve resimleriyle o güne dair duygularını ve düşünce dünyalarını sizlerle paylaştılar. Kalemleri o günü anlattı, yürekleri günümüzü aydınlattı. Yarınlarımıza umut oldular, gönlümüzün kuytu karanlıklarına ışık oldular. İyi ki varlar. Onlar ümidimiz, neşemiz, geleceğimiz, bereketimiz, mayamız, toprağımız, fidanlarımız , toprağımız, dimağımız çocuklar. Her şeyin en güzelini hak eden en değerli varlıklarımıza yürekleri gibi temiz, gözleri gibi ışıklı, hayalleri gibi aydınlık bir gelecek bırakmak ümidiyle Bu gazetenin çıkmasında emeği geçen başta Türkçe öğretmenimiz Ebru Yıldızhan olmak üzere herkese sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz. Demet YILDIZ Türkçe Öğretmeni

BİR DESTAN GELDİ GEÇTİ Bir destan geldi geçti, Adı 15 Temmuz olarak bilindi. Asla pes etmedik, Milli mücadelemizi verdik. Bir destan geldi geçti, Onlarca isimsiz kahramanımızı şehit verdik. Kanlarını yerde bırakmadık, Kutlu zafer olarak tarih yazdık. Bir destan geldi geçti, Camilerle millete seslendik. Hainlere fırsat vermedik, Herkese Türk’ün gücünü gösterdik. ŞULE ÖZTAŞ 8/B

7 YAŞINDAKİ BİR ÇOCUĞUN GÖZÜNDEN 15 TEMMUZ Benim adım Ali Gaziantep’in Zeytinli mahallesinde oturuyoruz. Evimizin bahçesinde çam ve ceviz ağaçları var. Bir gün annemle bahçeye çıktık. O sırada halam aradı halam amcamla birlikte Gaziantep’e geleceklerini söyledi çok sevindim. Akşam heyecanımdan uyuyamamıştım sabaha doğru halamın sesiyle uyandım. Halamın yanına gidip ona sarıldım küçüklüğümden beri onu görmemiştim amcam ise hala neşeli ve esperiliydi, kahvaltıda halamı ve amcamın gideceği yerleri düşündük; anneme ben de geleceğim dedim. Kahvaltıdan sonra hemen giyindim. Ve çıktık ilk olarak Antep kalesine gittik. İçeri girdiğimizde Antep’e kim saldırdı diye sordum. Fransızlar ve İngilizler dedi içeride eski zırhlar silahlar ve toplar vardı. İçerisi çok nemliydi öğlene kadar orda durduk. Öğlen halamlar çay içmek istediler. Yakın bir yere oturup çay içtik ve tatlı yedik. Ben babama eve mi gideceğiz dedim. Babam Kurtuluş Müzesine de gideceğimizi söyledi. İçeri girdiğimizde bizi görevli karşıladı ve bizi gezdirdi orada eskiden kullanılan aletler ve bıçak silah ve kurşunlar vardı. Müzeden çıkarken çok etkilenmiştim. Akşama doğru da yemek yemeğe gittik. Yuvalama vs Lahmacun yedik. Eve dönerken dar bir sokaklardan geçtik tek tük pencere olduğu bu sokaklara fazla araba sığamıyordu. Akşam hepimiz yorulmuştuk. Dinlendikten sonra amcam ben ve babam akşam saat da maç izliyorduk birden maç bitti ve haberler çıktı. Haber muhabiri İstanbul’da canlı yayın yapıyordu. Muhabirden darbe kelimesini duydum. Babama, Baba darbe ne demek? Diye sorum. Babam halka ve devlete yönelik silah kullanarak devleti ele geçirmektir dedi. Peki bu insanlar bu güzel ülkemizi bunu neden yapıyorlar? Diye sordum. Babam hükümeti istemeyip kendileri geçmek istiyorlar. Sabah Antep kalesinde dinlediğim Milli Mücadele günleri aklıma geldi. Sonra yıl içinde öğretmenimizin bize demokrasiden bahsettiği anlar aklıma geldi. Bu kadar mücadele verilmişken neden demokrasiye aykırı bu darbe girişimi yapılıyordu ki? Akşam çok geç olmuştu gözlerim uykudan kapanmak üzereydi ama evdeki herkes gibi ben de tedirginlikten uyuyamıyordum. En sonunda darbe girişiminin sonuçsuz kaldığı söylenince hepimiz rahat bir nefes alıp yataklarımıza gittik. Uyurken kendime bir söz verdim. Ben ve arkadaşlarım bu güzel ülkemizi ömrümüz boyunca koruyacağız. Ahmet Emin SÖNMEZIŞIK 6/E

15 TEMMUZ DEMOKRASİ MÜZESİ GEZİMİZDEN KARELER

KAHRAMANLAR GÜNÜDÜR 15 TEMMÜZ Bir sakin gün diye başlamıştık, İşler rast gider diye umutlanmıştık. Saatler geceye yaklaşırken, 15 Temmuz gününe uluştık. Haber yayıldı her yere, Ülke verdi el ele, Saatler geceye yaklaşırken, Başlıyoruz 15 Temmuz gününe. Dalgalanırken bayraklar, Birden sanırsınız savaş açtılar, Hem havadan, hem karadan bastırdılar, Dünya savaşını hatırlatır sanki kayıtlar. Dünya savaşına benziyor demiştim, doğru demişim, Ellerinde silahlar, tanklar. Bizimkiler her zamanki gibi fedakarlar Hasan Tahsin gibi, Ömer Halis Demir. Ve nice ölmek için doğan bahtsızlar. İnsan büyür beşikte, Mezarda yatmak için. Binlerce kahraman ölür, yurdu yaşatmak için. Herkesin sabrı, yurdun imtihanı der bir oğuz, İşte o imtihan günü herkes mutsuz. Sakın şunu unutma, kahramanlar günüdür 15 Temmuz. Kemal KILIÇ 8-B

15 TEMMUZ Sabahın sıcak güneşi ile uyandım. Bugün güzel bir gündü İngiltere’de yaşayan arkadaşım Şule ve ailesi gelecekti. Annemin mutfaktan sesleri geliyordu. Anneme kahvaltı için yardım ettim. Az sonra ise babam geldi kahvaltı için ekmek almaya gitmişti. Şule&#;nin annesi benim annemi arayıp Gaziantep&#;e giriş yaptıklarını az sonra ve geleceklerini söyledi. Heyecanım ve sevincim iki kat daha artmıştı. Ailemle beraber en güzel kıyafetlerimizi giydik. Ben pembe tüllü bir elbise giydim. Annem beyaz bir bluz ve pantolon giydi. Babam ise mavi gömlek ve pantolon giydi. Biz hazırlanmaya dalmışken kapı zili çaldı. Koşa koşa kapıyı açtım. Şule görür görmez sımsıkı sarıldım. Birbirimizi 2 yıldır görmüyorduk. Annem ve babam Şule ve ailesini kahvaltıya davet etti. Kahvaltıda Gaziantep yöresine ait binbir çeşit yemek vardı. Kahvaltıda nerelerei gezeceğimize karar verdik. Antep Kalesi&#;ni. Milli Mücadele Müzesi&#;ni, Zeugma müzesini ve ondan sonra da güzel bir akşam yemeği yemeğe karar verdik. Şule ve ailesinin eşyalarını yerleştirdik. 1 hafta boyunca bizde kalacaklardı. Şule ile ben benim odamda beraber kalacaktık. Kahvaltıyı yaptıktan sonra hep beraber anneme kahvaltıyı kaldırmada yardım ettik. Sonra da hazırlanıp arabaları bindik ilk gezeceğimiz yer Antep Kalesi olacaktı. Bize rehberlik yapan adam Gaziantep Kalesi&#;nin Türkiye&#;de ayakta kalabilen kalelerin en güzel örneği olduğunu kale yaklaşık metre ve çevresinin metre olduğunu Kale bedenleri üzerinde 12 adet kule mevcut

olduğunu söyledi. Kale kapısından içeriye girince Kalenin üstüne doğru açılan İki Yol vardı sola çıkılan yolda Kalenin üst kısmına ulaşıldığı halde içe doğru giden yolda ise Galeri ve kale odalarına ulaşılıyordu. Antep Kalesi&#;nin Şule ve ailesi çok beğendiler ve biz öyle. Sıra gideceğimiz yer Milli Mücadele Müzesiydi. Arabaya binip müze için yolculuk ettik. Geldiğimizde çok heyecanlıydık bize bir kadın rehberlik etti. Onun dediklerini uyarak takip ettik. Müze mağaralardan oluşuyordu içerisinde ise karşımıza heykeller ve dönemin anlık yaşam sahneleri çıkmaktaydı bu sahneler bizi hem görsel hem duygusal yönden etkilemişti. Bebeği beşikte sallayan annelerimizden tutun yemek pişiren nerelerimizde kadar her şey var idi. Bize rehberlik eden kadın Şehitkamil’ in annesini Fransız askerlerine karşı nasıl koruduğunu görsellerle gösterip anlattı. Şule ve ailesi büyülenmiş gibilerdi. Saat geç olduğu için Zeugma Müzesi&#;ne gidemedik Şule ve ben çok üzülmüştük. Yemek yemek için güzel bir restoranta gittik. Antep yöresine ait Beyran, yuvarlama, patlıcan kebabı gibi bir sürü yemek tattırdık Şule ve ailesine hepsini de çok lezzetli buldular. Hepiniz çok yorulmuştuk eve gitmek için arabalara bindik. Eve geldiğimizde babam hemen kumandayı sarıldı. Haberleri ailecek izledik. Haberlerde darbe girişimi olduğunu ve çok sayıda ölü bulunduğunu söylüyorlardı. Şule ve ailesi çok korkmuşlar ve biz de çok tedirgin olmuştuk. Babam askerlere yardım etmek için sokağa çıkacağını söyledi. Annem babama engel olmaya çalıştı. Annem babam başına bir şey gelecek

korkusu yüzünden buna izin vermiyordu. Annem babamı ikna etmeyi başarmıştı. Tüm mahalle sokağa dökülmüştü. Ben ise Şule ile beraber odama çıktım. Defterimin birkaç cümle yazdım neden sürekli savaş olduğunu ve barış içinde neden yaşayamadığımızı soran cümleler yazdım. Bunu durdurabilecek sayıda askerlerimizin olup olmadığını merak ettiğim yazdım. Televizyonlarda darbe diye bir kelime duydum ve bu kelimenin anlamını çok merak ettim. Koşa koşa annemin yanına gittim ve darbenin ne demek olduğunu sordum. Annem ise darbenin ülke içinde bazı grupların yönetimi ele geçirmesi demokrasiye aykırı olan bir durum dedi. Defteri sabah Gaziantep Kalesi’ni gezdiğimizi milletimizin cumhuriyet için nasıl mücadele ettiğini ve bu kadar mücadele verilmişken hala &#;da neden darbe girişimi olduğunu yazdım. Umarım bu savaşlar biter de barış içinde mutlu yaşadığımız yarınlar gelir Sudenaz YILDIZ- 6D

15 Temmuz’un 24 Saati Ülkemiz 15 Temmuz yılında en karanlık ve en kötü günlerden birini yaşamıştı.Fetö&#;nün adamları ülkemize hain darbe girişiminde bulunmuşlardı. Milli iradeyi yok etmek isteyen bu örgüt o akşam halkın üzerine silah doğrultmuş ve birçok silah sesleri gelmişti. Genel Kurmay Orgeneral Hulusi Akar darbeciler tarafından rehin alınmıştı. O gece İstanbul Boğaziçi Köprüsü, darbeciler tarafından adeta esir alınmıştı. Saat Kara Havacılık Komutanlığı&#;nda görevli bir subay MİT&#;e giderek, F T üyesi askerler tarafından MİT Müsteşarı Hakan Fidan&#;ın alınması için kuruma saldırı olacağını ihbar etti. Fidan, Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Yaşar Güler&#;i telefonla aradı, konu hakkında bilgi verdi. Saat Hakan Fidan tarafından Karargah&#;a gönderilen müsteşar yardımcısı Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Yaşar Güler&#;i bilgilendirdi. Orgeneral Güler, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar&#;a detaylı bilgi verdi ve MİT Müsteşarı Hakan Fidan&#;ı karargaha davet etti. Saat MİT Müsteşarı Hakan Fidan, Karargah&#;a giderek komuta kademesiyle görüştü. Gelen ihbarın daha büyük bir lanın arçası olabileceğini söyledi. Saat Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar, TSK Harekat Merkezi&#;ni aradı, havada bulunan araçların indirilmesi emrini verdi. Saat MİT Müsteşarı Hakan Fidan, Marmaris&#;te bulunan Cumhurbaşkanı Rece Tayyi rdoğan&#;ı aradı, kendisine ulaşamayınca koruma müdürüyle görüştü. Cumhurbaşkanı&#;nın güvenliğiyle ilgili bir roblemin olu olmadığını ve ilave güvenlik tedbirlerine ihtiyaç duyu duymadıklarını sordu. Saat MİT Müsteşarı Hakan Fidan, Karargah&#;tan ayrıldı. Saat Akıncı 4. Ana et Üs Komutanlığı&#;nda to lanan 33 zel Kuvvetler görevlisi Karagah&#;a doğru harekete geçti.

Saat Darbenin gece saat &#;te başlayacak olması nedeniyle Karargah&#;tan erken ayrılan Genelkurmay Strate i Daire Başkanı Tümgeneral Mehmet Dişli, özel aracıyla geri döndü. Saat Tümgeneral Mehmet Dişli, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar&#;ın makam odasına girerek, kendisine Komutanım o erasyon başlıyor, herkesi alacağız, taburlar, tugaylar yola çıktı, biraz sonra göreceksiniz diyerek darbeyi tebliğ etti. Hulusi Akar&#;ın söylenenlere te ki gösterdi ve bu girişimi hiçbir şekilde desteklemediğini belirtti. Geri adım atmayan Dişli, odanın dışına çıkarak hazır durumda bekleyen ekibe, komutana müdahale etmeleri emrini verdi. Saat Darbeci askerlerin kontrolündeki uçaklar Ankara&#;da alçak uçuş ya tı. Saat Kö rüyü kontrol altına almak için Kuleli Askeri Lisesi Komutanlığı’ndan hareket eden F T ’cülerin komutasındaki askeri birlik Boğaz Kö rüsü&#;nü tek yönlü trafiğe ka attı. Saat Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından tüm emniyet mensu ları acil olarak göreve çağrıldı. Saat Atatürk Havalimanı&#;na tanklarla gelen askerler kontrol kulesine girdi. Saat Başbakan Binali Yıldırım, yaşananları ‘kalkışma&#; olarak niteleyerek, Türk ordusu içerisindeki bir grubun darbe girişiminde bulunduğunu duyurdu.

Saat Darbecilerin sosyal medyaya erişimi engellendi ancak erişim engeli kısa bir süre sonra kaldırıldı. Saat Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Yaşar Güler, darbeci Cemil Turhan ve iki zel Kuvvetler ersoneli tarafından elleri ve kolları bağlı vaziyette, Halil Gül’ün ilotluğunu ya tığı heliko tere bindirilerek Akıncı Üssü’ne götürüldü. Saat Darbecilerin hatsA ’taki Yurtta Sulh grubundan İstanbul Moda Deniz Kulübüne müdahale lazım, generaller var, derdest edilecek şeklinde bir mesa atıldı. Saat Darbe girişimi ya an gru , TSK&#;nın akredite gazetecilerle iletişim için kullandığı e- osta hesabından Kontrolün tam olarak ele alındığına dair mesa gönderdi. Saat Ankara&#;nın dört bir yanından güçlü atlama sesleri geldi. Darbe girişimine te ki gösteren vatandaşlar sokaklara dökülmeye başladı. Saat Darbeci askerler TRT binasını basarak, haber s ikeri Ti en Karaş&#;a Yurtta Sulh Konseyi adına korsan bildiri okuttu. Akıncı Üssünden iki F daha izinsiz kalktı.

Saat Darbe girişiminde bulunan kişiler hakkında Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı&#;nca soruşturma başlatıldı ve gözaltı kararı alındı. Saat Sikorsky ti i askeri heliko ter TÜRKSAT uydu istasyonunu vurdu. Saat Diyarbakır’dan gelen Özel Kuvvetler Grup Komutanı Tuğgeneral Semih Terzi’nin uçağı Etimesgut

Havalimanı’na indi. Özel Kuvvetler&#;i ele geçirmeye çalışan Terzi, Astsubay Başçavuş Ömer Halisdemir tarafından başından vurularak etkisiz hale getirdi. Darbeci hainlerin silahından çıkan kurşunlarla şehit düşen Halisdemir, bu hamlesiyle darbe girişiminin kaderini de değiştirdi. Saat İçişleri Bakanı fkan Ala, Genelkurmay Başkanlığı, TSK ve olisin ülkedeki darbe girişimine müdahale ettiğini açıkladı ve darbe lanlayıcılarını ‘çete&#; olarak tanımladı. Saat Boğaziçi Kö rüsü&#;nü geçmeye çalışan rotestocuların üzerine ateş açıldı, camilerden sela okunarak halka darbe girişimine karşı sokaklara çıkma çağrısı ya ıldı.

Saat Ankara mniyet Müdürlüğü&#;nede vuran ve en az 17 olisin şehit olmasına neden olan askeri helikopter Gölbaşı&#;nda düşürüldü. Saat İstanbul Taksim Meydan&#;nda mevzilenen bir gru asker, giderek sayıları artan rotestocuları dağıtmak için havaya ateş açtı. Saat F&#;lar ve askeri heliko terler TBMM binasını vurmaya başladı. Meclis&#;in giriş ka ılarının yakınlarına dört bomba atıldı. Milletvekilleri ve basın mensu ları sığınağa geçti.

Saat TRT yeniden yayına döndü. TRT Genel Müdürlüğü binasını ele geçirmeye çalışan F T mensubu askerler gözaltına alındı. Saat TÜRKSAT Gölbaşı Yerleşkesi F T mensubu ilotlar tarafından bombalandı. Yerleşkeye dört adet MK bombası atıldı. Saat İstanbul&#;da darbecilerin kontrolündeki savaş uçakları alçak uçmaya başladı.

Saat Darbeci askerler Doğan Medya Center&#;ı basarak CNN Türk&#;ün yayınını kesti. Saat Cumhurbaşkanı Rece Tayyi rdoğan, savaş uçaklarından gizlenmek için yolcu uçağıyla İstanbul&#;a geldi. Saat Cumhurbaşkanı Rece Tayyi rdoğan&#;ın Atatürk Havalimanı&#;nda kendisini karşılayan kalabalığa Bu bir ayaklanma, ihanet, vatana ihanet hareketidir. Bunun bedelini çok ağır ödeyecekler dedi. Saat Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı darbeyi lanlayanlara ve içinde bulunanlara darbeye teşebbüs suçundan soruşturma başlattı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı da darbecilerin darbe başarılı olduğunda kullanacakları sıkıyönetim lanından harekete geçerek birçok kişi hakkında yakalama kararı çıkarttı. Saat Cumhurbaşkanlığı Külliyesi çevresinden dumanlar yükseldi. Saat Boğaz Kö rüsü&#;nde barikat kuran darbeci askerler teslim oldu. Saat Genelkurmay karargahından çıkan bir tanktan, barikat kuran kamyonlara ateş açıldı.

Saat Genelkurmay Başkanı Vekili Orgeneral Ümit Dündar, Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız, Bakanlarımız ve TBMM, TSK ile tam bir dayanışma içinde demokrasinin ve hukukun yanında yer alarak bu darbe girişimini önlemiştir şeklinde bir açıklama ya tı.

15 TEMMUZ GECESİ Amcamlar Almanya’dan bir haftalığına hem bizi ziyaret etmek için hem de Gaziantep’i gezmek için gelmişlerdi. Çok sevinmiştim. O gün yol yorgunu oldukları için erkenden uyuduk. Sabah kahvaltımızı yaptık ve çarşıya indik. Ben çok şaşırmıştım. Ben her zaman Gaziantep’i yüksek binalarla dolu bir şehir zannederdim. Ama burada eski Gaziantep evleri vardı. Sokakları dar, iki araba yan yana geçmez ve bitişik bitişikti bu evler. Buradaki gezimizi bitirdikten sonra Gaziantep Kalesi’ne çıktık. Çok güzel bir kaleydi. Babam buraların hikâyelerini tek tek anlattı. Çok duygulanmıştım. Kalenin camları silah şeklinde yapmışlardı, galiba savaştayken silahlarını buraya koyuyorlardı. Zemin kuraktı. Buradan çarşının içlerine doğru gittik. Gittiğimiz sırada küçük küçük dükkânlar vardı. Sonra yengem çok sevdiğinden dolayı Gaziantep meşhuru olan bakır işleme eşyalardan aldık. Buradan çıktıktan sonra Gaziantep’te ünlü olan bir baklavacıda baklava yedik. Tadı çok güzeldi. Baklavaları yedikten sonra Kurtuluş Müze’sine gittik. İçeride o zaman kullanılan silahlar, mermiler, cephaneler ve o zamandan kalma giysiler vardı hepsinin altında kime ait olduğu yazıyordu. Bir an orada olup onların yurdumuzdan düşmanları nasıl temizlediklerini görmek isterdim. Artık akşam oluyordu. Bu yüzden eve geldik. Annem Gaziantep yemeği olan patlıcan kebabı ve bayram yuvarlaması yapmıştı. İkisi de en sevdiğim yemeklerdi. Yemeğimizi yedikten sonra çay içerken ben kuzenlerimle oynuyor, büyüklerimizde sohbet ediyordu. O sırada yanlışlıkla elim kumandaya değdi. Kanal haber kanalıydı. Kanalda darbe girişimi diyordu. Bu kelimeleri bilmediğim için babama sordum: -Babacığım, darbe nedir? -Oğlum darbe, bazı grup insanların yönetim ve yönetimi sürdüren kişileri beğenmeyerek yaptıkları saldırıya denir. O sırada bu insanların yaptığını yanlış buldum. Öğretmenimizin dediğine göre beş yılda bir seçim yapılırdı. Zaten cumhurbaşkanları oyla seçiliyordu. Seçtikleri kişilere ve ülkelerine zarar veriyorlardı. Bu yüzden darbelere izin vermemeli ve ülkemizi bu kişilerden korumalıyız. Zeynel Abidin Bağdatlı -6/E

15 TEMMUZ darbe girişimi bu ülkeye yapılmış en büyük ihanettir. Kendi vergilerimiz ile maaş alan bir grup asker görünümlü teröristlerin ülkenin demokrasisine darbe vurmak istemesi halkın büyük gayreti ile başarısızlığa uğratılmıştır. İnsanların en çok ağrına giden durum bu darbe girişimini yapan ve bunu yaparken silahsız olan halkı öldüren, gözünü kan bürümüş bu teröristlerin devletten maaş almalarıdır. O gece sokaklara dökülen milyonlarca insan ülkesine ve demokrasisine sahip çıkmış tanklara, savaş uçaklarına, helikopterlere, silahlara göğsünü siper ederek tam bir Kurtuluş Savaşı mücadelesi vermiştir. Bu millet Kurtuluş Savaşından, Çanakkale Savaşından sonra yine bir destan yazmış ve vatan için şehitler vermiştir. Tüm dünya Türk milletinin bu gözü karalığını vatana olan sevgisini canlı olarak izlemişlerdir Bizler o gece, demokrasimizi kimsenin eline bırakamazdık. Milletimizin refahını ve huzurunu, darbeyle başa geçmeyi düşünenlere terk edemezdik. İman gücümüz, millet olmanın verdiği inanç ve devlet büyüklerimizin verdiği güvenle bayrağımıza, bağımsızlığımıza ve devletimize sahip çıkarak, Türk milletinin gücünü yeniden gösterdik. Üzerimizde hain emelleri olan yapılanmalar, ülkemizde kaos ve kargaşa ortamı yaratmak isteyerek, bu milletin bağımsızlığına, demokrasisine göz

dikmişlerdi. Fakat biz, millet olarak el ele vererek köprülere, havaalanlarına, açık meydanlara koşarak, bayrağımıza sahip çıktık. Tarihimizde defalarca ortaya çıkardığımız o asil ruhu, 15 Temmuz’da Türkiye’nin dört köşesinde yeniden gösterdik. Herkes gördü ki, Türk milleti asil kanlarıyla suladığı bu vatan toprağının bir karışını bile teslim etmez. Ve yine gördüler ki, demokrasiye göz dikenlerin asla hâkimiyetine girmez bu millet. Aramızda ayrılıklar yaratmak isteyen tüm güçler gördüler ki, Türk milleti gerçekten büyük ve asil bir millettir. Bu uğurda canlarını veren şehitlerimize yüce Allah’tan rahmet diliyoruz. Demokrasi şehitlerimiz, tarihin şerefli sayfalarına adını yazdırarak ölümsüzleştiler. İnşallah bu millet böyle bir tehlikeyi bir daha yaşamaz. Yaşasın Türkiye Cumhuriyeti, yaşasın demokrasi! Tuana İrem Demir

15 TEMMUZ ANIM 15 Temmuz gecesi hayatımda en çok korktuğum gecelerden biriydi. Evde annem ve ben babamı işe yollamış, salonda oturup çizgi film izliyorduk. Ablam ve ağabeyim ise odalarında oturuyorlardı. Diğer ağabeyim ise İzmir’e gençlik kampına gitmişti ve o günün sabahına Antep’te olacaktı. Bir anda bir ses ile irkildim en büyük ağabeyim içeriye girdi ve bir anda “Kalkın, kalkın, darbe oluyor,” dedi. Biz annemle çok şaşırmıştık, hemen haber kanallarını açtık ve boğaz köprüsünün tanklarla kapatıldığını gördüm. Tüylerim diken diken olmuştu. Helikopterler sivillere ateş açıyordu. O sırada ben çocuk aklımla şöyle dedim “Bu, benim hayatımda gördüğüm ilk darbe. Ne olacak şimdi?” demiştim ve ağlamaya başlamıştım. Dışardan gelen sesler beni daha çok ürkütmüştü. Arka odaya gidip camdan dışarı baktım Bir adam şöyle bağırıyordu: “Uyanın ,vatan elden gidiyor!” demişti. Ben ise anneme “Beni camiye götürün. “diyordum. Çünkü o zaman çok iyi bir imam vardı. Onunla camide dua edip içimi rahatlatmak istiyordum. Sonra darbeye karşı koyduğumuz belli etmek için balkonun ışığını açıp kapatıyorduk. O gün hayatımda ilk defa bir milletin kurtuluş mücadelesini gördüm. Tankın önüne yatandan tut ,helikoptere taş atanı gördüm. Yahya Kemal Bayatlı’nın dediği gibi : “Bin atlı akınlarda çocuklar gibi şendik, Bin atlı o gün dev gibi bir orduyu yendik.” Ben o gün şunu anladım ki dünyanın en güçlü ordusu da gelse TÜRK milleti küllerinden doğup intikamını alır. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE MELİH ADEM DURMAZ

15 TEMMUZ On beş Temmuz günü tarihe kazınmış, Ne kahramanca bir gündür. Birlik, beraberlik naraları çınladı kulaklarda Etrafa yayıldı halkın ayak sesleri Şanlı Türk Milleti çıktı sokaklara Türk Milletinin sesini duydu bütün dünya Esaretti en büyük korkumuz, Mağlubiyetti en büyük kabusumuz, Milletçe kenetlendik birbirimize Umudumuz her zaman vardı içimizde Zafer sevinci doldu yüreklerimize Galibiyeti kutladı Türk Milleti Ülkemizin dört bir yanını sevinç kapladı. Nazlı Türk bayrağı, Ülkemizin göklerinde dalgalandı. EFE KAĞAN YILMAZ

15 TEMMUZ DEMOKRASİ VE MİLLİ BİRLİK GÜNÜ KONULU RESİM YARIŞMASINDA OKULUMUZDA DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLERE ÖDÜLLERİ VERİLDİ.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir