okul öncesi atatürk çizgi film / Atatürk Panosu Fiyatları ve Modelleri - Trendyol

Okul Öncesi Atatürk Çizgi Film

okul öncesi atatürk çizgi film

Tez NoİndirmeTez KünyeDurumu
Üç boyutlu çizgi filmlerin okul öncesi çocukların mekânda konumla ilgili kavram gelişimine etkisi / The effects of three dimension cartoons on preschool children's concept development of position on the space
Yazar:ÖMER KOÇAK
Danışman: DOÇ. DR. YÜKSEL GÖKTAŞ
Yer Bilgisi: Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Bilim ve Teknoloji = Science and Technology ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Kavram gelişimi = Concept development ; Kavramlar = Concepts ; Mekansal algı = Spatial perception ; Okul öncesi eğitim = Preschool education ; Okul öncesi çocuklar = Preschool childrens ; Okul öncesi çocuklar = Preschool childrens ; Çizgi film = Animated film ; Üç boyutlu canlandırma = Three dimensional animation Onaylandı
Doktora
Türkçe

s. Bu çalışmada çocuklarda önemli bir etkiye sahip olan çizgi filmler, kavram öğretimi amacıyla kullanılmıştır. Çizgi filmlerin, okul öncesi çocukların kavram gelişimleri üzerindeki etkisini incelemek ve yapılan etkinliklere yönelik çocukların görüşlerinin araştırılması için yarı deneysel araştırma deseni tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında okul öncesi öğretmenleri tarafından belirtilen ve öğretiminde zorlanılan uzaysal algılama ile ilgili kavramların öğretimi için dört çizgi film geliştirilmiştir. Geliştirilen bu çizgi filmler kullanılarak ay aralığındaki okul öncesi seksen üç çocuktan oluşan (2 deney grubu, 2 kontrol grubu) örneklem grubu ile çalışma yürütülmüştür. Çocukların öğrenme düzeylerini belirleyebilmek için veri toplama aracı olarak kavram gelişim testi, çocukların yapılan etkinliklere yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla da yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular çizgi filmlerin okul öncesi çocukların kavram gelişimleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca ön testin kavram gelişimleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Deney gruplarındaki çocukların büyük çoğunluğu izlenilen çizgi filmlerin kavram ve oyun öğrettiğini ifade ederken, kontrol gruplarındaki çocukların ise genellikle yapılan etkinliklerin sadece oyun öğrettiğini belirtmişlerdir. Anahtar Sözcükler: okul öncesi eğitim, mekânda konum, uzaysal algı, çizgi film, animasyon film, animasyon, okul öncesi çocuklar In this study, cartoons, which have a high influence on children, are used with the aim of concept teaching. Quasi-experimental research design is preferred to examine the effects of cartoons on the concept development of preschool children and to investigate the children's opinions about the activities. Within the scope of the study, four cartoons are developed to teach the concepts of spatial perception that are indicated by the preschool teachers and that are difficult to teach, and those cartoons are applied to the sample (2 experimental groups, 2 control groups) consisting of eighty-three preschool children, who are in the range of months old. Concept development test is used as the data collection tool in order to determine learning levels of children, and semi-structured interview form is used to establish the children's views about the activities. The findings obtained show that cartoons have statistically significant effect on preschool children's concept development. Besides, pre-test is seen to have a significant effect on concept development as well. A great majority of the children in the experimental groups state that the cartoons they watched teach them concept and games; while the children in the control groups generally indicate that the activities done teach just games. Key Words: preschool education, position on the space, spatial perception,cartoon, animated movie, animation, child-preschool

Ebeveynlerin çizgi filmlere yönelik bakış açılarının ve görüşlerinin incelenmesi

Adak Özdemir, A. ve Ramazan, O. (). Çizgi filmlerin çocukların davranışları üzerindeki etkisinin anne görüşlerine göre incelenmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 35,

Alloway, T. P., Williams, S., Jones, B., & Cochrane, F. (). Exploring the impact of television watching on vocabulary skills in toddlers. Early Childhood Education Journal, 42(5),

Ansari, A., & Crosnoe, R. (). Children's hyperactivity, television viewing, and the potential for child effects. Children and Youth Services Review, 61, funduszeue.info

Barak, M., Ashkar, T., & Dori, Y. J. (). Learning science via animated movies: Its

effect on students”Ÿ thinking and motivation. Computers & Education, 56(3),

Booth, J. L. (). An analysis of children's learning from cartoons. Doctoral Dissertation. University of South Florida, Florida.

Chraif, M., & Aniţei, M. (). The physiological effects of cartoons blood scenes on the youngsters in Romania. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30,

Coyne, S. M., & Whitehead, E. (). Indirect aggression in animated Disney films. Journal of communication, 58(2),

Creswell, J. W. (). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.

Demir, O., Atan, A., & Gelisli, Y. (). The effect of cartoons broadcasted on Television to the socialization process of elementary school students. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 1(2),

Ergün, S. (). The influence of violent TV cartoons watched by school children in Turkey. Acta Paulista de Enfermagem, 25(SPE2),

Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (). How to design and evaluate research in education. New York, N.Y: McGraw-Hill Higher Education.

Field, A. (). Discovering statistics using SPSS. London, England: SAGE

İvrendi, A., & Adak Özdemir, A. (). Mothers’ evaluation of cartoons’ influence on early childhood children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2),

Habib, K., & Soliman, T. (). Cartoons’ effect in changing children mental response and behavior. Open Journal of Social Sciences, (3), funduszeue.info

Helm, A. F., & Spencer, R. M. (). Television use and its effects on sleep in early childhood. Sleep Health, 5(), funduszeue.info

Kirsh, S. J. (). Cartoon violence and aggression in youth. Aggression and Violent Behavior, 11(6),

Khan, K. S., Purtell, K. M., Logan, J., Ansari, A., & Justice, L. M. (). Association between television viewing and parent-child reading in the early home environment. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 38(7),

Koçak, Ö. (). Üç boyutlu çizgi filmlerin okul öncesi öğrencilerin mekânda konum ile ilgili kavramları öğrenmelerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.

Koçak, Ö. & Göktaş, Y. (). Televizyon ve çizgi film: Okul öncesi çocukların ve ebeveynlerinin izleme alışkanlıkları. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya. Erişim adresi: funduszeue.info

Ling, T. H. (). Learning a procedurel task with animation: A comparison between

the high and low visual spatial learners. Yüksek lisans tezi. The University of

Hong Kong, Hong Kong.

Onder, A. & Dagal, A. B. (). Turkish parents' views on quality standards for children's television programmes. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 6(1),

Oyero, O. & Oyesomi, K. O. (). Perceived influence of television cartoons on Nigerian children’s social behaviour. Estudos em Comunicação, 17,

Ozturk, A., Sezer, T. A., & Tezel, A. (). Evaluation of sleep and television viewing habits of primary school students. Journal of Turkish Sleep Medicine, 5(3), funduszeue.info

Pandit, A. S. & Kulkarni, B. V. (). Children are trapped in the illusion of cartoon

channel. International Educational E-Journal, 1(2),

Peters, K. M. & Blumberg, F. C. (). Cartoon violence: Is it as detrimental to preschoolers as we think?. Early Childhood Education Journal, 29(3),

Rajput, K. & Jain R. (). Mother’s perception about influence of cartoons on child’s behaviour and parenting style. International Journal of Research and Review, 4(6),

Rashid, A. (). Impact of television cartoon channels on children in India. Journal of

Indian Research, 3(2),

Ravikiran, S. R., Baliga, B. S., Jain, A., & Kotian, M. S. (). Factors influencing the television viewing practices of Indian children. The Indian Journal of Pediatrics, 81(2),

Shanthipriya, P. & Prabha, A. A. (). A study on parent’s perception towards children viewing cartoon channels. Journal of Applied and Advanced Research, 2(1),

Soumya, A., Jeryda Gnanajane Eljo, J. O., & Anitha, R. (). A study on parental perception towards children viewing cartoon. International Journal of Scientific Research, 3(9),

Wilson, B. J., Smith, S. L., Potter, W. J., Kunkel, D., Linz, D., Colvin, C. M., & Donnerstein, E. (). Violence in children's television programming: Assessing the risks. Journal of Communication, 52(1),

Yıldırım, A. & Şimşek, H. (). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.

Yousaf, Z., Shehzad, M., & Hassan, S. A. (). Effects of Cartoon Network on the behavior of school going children (A Case study of gujrat city). International Research Journal of Interdisciplinary & Multidisciplinary Studies (IRJIMS), 1(1),

Zhang, Q., Cao, Y., Gao, J., Yang, X., Rost, D. H., Cheng, G., & Espelage, D. L. (). Effects of cartoon violence on aggressive thoughts and aggressive behaviors. Aggressive Behavior, , funduszeue.info

Zimmerman, F. J., Ortiz, S. E., Christakis, D. A., & Elkun, D. (). The value of social-cognitive theory to reducing preschool TV viewing: A pilot randomized trial. Preventive Medicine, 54(), funduszeue.info

Dakikalar İçinde Atatürk ve Dünyası

Dakikalar İçinde Atatürk ve Dünyası Kısa Özet

TÜM YÖNLERİYLE ATATÜRK’ÜN HAYATI
" yılı dolayısıyla Cumhuriyet tarihimizin en önemli safhasını, Kurucu Önderimiz ve askerî çevrelerde Türkiye’nin Ebedî Başkomutanı olarak kabul edilen Mareşal Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatını ve dünyasını anlatan bu kitabı neşretmeyi uygun gördük."
İlber Ortaylı
Dakikalar İçinde Atatürk ve Dünyası, Cumhuriyet’in kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün doğumundan yetiştiği Selanik kentine, ailesine, askerlik yaşamına, özel hayatına, Millî Mücadele’ye; İnönü Muharebelerine, Büyük Taarruz’a, Cumhuriyet’in kuruluşuna, Lozan ve Montreux’ye, çok partili hayata geçiş dönemine, devrimlere, Atatürk’ün kitap sevgisine, çocuklarla ilişkisine ve ölümüne kadar yaşamının her yönüyle inceliyor. Bunların yanında İsmet İnönü, Fevzi Çakmak, Kâzım Karabekir, Rauf Orbay, Ali Fuat Cebesoy, Halide Edip Adıvar, Ayşe Afet İnan, Celal Bayar, Börekçizâde Rifat Hoca gibi siyasetten sanata, edebiyata, askerliğe, musikiye kadar etrafındaki isimlerle ilişkilerini ele alıyor.
Dakikalar İçinde Atatürk ve Dünyası, Osmanlı’nın son dönemini ve Cumhuriyet’in ilk yarısını merkeze Kurucu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü alarak konulara göre özel seçilmiş görseller eşliğinde sunuyor.

Atatürk Panosu

Atatürk Panosu

Devlet dairelerinde, okullarda ve özellikle sınıflarda bulunması gereken Atatürk panosu Cumhuriyetimizin kurucusu ve başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’e olan gönülden ve resmi bir bağlılığı ifade eder. Özel günlerde, resmi bayramlarda hazırlanan Atatürk panoları, okul girişinde Atatürk köşeleri, diğer adıyla şeref köşelerinin hemen yanında sergilenir. Panolarda Mustafa Kemal Atatürk’ü anlatan çeşitli fotoğraflar, resimler, sözlerinin yazılı olduğu kağıtlar bulunur. Atatürk panoları, normal günlerde sürekli asılı ve periyodik olarak değiştirilen resimler ve sözlerinden oluşurken özel günlerde ayrıca hazırlanır. Bu günlerde, panoya ve çevresine günü ifade eden çeşitli süsler de konulur. Atatürk köşeleri ve panoları, özel günlerde desenli boyalar ya da krepon kağıtları ile hazırlanır. 10 Kasım Atatürk panosu süslemelerinde, günün hüzünlü anlam ve ifadesine yönelik olarak daha koyu renkli ya da siyah beyaz aksesuarlar, karanfiller ve kasımpatılar ile süslenir. Pano ve Atatürk köşeleri, her bayramda, bayramı ifade eden şekilde süslenirken, 23 Nisan’da ışıl ışıl, canlı ve renkli süslerle bezenirken 29 Ekim’de Cumhuriyet’in kuruluşunu ifade eden bayraklar, kırmızı ve beyaz ağırlıklı renklerle donanır. 10 Kasım Atatürk’ü anma panosu ise öğrencilerin Atatürk’ü kaybetmek üzerine yazdıkları şiirlerle donatılabilir. Özellikle okulların içinde kapı girişinde hazırlanan ve öğrencilerin geçerken görebildiği Atatürk köşesi ve panosu, ayrıca Atatürk büstü ile de tamamlanır. Atatürk köşesi, panosu ve büstünün olduğu bölümlerin aynı standartlarda olması gerekir. Her okulda bulunan Atatürk köşesi ve panosunda belli başlı objelerin olması önem taşır. Her okulda bulunması gereken Atatürk köşesi ve Atatürk panosunda bulunması gereken belli başlı objelerin ve bu objelerin olması gereken ölçülerinin standardizasyonunu Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu belirler.

Atatürk Panosunun Yeri

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış yönetmeliklerde, Atatürk panosunda ve köşesinde belirli zamanlarda çeşitli süslemelerin bulunması gerekir. Bu zamanlarda tüm okullardaki düzenlemelerin standart şekilde olması önemsenir. Süslemeler, büstün, köşenin ve panonun okul binasının iç ve dışında olmasına bağlı olarak değişir. Atatürk panoları genellikle okul içinde, sergileme şeklinde bulunur. Okuldaki öğrenci sayısı, öğrenci sayısına göre tuvalet sayısı, teneffüs bahçesi genişliği, yangın merdiveni gibi yönetmelik tarafından belirlenen standardizasyonlar, okul iç dekorasyonunda da çeşitli düzenlemeler gerektirir. Yönetmelik, okulun bahçe duvarı üzerinde, okul içinde ve teneffüs bahçesinde çeşitli tabelalar bulunması gerektiğini belirtir. Aynı zamanda sınıf iç dekorasyonunu da belirler. Böylelikle Anadolu’nun iki uç şehrinde iki ayrı okul içindeki öğrenciler, standart sınıflarda eğitim almış olur. Standart sınıflarda eğitim almak, ülkemizin kurucusuna ait manevi değerlerin, ülkenin her bölgesinde aynı şekilde olmasını sağlar.

Talim Terbiye Kurulu tarafından alınan kararlar ve yayımlanan yönetmelikler ve kılavuzlara göre Atatürk panosunun, sınıfların içinde muhakkak olması gerekir. Her zaman temiz, bakımlı ve düzenli olması önemlidir. Ayrıca, okul koridorlarında Atatürk’ün eğitim ile ilgili, bilim, sanat ve kültür üzerine söylediği önemli sözleri, yazı ve ilgili konularda fotoğraflarının bulunması da bir kuraldır. Böylelikle gelecek nesiller, Atatürk’ün ülkemize kattıkları üzerine görsel ve işitsel olarak bilgilenmiş olurlar. Yanı sıra, Talim Terbiye Kurulu tarafından, tarihteki Türk büyüklerine ait resimler, Türk tarih ve kültürüne ait tabelalar, haritalar, eğitici, sanat değeri bulunan çalışmaların da bulundurulması önerilir. Tarihsel dokümanların yanı sıra, güncel olarak öğrencilerin hazırladıkları okul gazetesinin de öğrenci panolarına asılarak genellikle Atatürk panolarının hemen yanlarına asılması tercih edilir. Atatürk panolarının, öğrencilerin tümünün görebileceği bir yerde olmasının en büyük amacı, ülkemizin kurtarıcısı Mustafa Kemal Atatürk’ü, her gün okula girerken ve çıkarken öğrencilerin görebilmesi. Böylelikle öğrenci, Atatürk’ün hayatı, başarıları ve ilgili görsellere bakıp bilgi edinirken tüm bu bilgileri, daha çok çalışmak için motivasyon kaynağı olarak da hisseder. Her gün başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ü gören öğrenciler, tarih bilgisi ile altyapısı kurulan ulusal değerlerini, tıpkı Atatürk’ün dediği gibi, çok daha çalışkan olmak üzerine kurgulayabilir.

Atatürk panosunda kimi zaman değişiklikler yapılır. Bunlar yapılırken sürekli temizliğinin sağlanması önemlidir. Öğrenci, öğretmen ve diğer çalışanlar bu temizliğe dikkat ederler. Özellikle okul içindeki nöbetçi öğrenci ve öğretmenler, pano ve Atatürk köşesinin temizliğinin korunmasından da sorumludur. Okul girişlerinde, Atatürk köşeleri ve panolarının yanı sıra sınıf içlerinde de çocuklar ve sınıf öğretmenlerinin kurduğu Atatürk köşeleri ve panoları bulunur. Okul öncesi Atatürk panosu yanı sıra ilkokul, ortaokul Atatürk panosu da, öğrencilerin katkılarıyla hazırlanır. Sınıflarda ayırca hazırlanan İngilizce Atatürk panosu, matematik ve Atatürk panosu gibi derslere özel panolarda, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün derslere karşı olan sevgisi ve ilgisi anlatılarak öğrencilere rol model olması sağlanır.

Bir Atatürk Panosu Nasıl Olmalı?

Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından düzenlenmiş genelgeye göre Atatürk Köşesi, öğrencilerin Atatürk ve ilkeleriyle içten bağ kurmasını sağlayacak şekilde düzenlenmelidir. Aynı şekilde, Atatürk Panosu da Atatürk’ün hayatını, başarılarını ve devrimlerini anlatır nitelikte hazırlanmalıdır. Film şeridi Atatürk inkılapları panosu olarak da hazırlanabilir, böylelikle devrimlerin kronolojik olarak anlatımı da gerçekleştirilmiş olur. Kimi okullarda iç mekanda Atatürk köşesi hazırlanır ancak büst için uygun yer yoktur. Bu durumlarda genellikle Atatürk’ün hayatı ve Kurtuluş Savaşı’nın anlatıldığı pano örnekleri satın alınabilir ve kullanılabilir. Eğitim kurumlarında hazırlanan panolar, panonun hangi yaşa hitap ettiğine göre de değişir. Milli bayramlarda, Atatürk ile öğrencilerin kurdukları bağı daha da içselleştirebilmesi ve kişiselleştirebilmesi için, çocuklarla iletişimdeymiş gibi, onlarla söyleşiyormuş gibi hazırlanan, birebir panoları, Atatürk’ü kucaklamak isteyen çocuklar için çok sıcak mesajlar içerir. Bu birebir ölçüdeki panoların yardımı ile çocuklar Atatürk ile söyleşir, O’nunla konuşurmuş ya da O’nunla yan yana fotoğraf çektirirmiş gibi poz verebilir. Okul öncesi için hazırlanan Atatürk panoları, çocukların Ata’larını daha yakından görebilecekleri, genellikle daha çok resim barındıran görsellerden hazırlanır. Çocuklar kimi zaman ellerindeki çiçekleri ya da hazırladıkları hediyeleri birebir Atatürk’e vermek isterler. Bu durumda birebir boylardaki Atatürk panoları da çok kullanışlı olur. Tüm bu panolar hafta boyunca, Atatürk haftası okul panosu olarak sergilenerek, tüm öğrencilerin görmesi sağlanır. Bunun yanı sıra ilkokul sınıfındaki çocuklar tarafından hazırlanan panolarda kolay okunabilir şekilde yazılmış Atatürk sözleri, motive edicidir. Atatürk panolarında kullanılan Atatürk renkli posterleri de ilkokul çocukları için resmi, siyah beyaz posterlerden daha çok ilgi çeker. Böylelikle hem görsel olarak öğrenciye seslenen hem de kolay okunabilen görsellerle öğrenciye daha sağlıklı bir şekilde seslenilmiş olur.

Atatürk’ün devrimleri haricinde, hayatını da görsellerle anlatan Atatürk panosu zenginleştirilir. Panoların her sınıf seviyesine ve müfredata göre yenilenmesi, öğrencilere doğru şekilde seslenmesi açısından önemlidir. Ortaöğretim öğrencilerinde kullanılan objeler, ilköğretim sınıflarında kullanılan objelerden farklıdır. İlköğretim sınıflarındaki panolarda, yeni öğrenilen konular ve yeni edinilen bilgilere yönelik panolar hazırlanırken, ortaöğretimde genellikle daha sosyal, kültürel ve günün anlam - önemine yönelik Atatürk panoları hazırlanır.

Atatürk Panosunda Hangi Objeler Kullanılır?

Tüzük ve yönetmeliklerin söylemiş olduğu standartların yanı sıra okulların internet sitelerinde de Atatürk köşesi ve Atatürk panosuna ait sayfalar bulunur. Fiziki olarak okula girildiğinde Atatürk panosuyla karşılaşan öğrenci ve veliler, okul web sitesine girdikleri zaman da Atatürk panosuyla karşılaşırlar. Bu panolarda da, reel hayattaki panolarda olduğu gibi özel günler ve haftalarda yenilemeler yapılır. Bu köşelerde, çocuklar için eğitici ve öğretici oyunlar da bulunur. Özellikle çeşitli derslere göre hazırlanan panolarda, o ders ile ilgili bir görsel ya da bir obje bulunur. Atatürk panosunda çevre haftasında kullanılan objeler çevrecilikle ilgili olurken yerli malı haftasında, Anadolu’da yetişen ürünlerden örnekler, belki yapılan yemeklerden çeşitli tarifler de görülebilir. Ayrıca Atatürk’ün Anadolu çiftçisine verdiği önem, köylülerle konuşurken çekilen fotoğrafları da konularak pano zenginleştirilir.

Atatürk duvar panosu aynı zamanda okulda çeşitli dallarda başarı kazanmış öğrencilerin resimlerinin ya da madalyalarının bulunduğu şekilde de süslenebilir. Maçlarda kazanılan kupalar ya da madalyalar, korunaklı bir vitrinde saklanırken, öğrencilerin ödül alırken çektirdiği fotoğraflar ya da müsabaka esnasında çekilen fotoğraflar ile öğrenci ya da okul hakkında yayımlanmış gazete haberleri, röportajlar da Atatürk panosunda sergilenebilir. Bu her ne kadar ilgisiz gibi görünse de Atatürk’ün çocuklara inanmasının, gençlere verdiği değerin bir göstergesi olarak, panoya, çocukların başarılarının yanı sıra Atatürk’ün çocukları ve gençleri takdir eden sözleri eklenebilir. Böylelikle pano, atıl kalmaktan çıkarak, sürekli güncellenen ve öğrencilerin sürekli gözlemlediği daha aktif bir bilgi merkezi haline getirilebilir. Atatürk panosunun belirli bir tarafı daha aktif olarak kullanılırken, Atatürk’ün hayatının anlatıldığı ya da tarihsel süreçlerin yer aldığı bölümler her zaman sabit tutularak Atatürk panosunun, öğrencilerin başarıları ile iç içe olması sağlanır.

Kimi okullarda Atatürk panosu, el yapımı süslerle bezenir. Böylelikle öğrencilerin Atatürk ile içsel bağları kuvvetlenir. Atatürk makam panosu da müdür odası gibi daha üst düzey yöneticilerin odasını süsleyebilir. Böylelikle öğrenciler ve öğretmenlerle sürekli bir arada olan bir Atatürk imajı oluşturulmuş olur.

Atatürk Panosu Dekorasyon Çeşitleri

Okul giriş, koridor ve sınıflarında yapılabilecek ve her bölüme uyarlanabilecek şekilde yapılabilecek Atatürk panosu çeşitleri vardır. Atatürk panolarında amaçlanan, öğrencilerin ilgilerini Atatürk ve kendi ülkelerinin yakın tarihine çekmektir. Panoda yapılan değişiklikler, öğrencileri Atatürk ile ilgili bilgiler edinmeye ve bu bilgilerle detayları araştırmaya yöneltilir. Okullarda önemli gün ve haftalarda süslenen Atatürk köşesi sınıf panosu sürekli olarak, okulun vizyonuna ve misyonuna uygun şekilde bir sunum amacıyla özel bir dizaynla da kurgulanabilir. Okullar, çevre dostu olarak doğayı koruma misyonu üstlendi ise Atatürk panosu da çevreci temalarda hazırlanabilir. Bu yöntem ile çocuklara hem Atatürk sevgisi hem de çevre bilinci aşılanır. Yeşil dekorasyon ağırlıklı hazırlanan pano, aynı zamanda çevre bilincinin aşılandığı okul gazeteleri, okulun aldığı çevrecilik ödülleri ile pano çok daha etkin bir hale getirilir. Öğretmenler günü, yerli malı haftası, Çanakkale Zaferi kahramanlık günü, Yeşilay Haftası gibi özel günler ve haftalarda Atatürk panosunun da çevresi, Atatürk köşesinin etrafına yapıldığı gibi çeşitli resim, faaliyet ya da benzeri el emeği işlerle süslenerek daha da gösterişli hale getirilir.

Atatürk panoları, okul ve sınıflar için özel olarak tasarlanabildiği gibi şablon olarak kullanılan bir tane örnekten çoğaltılabilir. Her sınıf ve okul için özel olarak tasarlanabilen panoların yanı sıra, hazır satın alınabilecek panolar da vardır. Hazır satılan Atatürk köşelerinin yanı sıra Atatürk’ün hayat öyküsünün kronolojik olarak yer aldığı görselli afişler ve diğer dokümanlar bulunur. Panoya eklenen bayrak, duvardaki Türk büyükleri görselleri ile zenginleştirilen Atatürk köşesi ve panosu, öğrencilere Gençliğe Hitabe’yi de belletir. Öğrenciler, okullarda yer alan Atatürk panoları ile kendi bireysel geleceklerini belirler, Atatürk ilke ve devrimleri hakkında bilgiler, O’nun sözleriyle geleceğe daha umutla bakarlar. Talim Terbiye Kurulu’nun yönetmeliklerine göre iç mekanlarda oluşturulan Atatürk panolarında gerekli olan objelerin yanı sıra, Bayrak Kanunu’na uygun şekilde asılan ya da göndere çekilen bayraklarla tüm Atatürk köşesi tamamlanmış olur.

Atatürk büstü, Atatürk panosunda zorunlu olmamakla birlikte, Atatürk Köşesi okul panosu için tercih edilen bir objedir. Okul içinde zorunlu olmamakla birlikte görsel olarak güç verir. Ancak okul bahçelerinde zorunlu tutulur. İstiklal Marşı törenleri, pazartesi sabah okulda eğitim başlamadan önce ve cuma akşamları okulda eğitim bittikten sonra yapılır. Hava şartları elvermediği zamanlarda tören okul içindeki Atatürk köşesinde yapılır. Bu köşenin hemen yanında bulunan ve tüm okulun katkıda bulunduğu Atatürk panosu da törendeki öğrencilere görsel zenginlik katar.

Atatürk Panosu Özellikleri

Atatürk köşesi ve Atatürk panosu çeşitlerinde kanvas malzemeden yapılmış tablolar da kullanılır. Pamuklu kanvas bezine yüksek kaliteli baskı teknikleri kullanılır. Çerçevesiz olarak, gergi tekniği ile hazırlanan kanvas tablolar olduğu gibi çerçeveli olan tablolar da vardır. Kanvas tablolar, direkt olarak güneş ışığı altında kalmadıkları süre boyunca renklerini ve canlılıklarını korurlar. Kanvas malzemelerde kullanılan boyalar zararlı madde içermez, su bazlıdır ve bu tablolar, buharlaşan toksik maddeler ile üretilmez. Tablo, yüzey koruyucularla sağlamlaştırılır ve böylelikle hem renk, hem desenler daha da dayanıklı hale getirilir. Herhangi bir çiziğe maruz kalsa bile dayanıklılığını koruyabilir.

Atatürk panosu materyalleri arasında en sık kullanılan ürünlerden birisi de metal çerçeveli tablolardır. Bu tablolar genellikle sınıf içlerinde kullanılır. Sol tarafta on kıtadan oluşan İstiklal Marşı ve altında marşın şairi Mehmet Akif Ersoy imzası ile, ortada M. Kemal Atatürk’ün genellikle kalpaklı ya da gençliğe gülümseyen bir resmi bulunur. Resmin altında “Mustafa Kemal Atatürk, - ” yazısı vardır. Sağ taraftaki çerçevede ise Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi ve altında tarih ile Atatürk’ün imzası yer alır. Sınıflardaki Atatürk köşeleri için bu tablolar standardize edilmiş olsa da panolarda da aynı standartlar aranmaz. Genellikle Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi ve İstiklal Marşı bir öğrencinin el yazısı ile panoya asılabilir ve diğer öğrenciler, kendi okul seviyelerine göre çeşitli etkinlikler yaparak ya da bilgiler yazarak panoda paylaşabilirler. Atatürk panosunda, duvara yapışan stickerlar da kullanılır. Sınıfta kullanıldığı gibi, özel tasarım bir ışıklandırmayla hazırlanan Atatürk köşesi ve panosu, magnet ya da yapışkanlı stickerlar ile okulun girişindeki duvarda çok şık durur. Atatürk’ün portresinin hemen altında hayatının yer aldığı şablon stickerların tamamı öğrencilerin sağlığına zararlı olmayan maddelerden üretilir. Stickerlar kolaylıkla temizlenebilir, yüksek baskı tekniği ile istenilen efekt duvarda gösterilebilir. Bu, Büyük Taarruz’un gerçekleştiği sahne ya da Atatürk’ün atı ile silüetinin olduğu görsel olabilir. Atatürk Köşesi’nden farklı olarak Atatürk Panosu’nda, okul kurallarına uygunluk taşıyan tüm Atatürk görselleri kullanılabilir. Aynı üçlü Atatürk panosu modeli, okulun girişinde de kullanılabilir.

Stickerların üretiminde folyo sticker kullanılır. Panoların çok daha şık olması için özel olarak hazırlatmak isterseniz de kaliteli tasarımların, büyük makinelerde çıktıları alınabilir. Bunun için folyo sticker haricinde foreks görsel tablo ya da branda çeşitlerinden istenileni denemek mümkün. Folyo stickerlar yapışkanlı, folyo içerikli ve esnek, bu nedenle kaplanacağı yere göre genişletilirken, özellikle portre çalışmalarında, oranların değiştirilmemesi, görselin estetiği ve standardizasyonu açısından önem taşır. İsteğe göre 3 ya da 5 milimetre kalınlığındaki malzeme üzerine yazdırılan görseller, arka kısımda, duvar girinti çıkıntılarını minimize etmek için çift bant malzemesi kullanılarak satılır. Bu malzemelere vinil branda adı da verilir.

Konu ya da haftaya uygun ya da genel Atatürk portrelerinde kullanabileceğiniz tüm aksesuarlar, avantajlı Atatürk resimli makam panosu veya Atatürk panosu fiyatları için Trendyol’un zengin ürünlerine göz atın, ödeme avantajlarından hemen yararlanın.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası