itü sıralama / Biyomühendislik Bölümü (4 Yıllık) Başarı Sıralamaları ve Taban Puanları

Itü Sıralama

itü sıralama

Biyomühendislik Bölümü (4 Yıllık)

ABDULLAH GÜL ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce)SAY65+2318,43259785ADANA ALPARSLAN TÜRKEŞ BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce)SAY30+1301,22BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY30+1306,34BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY50+2321,16256662ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY50+2314,56271646EGE ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY70+2100017FIRAT ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY20+1GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce)SAY50+2414,6399651İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY40+1387,39129296İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce) (Ücretli)SAY20327,4311112 TLİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜBiyomühendislik (İngilizce)SAY50+2436,4581477KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY20+1300,61MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce)SAY55+2315,61279252MARMARA ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce)SAY70+2418,7794183MARMARA ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce KKTC Uyruklu)SAY1412,0975927ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce) (Burslu)SAY3416,6995549ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce) (%50 İndirimli)SAY17299,1137157 TLYAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce) (Burslu)SAY5YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce) (%50 İndirimli)SAY5YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİBiyomühendislikSAY70+2425,8290344YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİBiyomühendislik (İngilizce)SAY60+2438,5076044

İstanbul Teknik Üniversitesi Bölüm Sıralamaları

İstanbul Teknik Üniversitesi, 13 fakülte, 1 Konservatuvar ve 13 UOLP programı olmak üzere toplam 99 lisans programını bünyesinde bulunduruyor. 

Sıralama ve kontenjan bilgileri 2020 yılına göre YÖK ATLAS’dan alınmıştır.

 

1)Bilgisayar Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 2454

Kontenjan: 113

İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Bilgisayar Mühendisliği eğitimi, 1980 yılında Elektrik-Elektronik Fakültesi bünyesinde kurulan Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü ile başlamıştır. Çağın gereklerine daha uygun bir eğitim verebilmek amacıyla, 1997 yılında Bilgisayar Mühendisliği aynı fakültenin bir bölümü olarak yeniden yapılanmıştır. 2010 yılında Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi’nin kurulmasıyla ilgili program ve bölümler yeni fakülteye aktarılmıştır.

 

2)Cevher Hazırlama Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 146.447

Kontenjan: 62

Zonguldak’taki kesintili uygulamalar bir yana bırakılırsa, yurdumuzda düzenli madencilik eğitimi ilk kez 1953 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi’ne bağlı Maden Fakültesi’nin kuruluşu ile başlamıştır.  Bu eğitimin başlatılmasında, çoğunluğu Almanya’da eğitim görmüş Türk ve Alman öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri yönlendirici olarak görev almışlardır.  Böylece, Aachen, Clausthal, Freiberg gibi ünlü madencilik okullarındaki uygulamalara benzer olarak Cevher Hazırlama ve Metalurji, Maden Mühendisliği programı içinde yer almıştır.  1964 yılında, Metalurji’nin ayrı bir bölüm haline gelmesiyle Cevher Hazırlama, İ.T.Ü. Maden Fakültesi’nde olduğu gibi, çeşitli üniversitelerin Mühendislik Fakültelerinde kurulan Maden bölümlerinin bünyelerinde Kürsü veya Anabilim Dalı şeklinde yer almıştır. Bilim ve teknolojinin hızla ilerlemesi sonucu, endüstrinin hammadde gereksinimi de hızla artmakta ve çeşitlenmektedir.  Yüksek öğrenim kurumlarında konuyla ilgili geleceğin, hatta günümüzün gereksinimini karşılamak amacı ile İ.T.Ü. Maden Fakültesi bünyesinde, yurt dışındaki “Minerals Engineering” bölümleri eşdeğerinde bir “Cevher Hazırlama Mühendisliği” bölümünün açılması kararlaştırılmıştır. Yükseköğretim Kurulu’nca 19.03.2007 tarihinde uygun bulunarak, “Cevher Hazırlama Mühendisliği” bölümü açılmıştır.

 

3)Çevre Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 82.558

Kontenjan: 72

Bölüm, 1982 yılında İnşaat Fakültesi’nin diğer böümleriyle birlikte Ayazağa Yerleşkesine taşınmıştır. Bölümümüz 1989-1990 Akademik Yılı’nın başında, üniversitemiz ile koordineli olarak, İngilizce Destekli Eğitime (ESE) geçmiştir. Bu program, lisans öğrencilerinin seçmeli derslerden bir kısmını İngilizce olarak alabilmelerine olanak sağlamaktaydı. 1997-1998 Akademik Yılı’nda ise iki dilde zorunlu eğitime başlanmıştır. Bölümümüz ayrıca, İTÜ’nün 9 farklı lisans programı ile Çift Anadal Programı (ÇAP) yürütmekte; böylece başarılı öğrenciler aynı zamanda ikinci bir anadalda lisans diploması alma fırsatı bulmaktadır. Bölümümüz Erasmus değişim programına ilk olarak 2004-2005 Akademik Yılı’nda öğrenci göndermiştir. Bu program kapsamında öğrencilerimiz, üniversitemiz ile ikili anlaşma yapan Avrupa Birliği ülkelerindeki üniversitelerin çevre mühendisliği bölümlerinde bir veya iki dönem okuma fırsatı bulmaktadır. İTÜ, kalite güvence stratejisine uygun olarak, 2000’li yılların başında mühendislik lisans programlarının akreditasyon çalışmalarını başlatmıştır. Bu sürece dahil olan Çevre Mühendisliği Lisans Programı ABET 2000EC Substantial Equivalency sürecini başarıyla tamamlamıştır. Mevcut durumda, İTÜ Çevre Mühendisliği Lisans Programı ABET Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (ECA) tarafından akredite edilmiş bulunmaktadır

 

4)Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 81.164

Kontenjan: 98

Türk Deniz Taşımacılığının üst düzey insan gücü gereksinimini karşılamaya yönelik ilk eğitim-öğretim kurumu olan bugünkü İTÜ Denizcilik Fakültesi, 5 Aralık 1884 tarihinde İstanbul/Heybeliada’da bulunan Deniz Harp Okulu’nun özel bir bölümü biçiminde yatılı olarak “Leyli Tüccar Kaptan Mektebi” adı ile açılmıştı.1908 yılı mezunlarını verdikten sonra kapatılan bu kuruluş, 1909 yılında Çarkçıbaşı Hamit Naci Özdeş tarafından yeniden açıldı. 1930 yılında yatılı duruma getirilen okul, 1934 yılında “Yüksek Deniz Ticaret Mektebi” adını aldı.1939 yılında Ulaştırma Bakanlığı’na bağlanan Yüksek Deniz Ticaret Mektebi’nin Lise Bölümleri 1945 yılında kapatıldı. 3 Haziran 1946 gün 4915 sayılı Yasa ile adı “Yüksek Denizcilik Okulu” olarak değiştirilip yeniden düzenlenerek, yine Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı, 4’er yıl süreli Güverte ve Makine Bölümlerinden oluşan yüksek öğretim kurumuna dönüştürüldü. 18 Ağustos 1981 gün ve 2507 sayılı yasa ile Deniz Kuvvetleri Komutanlığı içine alınıp, şu anda bulunduğu İstanbul-Tuzla’ya taşınarak, adı “Denizcilik Yüksek Okulu” olarak değiştirildi ve eğitim-öğretim yapısı yeniden düzenlendi.3 Temmuz 1992 gün ve 2809 sayılı yasa ile de İTÜ Denizcilik Fakültesi kuruldu.

 

5)Ekonomi

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 4622

Kontenjan: 62

Ekonomi Bölümü, İTÜ’nün 240 yıllık endüstri ve teknik uzmanlığının mikro ve makro ekonomik politikaların yapılandırılmasına aktarımında önemli bir rol oynar. Bu amaca ulaşmak için Bölümümüz, İTÜ’nün temel bilim ve mühendislik bölümleriyle birlikte düzenlediği ortak çalıştaylar, seminerler ve projelerle, eğitim ve araştırma faaliyetlerinde çok-disiplinli bir yaklaşım izlemektedir. Bölüm öğretim üyelerinin uzmanlık alanları da buna paralellik göstermekte ve Eğitim Ekonomisi, Endüstri Organizasyonu, Enerji Ekonomisi, Sağlık Ekonomisi, Uluslararası Ticaret ve Kalkınma Ekonomisi gibi konuları içermektedir.

 

6)Elektrik Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 19.823(T) – 15.131(İ)

Kontenjan: 98 (T) – 52(İ)

1926 yılında İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi’nde oluşturulan Makine-Elektrik Enstitüsü’nün 1933 yılında Yüksek Mühendis Mektebi’ne, bugünkü İstanbul Teknik Üniversitesi’ne Elektro-Mekanik Şubesi olarak bağlanmış ve 1 yıl sonra eğitime başlamıştır. 1935 yılında Muhabere Şubesi’nin açılmasından sonra, 1937 yılında Elektro-Mekanik Şubesi’nin Elektrik Kısmı ile Muhabere Şubesi birleştirilerek Elektrik-Muhabere Şubesi oluşturulmuş ve 1938 de Elektrik Şubesi adını almıştır.1982 yılında yeni Yüksek Öğretim Kanunu’nun (YÖK) çıkmasıyla, İTÜ Elektrik Fakültesi (Elektrik Mühendisliği ve Elektronik Mühendisliği programları) ile İTÜ Maçka Elektrik Fakültesi’nin (Elektrik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği ile Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği bölümleri) birleştirilmesiyle Elektrik-Elektronik Fakültesi oluşturulmuştur.

 

7)Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 6872 (T) – 3785 (İ)

Kontenjan: 113 (T) – 62(İ)

İTÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği tarihçesi 1934-1935 yıllarına uzanır. Bugünkü İTÜ Elektrik-Elektronik Fakültesi’nin ilk çekirdeği, İstanbul Üniversitesi’nin (o günkü ismi ile Darülfünun’un) Fen Fakültesi’nde 1926 senesinde kurulmuş olan Elektro-Mekanik Enstitüsü’dür. 2001 yılında Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü lisans programlarında yeniden yapılanmaya gidilip, 2010 yılına kadar “Elektronik Mühendisliği” ve “Telekomünikasyon Mühendisliği” unvanları verilen lisans programlarıyla öğrenci alınır.

İTÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü, yetiştirdiği “Elektronik ve Haberleşme”, “Elektronik” ve “Telekomünikasyon” Mühendislerinin kamuda ve özel sektörde, akademide ve endüstride, Türkiye’de ve Dünya’da geçmişten bugüne devam eden başarılarıyla öğretim ve araştırma adına üstlendiği öncü rolü ve yüklendiği özgörevini (misyonu) pek çok ilke imza atarak özgürüşü (vizyonu) doğrultusunda başarıyla sürdürmeye devam etmektedir.

 

8)Endüstri Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 9160 (T) – 5756 (İ)

Kontenjan: 82 (T) – 62 (İ)

Bölümün kökleri Prof. Faruk Akün’ün 1949 yılında Takım Tezgahları Kürsüsü’ne atanması ve bu kürsü kapsamında Fabrika Organizasyonu dersini vermesine dayanır. Daha sonra Makine Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü’nde Prodüksiyon opsiyonunun kurulması Bölüm’ün kurulmasındaki önemli kilometre taşını oluşturmaktadır.1982 yılında 2547 sayılı YÖK kanunu çıkana kadar Sanayi Mühendisliği Bölümü, Makine Fakültesi’nin bünyesinde lisans ve yüksek lisans eğitimleri vermeye devam etmiştir. Bu kanunun çıkmasıyla birlikte fakültelerin yeniden organize olması durumu ortaya çıkmıştır. Bu tarihte, İşletme Mühendisliği Fakültesinin adı İşletme Fakültesi olarak değiştirilerek, İşletme Bölümü ve Endüstri Mühendisliği Bölümü (eski Sanayi Mühendisliği Bölümü) bu fakültenin çatısı altında eğitim vermeye başlamıştır.

 

9)Endüstri Ürünleri Tasarımı

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 53.169                                                                           

Kontenjan: 62

Endüstriyel tasarım, ürünlerin işlevsel ve biçimsel olarak tanımlanmasına yönelik endüstriyel bir disiplin ve stratejik bir rekabet unsuru olduğu kadar, aynı zamanda çağımız toplumunun maddi kültürünün gelişimine katkıda bulunan yaratıcı bir meslek olarak tanımlanabilir.

Endüstriyel tasarım İTÜ’de yeni ürün geliştirme kapsamında ele alınır. Ürün tasarımı ve geliştirme, kullanıcı gereksinimlerini temel alarak, endüstrinin gereksinimlerini karşılayan disiplinlerarası bir firma etkinliğidir. Endüstriyel tasarım ise bu etkinlik içerisinde yer alan asli unsurlardan birisidir.

 

10) Fizik Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 46.985

Kontenjan: 62

Başlangıçta Temel Bilimler Fakültesi içinde yer alan Fizik Kürsüleri, 1982 sonrası Fen Edebiyat Fakültesi içinde Fizik Mühendisliği Bölümü olarak yeniden örgütlenmişlerdir. Fizik Mühendisliği derecesi veren bölümümüz, az sayıda öğretim üyesi kadrosu ile ilk mezunlarını vermiş, zamanla hem lisans ve lisansüstü programlarını hemde araştırma laboratuvarlarını geliştirerek çok sayıda öğretim üye ve yardımcılarının da katılımıyla bugünkü düzeyine erişmiştir.

1997 – 1998 Akademik yılından itibaren Üniversitemizde oluşturulan yeniden yapılanma içinde ve %30 İngilizce kapsamında Fizik Mühendisliği yeni ders programını hazırlamıştır.

 

11) Gemi İnşaat ve Gemi Makineleri Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 40.929

Kontenjan: 62

Türkiye’de gemi inşaatı eğitiminin başlangıcı İTÜ’nün tarihi ile bağlantılı olup, donanmanın vasıflı subay ihtiyacını karşılamak üzere 1734’de padişah I. Mahmut ’un Toptaşı’nda “Humbarhane ve Mühendishane” isimli okulu kurduğu tarihe kadar uzanmaktadır.Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü alanında Türkiye‘de önder konumda olup; her türlü sualtı ve su üstü aracının dizaynı, hidrodinamiği, yapısal analizi, hidrostatik ve stabilite analizi, yaralanma ve denize indirme hesapları, pervane dizaynı ve gemi makine sistemleri dizaynı alanlarında faaliyet göstermektedir. Ayrıca dünyadaki Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliğinde önde gelen lider üniversiteler ile uluslararası işbirliği anlaşmaları olan, öğrenci odaklı, uluslararası akreditasyona (ABET) sahip, Avrupa Birliği projelerinde faal olarak çalışan ve ülkemizin sivil ve askeri (Savunma Sanayi) sektörlerine hizmet veren bir bölümdür.

 

12) Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 71.116

Kontenjan: 82

İTÜDF, İTÜ’nün Fakülteleri arasında en gençlerinden olup 1992 yılında kurulmuştur. Denizcilik Fakültesi 1884 yılında kurulan Yüksek Denizcilik Okulu’nun (YDO) devamıdır. Tuzla’da Marmara Denizine 400 m kıyısı bulunan 70.000 m2 lik yerleşim alanı üzerinde, 52 bağımsız binada eğitimini lisans/yüksek lisans/doktora düzeylerinde sürdürmektedir. Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü’nde 1 yıllık İngilizce Hazırlık ve 4 yıllık lisans eğitimini takiben mezunlar İTÜ Denizcilik Fakültesi Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Lisans Diplomasını alırlar. Gemiadamları Yönetmeliği’ne göre Gemiadamları Sınav Merkezi tarafından yapılan ehliyet sınavında başarılı olanlar Uzakyol Vardiya Mühendisliği ehliyetini alamaya hak kazanırlar. Türk bayraklı ve yabancı bayraklı gemilerde Uzakyol Vardiya Mühendisi (3. Mühendis) olarak çalışmaya başlarlar. İdare tarafından belirlenen hizmet süreleri bitiminde sınavla 2. Mühendis ve sonrasında da Başmühendis ehliyetine sahip olurlar.

Öğrenciler, uygulamalı eğitimlerini M/V SİSMİK-1 eğitim/laboratuvar gemisi, Makine Dairesi Simülatörü, Yangın Eğitim Merkezi, Eğitim Havuzu ve Laboratuvarlarda yaparlar. 6. yarıyıl öğrencilerin Türk ya da yabancı bayraklı gemilerde açık deniz eğitimi için ayrılmıştır. İTÜ Denizcilik Fakültesi, Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü’ne her yıl 55 öğrenci alınmaktadır. Eğitim üniformalı olarak gerçekleştirilir.

 

13) Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 82.553

Kontenjan: 72

Farklı mühendislik disiplinlerini içine alan Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği Bölümü, her türlü açık deniz yapısı, sondaj gemisi, petrol platformu ve diğer yüzer deniz araçlarının tasarımı, geliştirilmesi konularının yanı sıra fiziksel oşinografi, deniz kirliliği ve sualtı akustiği konularında da lisans, lisansüstü ve doktora seviyesinde eğitim-öğretim sunmaktadır. Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği Bölümü öğrenime 1982-83 ders yılında Lisansüstü, 1983-84 yıllarında da Lisans seviyesinde öğrenci kabul ederek başlamıştır. Bölümümüzde lisans seviyesinde verilen eğitime ek olarak Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği ve Açık Deniz Mühendisliği (Offshore Engineering) konularında iki yüksek lisans programı mevcuttur.

 

14) Geomatik Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 98.627 (T) – 84.109 (İ)

Kontenjan: 72 (T) – 62 (İ)

İstanbul Teknik Üniversitesi, İnşaat Fakültesinin üç bölümünden biri olarak 1969 yılında kurulan Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Bölümü, 2009 yılında GEOMATİK MÜHENDİSLİĞİ ismini almıştır.Uluslararası meslek kamu oyunda bu iş alanı için meslek adı olarak yaygın bir kabul gören GEOMATİK, yer yuvarı ve yer yüzü ile ilgili konum bilgilerinin üretiminden kullanılmasına etkin bir iş akışını oluşturmanın bilimi ve teknolojileri bütünüdür. Geomatik Mühendisliği, arazi yönetimi kapsamında kadastro, taşınmaz mal değerleme ve geliştirilmesi kavramları ve bunlara bağlı arazi/kent bilgi sistemi düzenlemelerini de içermektedir.

 

15)  Gıda Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 62.244

Kontenjan: 72

stanbul Teknik Üniversitesi’nde Gıda Mühendisliği Bölümü kuruluş çalışmaları, 1987 yılında Kimya Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. İhsan ÇATALTAŞ tarafından başlatılmış olup, ilk öğrencilerini 1990-1991 öğretim yılında alarak Kimya-Metalurji Fakültesi bünyesinde faaliyete geçmiştir.   1995 yılından bu yana her yıl lisans programımıza yaklaşık 30 yeni öğrenci alınırken, 2004 yılında bölüm kontenjanı 40 ve 2008 yılında 50 olmuştur.  

 

16) İç Mimarlık

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 67.604

Kontenjan: 62

2002-2003 öğretim yılında eğitime başlayan ve ilk mezunlarını Haziran 2006’da veren İTÜ İç Mimarlık Bölümü’nde, iç mimarlık eğitiminde farklı disiplinler arasında işbirliğine öncelik veren bütünsel bir yaklaşım benimsenmiştir. Programın başlıca amacı iç mimarlık eğitiminin temelinin tasarım eğitimiyle atılması ve daha sonra iç mekan ölçeğine odaklanmasıdır. Bu sebeple eğitim programının ilk üç döneminde İTÜ Mimarlık Fakültesi Temel Eğitim Stüdyosu (TES) çerçevesinde İç Mimarlık öğrencileri fakültemizin Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Endüstri Ürünleri Tasarımı ve Şehir ve Bölge Planlama bölümleri ile ortak yürütülen bir eğitim sürecinde tüm Mimarlık Fakültesi öğrencileriyle bir arada eğitim almaktadır.

 

17) İnşaat Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 59.396 (T) – 38.768 (T)

Kontenjan: 195 (T) – 62 (İ)

Türkiye’de mühendisliğin tarihi, Gazi Hasan Paşa’nın ve Baron de Tott’un teklifi ile III. Mustafa’nın 1773 yılında gemi inşaat mühendisleri yetiştiren Mühendishane-i Bahri-i-Hümayun’u açmasıyla başlar. Yine Türkiye’de inşaat mühendisliğinin tarihi İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nün tarihi ile aynıdır. Bu tarih 1795 yılında tarafından çok ileri bir kanunname ile kurulan ‘Mühendishane-i Berr-i Humayun’ ile başlar. Bugünkü anlamda sivil inşaat mühendislik eğitimine ise 1883 yılında ‘Hendese-i Mülkiye’nin kurulmasıyla geçilir. Hendese’i Mülkiye’den yetişen genç mühendisler ülkede birçok yol ve köprünün yapımına imza attılar. 1909 yılında okul Nafia Vekaleti’ne (Bayındırlık Bakanlığı) bağlanarak Mühendis Mekteb-i Alisi adını aldı. Bu devrede okulun hocaları arasına 1916 yılında ünlü Prof.Dr. Philip Focheimer ile yine dünyaca meşhur zemin mekaniği kurucusu Prof. Dr. Karl Von Terzaghi katılmış ve Zemin Mekaniği bilim dalı İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde kurulmuştur. 1928 yılında Mühendis Mekteb-i Alisi Yüksek Mühendis Mektebi, 1941’de Yüksek Mühendis Okulu adını almıştır. 1944 yılında adı İstanbul Teknik Üniversitesi’ne dönüşmüştür. Bu aşamada İTÜ, İnşaat, Mimarlık, Makine ve Elektrik Fakülteleri olmak üzere dört fakülteden oluşmuştur.

 

18) İşletme Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 15.419

Kontenjan: 113

 İşletme Mühendisliği Bölümü 1977 yılında, o dönemde İTÜ Temel Bilimler Fakültesi’nde bulunan İktisadi Gelişme ve Genel İktisat kürsülerinde görev yapan iktisatçı ve hukukçu hocaların insiyatifiyle kurulmuştur. 1910 yılında iktisat müderrisi olarak o zamanki adı Yüksek Mühendis Mektebi olan İTÜ’de iktisat dersleri vermeye başlayan eski bakan Mehmet Tevfik Hamdi Biren’in yanında yetişen Prof. Dr. Reşat Nalbandoğlu ve sonrasında onu takip eden Prof. Dr. Zeyyat Hatipoğlu’nun girişimleriyle önce fakülte olarak kurulan bölüm, 1982′de gerçekleştirilen yüksek öğretim sistemi değişikliğiyle İşletme Fakültesi’nin çatısı altında faaliyetlerini sürdürmüştür.

O tarihten günümüze, İşletme Mühendisliği Bölümü öğrencilere sunduğu lisans, yükseklisans ve doktora programlarını çeşitlendirerek ve kurduğu çeşitli araştırma birimleriyle araştırmayı destekleyerek kendini geliştirmeye devam etmektedir.

 

19) Jeofizik Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 140.986

Kontenjan: 62

1952 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı “Sismoloji Enstitüsü” ve “Hidrojeoloji Enstitüsü” kuruldu. 1953 yılında kurulan Maden Fakültesi’nde Maden Yüksek Mühendisliği öğrenimi için modern maden arama yöntemlerinin öğretimi amacıyla Prof.Dr. Kazım ERGİN’in tarafından “Uygulamalı Jeofizik” dersi verilmeye başlandı ve Maden Fakültesi’nin “Jeofizik Kürsüsü” kuruldu. 1961 yılında Jeoloji ve Petrol Mühendisliği öğretmenlerinin başlamasıyla “Sismoloji”, “Katı Yer Fiziği” ve “Kuyu Logları” gibi derslerin lisans programına eklenmesiyle okutulan jeofizik dersinin sayısı artmıştır. Jeofizik Kürsüsü’nün geçen zaman içinde gelişen öğretim kadrosu ve fiziksel olanaklarının gerekli ön koşulları sağladığına karar verilmesiyle 1974 yılında Maçka Maden Fakültesinde “Jeofizik Mühendisliği Bölümü” kurulmuştur. Bölüm, ilk lisans diplomasını 1978 yılında, ilk yüksek lisans diplomasını 1980 yılında vermiştir.

 

20) Jeoloji Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 121.939

Kontenjan: 62

İstanbul Teknik Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü, en yüksek kalitede öğrenci temelli bir eğitim-araştırma programını hedeflemiştir. Bölüm bünyesinde 273 lisans, 36 yüksek lisans ve 12 doktora öğrencisi öğrenimlerine devam etmektedir. Bölümümüz  çok çeşitli araştırma konularında uzmanlaşmış 33 öğretim üyesi ve 21 öğretim yardımcısı kadrosu ile Türkiye’nin en büyük Jeoloji Mühendisliği Bölümlerinden birini oluşturur. Ayrıca, bu geniş kadronun yanı sıra bölüm bünyesinde bulunan bütün laboratuvarlar 2009 yılı içerisinde yenilenerek modernize edilmiştir. 

2004 yılı içerisinde ABET akreditasyonu alan lisans programına sahip bölümümüz bünyesinde her sene çok farklı konular ile ilgili seminerler ve toplantılar düzenlenmektedir. Dünyanın dört bir yanından gelen konularında uzman bilim adamları ve araştırmacılar bu etkinlikler kapsamında seminerler ve dersler vermekte, bölüm elemanları ile işbirliği gerçekleştirmektedirler. Bölüm mensuplarımızın tamamı kendi dallarında uluslararası üniversiteler ve enstitülerle iiişki içerisinde olup, çok sayıda ortak proje ve araştırmada işbirliği gerçekleştirmektedirler. Ayrıca, Üniversitemizin, Erasmus programı gibi anlaşmalı olduğu değişim programları sayesinde çok sayıda öğrencimiz yurt dışı üniversitelerine misafir öğrenci olarak gidebilmektedir.

21) Kimya

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 76.959

Kontenjan: 72

Kimya Bölümü, İstanbul Teknik Üniversitesi’nin Kimya Mühendisliği eğitimi  ile başlayan süreç içerisinde ortaya çıkmış bir bölümdür. İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Kimya Mühendisliği 4 yıllık lisans programı şeklinde 1958 yılında İTÜ Teknik Okulu, Kimya Şubesi’nde başlamış ve ilk Kimya Mühendisi ünvanlı mezunlarını 1962 yılında vermiştir. Prof. Dr. Nami Serdaroğlu tarafından kurulan bu şube, 1973 yılında yapılan değişiklikle İTÜ Mühendislik-Mimarlık Fakültesi (İTÜ- MMF) Kimya  Mühendisliği Bölümüne dönüşmüştür. Kimya Fakültesi olarak kurulması ise  1963 Yılında 333 sayılı yasa ile gerçekleşmiş ve İTÜ’nün 6. Fakültesi olarak olarak Maçka kampüsünde kurulmuştur.  Kimya Fakültesi; Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya, Fiziksel Kimya, Sınai Kimya ve Kimya Mühendisliği Esasları olmak üzere 6 kürsüden oluşmaktaydı. 1963-1969 yılları arasında Kimya Mühendisliğinde yüksek lisansa eşdeğer 5 yıllık program uygulanmıştır.  1969 Yılından itibaren , 4 yıllık lisans ve 2 yıllık yüksek lisanstan oluşan ikili sisteme geçilmiştir. 1982 yılında, Kimya Fakültesi bünyesindeki Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya, Fiziksel Kimya ve İTÜ MMF Kimya Mühendisliği Bölümündeki ilgili birimler bir araya getirilerek Ayazağa Kampüsünde, şimdi Fen Edebiyat Fakültesi olan Temel Bilimler binasında Kimya Bölümü kurulmuştur.

 

22) Kimya Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 32.180

Kontenjan: 82

Kimya Mühendisliği Bölümü, İstanbul Teknik Üniversitesinin 1773 den gelen uzun geçmişi düşünüldüğünde yeni sayılabilecek bölümlerden birisidir. İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Kimya Mühendisliği eğitimi, 4 yıllık lisans programı şeklinde 1958 yılında İTÜ Teknik Okulu Kimya Şubesinde başlamış ve ilk kimya mühendisi ünvanlı mezunlarını 1962 yılında vermiştir. Prof.Dr. Nami Serdaroğlu tarafından kurulan bu şube, 1973 yılında yapılan değişiklikle İTÜ Mühendislik-Mimarlık Fakültesi (İTÜ MMF) Kimya Bölümüne dönüşmüştür. 1963 yılında 333 sayılı yasa ile İTÜ’nün 6. Fakültesi olarak Kimya Fakültesi kurulmuştur.1982 yılında, Kimya Fakültesi bünyesindeki Sınai Kimya ve Kimya Mühendisliği Esasları kürsüleri ve İTÜ MMF Kimya Mühendisliği Bölümü bir araya getirilerek yeni kurulan Kimya Metalurji Fakültesi içerisindeki Kimya Mühendisliği Bölümü oluşturulmuştur. Kimya Fakültesinin diğer 4 kürsüsü ise Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümünü oluşturmuştur. Kimya Mühendisliği Bölümü ilk kuruluş sırasında Temel İşlemler, Proses ve Reaktör Tasarımı ve Kimyasal Teknolojiler olmak üzere üç Anabilim Dalı olarak yapılanmıştır. 1990 yılında bu yapıya Termodinamik ve Enerji Teknolojisi Anabilim Dalı eklenmiştir. 2003 yılında, Kimya Mühendisliği Bölümündeki tüm Anabilim Dalları kaldırılarak Kimya Mühendisliği adı altında tek bir Anabilim Dalı haline getirilmiştir.

 

23) Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 72 (T) – 52 (İ)

Kontenjan: 12.769 (T) – 9676 (İ)

İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi, Kontrol Mühendisliği Lisans Eğitimi’ne, 1982 yılında kurulmuş olan “Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü” bünyesinde verilen mühendislik programı ile başlanmıştır. Ülkemizde Kontrol Mühendisliği eğitimi veren bu tek program, günümüze kadar da otomasyon çağında modern endüstrinin ihtiyacı olan kontrol ve sistem mühendislerini yetiştirmiştir.Kontrol Mühendisliği alanında son yıllarda hızla artan kuramsal ve teknolojik gelişmeler bu önemli mühendislik öğretiminin bağımsız bir program çerçevesinde verilmesini zorunlu kılmıştır. Çağdaş ülkelerdeki akademik gelişme ve uygulamalara paralel olarak, Üniversitemiz Elektrik Mühendisliği Bölümü bünyesinde Kontrol Mühendisliği Programı’nı açmış ve 2001-2002 yılında öğrenci almaya başlamıştır.2007-2008 akademik döneminde Yükseköğretim Kurulu tarafından İTÜ Elektrik Elektronik Fakültesinde dördüncü bölüm olarak Kontrol Mühendisliği Bölümü kurulmasına karar verilmiştir.

 

24) Maden Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 111.139

Kontenjan: 62

İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Maden Mühendisliği eğitimi, Fakültenin kurulusu olan 1 Mart 1953 tarihinde başlamıştır. Üniversitenin beşinci fakültesi olarak Taşkışla binasının kısıtlı bir hacminde eğitim hayatına adım atan Fakültenin hedefi Maden Yüksek Mühendisi yetiştirmektir. İlk yıllarda Öğretim Elemanı kadrosu çok sınırlıdır; ilk iki yıl temel bilimler ve genel mühendislik dersleri, İnşaat, Makine ve Elektrik Fakülteleri ile birlikte yürütülmüştür. Daha sonraki yıllarda jeoloji bazlı öğretim üyeleri yanında kamu ve özel sektörden gelen öğretim görevlileri ile meslek dersleri verilmeye başlanmıştır.Teknolojik gelişmelere ve sanayinin gereksinimlerine paralel olarak anabilim dalları yeniden yapılandırılarak, “Yeraltı Maden İşletmeciligi”, “Maden Mekanizasyonu ve Teknolojisi”, “Açık İşletmeler” anabilim dalları oluşturulmuştur. Ancak daha sonra 2009 yılında aldığı kararla tüm anabilim dalları kapatılarak “Maden Anabilim Dalı” olarak tek bir anabilim dalı altında toplanmıştır ve halen bu şekildedir.

 

25) Makine Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 15.446

Kontenjan: 205

Makine Fakültesi bugünkü adını 1944 yılında almıştır. 1933 yılında yeni üniversite reformu ile, “İstanbul Darülfünunu” nun İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi’ne bağlı Elektrik ve Makine Enstitüsü kaldırılmış ve Yüksek Mühendis Okulu’nda Elektrik-Mekanik Bölümü açılarak Makine-Elektrik Mühendisliği eğitimi başlamıştır. 1944 yılında yeni bir kanunla, Yüksek Mühendis Okulu “İstanbul Teknik Üniversitesi” adını almış ve Makine Bölümü de bağımsız Makine Fakültesi haline gelmiştir. Makine Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü, her türlü mekanik sistemlerin ve enerji dönüşüm sistemlerinin tasarımı, geliştirilmesi, üretim planlaması konularında eğitim ve araştırma yapmaktadır. Otomotiv endüstrisi, Enerji üretimi, Petro-kimya sanayii, Robot teknolojisi, Tekstil sanayi, Savunma sanayi ve teknolojileri, Tersine mühendislik, Temiz enerji, Yenilenebilir enerji, Yeraltı kömür gazlaştırma, MEMS, Nanoteknoloji, İlaç teknolojisi ve Biyomoleküler Mühendislik kadar birçok alanda araştırma ve geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Bugün dünya teknolojisine uygun, çağdaş bir eğitim ve araştırma kurumu olan İTÜ Makine Fakültesi, ülkemizin en geniş araştırma laboratuvarlarına sahip fakültelerinden birisidir. Makine Mühendisliği Bölümünde iki lisans programı yürütülmektedir. Klasik Makine Mühendisliği programının yanı sıra, İmalat Mühendisliği Lisans programı, ülkemizde bu alanda açılmış ilk mühendislik programı olma özelliğini taşımaktadır ve 2003-2004 akademik yılından itibaren öğrenci kabulüne başlamıştır. Programın amacı, imalat mühendisi adaylarına imalat yöntemleri, mühendislik tasarımı, mühendislik malzemeleri, imalat yönetimi ve imalat sistemlerinin kontrolü alanında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ülkemiz imalat sanayinin son yıllardaki hızlı gelişimi sonucu bu mesleğin kazandığı önem, mezunlarına geniş bir alanda çalışma fırsatı sunmaktadır.

 

26) Matematik Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 21.751

Kontenjan: 62

Matematik Mühendisliği Lisans Programımız; matematik ve mühendislik bilimlerindeki geleneksel uygulama alanlarına ek olarak, günümüz teknolojisinde ortaya çıkan gerçek ve karmaşık problemlere çözümler üretebilen, teknolojik çağın gerektirdiği donanımlara sahip ve bu donanımı karşılaşılan problemlerin çözümünde uygulayabilen mühendisler yetiştirmeyi hedeflemektedir. 

Mezunlarımız, güçlü bir matematik ve mühendislik altyapısı ile donanmış, çağımızdaki hızlı değişime ayak uydurabilen, sahip olduğu matematik, mühendislik, kodlama, tasarım analiz gibi bilgiler ile yapay zeka, finans-bankacılık, veri bilimi, tıp, bio-medikal gibi günümüzün önemli teknolojik alanlarında çalışabilecek şekilde yetiştirilmiş mühendislerdir.

Matematik Mühendisliği bölümünü bitiren gençlerimiz; özellikle yazılım geliştirme odaklı firmaların yanı sıra matematiksel modelleme, veri analizi, yazılım ve benzeri teknolojilerden faydalanan otomasyon sistemlerine gereksinim duyan ulusal veya uluslararası  firmalarda iş olanağı bulabilmektedirler.

 

27) Metalurji ve Malzeme Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 36.711 (T) – 31.828 (İ)

Kontenjan: 62 (T) – 62 (İ)

Türkiye’de üniversite düzeyinde ve tamamlayıcı bir yapı içinde Metalurji Mühendisliği eğitimi İTÜ Maden Fakültesi’nde başlamıştır. Maden Fakültesi’nde 1957 yılında Üretim Metalurjisi ve Fiziksel Metalurji kürsüleri kurulmuş ve eğitimini ABD MIT’de tamamlamış olan Doç.Dr. Recep SAFOĞLU’nun fakülte bünyesine katılması ile Metalurji eğitimi başlatılmıştır. Daha sonra Sezai CANKUT da bu kadroya dahil olmuştur.Bölümdeki laboratuvarlar, metalurji, malzeme ve seramik alanındaki en son teknoloji ürünü ekipmanlarla donatılmıştır. Malzeme karakterizasyonu, toz metalurjisi, seramik sentezi ve şekillendirme, ince seramik film üretimi ve yüzey mühendisliği, ekstraktif metalurji, mekanik metalurji, döküm ve elektron mikroskopisi laboratuarlarının tümü uluslararası seviyededir. Bölümümüz ve endüstri arasında güçlü ilişkiler vardır. Bölümümüz araştırma, danışmanlık ve endüstriyel çalışmalar konusunda çok yoğun bir tempoya sahiptir. Mevcut ekipmanların %90’ı 12 milyon dolar değerinde olup çeşitli endüstriyel projeler vasıtasıyla bölüme kazandırılmıştır.

 

28) Meteoroloji Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 93.851

Kontenjan: 72

Meteoroloji Mühendisliği Bölümü, hava analizi ve öngörüsü, iklim değişimi, hava kirliliği, güneş ve rüzgar enerjisi, hidroloji, tarımsal meteoroloji, atmosfer fiziği vb. konularında en ileri teknolojileri kullanarak çalışabilecek mühendislerin yetiştirilmesini amaçlayan, Türkiye’nin atmosfer bilimleri ve meteoroloji mühendisliği alanındaki “ilk” bölümüdür.

1953 yılında İTÜ Elektrik Fakültesi’nin bir bölümü olarak kurulan Meteoroloji Mühendisliği Bölümü, 1983 yılından beri Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi’nin bölümlerinden biri olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Meteoroloji Mühendisliği Bölümü, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı olarak Atmosfer Bilimleri Programı altında yüksek lisans ve doktora öğrenimi de vermektedir. Eğitim-öğretim kadrosu 11 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 2 doktor araştırma görevlisi ve 11 araştırma görevlisinden oluşmaktadır. Öğretim elemanları her yıl düzenli olarak dünyanın önde gelen üniversitelerinde misafir öğretim üyesi ve araştırmacı olarak görev almaktadır. Eğitim ve araştırma alanlarında uluslararası düzeyde aranan cazip bir mükemmeliyet merkezi olarak; atmosferi, atmosferik sistemleri ve atmosferde meydana gelen olayları anlamak, açıklamak ve öngörüsünü yapmak bölümün temel görevidir. Teorik ve uygulamalı atmosfer bilimleri ve teknolojisinin her düzeyinde uluslararası arenada yarışacak seviyede araştırma faaliyetlerinde bulunmak, disiplinler arası çalışmaları teşvik etmek de bölümün temel hedefidir. Bölüm ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile yakın ilişki ve iş birliği içinde olup ders programları ülkemizin ihtiyaçları ile birlikte Amerikan Meteoroloji Birliği’nin (AMS) akreditasyon ölçütlerine göre düzenlenmiştir. İTÜ Meteoroloji Mühendisliği Lisans Programı, 2011 yılında ABET Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (EAC) tarafından akredite edilmiş bir programdır.

 

29) Mimarlık

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 35.977 (T) – 23.246 (İ)

Kontenjan: 113 (T) – 72 (İ)

İTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, başlangıcı 1944 yılına dayanan bir eğitim geleneğiyle uluslararası düzeyde nitelikli ve geleceğe yönelik bir eğitim sunarak, öğrencilerinin araştıran, keşfederek öğrenmeye çalışan, çok yönlü, düşünsel esnekliğe sahip, aydın bir birey olarak gelişmelerini öngörür. Günümüz kent ve mimarlık konularını sorgulayan, eleştirel düşünebilen, tartışabilen; yaratıcı düşünme, mimarlığı anlama ve yorumlama bilgi ve becerilerini geliştirmiş, genel mimarlık konularının farkında olan yetkin mimarlar mezun etmeyi hedefler. Bölüm, giderek çeşitlenen uzmanlık alanlarını teknolojik gelişmeler ve yeni yaklaşımlar doğrultusunda ileri taşıyan çağdaş bir mimarlık eğitimi vermektedir. Bu bağlamda çevreye duyarlı, toplumsal ve bireysel beklentilerin farkında, etik ve estetik değerlerle donanmış, yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri özümseyen mimarların yetiştirilmesini özgörev kabul eder. Mimarlık Programı, Amerikan Ulusal Mimarlık Akreditasyonu (American National Architectural Accrediting Board – NAAB) tarafından ilk defa olarak ABD dışında bir programa verilen eşdeğerlikle akredite edilmiştir.

 

30) Moleküler Biyoloji ve Genetik

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 31.184

Kontenjan: 62

İTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, 1998 yılında Biyoloji Bölümü adıyla kurulmuş ve 1999 yılında Üniversite Giriş Sınavı ile ilk öğrencilerini almıştır. Biyoloji Bölümü, Üniversitemiz Senatosu’nun teşvik ve desteği ile, programını da revize ederek 2000 yılı Ocak ayında Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü adını almıştır. Bölümümüz ilk mezunlarını verdiği 2003 yılından 2017 yılına kadar 493 lisans mezun vermiştir. Kurulduğunda %30 İngilizce eğitim veren Bölümümüz 2011 yılından itibaren %100 ingilizce olarak eğitime devam etmektedir. Öğrencilerimiz, Kimya, Fizik Mühendisliği, Kimya Mühendisliği, Gıda Mühendisliği ve Çevre Mühendisliği ile Çift Anadal Programı dahilinde ikinci diploma alarak mezun olabilmektedir. 2017 yılı itibari ile 346 kayıtlı lisans öğrencisi bulunan Bölümümüzde hali hazırda 12 öğretim üyesi, 18 araştırma görevlisi ve 1 uzman görev yapmaktadır. Bölümümüz, İTÜ Kimya Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinin de desteğiyle açılan ve bugün İTÜ’nün diğer mühendislik bölümlerinin de katkılarıyla çokdisiplinli nitelikte yürütülen “Moleküler Biyoloji-Genetik ve Biyoteknoloji” Lisansüstü Programı ile disiplinlerarası alanlarda yüksek lisans ve doktora öğrencileri yetiştirilmesine katkı sunmaktadır.

 

31) Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 98.902

Kontenjan: 62

Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Bölümü (PDGM) Türkiye’deki ilk Petrol Mühendisliği bölümü olarak 1961 yılında kuruldu. Kuruluşunun temelinde yatan neden, ülkenin gereksinimi olan petrol ve doğal gaz kaynaklarını arayacak ve üretecek petrol mühendislerinin ulusal üniversitelerimizde yetiştirilmesi isteğidir.

Kurulduğu yıllarda bölümümüz beş yıl süren bir eğitim döneminin ardından öğrencilerini Yüksek Mühendis ünvanı mezun ediyordu. Yaklaşık on yıl sonra, öğretim seviyesi toplam dört yıl gerektiren Lisans seviyesine indirgendi. Yüksek Lisans eğitimi ise iki yıllık ek bir çalışma gerektirecek şekilde yeniden düzenlendi. Aynı yıllarda bölümümüz Petrol Mühendisliği dalında doktora vermeye başladı. Ülkemizdeki doğal gaz ile ilgili aktivitelerin artması sonucunda doğal gaz konusunda bilgili mühendisler yetiştirmek amacıyla bölüm yeniden yapılanarak 1992 yılında Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Bölümü adını aldı. Mezunlarımız petrol, doğal gaz ve jeotermal enerji ile ilgili özel ve kamu kuruluşlarında ve uluslararası şirketlerde başarı ile çalışmaktadırlar. Hazar Denizi ve yakın civarında ortaya çıkan yeni olanaklar, yabancı dil bilen ve mesleğinde uzmanlaşmış Petrol ve Doğal Gaz Mühendisleri için yeni iş imkanları sunmaktadır.Bugüne kadar bölümümüz tarafından 1481 adet Lisans, 95 adet Yüksek Lisans ve 15 adet Doktora derecesi verilmiştir.

32) Peyzaj Mimarlığı

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 121.312

Kontenjan: 67

Peyzaj Mimarlığı Bölümü, İTÜ Mimarlık Fakültesi bünyesinde kurularak, 2002-2003 akademik yılında öğretime başlamıştır. İTÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü,  ülkemizde ilk kez Mimarlık Fakülteleri bünyesinde yer alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü özelliğini taşımaktadır.İTÜ Mimarlık Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı eğitiminde Çift Anadal programı ile yatay geçişi kolaylaştırmak ve disiplinler arası bir ortam yaratmak üzere ilk üç yarıyıl özellikle stüdyo dersleri Mimarlık, İç Mimarlık, Şehir Bölge Planlaması, ve Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümleri ile ortak yürütülmektedir. Peyzaj Mimarlığı Öğretim Planı, Mimarlık Fakültesi içerisinde bulunan diğer bölümlerden özellikle Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık Bölümü, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü ile çift anadal ve yatay geçiş yapmayı kolaylaştıracak şekilde düzenlenmiştir.

 

33) Şehir ve Bölge Planlama

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 141.371 (T) – 112.147 (İ)

Kontenjan: 72 (T) – 62(İ)

İTÜ Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlaması Bölümü, kuruluşundan bugüne, Türkiye’de planlama eğitimi ve mesleğine öncülük eden ve yön veren bir kurumdur. Bölümün Vizyonu, eğitim, öğretim, araştırma ve uygulama alanlarında, ulusal ve uluslararası düzeyde, üretken, saygın, yenilikçi, rekabetçi ve öncü bir bölüm olmaktır. Bölüm, bir araştırma üniversitesinin parçası olarak planlama eğitiminin ve araştırma-uygulama çalışmalarının kalitesinin daha da yükseltilmesine yönelik çabalarını kesintisiz sürdürmekte, kurumlararası, disiplinlerarası ve uluslararası çalışma anlayışıyla özgün ve nitelikli bilgi üreten, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan ve rekabet edebilen, köklü geçmişini çağdaş atılımlarla bütünleştiren, yenilikçi, saygın, yaratıcı ve üretken kadrosuyla öncü ve üretilen bilgiyi kamu yararına toplumsal yaşama aktaran kimliğini yansıtmaktadır.

 

34) Tekstil Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 51.787

Kontenjan: 62

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Tekstil Teknolojileri ve Tasarımı Fakültesi, İstanbul’da tekstil mühendisliği eğitimi veren ilk öğretim kurumudur, ayrıca Türkiye’deki en iyi tekstil mühendisliği bölümleri içerisinde en önde gelenlerindendir. Tekstil Mühendisliği Bölümü, ilk olarak 1955 yılında Makine Mühendisliği içinde tekstil kürsüsü adı altında kurulduktan sonra günümüzdeki adını ve bağımsız statüsünü 1983 yılında almıştır. 2004 yılı Aralık ayında ise Tekstil Teknolojileri ve Tasarımı Fakültesinin kurulmasıyla, Tekstil Mühendisliği Bölümü bu fakültenin altında işlevini sürdürmektedir.

 

35) Uçak Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 5987

Kontenjan: 72

Uçak Mühendisliği Bölümü, askeri ve sivil uçakların bakım ve onarım konuları ile Türkiye Uçak Sanayi’nin geliştireceği yeni tip uçakların tasarımı ve imalatı konularında mühendisler yetiştirmeyi, uçaklar ve havacılıkla ilgili araştırma ve uygulama çalışmalarını yürütmeyi amaçlamaktadır.

Uçak Mühendisliği Bölümü, 1941 yılında Makina Fakültesi bünyesinde uçak mühendisi yetiştiren bir dal olarak kurulmuş ve daha sonra 1944 yılında Makina Fakültesi’nin bir bölümü haline getirilmiştir. Böylece oluşan bölüm, Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi’nin kurulmasıyla beraber bu fakülteye bağlanmıştır ve halen bu fakülte bünyesinde etkinliğini sürdürmektedir. Bölümde 1′ si yabancı uyruklu olmak üzere 10 Profesör, 3 Doçent, 7 Dr. Öğretim Üyesi, 2 Öğretim Görevlisi, 13 Arş. Gör. olmak üzere toplam 35 akademik personel görev yapmaktadır. Bölüm günümüze kadar yaklaşık 1269 mezun vermiş olup halen hazırlık, 1, 2, 3 ve 4. sınıflarda toplam 336 lisans öğrencisi öğrenim görmektedir. Bölüme her yıl ÖSYM kanalı ile ilk %3’lük dilimden 70 öğrenci alınmaktadır.

 

36) Uzay Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 11.601

Kontenjan: 72

Uzay Mühendisliği, dünya çevresindeki hava-uzaydan ekonomik, bilimsel ve teknolojik amaçlı hizmet ve ürün sağlamayı maçlayan bir mühendislik dalıdır. Uzay mühendisleri sivil ve skeri kuruluşlarda, dünya çevresinde yörüngeye konacak insanlı ve insansız hava-uzay araçlarını ve bunları yörüngeye koyacak roketleri tasarlayan ve inşa eden, görev ve yol planlarını esaplayan, sürekli kontrol ederek, görevlerini yerine yetirmelerini sağlayan mühendislerdir. Ayrıca, hava-uzay araçlarında yapılacak bilimsel ve teknolojik amaçlı deneylerin gerçekleştirilmesinde de görev alırlar. Uzay Mühendisliği Bölümü 1983 yılında Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi ile eş zamanlı olarak kurulmuştur. Bölümün misyonu ulusal ve uluslar arası düzeyde endüstri ve araştırma kurumlarında üretim, uygulama ve Ar-Ge çalışmalarında başarı ile görev alabilecek, yaratıcı düşünce yapısına sahip ve kendini geliştirmeye yönelik öğrenme yetisini kazanmış, sosyal nitelikleri kuvvetli, çevreye duyarlı ve çağdaş mezunlar vermek, ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi üretimini sağlayacak bilimsel ve uygulamalı araştırmalar yapmak, bunları yayınlamak ve kullanıma sokmaktır. Bölüme her yıl ÖSYM kanalı ile 50 öğrenci alınmaktadır. Eylül 2007 itibariyle dil hazırlık sınıfı dahil toplam 203 lisans öğrencisine eğitim verilmektedir. Bu eğitim kapsamında bölüm öğrencileri her yıl bir uydu prototipi tasarlayıp üretmektedirler. Öğrenciler istedikleri ve gerekli şartları sağladıkları taktirde İTÜ içerisindeki diğer bölümlere yatay geçiş yapabildikleri gibi, diğer mühendislik bölümlerinde ÇAP (Çift Anadal Programı) öğrenimi yaparak 2 diplomayla mezun olabilmektedirler. Bunun yanı sıra farklı alanlara ilgi duyan öğrencilerimiz bu alanlarda yandal programlarına katılarak ilgili oldukları konularda dersler alabilirler. Mezunlarımız Dünya’daki tüm üniversiteler ve kuruluşlarca tanınan ‘Uzay Mühendisi’ unvanını alırlar.

 

37) Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği

Yerleşen son öğrenci sıralaması: 4201

Kontenjan: 41

 2020-2021 eğitim yılında ilk öğrencilerini kabul eden İTÜ Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği, Türkiye’nin yapay zeka ile veri bilimini birleştiren ilk bölümüdür.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası