matematik pisa soruları / PISA Geçmiş Sınav Soruları - seafoodplus.info

Matematik Pisa Soruları

matematik pisa soruları

ÖZ

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA), Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından ’de geliştirilen bir sınavdır. Bu sınav 15 yaş grubu öğrencilerin farklı alanlardaki başarısını sınamayı ve yaşantılarında karşılaşabilecekleri durumlara karşı ne ölçüde hazırlıklı yetiştiklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu süreçte yer alan becerileri değerlendirmeye yönelik matematik yeterliği ölçeğinde altı düzey bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise, kullanımda olan 8. sınıf ders kitaplarından birinde yer alan soruları PISA matematik yeterlik ölçeğine göre inceleyerek sınıflamaktır. Bu sınıflamanın sonuçlarına bakıldığında 8. sınıf ders kitabında bütün düzeylerde sorulara yer verilmediği görülmektedir. Kitapta 1, 2, 3 ve 4. düzeyde soru, problem, alıştırma ve örneklere rastlanmıştır. Bu düzeylerden de ağırlıklı olarak 2. düzeydeki (%47) sorular bulunmaktadır. Ayrıca ünitelere göre soruların yeterlik düzeyleri bazı farklılıklar göstermektedir. Matematik yeterlik ölçeğinde yer alan üst düzey becerileri geliştirebilmek için ders kitaplarının içeriklerinin tekrar gözden geçirilmesi önerilmektedir.

ANAHTAR KELİMELER

PISA, matematik yeterlik ölçeği, matematik yeterlik düzeyleri, 8. sınıf matematik ders kitabı

TAM METİN: PDF

PISA matematik alt test sorularına verilen cevapların bazı faktörlere göre incelenmesi (Kocaeli- Kartepe örneği)

Bu çalışmada, PISA projesindeki matematik soruları, yenilenen ilköğretim matematik programlarını görmüş olan , Kocaeli Kartepe ilçesi 8. ve 9. sınıf düzeyi örnekleminde uygulanmış ve sorulara verilen cevap yüzdeleri projesindeki sonuçlarla karşılaştırılarak değerlendirilmeye gidilmiştir. Ayrıca sorulara verilen cevapların okul türlerine ve cinsiyete göre değişimi de incelenmişseafoodplus.infoştırma genel tarama modellerinden, tekil tarama modelinde, anlık durum saptama ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini Kocaeli iline bağlı Kartepe ilçesinde eğitim gören lise 1 ve 8.sınıf öğrencileri oluşturmaktadıseafoodplus.infoştırma örneklemini Kartepe ilçesinde bulunan 6 farklı okul türündeki,8. ve 9. sınıf seviyesinden öğrenci oluşturmaktadıseafoodplus.infor, PISA matematik sorularının bulunduğu uygulama formu ile elde edilmiştir. Uygulama çalışması 12 sorudan oluşup, formun ilk bölümünde öğrencilerin demografik özellikleri ikinci bölümde ise PISA matematik soruları bulunmaktadırVerilerin analizinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. PISA sınavına giren öğrencilerin matematik başarısı ile örnekleme almış olduğumuz öğrencilerin başarılarını karşılaştırmak amacıyla Ki-Kare testi uygulanmıştıseafoodplus.infoştırmada, öğrencilerin başarılarının, yenilenen programlara rağmen yılındakinin gerisinde kaldığı, okul türleri arasındaki farkın da dikkat çekici boyutlarda olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca kız ve erkek öğrencilerin başarıları, bazı sorularda değişmekle birlikte genel olarak birbirine yakın çıkmıştıseafoodplus.info this research, Maths questions in PISA project are applied to the sample of 8th and 9th grade students in Kocaeli, Kartepe district, who have received the renewed primary Maths programs; and the percentage of the answers are evaluated in comparison with the results of PISA project. The variation of the answers are also studied according to school types and seafoodplus.info research has been conducted by means of spontaneous stabilisation in unique surveying model of general survey models. The universe of the study includes 8th and 9th grade students being educated in Kartepe district of Kocaeli seafoodplus.infoch sample covers students from primary 8th grade and high school grade 1 students of six different school seafoodplus.infoch data is acquired by the application form including PISA Maths question. The application consists of 12 questions. The preliminary part of the form includes the demographic features of students while the second part covers PISA Maths seafoodplus.info the analysis of data SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programme is used. Chi-Square test is applied for the comparison between Maths success of students who have taken PISA test and the students studied as seafoodplus.info this study students success, despite renewed programmes, is found to be lower than that of theyear Another finding of the study is that; there is a significant difference among varioustypes of school. The success of male and female students, although varying in some questions,generally appeared to be similar.

Matematik Okuryazarlığı Soruları

MO Sorusu yazmada kesin sınırlar olmamakla birlikte aşağıdaki sorulara verilecek cevaplar bir çerçeve çizebilir.

Bir soru hangi özellikleri taşır ise okuryazarlık sorusudur?

Bir sorunun okuryazarlık sorusu olup olmadığına nasıl karar verilir?

 Matematik Okuryazarlığı SorularıBireyin ne öğrendiğinden çok ne yapabildiği, matematiği ne ölçüde kullanabildiği” ile ilgilidir. Çoğunlukla bir duruma açıklık getirme, karar alma, yorum yapma v.s. gibi yaşamsal bir durumda matematikle işin üstesinden gelme ile ilgilidirler. Bu özellikleri soru köklerine yansır ve geleneksel kitaplardaki soruların fiilleri hesaplayınız, bulunuz, çözünüz, çiziniz gibi fiillerle biterken MO soru kökleri zaman, para, v.s. yeterli mi? adil midir? payına ne düşer? birincilik kime verilmeli? hangisini seçmeli, uygun mudur? v.s. gibi yaşamsal filler daha fazladır.

Aşağıdaki linkte örnek matematiksel okuryazarlık sorularına yer verilmiştir. 

seafoodplus.info

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir