mebim 147 öğretmene teşekkür mesajı 2019 / TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRETMEN STRATEJİ BELGESİ

Mebim 147 Öğretmene Teşekkür Mesajı 2019

mebim 147 öğretmene teşekkür mesajı 2019

TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRETMEN STRATEJİ BELGESİ

          Öğretmen yetiştirme ve geliştirme sürecinde bir yol haritası niteliğinde olan ve yılları arasında gerçekleştirilecek eylemleri kapsayan bu belgenin içeriği temelde üç ana başlıktan oluşmaktadır:

funduszeue.infoç: Lisans Eğitimi sürecinde iyileştirmeler yaparakyüksek nitelikli, iyi yetişmiş ve mesleğe uygun bireylerin öğretmen olarak istihdamını sağlamak.

Bu kapsamda en geç yılının sonuna kadar MEB, YÖK ve ÖSYM koordineli olarak çalışarak birlikte yapacakları, başta eğitim fakülteleri olmak üzere öğretmen yetiştiren fakültelerde bir dizi yenilik ve iyileştirmeler öngörülmüştür. En önemlisi öğretmen ihtiyacı sayıları da her yıl bakanlık tarafından açıklanacak ve bu ihtiyaçlara göre fakülteler kontenjanlarını oluşturacak, adaylar ise bu ihtiyaçlara göre tercihlerini yapacaklardır.

Doğrusu lisans eğitimi düzeyinde yapılması düşünülen bu çalışmalar bana göre çok geç kalınmış uygulamalardır. Zira bakanlığın atadığı öğretmen sayısının dört katı kadarının atanmayı beklediğini, her ilde bir üniversite olup, plansız açılan kontenjanlar neticesinde çok sayıda öğrencinin öğretmen olma umuduyla fakülte okuyup sonrasında hayal kırıklığı yaşadığını ve bir çok genç insanın bu durumdan mağdur olduğunu dikkate aldığımızda bu planla yapılması düşünülen uygulamaların elzem olduğunu  söylemek zorundayız.

Çok daha önemlisi öğretmenlik mesleği yalnızca üniversilerden teorik düzeyde tek taraflı öğrenilen bir meslek değildir ve olamaz. Nitekim akademisyenlerin ülkemizin eğitim gerçeğinden çok uzak ve de teorik fantezilerle uğraşıp ülkemize beklenen eğitim hizmetini verme konusunda yetersiz oldukları bilinmektedir. Bu nedenle akademisyenler tenezzül buyurup bulunduğu ilin en iyi okullarına değil en kötü okullarına teşrif etmeli eğitim gerçeğini ve öğretmenlik gerçeğini görmeli ve derslerini de buna göre anlatmalıdır. Zira yeni atanan öğretmenlerin çoğunluğu yetersiz kalmakta, bocalamakta ve ülkenin eğitim gerçeğine uyum sağlamakta zorlanmaktadır. Bu manada tecrübeli öğretmenler de gerekirse fakültelere gidip akademisyenlere ve öğrencilere ders vermeli, onları ülkenin eğitim gerçeği konusunda bilgilendirmelidir. Çünkü öğretmenlik mesleğinin ülke gerçeklerine uygun olarak gelişmesi ancak bu şekilde karşılıklı bilgi ve tecrübe paylaşımı ile mümkün olacaktır.

Bu bölüme ilişkin tüm sendikalar tarafından da eleştirilen ve kamuoyunu ciddi manada rahatsız eden, öğretmen atamalarında mülakatın olması daha işin başında insanların midesini bulandırmaktadır ki gerçekten gereksiz bir uygulamadır.

 

2. Amaç:Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılmak.

Bu başlık altında yılının sonuna kadar periyodik olarak yapılacak bir performans değerlendirme sistemini hayata geçirmek amaçlanmıştır. Bu performans değerlendirme yöntemi, öz değerlendirmenin yanı sıra okul müdürü, meslektaş, öğrenci ve velinin de değerlendirmeye katıldığı bir performans değerlendirme sistemidir. Bir başka ifadeyle öğrencinin ve velinin öğretmene not vermesi şeklindeki en çok tartışılan değerlendirmedir.

İkinci yöntem ise tüm öğretmenleri her dört yılda bir sınava tabi tutmaktır. Söz konusu performans değerlendirme ve sınav sonuçlarının ise uzman öğretmenlik ve baş öğretmemelikte, yöneticilik görevlerine yükselmede, yurtdışında görevlendirmede, ödüllendirmede, hizmet puanının hesaplanmasında ve mesleki gelişim ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik gerekli tedbirlerin alınmasında kullanılması düşünülmektedir.

Bilindiği üzere eğitim camiasının yoğun tepkisine neden olan stratejik planlamalar bu başlık altında yapılması düşünülen çoklu performans değerlendirme sistemi ve her dört yılda bir yapılacak olan yazılı sınavdır.

Bana göre de haklı bir tepki olmuştur. Zira çoklu değerlendirme diye öğretmenlerin öğrenci ve veliler tarafından değerlendirilmesini düşünmek bile öğretmenlik mesleğini rencide eden bir bakış açısıdır. Nitekim daha önce müdürlerin değerlendirmesi konusunda bu uygulama yapılmış ve yanlış olduğu anlaşıldığı için bakanlığın bizatihi kendisi tarafından kaldırılmıştır. Şimdi aynı hataya tekrar düşmek bana göre zaman kaybı olacaktır. Zira toplumda, eğitim camiasında, sendikalarda ve nihayet vicdanlarda karşılığı olmadığı için havada kalmaya mahkûm olan bir planlamadır. Bu durum tıpkı müdürlerde olduğu gibi bir çeşit hesap görme duygusuyla deyim yerindeyse “Aslanı kediye boğdurmak” tır ki eğitim camiasının ve sendikaların sert tepkisi bu manada yerindedir.

Yazılı sınava gelince, temel gerekçesi lisans döneminde öğrenilen bilgilerin güncellenmesi olsa da bu durum tepeden tırnağa herkes için geçerli olduğu halde neden yalnızca öğretmenlerin dört yılda bir bilgilerini güncellemek için zorla sınava alındığı sorusu haklı ve anlamlı bir sorudur. Doğru olan herkesi zorla sınava sokmak yerine hem kariyer basamaklarını hem de yönetici atamalarını yazılı sınavla isteğe bağlı olarak yapmaktır. Zira sınav psikolojisini en iyi öğretmenler bilir!

3. Amaç: Öğretmenlik mesleğine yönelik algıyı iyileştirmek ve mesleğin statüsünü güçlendirmek

             Bu amaca yönelik mesleğin statüsünü güçlendirmek kapsamında öğretmene yönelik şiddeti önlemek için hukuki ve idari düzenlemelerin yapılması, mevzuatın güncellenmesi ve okul yönetimlerinin yetki ve sorumluluklarının arttırılması planlanmıştır. Dezavantajlı kurumlarda görev yapan öğretmenlere ilave özendirici hakların verilmesi planlanmıştır. Ayrıca bu kapsamda rotasyon sisteminin işlevsel ve aktif hâle getirilmesi de planda yer almıştır. Kariyer ve ödüllendirme sistemini geliştirmek için de yukarıda sözü edildiği gibi kariyer basamakları sistemini yeniden hayata geçirmek planda yer almış ve yapılacak yazılı sınav sonucu, çoklu performans sonucu ve öğretmen akademisinde alınan eğitimlerin sonucuna göre uzman öğretmen ya da başöğretmen olmak planlanmıştır.

           Öğretmenin itibarının yeniden iade edilmesi gerektiğinin bu planla anlaşılmış olması bile bir aşamadır. Ancak öğretmenlik mesleğini velilerin şamar oğlanı haline dönüştüren MEBİM ’ye ve isimsiz BİMER şikâyetlerine bu planda değinilmediği için geri kalan her şey laftan öte bir anlam ifade etmeyecektir. Kaldı ki yine aynı yanlış anlayışı çoklu performansla yani öğrencinin ve velinin öğretmene not vermesi ile pekiştiren sistemin öğretmene itibar kazandırmak şöyle dursun daha da düşüreceğini şimdiden söylemek kehanet olmayacaktır.  

Öğretmenlerin fiziki koşullarını iyileştirme düşüncesi kulağa hoş gelmekte ancak, bakanlığın her konuda olduğu gibi bu konuda da bir kuruş para göndermeden okul müdürüne talimat göndermesi şeklinde olacaksa başlamadan bitmiş demektir. 

Okulların sınıflandırılarak dezavantajlı okullarda görev yapan öğretmenlerin teşvik edilmesi Eğitim Bir Sen’in önerisidir ki yerindedir. Yılan hikâyesine dönüşmüş olan Kariyer basamakları sistemine işlerlik kazandırılmak istenmesi doğru ve geç kalınmış bir uygulamadır. Ancak bunu tertemiz bir yazılı sınavla bitirmek yerine çoklu performans gibi ne olduğu belli olmayan ve tartışmalı olan bir uygulamanın sonuçlarıyla yapmaya kalkışmak bu konuyu farklı bir tartışmaya açacaktır. 

Sonuç ve öneri: Çalışanla çalışmayanı birbirinden ayırarak herkese hak ettiğini vermek ve eğitim çalışanlarının performansını artırmak gibi son derece masum gerekçelere dayanan performans sistemi, aslında bakanlığın uzun süredir bir arayış içinde olduğu ve üzerinde deneme yanılma yaptığı bir konudur. Çürümenin başladığı eğitim sisteminde bir performans değerlendirme sisteminin olması bilimin ve aklıselimin gereğidir. 

Ancak bu sistem asla dayatmayı, zorlamayı, hesaplaşmayı, aslanı kediye boğdurmayı, rencide eden yaklaşımları ve diğer devlet memurlarından farklı olarak dört yılda bir yazılı sınavı içermemelidir. Tam aksine devletin ve kurumun bekasını öncelikli tutan, ama insanı kırmadan dökmeden teşvik ederek performansını ölçen ve herkese sadece hak ettiğini veren adaletli bir sistem olmalıdır vesselam.

                                                                                                            Cafer GÜZEL

                                                                                             Eğitimci Yazarlar Derneği

Öğretmene Teşekkür Mesajı nereye yazılır?

İçindekiler:

  1. Öğretmene Teşekkür Mesajı nereye yazılır?
  2. Öğretmenimize nasıl teşekkür edebiliriz?
  3. Mebim nedir?
  4. Öğretmenlik yemini ne zaman yapılır?
  5. 24 Kasım Öğretmenler Günü canlı ders olacak mı?

Öğretmene Teşekkür Mesajı nereye yazılır?

Oluşturulan başvurular öğretmenlereyazılı olarak iletiliyor. hattı üzerinden gönderilen mesajın yeni hattı 4 nolu telefon numarasıdı. Öğretmene teşekkürler mesajı4 aranarak gönderilecek.

Öğretmenimize nasıl teşekkür edebiliriz?

# O sımsıcak sevgin her şeye değer öğretmenim hele o şefkatli bakışların içimi ısıtır öğretmenim sensin benim en iyi öğretmenim. Öğretmenler gününüz kutlu olsun. # Canım öğretmenim sen benim için dünyadaki tek kanatsız meleksin. # Biricik öğretmen im canım öğretmen im iyi ki varsın iyi ki benimlesin.

Mebim nedir?

MEB İletişim Merkezi “MEBİM ” eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla öğrenci, veli, öğretmen ve diğer bütün vatandaşlarımızdan gelen her türlü bilgi edinme, soru, talep, görüş, öneri, ihbar ve şikâyeti, etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmak amacıyla 'de Van Erciş'te hizmet vermeye başlamıştı

Öğretmenlik yemini ne zaman yapılır?

MADDE 23 – (1) 24 Kasım günü, Öğretmenler Günü olmasının yanında, adaylık sürecini tamamlamış öğretmenlerin yemin etme günüdür.

24 Kasım Öğretmenler Günü canlı ders olacak mı?

Öğretmenler Günüdünyanın birçok yerinde farklı tarihlerde ancak Türkiye'de her yıl 24 Kasım'da kutlanır. Öğretmenler Günübu sene Salı gününe denk geliyor. Öğretmenler Günü'nde okullar açık olmayacak. Öğrenciler uzaktan eğitime devam edecek.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası