Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır | |||
|
Å | ÖNCEK | SONRAK | Æ |
YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ
Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi
— Devlet Bakanı Ali BABACAN’a, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllatif ŞENER’in Vekâlet Etmesine Dair Tezkere
Yönetmelikler
— Tekerlekli Tarım veya Orman Traktörlerinin Azami Tasarım Hızı ve Yük Platformu ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinin 8 inci Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (74//AT)
— Motorlu Araçların Uzun Huzme ve/veya Kısa Huzme Olarak Çalışan Farları ve Motorlu Araçlar ve Römorklarının Onaylanmış Lamba Ünitelerinde Kullanılan Işık Kaynakları (Filamanlı Lambalar ve Diğerleri) ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinin Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (76//AT)
— Araçlarda Kullanılan Sıkıştırma Ateşlemeli Motorlardan Çıkan Gaz ve Partikül
Kirleticilerin Emisyonlarına ve Araçlarda Kullanılan Doğal Gaz veya Sıvılaştırılmış Petrol Gazı ile Çalışan Pozitif Ateşlemeli Motorlardan Çıkan Gaz Halindeki Kirleticilerin Emisyonlarına Karşı Alınacak Tedbirlerle İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (88/77/AT)
Tebliğler
— Eksimer Laser Cerrahisi Uygulanacak Cerrahi Müdahale Birimleri Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
— Türk Gıda Kodeksi Enerji İçecekleri Tebliği (Tebliğ No: /11)
— İthal ve İhraç Edilecek Gıdaların Giriş ve Çıkış Kapılarının Tespit ve İlanına Dair Tebliğ’de Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ (Tebliğ No: /12)
— Tütün Üretiminden Vazgeçip Alternatif Ürün Yetiştiren Üreticilerin Desteklenmesine Dair Kararın Uygulanmasına İlişkin Tebliğ (Tebliğ No:
/10)— Revize Edilen TS Yemeklik Zeytinyağı Standardının Dış Ticarette Zorunlu Uygulamaya Konulmasına İlişkin Tebliğ (No: /21)
— Gümrük Genel Tebliği (Gümrük İşlemleri) (Seri No: 33 )
—
Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) İletim Lisansı Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Tebliğ— Van Valiliği Mahalli Çevre Kurulu Kararı (No: /8)
YARGI BÖLÜMÜ
Yargıtay Kararları
— Yargıtay 2. Hukuk Dairesine Ait 2 Adet Karar
YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ
Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi
T.C. |
|
BAŞBAKANLIK | 8 Mart |
BPPG |
|
CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA
Görüşmelerde bulunmak üzere, 9 Mart tarihinde Fransa’ya gidecek olan Devlet Bakanı Ali Babacan’ın dönüşüne kadar; Devlet Bakanlığına, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener’i
n vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan
—————
T.C. |
|
CUMHURBAŞKANLIĞI | 8 Mart |
BKKB |
|
BAŞBAKANLIĞA
İLGİ : 8 Mart gün ve BPPG sayılı yazınız.
Görüşmelerde bulunmak üzere, 9 Mart tarihinde Fransa’ya gidecek olan Devlet Bakanı Ali BABACAN’ın dönüşüne kadar; Devlet Bakanlığına, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllatif ŞENER’in
vekâlet etmesi uygundur.Bilgilerini rica ederim.
Ahmet Necdet SEZER
CUMHURBAŞKANI
Sayfa Başı
Yönetmelikler
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:
Tekerlekli Tarım veya Orman Traktörlerinin Azami Tasarım Hızı ve Yük Platformu ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinin 8 inci Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
(74//AT)MADDE 1 —
2/6/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tekerlekli Tarım veya Orman Traktörlerinin Azami Tasarım Hızı ve Yük Platformu ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinin (74//AT) 8 inci maddesinin (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."b) Onay Kuruluşu, yük platformlarının takılmasını yasaklayamaz veya traktörlere bir veya birden fazla platformun takılmasına zorunluluk getiremez."
Yürürlük
MADDE 2 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
MADDE 3 — Bu
Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.—— • ——
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:
Motorlu Araçların Uzun Huzme ve/veya Kısa Huzme Olarak Çalışan Farları ve Motorlu Araçlar ve Römorklarının Onaylanmış Lamba Ünitelerinde Kullanılan Işık Kaynakları (Filamanlı Lambalar ve Diğerleri) ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinin Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (76//AT)
MADDE 1 —
11/9/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Motorlu Araçların Uzun Huzme ve/veya Kısa Huzme Olarak Çalışan Farları ve Motorlu Araçlar ve Römorklarının Onaylanmış Lamba Ünitelerinde Kullanılan Işık Kaynakları (Filamanlı Lambalar ve Diğerleri) ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinin (76//AT) 4 üncü maddesinin (b) bendi aşağıdakişekilde değiştirilmiştir."b) MARTOY: Avrupa Topluluğunun 70//AT Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliğinin Resmî Gazete’de yayımlanan şekliyle son seviyesini,"
MADDE 2 —
Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."b) Bu Yönetmeliğin uygulama tarihinden önce ithal edilmiş veya Türkiye’de imal edilmiş motorlu araçların üzerindeki farlara ve lamba ünitelerinde kullanılan ışık kaynaklarına (filamanlı lambalar ve diğerleri) bu Yönetmelik hükümleri u
ygulanmaz."MADDE 3 —
Aynı Yönetmeliğin Ek I’inin madde ve madde ’inde yer alan ülkeler ve kod numaraları listelerine "Türkiye 37" ilave edilmiştir.Yürürlük
MADDE 4 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
MADDE 5 — Bu Y
önetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.—— • ——
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:
Araçlarda Kullanılan Sıkıştırma Ateşlemeli Motorlardan Çıkan Gaz ve Partikül Kirleticilerin Emisyonlarına ve Araçlarda Kullanılan Doğal Gaz veya Sıvılaştırılmış Petrol Gazı ile Çalışan Pozitif Ateşlemeli Motorlardan Çıkan Gaz Halindeki Kirleticilerin Emisyonlarına Karşı Alınacak Tedbirlerle İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (88/77/AT)
MADDE 1 — 24/6/ tarihli ve
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Araçlarda Kullanılan Sıkıştırma Ateşlemeli Motorlardan Çıkan Gaz ve Partikül Kirleticilerin Emisyonlarına ve Araçlarda Kullanılan Doğal Gaz veya Sıvılaştırılmış Petrol Gazı ile Çalışan Pozitif Ateşlemeli MotorlardanÇıkan Gaz Halindeki Kirleticilerin Emisyonlarına Karşı Alınacak Tedbirlerle İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinin (88/77/AT) 10 uncu maddesinin (b) , (c), (e) ve (i) bendleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."b) Onay Kuruluşu, Geçici Madde 1’de anılan uygulama tarihlerinden itibaren motordan çıkan gazların ve partikül kirleticilerin emisyonlarının ve duman opasitesinin bu Yönetmeliğin Ek I’inin madde ’indeki Çizelgelerin B1 satırında belirtilen sınır değerlere uygun olmaması durumunda, sıkıştırma a
teşlemeli veya gaz yakıtlı motorların tipleri veya sıkıştırma ateşlemeli veya gaz yakıtlı motorla tahrik edilen aracın tipi için;1) AT tip onayını veya MARTOY'un 12 nci maddesinde belirtilen dokümanı vermez.
2) Ulusal tip onayı belgesini vermeyi reddeder
.""c) Onay Kuruluşu, Geçici Madde 1’de anılan tarihlerden itibaren, üçüncü ülkelere ihraç edilmesi tasarlanan araçlar ve motorlar ve kullanımdaki araçlara ait değiştirilebilen motorlar hariç olmak üzere, motordan çıkan gazların ve partikül kirleticilerin emisyonlarının ve duman opasitesinin bu Yönetmeliğin Ek I’inin madde ’indeki Çizelgelerin B1 satırında belirtilen sınır değerlere uygun olmaması durumunda;
1) MARTOY uyarınca yeni araçlara ve yeni motorlara verilen uygunluk belgelerini bu Yönetmeliğin amacı bakımından artık geçerli kabul etmez.
2) Sıkıştırmalı ateşlemeli veya gaz yakıtlı motorlarla tahrik edilen yeni araçların tescilini, satışını, hizmete girmesini veya kullanımını ve sıkıştırmalı ateşlemeli veya gaz yakıtlı yeni motorların satışını ve kullanımını yasaklar."
"e) Onay Kuruluşu, 1/10/ tarihinden itibaren, üçüncü ülkelere ihraç edilmesi tasarlanan araçlar ve motorlar ve kullanımdaki araçlara ait değiştirilebilen motorlar hariç olmak üzere, motordan çıkan gazların ve partikül kirleticilerin emisyonlarının ve duman opasitesinin bu Yönetmeliğin Ek I’inin madde ’indeki çizelgelerin B2 satırında belirtilen sınır değerlere uygun olmaması durumunda;
1) MARTOY uyarınca yeni araçlara ve yeni motorlara verilen uygunluk belgelerini bu Yönetmeliğin amacı bakımından artık geçerliliğini kabul etmez.
2) Sıkıştırmalı ateşlemeli veya gaz yakıtlı motorlarla tahrik edilen yeni araçların tescilini, satışını, hizmete girmesini veya kullanımını ve sıkıştırmalı ateşlemeli veya gaz yakıtlı yeni motorların satışını ve kullanımını yasaklar."
"i) 1/1/ tarihinden itibaren yeni araç tipleri ve 1/1/ tarihinden itibaren bütün araç tipleri, kullanımda egzoz emisyonlarını izlemek üzere araç üzerinde teşhis sistemi (OBD) veya araç üzerinde ölçme sistemi ile donatılmalıdır."
MADDE 2 —
Aynı Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."Geçici Madde 1 —
Bu Yönetmeliğin (88/77/AT) yayımlanan son seviyesi, yeni tip onayı alacak araçlarda 1/1/ tarihinde, bu tarihten önce tip onayı almış araçlarda 1/1/ tarihinde zorunlu olarak uygulamaya girer. Anılan tarihlere kadar bu Yönetmelik kapsamındaki araçlar bu Yönetmeliğin 91//AT seviyesinde belirtilen emisyon değerlerini veya BM/AEK’nun R A sayılı Teknik Düzenlemede istenilen kirletici gaz emisyon seviyelerini sağlayacaktır. Ayrı teknik ünite olarak AT tip onayı belgesi alacak karayolunda kullanılan araçların sıkıştırma ateşlemeli (dizel) motorları ve doğal gaz veya LPG kullanan pozitif ateşlemeli motorlar ve bu motorların takıldığı araçlar, kirletici gaz emisyon seviyeleri bakımından anılan tarihten sonra 10 uncu maddede belirtilen uygulama takvimine uygun olarak Ek I’in madde ’indeki Çizelgelerin B1 veya B2 satırında veya C satırında belirtilen sınır değerleri sağlamak zorundadır."MADDE 3 —
Aynı Yönetmeliğin Ek I’nin madde ’i ve madde ’i aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir." Dizel motoru veya motor grubu tarafından yayılan gaz emisyonu ve partikül kirleticiler bakımından ve gaz yakıtlı motor veya motor grubu tarafından yayılan gaz kirleticilerin emisyonunun seviyesi bakımından bir aracın onayı için başvuru, araç imalatçısı veya yetkili temsilcisi tarafından yapılmalıdır."
" Onaylanmış dizel motoru veya motor grubu tarafından yayılan gaz emisyonu ve partikül kirleticiler bakımından ve onaylanmış gaz yakıtlı motoru veya motor grubu tarafından yayılan gaz kirleticilerin emisyonunun seviyesi bakımından bir aracın onayı için başvuru, araç imalatçısı veya yetkili temsilcisi tarafından y
apılmalıdır."MADDE 4 —
Aynı Yönetmeliğin Ek I’inin madde ’i altında yer alan ve madde numaraları, ve şeklinde değiştirilmiştir.Yürürlük
MADDE 5 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
MADDE 6 —
Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.Sayfa Başı
Tebliğler
Sağlık Bakanlığından:
Eksimer Laser Cerrahisi Uygulanacak Cerrahi Müdahale Birimleri Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
MADDE 1 —
16/3/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Eksimer Laser Cerrahisi Uygulanacak Cerrahi Müdahale Birimleri Hakkında Tebliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."Madde 9 —
Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yürütülen başvuru ve açılma izin işlemleri sonucunda uygun görülen sağlık kuruluşu için İl Sağlık Müdürlüğü tarafından EK-l'de yer alan "Eksimer Laser Cerrahi Müdahale Uygulama İzin Belgesi" ve EK-2'de yer alan "Eksimer Laser Cerrahi Müdahale Uygulama Birim Sorumlusu" belgeleri düzenlenir."MADDE 2 —
Aynı Tebliğin EK-1’inde yer alan "Eksimer Laser Cerrahi Müdahale Uygulama İzin Belgesi" ve EK-2'sinde yer alan "Eksimer Laser Cerrahi Müdahale Uygulama Birim Sorumlusu" belgesi ekteki şekilde değiştirilmiştir.MADDE 3 —
Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.MADDE 4 —
Bu Tebliğ hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür.
“
EK–1
T.C.
VALİLİĞİ
İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Belge Tarihi :
Belge No :
EKSİMER LASER CERRAHİ MÜDAHALE
UYGULAMA İZİN BELGESİ
SAĞLIK KURULUŞUNUN
Adı :
İzin Belgesi No :
Adresi :
SORUMLU HEKİMİN
Adı ve Soyadı :
Eksimer Laser Uygulama
Yetki Belgesi Tarih/Sayı :
Yukarıda adı ve adresi belirtilen özel sağlık kuruluşuna ait eksimer laser uygulanacak
cerrahi müdahale biriminin sorum
lu hekimi sorumluluğunda eksimerlaser cerrahi müdahale uygulaması İl Sağlık Müdürlüğünce uygun görülmüştür.
İL SAĞLIK MÜDÜRÜ
”
“
EK–2
T.C.
VALİLİĞİ
İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
EKSİMER LASER CERRAHİ MÜDAHALE UYGULAMA
BİRİM SORUMLUSU
Belge Tarihi :
Belge No :
SORUMLU HEKİMİN
Adı ve Soyadı :
Unvanı :
Baba Adı :
Doğum Yeri :
Doğum Tarihi :
Mezun Olduğu Fakülte :
Mezuniyet Tarihi :
Diploma No :
Uzmanlık Diploma No :
GÖREV YAP
ACAĞI ÖZEL KURULUŞUN
Adı :
Adresi :
Yukarıda açık kimliği yazılı hekimin belirtilen özel sağlık kuruluşunun eksimer laser cerrahi müdahale uygulama biriminin sorumlu hekim görevini yürütmesi Yönetmelik hükümlerine göre uygun görülmüştür.
İL SAĞLIK MÜ
DÜRÜ”
—— • ——
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığından:
Türk Gıda Kodeksi Enerji İçecekleri Tebliği (Tebliğ No/11)
Amaç
Madde l —
Bu Tebliğin amacı, Enerji içeceklerinin tekniğine uygun ve hijyenik şekilde üretim, hazırlama, işleme, muhafaza, depolama, taşıma ve pazarlamasını sağlamak üzere bu ürünlerin özelliklerini belirlemektir.Kapsam
Madde 2 —
Bu Tebliğ sıvı ve toz formdaki Enerji içeceklerini kapsar, sporcu içeceklerini kapsamaz.Hukuki dayanak
Madde 3 —
Bu Tebliğ, 16/11/ tarihli ve mükerrer sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği"ne göre hazırlanmıştır.Tanımlar
Madde 4 —
Bu Tebliğde geçen;Enerji içeceği: Bileşimindeki yararlanılabilir karbonhidrat içeriği nedeniyle insan vücuduna enerji sağ
layan ve ürün özelliklerinde limitleri belirlenen maddeleri, vitamin ve mineralleri de içerebilen içecekleri ifade eder.Ürün özellikleri
Madde 5 —
Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerin özellikleri aşağıda verilmiştir:a) Enerji içeceklerinin karbonh
idratlardan sağlanan enerji değeri ml de 45 kcal den az olmamalıdır.b) Enerji içecekleri özel beslenme amaçlı gıdalar kapsamında değerlendirilmez.
c) Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerin kafein miktarı mg/L'den fazla olmamalıdır.
d) Bu Teb
liğ kapsamında yer alan enerji içeceklerinin bileşiminde;-Inositol mg/L
-Glukoronolakton mg/L
-Taurin mg/L
den fazla olmamalıdır.
e) Alkol miktarı hacmen % den fazla olmamalıdır.
f) Doping maddesi içermemelidir.
Ambalajla
ma ve etiketleme - işaretlemeMadde 6 —
Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinin Etiketleme bölümüne ilaveten;a) Enerji içeceklerinin etiketinde, besin öğesi tablosu yer almalıdır.
b) Enerji içeceklerin etiketinde kafein miktarı litrede miligram olarak yer almalıdır.
c) Kafein miktarı mg/L’den fazla olan ürünlerde, etiket üzerinde farklı ve dikkat çekici renkte ve büyüklükte "Yüksek miktarda kafein içerir." ifadesi yer almalıdır.
d) Bu Tebliğ kapsamındaki ürünlerin etiketinde uyarı başlığı altında, tüketici tarafından kolaylıkla görülebilecek şekilde farklı ve dikkat çekici renkte ve büyüklükte şu ifadeler yer almalıdır;
"Alkol ile karıştırılarak veya beraber tüketilmemelidir."
"Çocuklar, 18 yaş altı kişiler, gebe ve emzikli kadınlar ile yaşlı kişiler
için tavsiye edilmez.""Diabetikler, yüksek tansiyonu olanlar, metabolik hastalığı olanlar, böbrek yetmezliği olanlar ile kafeine hassas kişiler için tavsiye edilmez."
"Sporcu içeceği değildir, yoğun fiziksel aktîvite sırasında veya sonrasında tüketilme
melidir."e) Etiket üzerinde ürün adı ile aynı yüzde, farklı ve dikkat çekici renkte ve büyüklükte "Günlük ml'den fazla tüketilmesi tavsiye edilmez.." ifadesi yer almalıdır.
f) Bilimsel gelişmeler ışığında, yukarıda belirtilen uyarılar genişletilebi
lir.Katkı maddeleri
Madde 7 —
Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerde kullanılan katkı maddeleri, “Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinin” Gıda Katkı Maddeleri bölümüne uygun olmalıdır.Bulaşanlar
Madde 8 —
Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerdeki bulaşanları, "Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinin" Bulaşanlar bölümüne uygun olmalıdır.Hijyen
Madde 9 —
Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünler, "Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinin" Hijyen bölümündeki genel kurallara uygun hazırlanmalıdır.Taşıma ve depolama
Madde 10 —
Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerin, taşınması ve depolanması sırasında "Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinin" Taşıma ve Depolama bölümündeki kurallara uyulmalıdır.Numune alma ve analiz nıetodları
Madde 11 —
Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerden numune alınmasında "Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinin" Numune Alma ve Analiz Metodları bölümündeki kurallara uyulmalıdır. Numune uluslararası kabul görmüş metodlara göre analiz edilmelidir.Tescil ve denetim
Madde 12 —
Bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünleri üreten ve satan işyerleri; tescil ve izin, ithalat işlemleri, kontrol ve denetim sırasında bu Tebliğ hükümlerine uymak zorundadır. Bu hükümlere uymayan işyerleri hakkında sayılı Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre yasal işlem yapılır.Denetim
Madde 13 —
Bu Tebliğe ait hükümler; sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye göre Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığınca denetlenir.Yürürlükten kaldırılan mevzuat
Madde 14 —
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı tarafından 06/03/ tarih ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konulan "Türk Gıda Kodeksi Enerji İçecekleri Tebliği" (Tebliğ No: /24) yürürlükten kaldırılmıştır.Geçici Madde 1 —
Halen faaliyet gösteren, bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünleri üreten ve satan işyerleri yayımı tarihinden itibaren 1 yıl içinde bu Tebliğ hükümlerine uymak zorundadır.Yürürlük
Madde 15 —
Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
Madde 16 —
Bu Tebliğ hükümlerini Tarım ve Köyişleri Bakanı ile Sağlık Bakanı yürütür.—— • ——
Tarım ve Köyişleri Bakanlığından:
İthal ve İhraç Edilecek Gıdaların Giriş ve Çıkış Kapılarının Tespit ve İlanına Dair Tebliğ’de Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ (Tebliğ No: /12)
MADDE 1-
01/03/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren İthal ve İhraç Edilecek Gıdaların Giriş ve Çıkış Kapılarının Tespit ve İlanına Dair Tebliğ’in değişik Ek-1 listesinde yer alan “İthal Edilecek Gıda Maddelerinin Kontrolü İçin Tespit Edilen Gümrük Müdürlükleri” listesi yeniden düzenlenmiştir.MADDE 2-
Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.MADDE 3-
Bu Tebliğ hükümlerini Tarım ve Köyişleri Bakanı yürütür.
EK-1
İthal Edilecek Gıda Maddelerinin Kontrolü İçin Tespit Edilen Gümrük Müdürlükleri
İLİ | GÜMRÜK MÜDÜRLÜKLERİ |
Adana | - Adana Gümrük Müdürlüğü |
Ağrı | - Gürbulak Gümrük Müdürlüğü |
Ankara | - Ankara TIR Gümrük Müdürlüğü |
Antalya | - Antalya Gümrük Müdürlüğü |
Artvin | - Hopa Gümrük Müdürlüğü |
Balıkesir | - Bandırma Gümrük Müdürlüğü |
Bursa | - Bursa Gümrük Müdürlüğü - Gemlik Gümrük Müdürlüğü |
Çanakkale | - Çanakkale Gümrük Müdürlüğü |
Edirne | - Kapıkule Gar Gümrük Müdürlüğü |
Eskişehir | - Eskişehir Gümrük Müdürlüğü |
Erzurum | - Erzurum Gümrük Müdürlüğü |
Gaziantep | - Gaziantep Gümrük Müdürlüğü |
Giresun | - Giresun Gümrük Müdürlüğü |
Hatay | - İskenderun Gümrük Müdürlüğü |
İstanbul | - Atatürk Havalimanı Gümrük Müdürlüğü - İstanbul Gıda Ürünleri İhtisas Gümrük Müdürlüğü - Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğü - Ambarlı Gümrük Müdürlüğü - Trakya Serbest Bölge Gümrük Müdürlüğü |
İzmir | - İzmir Gümrük Müdürlüğü - İzmir TIR Gümrük Müdürlüğü - Adnan Menderes Gümrük Müdürlüğü - Ege Serbest Bölge Gümrük Müdürlüğü |
Kayseri | - Kayseri Gümrük Müdürlüğü |
Kocaeli | - Derince Gümrük Müdürlüğü - Gebze Petrokimya Ürünleri İhtisas Gümrük Müdürlüğü |
Konya | - Konya Gümrük Müdürlüğü |
Mersin | - Mersin Gümrük Müdürlüğü - Mersin Serbest Bölge Gümrük Müdürlüğü |
Rize | - Rize Gümrük Müdürlüğü |
Samsun | - Samsun Gümrük Müdürlüğü |
Tekirdağ | - Tekirdağ Gümrük Müdürlüğü - Çorlu Havalimanı Gümrük Müdürlüğü |
Trabzon | - Trabzon Gümrük Müdürlüğü |
—— • ——
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Hazine Müsteşarlığından:
Tütün Üretiminden Vazgeçip Alternatif Ürün Yetiştiren Üreticilerin Desteklenmesine Dair Kararın Uygulanmasına İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: /10)
Amaç
Madde 1–
Bu Tebliğin amacı, “Tütün Üretiminden Vazgeçip Alternatif Ürün Yetiştiren Üreticilerin Desteklenmesine Dair Karar”ın uygulanmasına ilişkin hususları düzenlemektir.Kapsam
Madde 2–
Bu Tebliğ, uygulamada görev alan kurum ve kuruluşların belirlenmesi, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde; Adıyaman, Bingöl, Batman, Bitlis, Diyarbakır, Hakkâri, Malatya, Mardin, Muş, Siirt ve Van illerinde tütün üretimiyle iştigal eden ve alternatif ürün yetiştirmeyi tercih eden üreticilerin seçiminin esasları, ödeme tutarının tespitine ilişkin kriterleri, ödemeye ilişkin usul ve esasları kapsamaktadır.Hukukî dayanak
Madde 3–
Bu Tebliğ, 13/7/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 6/7/ tarihli ve / sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki “Tütün Üretiminden Vazgeçip Alternatif Ürün Yetiştiren Üreticilerin Desteklenmesine Dair Karar”ın 5 inci maddesi uyarınca hazırlanmıştır.Tanımlar
Madde 4–
Bu Tebliğde geçen;a) Bakanlık : Tarım ve Köyişleri Bakanlığını,
b) Devlet Bakanlığı: Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanlığını,
c) Müsteşarlık : Hazine Müsteşarlığını,
d) Kararname : “Tütün Üretiminden Vazgeçip Alternatif Ürün Yetiştiren Üreticilerin Desteklenmesine Dair Karar”ı,
e) Bakanlık Merkez Teşkilatı : Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü’nü ( TÜGEM),
f) TEKEL : Tütün, Tütün Mamulleri, Tuz ve Alkol İşletmeleri Genel Müdürlüğünü,
g) Banka : T.C. Ziraat Bankası A.Ş.’yi,
h) İl/İlçe Müdürlüğü: Tarım ve Köyişleri Bakanlığının İl/İlçe Tarım Müdürlüklerini,
ı) İl Tütün Komisyonu: İllerde Vali veya Vali Yardımcısı başkanlığında; Bakanlık, Defterdarlık, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Sanayi ve Ticaret Odası, Ziraat Odası ve varsa TEKEL’in ildeki temsilcisinin katılımıyla oluşturulan komisyonu,
j
) İlçe Tütün Komisyonu: Kaymakam başkanlığında; Bakanlık, Mal Müdürlüğü, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve varsa Sanayi ve Ticaret Odası, Ziraat Odası ile TEKEL’in ilçedeki temsilcisinin katılımıyla oluşturulan komisyonu,k) Tespit Komisyonu : İllerde/İlçelerde, İl/İlçe Müdürlüğü teknik elemanı başkanlığında, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün il/ilçe’deki temsilcisi, varsa Ziraat Odası Temsilcisi ve Köy/Mahalle Muhtarlarından oluşur (gerektiğinde Çevre ve Orman Bakanlığı’nın temsilcisi de katılır).
l)
Üretici : Fiilen tarımsal üretim kaynaklarını kullanan, tarımsal faaliyet içinde tütün üretimiyle iştigal eden, yılı kota sahibi olan ve veya veya yılında ve/veya yıllarında tütün ürettiği belgelenen ve yılında tütün üretiminden vazgeçip alternatif ürün yetiştirecek ve desteklemeden yararlandırılacak gerçek kişileri.m)Tapu Sureti : Aslı görülmek suretiyle İl/İlçe Müdürlüğü tarafından onaylanan tapu fotokopisini,
n)Çiftçi Belgesi : Maliye Bakanlığının 2/12/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan seri no’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği uyarınca Ziraat Odası bulunan yerlerde, bu Oda tarafından verilen; Ziraat Odası bulunmayan yerlerde ise İl/İlçe Müdürlüğü tarafından düzenlenen belgeyi,
o) Ödeme: Girdi, bakım ve hasat ödemesini,
p)Taahhütname I : Başvuru sahibi üreticilerin tütün üretiminden vazgeçerek, alternatif ürün veya ürünlere geçiş yapacağını taahhüt eden ve (EK 1)’de örneği yer alan belgeyi,
r )Taahhütname II : Arazi sahibinin kiracıya, ortakçıya veya yarıcıya verdiği arazi için alternatif ürün programı desteğinden yararlanmayacağını taahhüt eden ve (EK 7)’de örneği yer alan belgeyi,
s)Taahhütname III : Başvuru sahibi üreticinin, aynı aileden eş veya çocuklardan birinin adına kota miktarlarını tek taraflı olarak kullanabileceğini taahhüt ettiği ve (EK 8)’de örneği yer alan belgeyi,
ifade eder.
Alternatif ürün programının uygulamasında görevli kurum ve kuruluşlar
Madde 5–
Uygulama, teknik olarak TÜGEM ile İl/İlçe Müdürlükleri tarafından, ödemeler ise İl/İlçe Tütün Komisyonları kararları doğrultusunda Müsteşarlık tarafından Banka aracılığı ile yapılır.Ödeme yapılacak üreticiler
Madde 6–
Ödemeler, bu Tebliğin 2 nci maddesinde belirtilen il sınırları içerisinde faaliyet gösteren ürün yılı için kota sahibi olan,18/6/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan /36 no’lu Tebliğ ile tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan /15 no’lu Tebliğ uyarınca Alternatif Ürün Programından yararlanan üreticiler hariç, veya veya yılında ve/veya yıllarında tütün üreten üreticilerden, yılında tütün üretiminden vazgeçerek alternatif ürün ekimini/dikimini tercih edenlere yapılır.Alternatif ürün programına ilişkin duyurunun yapılması
Madde 7–
İl/İlçe Müdürlükleri vasıtasıyla alternatif ürün programı çalışmasının yapılacağı konusunda üreticiler bilgilendirilir. Alternatif Ürün Programı kapsamındaki desteklemelerden faydalanmak isteyen üreticilerin başvuru süresi Müsteşarlığın uygun görüşü alınarak Bakanlıkça genelge ile duyurulur.Alternatif ürün ekimini/dikimini tercih eden üreticilerin belirlenmesi
Madde 8– Program kapsamındaki illerde, tütün üretiminden vazgeçerek alternatif ürün ekimini/dikimini tercih eden üreticiler, alternatif ürün ödemelerinden yararlanabilmek amacıyla, aşağıda belirtilen belgeleri üretimin yapıldığı yerdeki İl/İlçe Müdürlüklerine teslim ederler.
a) T.C. Kimlik Numarasını gösterir Nüfus Cüzdanı veya Nüfus Cüzdanı ve T.C. Kimlik Numarasının İl/İlçe Müdürlüğü tarafından onaylanmış fotokopisi (kota birleştirilmesi durumunda vukuatlı nüfus kayıt örneği),
b) Yılı içinde alınmış Çiftçi Belgesinin İl/İlçe Müdürlüğü tarafından onaylanmış fotokopisi, asıl nüsha üzerine görünür şekilde “Alternatif Ürün Programı Ödemesinde Esas Alınmıştır” ibaresi konularak üreticiye iade edilir. Üreticinin Çiftçi Belgesinin aslını 5 yıl süreyle saklaması zorunludur.
c) Vergi kimlik numarasını gösterir belge,
d) Alternatif Ürün Programından Yararlanma Başvuru Formu (EK 2),
e) Alternatif Ürün Tercih ve Onay Formu (EK 3),
f) Tarım arazisinin aidiyetini gösterir belge;
1) Tarım arazisi başvuru sahibi üreticiye ait ise; tapu sureti,
2) Tarım arazisini tapu hissedarlarından birinin kullanması durumunda ise; tarım arazisine ait tapu sureti ile birlikte, diğer hissedar
lara ait bilgileri içeren (EK 2)’nin onaylı sureti,3) Tarım arazisinin maliki ölmüş ise intikali gösterir tapu belgesi; tapuda mirasçıları adına intikal yaptırılmamış ise intikal işlemlerinin yaptırılması gerekmekte olup, veraset ilamı kabul edilmeyecekti
r,4) Tarım arazisi başka bir gerçek veya tüzel kişiye ait ise; kiracılık, yarıcılık, ortakçılık ve benzer suretle tarımsal üretimle iştigal eden üreticilerden, kira sözleşmesi ve kiraladığı veya yarıcılık yaptığı arazinin sahibine ait tapu sureti. Ayrıca, arazi sahibinden, arazisinin kiralanan kısmı kadar Alternatif Ürün Programı desteğinden yararlanmayacağına dair taahhütname (EK 7),
5) Tarım arazisi Hazine adına tespit ve tescil edilmiş ise; bu arazinin zilyetlikle iktisabı mümkün olmadığından tarım arazisini işleyen şahsın bu yeri Millî Emlâk Müdürlüğü veya Mal Müdürlüğünden kiraladığına dair kira sözleşmesi,
6) Tarım arazisinin tapusu padişahlık döneminden kalma ve taşınmaz malın bulunduğu mahalde kadastro yapılmış ise; bu arazi, sayılı
“3 Mart () tarihli ve sayılı Kanunla Hazineye Kalan Taşınmaz Mallardan Bazılarının Zilyetlerine Devri Hakkında Kanun” uyarınca, Hazine adına tescil edilmiş olduğundan, tarım arazisini işleyen şahsın bu yeri Millî Emlâk Müdürlüğü veya Mal Müdürlüğünden kiraladığına dair kira sözleşmesi,7) Tapusu padişahlık döneminden kalma ve taşınmaz malın bulunduğu mahalde kadastro yapılmamış ise; bu tip taşınmaz mallar üzerinde üretim yapanların taşınmaz mala ilişkin yoklama kaydı, tapu kaydı veya vergi kayıtlarını ibraz etmeleri ve bu belgelerin muhtar ve ihtiyar heyeti tarafından onaylı suretleri,
8) Tarım arazisinin mülkiyeti vakıflara ait ise; ilgili vakıflarla yapılmış kira sözleşmesi ve onaylı tapu sureti,
9) Tarım arazisi köy tüzel kişiliğine ait ise; muhtar ve ihtiyar heyetinden alınacak köy senedi ile birlikte köye aidiyetini gösterir tapu kaydı, bu araziye ilişkin kira sözleşmesi,
10) Mülkiyeti ihtilaflı veya dava konusu olan tarım arazisinin, kadastro sırasında tapu kaydı uygulanarak tapu maliki ve mirasçıları adına tespit işlemi yapılmış ise; malların Kadastro Beyannamesi veya Tapulama Tutanağında tespit maliki olarak belirtilen şahıs veya mirasçısı tarafından halen kullanıldığına ilişkin olarak İl/İlçe Müdürlüğü tarafından görevlendirilen teknik eleman ve muhtar tarafından müştereken imzalanmış keşif raporu,
11) Mülkiyeti ihtilaflı veya dava konusu olan tarım arazisinin, kadastro sırasında tapu kaydının bulunmaması nedeniyle vergi kaydına göre veya herhangi bir belgeye dayanmadan zilyetliğe istinaden tespit
yapılmış ise; bu malların kadastro beyannamesi veya tapulama tutanağında tespit maliki olarak belirtilen şahıs tarafından halen kullanıldığına ilişkin olarak İl/İlçe Müdürlüğü tarafından görevlendirilen teknik eleman ve muhtar tarafından müştereken imzalanmış keşif raporu,12) Tapunun niteliğini gösteren tahsis bölümünde tarla, bağ veya benzeri bir ibare bulunan yerlerde; İl/İlçe Müdürlüğü tarafından üretimin yapıldığı mahalde inceleme yapılarak söz konusu arazide tütün üretimi yapıldığının tespit edildiğine dair keşif raporu,
13) Tarım arazisinin sahibi ölmüş ve mirasçıları bulunamıyor ise; üreticinin uzun süreden beri söz konusu tarım arazisini ektiğini, arazi mahallinde ikamet ettiğini ve tarım arazisinde tütün üretimiyle iştigal ettiğini gösterir İl/İlçe Müdürlüğü tarafından görevlendirilen teknik eleman ve Köy İhtiyar Heyetince hazırlanan müştereken imzalanmış keşif raporu,
14) Kadastro geçmeyen tarım arazisinin sahibi ise; kadastro geçmemiş birimlerde (köy, mahalle) tespit komisyonlarınca hazırlanan ve üreticinin uzun süreden beri tarım arazisinde fiilen tütün üretimi yaptığını gösterir Tespit Komisyonu ve çiftçi tarafından müştereken imzalanmış keşif raporu,
g) Vukuatlı nüfus kayıt örneklerine göre, aynı aileden eş veya çocuklardan birinin başvuru yapması halinde; aynı tapu üzerinde, TEKEL tarafından her bir aile ferdi için verilen kotaların birleştirilerek kullanılabilmesi için başvuru yapan üreticinin diğer aile fertlerinin desteklemeden yararlanmayacağını gösterir taahhütname (EK8),
Ödemenin tespit
ine ilişkin esaslarMadde 9–
Üreticiler, seçmiş oldukları alternatif ürün ve/veya ürünleri İl/İlçe Müdürlüğüne bildirir. Dekar başına ödeme tutarı, ABD Doları bazında Bakanlık ve Müsteşarlıkça tespit edilir ve Bakanlıkça çıkartılan iç genelge ile İl/İlçe Tütün Komisyonlarına duyurulur. İl Tütün Komisyonları bulunduğu ilin ortalama tütün verimini tespit eder, İl/İlçe Müdürlükleri İl Tütün Komisyonları’nca tespit edilen ortalama tütün verimine göre yılı kota miktarını baz alarak arazi büyüklüklerini veher üreticiye verilecek ödeme tutarını hesaplar. İl/İlçe Müdürlükleri üretici bazında ödeme miktarlarını İl/İlçe Tütün Komisyonuna gönderir.Yukarıda bahsi geçen ödeme, bankanın üreticinin hesabına alacak kaydını yaptığı tarihteki T.C. Merkez Bankası ABD Doları döviz alış kuru esas alınmak suretiyle Türk Lirası olarak yapılır. İl/İlçe Müdürlükleri’nin çıkış sonrasında yapacağı kontroller neticesinde, tek yıllık ve/veya çok yıllık tarla bitkilerinde ödeme tutarı tespit edilir. Bu tespit meyvelerde ise dikim sonrası yapılır.
Ödemenin denetimine ilişkin görev ve yetkiler
Madde 10–
Uygulamaya yönelik işlemler için yapılacak olan denetimler Bakanlık tarafından yürütülür. Kararname kapsamında Alternatif Ürün Programına yönelik işlemlere ilişkin yapılacak gerekli denetimler Bakanlık adına Bakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından yapılır. Bakanlık müfettişlerinin denetimi, örnekleme yöntemiyle belirlenecek il, ilçe, köy/mahallede tütün üretimiyle iştigal eden üreticiler üzerinden yapılır. Bu denetimler sırasında, tütün üretimi ile iştigal eden üreticilerin müracaatları sırasında beyan ettikleri bilgilerde gerçeğe aykırı beyan veya verdikleri belgelerde sahte evrak tespit edilmesi durumunda, haklarında ilgili Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunulur.Hak
sız yere ödeme yapılmasına neden olanlar ile haksız yere ödemelerden yararlanmak üzere sahte veya içeriği itibariyle gerçek dışı belge düzenleyenler, kullananlar ve beyanda bulunanlar hakkında gerekli cezaî ve diğer kanunî işlemler yapılır. Haksız yere Alternatif Ürün Programından yararlanıldığının tespit edilmesi halinde, haksız yere yapılan ödemeler, ödeme yapılan çiftçilerden sayılı “Âmme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun” hükümleri çerçevesinde geri alınır.Komisyonlar ve proje uygulama birimleri
Madde 11–
Uygulamanın etkin şekilde ve koordinasyon içerisinde yürütülmesi amacıyla oluşturulan İl/İlçe Tütün Komisyonları ve İl/İlçe Müdürlükleri’nin çalışma şekilleri aşağıda belirtilmiştir.a) İl Tütün Komisyonları; merkez ilçe ve bağlı köylerde İlçe Tütün Komisyonlarının yapmakla yükümlü oldukları görevleri yaparlar.
b) İl/İlçe Müdürlükleri her üretici adına alternatif ürün dosyası açar. Üreticiden alınan tapu suretlerinin doğruluğunu tespit etmek için, Tapu Sicil Müdürlüğü’nden resmi yazı ile toplu olarak onaylarını ister ve Tapu Sicil Müdürlüklerinin onayladığı tapu suretlerini üretici dosyasına koyar.
c) Alternatif Ürün Programından Yararlanma Başvuru Formu (EK 2) ile diğer ekleri üreticiden alan İl/İlçe Müdürlükleri, müracaattaki bilgi ve belgelerin doğruluğunu araştırarak en geç 20 gün içerisinde, üreticinin Alternatif Ürün Tercih ve Onay Formunu (EK 3) onaylar veya reddeder. İl/İlçe Müdürlükleri onaylanan belgeleri İl/İlçe Tütün Komisyonlarına aktarır. İl/İlçe Tütün Komisyonları tüm icmall
eri İlçe merkezinde her köyün/mahallenin icmalini kendi köyünde/mahallesinde 7 gün süreyle askıda bırakır. Askı süresi boyunca her hangi bir itiraz bulunmaması halinde tarla/bahçe kontrollerine başlanır. İtiraz olması durumunda 7 gün içerisinde İl/İlçe Tütün Komisyonu değerlendirmesi sonucunda icmaller düzeltilemez veya bilgi ve belgelerle ilgili aykırılık, şikayet ve/veya ihbar bulunması nedeniyle icmaller oluşturulamaz ise durum İl Tütün Komisyonuna intikal ettirilir. İl Tütün Komisyonunca çözümlenemeyen vakalar Bakanlık Teftiş Kuruluna gönderilir.d) Başvurusu kabul edilen üreticiler için İl/İlçe Müdürlükleri’nce çiftçi eğitim çalışmalarına başlanır.
Ödeme ve hakediş denetimine ilişkin görev ve yetkiler
Madde 12–
Ödeme için alternatif ürünlerin çıkış/dikim zamanları dikkate alınarak yapılan tarla/bahçe kontrollerini müteakiben İl/İlçe Müdürlüklerince Alternatif Ürün Kontrol ve Onay Formu(EK 4) düzenlenir. Buna göre İl/İlçe Tütün Komisyonları, üretici bazında Alternatif Ürün Programı Ödeme Hakediş Belgesi (EK 5) düzenler.İlçe Tütün Komisyonları, Ödeme Hakediş İcmal Listelerini (EK 6) kontrol amacıyla İl Tütün Komisyonlarına gönderir. İl Tütün Komisyonlarınca ilçelerden gelen Ödeme Hakediş İcmal Listesindeki bilgilerin karşılaştırılması sonucunda, eksiklik ve/veya usulsüzlük tespit edilmemesi halinde, ödemeye ilişkin komisyon kararının bir nüshası İlçe Tütün Komisyonlarına gönderilir. İl Tütün Komisyonları en geç 10 gün içerisinde Ödeme Hakediş İcmal Listelerinin bir nüshasını istatistiki bilgi için TÜGE
M’e gönderir. TÜGEM ön denetimin başlatılması için Teftiş Kurulu Başkanlığına bilgi verir. Bu tarihten itibaren en fazla 40 gün içerisinde, Teftiş Kurulu Başkanlığınca görevlendirilecek müfettişler tarafından örnekleme yöntemiyle ön denetimyapılır ve varsa kendisine intikal eden şikayet veya itirazları da sonuçlandırıp tamamlar. Teftiş Kurulu Başkanlığı ön denetimlerle ilgili sonucu bir yazı ile İl/İlçe Tütün Komisyonlarına ve bilgi için TÜGEM’e bildirir.İl Tütün Komisyonları Ödeme Hakediş İcmal Listel
eri (EK 6) ile Alternatif Ürün Programı Ödeme Hakediş Belgelerinin (EK 5) asıllarını ve bilgisayar formatında bir örneğini (CD, disket, vb.), ödemelerin yapılmasını teminenMüsteşarlığa, bilgi için de bir nüshasını TÜGEM’e de gönderir.Ön denetim yapılan veya yapılmayan İl/İlçelerde daha sonra tespit edilebilecek usulsüz işlemlerle ilgili sorumluluklar ortadan kalkmaz. Uygulamalar, ön denetimin yanında mevzuatın öngördüğü her türlü denetime de tabidir.
İl/İlçe Tütün Komisyonları, mevcut bilgi ve belgeler ışığında usulsüzlük tespit etmeleri halinde; durumu, İlçe Tütün Komisyonları İl Tütün Komisyonlarına, İl Tütün Komisyonları da TÜGEM’e, Müsteşarlığa ve Bankaya bildirir.
Ödeme için gerekli finansman
Madde 13–
Program kapsamındaki illerde, tütün üretiminden vazgeçerek alternatif ürün ekimini/dikimini tercih eden üreticilere yapılacak ödemeler ve program kapsamında yapılacak diğer ödemeler için gerekli finansman uluslararası finans kuruluşlarından sağlanan kaynaklardan ve/veya bütçenin ilgili harcama kalemlerinden karşılanır.Ödemeye ilişkin esaslar
Madde 14–
TEKEL, yılı, kampanya döneminin bitiminden sonra, üretici bazında; üretimin yapıldığı il veya ilçe belirtilmek suretiyle, ekim alanını, alım miktarını, ortalama alım birim fiyatını, maliyeti, toplam ödeme tutarını ve gerekli bilgileri İl Müdürlüklerine iletir. sayılı Kanun hükümlerine göre TEKEL ile sözleşme yapan tütün üreticilerine ilişkin listeler de TEKEL tarafından İl Müdürlüklerine gönderilir. Ödemelere ilişkin usul ve esaslar Müsteşarlık ile Banka arasında yapılan protokolle belirlenir. Bankaya hizmetleri karşılığında, bu Tebliğ kapsamında üreticilere yapılan ödemelerin % 0,5’i kadar, komisyon ödenir.Müsteşarlık, iletilen Alternatif Ürün Programı Ödeme Hakediş Belgeleri için hesaplanan tutarı ödemeye esas olmak üzere Bankaya aktarır. Gerekli tutarın Bankaya aktarılmasını müteakiben Banka tarafından üreticilere ödeme yapılır. Ödemeye ilişkin icmal bilgilerine ait doğacak ihtilafların çözümünde İl/İlçe Tütün Komisyonları yetkilidir. İhtilafla
rın çözümünü müteakiben ilgili bilgi ve belgeler İl Tütün Komisyonlarınca bilgi için TÜGEM’e ve Müsteşarlığa gönderilir.Alternatif ürün desteğinden faydalanamayacak üreticiler
Madde 15–
Alternatif ürün desteğinden faydalanamayacak olanlar:a) Tütün ekimi y
apan ve alternatif ürün desteğinden faydalanmak üzere müracaat eden üreticilerden gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar,b) Medeni Kanun’un inci ve uncu maddeleri, sayılı Orman Kanunu, sayılı Kadastro Kanun’unun 16/b maddesi ve sayılı Mera Kanun’u hükümleri uyarınca Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan ve kamu yararına olan taşınmaz mallar ile kadastro geçmemiş birimlerde (köy/mahalle) tarım arazisi vasfı olmayan alanlar üzerinde tarımsal üretimde bulunanlar. ( Bu araziler, kadas
tro çalışmaları sırasında kamu yararına tahsis edilmiş bulunan kamu orta malı niteliği (mera, yaylak ve kışlak gibi) tespit edilen taşınmaz mallardır.)c) Kamulaştırılan yerlerde tütün üretimi yapan üreticiler,
d) Tütün
üretimiyle iştigal eden özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşları,e) Hazine arazilerinde ecri misil ödeyerek üretim yapan üreticiler,
f) yılı için kota verilen üreticilerden;1) ve yıllarında Alternatif Ürün Programından yararlananlar,
2) veya veya
yıllarında tütün üretimi yapmayan üreticileralternatif ürün desteğinden
faydalanamazlar.Yürürlük
Madde 16–
Bu Tebliğ yayımı tarihinden geçerli olmak üzere yürürlüğe girer.Yürütme
Madde 17–
Bu Tebliğ hükümlerini Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanı ile Tarım ve Köyişleri Bakanı birlikte yürütür.ALTERNATİF ÜRÜN PROGRAMINDAN YARARLANMA EK 2
BAŞVURU FORMU
………………………funduszeue.info İL /İLÇE MÜDÜRLÜĞÜNE
İl |
|
İlçe |
|
Köy |
|
Hissedarlar Adına Başvuran Çiftçinin Adı/Soyadı |
|
Toplam Arazi Miktarı (Da) |
|
ALTERNATİF ÜRÜN PROGRAMINA
katılmak istiyorum/ Hissedarlar adına hareket edebileceğimi ve yükümlülüğe girdiğim hissedarlara ait bilgiler aşağıdadır.Adına Katıldığı Hissedarların (Varsa)
Adı Soyadı Yakınlık Derecesi İmzasıOnaylayan (Köy Muhtarı)AzaAza
Kota Birleştirilmesi Var Yok Arazi Durumu Mal Sahibi Kiracı
BAŞVURANIN
ADI SOYADI
TARİHİMZA
EKLER:
1- T.C. Kimlik numarası olan Nüfus Cüzdanının fotokopisi veya Nüfus cüzdanı ve T.C Kimlik Numarasının fotokopisi (İl/İlçe PUB tarafından onaylanacak)2- Çiftçi Belgesi (Tebliğde belirtilen)
3- Vergi Kimlik Numaras
ı4- Taahhütname I (EK 1)
5- Alternatif Ürün Tercih ve Onay Formu (EK 3)
6- Tarım Arazisinin aidiyetini gösterir belge
7- Taahhütname II (EK 7) (Arazi kiralanması durumunda)
8- Taahhütname III (EK 8) (Kota birleştirilmesi durumunda vukuatlı nüfus cüzdan örneği)
EK 3ALTERNATİF ÜRÜN
TERCİH VE ONAY FORMU
Arazi Bilgileri | Kimlik Bilgileri | |||||||
İl | T.C. Kimlik No | |||||||
İlçe | Adı ve Soyadı | |||||||
Köy / Mezra |
| Baba Adı |
| |||||
Toplam Arazi Miktarı (Da) |
| Ana Adı |
| |||||
Doğum Tarihi |
| |||||||
Doğum Yeri |
| |||||||
Yeni Ekilecek/Dikilecek Ürüne İlişkin Bi lgiler | ||||||||
Sıra No | Arazi mülkiyeti (şahıs,kira vs. belirtilecek) | Tapulu Arazinin Parsel No. | Mevkii | Büyüklüğü (da) | Yeni Ürün ve Planlanan Ekim/Dikim Zamanı | |||
Yukarıda belirtilen uygulamaları yapmayı,
Projenin idarî, malî ve hukukî denetimi amacı ile Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, İl ve İlçe Müdürlüğü yetkililerince yapılacak kontrollere muvafakat etmeyi,
Bu konuda ilgililerin vereceği talimatlara uymayı, arazinin hissedarları adına peşinen kabul ve taahhüt ediyorum. Aksi halde aldığım desteği sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde geri ödeyeceğimi taahhüt ediyorum.
Çiftçinin Adı ve soyadı Tarih İmzası İmza (Köy Muhtarı)
Kontrol eden Kontrol eden Onaylayan(İl /İlçe Müdürü)
İsim, İmza, Tarih İsim, İmza, Tarih İsim, İmza, Tarih
EK 4
ALTERNATİF ÜRÜN KONTROL VE ONAY FORMU
Arazi Bilgileri | Başvuru sahibinin | ||
İl | T.C. Kimlik No | ||
İlçe | Adı ve Soyadı | ||
Köy / Mezra |
| Baba Adı |
|
Toplam Arazi Miktarı (Da) |
| Ana Adı |
|
Doğum Tarihi |
| ||
Doğum Yeri |
|
Kontrol dönemi |
| Kontrol Tarihi (Birden Fazla Kontrol Gerektiğinde) | Kontrol sonucu durum olumlu mu? | Hayır ise neden? | |||
ÜRÜN | 1. Kontrol | 2. Kontrol | 3. Kontrol | Evet | Hayır |
| |
Tek/Çok Yıllık bitkilerde toprak yüzeyine çıkış | |||||||
Ağaç ürünlerinde dikim | |||||||
Yukarıda belirtilen ve çiftçi tarafından taahhüt edilmiş olan uygulamaların yerinde kontrolleri sonucu tamamlanmış olduğunu tespit ettik. Bu belgede imzası bulunan çiftçinin “ALTERNATİF ÜRÜN PROGRAMI” kapsamında değerlendirmeye alınması uygundur.
Ekim Alanı Kontrol Edilen Çiftçinin İmzası Tarih
Kontrol eden Kontrol eden Onaylayan(İl /İlçe Müdürü)
İsim, İmza, Tarih İsim, İmza, Tarih İsim, İmza, Tarih
EK 5
ALTERNATİF ÜRÜN PROGRAMI
ÖDEME HAKEDİŞ BELGESİ
Arazi Bilgileri | Başvuru Sahibinin Kimlik Bilgileri | ||
İli |
| T.C. Kimlik No |
|
İlçe |
| Adı ve Soyadı |
|
Köy/Mezra |
| Ana Adı |
|
Toplam Arazi Miktarı (Da) |
| Baba Adı |
|
Doğum Yeri |
| ||
Doğum Tarihi |
|
Yukarıda kimlik bilgileri yer alan …………….’ya aşağıda belirtilen ürün ve konular için toplam olarak……………funduszeue.info Doları ödeyiniz.
Yeni Ekilen Ürün | Parsel No | Ödenecek Miktar (ABD Doları/da) | Toplam(ABD Doları) (Alan x Dekara Ödenecek Miktar) | |
C i n s i | Alan (da) | |||
| ||||
TOPLAM |
|
KOMİSYON BAŞKAN ÜYE ÜYE ÜYE ÜYE
EK 6
ÖDEME HAKEDİŞ İCMAL LİSTESİ
İLİ :
İLÇESİ :
ADI SOYADI | KÖYÜ | funduszeue.info NO | HAKEDİŞ (ABD DOLARI) |
| |||
TOPLAM HAKEDİŞ MİKTARI: |
KOMİSYON BAŞKANI ÜYE ÜYE ÜYE ÜYE
EK 7
TAAHHÜTNAME II
İli, İlçesi, Köyü mevkiinde bulunan hissedarı/ sahibi olduğum ada parsel numarasında kayıtlı tarım arazisinin dekarını oğlu/ kızı kiraya vermem nedeniyle kira süresince bu alandan Alternatif Ürün Programı desteğinden yararlanmayacağımı, yararlandığım takdirde ilk talepte ödeme tarihinden itibaren işleyecek gecikme zammı ile sayılı kanun hükümleri çerçevesinde ödemeyi kabul ve taahhüt ediyorum.
Adres : |
| Adı Soyadı |
|
| İmza |
| Pul |
|
Muhtar | Aza | Aza |
EK 8
TAAHHÜTNAME III
İli, İlçesi, Köyünden aşağıda adı, soyadı ve kota miktarları yazılı, eş ve çocuklarımın kotalarını tek taraflı olarak kullanabileceğimi ve herhangi bir usulsüzlük halinde ödeme tarihinden itibaren işleyecek gecikme zammı ile sayılı kanun hükümleri çerçevesinde geri ödeme
yi kabul ve taahhüt ediyorum.
Adı Soyadı Yakınlık Derecesi Kota Miktarı İmzası
1.
2.
3.
4.
.
.
.
Adres : |
| Adı Soyadı |
|
| İmza |
| Pul |
|
Muhtar | Aza | Aza |
EK 1
TAAHHÜTNAME-I
İli, İlçesi, Köyü mevkiinde bulunan ve tapunun (parsel numarasında/aşağıda belirtilen parsel numaralarında*) kayıtlı gayrimenkul üzerinde, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından uygun görüldüğü takdirde, “Alternatif Ürün Programı” kapsamındaki desteklemeden faydalanmak için proje kapsamında yer alan menkul ve gayri menkulleri amacı dışında kullanmayacağımı, kararnamede ve uygulama Tebliğinde belirtilen tüm hususlara uyacağımı, uymadığım takdirde 13/07/tarihli ve Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 06/07/ tarihli ve / sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki “Tütün Üretiminden Vazgeçip Alternatif Ürün Yetiştiren Üreticilerin Desteklemesine Dair Karar”a göre tarafıma ödenecek destekleme miktarını herhangi bir usulsüzlük halinde gecikme zammı ile sayılı kanun hükümleri çerçevesinde geri ödemeyi kabul ve taahhüt ediyorum.
Sıra No | Parsel No |
1 | |
2 | |
3 | |
Adres : |
| Adı Soyadı |
|
| İmza |
| Pul |
|
* Birden fazla parsel bulunması
durumunda.
—— • ——
Dış Ticaret Müsteşarlığından :
Revize Edilen TS Yemeklik Zeytinyağı Standardının Dış Ticarette Zorunlu Uygulamaya Konulmasına İlişkin Tebliğ
(Tebliğ No: /21)
MADDE 1
- Türk Standartları Enstitüsü tarafından revize edilen ve ilişikte yer alan TS Yemeklik Zeytinyağı Standardı dış ticarette zorunlu uygulamaya konulmuştur.MADDE 2
- 16/6/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Dış Ticarette Standardizasyon: 96/12 sayılı Tebliğ yürürlükten kaldırılmıştır.MADDE 3-
Bu Tebliğ yayımı tarihinden üç ay sonra yürürlüğe girer.MADDE 4-
Bu Tebliğ hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan yürütür.ICS TÜRK STANDARDI TS /Nisan
Yemeklik zeytinyağı
0 Konu, tarif, kapsam
Konu
Bu standard, yemeklik zeytinyağının tarifine, sınıflandırma ve özelliklerine, numune alma, muayene ve deneyleriyle piyasaya arz şekline dairdir.
Tarifler
Zeytinyağı
Zeytin ağacı (Olea europaea sativa Hoffm. et Link
) meyvelerinden TS 1)’e uygun yerlerde üretilen yağ.Naturel zeytinyağı
Zeytin ağacı meyvesinden doğal niteliklerinde değişikliğe neden olmayacak bir sıcaklıkta, çeşitli mekanik veya fiziksel işlemler uygulanarak üretilen ve doğal halde gıda olarak tüketilebilen yağ.
Naturel sızma zeytinyağı
Serbest yağ asitliği, oleik asit cinsinden her gramda 1,0 gramdan fazla olmayan yağ.
Naturel birinci zeytinyağı
Serbest yağ asitliği, oleik asit cinsinden her gramda 1,0 g’dan az, 2,0 g’dan fazla olmayan yağ.
Naturel ikinci zeytinyağı
Serbest yağ asitliği, oleik asit cinsinden her gramda 2,0 g’dan az, 3,3 g’dan fazla olmayan yağ.
Rafine zeytinyağı
Naturel halinde gıda olarak tüketilemeyen ham zeytinyağının, doğal trigliserit yapısında değişikliğe yol açmayan yöntemlerle rafine edilmeleri sonucu elde edilen, rafinasyon artığı madde ihtiva etmeyen ve gıda olarak tüketilebilen yağ.
Riviera zeytinyağı
Naturel zeytinyağı ile rafine zeytinyağı karışımından meydana gelen ve özellikleri naturel zeytinyağı ile rafine zeytinyağı arasında değişen ve gıda olarak tüketilebilen mamul.
Kapsam
Bu standard, yemeklik zeytinyağını kapsar.
NOT:
Bu standard metninde bundan sonra "yemeklik zeytinyağı" terimi yerine "zeytinyağı" ifadesi kullanılmıştır.1 Sınıflandırma ve özellikler
Sınıflandırma
Sınıflar
Zeytinyağı elde ediliş şekillerine ve üretimde uygulanan yöntemlere göre;
- Naturel,
-Rafine,
- Riviera,
olmak üzere üç sınıfa ayrılır.
Türler
Naturel zeytinyağı, ihtiva ettiği serbest yağ asitleri oranına göre:
- Naturel sızma zeytinyağı
- Naturel birinci zeytinyağı
- Naturel ikinci zeytinyağı
olmak üzere üç türe ayrılır.
Rafine zeytinyağı bir türdür.
Riviera zeytinyağı bir türdür.
2. Özellikler
Duyusal Özellikler
Naturel zeytinyağının duyusal özellikleri
Naturel zeytinyağı, yeşilden sarıya değişebilen renklerde, kendine özgü tat ve kokuda olmalı, gözle görülebilir yabancı madde içermemelidir.
Rafine zeytinyağının duyusal özellikleriRafine zeytinyağı, berrak tortusuz; sarıdan, sarının en açık rengine kadar değişebilen tonda, şeffaf görünümde ve kendine özgü tat ve kokuda olmalı, gözle görülebilir yabancı madde içermemelidir.
Rivier
a zeytinyağının duyusal özellikleriRiviera zeytinyağı, yeşilden sarıya değişebilen renklerde ve kendine özgü tat ve kokuda olmalı, gözle görülebilir yabancı madde içermemelidir.
Diğer fiziksel ve kimyasal özellikler
Zeytinyağının diğer fiziksel ve kimyasal özellikleri Çizelge 1'de verilen değerlere uygun olmalıdır.
Çizelge 1
– Zeytinyağının diğer fiziksel ve kimyasal özellikleri
Özellikler | Değerler | ||||||
Naturel | Rafine | Riviera | |||||
Sızma | Birinci | İkinci | |||||
Bağıl yoğunluk (20 oC/20oC) | 0, - 0, | ||||||
Kırıl ma indisi, nD 20°C | 1, - 1, | ||||||
İyot sayısı | 78 - 88 | ||||||
Sabunlaşma sayısı, mg KOH/g | - | ||||||
Sabunlaşmayan madde, g/kg, en çok | 15 | ||||||
Yağ asitleri bileşimi, % (m/m) (metil esteri olarak) |
| ||||||
- Miristik asit (C), en çok | 0,05 | ||||||
- Palmitik asit (C) | 7,5 - 20,0 | ||||||
- Palmitoleik asit (C) | 0,3 - 3,5 | ||||||
- Heptadekanoik asit(C), en çok | 0,3 | ||||||
- Heptadesenoik asit (C), en çok | 0,3 | ||||||
- Stearik asit (C) | 0,5 - 5,0 | ||||||
- Oleik asit (C) | 55,0 - 83,0 | ||||||
- Linoleik asit (C) | 3,5 - 21,0 | ||||||
- Linolenik asit (C), en çok | 0,9 | ||||||
- Araşidik asit (C), en çok | 0,6 | ||||||
- Gadoleik asit (C), en çok | 0,4 | ||||||
- Behenik asit (C), en çok | 0,2 | ||||||
- Lignoserik asit (C), en çok | 0,2 | ||||||
Trans yağ asitleri, % (m/m) (metil esteri olarak) |
| ||||||
- C T, en çok | 0,05 | 0,20 | 0,20 | ||||
- C T + C T, en çok | 0,05 | 0,30 | 0,30 | ||||
Trigliseritlerin 2-konumunda stearik ve palmitik asit toplamı, % (m/m), metil esteri olarak, en çok | 1,5 | 1,8 | 1,8 | ||||
Sterol bileşimi (Toplam sterolün kütlece yüzdesi) |
| ||||||
- Kolesterol, en çok | 0,5 | ||||||
- Brassikasterol, en çok | 0,1 | ||||||
- Kampesterol, en çok | 4,0 | ||||||
- Stigmasterol, en çok | Kampesterol için bulunan değer | ||||||
- Deltastigmastenol, en çok | 0,5 | ||||||
- Beta-sitosterol + delta-5 avenasterol + delta-5, stigmastadienol + kloresterol + sitostanol + delta 5,stigmastadienol, en az | 93 | ||||||
- Eritrodiol + uvaol (toplam steroller içerisinde), % (m/m), en çok | 4,5 | ||||||
- Toplam sterol, mg/kg, en az | |||||||
Stigmastadienler, mg/kg, en çok | 0,15 | 50 | 50 | ||||
- R1 1) oranı, en az | - | 12 | 12 | ||||
Gerçek ve teorik ECN 42 2) trigliserit içeriği arasındaki en büyük fark | 0,2 | 0,3 | 0,3 | ||||
Mumsu maddeler (C40+C42+C44+C46), mg/kg, en çok | |||||||
Bellier indisi, en çok | 17,0 | ||||||
Yarı kuruyan yağ | Bulunmamalı | ||||||
Prina yağı | Bulunmamalı | ||||||
Pamuk yağı | Bulunmamalı | ||||||
Kolza (Rapiska) yağı | Bulun mamalı | ||||||
Mineral yağ | Bulunmamalı | ||||||
Serbest yağ asitleri (oleik asit cinsinden), % (m/m), en çok | 1,0 | 2,0 | 3,3 | 0,3 | 1,5 | ||
Peroksit sayısı, milieşdeğer O 2/kg), en çok | 20,0 | 5,0 | 15,0 | ||||
UV ışınında özgül soğurma, nm’de, en çok %1 |
Sosyal medya üzerinde etkili olmaya çalan "Nurcu" etiketli Sözler Kökü (zmir), Çay House (Bursa), Çnaralt (Ankara) ve Hayalhanem (Mersin) isimli örgütlenmeler dier "Nurcu" çevreler tarafndan "CIA'nn 'Paralel'in yerine finanse ettii yeni oluumlar" olarak adlandrlyor. ylnda temelleri atlan ama son birkaç ylda hzla büyüyen bu 4 yaplanma, "Nur meslek ve merebine uymayan mark videolar, lakayt sohbet ve faaliyetleri" nedeniyle "Nurcu aabeyleri" de rahatsz ediyor.
NEO-NURCU YAPIYA KM 'CAZET' VERD?
"Mamak Havadis" haber sitesi, "Nurcu" gruplar arasndaki tartmann ayrntlarn yaynlad. Haberdeki iddialara göre, son dönemde özellikle sosyal medyada hzla büyüyen 4 yaplanma, dier Nurcu gruplarn dikkatini ve tepkisini çekti.
Ayrntlarda u iddialara yer verildi:
Örgütlenme, kendisi de sosyal medyann "Nurcu Fenomeni" olan Nur Mektebi lim ve Kültür Dernei lideri Uur Akkafa'dan "icazet" alan üniversite örencileri Fatih Yac, Halil Demiralp ve Kerem Leblebici tarafndan tarihinde zmir'deki Sözler Kökü lim ve Kültür Dernei ile balyor. Bu Neo-Nurcu "çekirdee" daha sonra Osman Sungur Yeken, Melih Ünver, Ceyhun Hamid Ylmaz, Mehmet Yldz, Burakcan Çelik, Serkan Akta da katlyor. lerleyen yllarda Osman Sungur Yeken, Ankara'da Çnaralt lim ve Kültür Dernei'ni; Mehmet Yldz Mersin'de Hayalhanem lim ve Kültür Dernei'ni, Serkan Akta ise Bursa'da Çayhouse lim ve Kültür Dernei'ni kuruyor.
SOLSYAL MEDYA FENOMEN HALNE GELYORLAR
Özellikle video paylam sitelerinde varlk gösteren "dernekler" Saidi "Nursi"nin risalelerini yaymak için üniversite örencisi "sosyal medya gençleri"ni hedef alyorlar. Gençlerin ilgisini çekmek için ne gerekiyorsa yapyorlar: "sulu zrtlak videolar", "çada mekanlar", "sanal sohbetler", "best-seller kitaplar". "Neden Çayhouse?" sorusuna verdikleri cevap ise dikkat çekici: "Reklam olmas, herkesin konumas için bu ismi seçtik, hafzalara kaznyor". Tümü "reklam"a dayanan etkinlikler "çekirdek" kadroyu "sosyal medya fenomeni" haline getiriyor. "Genç kzlar" etraflarnda toplanmaya balyor.
LK FNANSÖR: UURSUZCA YAPTIKLARI HATALAR
te tam o noktada "çekirdee" ilk maddi yardmda bulunan ve hatta "dernek" isimlerinin bazlarn da bizzat belirleyen Uur Akkafa ile yollar ayrlyor. Akkafa, funduszeue.info internet sitesine 16 Nisan tarihinde verdii röportajda ayrla gerekçe olarak unlar söylüyor:
"Bu kardelerime uzun zaman baz noktalarda uygun olmayan ve doru bulmadm ve zarar görmemeleri için yanl faaliyetleri konusunda nasihatlerde bulundum.
Ta ki Fatih (Yac) karde ile yaptmz son görümeye kadar. Son konumamzda hanmlarn katld seminerler ile ilgili yaanan skntlar ve uygun olmayan lakayt davranlar ve baz olumsuz videolar ve sosyal medyada paylatklar ahsi fotoraflar konusunda yanllarnn olduunu ifade ettim. Bu zamana kadar hemen hemen her konuda istiare ederlerdi nasl yapalm nelere dikkat edelim abi diye sorarlard.
Ama bu sefer farkl bir tepki verdi ve öyle dedi: "Abi biz senden artk olumlu eletirileri duymak istiyoruz” ben bunun üzerine mesaj aldm. Nefis hatalar ile yüzlemek istemez ve hatalarnn söylenmesinden rahatsz olur. Bu kardelerin takipçilerinin çounluunun genç kzlardan olumas ve uursuzca yaptklar hatalar alklamalar ise hatalarn görememe veya görmek istememe hissiyatn ortaya çkarm."
K 'NURCU AABEY'DEN DARBE: AHISLARI HAKKINDA ÜPHELERMZ VAR
Neo-Nurcu örgütlenmeye bir darbe de "Nurcu" çevrelerin iki "aabeyi" Hüsnü Bayramolu ve Abdullah Yein'den geliyor. "Sözler Kökü Gençlerine Uyar" balkl metinde Yein,"nsanlar etrafna toplamak için, aklabanlk yaparak güldürmeye çalmak dinen caiz deildir. Akl banda olan bunlar dinlemez" açklamas yapyor. Açklamann devam ise çok daha ar sözler içeriyor:
"Bu gençler 'Nur hizmeti yapyoruz (!)' diye ortaya çkp, sonrasnda kendileri kitap yazp ve sürekli kendi kitaplarnn reklamn yapmaya baladlar ve kendi kitaplarn satn almalar için takipçilerini sürekli tevik edip, imza günleri ve kzl erkekli seminerler tertip ettiler ve seminer çklarnda kendi kitaplarn sattlar.
Bir de üstüne lakayt tavrl mark video ve sohbetler hazrlayp, sosyal medyada sürekli boy boy ahsi fotoraflarn paylap bir nur talebesine hiç yakmayacak ekilde, ahslarn ön plana alp, genç kzlar kendilerine celp edecek ekilde pop star gibi tavrlar sergilemeye baladlar."
Bayramolu'nun Sözler Kökü için kulland ifadeler de pek yenilir-yutulur cinsten deil:
"Nur meslek ve merebine uygun olmayan faaliyetlerini srarla devam ettirmeleri bizim hüsn-ü zannmz krmakta ve zihnimizde ahslar hakknda üpheler oluturmaktadr".
'KTAPLARI FATH YACI YAZMADI!'
Devamnda ise iler çok daha çirkin hale geliyor. Fatih Yac ile birlikte hareket eden Yusuf Karahan, Bilal Çaylak ve Mert Yeilyurt 4 Ekim 'de yine bir video paylam sitesinden yaptklar açklamayla Sözler Kökü'nden ayrllyorlar. Bilal Çaylak ve Mert Yeilyurt, Fatih Yac'nn kimi kitaplarn aslnda kendilerinin yazdklarn ama Yac'nn ismiyle basldn, iyi niyetlerinin suistimal edildiini öne sürüyorlar. Ayrlk sonrasnda ise Yusuf Karahan'n iddiasna göre "Sözler Kökü'nden baz kiiler bizi tehdit ettiler. Bizleri fitne çkartmak ve hatta hainlikle suçladlar".
'BUNLAR CIA OLUUMLARI'
Almanya merkezli "Nurcu"larn yayn organ funduszeue.info internet sitesi Neo-Nurcu örgütlenmeyi FETÖ / PDY ile karlatrarak unlar yazyor:
"'den sonra CIA, Paralel'i kontrol altna ald ! Dünya genelinde büyük yatrm yapt! Okullar, hanlar, hamamlar, medreseler açtrd! Büyük para ak saland! Artk paralelin bileti kesilmiti, tasfiye olunacak. Peki "üst akl" bo duracak m? Elbette ki hayr. Yeni oluumlarla devam edecekti. Bu be senede etrafmza bir bakalm neler olumu.
1.Sözler Kökü
funduszeue.info Mektebi
3.Çnaralt
4.Çay House
'Peki ne var bunda masumane gençler risale dersi yapyorlar !' diyebilirsiniz. Halbuki aynsn yllar önce paraleller için de söylememi miydik? Peki bu yapy bir inceleyelim: paralellerle olan benzerlikleri çok dikkat çekici
funduszeue.info yl gibi ksa bir sürede hzl gelimeleri (finans)
funduszeue.infoin çocuklarn ele geçirmeye çalmalar
funduszeue.infoimizin derslerine gelip kartvizit datp cemaatimizdeki abileri kendi yerlerine davet etmeleri
funduszeue.info medyada çok güçlü olmalar
funduszeue.info-kuamda asri giyinmeleri (gizlilik)
6.lk çk yeri zmir
funduszeue.infoerini birbirlerinden ayr göstermeleri, ksaca diyorlar ki stanbul'un Ankara'nn bizimle alakas yok (hücre yaplanma)
8. Kendilerini bamsz (!) ve tüm cemaat ve sair oluumlarn üstünde görüyorlarm
Tek fark:
Bir zamanlar alama ayana birisi milleti çekti kendine, bu gençler de güldürerek çekmeye çalmakta. Bir parann iki yüzü"
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası