eğitimde teknolojik ürünler / Eğitim alanında kullanılan diğer teknolojik ürünler hangileridir

Eğitimde Teknolojik Ürünler

eğitimde teknolojik ürünler

Eğitimde Kullanılan En İyi Araç

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterLoad

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterInitialise

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRoute

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderComponent com_k2

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: Before Access::preloadComponents (all components)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: After Access::preloadComponents (all components)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: Before Access::getAssetRules (id name:com_k2)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: After Access::getAssetRules (id name:com_k2)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderComponent com_k2

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterDispatch

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: Before Access::getAssetRules (id name:com_menus)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: After Access::getAssetRules (id name:com_menus)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_menu (Sayfa altı android apple paylaş)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_menu (Sayfa altı android apple paylaş)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_menu (Sosyal Medya MEnü)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_menu (Sosyal Medya MEnü)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_custom (Creative Commons Lisansı)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_custom (Creative Commons Lisansı)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_menu (BAĞLANTILAR ALT MENÜ)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_menu (BAĞLANTILAR ALT MENÜ)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_custom (Sosyal Medya Hesaplarım)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_custom (Sosyal Medya Hesaplarım)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_banners (Youtube Türkçe Öğreniyorum Banner)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_banners (Youtube Türkçe Öğreniyorum Banner)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_k2_tools (Etiket Bulutu)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_k2_tools (Etiket Bulutu)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_sj_moduletabs (Blog Tab Modül)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_k2_content (Çok Okunanlar)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_k2_content (Çok Okunanlar)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_k2_comments (Yorumlar)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_k2_comments (Yorumlar)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_sj_moduletabs (Blog Tab Modül)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_breadcrumbs (Breadcrumbs)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_breadcrumbs (Breadcrumbs)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_search (Ara ve bul!)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_search (Ara ve bul!)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_sj_megamenu_res (KATEGORİLER - KONULAR)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_sj_megamenu_res (KATEGORİLER - KONULAR)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_sj_megamenu_res (SOL MENÜ)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_sj_megamenu_res (SOL MENÜ)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: beforeRenderModule mod_menu (Menu Social Sidebar)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRenderModule mod_menu (Menu Social Sidebar)

Süre:  ms /  ms Bellek: MB / MB Application: afterRender


Veritabanı sorguları toplamı:  ms

İçindekiler

Teknolojinin bu kadar yaygınlaşması ve kolay elde edilir hale gelmesiyle birlikte neredeyse diğer her şey gibi eğitim de bu teknolojiye adapte olmaya çalışmaktadır. Teknolojinin eğitimde kullanımı hangi eğitim grubunda olunduğuna göre değişiklik göstermektedir.

Akıllı Tahtalar

akilli tahta

Devletin de duruma el atmasıyla günümüzdeki birçok lise sınıfında akıllı tahtalar mevcuttur. Bu akıllı tahtalar hem öğretmenlere hem de öğrencilere büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Video izlemek için meşakkatli süreçlere veya birinin evinden şahsi bilgisayarını getirmesi gibi yöntemlere başvurulmasını engelleyen akıllı tahtalar sayesinde öğrenciler öğretici videolar izleyerek bilgileri hatırlanması daha kolay olan şekliyle öğrenebilir. Ayrıca sınıfta soru örnek soru çözmek için her öğrenciye ayrı ayrı fotokopi dağıtılması da bu teknolojiyle beraber daha az rastlanılır duruma gelmiştir. Akıllı tahtalar aracılığı ile tarayıcıdan veya akıllı tahtanın içinde bulunan uygulamalardan sorular açılabilir.

Tabletler

tabletler


Gene lise öğrencileri için devlet tarafından sağlanan tabletler de hem öğrencileri hem öğretmenleri hem de velileri rahatlatan bir uygulamadır. Bu tabletler öğrencilerin çantalarında kalın kitaplar taşımaları ve okul dışından satın alınan ek kaynakları daha az tercih etmeleriyle büyük kolaylık sağlamıştır. Tabii ki tabletlerin kullanıldığı tek eğitim alanı liseler değildir. Günümüz teknolojisinin değiştirmeye başladığı bir diğer eğitim kurumu da üniversitelerdir. Bazı üniversitelerde derslere tabletlerle girilir ve böylece hem dağınıklıktan ve ağırlıktan kurtulmuş olunur hem de internet bağlantısı bulunuyorsa tarayıcı sayesinde bilinmeyen veya öğrenilmek istenilen bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmanın önü açılmıştır.

Projeksiyon

Projeksiyon


Projeksiyon aletleri tek başlarına bir şey ifade etmeseler de bazı üniversitelerde kullanılan bilgisayarlar sayesinde çok işe yarayabilirler. Projeksiyonlar bilgisayarda açılan bir slaytın veya benzer herhangi bir şeyin projeksiyon aleti kullanılarak yansıtılmasıyla birlikte bilgiye ulaşılması daha kolay ve diğerlerinde de olduğu gibi yük ve dağınıklıktan kurtulmanın da avantajlarını beraberinde getirmektedir. Kullanılan bilgisayardan bilgisayara değişebilmekle birlikte akıllı tahtadan ve tabletten bazı avantajları bulunan projeksiyonla eğitimin belki de en önemli avantajı küçük bir ekrandan kontrol edilmesi ve çok daha büyük bir ekranda gösterime geçmesidir.

İnternet

internet, eğitim, öğrenciler


Sınıfın içine etki etmese de internet not öğrenmekten akademik kadro ile iletişime geçmeye ve daha birçok şeye yenilikler getirmiştir. Yeni teknolojik çağ ile beraber artık kağıtlara basılmayan sınav sonuçları, sınav yerleri ve benzeri duyurular internet siteleri üzerinden yapılmaktadır. Öğrenciler de devamsızlık hakları dahil birçok şeye eğitim aldıkları kurumun internet siteleri aracılığı ile öğrenebilmektedirler. Teknolojinin eğitimde kullanılmasının değiştirdiği diğer bir şey de verilen makale veya yazı ödevlerinin bir yerden kopya edilmediğine kanaat getirmek için tahmin veya diğer kağıtlarla karşılaştırma yöntemini en aza indirmesidir. Öğrenciler okulun verdiği bir siteye ödevlerini yükler ve site erişimi olanlara bu ödevlerin internet üzerindeki diğer yazılarla veya diğer öğrencilerin yazılarıyla kopya derecesinde bir benzerlik olup olmadığını gösterir.

Post Views

Özel eğitimde destekleyici teknoloji, hem evde hem de eğitim kurumlarında öğrenme ortamımız değiştikçe, giderek daha önemli hale geliyor. Eğitim geliştikçe, işlevsel ve erişilebilir uzaktan eğitim çözümlerine yönelik talepler görüyoruz. Özellikle özel eğitim ortamlarında çözümün bir parçası, karma öğrenmenin kullanılmasıdır.

Hem sınıf içi hem de çevrimiçi öğrenciler için eşzamanlı öğretimde hibrit öğrenme daha da önemli hale geliyor. Destekleyici Eğitim Teknolojisi, hem öğretmenler hem de ebeveynler için özel ihtiyaçları, engelleri veya kusurları olan öğrencilerinin ilerlemesini ve tüm sınıflar için daha fazla kapsayıcılık oluşturmasını sağlamak için bir seçenek haline geliyor.

Özel eğitimde destekleyici teknolojinin, özel ihtiyaçları olan öğrenciler için öğrenim ortamını kullanıp, uyarlamanıza nasıl yardımcı olabileceğini öğrenmek için okumaya devam edin. Ya da teknolojinin çözüm olup olmadığından emin değilseniz, Sınıfta Teknoloji hakkındaki eksiksiz kılavuzumuza buradan göz atın!

Özel eğitimde destekleyici teknoloji yeni bir uygulama değildir. Ancak, hükümet politikaları ve toplumsal hareketler özel ihtiyaçları, engelleri ve kusurları olan topluluklarımız için daha olumlu ve kapsayıcı ortamlar yaratmaya çalışırken, tüm ebeveynlere, öğretmenlere ve hatta öğrencilere bunu nasıl kabul edip, uyum sağlayacaklarını öğrenmelerine yardımcı olmak önemlidir. Uzaktan eğitim bunun için yararlı bir çözümdür. Teknoloji, bilginin yayılmasına yardımcı olmanın, basit ve hızlı çözümler sunmanın ve yeterli yıllık ilerleme sağlanmasına yardımcı olmanın en kolay yoludur.

Kapsayıcı sınıfların yalnızca bu yeterli yıllık ilerlemeyi sağlamaya yardımcı olmakla kalmayıp, hem özel ihtiyaçları olan hem de olmayan bireyler üzerinde büyük sosyal etkileri olduğu gösterilmiştir. Belirli özel ihtiyaçları olan insanlar, topluluklarda, işyerlerinde ve her yerde üretken, mutlu ve bağımsız insanlar haline gelebilirler.

Ancak, bu ortamların oluşturulması ve topluluklarımıza eşit olarak sunulmasını sağlamak bizim işimiz ve destekleyici teknoloji tam da bunu yapmamıza yardımcı olabilir!

Destekleyici Teknoloji Nedir?

Özel eğitimde destekleyici teknoloji, daha önce de belirtildiği gibi yeni bir kavram veya uygulama değildir. Esasen destekleyici teknoloji (AT) çok geniş bir terminoloji olup, yaşamları iyileştirmeye ve özel ihtiyaçları, engelleri veya kusurları olan insanları hayatlarını sürdürmeye yardımcı olan herhangi bir cihaz, ekipman parçası veya sistem olarak tanımlanır. Çok geniş olmasına rağmen, zamana göre, daha geleneksel teknoloji türlerine ve daha modern bir yaklaşıma ayrıştırılabilir.

Öncelikle, zamanın ve neden bu kadar geniş olduğunun daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmak için daha geleneksel yardımcı teknoloji araçlarına bakalım.

Assistive Tech - Defined

Geleneksel Destekleyici Teknoloji Türleri

Geleneksel anlamda destekleyici teknolojiler, yüksek teknoloji cihazları içermeyen fiziksel nesnelere veya modifikasyonlara atıfta bulunur. Bunlara düşük teknolojili ekipman veya cihazlar da denir. Hepimiz günlük hayatımızda bu geleneksel destekleyici teknolojilerin bazı çeşitlerini gördük.

Görmüş olabileceğiniz yaygın destekleyici teknolojilerin kısa bir listesi:

  • TV altyazıları
  • Tekerlekli sandalye
  • Rampalar, tutunma çubukları ve otomatik kapılar
  • Fiziksel yaralanmalar için yapılmış mutfak eşyaları

Terimin geleneksel anlamını daha derinlemesine anlamakla ilgileniyorsanız, Amerika Birleşik Devletleri Sağlık ve İnsan Hizmetleri Departmanı, türlerin ve bunların nasıl kullanıldığının ayrıntılı bir listesini oluşturmuştur.

Günümüzde destekleyici teknolojiler, yazılım ve programlama gibi şeyleri içerecek şekilde genişlemiştir. Bu, daha iyi tıbbi ekipman, alternatif iletişim biçimleri, otomasyon ve çok daha fazlasını sağlayabilir. Ancak elbette, teknolojideki bu gelişmeyle birlikte, öğrencilerinizi en iyi şekilde yetiştirecek doğru çözümü bulma yükü de gelir.

Assistive Tech - Types of Assistive Technology

Destekleyici Teknolojilerin Modern Kullanımı

Destekleyici teknolojinin çoğu modern kullanımı daha çok tıbbi cihazlara yönelirken, Eğitim Teknolojisi gibi eğitim araçlarına da atıfta bulunabilir. Eğitim Teknolojisi, bir destekleyici teknoloji biçimidir. Eğitim Teknolojisi’nin belirli ihtiyaçları olan öğrenciler için en büyük yararı, öğrencilerin, ebeveynlerin ve öğretmenlerin ilgi çekici, kapsayıcı ve kişiselleştirilmiş bir ortam oluşturmasını kolaylaştırmasıdır.

Özel ihtiyaçları, engelleri veya kusurları olan öğrenciler bazen farklı stratejilere ihtiyaç duyarlar. Ancak, destek eksikliği veya diğer faktörler nedeniyle öğretmenler ve veliler için bilgi almak zor olabilir. Bu, özellikle ’de, dünya çapında uzaktan eğitim ve sağlık aciliyetlerinin artmasıyla doğrudur.

Pek çok veli ve öğretmen, eğitim kurumlarının durumu ve imkanlarından rahatsızlık duymaktadır. Öğrencilere yardımcı olacak kaynaklara veya eğitime sahip olmadıkları için gerileme konusunda korkuları vardır. Pek çok öğretmen, sağlık sorunları yaşayabilecek, belirli ihtiyaçları olan öğrencileri için daha kapsayıcı ortamlar oluşturmaya çalışırken korkulara da sahiptir. Yeni ortamların değiştirilmesi ve yaratılması, bu sorunların üstesinden gelmek için mükemmel bir fırsat olacaktır.

Neyse ki ViewSonic olarak bu geçişin ilgili tüm taraflar için kusursuz olmasına yardımcı olmak istiyoruz. Biraz daha fikir edinmek için Uzaktan Eğitimin Zorluklarının Nasıl Üstesinden Gelinir bölümüne göz atabilirsiniz.

Destekleyiciı Teknoloji Neden Önemlidir?

Eğitim Teknolojisi’ni mevcut öğrenme ortamlarında bir yardımcı teknoloji biçimi olarak ele almak, hibrit öğrenme durumlarında önemlidir. Hibrit Öğrenme, özel ihtiyaçları olan öğrencilere çeşitli şekillerde yardımcı olmanın temel çözümlerinden biridir.

Uzaktan eğitim hiçbir şekilde olumsuz bir kavram değildir. Aslında, teknoloji değişmeye devam ederken eğitimin benimsemesi gereken bir unsurdur. Özel ihtiyaçları, engelleri veya kusurları olan öğrenciler eğitimde birçok zorlukla karşı karşıyadır. Bu nedenle, kişiselleştirilmiş müfredatlarında çözüme dayalı stratejiler ve geliştirme kullanmak önemlidir.

İmmün Yetmezliği Olan Sistemler ve Fiziksel Yaralanması Olan Öğrenciler

Belirli ihtiyaçları olan öğrenciler, sağlık sorunları nedeniyle genellikle yüksek riskli öğrenciler olabilir. Yüksek riskli öğrenci, bağışıklığı baskılanmış durumları olan herhangi bir öğrenci olarak tanımlanır. küresel salgını bize bu öğrencilerin sınıf içi ortamlarda yer almalarının imkansız olabileceğini gösterdi.

Tabletler, taşınabilir monitörler ve cep telefonları gibi sağlam yardımcı Eğitim Teknolojisi, bu öğrencilerin mesafeli olmalarına rağmen aktif öğrenen kişiler olmaları için harika alternatifler olabilir. Bu yardımcı Eğitim Teknolojisi çözümleri genellikle eğlence, eğitim ve dokümantasyon gibi çok amaçlı işlevlere sahiptir. Bu, öğrencilerin tehlikede olmadan eğitime tam katılım sağlayabilecekleri anlamına gelir.

Karma bir öğrenme ortamının uygulanmasının bir diğer önemli faktörü, fiziksel yaralanmaları olanlar içindir. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki çoğu yer, belirli ihtiyaçları olanlar için alanların ve binaların erişilebilir olmasını sağlamak için yasal olarak zorunludur, ancak çoğu zaman özellikle daha kırsal veya yoksullukla karşı karşıya olan bölgelerde gözden kaçar. Bu, bu öğrencilere seyahat zorluğu olmadan katılım şansı verir. Terapi toplantıları veya diğer randevular sırasında bile katılabilirler.

Ebeveynler ve Öğretmenler Arasındaki Bağlantı

Dijital Tahta, daha yaygın yardımcı Eğitim Teknolojisi gelişmelerinden biridir. Dijital tahta, geleneksel öğretim yöntemlerinize ek olarak interaktif düz panel ekranlar gibi her türlü interaktif ekranı kullanır. Sadece bu da değil, dijital tahta, öğrenci katılımını ve aktif öğrenmeyi geliştirmede önemli bir faktör olmuştur.

Ebeveynler ve öğretmenler arasındaki iletişim eksikliği, gerilemenin olası nedenlerinden biridir. İnteraktif ekranları yardımcı Eğitim Teknolojisi olarak kullanmak, öğretmenlerin öğrencilerle evde basit ve hızlı bir şekilde bağlantı kurmasını sağlayabilir. myViewBoard Classroom, Microsoft Teams veya Zoom gibi programlara sahip sanal sınıf seçenekleriyle öğretmenler, ödevleri kolayca paylaşabilir ve her öğrenci için ilerlemeyi takip edebilirler.

İlerleme iletişim ve anlayış gerektirir. Bu süre zarfında korku ve belirsizliği yönetmek zor olabileceğinden, öğrencinin ihtiyaçlarının karşılandığından emin olmak için güvenilir çözümlere sahip olunması önemlidir. Hibrit ve karma öğrenme, öğretmenleri ve ebeveynleri bunun aslında hiç de zor olmadığı konusunda cesaretlendirerek bunu sağlar.

Assistive Edtech - Distance Learning

Öğrenci Davranış Destek Planları (BSP)

Davranış Müdahale Planlarına (BIP) katılması gereken öğrenciler, yardımcı Eğitim teknolojisi ve karma öğrenme tekniklerinden de yararlanabilirler. Gelişmiş iletişim nedeniyle, belirli ihtiyaçları olan öğrenciler, Artırıcı ve Alternatif İletişimi (AAC) kullanma konusunda daha geniş bir seçeneğe sahiptir. Artırıcı ve alternatif iletişim, sözlü konuşma üretemeyen veya yardıma ihtiyacı olan insanlar için çeşitli iletişim yöntemlerini tanımlamakta kullanılan bir terimdir.

Neyse ki, yukarıdaki teknolojilerin tümü, ister ses kayıtları, metin-konuşma, iletişim uygulamaları veya diğer işlevler olsun, AAC’ye izin veren işlevlere ve çoğu etkileşimli ekran uyumluluğa sahiptir. Önemli olan, bir ebeveyn veya öğretmen olarak, uygun yazılım içeren, kullanımı kolay ve güvenilir cihazları seçmenizdir.

Çoğu zaman, bu belirli ihtiyaçları olan öğrenciler kendilerini net bir şekilde ifade edemezler ve duygusal rahatsızlıklar yaşayabilirler. Bu, davranış sorunları olarak kolayca yanlış yorumlanabilir, aslında normal davranışıdır. Öğrencilerin sizinle konuşabilmesini sağlamak BIP için önemlidir. Destekleyici Eğitim Teknolojisi ayrıca öğrencilere, kaygıya dayalı duygusal rahatsızlıklara yardımcı olmak için hayvanlarla veya arkadaş canlısı görünen karakterlerle insan etkileşimlerini taklit etme fırsatı verir.

Assistive Tech - Inclusive Classroom

Özel Eğitimde Destekleyici Teknoloji Kullanmanın Avantajları

Şık bir sınıfa sahip olmanın dışında, yardımcı Eğitim Teknolojisi, özel eğitim alan öğrencilere bazı avantajlar sağlayabilir. Öğrenci katılımı, tamamlayıcı öğrenme ve hızlandırılmış öğrenme, eğitimin sürekli olarak hedeflenen alanları olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Destekleyici Eğitim Teknolojisi, tüm bunları daha kolaylaştırır ve ders planlarınızı yenilemek için çeşitli yollar sunar.

Öğrenci Katılımı

Özel ihtiyaçları, engelleri veya kusurları olan öğrenciler, dünyaya ilişkin benzersiz ve geçerli bir algıya sahip olma eğilimindedir. Bazen daha parlak renklerin, daha yüksek veya daha sessiz hoparlörlerin, farklı okuma hızlarının vb. tadını çıkarırlar. Öğrencinin öğrenme türünün ne olduğunu bulmak önemlidir. Destekleyici Eğitim Teknolojisi, kapsayıcı bir sınıfta bunu kolaylaştırabilir.

Aktif öğrenme, öğrenci katılımının odak noktasıdır. Aktif öğrenme, öğrencinin aktif olduğu veya öğrenme deneyimine katıldığı anlamına gelir. Bu, oyun oynayarak, soruları yanıtlayarak, yaratım ve diğer öğrenci odaklı etkinliklerle olabilir.

Bu öğrenciler duyularını farklı şekilde deneyimleyebilirler. Buna iyi bir örnek renk körlüğü olan öğrencilerdir. Bir öğrenci kırmızı görebilir, ancak diğeri pembe veya hatta tamamen farklı bir renk görebilir. Bunu paylaşma yeteneği hem zihinsel, hem sosyal hem de eğitimsel gelişim için önemlidir.

Tamamlayıcı Öğrenme

Teknoloji, geleneksel öğretimin yerini alamaz ve asla değiştiremez. İnsan etkileşimi, özellikle belirli ihtiyaçları olanlar için son derece önemlidir. Teknolojinin bize veremeyeceği bazı beklentiler ve deneyimler var. Ancak herkes bunları ele almak için aynı şekilde eğitilmemiştir. Destek Eğitim Teknolojisi, bu kişisel ilişkilerde nasıl daha iyi yardımcı olabileceğimizi anlamamız için bize hızlı ve kolay bir çözüm sağlayabilir.

İletişimi ve ilerlemeyi sürdürmeye yardımcı olmak için ebeveynler ve öğretmenler arasında sanal işbirliğini düşünebilirsiniz. Bu seçenekle, öğrenciniz belki daha kısa derslere katılabilir veya geleneksel ortamlarda bulunabileceklerden daha fazla bire bir oturumlara katılabilir. Bu, kapsayıcılığa izin vermemeniz gerektiği anlamına gelmez, bunun yerine öğrencinin karşılaşabileceği olası endişeleri veya sorunları gidermeye yardımcı olmak için zaman tanımalısınız.

Assistive Tech - Supplemented Learned

Hızlandırılmış Öğrenme

Hızlandırılmış öğrenme, belirli ihtiyaçları olan öğrenciler için önemlidir. Eşsiz algılarıyla, belirli ihtiyaçları olan öğrencilerin sıkıcı buldukları konulara ilgi duymalarının zor olabileceğini anlamak önemlidir. Onlara farklı türde bir öğrenme aracı vermek, bu ihtiyaçları olmayan öğrencilere ayak uydurabilmeleri için öğrenmelerini hızlandırmaya yardımcı olabilir. Bu onlara kendilerinin olabilecekleri ve özel ihtiyaç ve isteklerine göre kişiselleştirilmiş bir araç sağlar.

Öğretmenler ve ebeveynler genellikle zor ve sıkışık programlarla karşı karşıya kalırlar, bu nedenle tablet gibi yardımcı Eğitim Teknolojisi araçlarında eğlenceli bir şekilde ekstra ödev verme seçeneğine sahip olmak, kaybedilen zamanı tamamlamaya yardımcı olabilir. Bu, öğrencinin ilerleme süresinde kalmasına ve hatta şu anda kaynaştırma sınıflarında olmayan öğrencilerin bu sınıflara yerleştirilmesine yardımcı olabilir.

Assistive Tech - Advantages of Assistive EdTech

Özel Eğitimde Destekleyici Teknoloji Kullanımının Zorlukları

Destekleyici Eğitim Teknolojisi ayrıca zorluklar da sağlayabilir. Bunlar, kendi özel öğrenme ortamınızda uyarlama yapmaya çalışırken, son derece farkında olmanız gereken şeylerdir. Geçişinizi sorunsuz hale getirmek için bilmeniz gereken bazı zorluklara bir göz atalım:

Maliyet

Maliyeti karma bir öğrenme ortamına geçirmek pahalı olabilir. Özellikle okul bölgeniz veya aileniz kırsal bir bölgedeyse veya yoksullukla karşı karşıyaysa. Neyse ki bağış toplama, kitle fonlaması ve hibeler gibi şeyler ideal bir duruma ulaşmanıza yardımcı olabilir. Ebeveynler ve öğretmenler bile bir plan oluşturmak için bir araya gelebilir.

İyi not alarak, ikna edici bir argüman yapmak için öğrenci ihtiyaçlarını sağlam bir şekilde anlamak önemlidir. Bunu yaptıktan sonra para kazanmaya başlayabilirsiniz. Help Teaching, para toplamak için diğer web sitelerinin ve kaynaklarının kapsamlı bir listesine sahiptir. Ayrıca, sizin için ne tür hibelerin sunulabileceğini öğrenmek için seafoodplus.info‘a da göz atabilirsiniz.

Assistive Tech - Funding

Sorumlulukların Yer Değiştirmesi

Özel eğitim ortamındaki en büyük zorluklardan biri, sınıfta destekleyici teknoloji söz konusu olduğunda, sorumlulukların yer değiştirmesidir. Özel ihtiyaçları, engelleri veya kusurları olan bir öğrenciye ders verirken, Uygulamalı Davranış Analizi (ABA) son derece yararlı bir araçtır. Uygulanan davranış analizi, olumlu pekiştirmeye indirgenir.

Bununla birlikte, destekleyici Eğitim Teknolojisi’nin yükselişi ile akıllı oyuncaklar denilen şeylerin harmanlanması geliyor. Akıllı oyuncaklar, genellikle eğitici oyuncaklar olan teknoloji tabanlı oyuncaklardır. Bu nedenle, uygun davranış analizini sağlama sorumluluğu yer değiştirebilir. Bazıları bunun tembel ebeveynlik olduğunu, kötü bir öğretmen olduğunu veya çocuğun bir bağımlılıkla karşı karşıya olduğunu iddia ediyor. Ancak, bunların hiçbiri değil. Öğrenci için sağlam bir strateji oluşturamayıp, iletişim ile beklentiyi dengeleyememektir. Öğrencinize rehberlik etmeniz önemlidir, böylece oyuncaklar ve araçlar arasındaki farkı bilirler.

Assistive Tech - 5 Tips for Smart Toys

Öğrenme Eğrisi

Bir öğrenci gibi, bir ebeveyn veya öğretmenin belirli destekleyici Eğitim Teknolojisi’ni nasıl kullanacağını öğrenmesi gerekebilir. Akıllıca seçim yapmazsanız, bu teknolojide zaman zaman arızalarla da karşılaşabilirsiniz. Bu problemlerin üstesinden gelmek bazıları için yorucu ve zor olabilir. Bu nedenle, basit kullanım ama yüksek işlevsellik içeren, yüksek kaliteli ürünler aldığınızdan emin olmanız önemlidir.

Neyse ki, işte Öğretmenlerin İnteraktif Dijital Tahtalardan Nefret Etmesinin 5 Nedeni ve Onlardan Nasıl Kaçınabiliriz! Elinizdeki bu bilgiyle, öğrencileriniz için daha iyi bir ortam yaratmaya başlayabilir ve yeni stratejilerle gelen stresten kaçınabilirsiniz.

Assistive Tech - Challenges of Assistive EdTech

Destekleyici Eğitim Teknolojisi’ni Uygulamak

Artık öğrenme ortamlarınızda bir yardımcı teknoloji olarak Destekleyici Eğitim Teknolojisi’ne neden ihtiyaç duyduğunuzu anladığınıza göre, beyin fırtınasına başlayabilirsiniz.

Birincisi ve en önemlisi, öğrencinizin ihtiyaçlarını bilmektir. Eşsiz deneyimlerini daha iyi anlamak için doktorlar ve terapistlerle konuşun ve onlara yardım etmek için neler yapabileceğinizi öğrenin. Gerçekten takılıp kaldıysanız, belirli koşulları aramak ve gerekli yardımcı teknoloji hakkında fikir edinmek için AbleData‘nın veritabanına göz atabilirsiniz.

Temel hedeflerin neler olduğunu belirledikten sonra, ne tür Destekleyici Eğitim Teknolojisi’nin yardımcı olabileceğini düşünmeye başlayabilirsiniz. Ayrıca, özel ihtiyaçları, engelleri veya kusurları olan öğrencilerin, olmayanlar gibi değişen ihtiyaçları olduğunu unutmamalısınız. Bu nedenle her zaman kısa vadeli değil, uzun vadeli bir çözüm düşünün.

Özel Eğitimde Destekleyici Teknolojiye İlişkin Son Hususlar

Özel Eğitimde Destekleyici Teknoloji hala nispeten yeni bir konudur. Önyargı ve yanlış bilgilendirme nedeniyle özel ihtiyaçları veya engeli olan kişiler küresel olarak aynı yaşamı ve ayrıcalıkları paylaşmıyorlar. Ancak Eğitim Teknolojisi ve diğer yüksek teknolojili yardımcı teknolojilerle, hedeflerimizin yanı sıra onların da karşılanmasını sağlamak için istikrarlı ve gelişen bir öğrenme ortamı oluşturabiliriz.

Destekleyici teknolojiyi ve destekleyici Eğitim Teknolojisi’ni sınıfınıza ve evinize sokmaya hazırsanız, buradan ürün serilerimize göz atın ve siz, sınıfınız ve öğrenciniz için bugün en iyi kararı verin.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir