ingilizce a1 seviyesi cümleler / A1 Seviye İngilizce Kelimeler (250 Kelime) | Evde İngilizce

Ingilizce A1 Seviyesi Cümleler

ingilizce a1 seviyesi cümleler

Bu 18 Kalıp ile Kolay İngilizce Cümleler Kur

kolay-ingilizce-cumleler

By Yuliya Geikhman and Oytun BuyrukcuLast updated:

İngiliz dili Legolara benzer.

Eğer sağlam bir yapı oluşturmak istiyorsan ilk birkaç parçayı doğru yere yerleştirmen gerekir.

İşte bu yüzden de temel İngilizce cümleleri öğrenmek önemlidir!

Kendi sözcüklerinde harika bir kale yapmak için önce temel prensipleri bilmen gerekir.

İngilizcenin (ve genel anlamda tüm dillerin) en güzel yanı, temel prensipleri bildikten sonra öğrenmenin çok kolaylaşmasıdır!

Bazı kolay İngilizce cümleler öğrenerek kendini tüm İngilizce diyalogları anlamaya hazırlayacaksın.

Şunun gibi bir cümle ile başlayabilirsin:

“I like cats.”
“Kedileri severim.”

Bundan sonra detaylar ekleyebilirsin:

“I like cats of the Turkish Van breed.”
“Van kedilerini severim.”

Ve hatta cümle yapısının karmaşıklığını da artırabilirsin:

“I like Turkish Van cats because, unlike many other cats, they love to swim!”
“Van kedilerini seviyorum çünkü diğer pek çok kedinin aksine onlar yüzmeye bayılır.”

En basit cümleden, birçok detay ekleyerek bir anda nasıl da karmaşık bir cümle elde ettiğimiz inanılmaz değil mi?

En karmaşık cümle dahi basit bir yapı ile başlar.

Bunun anlamı ise ileri seviyedeki dil öğrencilerinin dahi bir cümlenin temel parçalarını bilmekten faydalanabilecek olmasıdır.

Temel cümle yapılarını öğren, önemli bir ders almış olacaksın—İngilizce seviyen fark etmeksizin.

Download: This blog post is available as a convenient and portable PDF that you can take anywhere. Click here to get a copy. (Download)

Sözcük Türlerini Anlamak

Kolay İngilizce cümleleri anlayabilmek için bunları daha küçük parçalarına ayırman gerekir.

Cümleler sözcüklerden oluşur. Daha açık söylemek gerekirse cümleler sözcük türlerinden oluşur. Sözcük türleri, bir sözcüğün bir cümle içerisinde ne işlevi olduğunu tanımlar.

Sözcük türleri şunlardır:

  • Noun (İsim): Bir kişi, yer ya da şey. Örnekler:Cat, table, king.
  • Pronoun (Zamir): Bir ismin yerine kullanılan sözcük. Örnekler:He, she, they.
  • Verb (Fiil): Eylem bildiren bir sözcük. Örnekler:Swim, is, write.
  • Adjective (Sıfat): Bir isim ya da başka bir sıfatı değiştiren sözcük. Örnekler:Beautiful, white, shiny.
  • Adverb (Zarf): Bir fiili değiştiren ya da tanımlayan sözcük. (Bir şeyin nasıl yapıldığını gösterir.) Örnekler: Quickly, carefully, brightly.
  • Preposition (Edat): Bir isimle ilişkiyi tanımlayan sözcük. Örnekler:From, under, until.
  • Conjunction (Bağlaç): Bağlayıcı bir sözcük. Örnekler:And, but, although.

Eğer bu sözcük türlerini yeni öğreniyorsan bu listeye birkaç defa oku. Bu terimler bu yazının devamında ve İngilizce çalışmalarında önemli bir yer alacak!

Cümleler Parçalarına Nasıl Ayrılır

Artık bir cümle kurmak için gerekli sözcükleri ve sözcük türlerini biliyorsun. Şimdi sıra bunları birleştirmeye geldi. Bir cümlede bir özne (subject), yani o cümlenin ilgilendiği kişi, yer ya da şey ve bir de eylem (action), yani öznenin yapmakta olduğu şey bulunur. Bu ikisi birlikte eksiksiz bir düşünceyi ifade eder. İngiliz dilindeki en kısa cümle bile bu kuralı yerine getirir:

“I am.” (Burada “I” özne, “am” ise eylemdir!)

İşte başka bir basit cümle örneği:

“I ate.”
“Yedim.”

Özne ve eylem olduktan sonra daha fazla detay eklemeye başlayabilirsin. Buna bir nesne (object), yani eylemin uygulandığı kişi ya da şeyi ekleyebilirsin:

“I ate a hamburger.”
“Bir hamburger yedim.”

Ya da bir açıklama ekleyebilirsin:

“I ate a delicious hamburger.”
“Leziz bir hamburger yedim.”

Bazen daha da fazla özne ve eylem de ekleyebilirsin:

“I ate a delicious hamburger, but my friend only ate some fries.”
“Leziz bir hamburger yedim ama arkadaşım sadece biraz patates kızartması yedi.”

Bir cümleyi anlamaya çalıştığın zaman bunu daha küçük parçalara ayırmak için yukarıdaki bilgileri kullanabilirsin. Ayrıca, en basit cümleleri kurmak için bu bilgiyi kullanabilirsin.

Cümle Yapısı Hakkında Daha Fazlası

Bu yazı ile İngiliz dilinde bulunan pek çok farklı cümle yapısına kısa bir bakış imkanı bulacaksın. Cümle yapısı hakkında daha fazlasını öğrenmek için şu harika kaynaklardan birini ya da daha fazlasını ziyaret et:

  • Bu sayfada mükemmel cümleler kurmak için çok sayıda tavsiye ve bol bol da örnek bulacaksın.
  • Daha detaylı açıklamalar için Bu makalede gördüğün herhangi cümle yapısına tıkla.
  • Eğer sen de görerek öğrenenlerdensen, Grammar Revolution farklı tipten cümle yapıları için sana görsel bir rehber sunuyor.

O halde artık cümle kurmaya başlamaya hazırsın!

Başlamadan önce, bu rehber hakkında bilmen gereken iki şey bulunuyor:

1. Ne zaman bir [noun] görürsen bunu bir [pronoun] ile değiştirebilirsin. Örneğin, “Sam is tired” yerine “He is tired” diyebilirsin. Her ikisi de doğrudur.

2. Ne zaman “is” görürsen bunu “to be” kalıbının doğru çekimiyle değiştirmen gerekir. Geniş zaman için hazırlanmış bu listeden doğru çekimi seç:

  • I am
  • He / she / it is.
  • You / they / we are.

Ve bu da geçmiş zaman için:

  • I / he / she / it was.
  • You / they / we were.

İşte bu kadar! Artık başlamaya hazırsın.

Şimdiki Zaman Hakkında Beyanlar

1. Bir şey ya da kişiyi tanımlamak.

Kalıp: [Noun] is [adjective].

Notlar: Eğer kullandığın isim bir zamir, bir yer ismi ya da bir kişi ismi değilse bundan önce değilse “the” (ya da “this” ya da “that”) kullan.

Örnekler:

  • The flower is red.
  • You are wonderful.
  • The Empire State Building is tall.

2. Bir şey ya da kişinin konumunu belirtmek.

Kalıp: [Noun] is [preposition] [location].

Notlar: Bir şey ya da kişinin konumunu belirtmek için genellikle bir edat kullanmak gerekir. Doğru bilgiyi vermek için doğru edatı seç. Birisinin burada (“here”) ya da (“over there”) orada olduğunu söyleyebilirsin. Bu terimlerin anlamlarının senin konumuna göre değişmesi nedeniyle nihai “lokasyonu” eklemen gerekmez.

Tekrarlamak gerekirse, kişi ya da yer ismi olmayan isimlerin başına “the” eklenir.

Örnekler:

  • The cat is under the bed.
  • Charlie is next to Anne.
  • He is on the train.
  • The dog is here.
  • The men are over there.

3. Birisinin ne yaptığını ifade etmek.

Kalıp: [Noun] is [verb -ing].

Notlar: Bir fiilin “-ing” çekimi bir eylemin şimdi olmakta olduğunu anlatır. Henüz sonlanmamış bir eylemden bahsederken bu eylemi kullan.

Örnekler:

  • He is reading.
  • The cat is napping.
  • Kate is singing.

4. Bir kişinin hobileri ya da mesleğini ifade etmek.

Kalıp: [Noun] [verb -s].

Notlar:Bu kalıbı kullanmak, bu cümlenin öznesinin bu eylemi düzenli olarak yaptığını (hobi ya da bir meslek gibi) ifade eder ama öznenin o anda bu eylemi gerçekleştiriyor olması gerekmez.

Örnekler:

  • He reads.
  • The cat naps.
  • Kate sings.

5. Duyguları ifade etmek.

Kalıp: [Noun] [feeling verb -s] [noun]. / [Noun] [feeling verb -s] [to verb / verb -ing].

Notlar: Duygu fiilleri arasında “love,” “like” ya da “hate” gibi fiiller yer alır. Bir objeyi ya da bir eylemi sevebilir ya da ondan nefret edebilirsin. Bir kişinin bir eylem hakkındaki duygularını tanımlarken ya “to verb” ya da “verb -ing” çekimlerini kullanabilirsin. Çoğu durumda her ikisi de doğrudur! Ayrıca ihtiyaçlar ve istekleri tanımlamak için de bu çekimi kullanabilirsin ama bu durumda “verb -ing” çekiminin kullanılamayacağını unutma. Örneğin, “need sleeping” diyemezsin. Ya “need to sleep” ya da “need sleep” diyebilirsin.

Örnekler:

  • I love sunshine.
  • The elephant likes painting.
  • Tom hates his job.
  • I need to eat.
  • I want food.
  • She wants to sleep.
  • She needs sleep.

6. Bir öneride bulunmak.

Kalıp: Let’s [verb]. / Please [verb].

Notlar: Senin de içinde yer alacağın bir eylem önermek için ilk kalıbı kullan. Birisinden bir şey yapmasını istediğin zaman ise ikinci kalıbı kullan.

Örnekler:

  • Let’s eat.
  • Please eat.
  • Please move. (Lütfen unutma: Bu dilbilgisi açısından doğru olabilir ama bunu söylemek hiç de kibar değildir! Birisinden müsaade istemenin kibar yolu “excuse me” demektir.)

Geçmiş ile İlgili Açıklamalar Yapmak

7. Geçmişteki bir şey ya da kişiyi tanımlamak

Kalıp: [Noun] was [adjective].
Notlar: Geçmişteki bir şey, şimdiki zamanda olan bir şey ile neredeyse aynı şekilde tanımlanır—tek fark “is” yerine “was” kullanılmasıdır. Bu kalıbı kullanmak ya bu tanımın artık doğru olmadığı ya da bu tanımın geçmişteki bir ana özgü olduğu anlamına gelir.

Örnekler:

  • The flower was red. (…It is not red anymore.)
  • You were wonderful. (…You played the violin so well in the concert.)
  • The Empire State Building was tall. (…Until the giant apes tore it down.)

8. Bir şey ya da kişinin geçmişteki konumunu ifade etmek.

Kalıp: [Noun] was [preposition] [location].

Notlar: Tıpkı geçmişle ilgili bir açıklama gibi, geçmişteki bir konum ve şimdiki zamandaki bir konumun tanımları farklıdır. Kurallar ise aynı kalır; sadece fiil zamanları değişir. Yine hatırlatalım ki bu kalıbı kullanmak, o konumun değişmiş olduğu ya da bu beyanın sadece geçmişteki belirli bir an için doğru olduğu anlamına gelir.

Örnekler:

  • The cat was under the bed. (…But then it ran away.)
  • Charlie was next to Anne. (…Then he went behind her.)
  • He was on the train. (…That is how he knew the train was going to be late.)
  • The dog was here. (…But then its owner took it away.)
  • The men were over there. (…Until they finished their job and went home.)

9. Bir kişinin geçmişte ne yaptığını ya da ne yapıyor olduğunu tanımlamak.

Kalıp: [Noun] was [verb -ing]. / [Noun] [verb -ed].

Notlar: Bir eylemin “verb -ed” çekimi ile “was verb -ing” çekimi arasında küçük bir fark söz konusudur. Fiilin “verb -ed” çekimini kullanmak, bir şey artık gerçekleşmediği anlamına gelir. Fiilin “-ing” çekiminin kullanılması ise geçmişte belirli bir süre boyunca gerçekleşmiş olan bir şeyi ifade eder.

Kullanabileceğin başka bir kalıp ise şudur: [Noun] used [to verb]. Bu kalıp, bir kişinin geçmişte yapmış olduğu ama artık yapmayı bıraktığı herhangi türden bir eylemi ifade eder.

Tüm bu kalıplar duygu fiilleriyle de kullanılabilir! Eksiksiz bir cümle için duygu fiilinden sonra “noun” ya da “verb -ing” eklemen yeterli.

Örnekler:

  • The cat napped. (…That’s why he is so happy now.)
  • Kate sang. (…The concert was wonderful.)
  • He was reading. (…That is why he did not hear the doorbell ring.)
  • The Statue of Liberty used to shine. (…But being in the salty water all those years has made it green.)
  • I used to love shrimp. (…But then I learned that I am allergic to it.)
  • Sally hated swimming. (…She had to do it every day in school.)

Gelecek ile İlgili Açıklamalar Yapmak

10. Bir kişinin gelecekte ne yapacağını ifade etmek.

Kalıp: [Noun] is going to [verb]. / [Noun] will [verb].

Notlar: Gelecek zaman kipinin harika yanı, herhangi bir fiil çekimini hatırlaman gerekmemesidir! Bir cümleyi gelecek zaman kipine dönüştürmek için fiilin önüne “is going to” ya da “will” eklemen yeterli. Bu kalıbı herhangi ek ayrıntı olmaksızın kullanmak bu eylemi kısa süre içerisinde gerçekleştireceğin anlamına gelir.

Örnekler:

  • I am going to dance.
  • We are going to eat.
  • The baby is going to sleep.

11. Bir şeyin ne zaman gerçekleşeceğini ifade etmek.

Kalıp: [Noun] will [verb] [preposition] [time]./ [Noun] is going to [verb] [time adverb].

Notlar: Gelecekte meydana gelecek şeyler hakkında konuşmak için bu kalıbı kullan. Belirli bir zaman kullanacaksan bir edat kullanılması gerekir. Bir saati belirtirken “at” ve bir gün ya da tarih belirtirken “on” kullan. Bir yılı, ayı ya da başka bir zaman aralığını (“a couple of years” veya “two minutes” gibi) ifade ederken “in” kullan. Today, tomorrow ya da yesterday gibi bir zarf kullandığın zaman edat kullanmana gerek yoktur.

Örnekler:

  • The train will leave at 5:00 AM.
  • I will visit my parents in October.
  • Anthony is going to dance tomorrow.

Olumsuz Cümleler Kurmak

12. Bir kişinin olmadığını ya da yapmadığını ifade etmek.

Kalıp: [Noun] is not [adjective / verb-ing].

Notlar: Bir cümleyi olumsuz cümle haline getirmek, “not” sözcüğünü eklemek kadar kolaydır.

Örnekler:

  • The flower is not red. (…It is white.)
  • You are not wonderful. (…That’s not very nice!)
  • The Empire State Building is not tall. (…We never said the sentence has to be true!)
  • Kate is not singing. (…Why did she stop?)

13. Bir kişinin yapmadığını ifade etmek.

Kalıp: [Noun] did not [verb]. / [Noun] was not [verb -ing].

Notlar: Yukarıdaki kuralları hatırla. Yukarıdaki ilk kalıbı kullanmak eylemi odak noktası haline getirir (bunun hiçbir zaman gerçekleşmediğini söyler). “Verb -ing” ise eylemin gerçekleştiği zamanı odak noktası haline getirir (bunun belirli bir anda gerçekleşmediğini söyler).

Örnekler:

  • I did not sleep. (…I stayed awake all night.)
  • I was not sleeping. (…While the teacher gave her lesson.)
  • The customer did not pay. (…At all. How terrible!)

14. Bir kişinin gelecekte ne yapmayacağını ifade etmek.

Kalıp: [Noun] is not going to [verb]. / [Noun] will not [verb].

Notlar: Gelecek zaman cümlesini olumsuz bir cümle haline getirmek de bir o kadar zordur. Fiilin önüne “not” eklemen yeterli.

Örnekler:

  • I am not going to eat. (…I will not eat green eggs and ham!)
  • Sam will not dance. (…He has ants in his pants.)
  • The cat will not nap. (…He is going to eat first.)

Soru Sormak

15. Bir kişinin nerede olduğunu sormak.

Kalıp: Where is [noun]?

Notes: Bu kalıbı aynı zamanda yerler, şeyler ve hakkında bilgi edinmeye çalıştığın herhangi diğer isim için de kullanabilirsin.

Örnekler:

  • Where is the dog?
  • Where is George?
  • Where is the bathroom?

16. Birisinin ne yaptığını sormak.

Kalıp:What is [noun] doing?

Notlar: Burada ismin yaşayan bir şey olması gerekir. (Cansız objelerin genellikle yapacak fazla bir şeyi yoktur!)

Örnekler:

  • What is that dog doing?
  • What is Sal doing?
  • What is the baby doing?

17. Bir şeyin ne zaman gerçekleşeceğini sormak.

Kalıp: When will [noun] [verb]?

Notlar: Gelecekte gerçekleşecek etkinlikler hakkında daha fazlasını öğrenmek istiyorsan bu kullanışlı bir cümle yapısıdır.

Örnekler:

  • When will the train leave?
  • When will Fran visit?
  • When will your mom call?

18. Bir şeyi yapan kişinin kim olduğunu sormak.

Kalıp: Who is [verb -ing]? / Who is [verb -ing] [noun]?

Notlar: Bu kalıp biraz daha farklıdır. Hem şimdiki zamanı hem de yakın geleceği ifade edecek şekilde kullanılabilir. Belirli bir eylemi kimin gerçekleştirdiğini bulmak için bunu kullan (örneğin, bir trampet sesi duyduysan ve bunu kimin çaldığını bilmek istiyorsan.) Ya da bir eylemi yakın gelecekte kimin gerçekleştireceğini bulmak için kullan—örneğin, bir seyahate çıkacaksan ve arabayı kimin süreceğini bilmek istiyorsan.

Eğer eylem bir şeye yönelik olarak gerçekleştiriliyorsa, cümlenin eksik olmaması için o şeyi de eklemeyi unutma!

Örnekler:

  • Who is playing the trumpet?
  • Who is driving?
  • Who is cooking? (…It smells great!)

 

Yukarıda öğrendiğin kolay İngilizce cümleler sadece başlangıçtır.

İlk Legoları yerlerine yerleştirdin.

Şimdi kaleyi inşa etmeye başla!

Yuliya Geikhman

Yuliya is a freelance writer and editor based in NYC. She's been writing professionally since 2009 and editing since 2018 and has a degree in English education that's gathering dust in a drawer. She answers to Yuliya, Julie and Hey You.

« İngilizce Okuma Pratiği Yapmak için En İyi 12 İngilizce İnternet Sitesi

En İyi 10 Online Akademik İngilizce Kursu »

Temel İngilizce seviyesi alıştırmaları

İngilizce başlangıç seviyesindeki öğrenciler, temel İngilizce gramer ve kelime dağarcığı tabanına sahiptir. Temel İngilizce bilginizle kelime dağarcığınızı inşa etme ve basit, günlük konuları anlama kapasitenizi geliştirme yolunda ilerlemektesiniz.

Hedefiniz, İngilizceyi günlük yaşantınız haline getirmek olmalı ve tekrar ve alıştırma yapmak çok önemlidir. Yeni bir dil öğrenmenin zaman aldığını ve kendinize zaman tanımanız gerektiğini unutmayın. İşte başlangıç seviyesindekiler için birkaç alıştırma yapma fikri:

  • Satın alınacaklar listenizi İngilizce hazırlayın ya da en sevdiğiniz tarifleri İngilizce yemek kitabından bulun (ve hazırlayın). Bilmediğiniz kelimelere sözlükten bakın ve çalışma listenize ekleyin. Listeler, başlangıç seviyesindekilerin İngilizcesini geliştirmesi açısından önemlidir.

  • Gün içerisinde yaptıklarınızla ilgili bir not defteri ya da günlük tutun. Her gün birkaç temel İngilizce cümle yazmak ve bilmediğiniz kelimelere sözlükten bakmak, kelime dağarcığınızı zaman içerisinde geliştirecektir.

  • En sevdiğiniz filmi ya da televizyon dizisini İngilizce alt yazıyla izleyin; böylece konuşmaları gözünüzle takip edebilirsiniz. Konuyu bilmeniz dinlemeye odaklanmanıza ve İngilizce ne dendiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.

  • Birlikte bol miktarda konuşma alıştırması yapabileceğiniz bir konuşma partneri bulun; ana dilinin İngilizce olması şart değil. İngilizce başlangıç seviyesi denemek ve hata yapmaktır, bu yüzden hava durumu, en sevdiğiniz tatil veya önceki hafta sonu hakkında konuşun. Konuşma alıştırması yapmak, kendinize olan güveninizi arttırmak ve temel İngilizce becerinizi geliştirmek açısından çok önemlidir.

  • EF SET sınavını çözün ve dilediğiniz kadar tekrarlayın. Bu sınav İngilizce seviyenize adapte olur ve dinleme ile okuma becerilerinize, temel İngilizce gramer yeterliliğinize ve kelime dağarcığınıza odaklanır.

İngi̇li̇zceni̇zi̇ sinayin


Bu yazımızda A1 seviye İngilizce kelimeler, kullanım sıklığı baz alınarak Türkçe karşılıklarıyla beraber derlenmiştir.

A1 Seviye İngilizce Kelimeler

Aşağıdaki tabloda yaklaşık 250 İngilizce kelime, Türkçe anlamlarının yanı sıra telaffuzlarını da dinleyebileceğiniz butonlarla beraber listelenmiştir:

WordsKelimeler
accountantmuhasebeci
afraidkorkmuş
ageyaş, çağ
aloneyalnız
airplaneuçak
angrykızgın
animalhayvan
answercevap
architectmimar
arrivevarmak
auntteyze, hala
bagçanta
balltop
bathbanyo
beautifulgüzel
billfatura
bodyvücut
boilkaynatmak, haşlamak
bookstorekitapçı
boringsıkıcı
borrowödünç alamk
bosspatron
bottleşişe
boxkutu
bravecesur
breadekmek, pane etmek
breakkırmak
bridgeköprü
brushfırça, fırçalamak
buildinşa etmek
buttertereyağı
calculatorhesap
calendartakvim
callarama
capitalsermaye, başkent
carpentermarangoz
carpethalı
carrytaşımak
cheapucuz
cheesepeynir
cherrykiraz
chickentavuk
churchkilise
cleantemizlemek, temiz
clearaçık, net
cleverzeki
clocksaat
cloudbulut
coatceket
coldsoğuk
companyşirket
continuedevam etmek
correctdoğru, düzeltmek
countryülke
cowinek
cryağlamak
dailygünlük
darkkaranlık
dentistdişçi
difficultzor
dirtykirli
divorcedboşanmış
drawçizmek
earlyerken
earnkazanmak
elephantfil
emergencyacil durum
emptyboş
engagednişanlı
engineermühendis
enoughyeterli
erasersilgi
errorhata
falldüşmek
faruzak
farmçiftlik
fatşişman
fingerparmak
fireateş
flightuçuş
floorzemin
forkçatal
friendlysamimi
fruitmeyve
funnykomik
gardenbahçe
glassbardak
grapeüzüm
guntabanca
habitalışkanlık
halfyarım
handel
handsomeyakışıklı
hatenefret
healthsağlık
hearduymak
heartkalp
heavyağır
highyüksek
historytarih
horrorkorku
hungry
illhasta
interestedilgili
jobmeslek
journalistgazeteci
killöldürmek
largebüyük
laughgülmek
lawyeravukat
leaveayrılmak
leftsol
lendödünç vermek
lettermektup
librarykütüphane
lunchöğle yemeği
managermüdür
mainana
mapharita
marriedevli
mealyemek
meetkarşılamak, buluşmak, karşılaşma
meetingtoplantı, buluşma, görüşme
melonkavun
minutedakika
mirrorayna
misskaçırmak,ıska geçmek
mistakehata
monthay
needgerek
neighbourkomşu
newshaber
nicegüzel
noseburun
nursehemşire
objectnesne
oppositekarşısında, ters, zıt, karşıt
ovenfırın
pagesayfa
paintboya, boyamak
parentebeveyn
passgeçmek, geçirmek
payödeme, ödemek
pepperbiber
personalkişisel
petevcil hayvan
placeyer
planeuçak
pocketcep
politekibar
poolhavuz
pooryoksul
possiblemümkün
pushitmek
quickhızlı
quietsessiz
railwaydemiryolu
readyhazır
refrigeratorbuzdolabı
rememberhatırlamak
rentkiralamak
repaironarım, onarmak, tamir etmek
repeattekrar
restroomtuvalet
returndönüş
ricepirinç
richzengin
ridebinmek
rightsağ
ringhalka
riseartış
rivernehir
roadyol
roofçatı
roomoda
rosegül
salttuz
sameaynı
securitygüvenlik
sellsatmak
seriousciddi
shelfraf
shipgemi
shirtgömlek
shoeayakkabı
showgöstermek
sickhasta
singşarkı söylemek
singletek
skirtetek
skygökyüzü
smilegülümsemek, gülümseme
snowkar
socksçorap
sonoğul, erkek evlat
songşarkı
soupçorba
spendharcamak
spoonkaşık
stampkaşe, pul, damgalamak
stayKalmak
storyöykü
strawberryçilek
stronggüçlü
successfulbaşarılı
suittakım elbise
sweettatlı
talkkonuşma
talluzun boylu
teachöğretmek
thickkalın
thiefhırsız
thinince
thinksanmak, düşünmek
thirstysusuz, susamış
ticketbilet
tidydüzenli
tiredyorgun
toothbrushdiş fırçası
toothpastediş macunu
towelhavlu
towerkule
townkasaba
toyoyuncak
trainersspor ayakkabı
travelseyahat
treeağaç
trouserspantolon
turndönmek, dönüş
uglyçirkin
umbrellaşemsiye
uncleamca, dayı
understandanlamak, kavramak
underweariç çamaşırı
waitergarson
waitresskadın garson
wallduvar
watermelonkarpuz
wayyol
weakzayıf
weargiymek
weekhafta
windrüzgar
wonderfulharika
winterkış
wordkelime
wrongyanlış
zoohayvanat bahçesi

Benzer bir şekilde aşağıdaki kelimeleri çalışabilirsiniz:

2019-2020 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BİNGÖL HALK EĞİTİM MERKEZİ İNGİLİZCE A1 SEVİYESİ KURS PLANI BAŞLAMA TARİHİ : 14.09.2019 SÜRE BİTİŞ TARİHİ : 01.12.2019 KURS SÜRESİ : 120 SAAT GÜN AY ÖLÇME VE MODÜLÜN AMACI MODÜLÜN İÇERİĞİ YÖNTEM VE TEKNİKLER ARAÇ VE GEREÇLER DEĞERLENDİRME Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, 1.09.2019 Tanışma :Adın ne, Nerelisin, Kaç yaşındasın , Uyruğun nedir?, Memnun Gösterip Yaptırma Eylül oldum 5 Örnek Olay Hal Hatır sorma: Nasılsın/Nasılsınız?, iyi misiniz?, İyiyim, siz nasılsınız? 09.2019 Tonlama ve vurgudaki farkları ayırır Gösterip Yaptırma Eylül Konuşma esnasında farklı dillerde kullanılan benzer kelimeleri fark 5 Örnek Olay eder.Örneğin: radyo,TV, telefon, aktif Soru-Cevap Sayma sayılarını 1 den 20 ye kadar okur ve sayar Rakamsal olarak verilen sayıları yazı ile yazar Tartışma ör. 15: On beş Grup Çalışması Yazı olarak verilen sayıları rakamla yazar Rol Oynama- ör. 0216 1010: Sıfır-iki-bir-altı-bir-sıfır-bir-sıfır Bireysel Çalışma Slaytlar Söylenişleri benzeyen sayıları ayırt eder Drama-Benzetim Kısa ve basit kelimeler kullanarak kendisini tanıtır Kendisi ile ilgili basit soruları anlar ve karşısındaki kişiye basit sorular sorar Gösterip Yaptırma 21.09.2019 Kendisi ile ilgili temel kişisel bilgileri verir Eylül Örnek Olay 5 ör. yaş, ad, meslek, adres, uyruk, telefon numarası gibi Soru-Cevap Bir kimsenin kendisi ve ailesi hakkında konuştuklarını anlar ör. Nereli olduğu, kardeş sayısı, anne-babasının mesleği ve nereli oldukları, Tartışma hangi dilleri konuştuğu gibi Grup Çalışması Kişilerin fiziksel özelliklerini tanımlar Rol Oynama- ör. Boy, saç rengi, göz rengi vb. özelliklerini söyler Canlandırma- Doğaçlama Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, ör. Boy, saç rengi, göz rengi vb. özelliklerini söyler (devamı) Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, Hangi okulda okuduğunu veya hangi işte çalıştığını söyler ve yazar Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, Telefonda kişisel bilgilerini verir Bireysel Çalışma Slaytlar ör. ad, yaş, adres vb Drama-Benzetim Kendi ülkesini, milliyetini ve konuştuğu dili söyler Okuduğu bir metindeki birbiri ile ilişkili ülke, milliyet, meslek, işyeri ve adres Gösterip Yaptırma 22.09.yaş, ad, meslek, adres, uyruk Canlandırma- Akrabalık bağı belirten kelimeleri anlar ve kullanır Doğaçlama ör. 09.Ben iyiyim. İki kişinin tanışmasını içeren bir konuşma metni Bireysel Çalışma Slaytlar Basit bağlaçları kullanır Drama-Benzetim ör. “ama”, “ve”,” çünkü”,“sonra” gibi 29.09.2019 Bir konuşmacıyı tanıtmak veya tebrik etmek gibi önceden hazırlanmış kısa bir Gösterip Yaptırma Eylül konuşmayı okur 5 Örnek Olay GÜNLÜK YAŞAM Soru-Cevap Sınıf içerisinde kullanılan nesnelerin isimlerini bilir ör. kitap, masa, sıra, vb Tartışma Sınıf içi iletişimde kullanılan komutları anlar, söyler ve uygular Grup Çalışması ör. Ayağa kalk, otur, oku, dinle, yaz vb Rol Oynama- Basit talimatları okuduğunda ve dinlediğinde anlar Canlandırma- ör. “Lütfen ayağa kalk.” , “Buraya gel.” , ”Lütfen kapıyı kapat.” Doğaçlama Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, Okulda gördüğü poster, afiş, broşür ve tabelalardaki önemli bilgileri seçip Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, bulur ve anlar Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, ör. Merdivenleri çıkarken dikkatli olunuz! Kütüphane 2. kattadır Bireysel Çalışma Slaytlar Görsellerle desteklenmiş basit talimatları anlar Drama-Benzetim ör. Lütfen ışığı kapatınız! Yangın anında camı kırınız! 05.10.2019 Okul konusundaki basit bir diyaloğu okur ve diyalogla ilgili sorulan basit Gösterip Yaptırma Ekim soruları cevaplar 5 Örnek Olay ör. Ders ne zaman başlıyor?, Öğretmen okulda mı? Ders ne zaman bitiyor? Soru-Cevap Öğretmenin sınıf içi etkinliklerle ilgili yaptığı açıklamaları anlar ve uygular Sayma sayılarını 20 den 100 e kadar okur ve sayar Tartışma Saati sorar ve kendisine sorulduğunda saatin kaç olduğunu söyler Grup Çalışması Tam, yarım, çeyrek kala-geçe gibi zaman ifadelerini kullanır Rol Oynama- Her gün yaptığı işlerin saat bilgisini verir Canlandırma- ör. 07.00‘de kalkarım, 08.00‘de kahvaltı yaparım, 18.30‘da eve dönerim Doğaçlama Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, ör. 07.00‘de kalkarım, 08.00‘de kahvaltı yaparım, 18.30‘da eve dönerim Ekim Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, 5 (devamı) Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, Günlük yaptığı işleri sıklık zarfları kullanarak anlatır Bireysel Çalışma Slaytlar ör. “daima”, “sıksık”, “genellikle”, “asla” “Daima dişlerimi fırçalarım. ” , “Sık sık dua ederim.”, “Genellikle kitap Drama-Benzetim okurum.” , “Asla yalan söylemem.” Gösterip Yaptırma Bir kişiye her gün yaptığı işlerin saatini sorar, kendisine sorulanlara cevap Örnek Olay 06.10.2019 verir ör. Saat kaçta kalkarsın?, Saat kaçta eve dönersin?, Ders saat kaçta başlar? Soru-Cevap Rakamsal olarak verilen saatleri yazı ile yazar Tartışma ör. 11.05: “Saat on biri beş geçiyor.” ya da “On bir sıfır beş.” Grup Çalışması Olayların oluş sırasını belirtmek için “önce” “sonra” gibi edatları kullanır ör. Saat 18‘den sonra yemek yemem Rol Oynama- Canlandırma- Bir cümlenin eylemini uygun zamana göre çekimler Doğaçlama ör. Yazın tatile ……….10.2019 Birlikte kullanılması gereken kelimelerle fiilleri doğru eşleştirir Ekim Örnek Olay 5 ör. İzlemek/müzik/yemek/film/yapmak/dinlemek/kılmak/namaz Soru-Cevap “film izlemek”, “müzik dinlemek”, “yemek yapmak”, “namaz kılmak” Verilen bir metne ilişkin boşluk doldurmalı cümleleri fiil çekimini uygun zaman Tartışma ve şahsa göre doğru kullanarak tamamlar Grup Çalışması ör. Ben hafta sonları sinemaya ……………….. (giderim) Rol Oynama- Kendisinin veya başkasının sahip olduğu varlıkları söyler, yazar ve Canlandırma- konuşulanları anlar Doğaçlama ör. Benim beyaz bir kedim var Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, ör. Benim beyaz bir kedim var (devamı) Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, Verilen bir metindeki sahiplik bildiren ifadeleri anlar ve ilgili soruları cevaplar Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, Şahıs zamirleri ile sahiplik bildiren sıfatları eşleştirir Bireysel Çalışma Slaytlar ör. Ben-Benim Sen–Senin O-Onun … 13.10.2019 Drama-Benzetim Sahiplik bildiren ifadeleri kullanarak akrabalık bağlarını açıklar Ekim 5 ör. Benim dayım, Ayşe‘nin annesi Gösterip Yaptırma Verilen bir soyağacına göre akrabalık ilişkilerini ifade eder Örnek Olay Verilen bir cümledeki boşluklara sahiplik bildiren uygun ek veya ifadeleri Soru-Cevap yazar Sahiplik bildiren ifadeleri kullanarak tamlama yapar Tartışma ör. Bilge‘ nin kedisi Grup Çalışması Kim?, Ne?, Nerede?, Nereye?, Ne zaman?, Nasıl? 10.2019 Hayalindeki mesleği söyler Gösterip Yaptırma Ekim Bir nesne hakkındaki basit bilgileri sorar 5 Örnek Olay Bir nesne hakkındaki basit bilgileri, tarif ve tanımlamaları anlar Soru-Cevap Çevresindeki nesneleri tanıtır ör. arabaların büyüklüğü ve renkleri , bir topun büyüklüğü rengi kime ait Tartışma olduğu nerede olduğu gibi Grup Çalışması İşaret sıfatlarını ve işaret zamirlerini yerinde kullanır Rol Oynama- ör. Bu ağaç. Şu araba. Şu, bizim ev Canlandırma- Atatürkçülük -- Atatürk'ün Hayatı Doğaçlama Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, ör. Bu ağaç. Şu araba. Şu, bizim ev (devamı) Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, Nesne veya kişilerin özelliklerini, işaret sıfatlarını kullanarak betimler Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, ör. Bu ev büyüktür. Bu adam uzun boyludur Bireysel Çalışma Slaytlar Verilen resmin ne olduğunu işaret zamirleriyle yazar ve söyler Drama-Benzetim ör. Bu/şu /o bir evdir 20.10.2019 Bunlar/ Şunlar/ Onlar yenidir, eskidir Gösterip Yaptırma Ekim Resmini gördüğü basit kelimeleri yazar 5 Örnek Olay ör. kız, ev, köpek Soru-Cevap Varlıklara ait özellikleri belirten sıfatları yerinde kullanır ör. çalışkan öğrenci, pahalı araba Tartışma Verilen bir sıfatın eş ya da zıt anlamlısını yazar ve söyler Grup Çalışması ör. iyi x kötü, basit = kolay Rol Oynama- Canlandırma- Doğaçlama Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, Verilen sözcüğün zıt veya eş anlamlısını tablodan bulur 26.10.2019 Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, Verilen bir metinde boş bırakılan yerlere uygun sıfatları yerleştirir Beyin Fırtınası video, televizyon, Ekim 5 Gösteri tahtaları, Resimlerde verilen yerlerin adlarını sorar, cevaplar Bireysel Çalışma Slaytlar ör. Burası neresi? Burası Anıtkabir Drama-Benzetim Şahıs zamirlerini sözlü ve yazılı olarak doğru bir şekilde sıralar Gösterip Yaptırma ör. ben, sen, o, biz, siz, onlar Zamirlerle ilgili bir tabloda boş bırakılan yerleri doğru zamirlerle tamamlar Örnek Olay Dinlediği metindeki renkleri ve nesneleri eşleştirir Soru-Cevap Basit cümlelerle sevdiği bir hayvanı, nesneyi veya insanı kısaca anlatır Tartışma Sıfatları derecelendirerek nesneler arasında karşılaştırma yapar ör. göz ve saç rengi, uzunluk kısalık vb 27.10.2019 Dış görünüşle ilgili eksik bırakılmış cümleleri resme veya metne göre Gösterip Yaptırma Ekim tamamlar 5 Örnek Olay Kıyafet görselleri ile kıyafet isimlerini eşleştirir Soru-Cevap Kıyafetlerin adlarını, renklerini ve özelliklerini söyler ve yazar ör. Kahverengidir/ceketi/Mert’in/yeni Mert’in yeni ceketi kahverengidir Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, Kıyafetleri yazlık ve kışlık olarak gruplandırır Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, ör. kaban, atkı, eldiven, tişört, şort Bireysel Çalışma Slaytlar Dinlediği metinde açlık, susuzluk durumlarını ayırt eder Drama-Benzetim Bir kafe ya da restoranda yemek siparişi verir 02.11.11.2019 Kendi ülkesini tanıtan basit dille kaleme alınmış bir metni okur ve ilgili soruları Gösterip Yaptırma Kasım cevaplar 5 Örnek Olay ör. Ülkesinin nüfusu, komşuları, ülke içindeki bölgeler ve özellikleri gibi bilgiler Soru-Cevap Tanışma ile ilgili diyaloglarda boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle tamamlar Çevre ile ilgili verilen resimlerle kelimeleri eşleştirir Tartışma Yönergeleri, kısa ve basit yazılı ve sözlü yol tariflerini anlar Grup Çalışması ör. Sağa dön. Buraya park etmeyiniz! Yarın haftanın hangi günü? Yarın Salı Bireysel Çalışma Slaytlar Yılın aylarını doğru sırayla söyler ve yazar Drama-Benzetim Kendisine sorulduğunda bir önceki ya da bir sonraki ayı söyler 09.11.2019 ör. Önümüzdeki ay hangi aydır? Önümüzdeki ay mayıs ayıdır Gösterip Yaptırma Kasım Mevsimlere ait ayları eşleştirir, söyler ve yazar. Dinlediğinde anlar 5 Örnek Olay Karşısındaki kişinin doğum tarihini sorar Soru-Cevap Kendisinin doğum tarihini söyler Önemli günlere ilişkin sorular sorar ve sorulan sorulara cevap verir Tartışma ör. Çocuk bayramı ne zamandır? Çocuk bayramı 23 Nisan’dır Grup Çalışması Ülkemizdeki dini bayramlar hangileridir? Ramazan Bayramı ve Kurban Rol Oynama- Bayramıdır Canlandırma- Doğaçlama Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, Ülkemizdeki dini bayramlar hangileridir? Ramazan Bayramı ve Kurban Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, Bayramıdır (devamı) Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, Önemli bir günü anlatan bir metne ilişkin basit soruları cevaplar 10.11.2019 Bireysel Çalışma Slaytlar ör. Günün neden önemli olduğu, hangi ayda ve hangi günde kutlandığı, o gün Kasım 5 Drama-Benzetim ne yapıldığı gibi Olayların oluş sırasını belirtmek için “önce” “sonra” gibi edatları yerinde Gösterip Yaptırma kullanır Örnek Olay ör. Kutlamadan sonra kapanış konuşması gelir Soru-Cevap Önemli bir günde neler yapıldığına dair kısa bir metin yazar Tartışma ör. Anneler/ Babalar Günü veya doğum günü vb Hava durumu ile ilgili kelimeleri ve kısa cümleleri anlar ve ifade eder Grup Çalışması ör. hakkında basit ifadeleri kullanarak 16.11.2019 Soru-Cevap Kasım paragraf yazar 5 Verilen olumlu bir cümleyi olumsuza, olumsuz bir cümleyi de olumluya çevirir Tartışma ör. Futbol oynuyorum./ Futbol oynamıyorum. Bisiklete binmiyorum./ Bisiklete Grup Çalışması biniyorum Rol Oynama- Yapabildiği ve yapamadığı şeyleri ifade eder Canlandırma- ör. Sütün fiyatı ne kadar? 17.11.2019 Basit matematiksel hesaplamalarda artı, eksi, kere gibi ifadeleri anlar Gösterip Yaptırma Kasım 5 Verilen cümleler arasında bağlantı kurar, birbiri ile ilgili cümleleri eşleştirir Örnek Olay ör. karışık verilmiş bir diyalog Soru-Cevap Açık anonslardaki rakamları, fiyatları ve zamanları anlar ör. Trenimiz 10 dk. sonra istasyonumuzda olacaktır. / Elmanın kilosu 1.5 TL Tartışma olmuştur Grup Çalışması Bir mağazadaki satıcı ile alıcı arasındaki konuşmada geçen basit kelimeleri Rol Oynama- ve kısa cümleleri ayırt eder ve anlar Canlandırma- Doğaçlama ör. Bu elbisenin beyaz rengi var mı? Alıveriş ile ilgili bir metinde geçen kelimelerin anlamını sözlükten bulur Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, Anlamadığını belirtir, ör. 11.2019 Teklifte bulunurken ya da teklifi reddederken kibar ifadeler kullanır Kasım Soru-Cevap 5 ör. Kahve içer misiniz? Bir doğum günü davetini içeren bir metindeki boşluklara uygun filler Atatürkçülük -- Atatürkçü Düşüncede Yer Alan Temel Fikirleri Kapsayan Bazı Konular Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, ör. Bir doğum günü davetini içeren bir metindeki boşluklara uygun filler Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, (devamı) Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, Bir davet aldığında davetiyedeki bilgileri anlar Bireysel Çalışma Slaytlar ör. Bir davetiyedeki gün, saat, yer ve kutlamanın ne için yapılacağını anlar Drama-Benzetim Kalıplaşmış deyim ve cümleleri kullanarak bir davetiye yazar Sık sık duraklasa da, seyahat ile ilgili bir konuşmaya katılır, kendisini basit bir Gösterip Yaptırma 24.11.2019 biçimde ifade eder Örnek Olay Kasım 5 Bir metne ilişkin verilen ifadelerin doğru veya yanlış olduğunu belirler Soru-Cevap ör. Bir tatile ilişkin mektubun içeriği ile ilgili ifadeler Bir metne ilişkin sorulan basit soruları cevaplar Tartışma ör. Bu restoran pahalıdır. Buranın havası güzeldir 30.11.2019 Kasım 5 Temel Düzeyde İngilizce Cümle Anlatım Dramatizasyon, Tahta, 1. Modül Sınavı ör. Bu restoran pahalıdır. Buranın havası güzeldir (devamı) Kurar ve Anlar Pano, Poster - Afiş, CD, Bir söyleşide kendisine yöneltilen basit kişisel soruları yanıtlar Beyin Fırtınası video, televizyon, Gösteri tahtaları, Oturduğu yer, tanıdıkları, kendisine ait olan şeyler vb. hakkında kişisel sorular Bireysel Çalışma Slaytlar sorar ve benzeri soruları yanıtlar Drama-Benzetim Zaman ifadelerini kullanır ör. “haftaya” , “geçen cuma” , “kasım ayında” ya da “saat 3 te” gibi Gösterip Yaptırma 01.12.2019 Aralık Bir kişi hakkında yazılı bilgi ister ya da bilgileri iletir Örnek Olay 5 Basılı sözcükleri ve kısa metinleri bakarak yazar Soru-Cevap Basit yazılmış resimli kullanım klavuzlarındaki yönergeleri anlar ve uygular Günlük hayatta kullnılan sözcüklere ve devamlı kullnılar deyimlere bakarak Tartışma yazar Grup Çalışması ör. tabelalar, talimatlar, nesnelerin isimleri, mağaza isimleri vb Rol Oynama- Adresini, uyruğunu ve kişiye ait diğer bilgileri harf harf söyler Canlandırma- Günlük yaşamda kendisi ile ilgili kullanacağı basit deyimlerin de olduğu Doğaçlama kelime hazinesini zenginleştirir * Bu kurs planı 2551 sayılı Tebliğler Dergisindeki ünitelendirilmiş yıllık plan örneğine göre hazırlanmıştır. Konular Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlügü Modüler Hem Programlarından İngilizce A1 Seviyesi kursu çerçeveöğretim göre hazırlanmıştır. * İşbu İngilizce A1 Seviyesi kurs planı 14.09.2019 - 01.12.2019 tarihleri arasında planlanmış olup toplam 11 sayfadan ibarettir. Arzu Dengeşik Karaman / Abdullah Kar Songül Duzcu Kurs Öğretmeni Müdür Yardımcısı Uygundur .. / .. / 20 Ömer Şahin Kurum Müdürü

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir