yavru ahtapot olmak çok zor metni / Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor, Sara Şahinkanat | Yapı Kredi Yayınları

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni

yavru ahtapot olmak çok zor metni

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün YayınlarıYavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 21, 22, 23, 24, 25, 26


Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 21 Cevapları

1. Notlarınızdan yararlanarak kişilerin duygularına yönelik yaptığınız gözlemleri sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap:
Babam : Babam, işten geldiği zaman genellikle yorgun olsa da bizleri gördüğü zaman yüzü güler ve mutlu olur. Yemek yeyip, biraz dinlendikten sonra huzurlu olmaya ancak çok ses yaptığımız zaman sinirli hissetmeye başlar.
Annem : Annem kendisine sarıldığımız veya güzel bir söz söylediğimiz zaman çok mutlu hissediyor. Sevdiği bir arkadaşı geldiği zaman yüzü gülüyor. Bir şeyler kırdığımız zaman sözünü dinlemediğimiz zaman ise sinirleniyor ve kaşlarını çatıyor.
Kardeşim : Kardeşim kendi oyuncakları alındığı zaman veya tablet oynama sırası bana geldiği zaman oldukça gergin ve huzursuz hissediyor. Sevdiği bir yemek yapıldığı zaman veya kendisine güzel sözler söylenildiği zaman yüzü gülüyor ve mutlu oluyor.


2. Görsellerinden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap: Görselden ve metnin başlığından bakınca bu konunun bir yavru ahtapot hakkında olduğunu anlıyorum. Annesi ile beraber denizde yaşayan bu yavru ahtapotun yaşadığı zorluklar anlatıldığını düşünüyorum.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 24 Cevapları

1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap:

&#;4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa &#;


Soru : b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.


Cevap:
Ahtapot : Ahtapot; yumuşak gövdeli, sekiz kollu, Octopoda takımında sınıflandırılan yumuşakçaların genel adı.
Tıkıştırma : Tıkıştırmak eylemi.


2. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Küçük ahtapot Nino’ya annesi neden yardım ediyormuş?


Cevap:
Küçük ahtapot Nino’ya annesi soyunmasına, pijamalarını çıkarmasına, sonra da elbiseleri sekiz kolundan çıkarmasına yardım ediyormuş.


2. Nino, ahtapot yavrusu olmaktan neden bıkmış?


Cevap:
Nino, ahtapot yavrusu olmaktan her günkü giyinmeden dolayı ahtapot yavrusu olmaktan bıkmış.


3. Annesinin hangi sözleri Nino’nun kulağına hoş geliyormuş?


Cevap:
Annesinin &#;Sen bizim için çok özelsin, inan olduğun gibi çok güzelsin, biraz büyüyünce de giyinmen kolaylaşacak, gelişip büyüdükçe de ahtapot olmayı seveceksin&#; demesi  Nino’nun kulağına çok hoşuna geliyormuş.


4. Nino, yılanbalığını kurtarmak için neler yapmış?


Cevap:
Nino, yılanbalığını kurtarmak için sekiz kolunu açarak otobüsten fırlamış ve düşmek üzere olan yılanbalığı yavrularını tutmuş, hayatlarını kurtarmış.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 25 Cevapları

3. ETKİNLİK


Soru : Metnin türünü belirleyip aşağıya yazınız.


Cevap: Metnin türü &#;fabl&#; dır. Hayvanlara konuşma ve duygu yetisi verildiği için fabl türüne girer.


4. ETKİNLİK


Soru : Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.


Cevap:
Kişiler: Ahtapot  yavru Nino, annesi, yılan balığı ve yumurtaları
Mekân: okyanus
Zaman: Belirtilmemiş
Konu: Ahtapot Nino’nın giyinirken kendisini yoran sekiz kolundan sıkılması ve ahtapot olmayı zamanla sevmesi
OlayÖrgüsü:  Nino, annesinin yardımıyla zorla sekiz koluna elbise giymekten sıkılır ve ahtapot olmaktan vazgeçecekken annesinin ona tatlı sözler söylemesi ve sonrasında yılanbalığının yavrularını sekiz kolu ile kurtarması sayesinde ahtapot olmaktan mutlu olması anlatılır.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap:

  1. Sekiz Kol
  2. Ahtapot Olmak Çok Zor

6. ETKİNLİK


Soru : “Empati” kelimesinin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimenin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız bir cümleyi aşağıya yazınız.


Cevap:
EmpatiTahmin : kişinin kendisini başkasının yerine koyarak duygularını anlamaya çalışması
EmpatiSözlük : kendini karşısındakinin yerine koyarak düşünme, karşısındakinin ne düşündüğünü, duygularını sezebilme, anlayabilme yetisi.
Empati Cümle :

  1. Bazı insanların empati yeteneği çok az.
  2. Empati yabilirse beni anlayacak
  3. Çok küçük yaşlarda ekranlara maruz kalmak empati yeteneğini azaltıyor.
  4. Birçok sorun empati yeteneğinin azlığından kaynaklanıyor.
  5. Empati, kişinin kendisini başkasının yerine koyarak duygularını anlamaya çalışması olarak ifade edilebilir.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 26 Cevapları

7. ETKİNLİK


Soru : Metinde, kesme işaretinin hangi görevle kullanıldığını belirleyiniz. Aşağıya, bu noktalama işaretinin bu görevine uygun üç cümle yazınız.


Cevap:
Metinde, kesme işareti tarihlerde ve özel isimlere gelen ekleri birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.


8. ETKİNLİK


Soru : Etkin bir dinleyici olmak için neler yapabileceğinizle ilgili sunumunuzu gerçekleştiriniz. Konuşurken beden dilini etkin kullanmaya önem veriniz.


Cevap:
Etkin bir dinleyici olmak için uzmanlar bunların şart olduğunu ifade ediyor. Bunlar;

  • Ön yargıdan uzak durulmalı ve yargısız olarak dinleyerek anlamaya çalışmalı
  • Konuşmacıya dikkatimizi vermeli ve başka yerlerle ilgilenilmemeli
  • Dikkatimizi dağıtacak şeylerden uzak durmalıyız.
  • Karşımızdaki kişinin anlatımına saygı duymalı ve ağır eleştirilerde bulunmamalıyız.
  • Notlar almalıyız ve daha sonra kendisine soru sorduğumuz zaman bunlardan yararlanmalıyız.
  • Konuşmacı ve bilgileri teyit etmeliyiz daha sonra cevaplar vermeliyiz
  • Anlamaya çalışmalı ve yanlış anladıysak özrümüzü ifade etmeliyiz.

9. ETKİNLİK


Soru : Farklı duygu durumları yaşadığınız bir anınız var mı? Böyle bir durumda çevrenizdeki insanlara nasıl tepkiler verdiniz? Yaşadığınız bu anı, olayları oluş sırasına göre, noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek kısaca yazınız.


Cevap: Gün içerisinde bir çok farklı duygu durumu yaşıyorum. Bazen küçük olaylara fazla tepki verdiğimi fark ediyorum ancak bunu yaparken bir anda yapıyor ve fark etmiyorum. Aslında davranışlar bir anda oluşmaz.  Çocukluk çağından itibaren yerleşmiş olan duyguların bir anda  patlak verirler. Bu duyguların onarılması için uzmanları dinlemek ve bilinçli olmak gerekir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Çevrenizdeki insanları gözlemleyiniz. 


Cevap: Çevremdeki insanlardan ailelerime okulda öğretmen ve okul arkadaşlarımı gözlemledim. Hangi durumlarda hangi davranışlarda bulunduklarını dikkatle izledim.


2. Gözlemlediğiniz insanların olumlu kişilik özelliklerini belirleyiniz.


Cevap:Gözlemlediğim insanların olumlu kişilik özellikleri içlerinde merhamet ve sevginin bitmemiş olması ve bu duygular sayesinde insanlara yardım etme empati kurabilme ve kişilerin duygularını paylaşabilme özelliklerinin var olduğunu fark ettim. Tanımasalar bile üzücü bir olay karşısında üzülmeleri başkasını sevinciyle sevinmeleri küçük çocuk yaşlı engelli ve hasta insanlara merhamet etmeli ve işlerinde Acıyıcı duyguların belirmesi birer olumlu kişilik özelliğidir. Birbirleriyle karşılaştıkları zaman selam vermeleri ,vakitleri varsa hal hatır sormaları , “günaydın ,teşekkür ederim” gibi kibar ifadeler kullanmaları olumlu özelliklerini birer örnektir.



 

4. sınıf türkçe ders kitabı etkinlik cevapları4. sınıf türkçe kitabı cevapları özgün yayınları4. sınıf türkçe kitabı özgün yayınları cevapları4. sınıf türkçe özgün yayınları ders kitabı cevap anahtarı4. sınıf türkçe özgün yayınları dinleme metinleri4.sınıf türkçe çalışma kitabı cevapları özgün yayınları4.sınıf türkçe ders kitabı cevapları özgün yayıncılık4.sınıf türkçe kitabı etkinlik cevaplarıdört sınıf türkçe kitabı cevap anahtarları

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zormetni cevapları ve soruları, Özgün Matbaacılık Yayınları 4. Sınıf Türkçe Ders kitabı sayfa (Erdemler)

Yavru Ahtapot Olmak Çok ZorMetni Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Matbaacılık Yayınları Sayfa 21 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Notlarınızdan yararlanarak kişilerin duygularına yönelik yaptığınız gözlemleri sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Ahmet arkadaşım fark ettim ki hemen sinirlenebiliyor. Ayşe ise daha soğukkanlı. Mehmet birazcık yalan söylüyor bazen Volkan paylaşımcı Okan ise çok fazla konuşuyor. Okan aynı zamanda çok doğrucu ve herkesin sevdiği biri.

2. Görsellerinden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.

Cevap: Yavru ve sevimli bir ahtapotundan başından geçen içinde deniz kızlarının balık ve yılanların olduğu bir metin olduğunu düşünüyorum.


YAVRU AHTAPOT OLMAK ÇOK ZOR

Biliyordu Nino&#;
Sonraki adım yatağın kenarına ilişmek,
Her günkü gibi curcunayla giyinmek.
Annesi yardım ediyordu soyunmasına.
Pijamalarını çıkarmasına.
Sıra geliyordu giysilere&#;
Kolları sekizer delikten geçirmeye.

Aslında yaz günleri zor değildi.
Ancak bu soğuk günleri Nino iyi bilirdi.
Sekiz delikli mont, şapka ve sekiz eldiven.
Her kış günü bitmeyen bir serüven.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Matbaacılık Yayınları Sayfa 22 Cevabı

Babası ağzına tıkıştırıyordu lokmaları.
Herkes bilirdi,
Çok önemliydi kahvaltı.

Nino ahtapot yavrusu olmaktan bıkmıştı,
Her günkü karmaşadan usanmıştı.
Yalvarıyordu her gün Allah&#;a,
Dönüşmek istiyordu yılanbalığına.
Ne kolay olacaktı giyinmek,
Tek delikli giysiden bütün vücudu geçirmek.

&#;Sen bizim için çok özelsin,
İnan olduğun gibi çok güzelsin.
Kolaylaşacak giyinmek biraz büyüyünce,
Ahtapot olmayı seveceksin gelişip güçlenince.
Kulağa ne hoş geliyordu,
Annesi böyle söyleyince.

Her günkü gibi
Zor yetişti okul servisine.
Servis ablası yardım etti binmesine.

Bir farklılık vardı yolda o gün.
Çok kalabalıktı&#;
İlerlemesi mümkün değildi otobüsün.

Önlerindeki yoğunluk boşuna değildi,
Yılanbalığının yuvası yola çökmek üzereydi.
Kendini kurtarırdı da,
Yetişemezdi kurtarmaya yüzlerce yumurtasını

Oysa anne balık ne hayaller kurmuştu&#;
Her bir yumurtasının adını bile koymuştu.
Hangi birini kurtarsaydı?
Nasıl bir seçim yapsaydı?
Çatırdıyordu yuvanın tavanı.
Kalmamıştı zavallı yumurtaların zamanı.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Matbaacılık Yayınları Sayfa 23 Cevabı

Otobüstekiler bakarken şaşkınlıkla,
Bizim Nino hiç tereddüt etmedi,
Atladı tehlikenin ortasına.

&#;Ve kahraman Nino çıktı dışarıya,
Her bir kolunda onlarca yumurta.
Anne balık hemen çıkamadı şoktan.

Son saniyede bir kol itmişti onu da dışarı.
Zor kurtulmuşlardı feci yıkımdan.

Küçük Nino yumurtaları usulcacık bıraktı
Annelerinin koynuna&#;
Mutluydu koştuğu için hemen yardımlarına

Birden kendine geldi yılanbalığı,
Kurtulmuştu bütün yumurtaları.
Kimdi bu cesur kahraman?
Tam o anda güzel bir sürpriz daha olmuştu;
Yumurtalar başlamıştı çatlamaya.

Yavrular pek acele ediyordu,
Kafalarını dışarı çıkarmaya.
Herkes başladı sevinçten zıplamaya,
Nino&#;yu aldılar omuzlarına.

Küçük Nino çok mutluydu.
Kahramanlığını sekiz koluna borçluydu.
Sabırsızlanıyordu evine dönmeye.
Artık ahtapot olmaktan yorulmadığını,
Gurur duyduğunu annesine söylemeye.

1. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Matbaacılık Yayınları Sayfa 24 Cevabı

a. Metinde geçen aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.

b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.

ahtapot: Ahtapot; yumuşak gövdeli, sekiz kollu, Octopoda takımında sınıflandırılan yumuşakçaların genel adı.

tıkıştırma: tıkıştırmak eylemi.

2. ETKİNLİK 

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Küçük ahtapot Nino&#;ya annesi neden yardım ediyormuş?

  • Cevap: Soyunmasına, pijamalarını çıkarmasına, sonra da elbiseleri sekiz kolundan çıkarmasına yardım etmektedir.

2. Nino, ahtapot yavrusu olmaktan neden bıkmış?

  • Cevap: Her günkü giyinme ve hayat karmaşası onu yormuş. Yılan balığı olmak istiyormuş.

3. Annesinin hangi sözleri Nino&#;nun kulağına hoş geliyormuş?

  • Cevap: Sen bizim için çok özelsin, inan olduğun gibi çok güzelsin, biraz büyüyünce de giyinmen kolaylaşacak, gelişip büyüdükçe de ahtapot olmayı seveceksin demesi çok hoşuna gitmiştir.

4. Nino, yılanbalığını kurtarmak için neler yapmış?

  • Cevap: Sekiz kolunu açarak otobüsten fırlamış ve düşmek üzere olan yılanbalığı yavrularını tutmuş, hayatlarını kurtarmış.

3. ETKİNLİK 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Matbaacılık Yayınları Sayfa 25 Cevabı

Metnin türünü belirleyip aşağıya yazınız.

  • Cevap: Metnin türü şiir şeklinde bir fabldır.

4. ETKİNLİK 

Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.

Kişiler: Ahtapot Nino, annesi, yılan balığı ve yumurtaları
Mekân: Deniz, okyanus
Zaman: Bilinmeyen bir masal zamanı
Konu: Ahtapot Nino&#;nın giyinirken kendisini yoran sekiz kolu ama sonrasında bu kolların büyük bir iyilik yapmaları
Olay Örgüsü: Annesinin yardımıyla zor da olsa sekiz koluna elbise giymekten sıkılan ahtapot olmaktan vazgeçecekken annesinin ona tatlı sözler söylemesi ve sonrasında yılanbalığının yavrularını sekiz kolu ile kurtarması sayesinde ahtapot olmaktan mutlu olan Nino&#;nun hikayesi anlatılır.

5. ETKİNLİK 

Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.

  • Cevap: SEKİZ KOLLU KAHRAMAN

6. ETKİNLİK 

“Empati” kelimesinin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimenin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız bir cümleyi aşağıya yazınız.

  • Cevap: Empati kelimesi bence kendimizi bir başkasının yerine koyup ona göre onu anlamaya çalışmaktır.

Ben empati yaptığımda neden öyle davrandığını anladım.

7. ETKİNLİK 

Metinde, kesme işaretinin hangi görevle kullanıldığını belirleyiniz. Aşağıya, bu noktalama işaretinin bu görevine uygun üç cümle yazınız.

  • Cevap: Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için ve belli tarihlere getirilen ekleri ayırmak için kullanılmaktadır.

➢ Atatürk&#;ün doğum yılı &#;dir.
➢ Selanik&#;in en güzel şehir olduğunu söyleyebiliriz.
➢ Ahmet&#;in karnesi çok iyiydi.

8. ETKİNLİK 

Etkin bir dinleyici olmak için neler yapabileceğinizle ilgili sunumunuzu gerçekleştiriniz. Konuşurken beden dilini etkin kullanmaya önem veriniz.

Dinleme esnasında

➢ Sabırlı olun ve karşınızdaki insanın iletmeye çalıştığı mesajına saygı duyun.
➢ Konuşan kişiye dikkatinizi verin, dikkatinizi dağıtacak başka şeylerle ilgilenmeyin.
➢ Konuşan kişinin söylediklerini, zaman zaman kendi cümlelerinizle özetleyin ve karşınızdan teyit alın.
➢ Önyargısız dinleyin.

9. ETKİNLİK 

Farklı duygu durumları yaşadığınız bir anınız var mı? Böyle bir durumda çevrenizdeki insanlara nasıl tepkiler verdiniz? Yaşadığınız bu anı, olayları oluş sırasına göre, noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek kısaca yazınız.

  • Cevap: Var. Bu durumda sanırım çevremdeki insanların beni anlamadığını düşünüp gereksiz bazı tepkiler verdim.

KÖPEĞİM KURU&#;NUN ÖLÜMÜ

Ben yaklaşık 7 yaşındaydım. Volkan Dayım bana kara bir yavru köpek hediye etmişti. Adını Kuru koymuştum çünkü çok zayıftı. Onu her gün gezmeye çıkarır onunla oyunlar oynardık. Evimizin neşe kaynağı olmuştu. Ne yazık ki bir gün Kuru&#;ya araba çarptı. Kuru ölmek üzere iken Okan Amcam boş ver ne üzülüyorsun o sadece bir köpek ben sana yenisini alırım demişti. O gün çok üzülmüş Okan Amca&#;ma çok sert şekilde çıkışmış, onunla küsmüştüm. Çünkü o sadece bir köpek değil benim can dostum Kuru idi.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

1. Çevrenizdeki insanları gözlemleyiniz.

  • Cevap: Gözlemleme için dikkatli bir bakış gerekir.

2. Gözlemlediğiniz insanların olumlu kişilik özelliklerini belirleyiniz.

  • Cevap: Gözlemlediğim bazı kişilerde empati yeteneğinin olduğunu gördüm. Ayrıca güvenilir, samimi, paylaşımcı ve saygılı özelliklerini de fark ettim.

Videolu Çözüm &#; Tıkla Abone Ol

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Matbaacılık Yayınları {Erdemler} Sayfa Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

Ders Kitabı Cevapları

Anasayfa

Yavru ahtapot olmak çok zor metni hikâye unsurları

Yavru ahtapot olmak çok zor metni hikâye unsurları nedir, kişiler, mekân, zaman, konu ve olay örgüsü hakkında sizlere kısa bilgiler vereceğiz.



Kişiler: Ahtapot Nino, annesi, yılan balığı ve yumurtaları
Mekân: Deniz, okyanus
Zaman: Bilinmeyen bir masal zamanı

Konu: Ahtapot Nino’nın giyinirken kendisini yoran sekiz kolu ama sonrasında bu kolların büyük bir iyilik yapmaları
Olay Örgüsü: Annesinin yardımıyla zor da olsa sekiz koluna elbise giymekten sıkılan ahtapot olmaktan vazgeçecekken annesinin ona tatlı sözler söylemesi ve sonrasında yılanbalığının yavrularını sekiz kolu ile kurtarması sayesinde ahtapot olmaktan mutlu olan Nino’nun hikayesi anlatılır.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER! ◁ GÜNÜN HABERLERİ İÇİN TIKLAYINIZ ▷ HABERE YORUM KATÖnemli not: Habere dosya, resim ve video ekleme özelliği geçici olarak devre dışı bırakılmıştır. Yorum ve düşüncelerinizin bizim için çok değerli olduğunu biliyor musunuz? Yorumlarınızla soru cevaplarımıza katkıda bulunabilirsiniz.
Sitemizde yer alan tüm hizmet ve içerikler eğitim ve öğretim amaçlı olarak öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır.

▼ SIRADAKİ HABER ▼

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Cevapları

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Cevapları

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Sayfa 21 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Notlarınızdan yararlanarak kişilerin duygularına yönelik yaptığınız gözlemleri sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Ahmet arkadaşım fark ettim ki hemen sinirlenebiliyor. Ayşe ise daha soğukkanlı. Mehmet birazcık yalan söylüyor bazen Volkan paylaşımcı Okan ise çok fazla konuşuyor. Okan aynı zamanda çok doğrucu ve herkesin sevdiği biri.

2. Görsellerinden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.

Cevap: Yavru ve sevimli bir ahtapotundan başından geçen içinde deniz kızlarının balık ve yılanların olduğu bir metin olduğunu düşünüyorum.

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Sayfa 24 Cevapları

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.

kendine gelmek - Ayılmak, aklı başına gelmek, durumu düzelmek.
tereddüt etmek - Kararsız davranmak, duraksamak.
yardımına koşmak - Güç duruma düşene istekle yardım etmek.

b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.

ahtapot: Ahtapot; yumuşak gövdeli, sekiz kollu, Octopoda takımında sınıflandırılan yumuşakçaların genel adı.
tıkıştırma: tıkıştırmak eylemi.

2. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Küçük ahtapot Nino’ya annesi neden yardım ediyormuş?
Cevap: Soyunmasına, pijamalarını çıkarmasına, sonra da elbiseleri sekiz kolundan çıkarmasına yardım etmektedir.

2. Nino, ahtapot yavrusu olmaktan neden bıkmış?
Cevap: Her günkü giyinme ve hayat karmaşası onu yormuş. Yılan balığı olmak istiyormuş.

3. Annesinin hangi sözleri Nino’nun kulağına hoş geliyormuş?
Cevap: Sen bizim için çok özelsin, inan olduğun gibi çok güzelsin, biraz büyüyünce de giyinmen kolaylaşacak, gelişip büyüdükçe de ahtapot olmayı seveceksin demesi çok hoşuna gitmiştir.

4. Nino, yılanbalığını kurtarmak için neler yapmış?
Cevap: Sekiz kolunu açarak otobüsten fırlamış ve düşmek üzere olan yılanbalığı yavrularını tutmuş, hayatlarını kurtarmış.

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Sayfa 25 Cevapları

3. ETKİNLİK

Metnin türünü belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin türü şiir şeklinde bir fabldır.

4. ETKİNLİK

Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.

Kişiler: Ahtapot Nino, annesi, yılan balığı ve yumurtaları
Mekân: Deniz, okyanus
Zaman: Bilinmeyen bir masal zamanı
Konu: Ahtapot Nino’nın giyinirken kendisini yoran sekiz kolu ama sonrasında bu kolların büyük bir iyilik yapmaları
Olay Örgüsü: Annesinin yardımıyla zor da olsa sekiz koluna elbise giymekten sıkılan ahtapot olmaktan vazgeçecekken annesinin ona tatlı sözler söylemesi ve sonrasında yılanbalığının yavrularını sekiz kolu ile kurtarması sayesinde ahtapot olmaktan mutlu olan Nino’nun hikayesi anlatılır.

5. ETKİNLİK

Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.

Cevap: SEKİZ KOLLU KAHRAMAN

6. ETKİNLİK

“Empati” kelimesinin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimenin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız bir cümleyi aşağıya yazınız.

Cevap: Empati kelimesi bence kendimizi bir başkasının yerine koyup ona göre onu anlamaya çalışmaktır.

Ben empati yaptığımda neden öyle davrandığını anladım.

Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor Metni Sayfa 26 Cevapları

7. ETKİNLİK

Metinde, kesme işaretinin hangi görevle kullanıldığını belirleyiniz. Aşağıya, bu noktalama işaretinin bu görevine uygun üç cümle yazınız.

Cevap: Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için ve belli tarihlere getirilen ekleri ayırmak için kullanılmaktadır.
Atatürk’ün doğum yılı ’dir.
Selanik’in en güzel şehir olduğunu söyleyebiliriz.
Ahmet’in karnesi çok iyiydi.

8. ETKİNLİK

Etkin bir dinleyici olmak için neler yapabileceğinizle ilgili sunumunuzu gerçekleştiriniz. Konuşurken beden dilini etkin kullanmaya önem veriniz.

Dinleme esnasında

Sabırlı olun ve karşınızdaki insanın iletmeye çalıştığı mesajına saygı duyun.
Konuşan kişiye dikkatinizi verin, dikkatinizi dağıtacak başka şeylerle ilgilenmeyin.
Konuşan kişinin söylediklerini, zaman zaman kendi cümlelerinizle özetleyin ve karşınızdan teyit alın.
Önyargısız dinleyin

9. ETKİNLİK

Farklı duygu durumları yaşadığınız bir anınız var mı? Böyle bir durumda çevrenizdeki insanlara nasıl tepkiler verdiniz? Yaşadığınız bu anı, olayları oluş sırasına göre, noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek kısaca yazınız.

Cevap: Var. Bu durumda sanırım çevremdeki insanların beni anlamadığını düşünüp gereksiz bazı tepkiler verdim.

KÖPEĞİM KURU’NUN ÖLÜMÜ

Ben yaklaşık 7 yaşındaydım. Volkan Dayım bana kara bir yavru köpek hediye etmişti. Adını Kuru koymuştum çünkü çok zayıftı. Onu her gün gezmeye çıkarır onunla oyunlar oynardık. Evimizin neşe kaynağı olmuştu. Ne yazık ki bir gün Kuru’ya araba çarptı. Kuru ölmek üzere iken Okan Amcam boş ver ne üzülüyorsun o sadece bir köpek ben sana yenisini alırım demişti. O gün çok üzülmüş Okan Amca’ma çok sert şekilde çıkışmış, onunla küsmüştüm. Çünkü o sadece bir köpek değil benim can dostum Kuru idi.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

1. Çevrenizdeki insanları gözlemleyiniz.
Cevap: Gözlemleme için dikkatli bir bakış gerekir.

2. Gözlemlediğiniz insanların olumlu kişilik özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: Gözlemlediğim bazı kişilerde empati yeteneğinin olduğunu gördüm. Ayrıca güvenilir, samimi, paylaşımcı ve saygılı özelliklerini de fark ettim

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası