1- )
a ) Kartezyen grafik
b ) Histogram poligoncu
c ) Dağılım poligonu
d ) Çizgi Grafiği
e ) Çubuk Grafiği
a ) Gruplama
b ) tasnif
c ) Sınıflandırma
d ) Sıralama
e ) Düzenleme
a ) anket
b ) Birincil veri
c ) Gözlem
d ) İkincil veri
e ) Veri
a ) Rölöve
b ) Veri
c ) Vasıf
d ) Analiz
e ) Birim
a ) Tasnif
b ) sınıf
c ) Frekans
d ) Gözlem
e ) Gruplama
a ) Sınıflayıcı ölçüm analizi
b ) Sınırlayıcı Ölçüm Düzeyi
c ) Aralık Ölçüm Düzeyi
d ) Oran ölçüm düzeyi
e ) Normal ölçüm düzeyi
a ) Ordinal
b ) Aralık
c ) Sınıflayıcı
d ) Nominal
e ) Sıralayıcı
a ) Maddi birim
b ) Varlık birim
c ) Fiziksel birim
d ) Soyut birim
e ) Somut birim
a ) Sınıf orta noktası
b ) Sınıf Sayıcı
c ) Sınıf alt sınırı
d ) Sınıf genişliği
e ) Sınıf Üst sınırı
a ) Tasnif
b ) Basit
c ) Sınıflandırma
d ) Gruplanmış
e ) Bileşik seri
a )
b )
c )
d )
e )
a ) Yanlız I
b ) Yalnız II
c ) Yalnız III
d ) I ve II
e ) I, Iı ve III
a ) Ortanca
b ) Egemen değer
c ) Medyan
d ) Mod
e ) Ortalama
a ) B
b ) 7
c ) 7,5
d ) 9
e ) 8,5
a ) Yalnız I
b ) I ve II
c ) II ve III
d ) I,II,III
e ) I ve III
9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Üniteleri ve Ünite Süreleri:
1. ÜNİTE: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINA GİRİŞ (Ünite Süresi: 2 Hafta, 25=10 ders saati)
2. ÜNİTE: HİKÂYE (Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
3. ÜNİTE: ŞİİR (Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
4. ÜNİTE: MASAL/FABL (Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
5. ÜNİTE: ROMAN (Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
6. ÜNİTE: TİYATRO (Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
7. ÜNİTE: BİYOGRAFİ/OTOBİYOGRAFİ (Ünite Süresi: 3 Hafta, 35=15 ders saati)
8. ÜNİTE: MEKTUP/E -POSTA (Ünite Süresi: 3 Hafta, 35=15 ders saati)
9. ÜNİTE: GÜNLÜK/BLOG (Ünite Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)
I. DÖNEM
9. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÜNİTELERİ-KONULARI (ÜNİTE, SÜRE VE İÇERİK)
1. ÜNİTE: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINA GİRİŞ
(Ünite Süresi: 2 Hafta, 25=10 ders saati)
OKUMA (23=6 ders saati)
Aşağıdaki konulara uygun metinler seçilir:
1. Edebiyat nedir?
. Edebiyat kelimesinin kökeni, terim anlamı ve edebiyatın farklı tanımları üzerinde durulur.
2. Edebiyatın bilimle ve güzel sanatlarla ilişkisi
. Edebiyat, bilim ve güzel sanatlar arasındaki etkileşim üzerinde durulur, birbirlerine kaynaklık ettikleri örnekler üzerinde durulur.
3. Metinlerin sınıflandırılması
. Edebî metinlerin ve öğretici metinlerin özellikleri üzerinde durulur, sınıflandırmadaki ölçütler açıklanır. Metin türlerinin adları verilir ancak bunlarla ilgili ayrıntıya girilmez.
YAZMA (21=2 ders saati)
. Niçin yazıyoruz?, Nasıl yazmalıyız? soruları çerçevesinde öğrencilerin serbest metinler yazmaları sağlanır. Farklı yazarların yazma gerekçeleri ve biçimleri üzerinde durularak öğrencilerin yazmanın doğası üzerinde düşünmeleri sağlanır.
SÖZLÜ İLETİŞİM (21=2 ders saati)
. İletişim ve ögeleri açıklanır, bunların dilin işlevleri üzerinde durulur.
Dil Bilgisi Konuları:
. Standart dil, ağız, şive, lehçe ile argo, jargon kavramları üzerinde durulur.
2. ÜNİTE: HİKÂYE
(Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
OKUMA (53=15)
1. Cumhuriyet Döneminden bir olay hikâyesi
2. Cumhuriyet Döneminden bir durum hikâyesi
. Hikâyenin tanımı ve unsurları (kişiler, olay örgüsü, mekân, zaman, çatışma, konu, tema, anlatıcı ve bakış açısı) hakkında incelenen metinlerle ilişki kurularak bilgi verilir.
Olay hikâyesi (Maupassant tarzı) ve durum hikâyesinin (Çehov tarzı) farkları incelenen metinlerden hareketle gösterilir.
. Öğrencilerin incelenen metinleri Maupassant ve Çehovdan tarzların özelliklerine uygun şekilde seçilmiş birer hikâye ile karşılaştırmaları sağlanır.
YAZMA (51=5)
. Özelliklerine uygun hikâye yazma çalışmaları yapmaları sağlanır.
. Hikâye yazma çalışmalarının dışında incelenen metinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde yazma çalışmaları yaptırılabilir.
SÖZLÜ İLETİŞİM (51=5)
. Sunu hazırlamanın temel ilkeleri açıklanır.
. Öğrencilerin, Türk edebiyatındaki durum ve olay hikâyeciliği ile ilgili bir sunum yapmaları sağlanır.
Dil Bilgisi Konuları:
. Metindeki isimleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
3. ÜNİTE: ŞİİR
(Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
OKUMA (53=15)
1. Cumhuriyet Döneminden hece ölçüsüyle yazılan iki şiir
2. Cumhuriyet Döneminden aruz ölçüsüyle yazılan bir şiir
3. Cumhuriyet Döneminden serbest tarzda yazılmış iki şiir
. Nazım birimi, nazım biçimi, nazım türü, söyleyici, durak, ölçü, kafiye, redif, nakarat, mahlas, tapşırma kavramları kısaca açıklanır.
. Manzume ve şiir ayrımı, örnek metinlerden hareketle açıklanır.
. Kazanım çerçevesinde, metinlerde yer alan söz sanatları kısaca açıklanır.
. Şiir türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.
YAZMA (51=5)
. Bir şiire benzeterek dize, beyit, dörtlük, bent yazma veya şiiri devam ettirme gibi çalışmalar yaptırılır.
SÖZLÜ İLETİŞİM (51=5)
. Öğrencilerin ezberledikleri şiirlerden oluşan bir dinleti hazırlamaları sağlanır.
. Dinleti hazırlama sürecinde öğrencilerin EBAdaki içerikten yararlanmaları sağlanır.
Dil Bilgisi Konuları:
4. ÜNİTE: MASAL/FABL
(Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
OKUMA (53=15)
. Türk halk edebiyatından bir masal örneği
. Doğu edebiyatından bir masal örneği
. Divan edebiyatından bir fabl örneği
. Batı edebiyatından bir fabl örneği
. Masal ve fabl türünün genel özellikleri açıklanır.
. Mantıkut-Tayr, Martı, Hayvan Çiftliği ve Küçük Prens gibi eserlerin fabl türü ile ilişkisi üzerinde durulur.
YAZMA (51=5)
. Masal/fabl yazma çalışması yaptırılır.
. Seçilen mesnevinin günümüz Türkçesiyle yeniden yazılmasına yönelik çalışmalar da yaptırılabilir.
. Masal/fabl yazma çalışmalarının dışında incelenen metinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde yazma çalışmaları yaptırılabilir.
SÖZLÜ İLETİŞİM (51=5)
. Dinleme türleri ve etkili dinlemenin ilkeleri açıklanır.
. Öğrencilerin yazdıkları metinleri sınıfta sunmaları sağlanır.
. Öğrencilerin çizgi film hâline getirilmiş bir fablı izlemeleri sağlanır.
Dil Bilgisi Konuları:
. Metindeki edat, bağlaç ve ünlemleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
II. DÖNEM 9. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÜNİTELERİ- KONULARI
5. ÜNİTE: ROMAN
(Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
OKUMA (53=15)
1. Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından iki roman
. Roman ve roman türleri hakkında genel bilgi verilir.
. Romanın hikâyeden ayrılan yönleri üzerinde durulur.
. Dünya edebiyatından bir roman örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.
YAZMA (51=5)
. Öğrencilerden bir romanın bir kesitini bakış açısı ve anlatıcıyı değiştirerek yazması istenir. Bakış açısı veya anlatıcı değişikliğinin romanın içeriğine ve anlatıma etkisinin değerlendirilmesi sağlanır.
SÖZLÜ İLETİŞİM (51=5)
. Hazırlıklı konuşmanın aşamaları kısaca açıklanır.
Dil Bilgisi Konuları:
. Metindeki zamirleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
6. ÜNİTE: TİYATRO
(Ünite Süresi: 5 Hafta, 55=25 ders saati)
OKUMA (53=15)
1. Cumhuriyet Döneminden üç tiyatro (trajedi, komedi, dram) örneği
. Tiyatro ve tiyatro türleri hakkında genel bilgi verilir. Temel tiyatro terimleri açıklanır.
. Dünya edebiyatından bir tiyatro örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.
YAZMA (51=5)
. Öğrenciler gruplara ayrılır ve her grubun dakikada
oynanabilecek kısa bir oyun yazması sağlanır.
SÖZLÜ İLETİŞİM (51=5)
. Öğrencilerin yazdıkları oyunları sınıfın imkânları dâhilinde sergilemeleri ve değerlendirmeleri sağlanır.
Dil Bilgisi Konuları:
. Metindeki zarfları bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
7. ÜNİTE: BİYOGRAFİ/OTOBİYOGRAFİ
(Ünite Süresi: 3 Hafta, 35=15 ders saati)
OKUMA (33=9)
1. Cumhuriyet Döneminden bir biyografi
2. Cumhuriyet Döneminden bir otobiyografi
3. Divan edebiyatından bir tezkire
. Otobiyografi konusu işlenirken monografi, öz geçmiş/CV, hâl tercümesi ve portreden kısaca bahsedilir.
. Hikâye ve romanda biyografi ve otobiyografiden yararlanıldığı üzerinde durulur.
YAZMA (31=3)
. Edindikleri bilgilerden hareketle öz geçmiş/CV, portre yazmaları sağlanır (İsteyen öğrencilerin çizgi portre yapabilecekleri belirtilir.).
SÖZLÜ İLETİŞİM (31=3)
. Öğrencilerden sınıf ortamında kendilerini ve yakından tanıdıkları birini tanıtmaları istenir. İki anlatım arasındaki farkı değerlendirmeleri sağlanır.
Dil Bilgisi Konuları:
. Metindeki edat, bağlaç ve ünlemleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
8. ÜNİTE: MEKTUP/E -POSTA
(Ünite Süresi: 3 Hafta, 35=15 ders saati)
OKUMA (33=9)
1. Cumhuriyet Döneminden bir özel, bir edebî mektup; iki e-posta örneği
2. Divan edebiyatından bir mektup örneği
3. Tanzimat Döneminden bir mektup örneği
. Mektup türünün özellikleri açıklanır. Hikâye, roman ve şiir gibi türlerde mektubun bir anlatım biçimi/tekniği olarak da kullanıldığı örneklendirilir.
. Mektup türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve inceledikleri metinlerle karşılaştırmaları sağlanır.
. e-posta yazarken kişisel bilgilerin güvenlik altına alınması gerektiği vurgulanır.
. Özel mektup ile edebî mektup arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenen metinler üzerinden gösterilir.
YAZMA (31=3)
. Mektup yazma aşamalarına uygun olarak mektup / e-posta yazma çalışması yapmaları sağlanır. Ayrıca öğrencilere mektup yazma geleneği üzerine düşünce ve izlenimlerini anlatan bir yazı yazdırılır.
. Dilekçe ve tutanak yazmanın kuralları açıklanır, öğrencilerin örneklerden hareketle bir dilekçe ve tutanak yazmaları sağlanır.
SÖZLÜ İLETİŞİM (31=3)
. Açık oturumun genel özellikleri hakkında bilgi verilir.
. Öğrencilerin bir açık oturumu izlemeleri ve değerlendirmeleri sağlanır.
Dil Bilgisi Konuları:
. Metindeki fiilleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
9. ÜNİTE: GÜNLÜK/BLOG
(Ünite Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)
OKUMA (23=6)
1. Cumhuriyet Döneminden iki günlük örneği
2. İki blog örneği
. Günlük ve blog hakkında bilgi verilir.
. Günlük şeklinde düzenlenen roman, hikâye ve şiirlere örnekler verilir.
YAZMA (21=2)
. Günlük yazmada gözlem ve kişisel izlenimlerin önemi vurgulanarak öğrencilerden günlük yazması istenir.
. Öğrencilerin bir blog oluşturmaları ve başta günlükleri olmak üzere diğer yazılı veya görsel üretimlerini bu blogda paylaşmaları sağlanır.
SÖZLÜ İLETİŞİM (21=2)
Öğrencilerin farklı günlüklerden/bloglardan seçtiği metinlerden bir sunu hazırlamaları sağlanır.
Dil Bilgisi Konuları:
. Metindeki fiilleri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
. Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
9. ve Sınıflar Türk Dili ve Edebiyatı Ders Konuları
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası