görsel sanatlar 5 sınıf yıllık plan / 1. Sınıf Görsel Sanatlar Yıllık Planı » funduszeue.info

Görsel Sanatlar 5 Sınıf Yıllık Plan

görsel sanatlar 5 sınıf yıllık plan

Açıklamalar

Kültürel kimliğinin yapılandırılması, sanatın insan hayatında anlam oluşturması, bilgiyi sorgulayan özgün ve özgür düşünen bireylerin yetişmesinde Görsel Sanatlar dersi, hayati önem taşımaktadır. Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı ile öğrencilerin; sanatı evrensel değerler doğrultusunda öğrenmiş, üreten ve izleyen, kendi toplumunun kültürel değerlerini benimsemiş, farklı toplumların kültürel değerlerine saygı duyan, ileriki hayatlarında da sanatı anlayan ve anlamlandıran bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır. 


Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı ile öğrencilerin Görsel Sanatlar alanındaki güncel gelişmeleri takip etmesi ve bu amaçla görsel sanatlarla ilgili konferans, açık oturum ve seminer gibi etkinliklere izleyici olarak katılması; kültürel çeşitliliğe saygı duyması; başkaları ile iletişimde Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanarak yapıcı diyaloglar kurması; doğayı seven ve yaşadığı çevreye duyarlı olması; girişimcilik becerisi geliştirebileceği kültür ve sanat etkinliklerine (sergi, müze gezisi gibi) katılması gibi sosyal yeterlilik ve becerilerinin geliştirilmesinin yanında, aşağıda verilen yeterlilik ve becerileri edinmeleri de öğrencilerin sanat eserlerine farklı açıdan bakmalarına duygu, düşünce ve izlenimlerini özgün sanatsal tasarımlara dönüştürmelerine katkı sağlayacaktır.

1 EKİM. EYLÜL 4. EYLÜL SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.).Çeşitli sanat alanlarının şarkı, türkü, şiir, öykü, masal, anı gibi türlerinden yararlanarak görsel çalışmalar yapar (G.S.B.)..Çeşitli sanat alanlarının şarkı, türkü, şiir, öykü, masal, anı gibi türlerinden yararlanarak görsel çalışmalar yapar (G.S.B.)..Çeşitli sanat alanlarının şarkı, türkü, şiir, öykü, masal, anı gibi türlerinden yararlanarak görsel çalışmalar yapar (G.S.B.). 5. Görsel çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan sevinç duyar (M.B.). Ders Araç Gereçlerinin Tanıtımı Bu yıl Görsel Sanatlar dersinde kullanacağı araç ve gereçler öğrencilere açıklanır. Masallarımız Öğrencilere bir masal okunur masalla ilgili görsel çalışmalar yaptırılır.,6. Parmak Kuklalarıyla Oyun Öğrenciler küçük bir kâğıda istedikleri boya malzemesiyle akıtarak, damlatarak, parmakla yayarak, baskılar yaparak vb. serbest şekillendirmeler yaparlar. Daha sonra bu kâğıdı öğretmenin de yardımıyla ince külâh şeklinde katlarlar. Renkli artık kâğıtları kaş, göz, ağız, burun şeklinde kâğıt makasıyla kesipyapıştırırlar. İplerle ya da rafyalarla saçlar ilave ederler. Öğrenciler, kuklaları parmaklarına geçirerek, değişik sesler çıkararak diledikleri gibi konuşturabilirler.. Sınıfta müzik, şiir, öykü, masal, anı, örnekleri sunularak öğrencilerin duygu ve hayal dünyaları zenginleştirilir. Daha sonra öğrencilerin sunulan eseri drama yoluyla ifade etmeleri sağlanır. Sunulan eserlerden yola çıkılarak görsel çalışmalar yapılır. öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır. uçlu sorular, derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, öz değerlendirme yapılabilir.

2 KASIM 2. KASIM. EKİM 5. EKİM EKİM SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.) Müze Bilinci (M.B.) 2. Görsel çalışmalarında çizgiyi kullanır (G.S.B.). 3. Dokulu çalışmalar yaparak değişik dokuların farkına varır (G.S.B.). izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder (G.S.B.). izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder (G.S.B.). 7.Çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır (G.S.B.). Üfleme Oyunu Kâğıt üzerine damlatılan suluboya ya da renkli mürekkepleri pipetlerle üfleyerek değişik yönlerde çizgisel dağılımlar oluştururlar. Pipet bulunamaz ise, öğrenciler kartonları incecik rulo yaparak kendileri de pipet yapabilirler. Çizgilerin Yolculuğu Oluklu mukavva üzerine tutkallı boyaları fırça yardımıyla ya da akıtarak uygulamaları ve oluklardan akan boyaların çizgileri oluşturduğunu fark etmeleri sağlanabilir. Canım Atatürk üm Öğrencilerden, Atatürk ile ilgili resim ve fotoğraflar getirmeleri istenir. Sınıfta arkadaşlarıyla birlikte bir Atatürk Köşesi oluştururlar. Etrafını krepon kağıtları, fon kartonları vb. renkli kağıtları boyayarak, biçimlendirerek, kurdeleler asarak ya da değişik malzemelerle diledikleri gibi süslerler.öğrenciler okuma -yazma öğrendikten sonra Atatürk ün sözleri, anıları, Atatürk ile ilgili şiirler, şarkı sözleri vb. ile zenginleştirilebilir.. Sınıfta müzik, şiir, öykü, masal, anı, örnekleri sunularak öğrencilerin duygu ve hayal dünyaları zenginleştirilir. Daha sonra öğrencilerin sunulan eseri drama yoluyla ifade etmeleri sağlanır. Sunulan eserlerden yola çıkılarak görsel çalışmalar yapılır. öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır. öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı (!) Atatürkçülük İle İlgili Konular (funduszeue.infoım,.Konu). Kasım Atatürk Haftası uçlu sorular, kontrol listeleri, öz formları, performans ve 2

3 ARALIK. KASIM 4. KASIM SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.) Görsel Sanat Kültürü (G.S.K.) 5. Doğa ile ilgili duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade eder (G.S.K.) 5. Doğa ile ilgili duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade eder (G.S.K.) 6. Kendi yaşam alanını düzenlerken doğal çevreyi korumanın gerekliliğini kabul eder(g.s.k.). 5. Doğa ile ilgili duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade eder (G.S.K.) 7. Evini, odasını, okulunu, sınıfını düzenli ve temiz tutmanın önemini kabul eder(g.s.k.). Gezinti Öğrencilerle, yakın çevrede / okul bahçesinde gezi yapılabilir. Gezi sırasında öğrencilerden doğayı dikkatli gözlemlemeleri, gezerken ilgilerini çeken varlıkları (hayvan, bitki vb.) göstermeleri, söylemeleri istenebilir. Doğanın, insanlar sunduğu imkân ve kolaylıklar hakkında konuşulur. Doğayı korumazsak yaşanacak olumsuzluklar örnekleri ile açıklanıfunduszeue.info sonra doğadaki çeşitli nesne ya da canlılara insanların verdiği zararı konu edinilen bir drama yaptırılır. Her bir öğrenci hangi canlıyı ya da nesneyi canlandırmak istiyorsa o rolü alabilir.. Doğal Nesnelerle Koleksiyon Öğrenciler, gezi sırasında topladıkları çakıl taşı, midye kabuğu, kozalak, ağaç kabuğu ya da kurumuş yaprak, dal gibi doğal malzemelerin her birini şeffaf minik poşetlere yerleştirirler. Daha sonra bunları poşetlerin ağız kısımlarından bir karton panoya zımbalarlar. Bunun yerine, nesneleri kibrit kutularının çekmecelerine yapıştırdıktan sonra yine bir karton panoya istedikleri düzende sabitleyerek de çalışmayı tamamlayabilirler. Evini, odasını, okulunu, sınıfını gösteren resim çalışması yaptırılır. gereçler en az bir ders öncesinden öğrencilere bildirilmeli, araç-gereç ve teknik seçimlerinde öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır. DİĞER DERSLERLE 6. İnsan Hakları ve Vatandaşlık, Hayat bilgisi dersi, Okul Heyecanım teması, Sınıfını, okulunu ve çevresini temiz tutmak ve korumak için sorumluluk alır. ve Benim Eşsiz Yuvam teması Kişisel eşyalarını özenli kullanır. 7. Rehberlik ve Psikolojik Danışma, 3. 3

4 OCAK. ARALIK 4. ARALIK 3. ARALIK SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.) Görsel Sanat Kültürü (G.S.K.) 8. Gösterilen eserde neler gördüğünü söyler(g.s.k). izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder (G.S.B.). 0. Gösterilen eseri yapan sanatçının adını bilgi dağarcığına katar(g.s.k.). izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder (G.S.B.). Hayvanların yaşam ortamlarıyla ilgili resimler sınıfa getirlir, bu resimler üzerinde öğrenciler konuşturulur. Çevresinde gördüğü hayvanlar yaşam alanıyla ilgili resim çalışması yaptırılır. Renkleri Kullanıyorum: Fırça su ile ıslatılıfunduszeue.info boyaya bastırlarak fırçanın rengi iyice alması sağlanıfunduszeue.infoğıt üzerine fırça değişik şekillerde çiçek,bulut gibi bastırlıarak çalışmalar yaptırılır. öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır. 8. Türkçe dersi, Konuşma öğrenme alanı, Konuşmalarında betimlemeler yapar. (!) Atatürkçülük İle İlgili Konular (6. Kazanım,. Konu). (!) Atatürkçülük İle İlgili Konular (6. Kazanım,. Konu). 9. Gösterilen eser ile ilgili duygu ve düşüncelerini açıklar (G.S.K.). izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder (G.S.B.). 0. Gösterilen eseri yapan sanatçının adını bilgi dağarcığına katar(g.s.k.). Ressamları Tanıyorum: Sınıfa değişik sanatçıların eserleri getirilerek bu eserler hakkında konuşulur. Resimi yapan sanatçının adı söylenir ve öğrencilerin bunu akllarında tutması istenir. (!) Atatürkçülük İle İlgili Konular (6. Kazanım,. Konu). izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder (G.S.B.). 7.Çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır (G.S.B.). Patates Baskısı: Patates ortadan ikiye funduszeue.infon yüzeye kırmızı kalemle şekil çizilir, şeklin çevresi bıçak ile dikkatlice çıkarılır.çıkan şekil boyanır ve kağıt üzerine bastırılarak şeklin kağıda çıkması sağlanıfunduszeue.infoılan çalışmalardan beğenilenler panoya asılır. Kolay Baskı: Çeşitli malzemeler üzerine boya sürülerek bir yüzey üzerine iz bırakacak şekilde basılmasıdır. (!) Atatürkçülük İle İlgili Konular (6. Kazanım,. Konu). 4

5 OCAK 4. OCAK 3. OCAK SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI:Görsel Sanatlarda Biçimlendirme(G.S.B.) Görsel Sanat Kültürü (G.S.K.) DİĞER DERSLERLE 4. Görsel çalışmalarında uzunkısa, büyük-küçük, kalınince unsurları kullanır (G.S.B.). 5. Doğa ile ilgili duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade eder (G.S.K.). 5. Değişik malzemeler arasında görsel ilişki kurar (G.S.B.). Kolaj Çalışması: Öğrencilerden büyük küçük ağaçlar, büyük küçük arabalar, otomobil, tır gibi araçlar çizmeleri istenir. Çizdikleri görsele uygun gazete kağıtlarından kesmeleri istenir. Kesilen gazete kağıtları çizilen görsellere yapıştırılıfunduszeue.info boş yerlerin suluboya ile boyanması istenir. Doğayı Resimliyorum: Doğadaki değişiklikler üzerinde gözlemler yaptırılarak konuşfunduszeue.info gözlemler sonucu doğa ile ilgili duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade etmeleri istenir. öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır. 4. Görsel çalışmalarında uzunkısa, büyük-küçük, kalınince unsurları kullanır (G.S.B.). 5. Doğa ile ilgili duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade eder (G.S.K.) 5. Değişik malzemeler arasında görsel ilişki kurar (G.S.B.). 7.Çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır (G.S.B.). Renkli İplikler: Kalın ve ince iplikler, yün malzemeleri yapıştırarak doğa ile ilgili görseller oluşturulması funduszeue.info DÖNEMİ SONU VE YARIYIL TATİLİ : 27 OCAK - 07 ŞUBAT 5

6 MART.. ŞUBAT 4. ŞUBAT ŞUBAT SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.) Görsel Sanat Kültürü (G.S.K.).Çeşitli sanat alanlarının şarkı, türkü, şiir, öykü, masal, anı gibi türlerinden yararlanarak görsel çalışmalar yapar (G.S.B.). 5. Değişik malzemeler arasında görsel ilişki kurar (G.S.B.)..Çeşitli sanat alanlarının şarkı, türkü, şiir, öykü, masal, anı gibi türlerinden yararlanarak görsel çalışmalar yapar (G.S.B.). 5. Değişik malzemeler arasında görsel ilişki kurar (G.S.B.). 2. Görsel çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz duyar(g.s.k.).. Doğada gezi yoluyla edindiği izlenimlerini paylaşır (G.S.K.). 2. Doğayı çirkinleştiren olumsuzlukları fark eder (G.S.K.). Masalı Resimliyorum: Öğrencilere seviyelerine uygun bir masal okunur,bu masalla ilgili görsel çalışmalar yapılması istenir.görsellerinde pastel boya kullandırılır. Şarkıdan Görsele: Sınıfta öğrendikleri şarkılar söyletilir. Onları etkileyen şarkılardan biri ile ilgili görsel çalışmalar yapmaları istenir. Duygu ve hayal dünyalarını zenginleştirici çalışmalar yaptırılır. Kolaj Çalışması Yapıyorum: Renkli kağıtlar ya da kumaş parçaları kağıt üzerine belli bir düzenle yapıştırılarak kolaj çalışması yapılır. Otobüsüm ne güzel! Doğayı Güzelleştiriyorum: Yaşadığı ortamda gözüne hoş gelmeyen görütülerin neler olduğu sorusu funduszeue.info sorudan yola çıkarak görsel çalışmalar yapmaları istenir.. Sınıfta müzik, şiir, öykü, masal, anı, örnekleri sunularak öğrencilerin duygu ve hayal dünyaları zenginleştirilir. Daha sonra öğrencilerin sunulan eseri drama yoluyla ifade etmeleri sağlanır. Sunulan eserlerden yola çıkılarak görsel çalışmalar yapılır. öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır. öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınmalıdır., 2, 3, 4. Hayat Bilgisi dersi, Dün, Bugün, Yarın teması, Mevsim değişikliklerine bağlı olarak canlıların yaşamlarındaki değişiklikleri fark eder. 6

7 MART 4. MART MART ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanat Kültürü (G.S.K.).SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI 3. Doğayı, doğal yaşamı sevmenin, ona saygı duymanın önemini ifade eder (G.S.K.). 4. Doğadan çeşitli nesneler seçerek görsel tasarımlar yapar (G.S.K.). 4. Doğadan çeşitli nesneler seçerek görsel tasarımlar yapar (G.S.K.). 2. Görsel çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz duyar(g.s.k.). Doğadaki Nesneler: Doğadan yaprak, çiçek, deniz kabukları, midye vs. toplayarak bu nesnelerle görsel tasarımlar yapmaları istenir. Benim Tasarımım: Doğadan topladığı nesnelerle görsel tasarımlar funduszeue.infoığı bu çalışmaları çevresindekilerle paylaşır. Benim kedim. gereçler en az bir ders 3, 4. Türkçe dersi, Konuşma öğrenme alanı, Duygu düşünce ve hayallerini sözlü olarak ifade eder. 3, 4. Türkçe dersi, Konuşma öğrenme alanı, Duygu düşünce ve hayallerini sözlü olarak ifade eder. 8. Gösterilen eserde neler gördüğünü söyler (G.S.K.)..Gösterilen eserin konusu, etkilendiği renkler, figürler, nesneler vb. unsurlardan yola çıkarak kendine özgü görsel sanat çalışmaları yapar(g.s.k.). 0. Gösterilen eseri yapan sanatçının adını bilgi dağarcığına katar (G.S.K.). Renkler Dünyası: Sınıfta yaş seviyesine uygun görseller göfunduszeue.info görsellerdeki renkler,figürler ve anlatmak istedikleri hakkında konuşulur. Eserlerin kime ait olduğu açıklanır. Bu görsellerden yola çıkarak kendilerine özgü çalışmalar yapmaları istenir.. Görsel tasarımlar tercih edilen malzemeye göre yapılır. (Örneğin, sahil yakınındaki okullarda öğrenciler, midye kabukları, deniz kumu, yosun vb. malzemelerle koleksiyon, kolaj veya baskı yapabilirler.) gereçler en az bir ders 8. Türkçe dersi, Konuşma öğrenme alanı, Konuşmalarında betimlemeler yapar. 7

8 NİSAN 4. NİSAN 3. NİSAN 2. funduszeue.info GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.) Görsel Sanat Kültürü (G.S.K.) ARA DİSİPLİNLER 8. Gösterilen eserde neler gördüğünü söyler (G.S.K.)..Gösterilen eserin konusu, etkilendiği renkler, figürler, nesneler vb. unsurlardan yola çıkarak kendine özgü görsel sanat çalışmaları yapar(g.s.k.)..gösterilen eserin konusu, etkilendiği renkler, figürler, nesneler vb. unsurlardan yola çıkarak kendine özgü görsel sanat çalışmaları yapar(g.s.k.). Hayal Dünyam: Gösterilen eserlerle ilgili olarak öğrencilere sorular yöfunduszeue.infoınan yanıtlardan yola çıkarak duygu ve düşünceleri ifade eden görsel çalışmalar yaptırılır. Doğadan Görsele: Değişik malzemeler ve değişik yöntemler kendilerine özgü görsel tasarımlar oluştururlar.. Görsel tasarımlar tercih edilen malzemeye göre yapılır. (Örneğin, sahil yakınındaki okullarda öğrenciler, midye kabukları, deniz kumu, yosun vb. malzemelerle koleksiyon, kolaj veya baskı yapabilirler.) gereçler en az bir ders istekleri dikkate alınmalıdır 8. Türkçe dersi, Konuşma öğrenme alanı, Konuşmalarında betimlemeler yapar. uçlu sorular, derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, öz değerlendirme yapılabilir. El Becerilerim: El işi kağıtları ya da renkli kağıtlarla el becerilerini geliştirici çalışamalar yaptırlır. 7.Çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır (G.S.B.). Sınıfı Süslüyorum: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı na hazırlık nedeniyle el işi kağıtlarıyla çalışmalar yaptırılarak sınıf süslenir. gereçler en az bir ders 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 8

9 MIS. NİSAN SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Müze Bilinci (M.B.) Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.). Müze, sanat galerisi, ören yeri, tarihî eser, anıt vb. hakkında fikir sahibi olur (M.B.). 2. Müze, sanat galerisi, ören yeri, tarihî eser, anıt vb. ile ilgili edindikleri kartlar, posterler gibi görsel belgelerle müze köşesi yapmaktan haz duyar (M.B.). Ören Yerinden Müzeye : Öğretmen öğrencileri varsa bir ören yerine götürür ya da ören yeri fotoğrafı gösterir. Öğrencilere şu soruları yöneltebilir: Burada neler görüyorsunuz? Sizce bu görüntüler neye benziyor? Eskiden burada insanlar yaşamış olabilirler mi? Nereden anladınız? Sizce burada daha önce yaşamış olan insanlar hangi eşyaları kullanıyorlardı? Kullandıkları eşyalar sizce şimdi nerede? Bulunan eşyalar nereye götürülmüş olabilir? gibi sorularla öğrencilerin ören yeri ve müze hakkında fikir sahibi olmaları sağlanır. Yöneltilen son soruya hiçbir öğrenciden müze yanıtı alınamazsa, öğrencilere bu eserlerin nereye götürülmüş olabileceği sorusunu büyüklerine sormaları istenir. Böylece öğrencilerin merakları kışkırtılarak bilgiye ulaşma isteği yaratılır. Anısına: Öğretmen, öğrencileri varsa bir anıta götürür ya da bir anıt fotoğrafı gösterir. Ardından öğrencilere şu sorular yöneltilir: Burada ne görüyorsunuz? Hangi amaçla yapılmış olabilir? Bir öyküsü olabilir mi? sorularıyla öğrencilerin tahminlerini aldıktan sonra götürdüğü ya da fotoğrafını gösterdiği anıtla ilgili öyküyü anlatır. Ardından Sizce yerleştirmek için neden burası seçilmiş olabilir? sorusunu yönelterek anıtlar hakkında öğrencilerin fikir sahibi olmalarını sağlar. Öğrenciler, anıtın öyküsüyle ilgili görsel sanat çalışmaları yaparlar.. Müze, sanat galerisi, ören yeri, tarihî eser, anıt vb. hakkında fikir sahibi olur (M.B.). 2. Yakın çevrede müze veya ören yerine ziyaret gerçekleştirilemediği takdirde, sınıf içerisinde müzeyi tanıtıcı görsel belgeler ve materyaller incelenmelidir. gereçler en az bir ders ARA DİSİPLİNLER 2. Türkçe Dersi, Konuşma öğrenme alanı, Bilgi edinmek amacıyla soru sorar. 9

10 MIS 3. MIS SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.) Müze Bilinci (M.B.) 3. Müze, sanat galerisi, ören yeri, tarihî eser, anıt vb. ile ilgili izlenimlerini paylaşır (M.B.). 4. Müze, sanat galerisi, ören yeri, tarihî eser, anıt vb. eserlerden yararlanarak görsel tasarımlar yapar (M.B.). Müzeyi Tanıyorum: Müzeyi tanıtıcı görsel dokümanlar ve materyaller (fotoğraf, broşür, kartpostal vb.) incelenebilir. Yakın çevrede bulunan bir müze, ören yeri, tarihî yapı, anıt funduszeue.infot edilebilir. Müzede veya ören yerlerinde gördüklerini anlatırlar. Neler gördünüz? Ne hissettiniz? En çok dikkatinizi çeken eser hangisiydi? Neden? Sevdiklerinizin de gittiğiniz müzeyi görmesini ister misiniz? gibi sorularla öğrencilerin müze ile ilgili izlenimlerini paylaşmaları sağlanır. Daha sonra izlenimlerine yönelik resim yaptırıfunduszeue.infoân dahilinde ve Müzeler Haftası (8 24 Mayıs) kapsamında, yakın çevrede bulunan bir müze, ören yeri, tarihî yapı veya anıt ziyaret edilmelidir. gereçler en az bir ders ARA DİSİPLİNLER 3. Türkçe Dersi, Konuşma öğrenme alanı, Görgü kurallarına ve değerlere (millî, manevi, kültürel, ahlaki, sosyal vb.) uygun konuşur. 4. Türkçe Dersi, Görsel Sunu öğrenme alanı, Bilgi, düşünce ve izlenimlerini resim, şekil ve sembol kullanarak görselleştirir. uçlu sorular, derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, öz değerlendirme yapılabilir Müze, sanat galerisi, ören yeri, tarihî eser, anıt vb. eserlerden yararlanarak görsel tasarımlar yapar(m.b.). izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder (G.S.B.). Evcilik Oyunu: Öğrenciler müze veya sanat galerilerinde gördükleri ve beğendikleri seramik örneklerinden edindikleri izlenimlerle kil, oyun hamuru gibi yoğurma maddeleri ile vazo, tabak, çömlek, bardak vb. biçimlendirmeler yaparlar. İsterlerse çalışmalarını su bazlı boyalarla renklendirebilirler. Ortaya çıkan ürünlerle misafircilik oynarlar. gereçler en az bir ders 4. Türkçe Dersi, Görsel Sunu öğrenme alanı, Bilgi, düşünce ve izlenimlerini resim, şekil ve sembol kullanarak görselleştirir. (!) Atatürkçülük İle İlgili Konular (6. Kazanım,. Konu). 9 Mayıs Atatürk ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı 0

11 HAZİRAN 2. HAZİRAN. MIS SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ YILLIK DERS PLANI ÖĞRENME ALANI: Müze Bilinci (M.B.) Görsel Sanatlarda Biçimlendirme (G.S.B.) Müze, sanat galerisi, ören yeri, tarihî eser, anıt vb. eserlerden yararlanarak görsel tasarımlar yapar (M.B.). 7.Çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır (G.S.B). 5. Değişik malzemeler arasında görsel ilişki kurar (G.S.B). 5. Görsel çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan sevinç duyar (M.B). Yoğuruyorum, Şekillendiriyorum. Kil,oyun hamuru gibi yoğurma maddeleri ile biçimlendirme çalışmalarına devam edilir. Çalışmalarım Sergide: Oyun hamuru, kil gibi malzemelerle yapılan çalışmalar sergilenir. gereçler en az bir ders ARA DİSİPLİNLER 4. Türkçe Dersi, Görsel Sunu öğrenme alanı, Bilgi, düşünce ve izlenimlerini resim, şekil ve sembol kullanarak görselleştirir. derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, öz formları, performans ve proje ödevleri, öğrenci süreç dosyaları vb. değerlendirme yapılabilir Görsel çalışmalarını sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan sevinç duyar (M.B). Benim Sergim: Yıl içinde yapılan çalışmalar sergilenir. Ailesiyle ve arkadaşlarıyla duygularını paylaşır. Ebru Aydın-Seda Anıl Sınıf Öğretmeni Devrim Köktuğ Okul Müdürü

Sitemizde her kademeye yönelik görsel sanatlar yıllık plan bulabilirsiniz. Sitemizdeki Görsel Sanatlar yıllık planlar her yıl eylül ayında düzenli olarak paylaşılmaktadır.

Yeni eğitim öğretim yılında başarı, SAĞLIK, huzur ve iyi zümreler hep sizinle olsun.

GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLANLAR

görsel sanatlar yıllık plan

İlkokul Ortaokul Lise (4. 3. 6. 7. 8. 9. sınıf) en güncel GÖRSEL SANATLAR yıllık planları aşağıdaki bağlantılardan indirebilirsiniz.

İLKOKUL GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLANLAR

1. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN

2. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

3. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

4. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN


ORTAOKUL GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLANLAR

5. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

6. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

7. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

8. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR


LİSE GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLANLAR

9. SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

SINIF GÖRSEL SANATLAR YILLIK PLAN İNDİR

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. sınıf GÖRSEL SANATLAR dersi yıllık planlar eylül ayında sitemizde yerini alacaktır. görsel sanatlar yıllık plan gelecek yıl yine sitemizde olacak.

Şunlara da ihtiyacınız olabilir;

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası