okul öncesi iskelet etkinlikleri / İskeletimizi Tanıyalım - Anaokulu ve Okul Öncesi Eğitimi Kaynakları

Okul Öncesi Iskelet Etkinlikleri

okul öncesi iskelet etkinlikleri

BENİ AYAKTA TUTAN TEK ŞEY; İSKELETİM -Etkinlik Türü :Türkçe,müzik, oyun, hareket, fen, sanat(bütünl

ETKİNLİK ADI: BENİ AYAKTA TUTAN TEK ŞEY; İSKELETİM


Etkinlik Türü :Türkçe,müzik, oyun, hareket, fen, sanat(bütünleştirilmiş büyük, küçük grup ve bireysel etkinlik

Yaş Grubu (ay) : ay




KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ


MOTOR GELİŞİM KAZANIM

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.

Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.



SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri:Fiziksel özelliklerini söyler.



BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler


DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanıfunduszeue.infoe katılır.

Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.

Kazanım Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.



MATERYALLER: Oyuncak bebek,vücudumuz kitabı, dergiler ve resimler, tavuk kemiği, sirke, kavanoz, kağıt, kibrit çöpü, elişi kağıdı, yapıştırıcı, makas


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Vücut, iskelet, kas, hareketli-hareketsiz, sirke




ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen çocuklarla yere oturur.çocuklarla birlikte “Bedenim” adlı parmak oyunu oynanır.

El çırpmak için iki elim var, (İki el çırpılır.)
Koklamak için burnum, (Koklama hareketi yapılır.)
Düşünmek için başım, (Baş sallanır.)
Nefes almak için ciğerlerim, (Nefes alınır.)
Görmek için gözlerim, (Gözler gösterilir.)
İşitmek için kulaklarım var,(Kulaklar gösterilir.)
Benim işte böyle,
Güzel bir bedenim var. (Beden gösterilir.)

Dramatik oyun merkezinden peluş bir bebek alır ve çocuklara” Bebek ayakta durabiliyor mu? Neden? “Ayakta durmamızı neler sağlıyor?” gibi sorular sorar. Alınan cevapların ardından vücudumuzu iskeletin ayakta tutuğunu söyler ve iskeletin görevleri konuşulur. ‘Vücudumuz ‘ kitabı resimleri gösterilerek anlatılır. Çocuklarla birlikte kitaptaki resimler ve sınıfa getirilen dergiler incelenir. Kemiklerin güçlenmesi, kırılmaması için nasıl beslenilmesi gerektiği üzerinde tartışılır. Peki, bu mükemmel vücudumuzu kazalardan ve tehlikelerden nasıl koruyabiliriz? (Ateşle oynamama, tehlikeli olabilecek koşma davranışından sakınma, çarpmama için yapılması gerekenler, sıkışma ve yaralanmalardan korunma tartışılır. )
• Vücudumuz şarkısı çocuklarla birlikte söylenir. Hareketler yapılmaya çalışılır.




VÜCUDUMUZ
İki elim iki kolum bacaklarım var
Her insanda bir burun birde ağız var
Sen hiç gördün mü Üç kulaklı bir adam
Olur mu hiç üç kulak dön de aynaya bak hey
İki kulak iki yanak birde başım var
Sen hiç gördün mü üç dudaklı bir adam
Olur mu hiç üç dudak dön de aynaya bak hey
İki gözüm, iki kaşım parmaklarım var
İnci gibi dişlerim bir de çenem var (bilgi funduszeue.info)
Sen hiç gördün mü üç yanaklı bir adam
Olur mu hiç üç yanak dön de aynaya bak hey
• Çocuklarla birlikte oyun alanına geçilir. Önce yere oturmaları istenir sonra ayağa kalkmaları istenir. İskeletimiz olmasaydı boş bir çuval gibi yerde sürünebileceğimiz söylenir. Kendilerini yere bırakırlar. Öğretmen ;
 Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden göremiyoruz acaba? Evet haklısınız. Üzeri kaslarla örtülü.
 Kaslarımızı tanımak istermisiniz? Der ve aşağıdaki yönergeleri verir.
 Yere kollarınızı iki yana açarak uzanın. Sadece el parmaklarınızı yerden kaldırın. Dikkat edin. Sadece Parmaklarınızı. Vücudunuz hareketsiz durumda. Parmaklarınızı şimdi yere koyun. Dizlerinizi biraz karnınıza çekin. Kalçanızı oynatmaya çalışın. Avucunuz iyice yere yapışsın. El ve bileklerinizdeki gerilmeyi hissedin.
 Şimdi ayaklarınızı yerden kaldırın. Havada ayaklarınızla daireler çizin. Ayak bileklerinizde gerilme oldu mu? Gerilmenin nedenini düşünün.
 İkişer eş olun. Eşlerden biri diğerinin ayaklarını tutsun. Yatan ellerini yere koymadan kalkmaya çalışsın. Eşler değişsin. Şimdi hangi kaslarınız gerildi?
 Oturun. Derin nefes alın bırakın. Kaslarınızın varlığını hissettiniz mi? Gibi sorular sorar ve çocukların görüşleri alınır.
• Çocuklar fen ve doğa merkezine alınır. Okula getirilen deney malzemeleri çocuklara tanıtılır. Tavuk kemiği; içinde sirkenin bulunduğu kavanoza konur. 2 hafta sonra kemiğin durumunun ne olabileceği sorulur. Yanıtı gözlerimizle göreceğimiz söylenerek, kavanoz fen ve doğa merkezine yerleştirilir.
• Çocuklara kağıt ve kibrit çöpleri dağıtılır. Yapıştırıcı alırlar. Çöp adam resmi yaparlar. Çöpleri insan iskeleti olarak düşünmeleri istenir. Kasları ne ile yapabileceğimizi söylerler. Çöplerin üzerine de elişi kağıtları ile elbise yapabilecekleri söylenir. Çalışmalar panoda sergilenir.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
 Öğretmen çocukların dikkatini çekmek için sınıfa iskelet resmi, vücudumuz ile ilgili dergiler getir.
 Sohbet sırasında çocukların yaşı dikkate alınmalı, kelimler özenle seçilmeli. Bilmedikleri terimler mutlaka anlatılmalıdır.
 Çocukların makası kullanırken dikkatli olmaları vurgulanmalı ayrıca kibrit çöplerinin de tehlikesi üzerinde durulmalı.



DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden göremiyoruz acaba?
Etkinliğimizde kullanılan araç-gereç yeterli miydi?
Bizim iskeletimiz var mı?
Başka nelerin iskeleti var?
Kemik ve kaslarımızın gelişip, büyümesini ne sağlar?



ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Tuvalet kağıtlarından iskelet yapılabilir.

 

Öğrencilerle birlikte iskelet sistemini konu alan bir belgesel izlenir.

İskelet sistemine ait çeşitli görseller incelenerek derse devam edilir.

Öğrencilerden boş bir alanda müzik eşliğinde yere yatmaları, çömelmeleri, parmaklarını hareket ettirmeleri, yürümeler istenir.

Öğretmen &#;Bu hareketleri nasıl yapıyoruz?&#; &#;Kemiklerimiz olmasaydı ne olurdu?&#; &#;Kemiksiz canlılar var mı?&#; &#;İskelet sistemine sahip olmayan canlılar ayakta durabilirler mi?&#; gibi sorular sorarak iskelet sisteminin önemine dair vurgu yapılır.

Öğrencilere kâğıt, kibrit çöpü, oyun hamuru ve yapıştırıcı verilerek çöp adam yapmaları, üzerini de oyun hamuru ile kaplayarak insan vücudunu oluşturmaları istenir.

 

iskelet sistemi

 

iskelet sistemi

 

iskelet sistemi

 

 

elif

B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)

B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.)

D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir. )

D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izlediklerini açıklar. )

D G : K : Kazanım Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.)

D G : K : Kazanım Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.)

D G : K : Kazanım Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )

M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )

M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)

M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası