havuz problemleri 3 sınıf / Havuz Problemleri Çözümlü Soruları

Havuz Problemleri 3 Sınıf

havuz problemleri 3 sınıf

Bu bölümde Havuz Problemleri ile ilgili 10 adet soru bulunmaktadır. Sorularınızı çözdükten sonra düşündüğünüz şıkka tıklayarak doğru yapıp yapmadığınızı kontrol edebilirsiniz. Eğer soruları çözmekte zorlanırsanız; kolay anlaşılır detaylı çözümlere “Çözüm için Tıklayınız” seçeneği ile ulaşabilirsiniz. İyi Çalışmalar… 

Konu Anlatımı veya Daha Fazla Soru için Tıkla

Havuz Problemleri Çözümlü Soruları pdf indir

Eğer sorular ya da çözümler konusunda bir problem görür veyahut da bir tavsiye de bulunmak isterseniz; sayfanın en altında yer alan &#;Yorum Yap&#; seçeneği ile bunları anlık olarak iletebilirsiniz.Bu içerik funduszeue.info tarafından özel olarak hazırlanmıştır. Kısmen dahi olsa başka platformlarda izinsiz bir şekilde yayınlanamaz, basılamaz. (Sadece öğretmenlerimiz, ders ortamında kullanmak üzere kullanabilirler.)HAVUZ PROBLEMLERİ ÇÖZÜMLÜ SORULAR funduszeue.info 1) Boş bir havuzun tamamını tek başına A musluğu 12 saatte, B musluğu 18 saatte doldurmaktadır. Havuzun tabanında bulunan C musluğu dolu havuzu 9 saatte boşaltmaktadır. Buna göre, bu üç musluk birlikte açıldığında boş havuz kaç saatte dolar? A) 18 B) 24 C) 28 D) 32 E) 36 ÇÖZÜM: (3) (2) (4) Bu havuz problemini, formülden yararlanarak çözmeye çalışalım. Bu üç musluk, havuzu t saatte dolduruyorsa, (Havuzu boşaltan musluk için ( ) kullanırız.) 1 1 1 1 1 1 1 1 12 18 9 t 12 18 9 t 3 2 4 36 36 3 1 1 1 t 36 6 t 36 t Bu üç musluk havuzu 36 saatte doldurabilir. Doğru Cevap : E şıkkı 2) Boş bir havuzu funduszeue.info 10 saatte, II. musluk 20 saatte dolduruyor. Buna göre, bu iki musluk birlikte 3 açıldığında boş havuzun i kaç saatte dolar? 5 A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8 ÇÖZÜM: -2 3 Havuzun i t saatte doluyor olsun. Buna göre; 5 1 1 3 1 1 3 t t 10 20 5 10 20 5 2 1 3 3 3 t t 20 20 5 20 5 1 1 20 t t 4 saat buluruz. 20 5 5 Doğru Cevap : A şıkkı 3) Boş bir havuzu A musluğu tek başına 10 saatte, B musluğu 30 saatte doldurabiliyor. C musluğu ise tam dolu bir havuzu 20 saatte boşaltabiliyor. Bu üç musluk 15 saat açık bırakıldığında havuzun üstünden to 3 3 plam m su taştığına göre, havuz kaç m su alır? A) B) C) D) E) ÇÖZÜM: (6) (2) (3) İlk önce bu havuzun kaç saatte dolacağını bulalım 1 1 1 1 1 1 1 1 10 30 20 t 10 30 20 t 6 2 3 1 5 1 1 1 60 60 60 t 60 t 12 t t 12 saat buluruz. Demek ki bu havuz 12 saatten sonra taşmaya başlamıştı 3 3 r. Musluklar toplam 15 saat çalıştığına göre havuz 3 saat boyunca dışarı taşmıştır. Dışarı taşan miktar m olduğuna göre, 1 saatte m su akmaktadır. 3 Havuz 12 saatte dolduğuna göre; Havuz 3 , m su alır. Doğru Cevap : B şıkkı 4) Özdeş iki musluk boş bir havuzu dolduracaktır. Muslukların biri açıldık tan 4 saat sonra ikinci musluk açılıyor. Havuz toplam 10 saatte dolduğuna göre, musluklardan biri havuzun tamamını kaç saatte doldurur? A) 12 B) 14 C) 16 D) 18 E) 20 funduszeue.info ÇÖZÜM: Bir musluk, havuzu x saatte dolduruyor olsun. Musluklardan biri 10 saat, diğeri 6 saat çalışmıştır. Buna göre; 1 1 16 10 6 1 1 x x x x 16 saat bulunur. Doğru Cevap : C şıkkı 5) Boş bir havuzun tamamını tek başına funduszeue.info 12 saatte, funduszeue.info 8 saatte dolduruyor. Havuzun tabanında bulunan funduszeue.info ise dolu havuzu 24 saatte boşaltabiliyor. 1. ve 2. musluk 4 saat açık kaldıktan sonra funduszeue.info da açılıyor. Buna göre bu havuz toplam kaç saatte dolar? A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8 ÇÖZÜM: (2) (3) 1. ve 2. musluk ilk önce 4 saat açık kalıyor. Sonra tüm musluklar x saat açık kalıyor ve havuz doluyor. Buna göre denklemi oluşturalım; 1 1 1 1 1 4 x 1 12 8 12 8 24 1 1 4 12 8 (2) (3) (1) 1 1 1 x 1 12 8 24 2 3 2 3 1 4 x 1 24 24 24 24 24 5 4 4 x 1 24 24 20 4x 1 24 24 20 4x 1 24 20 4x 24 4x 4 x 1 s aat bulunur. Havuz toplam 4 1 5 saatte dolmuş olur. Doğru Cevap : B şıkkı 6) Akış hızları aynı olan A ve B muslukları boş bir havuzu 9 saatte dolduruyor. Musluklardan birinin akış hızı 4 katına çıkarılıp, diğerinin hızı yarıya düşürülürse bu havuz kaç saatte dolar? A) 3 B) 4 C) 5 D) 6 E) 7 ÇÖZÜM: Kolay işlem yapabilmek için bir musluğun akış hızına 2V diyelim. A ve B musluklarının toplam hızı 4V olur. Bu musluklar 9 saatte : V 36V su akıtır. Yani havuzun kapasitesi 36V liktir. A musluğunun hız ı 4 katına çıkınca; A&#;nın hızı: V 8V olur. B musluğunun hızı yarıya düşürülünce; 1 B&#;nin hızı: 2V V olur. 2 Toplam hız : 8V V 9V olur. 36V Bu durumda havuz : 4 saatte dolar. 9V Doğru Cevap : B şıkkı 7) Boş bir havuzu funduszeue.info 8 saatte, funduszeue.info ise 24 saatte dolduruyor. Havuzun yüksekliğinin tam ortasında bulunan funduszeue.info ise dolu havuzun yarısını 12 saatte boşaltabilmektedir. Havuz boşken üçü birlikte açılırsa bu havuz kaç saatte dolar? A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8 ÇÖZÜM: funduszeue.info Havuzu iki parça olarak düşünürsek daha kolay çözüme ulaşırız. Havuzun ilk yarım kısımlık bölümünde sadece I. ve II. musluklar etki ediyor. Bu musluklar havuzun yarısını kaç saatte doldurur, onu -3 bulalım. 1 1 1 1 1 1 x x 8 24 2 8 24 2 3 1 1 4 1 x x 24 24 2 24 2 1 1 1 1 6 x x x 3 saat 6 2 6 2 2 Havuzun yarısı 3 saatte dolmuş olur. 2.Kısım için ise, tüm musluklar e tki eder. Soruda havuzu boşaltan musluğun, havuzun yarısını 12 saatte boşaltabileceği söylenmiş. İş &#; lem yaparken sanki havuzun tamamını boşaltı &#; yormuş gibi düşüneceğimiz için bunu 24 saat olarak almalıyız. Buna göre denklemi kuralım. 1 1 1 1 1 1 x x 8 24 24 2 8 2 x 4 saat bulunur. Buna göre tüm havuz 3 4 7 saatte dolmuş olur. Doğru Cevap : D şıkkı 8) 3h yükseklikteki 1. musluk, havuzu tek başına 12 saatte doldurabiliyor. Havuzun dibindeki II. musluk ise havuzu 24 saatte boşaltabiliyor. h yüksekliğindeki III. musluk ise bulunduğu yerden yukarısını 48 saatte boşaltabiliyor. Havuz boş iken üç musluk birlikte açılırsa havuz kaç saatte dolar? A) 20 B) 22 C) 24 D) 28 E) 32 ÇÖZÜM: funduszeue.info Havuzu iki parça olarak düşünürsek daha kolay çözüme ulaşırız. 1 Havuzun ilk lük kısımlık bölümüne sadece I. 3 ve II. musluklar etki ediyor. Bu musluklar havuzun 1 ünü kaç saatte doldurur, onu bulalım. 3 x -2 1 1 1 1 1 1 x 12 24 3 12 24 3 2 1 1 1 1 x x 24 24 3 24 3 24 x 8 saat 3 1 Havuzun i 8 saatte dolmuş olur. 3 2.Kısım için ise, tüm musluklar etki eder. Soruda III. musluğun, havuzu 2 n ünü 48 saatte 3 boşaltabileceği söylenmiş. İşlem yaparken sanki havuzun tamamını boşaltıyormuş gibi düşüne 3 ceğimiz için bunu 48 72 saat olarak almalıyız. 2 Buna göre denklemi kuralım. 1 1 1 x 12 24 7 (6) (3) 2 1 1 1 2 x 2 3 12 24 72 3 6 3 1 2 2 2 x x 72 72 72 3 72 3 72 2 x 24 saat buluruz. 2 3 Buna göre tüm havuz 8 24 32 saatte dolmuş olur. Doğru Cevap : E şıkkı 9) Şekildeki havuzda AB BC CD DE dir. Havuz dolu iken dört özdeş musluk birlikte açıldığında havuz 50 saatte boşalıyor. Buna göre, havuz dolu iken A musluğu tek başına havuzu kaç saatte boşaltır? A) 96 B) C) D) E) ÇÖZÜM: funduszeue.info Havuzun en alttaki bölmesine 1 musluk etki ediyor. Bu bölme t sürede boşalıyor olsun. Havuzun bir üstteki bölmesine ise 2 musluk etki t ediyor. Bu bölme sürede boşalır. 2 Bir üstteki bölmeye 3 musluk etk (12) (6) (4) (3) t i ediyor, süre &#; 3 de boşalır. t En üstteki bölmeye 4 musluk etki ediyor, süre &#; 4 de boşalır. Süreleri toplayalım, t t t t t t t t 50 50 2 3 4 1 2 3 4 12t 6t 4t 3t 25t 50 5 12 12 12 12 12 t 0 2 12 t 24 saat buluruz. Havuzun 1 bölmesini, A musluğu tek başına 24 saatte boşaltabiliyorsa tamamını; 96 saatte boşaltır. Doğru Cevap : A şıkkı 10) Boş bir havuzu A ve B muslukları 36 saatte, A ve C muslukları 48 saatte, B ve C muslukları ise 72 saatte doldurabilmektedir. Buna göre, üç musluk birlikte bu havuzu kaç saatte doldurur? A) 20 B) 24 C) 30 D) 32 E) 34 ÇÖZÜM: (4) (3) (2) 3 havuz denklemini yazıp, alt alta toplayalım; 1 1 1 A B 36 1 1 1 A C 48 1 1 1 B C 72 1 1 1 1 1 1 1 1 1 A B A C B C 36 48 72 1 1 1 1 1 1 2 A B C 36 48 72 1 1 1 4 3 2 2 A B C 2 1 1 1 9 A B C 1 1 1 1 2 A B C 16 1 1 1 1 A B C 32 32 saat olarak buluruz. Doğru Cevap : D şıkkı

Matematikte Problem Çözme Teknikleri

Problemler, matematiğin her alanında karşımıza çıkan, kimine göre çok zor kimine göre çok eğlenceli gelen bir konudur. Zor olduğu aşikardır lakin anlayarak, adım adım ilerleyerek çözüldüğünde inanılmaz eğlencelidir ve çok güzel bir özgüven kazandırır öğrencilere. 

Aslında baktığımızda hayatın hemen hemen her anında karşımıza çıkabilecek ve matematiği her an hissettirecek bir funduszeue.info “problemler” sözcüğünün anlamı üzerinde düşünmemiz gerekiyor. Bir çözüme veya sonuca varmamızı gerektiren hayatımızda ki herhangi bir durum düşünelim. Eğer çözüme veya sonuca varmak için ilk bakışta belirgin bir yol göremiyorsak, sonuca gidemiyorsak bu durumu “problem” olarak adlandırabiliriz. Günlük hayatta karşılaştığımız bazı problemleri çözebilmek için de matematik bilgilerimizi kullanmamız,hayatımıza uygulamamız gerekebilir. Problemler konusunu zor bulan, çözemeyen veya çözmek istemeyen birçok öğrenci hayatında karşılaştığı birçok probleme reaksiyon verememektedir. Öte yandan problemlerin mantığını anlayan ve eğlenceli gören birçok kişi ise hayatında karşılaştığı problemlere bile soru olarak yaklaşır, anlar,adım adım inceler ve o problemi denkleme dökerek çözer.
 

Hadi gelin hep birlikte sınavlarda ve matematikte sorulan tüm problemleri inceleyelim,öğrenelim ve hayatımıza uyarlayarak daha güzel, daha akıllı adımlar atalım. Her öğrencinin görmek istemediği işçi-havuz problemleri veya yaş problemleri çözerken çocuğu babasından daha büyük buldum söylerimlerini birlikte yenmeyi hedefliyorum. Nitekim bu problemlere yeni eklemeler de oldu çocuklar :)

Problemler matematik hayatımıza ilköğretim 3. sınıfta girmektedir. Bakıldığı zaman birçok kişiye göre erken yaşta tanışmaya başlarız fakat doğru olanda aslında budur. Çünkü küçük yaşlarda bile sorumluluklarımız oluyor ve aynı zamanda problemlerle karşılaşıyoruz. O sebepten problemlere iyi bir şekilde çalışmak hazır olmak çok değerlidir. 

İLK TAVSİYE:3. sınıfa gelen bir öğrencinin matematiğinde sorun olmamalı. Çarpım tablosunu çok iyi bir şekilde öğrenmeli, matematiği sevmeli, işlem yapmayı sevmeyi ve yavaş yavaş analitik düşünmeye başlamalıdır. Hayal kurmalı,soruları aklında canlandırmalı ve denkleme dökerken acele etmeden düşünerek adım atmalıdır.  

Bu konuda öğrencilere büyük iş düştüğü kadar öğretmenlerimize ve velilerimize de büyük iş düşmektedir. Öğretmenlerimiz 3. sınıfa geçen çocukları doğru hazırlamalı ve onların hazır olduğundan emin olmalıdırlar. Velilerimiz ise 1. sınıftan itibaren öğrencilerini sıkı takip etmeli, çarpım tablosu ve işlemlerde öğrencilerinin ne seviyede olduklarını tespit edip, önlemler almalıdırlar. Matematik özel ders almaya ihtiyacınız varsa sayfamızdan sizin için en ideal öğretmen araştırması yapabilirsiniz.

İki matematik eğitimcisi olan Alfred Posamentier ve Stephen Krulik tarafından önerilen bazı problem çözme stratejileri vardır. Bunları kullanarak birçok problemi çözebiliriz.

 

 

Matematikte Problem Çözme Teknikleri

Bu stratejiler;

  • Geriye doğru ilerleyerek çalışmak.
     
  • Örüntü/bağlantı bulmak.
     
  • Farklı bir bakış açısı benimsemek.
     
  • Benzer, daha basit bir problem çözmek.
     
  • Özel/uç durumları göz önünde bulundurmak
     
  • Görsel temsil kullanmak. (resim/diyagram çizmek)
     
  • Akıllı tahmin ve kontrol yapmak.
     
  • Tüm durumları listelemek.
     
  • Verileri düzenlemek.
     
  • Mantıksal akıl yürütmek.
     
  • Denkleme dökmek.

Bu stratejilerin hepsini uygulamakla uğraşmayın ama bazılarını uygulayarak soruyu çözüme kavuşturabilirsiniz.

3. Sınıf Problemleri daha temel, daha düşündürücü olarak başlar ve sınıflar ilerledikçe çok daha zor bir hal almaktadır. Nitekim YKS’de sorulan yaklaşık   problem sorularının hemen hemen hepsinin temeli buraya dayanmaktadır. Tabiki sonradan çok rahat bir şekilde öğrenilir fakat erken yaşlarda mantığı kavramak, problemleri denklemlere dökebilmek ve sonuçlarını bulabilmek inanılmaz önemlidir. 

4. Sınıf Problemler tamamen, 3. Sınıf Problemleri takip ederek 5. sınıf Problemlere geçer ve bu şekilde üstüne konularak devam eder. Burada birkaç örnek vererek temel nasıl oluşturulur anlatmaya çalışalım. 


 

Örnek Soru: Bir çiftlikte sadece koyun ve tavuk bulunmaktadır. Toplam ayak sayısı ve koyun sayısı 33 olduğuna göre tavuk sayısı kaçtır?

Çözümü: Bu soruda öncelikli olarak soruyu adım adım okumak, soruda verilen bilgileri not almak ve üzerine düşünmek önemlidir. Verilen bilgiler neler? Senden istenen bilgi veya bilgiler neler? Düşüneceğimiz ve bulacağımız sorular bunlar olmalı dostlar. Bize toplam ayak sayısı ve koyun sayısı verilmiş. Toplam ayak sayısına nasıl ulaşacağız? E biliyoruz ki biz bunu. Koyunun 4, tavuğun 2 ayağı vardır. Koyun sayısı verildiğine göre koyunların toplam ayak sayısını bulabilirim. 4*33= koyunlarda elde edilen ayak sayısı olur. Toplam ayak vardı = 42 kalan ayak sayısı. Tavuğun  2 ayağı olduğuna göre 42/2=21 olur ve tavuk sayısı bulunmuş olur. İşte bu şekilde adım adım verilen ve istenenlere odaklanarak sorunun çözümüne gidebiliriz. 

Şimdi bütün problemlere odaklanarak örnek sorularla yol alalım.

Problem Türleri;

  1. Sayı Problemleri Çözme Teknikleri
     

Genelde bilinmeyen bir sayıyı buldurmaya yönelik olarak sorulan sorulardır. Hemen bir örnek verelim. 

Sayı problemleri örnek soru 


Çözümü: Soruda verilen bilgiler toplamda 60 sorunun olduğu ve netin 51,25 olduğudur. İstenen ise yanlış sayısı… O zaman benim odaklanmam gereken yer doğru ve yanlış sayısı olacak çünkü bu ikisi sayesinde net ortaya çıkmış peki biliyor muyuz bunları hayır :) O zaman ne yapıyoruz bilinmeyene x diyoruz. Peki hangisine? Ben daime az olana,küçük olana x demeyi yeğliyorum. Burda da görüldüğü üzere yanlış sayısı daha az o yüzden yanlış sayısına x diyelim. Burada yanlış ve doğru sayısının toplamı 60 olacak. x+y=60 diyebilirz ama amacımız en az bilinmeyende tutmak olmalı arkadaşlar. Yani doğru sayısına y yerine x demeye alışmalıyız. x + (x) = 60 daha tatlı duruyor :) İşimize yarayacak. Çözüm içinde şunu düşünelim net sayısına nasıl ulaşırız? Doğru sayısından 4 yanlışın oluşturduğu sayıyı çıkararak ulaşırırz. yani (x) - x/4 = 51,25 diyebiliriz. Bu durumda bilinenler bir tarafa bilinmeyenler bir tarafa dersek ,25= x+x/4 olacaktır. 8,75= 5x/4 olur. 4 ile 8,75’i çarparsak eğer 35=5x olacaktır ve buradan x=7 bulunur. İşte aslında basit düşünerek zor görünen problemleri bu şekilde çözebiliriz. Tabi burada her soruyu anlatamam sizleri YouTube kanalıma davet ediyorum :)


 

  1. KESİR PROBLEMLERİ ÖRNEK SORU ÇÖZÜMÜ
     

Kesir problemlerini anlamak ve doğru bir şekilde çözebilmek için, rasyonel sayılar konusuna çok güzel bir şekilde hakim olmanız gerekmektedir. Genelde yüzde ve kesirlerle alakalı sorular sorulmaktadır bu bölümde. Güzel bir örnekle bu tarz soruları da görelim. 

Kesir Problemleri Örnek Soru

Çözüm: Soruda verilen 3 kesir var. Bu tarz sorularda paydaları eşit tutup, başlangıçta ki sayıyı eşit tuttuğumuz sayı alabiliriz. 8*4*5= olduğundan bahçedeki ağaçlara x diyebiliriz. Böylelikle sorunun çözümü kolaylaşacaktır.  x bölü 8 çarpı 3 yapalım. Ağaçların 60x’i kiraz olur. Bakın kalanın dememiş o yüzden x bölü 4 çarpı 1 yapacağız. Bu da 40x yapar. Ağaçların 40x’i de elma imiş. Kalanın ⅖’i dediği için 60x+40x=x yapar. xx=60x bu da kalan ağaçlar. 60x’i 5’e bölüp 2 ile çarpalım. 12*2’den 24 olur. Yani kalan ağaç sayısı 36x olur. 36x=18 imiş o zaman ağaçların tamamı x olduğundan cevabımız 80 olacaktır. 

  1. YAŞ PROBLEMLERİ ÖRNEK SORU ÇÖZÜMÜ


Yaş problemleri çok fazla hata yapılan bir problemler türüdür. O yüzden ne verdiğini ve ne istediğini çok iyi anlamalı ve özellikle bu problem türünde bilinmeyen sayısını en az da tutmalıyız. Gelin bir örnekle soru yaklaşımlarını görelim. 

Örnek Yaş Problemleri Sorusu

Çözüm: Murat büyük çocuk. Murat’a x dersek, Hakan x olacaktır. Unutmayalım amacımız en az bilinmeyende tutmak. 3 yıl önce Murat x-3, Hakan x-3 yani x olur. Yaşları toplamı ise 19 olacaktır. Yaşaları farkı ise x(x)= 2x olacaktır. Bu durumda 19= 2(2x) + 1 olur. İşlemi düzenleyelim. 19= 4x funduszeue.infonler bir tarafa bilinmeyenler bir tarafa yaparsak  68=4x ve x=17 olacaktır. Biz zaten Murat kardeşimize x demiştik yani Murat’ın yaşı 17 bulunur. 

  1. YÜZDE PROBLEMLERİ ÖRNEK SORU ÇÖZÜMÜ 


Yüzde problemleri hemen hemen her problemde kullanılabilecek güzel bir alandır. O yüzden konuya hakim olmak çok önemlidir. Kar-Zarar problemleri,Karışım Problemleri gibi problem konularının temelini oluşturur. Birkaç örnek görelim. 

Yüzde Problemleri Örnek Soru

  1. KAR-ZARAR PROBLEMLERİ ÇÖZÜM YÖNTEMİ


Kar-Zarar Problemleri, Yüzde Problemlerinin devamı gibidiri. O yüzden çok fazla sayıda yüzde problemleri çözerek bu konuya hazır olmanız gerekmektedir. Bu konuya hazır olmazsanız soruları çözemezseniz. Bazı ufak formüller var ve sonrası tamamen pratik işlemler. Yine bu konuya ait birkaç formül ve örnekleri verelim. 

Kar-Zarar Problemleri Örnek Soru 

 

  1. KARIŞIM PROBLEMLERİ ÖRNEK SORU ÇÖZÜMÜ


Karışım Problemleri de yine Kar-Zarar Problemleri gibidir. Yüzde problemlerine çok iyi bir şekilde hakimiyet gerektirir. Yine bazı formülleri ve örnekleri verelim. 

Başka bir örneği inceleyelim.

 

Karışım problemleri örnek soru çözümü yukarıda olduğu gibidir. 
 

  1. HAREKET PROBLEMLERİ ÇÖZME YÖNTEMLERİ


Hareket problemlerinde bazı temel püf noktalar ve formüller vardır. Bunları iyi anlamak ve öğrenmek çok önemlidir. Sizler için bazı formülleri derledik.

Gelin bir örnek verelim. Hareket problemleri örnek soru ve çözümü 

Yine işinize yarayacak bir bilgi daha verelim. Ortalama hız sıklıkla karşımıza çıkar. 

  1. İŞÇİ - HAVUZ PROBLEMLERİ ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ 

İşçi-Havuz Problemleri anlaşılması en güç soruları içeren ve öğrencilerin genelde çok zorlandığı bir problem çeşididir. Bazı temel bilinmesi gereken formüller vardır. Bu formülleri iyi anlamamız ve soruda en doğru şekilde uygulamamız gerekmektedir. İşçi havuz problemleri çözüm yöntemlerini yazımızdan detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Temel mantık işçi yada işçilerin birim zamanda yaptıkları işe odaklanmaktıfunduszeue.info tarz soruların çözümünde iki durum söz konusudur. 

funduszeue.info odaklı çözüm

funduszeue.infoça veya Yapılan iş miktarı odaklı çözüm.

  1. RUTİN VE RUTİN OLMAYAN PROBLEMLER

Bu tür problemlerin çözümünde denklem kurabilmek çok önemlidir. Tekrar eden kısımları bilinmeyen kabul edip, denklem funduszeue.infoikle kurulan denklemlerde bilinmeyenin en küçük veya en büyük olduğu durumlar göz önünde bulundurulur. Gelin güzel bir örnek çözelim.

Çözüm: soru size çok uzun ve çok zor gibi görünebilir fakat mantığı yakaladığınızda çok basit bir çözümü vardır. Şimdi üç farklı etken var ve bir süre sonra rutin olarak 5 eksik olarak devam etmekte. En son konulan sarı küp sayısı ve sonrasında 15 eksiği kadar sarı küp eklenecek ve sarı küpler 15 eksik olarak devam edecek. = sonra 1= ve bu şekilde devam ederse kullanılan sarı küp sayıları +++98+83+68+53+38+23+8= olduğu görülür.

 

  1. GRAFİK PROBLEMLERİ ÇÖZME YÖNTEMİ

Grafik problemleri en çok farklı sayıda soruların geldiği problem türleridir. Bu konuda sütun grafiği,daire grafiği,çizgi grafiği gibi birçok alanda sorular gelmektedir. O sebepten grafiği iyi anlamak ve güzel okuyabilmek önemlidir. Temel mantık ise, bize grafikte ne vermiş ve bize ne sormuş bu ikisine odaklanmaktır. 

İşte karşımıza çıkabilecek temel bazı problemleri sizler için incelemeye çalıştık. Umarım sizlere faydalı olabilmişimdir. Problemlerden korkmayın. Korktuğunuz her problem başınıza bela olur unutmayın :) Karşınıza çıkan her problemi bir an önce çözmeye çalışmak sizi daha güçlü yapacaktır. Online matematik dersleri konusunda sayfamızdan öğretmenlerimizi inceleyip her zaman destek alabilirsiniz. Matematik dersine nasıl çalışılır yazımızı inceleyip, en verimli çalışma yöntemlerini uygulayabilirsiniz.

Saygılarımla.
 

Havuz problemlerinde
Havuz doldurulurken dolduran musluk (+), boşaltan musluk (–) alınır.
Havuz boşaltılıyorsa dolduran musluk (–), boşaltan musluk (+) alınır.
Bir havuzun tamamını I. musluk a saatte, II. musluk b saatte doldursun, havuzun dibindeki III. musluk dolu havuzu c saatte boşaltsın.


Elif bir işin tamamını 8 günde, Fatma ise aynı işin tamamını 24 günde yapıyor.

Buna göre, ikisi birlikte aynı işin tamamını kaç günde yapar?
A)2 B)3 C)4 D)5 E)6


Boş bir havuzun tamamını I. musluk tek başına 8 saatte, II. musluk tek başına 12 saatte dolduruyor. Havuzun dibindeki III. musluk dolu havuzun tamamını 24 saatte boşaltıyor.
Buna göre, havuz boş iken üç musluk birlikte açılırsa havuzun tamamı kaç saatte dolar?
A)5 B)6 C)7 D)8 E)9


Bir işi Serhat 10 günde, Emre ise 15 günde bitirebilmektedir.
Buna göre, Serhat 3 ve Emre 4 gün çalışırsa geriye işin ne kadarı kalır?


Ahmet ve Barış bir işi birlikte 6 saatte bitiriyor. Barış aynı işi tek başına Ahmet in tek başına bitirebileceğinden 5 saat erken bitiriyor.
Buna göre, Barış bu işi tek başına kaç saatte bitirir?
A) 10 B) 13 C) 16 D) 18 E) 20
ÖSS


Havuz boş iken iki musluk birlikte açıldığında havuzun tamamı 3 saatte dolduğuna göre, II. musluk havuzu kaç saatte doldurur?
A) 4 B) 8 C) 12 D) 16 E) 20


Ali ile Burak birlikte çalışarak 10 saatte bitirebilecekleri işi yapmaya başlıyorlar. İkisi birlikte 4 saat çalıştıktan sonra Ali işi bırakıyor.
Geriye kalan işi Burak 9 saatte bitirebildiğine göre, bu işin tümünü Ali tek başına kaç saatte bitirebilirdi?

A) 30 B) 26 C) 25 D) 24 E) 18
ÖSS


Bir işi sırasıyla 16, 24 ve 48 günde bitirebilen Nazlı, Erdinç ve Ceyhun birlikte çalışarak bu işi tamamlıyorlar.
Buna göre, Erdinç çalışmasaydı bu iş kaç gün geç biterdi?
A)3 B)4 C)5 D)6 E)7

screenshot_2

Matematik 1 YGS Konu Anlatımı ve Konu Testine Geri Dön

bahar yayınevi uyarı

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası