18 mart çanakkale zaferi okul etkinlikleri / 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitler Günü Etkinlikleri

18 Mart Çanakkale Zaferi Okul Etkinlikleri

18 mart çanakkale zaferi okul etkinlikleri

TSF Ankara

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İLÇE OKUL SPORLARI TURNUVA BİLGİLERİ
İLÇE ADITURNUVA TARİHİYÖNERGEKAYITTURNUVA YERİELMADAĞ ARALIK YÖNERGE SONA ERDİ ŞEHİT ÇETİN SARIKAYA İLKOKULUMAMAK OCAKYÖNERGESONA ERDİ MAMAK BELEDİYESİ ALTINEVLER GENÇLİK MERKEZİŞEREFLİKOÇHİSAR09 OCAKYÖNERGE SONA ERDİŞEREFLİKOÇHİSAR GENÇLİK MERKEZİPOLATLI OCAKYÖNERGE SONA ERDİPOLATLI YENİ SPOR SALONUÇUBUK MARTYÖNERGE SONA ERDİ ÇUBUK GENÇLİK MERKEZİ SPOR SALONUKIZILCAHAMAM MARTYÖNERGE SONA ERDİ KIZILCAHAMAM GENÇLİK SPOR İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ SPOR SALONUEVREN15 MARTYÖNERGESONA ERDİEVREN ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİHAYMANA 16 MARTYÖNERGE SONA ERDİHAYMANA SPOR SALONU GÜDÜL03 NİSANYÖNERGESONA ERDİGÜDÜL SAFİYE AKDEDE Ç.P.A.LBEYPAZARI  NİSANYÖNERGE SONA ERDİ EVLİYA ÇELEBİ M.T.A.L KALECİK 06 NİSANYÖNERGE SONA ERDİ KALECİK GENÇLİK SPOR İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ SPOR SALONU YENİMAHALLE NİSAN YÖNERGE SONA ERDİATG AVM (YÜKSEK HIZLI TREN GARI)ALTINDAĞ  NİSAN YÖNERGE SONA ERDİATG AVM (YÜKSEK HIZLI TREN GARI) BALA 02 MAYISYÖNERGE SONA ERDİBALA HALK EĞİTİM MERKEZİAYAŞ 03 MAYIS YÖNERGEİPTALAYAŞ SPOR SALONU NALLIHAN 04 MAYIS YÖNERGE SONA ERDİNALLIHAN SPOR SALONUKAHRAMANKAZAN MAYISYÖNERGESONA ERDİKAHRAMANKAZAN GENÇLİK MERKEZİKEÇİÖREN  MAYIS  YÖNERGESONA ERDİATG AVM (YÜKSEK HIZLI TREN GARI) PURSAKLAR MAYISYÖNERGESONA ERDİPURSAKLAR GENÇLİK MERKEZİGÖLBAŞI MAYIS YÖNERGESONA ERDİ
GÖLBAŞI TEDAŞ SOSYAL TESİSLERİ SPOR SALONU
ETİMESGUT30 MAYIS-2 HAZİRAN YÖNERGESONA ERDİ ŞEHİT RIFAT ÇELİK İLKOKULUSİNCAN HAZİRAN YÖNERGESONA ERDİSİNCAN PLEVNE GENÇLİK SPOR KOMLEKSİÇANKAYA  HAZİRANYÖNERGE KAYIT ATG AVM (YÜKSEK HIZLI TREN GARI) 

Edebi Metin Nedir? Edebi Eser Nedir?  Metin Nedir? Türleri, Özellikleri

Edebî metin nedir?

Edebî metinler, insanların iç dünyasında zevk uyandırmak ve onları etkilemek için ortaya konulan edebi yazılardır. Şair ve yazarlar bu etkiyi gerçekleştirmek için kelimeler üzerine yoğun ve derin anlamlar yükler, kimisi şekil açısından bunu yakalamak ister kimi de anlam açısından &#;

Edebi metinlerde amaç sadece anlamları sunmak değil aynı zamanda kişiyi etkilemek amaçların en başında gelir. Şair ve yazarlar hayal dünyasını düşünceleriyle yoğunlaştırır ve bunu yazıya döker. Edebi metinleri anlamak için söz ve terkipler, edebi tarzlar hakkında ön bilgiye sahip olunmalıdır.

Bir başka ifadeyle edebi metin, duygu düşünce ve hayallerin insanda heyecan ve hayranlık uyandıracak şekilde ve estetik bir yapı içinde söylenmesi ve yazılması ile oluşan edebiyat ürünlerine denir.

Edebî Metnin Özellikleri :

  1. İşlenmiş bir dil ve anlatımla oluşur.
  2. İnsanda güzel duygular, hayaller ve zevkler uyandırır.
  3. İnsanın duygu düşünce ve hayallerini besler.
  4. Ait oldugu toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini taşır.
  5. Edebi olmayan metinler çoğunlukla öğreticilik amacı taşır. Oysa edebi metinler sanat amacıyla meydana getirilir.
  6. Edebi metin aracılığıyla oluşturulan sanat etkinliği, insanın varlık şartlarından biridir.
  7. Edebi metin oluşturma ihtiyacı her dönemde, her yerde insanın gerçekleştirdiği etkinliklerden biridir.
  8. Edebi metin kurmacadır (hayali, tasarlanan).
  9. Edebi metin tikel (tek, parça) olanda tümeli (bütün) temsil eder; edebi metinde dile getirilen gerçeklik bir kişiye, yalnız bir olaya veya bir ana özgü değildir. Edebi metinde farklı dönemler, birçok görünüş ve kişi bu yapı ve söyleyişte temsil edilir.
  10. Edebi metin özel bir iletişim aracıdır. Bu iletişim, sanat güdüsüyle hareket eden göndericinin (sanatçı) ortaya koyduğu metin aracılığıyla (ileti) aynı sanat güdüsüyle bu metne yaklaşan alıcı (okuyucu) arasında gerçekleşir.
  11. Edebi metin aracılığıyla gerçekleştirilen iletişim genel değil özeldir; bu sanata ilgi duymayan alıcıların algı ve ilgi alanının dışındadır.
  12. Sözlü olması mümkünse de daha çok kitap kanalıyla gerçekleşir.
  13. Her edebi metin, belirli bir tema etrafında oluşur. Tema sanatçının eserini yazmaya başlamasından önce vardır. Yazarın yazacaklarının özü olarak zihninde önceden tasarladığı çekirdek düşünce, duygu, olaydır.
  14. Her edebî metin bir sistemdir, okuyucu karşısına tamamlanmış bir sistem olarak çıkar. Bu sistem metnin iskeleti durumundaki yapı çevresinde oluşur Sistemi oluşturan parçalar bağımsız değildir; metnin temasını ortaya çıkarmak için vardır.
  15. Edebî metinlerde dil şiirsel (poetik, sanatsal) işlevde kullanılır.
  16. Edebî metin çağrışım ve duygu yoğunluğu anlamına gelen yan anlam bakımından zengindir.
  17. Edebî metin her okunduğunda yeni anlamlar kazanır; edebî metnin çok katmanlı olması yanında, duygu ve çağrışım değerleri bakımından zengin olması, okuyucunun yaşı, bilgisi, içinde bulunduğu ruhsal durum, metni anlamada ve ondan haz almada önemli faktörlerdir.
  18. Edebî metinde anlam ve bağlam sıkı ilişki içindedir. Yazarın mekân, kişiler ve olayın niteliği ile bizi hazırladığı bağlam, bizim metni anlamamızda etkilidir.
  19. Her edebî metin kendinden önce ve sonra yazılan edebî metinlerle ilişki içindedir. Gelenek denilen bu durum, her yazarın okuduğu metnin içerik ve biçiminden bir şekilde etkileneceği ve bunun da son derece doğal olduğu belirlemesine dayanır. Aynı şekilde her edebî eser kendinden sonra yazılacak başka metinleri de etkiler.
  20. İnsanoğlu her mekân ve zamanda &#;anlatma, gösterme ve coşku ile dile getirme&#; biçimleriyle kendisini ifade etmenin bir yolunu bulmuştur. Buna göre edebî metinleri &#;anlatma&#;, &#;gösterme&#; ve &#;coşku ile dile getirme&#; yöntemlerinden birine bağlı olarak üç grupta toplayabiliriz.
  21. Edebî metinlerle ilgili olarak &#;anlatma&#; ile destandan modern romana kadar oluşan metinler; &#;gösterme&#; ile ilk tiyatro denemelerinden günümüze kadar gerçekleşen tiyatro metinleri; &#;coşku ile dile getirme&#; ile de her türlü şiir kastedilmektedir.
  22. Edebî metin organik bir bütündür. Bir bölümünü çıkarmak bütünün anlamına zarar verir.
  23. Edebî metin yazıldığı dönemin zihniyet unsurlarını yansıtır. Çünkü sanatçı eğitimi, duyarlılıkları, sanat anlayışı ile yaşadığı zaman diliminin bir parçasıdır.

METİN NEDİR?

Metin, belirli bir iletişim bağlamında, bir ya da birden çok kişi tarafından sözlü ya da yazılı olarak üretilen anlamlı bir yapıdır. Metin çok farklı düzeylerde dille iletişimde bulunmak amacıyla cümlelerden oluşan, cümlelerle oluşturulan anlatma ve anlaşma aracıdır.

Metnin oluşumunda sesten paragrafa dil birimleri kullanılır.

Türkçe Sözlük, &#;metin&#; kavramını &#;bir yazıyı biçim, anlatım ve noktalama özellikleriyle oluşturan kelimelerin bütünü&#; olarak tanımlıyor. Şu halde basılı bir roman, öykü ya da gazetede herhangi bir sayfada gördüğümüz yazı, bir metin oluyor. Yine bir ilaç kutusundan çıkan ve o ilacı tanıtan bilgiler topluluğu ya da bir cep telefonunun kullanma kılavuzunda yer alan yazılar, birer metin oluşturuyor.

Metinler, yazılış amaçları, işlevleri ve gerçeklikle ilişkileri bakımından çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşlevleri yönüyle metinler, sanatsal (edebî) metinler ve öğretici metinler olmak üzere iki grupta incelenebilir.

A) SANATSAL (EDEBÎ-KURMACA) METİNLER VE ÖZELLİKLERİ

Sanatsal metinlerin kapsamına destan, halk hikâyesi, masal, fabl, öykü, roman, tiyatro gibi türler girer. Bu türlerde anlatılanların bir kısmının hiçbir gerçeklik temeli yoktur. Masal, fabl gibi türler de bu gruba dâhil edilebilir. Bir kısmı istenirse gerçeklikten hareket edilerek, İstenirse tümüyle tasarlanarak yaratılır. Öykü, roman, tiyatro gibi türler böyledir. Bir kısmı mutlaka bir gerçekliğe dayanır; ama söz konusu gerçeklik bir düş ve kurgu perdesinin altında nerdeyse görünmez hâle gelir. Destan, halk hikâyesi gibi türler de bu gruba dâhil edilebilir.

Sanatsal metinler, &#;kurmaca metin&#; olarak da adlandırılabilir. Kurmaca metinlerin varlık nedeni okuru bilgilendirmek, ona bir şeyleri öğretmek değil, onu kendi kurduğu bir dünyanın içine çekerek dar yaşam alanının dışına çıkarmak ve başkalarının yaşamına ortak etmek, eğlendirmek, dolayısıyla da onun yaşantılarını zenginleştirip renklendirmektir. Böyle metinler; anlatıcı, kişi, zaman, mekân olay öğeleriyle kurulurlar.

Kurmaca metinlerin öğretici-eğitici işlevi, doğrudan değil, dolaylıdır. Bu metinler daha çok, estetik zevk vermek, heyecan uyandırmak amacıyla yazılır. En gerçekçi kurmaca yapıtlarda bile hiçbir okur gerçeğin kendisini bulamaz. Çünkü yazar, ele aldığı gerçekliği yaratıcılığını, düş gücünü, özlemlerini, sanat zevkini, hayata bakış açısını vb. işin içine katarak yeniden yaratır. Gerçekliği kurgular, eklemeler ve çıkarmalar yaparak ona dilediği biçimi verir. Yani kurmaca bir metindeki kişi, zaman, mekân, olay öğeleri farklı bir yazar tarafından değiştirilip farklı şekilde yeniden kurgulanabilir. (Sözgelişi, Kurtuluş Savaşı&#;nı farklı yazarlar, farklı biçimde kurgulayarak anlatabilir.) Bu yüzden de aynı gerçek olay ve kişilere dayalı hiçbir kurmaca yapıt, diğerine benzemez.

Kurmaca metinler günlük hayatın ve bilimin gerçekleriyle doğrulanmak zorunda değildir. Bu nedenle , de yüzyıllar boyunca tazelik, gerçeklik, evrensellik ve , güncelliklerinden bir şey kaybetmezler. Geçmişte birçok bilim adamının geliştirdiği çok sayıda bilimsel kuram geçerliliğini yitirmesine karşın Suç ve Ceza, Goriot Baba ve Fareler ve İnsanlar gibi kurmaca yapıtlar canlılıklarını hâlâ korumaktadır. Kurmaca metinlerde nesnellikten söz edilemez, böyle yapıtlar biriciktir, bunların eşi ve benzeri yoktur.

Kurmaca metinlerde yazar neyi anlattığından çok nasıl anlattığına önem verir; yani üslup (biçem) yaratma kaygısıyla hareket eder. Dili kendine özgü bir şekilde kullanır. Kendisini sözcüklerin mevcut anlamlarıyla sınırlamaz, onlara belli bağlamlar içinde yeni anlamlar yükler. Mecaza dayalı sanatlardan yararlanabilir. Bu yüzden de kurmaca metinlerde dil genellikle şiirsel-sanatsal işleviyle kullanılır. Kurmaca metinler, yoruma açık nitelikler taşır; bu yüzden de kurmaca metinlerden herkesin aynı anlamları çıkarması, aynı sonuçlara varması, anlatılanları zihninde aynı biçimlerde tasarlaması beklenemez.

Kurmaca metinlerde açıklayıcı, tartışmacı anlatım pek görülmez. Kurmaca metinler genel olarak öyküleyici ve betimleyici anlatımla yazılır. Kurmaca metinlerde tanımlama, örnekleme, tanık gösterme, sayısal ve bilimsel verilerden yararlanma gibi düşünceyi geliştirme yollarıkullanılmaz. Üsluba ağırlık verildiğinden deyimlerden, ikilemelerden, sözcüklerin duygusal anlamlarından yararlanma; benzetme, kişileştirme, konuşturma, eğretileme sanatlarına başvurma gibi anlatımı geliştirme yollarına ağırlık verilir. İstendiğinde diyaloglar, monologlar vb. ön plana çıkarılır.

B) ÖĞRETİCİ METİNLER VE ÖZELLİKLERİ

Öğretici metinler, adı üzerinde okuyucuya bir şeyler öğretmeyi amaçlayan metinlerdir. Bunların bir kısmı gerçek bir yaşamdan kaynaklanır. Günce, mektup, otobiyografi, biyografi, anı, röportaj, haber yazısı, gezi yazısı gibi türler bu gruba girer. Bir kısmı ise düşünce boyutludur. Makale, fıkra, deneme, eleştiri gibi türleri de bunlara örnek gösterebiliriz.

Öğretici metinlerde dil, daha çok göndergesel işlevinde kullanılır. Yazar nasıl söylediğinden çok ne söyiediğine(konuya) önem verir. Üslup yaratma kaygısıyla hareket etmez. Bu yüzden de sözcükleri genelde gerçek anlamlarıyla kullanır. Dilin anlatım olanaklarını fazla zorlamaz. Okuyucu üzerindeki etkisi bakımından anlatımın özlü, duru, yalın, açık ve akıcı olmasına özen gösterilir.

Öğretici metinler, kaynağını hayal dünyasından değil, gerçek dünyadan alır. Metne yansıtılan gerçek yaşam ve yaşantıların çarpıtılmamasına özen gösterilir. Doğruya, gerçeğe ve nesnelliğe önem verilir. Bu yüzden de anlatılanların doğruluğu ya da yanlışlığı genellikle kanıtlanabilir. Bu tür metinlerde amaç, ya okura doğrudan bilgi vermek, bir şeyler öğretmek ya da onu birtakım soruların ağına düşürüp düşündürerek onda tutum ve davranış değişiklikleri yapmaktır. Bu yüzden de öğretici metinlerde genel olarak açıklayıcı ve tartışmacı anlatıma ağırlık verilir. Tanımlama, tanık gösterme, örnekleme, sayısal ve bilimsel veriler kullanma gibi düşünceyi geliştirme yollarına başvurulur. Bu tür metinler, genellikle giriş, gelişme, sonuç aşamalarına dayalı bir planla yazılır.

Edebî metinlerde dil, bilgi aktarmak veya öğretmek amacıyla kullanılmaz. Kelimeler, günlük hayatta, herkesin bildiği, alışılmış anlamlarıyla değil, yazarın okuyucuya sunmak istediklerine göre yeni anlamlar yüklenir.

Edebî Metinler İle Bilimsel Metinlerin Farkı

Bu bakımdan anlatmaya bağlı edebî metinler ile bilimsel metinler birbirinden farklıdır. Bilimsel metinlerde anlam herkes için aynıdır. Hiçbir yerde ve durumda değişmez. &#;Akdeniz&#;in bitki örtüsü makidir.&#; gibi bir cümle herkes tarafından aynı şekilde algılanır. Ancak edebî metinlerde, okuyucunun o anda içinde bulunduğu ruh hâli, dünya görüşü, bilgi ve kültür seviyesi edebî metnin anlamını değiştirir. Çünkü edebî metinlerdeki sözler veya söz grupları yalnızca sözlük anlamlarıyla metinde yer almazlar; bulundukları bağlama(ortama) göre anlam değeri kazanırlar.

Edebî metinler yan anlam bakımından zengindir. Kelimeler ve kelime grupları, metin içerisinde farklı anlamlar kazanır. Bu nedenle edebî metinler anlam bakımından zenginleşir. Tek bir anlamları bulunmaz, okuyucunun bilgisi, görgüsü, psikolojik durumuna göre yeniden anlamlandırılır ve yorumlanırlar.

Anlam, Anlama, Anlatım, Yorum ve Yorumlama

Bir metnin yorumundan söz edebilmek için, onun anlamı üzerinde durmak gerekir.

Anlam, iletişim esnasında, iletinin, alıcıda uyandırdığı her türlü etkidir. Anlam, anlatımla gerçekleşir.

Anlatım ise; düşüncenin, duygunun kısacası anlamın sözle, davranışla, jest ve mimiklerle alıcıya ulaştırılmasıdır.

Anlatmak insan için vazgeçilmez bir ihtiyaçtır. Bunun oluşması için bir gönderici (yazar), bir alıcıya (okuyucuya) ve bir iletiye (mesaja) ihtiyaç vardır. Bu iletinin alıcı tarafından tam olarak algılanabilmesi için alıcı ile gönderici arasında dil ve kültür birlikteliğine, alıcının bilgi bakımından donanımına ihtiyaç vardır. Bu bakımdan ileti ile alıcı arasında bir bağın bulunması gerekir.

Okuyucunun metni yeniden anlamlandırma, değerlendirme va adlandırmasına yorum denir.

Edebî metinler okuyucunun kültürüne, anlayışına, zevkine, içinde bulunduğu psikolojik duruma göre yeni anlam değerleri kazanırlar.

Anlam değerleri her okuyucuda ve her okunduğunda yenilenir. Bu bakımdan edebî metinlerin bir tek anlamları yoktur. Her okunduğunda yeniden anlam kazanır, yeniden yorumlanırlar. Bu da kurmaca oluşlarından ve yan anlam bakımından zenginliklerinden kaynaklanır.

Anlatmaya bağlı edebî metinlerde yazarlar, dış dünyadan aldıkları izlenimleri bir tema çevresinde kurmaca bir yapı ile anlatırlar. Kurmaca gerçek olmayan demektir. Onların da kendi içerisinde dereceleri vardır. Dış dünyada yaşanan gerçek bir olayın anlatıldığı ve gerçeklik iddiası taşıdığı metinler, tarih veya hatıradır.

Ayrıca bakınız ⇓

18 Mart Çanakkale Zaferi

  • 18 Mart Oratoryosu

    Siteden yaptığım alıntıları birleştirip küçük eklemeler yaparak oluşturdum, kaynak sahiplerine teşekkür edip istifadeye sunuyorum
    yavrukartallar (16 Mart )

  • Çanakkale Haftası Dokümanları

    Çanakkale haftası kapak Çanakkale haftası günün anlam ve önemi metin Çanakkale haftası program akışı Çanakkale haftası şiirleri Çanakkale haftası türkü Çanakkale haftası taç ve yaka kartı
    poyraz01 (15 Mart )

  • Çanakkale Zaferi Şiiri

    Faydalı olması dileğiyle
    muho46 (12 Mart )

  • Çanakkale Orotoryoları

    Çanakkale Orotoryoları
    delialiuşağı (09 Mart )

  • 18 Mart Çanakkale Zaferi Programı

    Sunucu Metni, Piyes, Şiir, Günün Anlam ve Konuşması vb. Elimden geldiğince derlemeye ve özgünleştirmeye çalıştım. Sizde uyarlayabilirsiniz. Kolay gelsin
    abdussametkrkmz (07 Mart )

  • 18 Mart Çanakkale Zaferi Korolu Piyes

    18 Mart Çanakkale Zaferi korolu piyesi ektedir.
    anadolu26 (18 Mart )

  • Çanakkale Şiiri

    Tarafımdan yazılmış bir şiirdir.
    fardic7 (18 Mart )

  • Bandırma Vapuru Şiiri

    ŞİİR
    Ludingirra (17 Mart )

  • 18 Mart Anma Programı

    18 Mart anma programı ilköğretim için
    selimsavas (16 Mart )

  • Çanakkale Geçilmez Oratoryosu (Müzikli)

    Kısa, Öz ve Etkileyici Az öğrencili sınıflar için ideal Hem bireysel hem de koro olarak söylenebilir Klasörde müzik ile birlikte önde duran 6 kişinin tutacağı "18 MART" yazısı şablo
    Deniz_03 (15 Mart )

  • Çanakkale Şehitlerini Anma Programı

    Niğde Alpaslan İlkokulu çanakkale şehitlerini Anma Proğramı
    nizip91 (14 Mart )

  • 18 Mart Çanakkale Haftası Kutlama Programı Dosyası

    Kapak,izin Dilekçesi,kutlama Programı, Konuşma Ve şiirler-güncel-alıntı Boyama Ve Düfunduszeue.infoşekkürler.
    ram (13 Mart )

  • 18 Mart Çanakkale Destanı Program Sunum Metni

    Sunum Metnidir.
    neset (13 Mart )

  • 18 Mart Çanakkale Geçilmez Yazısı

    Çanakkale geçilmez yazısı pdf
    fnç (13 Mart )

  • Çanakkale Zaferi Orotoryosu

    DERLEMEDİR Çalınacak şarkıları kesip en vurucu yerlerini eklenirse daha iyi olur buraya yükleyebilseydim koyacaktım ama dosya boyutunu aşıyor malesef
    cüneyt01 (04 Mart )

  • Çanakkale Zaferi Boyama Etkinlikleri

    Duanız yeter
    ARAPSUN (03 Mart )

  • Çanakkale Cephesi Belgesel Skeç

    Çanakkale Savaşı'nın kronolojik akışını özet bir biçimde veren, bu sırada da savaştan sahnelerle sunumu renklendiren bir oyundur.
    yasackaya (10 Şubat )

  • Seyit Onbaşı Posteri Türk Bayraklı

    3*3 A4 boyutunda
    (22 Kasım )

  • Seyit Onbaşı Posteri

    2*3 A4 boyutunda
    (22 Kasım )

  • 18 Mart Çanakkale Zaferi Pano Örneği

    18 Mart çanakkale Zaferi Panosu
    metemert (23 Mart )

  • GENEL KOŞULLAR

    Bu sayfa üzerinden sadece Türkiye Yüzme Federasyonu (TYF) Yönetim Kurulu tarafından belirlenmiş ve de TYF web sayfasında mevzuat bölümünde yayınlanmış karar uyarınca sporcu vize ücreti tahsil edilmektedir.

    Bu ödeme, TYF sistemine kayıtlı sporcuların vize işlemlerinin ilgili sezon içerisinde aktifleşmesini sağlar. Adına ödeme yapılan sporcunun vizesi, vize ödemesinin yapıldığı günden, sezonun son gününe kadar olan dönemi kapsar. Sporcu vize ödeme işlemi, sporcuların bağlı kulüpleri, velileri veya sporcunun kendisi tarafından yapılır. Ödeme yapıldıktan sonra e-posta yolu ile gönderilen dekont ilgili Spor İl Müdürlüğüne ibraz edilerek ödemenin yapılmış olduğu ispat edilir.

    İPTAL, İADE KOŞULLARI VE GİZLİLİK

    Sitemizi ve/veya oluşturduğumuz ortak sitelerimizi kullanarak, kişisel bilgilerinizin Gizlilik Politikamız çerçevesinde kullanılmasına onay vermiş olursunuz.

    Güvenlik
    funduszeue.info sitesi Güvenlik Sertifikasına sahip olup sitemizden yapacağınız ödeme işlemleri için girdiğiniz içerik ve kredi kartı bilgileri, SSL (Secured Sockets Layer) Teknolojisi ile güven altındadır. Bilgileriniz browserların kendi sağladıkları güvenlik standartları çerçevesinde güvenliktedir. SSL tüm özel bilgilerinizi internette şifrelendirir. Bu sayede internet ortamında ödeme işlemi, telefonla ya da bir ofiste ödeme yapmak kadar güvenlidir. Kredi kartınızda yapmadığınız bir harcama görürseniz ve bunun internet üzerinden funduszeue.info sitesini kullanarak yaptığınız bir harcamadan kaynaklandığına eminseniz, derhal bize e-posta ya da 09 05 no’lu telefondan bildiriniz. Konu ile ilgili yetkililerimiz, sizden gerekli detayları bildiren formu aldıktan sonra, sitemiz üzerinden harcamanızın kaynağını bulacaklardır. Ayrıca kredi kartınızın bağlı bulunduğu bankayı arayıp harcamaya itiraz ettiğinizi belirtmeyi de unutmayınız. TYF gerçekleşme olasılığı düşük de olsa, böylesi bir durumda ilgili banka ile birlikte çalışarak sorunu en kısa zamanda düzeltmek için elinden geleni yapacaktır.

    Ödeme
    Sporcu vize ödemelerinizi web sitesi funduszeue.info sitesi üzerinden kredi kartınız ile yapabilirsiniz. Kredi Kartı ile ödemelerinizde, kredi kartı numaranızı, son kullanma tarihinizi ve kartın arkasındaki numaranın son 3 rakamını girmeniz istenecektir. Aynı forma kartınızın üzerindeki ad ve soyadını, kartta yazılı olduğu şekilde giriniz. Vermiş olduğunuz kredi kartı numarası SSL (Security Socket Layer) üzerinde çalışan ve alanında tüm dünyanın kabul ettiği bir sistem ile güvenlik altındadır.

    Önemli Not: VISA ve MASTERCARD kuralları çerçevesinde Bankalar arası Kart Merkezinin (BKM) aldığı karara göre Mail Order ve Elektronik Ticaret işlemleri yapan tüm firmalar için kart sahibinden CVV (güvenlik kodu) numarası alınması zorunlu hale getirilmiştir. Bu yöntem hem sizi hem de bankaları oluşabilecek risklerden korumak amacını taşımaktadır. CVV Güvenlik kodu, kredi kartının arka yüzündeki imza panelinde yer alan, kart numarasının en sağ tarafındaki üç haneli numaradır. Kartın fiziki olarak bulunmadığı ortamlarda işlem yapılıyorsa güvenlik kodu kullanılmalıdır. Bu sebeple, ödemeleriniz sırasında sizden kredi kartı numaranızla birlikte üç haneli CVV numaranız da istenecektir. Güvenlik kodu numarası uygulaması ile, ulusal ve uluslararası kart kabul kurallarının gereksinimlerini tam olarak karşılanmakta ve riskinizin minimize edilmesi amaçlanmaktadır.

    Önemli Not: Sitemizde kullanacağınız kredi kartı bilgileriniz hiçbir şekilde kaydedilmemektedir.

    Ödeme Belgesi

    Sitemizden yapacağınız ödemelerde, ödeme belgeniz ödemenizi takiben e-posta yolu ile tarafınıza gönderilmektedir.

    Kişisel Bilgi Güvenliği

    TYF kullanıcılarında sporcu vize ödemesi sırasında alınan tüm kişisel bilgiler mevcut en yüksek elektronik ve fiziksel güvenlik sistemleriyle korunmakta,sadece yetki sahibi personelin görüntülenebileceği ortamda saklanmaktadıfunduszeue.info bilgiler sadece Türkiye Cumhuriyeti kanunları ve Uluslararası kanunlar çercevesinde kullanılmaktadır. Kişisel bilgilerin kullanıcı onayı olmaksızın hiç bir şekilde açıklanmaması,yayınlanmaması,üçüncü sahışlarla paylaşılmaması TYF tarafından taahhüt ve garanti edilmiştir.

    Ödeme Bilgileri Güvenliği

    TYF üzerinden yapılan ödemelerde verilen kredi kartı bilgileri bit SSL şifreleme protokolü kullanılarak anlaşmalı bankaların sistemine aktarılır ve banka tarafından sorgulama işlemi yapılır. Sorgulama sonucu anında kullanıcıya iletilir ve ödeme işlemi tamamlanır. Girilmiş olan kart bilgileri direkt olarak bankaya iletilmekte, tüm işlemler kullanıcı ve banka arasında gerçekleşmektedir. Bu bilgiler hiçbir site tarafından görüntülenemediği ve kaydedilmediği için bilgilerin üçüncü şahısların eline geçmesi mümkün değildir.

    İptal/İade

    Kredi kartınız ile yaptığınız ödemenin iptali/iadesi için ıslak imzalı dilekçenizi aşağıdaki adrese gönderebilirsiniz. Dilekçeniz incelendikten ve gerekli kontroller yapıldıktan sonra uygun görüldüğü takdirde ödeme yaparken kullandığınız karta iade edilecektir.
    Örnek dilekçe için TIKLAYINIZ

    Türkiye Yüzme Federasyonu Başkanlığı
    Beştepeler Mahallesi Sokak No13 Yenimahalle-ANKARA

    nest...

    çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası