abdullah özbek emniyet müdürü / Araklı'ya yeni emniyet müdürü atandı

Abdullah Özbek Emniyet Müdürü

abdullah özbek emniyet müdürü

KISA…KISA…KISA…HABERLER

FİLİZ ÇEVİK EVLENDİ-DERNEĞİMİZ VE ÇAĞIN POLİSİ DERGİSİNDEN AYRILIYOR

tarihinden buyana  "Belirsiz Süreli İş Sözleşmesiyle" Derneğimiz ve Çağın Polisi Dergisinde çalışan Filiz ÇEVİK tarihinde saat 'de Kazan Belediyesi Nikah Salonunda yapılan Nikahla Semih BAYRAK ile evlendi. Eşinin görev yerinin Ankara dışında  olması sebebiyle Derneğimiz ve Çağın Polisi Dergisindeki görevindenHaziran ayı  itibariyle kendi isteğiyle ayrılacak olan Filiz ÇEVİK BAYRAK'a bugüne kadar yaptığı hizmetlerden dolayı teşekkür ediyor, mutluluklar diliyoruz. 

Derneğimizin İstanbul Şubesi Üyesi Emekli Emniyet Müdürü Abdul TUFAN tarihinde İstanbul İlinde vefat etmişfunduszeue.infoa Allahtan rahmet,yakınları ve mensuplarımıza başsağlığı diliyoruz. İrtibat: Selim.

İstanbul Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü (Motosikletli Polis Timleri Amirliği) kadrosunda görevli Polis Memuru Volkan GÜRSES geçirdiği trarfik kazası sonucu 13/05/ tarihinde vefat ederek,Yalova Polis Şehitliğinde toprağa verilmiştir. Şehidimize Allah'tan rahmet, kederli ailesi ve yakınlarına başsağlığı dileriz.

Yaş Haddinden Emeklilik Sırası Gelen 1.Sınıf Emniyet Müdürleri 

. Hikmet DORUK ,Recep Özmen, Nadir Melha, FehullahParlakgüneş

 12/05/ tarihinde Aydın Polisevinde meydana gelen patlama sonucu Polis Memuru Halil İbrahim ŞEKER şehit olmuştur. Mensubuzun cenazesi 13/05/ günü saat 'de Aydın Emniyet Müdürlüğü Hizmet Binası önünde yapılan tören  sonresında  Aydın Polis Şehitliğinde toprağa verildi.  Şehidimize Allahdan rahmet, kederli ailesi ve yakınlarına başsağlığı dileriz.

Türk Polis Teşkilatı Güçlendirme Vakfı Genel Müdür Süreyya Karahan ile Vakıf Muhasebe Müdür Metin Akdemir13/05/ tarihinde Derneğimizi ziyaret ettiler. Polis Teşkilatını GüçlendirmeVakfının eski ve Derneğimizin yeni Genel Sekreteri funduszeue.info Nihat Dündar ile Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Hasan Yağar'ın bulunduğu ziyaret 1 saat sürdü.

 POLİS MESLEK YÜKSEKOKULLARINA BAŞVURU PUAN SİSTEMİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMIŞTIR.

PMYO öğrenci adaylığı başvuru puanı, ÖSYM tarafından yılı içinde yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı puan türlerinin herhangi birinden (YGS-1,YGS-2, YGS-3, YGS-4, YGS-5 ve YGS-6 ) en az () puan olarak yeniden belirlenmiştir. 

ÖNBAŞVURU İŞLEMLERİ VE BAŞVURU KABUL İŞLEMLERİ MAYIS TARİHLERİ ARASINDA YAPILABİLECEKTİR.

Dernek Genel Merkez Yönetim Kurulu kararıyla Bursa Şubemizi açmak için kendilerine yetki verilen Emekli Emniyet Müdürleri İbrahim İtem, Enver Yılmaz, Metin Aytürk, Arif Şirin,Hikmet Çelebi ve Halit Özbek tarafından Türkiye Emekli Emniyet Müdürleri Soyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Bursa Şubemizin Kuruluşu tarihinde resmen gerçekleştirilmiş olup,teşkilatlanma ve Genel Kurul hazırlıkları sürdürülmektedir.

Dergimizin Mayıs ayı sayısında(sayıda) yayın hayatına başladığını funduszeue.info funduszeue.infoER bölümünde verdiğimiz Derneğimizin İZMİR ŞUBESİNE ait (http:// funduszeue.info) web sitemizde yer alan bir mesaj dikkat çekti. İZMİR'den MESAJ başlıklı ve hepimizin duygu ve düşüncelerini ifade eder nitelikteki duyuruyu sizlerle paylaşıyoruz İZMİR’den MESAJ

Sesimizi daha çok duyurabilmek,yüzümüzü daha çok gösterebilmek veiletişimi sadece aile içi bir haberleşme faaliyeti olmaktan çıkarıp;her yere ulaşmak ve bize de ulaşılmasını sağlamak adına,bu siteyiaçma kararı aldıfunduszeue.info olmuş olmakla; mesleğimize, toplumumuza, devletimize karşısorumluluklarımızın da son bulduğunu düşünmüyoruz, düşünemiyoruz…Uygulama (operasyonel) yönü ağır basan mesleğimizde;tecrübenin, bilgi kadar önemi vardır. Zaten tecrübelerin birikimi de bir yerde bilgi değil midir?Batılıların“tecrübeyi yenemezsiniz” (Youcan’tbeattheexperiences) derler,pek de haksız sayılmazlar. Kanla, gözyaşıyla yazılan sadece askerin kitabı değfunduszeue.infoşıldığında üreyen, büyüyen iki şey vardır; “bilgi” ve “sevgi”. Biz sevgiyle, bildiğimizi paylaşmaya hazırıfunduszeue.infoında tecrübeyi, pratikle edinmiş olan bizlerin, bu birikimlerini değerlendirmek;günümüzde İnsan Kaynakları Politikasının (humanresourcesmanagment) bir gereği ve uzantısı olmaktadır. Örneklemek gerekirse; ABD ve Avrupa Ülkelerinde saygın emekli personelin birikimi heba edilmemekte ve azamî yarar sağlanmaya çalışılmaktadır. Yurdumuzda da bu uygulamaya örnek olarak, ordumuzu göfunduszeue.info söz olarak da; statü kalıpları ve hiyerarşik bir düzen içerisinde görev yapan muvazzaf kardeşlerimiz; mevzuat ve yukarıda saydığımız gerekçelerle, haklı oldukları konularda bile haklarını yeterince savunamamakta veya yetersiz kalmaktadırlar. Bu tür şablonlar içerisinde bulunmayan bizler; “sessizlerin sesi” olmak misyonunu üfunduszeue.infoşkusuz bu işlevimizi, sorumluluk bilinciyle de yerine getireceğimiz açıktıfunduszeue.infoâm ve saygılarımızla…

 Karayolu Trafik Haftası Etkinlikleri Kapsamında Emniyet Genel Müdürlüğünce düzenlenen "KarayoluTrafik Güvenliği Sempozyum ve Fuarı" 6 Mayıs tarihinde Emniyet Genel Müdürü Oğuz Kağan Köksal'ın konuşmasıyla açıldı. Sempozyum Anıttepe Emniyet Genel Müdürlüğü Konferans Salonunda sunulan tebliğ ve bildirilerle 2 gün sürdü.

Bugüne kadar kendi imkanları ve PTT aracılığıyla gerçekleştirilen Çağın Polisi Dergisinin bir kurye firması aracılığıyla abonelerine dağıtımına ilk kez 1Mayıs tarihinde, Yönetim Kurulumuzun tarih ve 55 nolu kararı gereğinceAneks Kargo -Kurye Dağıtım Taşıma Ltd.Şfunduszeue.info yapılan sözleşme sonucu başlanmıştır.

Emniyet Genel Müdürlüğü Yüksek Değerlendirme Kurulu Toplantısı Sonuçları Açıklandı.Yapılan değerlendirme sonucunda:  2.Sınıf Emniyet Müdürü 1.Sınıf Emniyet Müdürlüğüne, 73 ÜçüncüSınıf Emniyet Müdürü 2.Sınıf Emniyet Müdürlüğüne, Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürü 3. SınıfEmniyet Müdürlüğüne, Emniyet Amiri ise 4.Sınıf Emniyet Müdürlüğüne TERFİ ettirilirken ,29 İkinci Sınıf Emniyet Müdürü, 11 Üçüncü Sınıf Emniyet Müdürü, 22 Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürü, 45 Emniyet Amiri Terfi İçin Yeterli Görülmedi. 

Yüksek Değerlendirme Kurulunca  1.sınıf Emniyet Müdürlüğü'ne Terfi Ettirilenler:
Adana: Ali Yaşar Açıkbaş, Mustafa Uçkan, Hasan Tuğrul,Adıyaman: Mehmet Özkoçak, Afyon: Nihat taşkıran, Ağrı: Zekeriya Çoban, Amasya: Mustafa Alnıak, Ankara: Zikri Günay, Cihangir Çelik, Mustafa Gökçimen, Ahmet Oğan, İsmail Safter Çolak, Mümin tosyalı, Serdar Soyer, Mahir ersöz, Antalya: Şerif Kadıoğlu, Hasan Büyükkırlı, Hüseyin Yenice, Artvin: Turan Bozdemir,Balıkesir: Hakan Aydın, Sami Korkmaz, Mustafa yılmaz, Bilecik. Mehmet Tosun, Bolu: ömer Sülün, Burdur: Ali İhsan Afyoncu, Bursa: İsmail Yıldızhan, Ahmet Cemal Çalışkan, Halil İbrahim Doğan, Fevzi Mumcu, Aydın Balkanlı, Çanakkale: Tacettin Aslan, Ali Özdemir Kaşka, İbrahim Tokça, Çankırı: Celal EyyüpArslan, NebilUlusoy, Çorum: Zeki Sevinç, Denizli: Ali Narin, Hüseyin Dilbil, Diyarbakır: Mustafa Toksöz, Edirne: Nurhan Güler, Hakkı Soytürk, Elazığ: Mehmet Şenoğlu, Erzurum: Mustafa Sarpdağ, Eskişehir: Arif Özay, Gaziantep: Mahmut Karabulut, Gümüşhane: Mustafa Akbulut, Hatay: Osman Metli, Isparta: Ertan Özkal, Ziya Aykut Baltacı, Mersin: Hasan Sakarya, Ali Atasoy, İsmail Akyalçınlar, İstanbul: Salih Körşen, Ahmet Akbal, Hayati Yılmaz, Hüdayi Sayın, Mustafa Kızılgüneş, Yalçın Saydam, İzmir: Mehmet Sinan Yılmaz, Ali Ünal, Muzaffer Sürücü, Tuncer Avcı, Çetin Çelik, Ertan Yavaş, Kastamonu: Tahsin Tatar, Kırşehir: Hayati çiftçi, Kocaeli: İsa Bişiren, Mehmet Kavi, Arif Erkan Güngör, Konya: Kadir Sert, Kütahya: Ali Sarıkaya, Malatya: Yaşar Özdemir, Manisa: Murat Oğütverici, İsmail Duran,K.Maraş: Hikmet Taşdelen, Mardin: Sami Hançerli, ŞemunErdoğuş, Muğla: Ali Uslu, Muş: Ahmet Durlu, Fatih necdetÖztürk,Niğde: Hüseyin Güçlü, Rize: Mustafa Kemal Uzunoğlu, Sakarya: Turgut Kongül, Sivas: Erkan Güler, Tekirdağ: Hayri kaplan, süleyman Kuzucu, Işık Alacakoç, Trabzon: Hacı Kurtar, Ş.Urfa: Metin akay, Uşak: İhsan Sarı, Van: Önder Okşar, Yozgat: Fazlı Öcal, Zonguldak: Esat Bitnel, Arslan İlkyaz, Şenol çeker, Şırnak: Halil karataş, Iğdır: Mustafa Özdemir, İsmail Özel, Yalova: Fikret Bayraktar, Karabük: Mehmet Güler, Murat Kılavuz, Kilis: Hakan Sülekoğlu, Osmaniye: Nurettin Önsoy, Selami Kandemir, Düzce: Ali Osman Akgün, Hukuk müşavirliği: Sultaniye Tepebaşı, Zarif Bayer, Polis akademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesi: Fevzi Birkal Çuhadar, Rafet Ufuk Önder, Atila Hakan Çelik, Mustafa Kolcu, Ersel Demiral, Hakan Kırmacı, HüsrevSalmaner, Çetin Uysal, Resul Şankazan, Hikmet Özmen, Metin Aşık, Mustafa Kuru, Yıldız Dönmez, İstihbarat Dairesi: Recep Güven, Asayiş Dairesi: Mehmet Tüzel, Bilgi ışlemdairesi: Ekrem Oyun, Dışilişkiler Dairesi: Halit Turgut Yıldız, Güvenlik Dairesi: Bekir Akarsu, Havacılık Dairesi: Hüseyin Başak, İdari ve mali işler Dairesi: Orhan Yüksek, İkmal ve Bakım Dairesi: Selçuk Kızılay, İnşaat emlak Dairesi: Erhan Öztürk, Kaçakçılık veOrganize Suçlarla Mücadele Dairesi: Cemil Ceylan, Koruma Dairesi: Nuriye Maktav, Sosyal Hizmetler Dairesi: Mehmet Aslan Ünal, Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi: ŞentürkDemiral, Trafik Planlama ve Destek Dairesi: Mustafa Yavuz, Selman Girgin, Strateji GeliştirmeDairesi: Sabri Dilmaç, Tanık Koruma dairesi: Celal Bodur, Polis Meslek Yüksek OkullarıBursaPolis Koleji: Orhan Karademir, Arif Arslan, -Polis Eğitim Merkezi Müdürlükleri: SevilayArsoy, Zafer Kaplan, Hasan Yavuz, Fevzi Kuru, Abdullah Şahin, İhsan Aydın, Yusuf Ziya Evran, Sadettin Koca, AlbenMengi, Doğan Kılıç, Şerafettin Bural, İsmail Kerimoğlu, Osman Babadağı, Yusuf Fidan, İlhan Talik, özcan işlek, ayhan buran, ismailtemur, osmanatılay sütbeyaz, coşgun çakar, gülderentaşin, Mehmet Emin Civan, Selahattin Eser, AbdulmennanSüğürten, Elif Karayer, Aydın Yazıcı, Derya Şahin, İzzet Ceylan, Tayfun Akbayrak, Necati Ekici, Süleyman Deveci, Ali Bayer, Gürsel Fırat, Fadime Günay, Nejdet Keleş, Nurettin Kartal, Yusuf Ziya Gökmen, Cafer Gürbüz, Hasan Hüseyin Gözün, SerkhanSarıçoban, Mehmet Aydoğdu, Alim Nihat Özyiğit, Sedat Çolak, Mustafa Şahin, Ökkeş Demir, Süleyman Dilaver, Mustafa Şentürk, Nevzat Ayar, Bahri Varlı, Ali Ergün Gül, Daimi Gündüz, Ali Özel, SiyamettinArslan ve Arif Ergül.

Mayıs CUMA

Resmî Gazete

Sayı :

YÖNETMELİK

İçişleri Bakanlığından:

KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK

YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 –18/7/ tarihli ve sayılı Mükerrer Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 30 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“c) İlk defa tescili yapılan her araca bir tescil plaka numarası tahsis edilir. Satış veya devir işlemlerinde daha önce düzenlenerek bir önceki araç sahibine verilmiş olan motorlu araç trafik belgesi ile tescil plakaları yeni sahibine devredilir. Yerleşim yeri adresi dışındaki başka bir trafik tescil kuruluşunda kayıtlı araçları satın veya devir alanlar ile yerleşim yeri adresi değişenlerin araçlarına yerleşim yeri adresinin bulunduğu yerdeki trafik tescil kuruluşunun plakasını alabilmeleri isteklerine bağlıdır. İsteğe bağlı olarak tescil plaka numarasının değiştirilecek olması halinde bu değişiklik;araç sahiplerinin, kanuni temsilcilerinin, vekillerinin veya kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel kişiliklerce yetkilendirilen kişilerin ibrazı zorunlu belgelerle birlikte yerleşim yeri adresinin bulunduğu yerdeki trafik tescil kuruluşuna bir ay içerisinde müracaat etmeleri suretiyle yapılır. Aracın tescil plaka numarası, can ve mal güvenliğinin gerekli kıldığı hallerde mülki amirin talebi ve İçişleri Bakanlığının onayı ile aracın kayıtlı olduğu yer trafik tescil kuruluşunda başka bir tescil plaka numarası ile değiştirilebilir.

Diplomatik ve konsüler muafiyeti bulunan kişilere ait araçlar ile çeşitli nedenlerle ülkemizde bulunan yabancı kişilere ait araçların vatandaşlarımıza satış veya devir yapılması, ayrıca Ulaşım Koordinasyon Merkezleri, İl veya İlçe Trafik Komisyonlarınca karar alınmak suretiyle belirlenen harf gruplarının tahsis edildiği tescil plakası ile ticari amaçla çalışan araçların kullanım amacının değişmesi halinde, bu araçlara varsa eski tescil plaka numarası yoksa bu Yönetmeliğin 56/b ve 57/a maddeleri hükümleri doğrultusunda tescil plaka numarası tahsis edilir. Buna dair usul ve esaslar Emniyet Genel Müdürlüğünce belirlenir.”

MADDE 2 – Bu Yönetmelik hükümleri 1/5/ tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri, Bayındırlık ve İskân ve Ulaştırma Bakanları yürütür.

ARAŞTIRMA:TÜRKİYE’NİN EN ÖNEMLİ funduszeue.info

YOLSUZLUK

 

Türkiye’nin en önemli sorunlarına ilişkin DES Stratejik Araştırmalar Merkezi(DESAM) ve Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) tarafından. kişi üzerinden yapılan araştırmaya göre ‘Yolsuzluk’ yüzde79oranıylaTürkiye’nin en önemli funduszeue.info olarak dile getirildi.

            DESAM Genel Sekreteri funduszeue.infoürkel ve DES Genel Başkan Yardımcısı Mine Kıvrak koordinatörlüğünde yürütülen alan çalışmasında;

            *Vatandaş ‘Yolsuzluğun’ vergi düzenini yüzde 44 oranında, sosyal ve ahlaki yapısını yüzde 56 oranında, hukuk ve asayiş düzeni doğrudan veya dolaylı olarak yüzde 61 oranında olumsuz yönde etkilediğini belirtiyor.

*Vatandaşın yüzde 81’ine göre yolsuzlukların yaygılaşması, serbest Pazar ekonomisinin Türkiye’ye hakim olmasıyla başladı.

*Vatandaşın yüzde 49’una göre Türkiye’de zengin olmak için yolsuzluk yapılması gerekiyor.

*Vatandaşa göre yolsuzlukların yüzde 72’si belediyelerde gerçekleşiyor.

*Yolsuzluğun;Türkiye’de bürokrasiyi ve siyaseti çürüttüğü yüzde90, enflasyonu körüklediği yüzde 39,ekonomiye zarar verdiği yüzde 45,haksız rekabet yarattığı yüzde 77,devlete ve halka zarar verdiğini yüzde 67 oranında ifade eden vatandaşa göre Yolsuzluk Türkiye’nin en önemli funduszeue.info ve herkes tarafından bilinen bir gerçeği olarak ifade ediliyor.

*Tüm bireylerin hukuk önünde eşitliği ilkesini ortadan kaldıran ana nedenin yüzde 71 ile yolsuzluklar olduğunu kaydeden vatandaşımıza göre yolsuzluklar nedeniyle kamu makamı, bürokrasi, nüfuz ve mevki sahibi insanların yüzde 55’i yolsuzluk yapıyor ve şahsi çıkar sağlıyor.

28/7/ tarihli ve / sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Yurtdışında Sürekli Görevlendirilecek Personel Hakkında Yönetmeliğin 2 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"(2) Türk Silahlı Kuvvetleri, Dışişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı, Hazine Müsteşarlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü personelihakkında bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz."

MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi, 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ile aynı Yönetmeliğe ekli (1) sayılı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına ait (2) numaralı bölümü ve (2) sayılı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına ait (2) numaralı bölümü yürürlükten kaldırılmıştır

MADDE 3 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. Resmi Gazete

13 Mayıs PERŞEMBE

                Resmî Gazete

                Sayı :

 

KANUN

TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASININ BAZI MADDELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN

Kanun No.                                   Kabul Tarihi: 7/5/

                MADDE 1 – 7/11/ tarihli ve sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasına “Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.” cümlesi ve maddeye bu fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

                “Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.”

                MADDE 2 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 20 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

                “Herkes, kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına sahiptir. Bu hak; kişinin kendisiyle ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirilme, bu verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini talep etme ve amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de kapsar. Kişisel veriler, ancak kanunda öngörülen hallerde veya kişinin açık rızasıyla işlenebilir. Kişisel verilerin korunmasına ilişkin esas ve usuller kanunla düzenlenir.”

                MADDE 3 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 23 üncü maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “Vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ancak suç soruşturması veya kovuşturması sebebiyle hâkim kararına bağlı olarak sınırlanabilir.”

                MADDE 4 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 41 inci maddesinin kenar başlığı “I. Ailenin korunması ve çocuk hakları” şeklinde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

                “Her çocuk, korunma ve bakımdan yararlanma, yüksek yararına açıkça aykırı olmadıkça, ana ve babasıyla kişisel ve doğrudan ilişki kurma ve sürdürme hakkına sahiptir.

                Devlet, her türlü istismara ve şiddete karşı çocukları koruyucu tedbirleri alır.”

                MADDE 5 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 51 inci maddesinin dördüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

                MADDE 6 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 53 üncü maddesinin kenar başlığı “A. Toplu iş sözleşmesi ve toplu sözleşme hakkı” olarak değiştirilmiş, üçüncü ve dördüncü fıkraları yürürlükten kaldırılmış ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

                “Memurlar ve diğer kamu görevlileri, toplu sözleşme yapma hakkına sahiptirler.

                Toplu sözleşme yapılması sırasında uyuşmazlık çıkması halinde taraflar Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna başvurabilir. Kamu Görevlileri Hakem Kurulu kararları kesindir ve toplu sözleşme hükmündedir.

                Toplu sözleşme hakkının kapsamı, istisnaları, toplu sözleşmeden yararlanacaklar, toplu sözleşmenin yapılma şekli, usulü ve yürürlüğü, toplu sözleşme hükümlerinin emeklilere yansıtılması, Kamu Görevlileri Hakem Kurulunun teşkili, çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar kanunla düzenlenir.”

                MADDE 7 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 54 üncü maddesinin üçüncü ve yedinci fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.

                MADDE 8 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 74 üncü maddesinin kenar başlığı “VII. Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” şeklinde değiştirilmiş, maddenin üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

               “Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir.

                Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bağlı olarak kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri inceler.

                Kamu Başdenetçisi Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından gizli oyla dört yıl için seçilir. İlk iki oylamada üye tamsayısının üçte iki ve üçüncü oylamada üye tamsayısının salt çoğunluğu aranır. Üçüncü oylamada salt çoğunluk sağlanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için dördüncü oylama yapılır; dördüncü oylamada en fazla oy alan aday seçilmiş olur.

                Bu maddede sayılan hakların kullanılma biçimi, Kamu Denetçiliği Kurumunun kuruluşu, görevi, çalışması, inceleme sonucunda yapacağı işlemler ile Kamu Başdenetçisi ve kamu denetçilerinin nitelikleri, seçimi ve özlük haklarına ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”

                MADDE 9 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 84 üncü maddesinin son fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

                MADDE 10 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 94 üncü maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.“İlk seçilenlerin görev süresi iki yıldır, ikinci devre için seçilenlerin görev süresi ise o yasama döneminin sonuna kadar devam eder.”

                MADDE 11 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının inci maddesinin ikinci fıkrasına “Ancak, Yüksek Askerî Şûranın terfi işlemleri ile kadrosuzluk nedeniyle emekliye ayırma hariç her türlü ilişik kesme kararlarına karşı yargı yolu açıktır.” şeklindeki cümle eklenmiş ve dördüncü fıkrasının birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “Yargı yetkisi, idarî eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlı olup, hiçbir surette yerindelik denetimi şeklinde kullanılamaz.”

                MADDE 12 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının inci maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.

“Ancak, malî ve sosyal haklara ilişkin toplu sözleşme hükümleri saklıdır.”

               MADDE 13 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının uncu maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “Disiplin kararları yargı denetimi dışında bırakılamaz.”

                MADDE 14 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının üncü maddesi kenar başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “G. Adalet hizmetlerinin denetimi

                MADDE – Adalet hizmetleri ile savcıların idarî görevleri yönünden Adalet Bakanlığınca denetimi, adalet müfettişleri ile hâkim ve savcı mesleğinden olan iç denetçiler; araştırma, inceleme ve soruşturma işlemleri ise adalet müfettişleri eliyle yapılır. Buna ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”

                MADDE 15 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “MADDE – Askerî yargı, askerî mahkemeler ve disiplin mahkemeleri tarafından yürütülür. Bu mahkemeler; asker kişiler tarafından işlenen askerî suçlar ile bunların asker kişiler aleyhine veya askerlik hizmet ve görevleriyle ilgili olarak işledikleri suçlara ait davalara bakmakla görevlidir. Devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlara ait davalar her halde adliye mahkemelerinde görülür.

                Savaş hali haricinde, asker olmayan kişiler askerî mahkemelerde yargılanamaz.

                Askerî mahkemelerin savaş halinde hangi suçlar ve hangi kişiler bakımından yetkili oldukları; kuruluşları ve gerektiğinde bu mahkemelerde adlî yargı hâkim ve savcılarının görevlendirilmeleri kanunla düzenlenir.

                Askerî yargı organlarının kuruluşu, işleyişi, askerî hâkimlerin özlük işleri, askerî savcılık görevlerini yapan askerî hâkimlerin görevli bulundukları komutanlıkla ilişkileri, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kanunla düzenlenir.”

                MADDE 16 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “MADDE – Anayasa Mahkemesi onyedi üyeden kurulur.

                Türkiye Büyük Millet Meclisi; iki üyeyi Sayıştay Genel Kurulunun kendi başkan ve üyeleri arasından, her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden, bir üyeyi ise baro başkanlarının serbest avukatlar arasından gösterecekleri üç aday içinden yapacağı gizli oylamayla seçer. Türkiye Büyük Millet Meclisinde yapılacak bu seçimde, her boş üyelik için ilk oylamada üye tam sayısının üçte iki ve ikinci oylamada üye tam sayısının salt çoğunluğu aranır. İkinci oylamada salt çoğunluk sağlanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için üçüncü oylama yapılır; üçüncü oylamada en fazla oy alan aday üye seçilmiş olur.

                Cumhurbaşkanı; üç üyeyi Yargıtay, iki üyeyi Danıştay, bir üyeyi Askerî Yargıtay, bir üyeyi Askerî Yüksek İdare Mahkemesi genel kurullarınca kendi başkan ve üyeleri arasından her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden; en az ikisi hukukçu olmak üzere üç üyeyi Yükseköğretim Kurulunun kendi üyesi olmayan yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında görev yapan öğretim üyeleri arasından göstereceği üçer aday içinden; dört üyeyi üst kademe yöneticileri, serbest avukatlar, birinci sınıf hâkim ve savcılar ile en az beş yıl raportörlük yapmış Anayasa Mahkemesi raportörleri arasından seçer.

                Yargıtay, Danıştay, Askerî Yargıtay, Askerî Yüksek İdare Mahkemesi ve Sayıştay genel kurulları ile Yükseköğretim Kurulundan Anayasa Mahkemesi üyeliğine aday göstermek için yapılacak seçimlerde, her boş üyelik için, bir üye ancak bir aday için oy kullanabilir; en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır. Baro başkanlarının serbest avukatlar arasından gösterecekleri üç aday için yapılacak seçimde de her bir baro başkanı ancak bir aday için oy kullanabilir ve en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır.

                Anayasa Mahkemesine üye seçilebilmek için, kırkbeş yaşın doldurulmuş olması kaydıyla; yükseköğretim kurumları öğretim üyelerinin profesör veya doçent unvanını kazanmış, avukatların en az yirmi yıl fiilen avukatlık yapmış, üst kademe yöneticilerinin yükseköğrenim görmüş ve en az yirmi yıl kamu hizmetinde fiilen çalışmış, birinci sınıf hâkim ve savcıların adaylık dahil en az yirmi yıl çalışmış olması şarttır.

                Anayasa Mahkemesi üyeleri arasından gizli oyla ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile dört yıl için bir Başkan ve iki başkanvekili seçilir. Süresi bitenler yeniden seçilebilirler.

                Anayasa Mahkemesi üyeleri aslî görevleri dışında resmi veya özel hiçbir görev alamazlar.”

                MADDE 17 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının nci maddesinin kenar başlığı “2. Üyelerin görev süresi ve üyeliğin sona ermesi” şeklinde, birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “Anayasa Mahkemesi üyeleri oniki yıl için seçilirler. Bir kimse iki defa Anayasa Mahkemesi üyesi seçilemez. Anayasa Mahkemesi üyeleri altmışbeş yaşını doldurunca emekliye ayrılırlar. Zorunlu emeklilik yaşından önce görev süresi dolan üyelerin başka bir görevde çalışmaları ve özlük işleri kanunla düzenlenir.”

                MADDE 18 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının inci maddesinin birinci fıkrasının birinci cümlesinin sonuna “ve bireysel başvuruları karara bağlar” ibaresi, üçüncü fıkrasındaki “Cumhurbaşkanını,” sözcüğünden sonra gelmek üzere “Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanını,” ibaresi eklenmiş, beşinci fıkrası “Yüce Divan kararlarına karşı yeniden inceleme başvurusu yapılabilir. Genel Kurulun yeniden inceleme sonucunda verdiği kararlar kesindir.” şeklinde değiştirilmiş, maddeye ikinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar ve üçüncü fıkradan sonra gelmek üzere “Genelkurmay Başkanı, Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanları ile Jandarma Genel Komutanı da görevleriyle ilgili suçlardan dolayı Yüce Divanda yargılanırlar.” şeklinde yeni bir fıkra eklenmiştir.

                “Herkes, Anayasada güvence altına alınmış temel hak ve özgürlüklerinden, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi kapsamındaki herhangi birinin kamu gücü tarafından, ihlal edildiği iddiasıyla Anayasa Mahkemesine başvurabilir. Başvuruda bulunabilmek için olağan kanun yollarının tüketilmiş olması şarttır.

                Bireysel başvuruda, kanun yolunda gözetilmesi gereken hususlarda inceleme yapılamaz.

                Bireysel başvuruya ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”

                MADDE 19 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “MADDE – Anayasa Mahkemesi, iki bölüm ve Genel Kurul halinde çalışır. Bölümler, başkanvekili başkanlığında dört üyenin katılımıyla toplanır. Genel Kurul, Mahkeme Başkanının veya Başkanın belirleyeceği başkanvekilinin başkanlığında en az oniki üye ile toplanır. Bölümler ve Genel Kurul, kararlarını salt çoğunlukla alır. Bireysel başvuruların kabul edilebilirlik incelemesi için komisyonlar oluşturulabilir.

                Siyasî partilere ilişkin dava ve başvurulara, iptal ve itiraz davaları ile Yüce Divan sıfatıyla yürütülecek yargılamalara Genel Kurulca bakılır, bireysel başvurular ise bölümlerce karara bağlanır.

                Anayasa değişikliğinde iptale, siyasî partilerin kapatılmasına ya da Devlet yardımından yoksun bırakılmasına karar verilebilmesi için toplantıya katılan üyelerin üçte iki oy çokluğu şarttır.

                Şekil bozukluğuna dayalı iptal davaları Anayasa Mahkemesince öncelikle incelenip karara bağlanır.

                Anayasa Mahkemesinin kuruluşu, Genel Kurul ve bölümlerin yargılama usulleri, Başkan, başkanvekilleri ve üyelerin disiplin işleri kanunla; Mahkemenin çalışma esasları, bölüm ve komisyonların oluşumu ve işbölümü kendi yapacağı İçtüzükle düzenlenir.

                Anayasa Mahkemesi Yüce Divan sıfatıyla baktığı davalar dışında kalan işleri dosya üzerinde inceler. Ancak, bireysel başvurularda duruşma yapılmasına karar verilebilir. Mahkeme ayrıca, gerekli gördüğü hallerde sözlü açıklamalarını dinlemek üzere ilgilileri ve konu üzerinde bilgisi olanları çağırabilir ve siyasî partilerin kapatılmasına ilişkin davalarda, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısından sonra kapatılması istenen siyasî partinin genel başkanlığının veya tayin edeceği bir vekilin savunmasını dinler.”

                MADDE 20 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının ncı maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “Askerî Yargıtayın kuruluşu, işleyişi, mensuplarının disiplin ve özlük işleri mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kanunla düzenlenir.”

                MADDE 21 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının nci maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “Askerî Yüksek İdare Mahkemesinin kuruluşu, işleyişi, yargılama usulleri, mensuplarının disiplin ve özlük işleri mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kanunla düzenlenir.”

                MADDE 22 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

                “MADDE – Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kurulur ve görev yapar.

                Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu yirmiiki asıl ve oniki yedek üyeden oluşur; üç daire halinde çalışır.

                Kurulun Başkanı Adalet Bakanıdır. Adalet Bakanlığı Müsteşarı Kurulun tabiî üyesidir. Kurulun, dört asıl üyesi, nitelikleri kanunda belirtilen; yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında görev yapan öğretim üyeleri, üst kademe yöneticileri ile avukatlar arasından Cumhurbaşkanınca, üç asıl ve üç yedek üyesi Yargıtay üyeleri arasından Yargıtay Genel Kurulunca, iki asıl ve iki yedek üyesi Danıştay üyeleri arasından Danıştay Genel Kurulunca, bir asıl ve bir yedek üyesi Türkiye Adalet Akademisi Genel Kurulunca kendi üyeleri arasından, yedi asıl ve dört yedek üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş adlî yargı hâkim ve savcıları arasından adlî yargı hâkim ve savcılarınca, üç asıl ve iki yedek üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş idarî yargı hâkim ve savcıları arasından idarî yargı hâkim ve savcılarınca, dört yıl için seçilir. Süresi biten üyeler yeniden seçilebilir.

                Kurul üyeliği seçimi, üyelerin görev süresinin dolmasından önceki altmış gün içinde yapılır. Cumhurbaşkanı tarafından seçilen üyelerin görev süreleri dolmadan Kurul üyeliğinin boşalması durumunda, boşalmayı takip eden altmış gün içinde, yeni üyelerin seçimi yapılır. Diğer üyeliklerin boşalması halinde, asıl üyenin yedeği tarafından kalan süre tamamlanır.

                Yargıtay, Danıştay ve Türkiye Adalet Akademisi genel kurullarından seçilecek Kurul üyeliği için her üyenin, birinci sınıf adlî ve idarî yargı hâkim ve savcıları arasından seçilecek Kurul üyeliği için her hâkim ve savcının; ancak bir aday için oy kullanacağı seçimlerde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilir. Bu seçimler her dönem için bir defada ve gizli oyla yapılır.

                Kurulun, Adalet Bakanı ile Adalet Bakanlığı Müsteşarı dışındaki asıl üyeleri, görevlerinin devamı süresince; kanunda belirlenenler dışında başka bir görev alamazlar veya Kurul tarafından başka bir göreve atanamaz ve seçilemezler.

                Kurulun yönetimi ve temsili Kurul Başkanına aittir. Kurul Başkanı dairelerin çalışmalarına katılamaz. Kurul, kendi üyeleri arasından daire başkanlarını ve daire başkanlarından birini de başkanvekili olarak seçer. Başkan, yetkilerinden bir kısmını başkanvekiline devredebilir.

                Kurul, adlî ve idarî yargı hâkim ve savcılarını mesleğe kabul etme, atama ve nakletme, geçici yetki verme, yükselme ve birinci sınıfa ayırma, kadro dağıtma, meslekte kalmaları uygun görülmeyenler hakkında karar verme, disiplin cezası verme, görevden uzaklaştırma işlemlerini yapar; Adalet Bakanlığının, bir mahkemenin kaldırılması veya yargı çevresinin değiştirilmesi konusundaki tekliflerini karara bağlar; ayrıca, Anayasa ve kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirir.

                Hâkim ve savcıların görevlerini; kanun, tüzük, yönetmeliklere ve genelgelere (hâkimler için idarî nitelikteki genelgelere) uygun olarak yapıp yapmadıklarını denetleme; görevlerinden dolayı veya görevleri sırasında suç işleyip işlemediklerini, hal ve eylemlerinin sıfat ve görevleri icaplarına uyup uymadığını araştırma ve gerektiğinde haklarında inceleme ve soruşturma işlemleri, ilgili dairenin teklifi ve Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Başkanının oluru ile Kurul müfettişlerine yaptırılır. Soruşturma ve inceleme işlemleri, hakkında soruşturma ve inceleme yapılacak olandan daha kıdemli hâkim veya savcı eliyle de yaptırılabilir.

                Kurulun meslekten çıkarma cezasına ilişkin olanlar dışındaki kararlarına karşı yargı mercilerine başvurulamaz.

                Kurula bağlı Genel Sekreterlik kurulur. Genel Sekreter, birinci sınıf hâkim ve savcılardan Kurulun teklif ettiği üç aday arasından Kurul Başkanı tarafından atanır. Kurul müfettişleri ile Kurulda geçici veya sürekli olarak çalıştırılacak hâkim ve savcıları, muvafakatlerini alarak atama yetkisi Kurula aittir.

                Adalet Bakanlığının merkez, bağlı ve ilgili kuruluşlarında geçici veya sürekli olarak çalıştırılacak hâkim ve savcılar ile adalet müfettişlerini ve hâkim ve savcı mesleğinden olan iç denetçileri, muvafakatlerini alarak atama yetkisi Adalet Bakanına aittir.

                Kurul üyelerinin seçimi, dairelerin oluşumu ve işbölümü, Kurulun ve dairelerin görevleri, toplantı ve karar yeter sayıları, çalışma usul ve esasları, dairelerin karar ve işlemlerine karşı yapılacak itirazlar ve bunların incelenmesi usulü ile Genel Sekreterliğin kuruluş ve görevleri kanunla düzenlenir.”

                MADDE 23 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının ncı maddesinin kenar başlığı “I. Planlama; Ekonomik ve Sosyal Konsey” şeklinde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

                “Ekonomik ve sosyal politikaların oluşturulmasında hükümete istişarî nitelikte görüş bildirmek amacıyla Ekonomik ve Sosyal Konsey kurulur. Ekonomik ve Sosyal Konseyin kuruluş ve işleyişi kanunla düzenlenir.”

                MADDE 24 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının geçici 15 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.

                MADDE 25 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.

                “GEÇİCİ MADDE 18 – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Anayasa Mahkemesinin mevcut yedek üyeleri asıl üye sıfatını kazanır.

                Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün içinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi bir üyeyi Sayıştay Genel Kurulunun ve bir üyeyi de baro başkanlarının gösterecekleri üçer aday içinden seçer.

                Türkiye Büyük Millet Meclisinin yapacağı üye seçimi için aday göstermek amacıyla;

                a) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş gün içinde, Sayıştay Başkanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren beş gün içinde adaylar Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren beş gün içinde Sayıştay Genel Kurulunca seçim yapılır. Her Sayıştay üyesinin ancak bir aday için oy kullanabileceği bu seçimde en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır.

                b) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş gün içinde, Türkiye Barolar Birliği Başkanlığı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren beş gün içinde adaylar Türkiye Barolar Birliği Başkanlığına başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren beş gün içinde Türkiye Barolar Birliği Başkanlığının ilanında gösterilen yer ve zamanda baro başkanları tarafından seçim yapılır. Her bir baro başkanının ancak bir aday için oy kullanabileceği bu seçimde, en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır.

                c) (a) ve (b) bentleri uyarınca yapılan seçimlerin sonucunda aday gösterilmiş sayılanların isimleri seçimin yapıldığı günü takip eden gün Sayıştay ve Türkiye Barolar Birliği başkanlıklarınca Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bildirilir.

                ç) (c) bendi uyarınca yapılan bildirimden itibaren on gün içinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde seçim yapılır. Her boş üyelik için yapılacak seçimde, ilk oylamada üye tamsayısının üçte iki ve ikinci oylamada üye tamsayısının salt çoğunluğu aranır; ikinci oylamada salt çoğunluk sağlanamazsa bu oylamada en çok oy alan iki aday için üçüncü oylama yapılır; üçüncü oylamada en fazla oy alan aday üye seçilmiş olur.

                Cumhurbaşkanı, birer üyeyi Yargıtay ve Danıştay kontenjanlarından olan ilk üyeliklerin boşalmasından sonra Yükseköğretim Kurulunun kendi üyesi olmayan yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında görev yapan öğretim üyeleri arasından göstereceği üçer aday içinden seçer.

                Anayasa Mahkemesi üyeliğine aday gösteren kurumların halen mevcut üyeleri ile kendi kontenjanlarından seçilmiş yedek üyeler, tamamlama seçiminde göz önünde bulundurulur.

                Anayasa Mahkemesinde halen belli görevlere seçilmiş olanların bu sıfatları seçilmiş oldukları sürenin sonuna kadar devam eder. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte üye olanlar yaş haddine kadar görevlerine devam ederler.

                Bireysel başvuruya ilişkin gerekli düzenlemeler iki yıl içinde tamamlanır. Uygulama kanununun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bireysel başvurular kabul edilir.

                GEÇİCİ MADDE 19 – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün içinde aşağıda belirtilen esas ve usuller dahilinde Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu üyeleri seçilir:

                a) Cumhurbaşkanı, hâkimlik mesleğine alınmasına engel bir hali olmayan; yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında en az onbeş yıldan beri görev yapan öğretim üyeleri, üst kademe yöneticileri ile meslekte fiilen onbeş yılını doldurmuş avukatlar arasından dört üye seçer. Cumhurbaşkanı, üst kademe yöneticileri arasından seçeceği Kurul üyesini, bakanlık, müsteşarlık, müsteşar yardımcılığı, valilik, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği, kamu kurum ve kuruluşlarında genel müdürlük veya teftiş kurulu başkanlığı görevlerini yapanlar arasından seçer.

                b) Yargıtay Genel Kurulu, Yargıtay üyeleri arasından üç asıl ve üç yedek üye seçer. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Yargıtay Birinci Başkanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde adaylar Birinci Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Yargıtay Genel Kurulu seçim yapar. Her Yargıtay üyesinin sadece bir aday için oy kullanabileceği seçimde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.

                c) Danıştay Genel Kurulu, Danıştay üyeleri arasından iki asıl ve iki yedek üye seçer. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Danıştay Başkanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde adaylar Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Danıştay Genel Kurulu seçim yapar. Her Danıştay üyesinin sadece bir aday için oy kullanabileceği seçimde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.

                ç) Türkiye Adalet Akademisi Genel Kurulu, kendi üyeleri arasından, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna bir asıl ve bir yedek üye seçer. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Türkiye Adalet Akademisi Başkanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde adaylar Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Türkiye Adalet Akademisi Genel Kurulu seçim yapar. Her üyenin sadece bir aday için oy kullanabileceği seçimde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.

                d) Yedi asıl ve dört yedek üye birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş olan adlî yargı hâkim ve savcıları arasından, adlî yargı hâkim ve savcıları tarafından Yüksek Seçim Kurulunun yönetim ve denetiminde seçilir. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş gün içinde Yüksek Seçim Kurulu adaylık başvurularını ilân eder. İlân tarihinden itibaren üç gün içinde adaylar Yüksek Seçim Kuruluna başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren iki gün içinde Yüksek Seçim Kurulu adayların başvurularını inceler ve aday listesini belirleyerek ilân eder. Takip eden iki gün içinde bu listeye karşı itiraz edilebilir. İtiraz süresinin sona erdiği günden itibaren iki gün içinde itirazlar incelenir, sonuçlandırılır ve kesin aday listesi ilân edilir. Yüksek Seçim Kurulunun kesin aday listesini ilân ettiği tarihten sonraki ikinci Pazar günü her ilde, il seçim kurulunun yönetim ve denetimi altında yapılacak seçimlerde, o ilde ve ilçelerinde görev yapan hâkim ve savcılar oy kullanır. İl seçim kurulları o ilde oy kullanacak hâkim ve savcıların sayısına göre sandık kurulları oluşturur. Sandık kurullarının işlem, tedbir ve kararlarına karşı yapılan şikâyet ve itirazlar il seçim kurulunca karara bağlanır. Adaylar propaganda yapamazlar; sadece, Yüksek Seçim Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde özgeçmişlerini bu iş için tahsis edilmiş bir internet sitesinde yayımlayabilirler. Bu seçimlerde her seçmen sadece bir aday için oy kullanabilir. Seçimlerde en çok oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur. Kullanılacak oy pusulalarıyla ilgili diğer hususlar Yüksek Seçim Kurulu tarafından belirlenir. Yüksek Seçim Kurulu, oy pusulalarını kendisi bastırabileceği gibi gerektiğinde uygun göreceği il seçim kurulları vasıtasıyla bastırmaya da yetkilidir. Yapılacak seçimlerde, 26/4/ tarihli ve sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun bu bende aykırı olmayan hükümleri uygulanır.

                e) Üç asıl ve iki yedek üye birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş idarî yargı hâkim ve savcıları arasından, idarî yargı hâkim ve savcıları tarafından Yüksek Seçim Kurulunun yönetim ve denetiminde seçilir. Bölge idare mahkemelerinin bulunduğu illerde, il seçim kurulunun yönetim ve denetimi altında yapılacak bu seçimlerde, o bölge idare mahkemesinde ve yargı çevresi içerisinde kalan yerlerde görev yapan idarî yargı hâkim ve savcıları oy kullanır. Bu seçimler hakkında da (d) bendi hükümleri uygulanır.

                Birinci fıkranın (a), (ç), (d) ve (e) bentleri uyarınca seçilen Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun asıl üyeleri bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonraki otuzuncu günü takip eden iş günü görevlerine başlarlar.

                Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun Yargıtay ve Danıştaydan gelen asıl ve yedek üyelerinin görevleri, seçilmiş oldukları sürenin sonuna kadar devam eder. Bunlardan, Yargıtaydan gelen üyelerden görev süresini tamamlayanların yerine birinci fıkranın (b) bendi uyarınca seçilenler; Danıştaydan gelen üyelerden görev süresini tamamlayanların yerine birinci fıkranın (c) bendi uyarınca seçilenler, sırayla göreve başlarlar.

                Birinci fıkranın (b) ve (c) bentleri uyarınca seçilen üyelerden, üçüncü fıkra uyarınca göreve başlayanların görev süresi, birinci fıkranın (a), (ç), (d) ve (e) bentleri uyarınca seçilen diğer Kurul üyelerinin görev süresinin bittiği tarihte sona erer.

                İlgili kanunlarda gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna seçilen asıl üyeler, Yargıtay daire başkanı için ilgili mevzuatında öngörülen tüm malî ve sosyal haklar ile emeklilik hakkından aynen yararlanırlar. Ayrıca, Kurulun Başkanı dışındaki asıl üyelerine, () gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarda aylık ek tazminat ödenir.

                İlgili kanunlarda düzenleme yapılıncaya kadar, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu;

                a) Anayasa hükümlerine aykırı olmamak kaydıyla, yürürlükteki kanun hükümlerine göre Kurul şeklinde çalışır.

                b) İkinci fıkra uyarınca asıl üyelerinin göreve başladığı tarihten itibaren bir hafta içinde Adalet Bakanının başkanlığında toplanır ve bir geçici Başkanvekili seçer.

                c) En az onbeş üye ile toplanır ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar verir.

                ç) Sekreterya hizmetleri Adalet Bakanlığı tarafından yürütülür.

                Kurul müfettişleri ile adalet müfettişleri atanıncaya kadar, mevcut adalet müfettişleri, Kurul müfettişi ve adalet müfettişi sıfatıyla görev yaparlar.

                Bu madde hükümleri, ilgili kanunlarda gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar uygulanır.”

                MADDE 26 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer ve halkoyuna sunulması halinde tümüyle oylanır.

ÖĞRETMENLER TOPLANTISI

ÖĞRETMENLER TOPLANTISI

11 Ekim Çarşamba günü Okul Müdürü Abdullah ÖZBEK başkanlığında öğretmenlerimiz ile genel bir bilgi toplantısı yapılmıştır.

11 Ekim Çarşamba günü Okul Müdürü Abdullah ÖZBEK başkanlığında öğretmenlerimiz ile genel bir bilgi toplantısı yapılmıştır. Okul Müdürü Abdullah ÖZBEK, İl Milli Eğitim Müdürü Ali KÖSE başkanlığında yapılan Eğitim Kurumu Müdürleri Kurulu toplantısında görüşülen konular ve okulumuzca alınması gereken önlemler hakkında öğretmenlerimize bilgi vermiştir. 

Anasayfa

Emniyet, Eskişehir basını ile buluştu

Polis evinde düzenlenen toplantıda, yeni göreve atanan Emniyet Müdür Yardımcısı Abdullah Dündar ile Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürü Zerrin Özbek, kentte görev yapan yerel ve yaygın medya kuruluşlarının temsilci ve

Polis evinde düzenlenen toplantıda, yeni göreve atanan Emniyet Müdür Yardımcısı Abdullah Dündar ile Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürü Zerrin özbek, kentte görev yapan yerel ve yaygın medya kuruluşlarının temsilci ve muhabirleri ile buluştu. Tanışma toplantısında basın mensuplarının yaşadıkları sorunlarını dinleyen Dündar, bunların giderilmesi ve daha sağlıklı iletişimin kurulması için çalışma yürüteceklerini söyledi.
Toplantının bir bölümüne ise, İl Emniyet Müdür Yardımcılarının tamamı katıldı. Basın mensupları yaşanılan sorunları diğer emniyet müdür yardımcılarına da aktardı. Karşılıklı istişarelerde bulunulan toplantı sonrasında günün anısına fotoğraf çekildi.

funduszeue.info YORUM KAT

Koruma Şube’ye Akyurt M&#;d&#;r&#; &#;zbek atandı

Güncelleme Tarihi:

LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi

Hakkı T&#;RKDAĞ / DHA

Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14,

LinkedinFlipboardE-postaLinki KopyalaYazı Tipi

Akyurt’ta 2 yıldır başarılı hizmetlerde bulunan ve ilçeye çok amaçlı bir hizmet binası kazandırması nedeniyle vatandaşların takdirini kazanan Emniyet Müdürü Abdullah Özbek, Koruma Şube Müdürlüğü’ne müdür yardımcısı olarak atandı.

İlçede emniyetin araç filosunu genişleten Akyurt’un başarılı emniyet müdürü Abdullah Özbek, her görevin kutsal olduğunu belirtirken, “Akyurt halkı ve esnafı bizlere karşı herzaman duyarlı ve yardımcı olarak hizmetlerimizi kolaylaştırmışlardır. Akyurt ilçesi asayiş yönünden çok sakin, olayların çok az yaşandığı bir ilçe. Biz polis teşkilatı olarak Akyurt’u ve halkını hep sevdik, seveceğiz. Akyurt benim için çok anlamlı bir ilçe. Akyurt İlçe Emniyet Müdürlüğü Hizmet binasının yapımını ve hizmete girmesini gerçekleştirdik. İlçeye eser kazandırıp ayrılmak bana ayrı bir anlam ifade ediyor” dedi. Koruma Şube Müdür Yardımcılığı görevine atanan Abdullah Özbek, görev yaptığı ilçede kapısının her zaman vatandaşa açık olduğunu hatırlatırken, yeni görevinde de aynı şekilde olacağını söyledi.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası