proje ölçeği / Proje Değerlendirme Ölçeği - Egitimhane.Com

Proje Ölçeği

proje ölçeği

Ders etkinliklerine katılım ve proje değerlendirme ölçeği; öğrencilerin notlarına göre kriterlere göre puanlamayı otomatik oluşturmaktadır.

Ders etkinliklerine katılım ve proje değerlendirme ölçeği excel dosyasını indirdikten sonra öncelikle açılan sayfada makroları etkinleştirme uyarısı verecektir. Buradan makroları etkinleştir yapmanız gerekmektedir. Makroları etkinleştire tıklamanıza rağmen etkinleştirilemedi uyarısı veriyorsa;

  • Dosyayı kaydettiğiniz yerde dosya üzerine sağ tıklayın.
  • Açılan pencerede Özellikler‘e tıklayın.
  • Açılan pencerede alt kısımda Güvenlik yazan yerde Engellemeyi Kaldır‘ı işaretleyin ve pencereyi kapatın.
  • Dosyayı kaydedin. Böylece makrolar bu sayfa üzerinde çalışacaktır.

Ders etkinliklerine katılım ve proje değerlendirme ölçeği dosyasında üç sayfa bulunmaktadır. Bu sayfalar E-Okuldan Bilgileri Kopyala sayfası,  Ders Etkinlik. Katılım 1-2-3 sayfası ve Proje 1-2 sayfasıdır. Bu sayfalardan E-Okuldan Bilgileri Kopyala sayfasına E-Okul hesabınızdan E-Okul Kurum İşlemleri->Not İşlemleri->Hızlı Ders Notu Girişi sayfasına girerek seçtiğiniz sınıfa ait notları kopyalayıp yapıştırmanız gerekiyor. Yine E-Okuldan Bilgileri Kopyala sayfasının sağ kısmındaki okul bilgileri bölümünü kendinize göre doldurmanız gerekiyor. Ders Etkinlik. Katılım 1-2-3 veProje 1-2 sayfaları otomatik olarak oluşturulacaktır. Bu sayfalara el ile giriş yapmayınız.

Aşağıdaki dosya bilgileri bölümünden ders etkinliklerine katılım ve proje değerlendirme ölçeğini excel formatında indirebilirsiniz.

 

Bu Forumu Okundu Say

Proje

Konu / Konuyu AçanYorumlarOkunmaSon Yorum[+]  
65,35802/03/2022, 21:21
Son Yorum: mtlbyndr  
24,90403/12/2019, 18:09
Son Yorum: MEHMET4859 Tongue
610,09704/05/2019, 12:59
Son Yorum: Birsen Elibol  
14,10724/02/2019, 14:27
Son Yorum: neslihanbaltacı  
57,18824/02/2019, 14:21
Son Yorum: neslihanbaltacı  
45,44524/02/2019, 14:20
Son Yorum: neslihanbaltacı  
15,03517/04/2016, 22:11
Son Yorum: Everest  
02,60022/02/2016, 23:59
Son Yorum: Metin Özdamarlar  
03,06422/02/2016, 23:54
Son Yorum: Metin Özdamarlar  
02,52822/02/2016, 23:53
Son Yorum: Metin Özdamarlar  
02,41522/02/2016, 23:50
Son Yorum: Metin Özdamarlar  
04,17922/02/2016, 23:49
Son Yorum: Metin Özdamarlar  
03,79922/02/2016, 23:49
Son Yorum: Metin Özdamarlar  
02,81322/02/2016, 23:48
Son Yorum: Metin Özdamarlar  
03,11522/02/2016, 23:48
Son Yorum: Metin Özdamarlar

PROJELERİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİNİN TASARLANMASI VE UYGULAMASININ ANALİZİ Aytekin ERDEM1 Gürcan UZAL1 Yaşar ERSOY2 1 Namık Kemal Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu 2 ODTÜ Emekli Öğretim Üyesi Özet: Bu araştırmanın amacı, Tekirdağ’da düzenlenen “Proje Tabanlı Fen ve Matematik Öğretimi” ile ilgili seminer/çalıştay sonucunda katılımcı öğretmenlerin ekip (grup) çalışması yaparak hazırlamış oldukları projeleri değerlendirme ölçeğinin tasarlanması ve seminer/çalıştay sonunda gerçekleştirilen projelerin değerlendirilmesi için hazırlanan proje değerlendirme ölçeği taslağının uygulamasının analiz edilmesi ve karşılaştırılmasıdır. Proje değerlendirme ölçeği, tarama modeli kullanılarak tasarlanmış ve uygulama sonucunda geliştirilmesi gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme ölçeği; (a) Öğretmen proje takımlarının kendi öz değerlendirmesi, (b) Öğretmen takımlarının diğer öğretmenleri takım olarak değerlendirmesi, (c) Jürinin tüm takımları değerlendirmesi başlıkları altında üç alt ölçekten oluşmakta olup her birinin içeriği benzer maddelerden oluşmaktadır ve değerlendirmede her üçü de kullanılmıştır. Uygulama sonrasında derlenen verilerin analizleri sonucunda öğretmen projelerinin öz değerlendirme maksimum puanı, 97.3; takımların takımları değerlendirme maksimum puanı, 90 ve jüri değerlendirme maksimum puanı, 83.4 olarak hesaplanmış; aradaki farkın nedeni açıklanmıştır. Ortalama değerler ile her bir alt ölçeğin ağırlıkları karşılaştırıldığında, ölçeklerin ortalamaları ile ağırlıklarının ters orantılı olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Proje Tabanlı Öğrenme, Hizmet İçi Eğitim, Proje Değerlendirme Ölçeği, Ağırlıklı Ortalama 1.GİRİŞ Bilim ve teknolojideki hızlı değişim ve gelişim, başta fen ve matematik öğretmenleri olmak üzere tüm öğretmenlerin mesleki gelişimlerini zorunlu kılmakta; her fırsatta kendilerini yenilemelerini ve yetkinleşmelerini gerektirmektedir. Bu çerçevede Dünya’daki son gelişmelere uyum bağlamında gözlemlenen değişimlerden biri, Türkiye’de de 2005 yılından sonra ilköğretim ve ortaöğretim fen ve matematik derslerinin öğretim programlarına yansıyan yapılandırmacılık yaklaşımının gerektirdiği alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinden biri olan proje çalışmaları önem kazanmış; uygulamalar yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu nedenle hizmet içindeki öğretmenlerin, başta proje tabanlı öğretim (PTÖ) olmak üzere proje çalışmalarının değerlendirilmesi konularında bilgi ve beceri düzeyleri artırılmalı; öğretmenlerin öğrencilerini proje hazırlamaya yönlendirebilmeleri için proje değerlendirme konusunda kendilerine yardımcı olunmalı; yararlanacakları çeşitli kaynak kitaplar hazırlanmalıdır. Bununla birlikte PTÖ konusunda tartışmaya açık çok sayıda yanıt bekleyen sorun, yapılması gereken bir dizi iş ve taşınması zorunlu sorumluluklar vardır. Bu bağlamda paydaşlardan öğretmenlerin sorumlulukları ve gerçekleştirecekleri etkinlikler ise oldukça çoktur. Birçok yerde belirtildiği gibi öğretmenin sınıf içindeki ya da sınıf dışındaki öğrenci etkinliklerini planlaması, etkinliklerin öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesi sürecinde onları izleyerek varsa yanlışlıklarını düzeltmelerini sağlaması, öğrencilere yardımcı olması ve rehberlik etmesi beklenir. Ayrıca gerçekleştirilen etkinliğin raporunu öğrencilere hazırlattırması ve etkinlik proje şeklinde ise hazırlanan proje raporunun sunu şekline getirilip öğrenciler tarafından sınıf içinde sunulmasını sağlaması, sunulan projenin diğer öğrenciler ve öğretmenin kendisi tarafından değerlendirilmesi için uygun bir ortam hazırlaması gerekmektedir. Bu nedenle uygulanabilirliği kolay ve geçerliliği yüksek proje değerlendirme ölçeklerinin el altında hazır olması önem kazanmaktadır. Şu da var ki değerlendirme ölçekleri tasarlanırken ürün veya süreç temel alınarak bir dizi bileşeni inceleyebilmek için ölçeğin yeter sayıda uygun maddeler içermesi gerekir. Bu nedenle uygulanacak değerlendirme ölçeği, PTÖ’in ayrılmaz bir parçası olup alan yazınında (literatür) bu konu son yıllarda çeşitli yönleriyle incelenmekte; değerlendirme ile ilgili ölçütlerin ve kıstasların altı çizilmektedir. Daha açıkçası, PTÖ konusunda öğretmen görüşleri ve edinilen izlenimler dikkat çekmektedir. Bu konuda Türkiye’de gerçekleştirilen bazı araştırmalardan elde edilen bulguların bir kısmını özetlemek yararlı olacaktır. Örneğin, Gelbal ve Kelecioğlu (2007)’nun yaptıkları araştırmada, öğretmenler proje çalışmalarında sözlü sunumun eleştirel düşünme becerilerini ve performansını ölçmek için etkili olduğu yönündeki olumlu ifadeye katılırken (%83), aynı zamanda sözlü sunumun olumsuz yanlarından birini belirten her öğrenciyi bu yöntemle değerlendirmek için zamanın yeterli olmadığı ifadesi de en fazla katılım gören olumsuz maddedir (%84). Öğretmenler, proje uygulanmasına ilişkin verilen maddelere %64 ile %86 arasında değişen oranda katılmaktadırlar. Öğretmenler projenin öğrencilerin inceleme ve araştırma becerilerini geliştirdiği yönündeki olumlu ifadeye en fazla katılımı gösterirken (%86), olumsuz ifadelerden grup projelerinde her öğrencinin bireysel katkısının belirlenmesinin güç olduğu görüşüne en fazla katılımı göstermişlerdir (%86). Projenin öğrenciyi tanımaya katkısı olmadığı görüşünde olan öğretmenler grubun %43,8’idir. Özer ve Özkan (2011)’ın araştırmalarında proje değerlendirmede; projenin özgünlüğü, bilgi doğruluğu, problemin belirlenmesi, proje çalışma planı, grup içindeki görev dağılımı, ihtiyaç belirleme, kaynak tarama, deney-gözlem için önerilen araçların amaca uygunluğu, deney yöntemini açıklama, uygun istatistiklerin seçimi, verilerin analizi, bulguların sunumu, bulguların kaynak kullanılarak yorumlanması, gelecek çalışmalar için önerilerde bulunma, kaynakların gösterilmesi, sunu sırasında sorulara cevap verme, konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma, sunuyu hedefe yönelik materyalle destekleme, sunuda dil kullanımı ve anlatım tutarlılığı, verilen sürede sunuyu yapma, sunu sırasında grup üyelerinin işbirliği ve uyumu, ölçütlerinin kullanılmasının uygun olacağı belirtilmektedir. Çeliköz (2004)’ün yaptığı araştırmada ise öğrencilerin hipermedya ortamlarında proje öğrenme etkinliklerinin; orijinallik, kapsamlılık, tutarlılık, sonuç çıkarma, çözüm getirme, bağlamsal uygunluk, kaynak-araç kullanımı ve bilgi dağarcığı ölçütleri ile incelendiği görülmüştür. Öte yandan, bazı araştırmalarda ve Fen Dersleri Özel İhtisas Komisyonu tarafından belirlenen proje değerlendirme formunda ise benimsenen temel ölçütler; motivasyon, planlama, bilgi toplama, yazılı rapor ve sunu olarak verilmiştir (Fen Dersleri Özel İhtisas Komisyonu, 2005, s: 83,84; Gürdal, Öztuna; 2010). Her yıl olduğu gibi bu yıl da TÜBİTAK, 43. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nı açarak, projelerin değerlendirilmesinde dikkate alınacak ölçütleri de; özgünlük ve yaratıcılık, kullanılan bilimsel yöntem, tutarlılık ve katkı, yararlılık (ekonomik, sosyal, ...), uygulanabilirlik ve kullanışlılık, kaynak taraması, özümseme ve hâkimiyet, sonuç ve açıklık olarak belirlemiştir (www.projeokulu.net). Alan yazınındaki bazı bilgilerden anlaşılacağı gibi, “Bu Benim Eserim”, “Ortaöğretim Öğrencileri Proje Yarışması”, “Emepya Eğitim Metodları ve Materyalleri Proje Yarışması” proje yarışmalarındaki değerlendirme ölçütleri arasında özgünlük ve yaratıcılık, tutarlılık ve katkı, yararlılık, uygulanabilirlik ve kullanışlılık, özümseme ve hâkimiyet vb. yarışanları değerlendirme ölçütleri önem kazanmaktadır (www.projeokulu.net). Oysa proje tabanlı öğrenmede sözü edilen yarışma ölçütleri yerine, öğrenme sürecini değerlendirme ölçütleri öne çıkmaktadır. Bu nedenle araştırmacılar tarafından tarama modeli kullanılarak hazırlanan proje değerlendirme formunda proje hazırlama sürecini değerlendirme ölçütleri kullanılmıştır. Böylece gerçekleştirilen bu araştırmanın asıl amacı, Tekirdağ’da düzenlenen “Proje Tabanlı Fen ve Matematik Öğretimi” ile ilgili seminer/çalıştay sonucunda katılımcı öğretmenlerin takım (ekip/grup) çalışması yaparak hazırlamış oldukları projeleri değerlendirme ölçeğinin tasarlanması ve seminer/çalıştay sonunda gerçekleştirilen projelerin değerlendirilmesi için hazırlanan proje değerlendirme ölçeği taslağının uygulamasının analiz edilmesidir. Toplantı sonrası yapılan değerlendirme oturumunda yansıtılan bilgiler incelendiğinde katılımcı öğretmenler sunulan kuramsal bilgilerden ve uygulama örneklerinden çok yararlandıklarını belirtmişler, uygulama örneklerinin daha çok olmasını ve önümüzdeki yıllarda benzer toplantının yinelenmesini istemişlerdir. 2. YÖNTEM Araştırma tarama modelinde olup, 2011 Eylül ayı içerisinde Tekirdağ’da düzenlenen “Proje Tabanlı Matematik ve Fen Öğretimi Semineri/Çalıştayı”na gönüllü olarak katılan öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir. 2.1. Araştırmanın Deseni ve Çalışma Grubu Araştırmaya Tekirdağ ilinde görev yapmakta olan altı farklı daldan (branştan) (2 biyoloji, 27 fen ve teknoloji, 2 fizik, 2 kimya, 18 matematik ve 1 sınıf), 52 (22 E, 30 K) öğretmen katılmıştır. Seminere/çalıştaya katılan öğretmenlerin kıdemlerine göre dağılımları Tablo 1’de görülmektedir. Tablo 1. Seminer / Çalıştaya Katılan Öğretmenlerin Kıdem Dağılımı Kıdem (yıl) N % 0-5 26 50 6-11 15 29 12-17 3 6 18-23 7 13 24 ve üstü 1 2 Toplam 52 100 Proje çalışmalarına başlamadan önce öğretmenler bilgilendirilmiş, ilk gün öğleden sonra katılımcı öğretmenlerin kendi aralarında proje çalışma ekipleri (takımları-grupları) oluşturması istenmiştir. Ayrıca çay/kahve aralarında, akşamları özellikle internetten yararlanarak ve bazı kaynakları tarayarak öğrencilerine yaptırabilecekleri projeler konusunda hazırlık yapmaları, takım içinde tartışmaları ve konu belirlemeleri istenmiştir. Fen bilimleri (fen ve teknoloji, fizik, kimya, biyoloji) öğretmenlerinin belirledikleri proje konularının adları ve oluşturdukları ekiplerde bulunan öğretmen sayısı Tablo 2’de görülmektedir. Tablo 2. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Hazırladıkları Projelerin Konu Adları Proje Öğr. Proje Konusu/Adı Kodu Sayısı T1 5 T e k i r d a ğ İ l i Ha yr a bol u İ l ç e s i n d e k i İl k öğr e t i m Ö ğr en c i l er i n d e G ör ü l e n O be z i t e S ı k l ı ğ ı T2 4 T e k i r d a ğ ' da Y e t i ş e n İ ğ d e Bi t k i s i n i n E k on om i ye K a t k ı s ı B1 2 T r a fi k t en Bi z Ç e k i yor u z Ya Bi t k i l e r ? M1 5 P i s a g or T e or e m i n d e Ö z e l D ur um l a r M9 3 A r i t m e t i k Di z i l er d e G e n e l G en e l T er i m i Bu l m a k İ ç i n P r a t i k Bi r Y ön t e m F1 5 Ba s i t S a r k a ç K ul l a n a r a k Y e r ç e k i m i İ vm e s i " g "n i n Öl ç ü m ü " M5 6 O r a n t ı K ul l a n a r a k Bi n a l a r ı n Bo yu n u Ö l ç m e k M3 4 Ö ğ r e t m e n P a yl a ş ı m l a r ı Tablo 2’ye bakıldığında proje takımlarının 3-5 kişiden oluşmasının, etkileşim ve görev bölümü bakımından en uygun olacağı önceden belirtildiği için, yapılan uyarının bu uygulamada yeterince etkili olduğu görülmektedir. 2.2. Araştırmada Kullanılan Proje Değerlendirme Ölçekleri Proje değerlendirme ölçeği aşağıda belirtilen üç alt ölçekten oluşmaktadır. ÖDÖ-Özdeğerlendirme Ölçeği: Bu ölçek; motivasyon-istek-merak/genel süreç (20 puan), araştırma konusu, problem(ler) ve denence (30 puan), planlama (15 puan), bilgi derleme ve analiz (35 puan), yazılı rapor (30 puan) ve poster/sözlü sunu (20 puan) boyutlarından oluşmaktadır. TTDÖ-Takımların Takımları Değerlendirme Ölçeği: Bu ölçek; planlama (10), alan yazını bilgileri (15puan), yöntem (30 puan), veri analizi (25 puan) ve sözlü sunu (20puan) boyutlarını kapsamaktadır. JDÖ-Jüri Değerlendirme Ölçeği: Bu ölçekte; planlama(10 puan), alan yazını bilgileri (15 puan), yöntem (30puan), veri analizi (25 puan) ve sözlü sunu (20 puan) boyutları bulunmaktadır. Açıklayıcı örnek olması bakımından JDÖ formu, Ek A’da verilmiş olup diğer iki alt ölçeğin içeriği de kısmen benzer maddeler içermektedir. 2.3. Sunuların Değerlendirilmesi Tekirdağ’da gerçekleştirilen seminere/çalıştaya katılan matematik ve fen bilgisi/bilimleri öğretmenlerinden oluşturulan grupların hazırlamış oldukları toplam on beş proje, hazırlanan proje taslağındaki ölçütlere göre, dört öğretim üyesi ve gönüllü olarak üyeliği kabul eden iki öğretmenden oluşan jüri tarafından değerlendirilmiştir. Değerlendirme ölçeği, daha önceden belirtildiği gibi (a) Öğretmen proje takımlarının kendi öz değerlendirmesi, (b) Öğretmen takımlarının diğer öğretmenleri takım olarak değerlendirmesi, (c) Jürinin tüm takımları değerlendirmesi adı verilen üç alt ölçekten oluşmakta olup her biri öğretmen ve alan uzmanı eğitimciler tarafından değerlendirilmiş; ortalama puanlar hesaplanmıştır. Daha sonra ise değerlendirmelerin ağırlıklı ortalama puanları bulunmuştur. Alt ölçeklere verilen puanların ağırlıkları; öz değerlendirme alt ölçeği için %15, öğretmen takımlarının diğer öğretmen takımlarını değerlendirmesi alt ölçeği için %25 ve jürinin tüm takımları değerlendirme alt ölçeği için de %60 olarak alınmıştır. Bu incelemede fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin hazırladığı ve sunduğu sekiz fen projesi incelenmekte, ölçeklerin ortalama puanları karşılaştırılmakta; ayrıca tüm projelerin ağırlıklı ortalama puanları hesaplanarak sıralama yapılmaktadır. 3. BULGULAR Etkinlik süresince ve etkinlikten sonra verilen ek sürede hazırlanan sekiz fen bilimleri ve yedi matematik olmak üzere toplam 15 öğretmen projesinin sunuları yapılmıştır. Bu sunular, üç alt ölçekten oluşan proje değerlendirme ölçeği kullanılarak öğretmen ve alan uzmanlarının görev aldığı ekiplerce değerlendirilmiş olup, elde edilen puanlamaların bir kısmı aşağıdadır. Tablo 3. Tablo 4. Takımların Takımları Değerlendirme Puanları İle Takımların Kendilerini (Öz) Değerlendirme Puanları Tablo 4’e göre öz değerlendirme puanlarının 69-97 puan arasında, takımların takımları değerlendirmelerinin ortalama puanlarının ise 71-90 puan aralığında değiştiği görülmektedir. Tablo 5. Jürilerin Değerlendirme Puanları İle Takımların Ağırlıklı Ortalama Puanları Tablo 5’e göre, jüri değerlendirme puanlarının 47-78 puan aralığında, ağırlıklı ortalamaların ise 59-83 puan aralığında değiştiği gözlemlenmiştir. Tablo 6. Öz değerlendirme-Takım değerlendirmesi- jüri değerlendirmesi puanları arasındaki ilişki Öz_deg. Takım Jüri Öz deg. Pearson Correlation 1 .155 .331 Sig. (2-tailed) .714 .423 N 8 8 8 Takım Pearson Correlation .155 1 .714(*) Sig. (2-tailed) .714 .047 N 8 8 8 Jüri Pearson Correlation .331 .714(*) 1 Sig. (2-tailed) .423 .047 N 8 8 8 Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Tablo 6 incelendiğinde, takımların birbirlerini değerlendirmesi ile jüri değerlendirmeleri arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir (r = 0.714, p < 0.05). Buna göre takımların vermiş oldukları puanlar arttıkça, jüri puanlarının da arttığı söylenebilir. 4. SONUÇLAR VE ÖNERİLER Tekirdağ’da gerçekleştirilen seminere/çalıştaya katılan matematik ve fen bilgisi/bilimleri öğretmenlerinden oluşturulan grupların hazırlamış oldukları toplam on beş proje etkinlik öncesinde hazırlanan proje değerlendirme ölçeği taslağındaki ölçütlere göre değerlendirilmiş olup aşağıda fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin sunduğu sekiz proje ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır.  Öz değerlendirme maksimum puanının 97; takımların diğer takımları değerlendirme maksimum puanının 90; jüri değerlendirme maksimum puanının ise 78 olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öz değerlendirmelerde genellikle bireylerin veya grupların tarafsız olamadıkları dikkate alınacak olursa elde edilen bu sonucun normal karşılanabileceği düşünülebilir.  Ortalama puanlara bakıldığında; öz değerlendirmelerin aritmetik ortalamasının 87 puan; takımların takımları değerlendirmelerinin ortalaması 81 puan; jüri değerlendirmelerinin ortalaması da 69 puan olarak belirlenmiştir. Bu sonuç da; öz değerlendirme puanının en yüksek, jüri değerlendirme puanının ise en düşük olduğunu ve bu sonucun maksimum puan sıralaması ile uyum içinde olduğu görülmektedir.  Ortalama değerler ile her bir alt ölçeğin ağırlıkları karşılaştırılacak olursa, ölçeklerin ortalamaları ile ağırlıklarının ters orantılı olduğu anlaşılmaktadır.  Ağırlıklı ortalaması 83 puan ile değerlendirilen ve üçüncü sırada yer alan projenin raporu incelenip sunusu dikkate alındığında; proje konusunun belirlenmesi, proje hazırlama basamaklarına uygunluk, alan yazınının taraması, proje yazımındaki titizlik vb. özellikler açısından diğer projelere göre önde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle araştırmacılar tarafından derlenerek hazırlanan proje değerlendirme ölçeği taslağının, öğrencilerin proje tabanlı öğretim sürecini değerlendirmede öğretmenler tarafından da kullanılabileceği düşünülmektedir.  Takımların vermiş oldukları puanlar arttıkça, jüri puanlarının da arttığı görülmektedir. Yukarıdaki sonuçlar doğrultusunda aşağıdaki önerilerde bulunulmuştur:  Öğretmenlerin öğrencilerine hazırlatacakları projelerin; öz değerlendirmesi, takımların diğer takımları değerlendirmesi ve oluşturulacak bir jüri tarafından değerlendirilmesi yapılmalıdır.  Gönüllü ya da oylama yöntemi ile öğrencilerden de jüri üyesi belirlenmelidir.  Takım içerisinde her bir öğrencinin projeye katkısı da değerlendirilmelidir.  Takım çalışmasına uyum sağlayamayacak öğrenciler belirlenerek, bu özellikteki öğrencilere bireysel olarak proje yapma fırsatı sağlanmalıdır. KAYNAKLAR Çeliköz, N. (2004). Öğrencilerin Hypermedya Ortamlarında Proje Tabanlı Öğrenme Etkinliklerinin, Bazı Özellikleri Açısından İncelenmesi. New Information Technologies in Education (NITE). Computer Engineering Department of Dokuz Eylul University, 20-22 October 2004, İzmir. Gelbal, S., Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. H. Ü. Eğitim Fak.i Dergisi 33 (2007), 135-145. Gürdal, A., Öztuna, A. (2010). Proje Tabanlı Öğrenme. Fen/Fizik Öğretimi- I: Açılımlar, Gelişmeler, Yaklaşımlar. (Ed: Y.Ersoy, G.Uzal, A.Erdem), 152-164. Nobel Yayınevi, Ankara. MEB-TTKB Fen Dersleri Özel İhtisas Komisyonu(2005). Fen ve Teknoloji Dersi Programı. Ankara. Ortaöğretim Proje Yarışması, Bu Benim Eserim Proje Yarışması, Emepya Eğitim Metodları ve Materyalleri Proje Yarışması. Internet’ten 08.05.2012 ‘de elde edilmiştir. http://www.projeokulu.net/haberler-ve-duyurular/105-proje-haberleri/1121-43-ortaogretim- ogrencileri- arastirma-projeleri-yarismasi-2012 Özer, D.Z., Özkan, M.(2011). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi(BÖTE) Bölümü Öğretmen Adaylarının Biyoloji konularında hazırladıkları Projelerin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi: Bursa İli Örneği. Uludağ Üni. Eğitim Fak. Dergisi, 24 (1), 181- 207. Ek A. JÜRİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ JÜRİ ÜYESİNİN TAKIMLARIN PROJELERİNİ DEĞERLENDİRMESİ Değerlendirme Boyutları-Maddeler/Puan MakPuan Puan 1.0 Planlama 10 1.1 Projenin adı içerikle uyumu 2 1.2 Zaman çizelgesi hazırlanma 4 1.3 Proje bütçesi yapma 4 2.0 Alan Yazını (Literatür) Bilgileri 10 2.1 Yapılmış olan araştırmaları kısaca özetlenerek yansıtma 3 2.2 Uygulanan yöntemi açıklayabilme 4 2.3 Araştırma ile ilgili çözüm bekleyen sorunları ve karşılaşılan güçlükleri belirtme 3 3.0 Yöntem 20 3.1 Araştırmanın amacını ve gerekçesini belirtme 4 3.2 Araştırma problemini/problemlerini belirleme 4 3.3 Evreni-örneklemi belirtme 4 3.4 Denenceleri (Hipotezleri) belirleme 4 3.5 Varsayımları ve kısıtları belirtme 4 4.0 Bilgi Derleme ve Analiz 20 4.1 Çeşitli bilgi kaynaklarına erişim 4 4.2 Bilgiler ve destekleyici materyallerden gerekli bilgilerin seçimi 4 4.3 Varsa deney düzeneği hazırlama ve ölçmeler yapma 4 4.4 Derlenen verilerin analizi, şema ve grafiklerin çizimi 4 4.5 Elde edilen bulguların/sonuçların açıklanması ve yorumlanması 4 5.0 Yazılı Rapor 20 5.1 Yazılı anlatımın, açık-seçik, özlü, akıcı ve sürükleyici olması 5 5.2 Görsel öğeleri (şema, grafik vd.) açıklana ve bunları ilişkilendirme 5 5.3 Türkçe yazım ve noktalama kurallarına uyma 5 5.4 Raporda uygun özet ve kaynakça bulundurma 5 6.0 Poster/Sözlü Sunu 20 6.1 Projeyi anlatabilmek için sunuda farklı etkinliklere yer verme 5 6.2 Sunuda destekleyici ve açıklayıcı görsel materyaller bulundurma 5 6.3 Sözlü sunuda zamanı etkili kullanma 5 6.4 Sorulan sorulara açık, net ve ikna edici yanıtlar verme 5 Toplam Puan 100

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası