imam hatip ortaokulu türkçe kitabı cevapları 5 sınıf / 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Anıttepe Yayıncılık

Imam Hatip Ortaokulu Türkçe Kitabı Cevapları 5 Sınıf

imam hatip ortaokulu türkçe kitabı cevapları 5 sınıf

22 Aralık ,

Harika bayıldım çok teşekkürler eline emeğine sağlık ???

  • Anonim cevap yazdı 08 Ekim ,

    5. sınıf Türkçe kitabı cevap anahtarı sayesinde bir sürü yanlışımı düzelttim. Nereden buluyorsunuz bu kadar sorunun cevabını valla tebrikler. Çok işime yarıyor bu site.

  • KarAAnkA01 cevap yazdı

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık

    5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan, boğaç han metni cevapları konusunun bulunduğu 5. sınıf türkçe ders kitabı cevapları konusunu cevapladık. Eksik veya hatalı olabileceğini düşündüğünüz kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirin!

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa Cevapları Boğaç Han Metni Cevapları


    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa Anıttepe Yayıncılık

    HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    2. Türk kültüründe isim verme geleneği ve Dede Korkut Hikâyeleri hakkında neler öğrendiniz? Anlatınız.
    Cevap: Dede Korkut hikayelerinde   çocuğa ailesi geçici bir isim verirler daha sonrasında çocuğun yaptığı bir kahramanlıkla ona bir isim verilir ve sürekli o isimle anılırdı. Türk kültüründe isim verme geleneği  ezan ile isim verme geleneği uygulanır.

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa Anıttepe Yayıncılık

    1. ETKİNLİK

    Okuma sırasında aşağıdaki soruların cevaplarını tahmin ediniz.

    Sizce boğayı neden meydana getirmiş olabilirler?
    Cevap:  Boğayla baş edebilecek olan biri varmıdır diye getirmiş olabilirler.

    Dirse Han’ın oğlu boğadan kurtulmak için ne yapmış olabilir?
    Cevap: Dirse Han&#;ın oğlu boğadan kurtulmak için boğaya karşı dururken bir anda çekilmiş boğayı düşürmüş olabilir.


    2. ETKİNLİK

    Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını metinden yola çıkarak tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak tahmininizi kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
    Cevap:

    Kudretli
    Tahminim: Güçlü.
    Sözlük Anlamı: Güçlü, kuvvetli.

    Hunerli
    Tahminim: Becerikli.
    Sözlük Anlamı: Hüneri olan kimse, becerikli kişi.

    Kabile
    Tahminim: Aynı soydan topluluk.
    Sözlük Anlamı: Boy.

    Savulmak
    Tahminim: Çekilmek.
    Sözlük Anlamı: Bir şeyden korkarak çekinerek uzaklaşmak.


    3. ETKİNLİK

    “Boğaç Han” adlı metni olay, yer, şahıs kadrosu ve zaman bakımından inceleyiniz.
    Cevap: 
    Yer: Meydan
    Zaman: Geçmiş zaman
    Olay: Dirse Han&#;ın boğayı yenmesi ve Dede Korkut&#;un çocuğa isim vermesi.
    Şahıs ve Varlık kadrosu: Boğa, deve, Bayındır Han, Oğuz Beyleri, Dirse Han&#;ın oğlu, çocuklar, Dede Korkut.

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa Anıttepe Yayıncılık

    4. ETKİNLİK

    Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

    1) Dirse Han’ın oğlu ve arkadaşları meydanda hangi oyunu oynuyorlardı?
    Cevap:  Dirse Han&#;ın oğlu ve arkadaşları meydanda aşık oyunu oynuyorlardı.

    2) Dirse Han’ın oğlu, boğayı yenmek için ne yapmıştır?
    Cevap: Dirse Han&#;ın oğlu boğayı yenmek için alnından ittirirken birden önünden çekilmiştir ve boğa yere düşmüştür.

    3) Dirse Han’ın oğluna kim isim vermiştir? Verdiği isim nedir?
    Cevap: Dirse Han&#;ın oğluna Dede Korkut isim vermiştir. Verdiği isim Boğaç Handır.

    4) Dede Korkut, Dirse Han’dan oğluna neler vermesini istemiştir?
    Cevap:  Dede Korkut, Dirse Han&#;dan beylik, taht, on bin koyun, deve, otağ, cübbe vermesini istemiştir.

    5) Okuduğunuz metinde Türklerin hangi gelenekleri yer almaktadır?
    Cevap: Okuduğum metinde Türklerin isim verme gelenekleri yer almaktadır.


    5. ETKİNLİK

    Okuduğunuz metindeki olayı siz anlatsaydınız nasıl kurgulardınız?
    Cevap:   

    Benim Kahramanlarım: Dede Korkut,  Boğa, Boğaç Han ve Boğaç Han&#;ın babası.

    Olayın Geçtiği Yer: Kasaba

    Olay:  Boğaç Han evde otururken arkadaşları ona oyun yaparlar, dışarıda futbol oynayacaklarını söylerler. Boğaç Han dışarıya çıkar ve dışarıda kızgın bir boğa görür. Boğa üstüne doğru gelir arkadaşları onu duvarın arkasından izlerler. Boğaç Han ne yapacağını şaşırır sonra var gücüyle boğaya karşı koyar. Dereye doğru koşmaya başlar. O kadar hızlanırlar ki Boğaç Han birden yön değiştirir. Boğa dereye düşer. Bunu gören Dede Korkut Boğaç Han ismini verir ve Boğaç Han&#;ın babasından oğluna taht ve beylik vermesini ister.

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa Anıttepe Yayıncılık

    6. ETKİNLİK

    Kırgız Türklerinin Manas Destanı’ndan alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz.

    a) Bu paragrafta Kırgız Türklerinin hangi geleneğinden bahsedilmiştir?
    Cevap: Bu paragrafta Kırgız Türklerinin isim verme geleneklerinden bahsedilmiştir.

    b) Boğaç Han’a isim verilme yöntemiyle Manas’a isim verilme yöntemi aynı mıdır?
    Cevap: Boğaç Han&#;a isim verilme yöntemiyle Manas&#;a isim verilme yöntemi aynı değildir. Çünkü Boğaç Han&#;da çocuğa geçici isim konulur bir kahramanlık yapar ise isim verilirdi.

    c) Kültürel farkındalık oluşturma amacıyla farklı kültürler hakkında bilgi sahibi olmak neden önemlidir?
    Cevap:  Kültürler arası etkileşim yaşanır, genel kültürümüz artar.


    7. ETKİNLİK

    Kısa çizginin kullanım alanları ve bunlara örnek cümleler verilmiştir. Kısa çizginin kullanım alanlarıyla örnek cümleleri eşleştiriniz.
    Cevap:

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa Anıttepe Yayıncılık

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa Anıttepe Yayıncılık

    8. ETKİNLİK

    Türklerde isim verme geleneklerini dikkate alarak kendinize bir isim veriniz. Bu ismin size verilmesine neden olan olayı kurgulayarak bir hikâye yazınız.
    Cevap:  

    ASENA
    Türk mitoloji tarihinde çok önemli bir yeri olan Asena isimli bir dişi kurt, eski Türklerin en önemli hükümdarlarından birsinin olduğu Aşina, Zena, Şunnu ve Asen adı verilen bir aile bu kurttan türemiştir.


    BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

    Aşağıdaki tarihî şahsiyetlerden birini seçiniz. Seçtiğiniz kişiyi tanıtan bir konuşma hazırlayınız.
    Cevap:

    Nasrettin Hoca
    Nasrettin Hoca yılında Eskişehir&#;in Sivrihisar ilçesine bağlı Hortu köyünde dünyaya gelmiştir. Babası Hortu köyünün muhtarıdır. Sivrihisar&#;a medrese eğitimi görmüştür fakat babası vefat edince köye dönüp imam olmuştur.
    Halkın aşırı sevgisinden dolayı  hayatı ve adı değişik  olağanüstü söylentilere karışmıştır.


    5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa, Boğaç Han Metni Cevapları içerisinde eksik veya hatalı bir durumla karşılaşmanız durumunda bunu bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

    5. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 5. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

    Sayfanın Cevapları:

    Mustafa Kemal’in Kağnısı metni cevapları ve soruları, Anıttepe Yayıncılık 5. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa (Milli Mücadele ve Atatürk)

    Mustafa Kemal’in Kağnısı Metni Cevapları

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 40 Cevabı

    HAZIRLIK

    1. “Kurtuluş Savaşı” ifadesi size neler çağrıştırıyor?

    • Cevap: Bana vatanımızın nasıl kurulduğunu, bizim bugün böyle özgür ve rahat yaşamamız için hangi kahramanların kendilerini feda ettiklerini bugünlere nasıl geldiğimizi ve vatan bilinci ile vatanın ayakta kalması için üstümüze düşen bütün görev ve sorumlulukları çağrıştırmaktadır.

    2. “Millî Mücadele’de kahramanlık gösteren Türk kadınlarıyla ilgili bulduğunuz görselleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

    • Cevap: Bu görseller için internete Gördesli Makbule, Satı Kadın, Kara Fatma isimlerini yazabilirsiniz.

    1. ETKİNLİK

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 42 Cevabı

    Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimeler ve kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


    a) Üzerinde savaşın sürdüğü bölge.
    b) Ölüm veya bir felaketten doğan acı ve bu acıyı belirten davranışlar, matem.
    c) İki veya dört tekerlekli, dingili tekerlekle birlikte dönen öküz arabası.
    ç) Erdemleri bakımından çok büyük, yüce.
    d) Üzgün.
    e) Belli kimselerde bulunduğuna inanılan, kıskançlık veya hayranlıkla bakıldığında insanlara, eve, mala mülke hatta cansız nesnelere kötülük verdiğine inanılan uğursuzluk, göz.
    f) İşlenmemiş sığır derisinden yapılan ve deliklerine geçirilen şeritle sıkıca bağlanan ayakkabı.

    kağnı ()
    ulu ()
    nazar ()
    cephe (a)
    yas ()
    mahzun ()
    çarık ()

    2. ETKİNLİK 

    Aşağıdaki soruları ”Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiirine göre cevaplayınız.

    1. Elif, kağnısına hangi ismi vermiştir?

    • Cevap: Mustafa Kemal’in Kağnısı derdi.

    2. Elif, kağnısıyla ne taşımaktadır?

    • Cevap: Mermi taşırdı cepheye.

    3. Elif, asker içinde hangi özelliği ile nam salmıştır?

    • Cevap: İridir, kuvvetlidir, elma yanaklıdır, gözleri üzüm üzüm elleri kınalı.

    4. Kocabaş yere yığıldıktan sonra Elif ne yapmıştır?

    • Cevap: Önce ona yalvarmıştır sonra Kocabaş’ın yerine kendisi çeker Kağnıyı.

    5. Şiirde geçen ”İnliyordu dağın ardı, yasla” sözüyle ne anlatılmak isteniyordu? Dağın arkasında ne yaşanmaktadır?

    • Cevap: Dağın ardında savaş sürmektedir. Askerlerimiz şehit olmaktadır.

    6. Günlük hayatınızdaki sorumluluklarınızı yerine getirirken karşılaştığınız sorunlara nasıl çözümler üretiyorsunuz?

    • Cevap: (örnek) Çözüm için etraflıca düşünüyorum. Büyüklerimden yardım alıyorum. Daha önce bu zorlukları yaşamış kişilerin tecrübelerinden yararlanıyorum.

    3. ETKİNLİK 

    a) Okuduğunuz şiirin size çağrıştırdığı kavramları ve hissettirdiği duyguları yazınız.

    • Cevap: Okuduğum şiir bana vatan savunmasını, şehitlerimizi, vatan mücadelesinde canını varını yoğunu ortaya koyan Kahraman Türk Kadınını çağrıştırdı.

    b) Yazdığınız bu kavramlardan yola çıkarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.

    Şiirin ana duygusu…

    • Cevap: Bence Kahraman Türk Kadınının Azim ve Mücadelesidir.

    4. ETKİNLİK 

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 43 Cevabı

    Okuduğunuz şiirin kahramanı kimdir? Bu kahramanın fiziksel ve kişilik özelliklerini şiire göre belirleyerek ilgili yerlere yazınız.

    Şiirin kahramanı: Elif Bacıdır.
    Fiziksel özellikleri: İridir, kuvvetlidir, elma yanaklıdır, elleri kınalıdır. gözleri üzüm üzümdür.
    Kişilik özellikleri: Vatan aşkı ile doludur, azimlidir, vazgeçmez yılmaz biridir.

    5. ETKİNLİK 

    5. Elifin yerinde siz olsaydınız Kocabaş öldükten sonra ne yapardınız?

    • Cevap: Ben olsam ben de Elif gibi yapardım. Yüklerdim sırtıma yükü kahramanlara destek olmaya devam ederdim.

    6. ETKİNLİK 

    Aşağıdaki dizelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.

    Çabuk giderdi, çok götürürdü Elifçik,

    • Cevap: Hızlı: Hızlı hızlı yürüyordu.

    Kınalı ellerinden rüzgâr geçerdi, daim:

    • Cevap: Devamlı: Devamlı olarak rüzgar eserdi.

    Uzak cephelerin acısıydı gıcırtılar,

    • Cevap: Irak: Irak cephelerde savaşmışlardı.

    Nam salmıştı asker içinde.

    • Cevap: Ün: Ün salmış her yere.

    Bu kez yine herkesten evvel almıştı yükünü,

    • Cevap: Önce: Önce onu görmüştüm.

    Kocabaş, çok ihtiyardı, çok zayıftı,

    • Cevap: Yaşlı: Yaşlıydı amcası hem de çok.

    7. ETKİNLİK 

    Şiirde geçen “iyceden iyceden” ifadesini günümüz Türkçesinde nasıl söylersiniz? Şair, bu şekilde niçin kullanmış olabilir?

    • Cevap: Yavaş Yavaş olarak söylerdim. Şair bu şekilde o günün halk dilini halkın konuşmasını şiirde işlemek okurun o günleri daha iyi anlamasını sağlamak için kullanmak istemiş olabilir.

    8. ETKİNLİK 

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 44 Cevabı

    Şiirden alınmış aşağıdaki dizeleri okuyunuz.
    Kınalı ellerinden rüzgâr geçerdi, daim;
    Toprak gülümserdi çarıklı ayaklarına.

    a) Bu dizelerde insana ait davranışlar gösteren varlıkları ve gösterdikleri bu davranışları yazınız.

    İnsana ait davranış gösteren varlıklar: rüzgar, toprak
    Gösterdikleri davranışlar: toprağın gülümsemesi, rüzgarın geçmesi

    b) Siz de aşağıdaki örnekten yararlanarak cümleler kurunuz.

    Güneş, bu sabah bizlere sımsıcak gülümsüyordu.

    • Cevap: Yufka yürekli bulutlar yavaş yavaş ağlamaya başladı.

    Kedi şarkı söylercesine miyavlıyordu.

    Nergis, zarif bir balerin gibi kollarını uzatmıştı.

    Ayın insanlara küstüğü bir zamandayız.

    9. ETKİNLİK 

    Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.

    1. Görsellerde dikkatinizi neler çekmiştir?

    • Cevap:Vatan için mücadele eden yokluklar içinde bu vatanın kurtuluş ve kurulmasında rol oynayan kahramanlar dikkatimi çekti.

    2. Görsellerle “Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiiri arasında nasıl bir ilişki vardır?

    • Cevap: İkisinde de bu vatan mücadele eden Halktan kişilerin verdikleri mücadele anlatılmaktadır. İkisinde de bu ülkenin yokluklar içinde nasıl kurulduğunu görürüz.

    3. Görsellerden ve “Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiirinden yola çıkarak Kurtuluş Savaşı’nda Türk kadınının fedakârlıklarını ve sorumluluklarım anlatan bir konuşma yapınız.

    • Cevap:  Kurtuluş Savaşı erkek, kadın, genç ve yaşlı herkesin düşmanla mücadele ettiği bir savaş olduğu için bizde vatan, devlet ve millet olma ülkü ve duygularının harekete geçmesini sağlar. Kadınlarımızın bazıları, cehpeye cephane taşımış, bazıları askere kıyafet örmüş, bazıları yaralıların yaralarını sağmış ve bazıları da bizzat cepheye giderek düşmanla çatışmıştır. Düzenli orduda muharip asker olarak görev alan kadınların sayısı oldukça sınırlıdır. Ancak gönüllü birliklerde ve çetelerde çok sayıda kadın savaşa katılmıştır. Bu şekilde Kurtuluş Savaşının kazanılmasında önemli bir rol oynamışlardır. Bu yüzden onlara minnet ve saygı borcumuz sonsuza dek sürecek.

    ETKİNLİK 

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 45 Cevabı

    a) Aşağıdaki dizenin sonunda hangi noktalama işareti kullanılmıştır? Bu işaretin kullanılma sebebi nedir?
    Nazar mı değdi göklerden, ne?

    • Cevap: Soru işaretidir. Soru anlamı olan cümlelerin sonuna konulur.

    b) Aşağıdaki cümleleri noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz. Soru işaretinin kullanım özelliklerini dikkate alarak ilgili açıklamayla eşleştiriniz.

    1. Kurtuluş Savaşı’nda Türk kadının payı nedir? (c)
    2. Cephedeki asker başını kaldırdı:
    — Adınız?
    — Erzurumlu Seher. (a)
    3. Şerife Bacı (? ) Kurtuluş Savaşı’nda yaşlı kadın ve erkekler ile birlikte İnebolu’da bulunan cephanelerin Ankara’ya götürülmesinde çocuğu ve kağnısıyla yer aldı. (b)

    a) Soru bildiren ancak soru eki veya sözü içermeyen cümlelerin sonuna konur.
    b) Bilinmeyen, kesin olmayan veya şüpheyle karşılanan yer, tarih vb. durumlar için kullanılır.
    c) Soru eki veya sözü

    ETKİNLİK

    Okuduğunuz “Mustafa Kemal’in Kağnısı” adlı şiiri kendi cümlelerinizle hikâyeleştiriniz.

    • Cevap: Bir Elif Bacı vardı. Kahramandı Kurtuluş Savaşı’nda. Elleri kınalı, gözleri üzüm üzüm iridir Elif Bacı. Kocabaş’ına yükledi mi mermileri dağlar taşlar aşar orduya moral ve mühammat verirdi. Bir gün yine böyle yolda giderken Kocabaş çatladı ikiye. Düştü kaldı. Eyvahtı kim taşıyacaktı mermiyi orduya. Yüklendi sırtına Kağnıyı ki bu kağnı Mustafa Kemal’in Kağnısıydı. Vurdu dağlara taşlara yetiştirdi mermileri askerlere. Böyle kazandık Kurtuluş’u biz. Var olasın Elif Bacı…

    BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

    1. Atatürk’ün vatan sevgisi ve liderlik özelliklerini yansıtan veciz sözlerini araştırınız.

    • Cevap:Türk vatanı bir bütündür, parçalanamaz.”” Vatanın her karış toprağı, vatandaşın kanıyla ıslanmadıkça terk edilemez””Vatanımın toprağı temizdir; elimi ve elimizi kirletmez!..”“Türklerin vatan sevgisi ile dolu göğüsleri, düşmanların melun ihtiraslarına karşı daima bir duvar gibi yükselecektir”“Yurt toprağı, sana herşey feda olsun. Kutlu olan sensin.”

    2. “Millî Mücadele yıllarında yaşamış olsaydınız vatanımızın düşman işgalinden kurtulması için neler yapardmız?” konulu bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızdan önce prova yapmayı unutmayınız.

    Vatan için canımızı, kanımızı ,malımızı her şeyimizi hiç tereddüt etmeden vermek feda etmek bizim vatana olan borcumuzdur.

    Vatan gibi kutsal hiç bir şey yoktur. Çünkü insanın vatandan daha değerli hiç bir şeyi yoktur. İnsan vatanını bir kez kaybetmeye görsün o zaman anlıyor vatan için ölmenin ne olduğunu.

    Türkler yıllarca göçebe yaşadıktan sonra yerleşik hayata geçerek kendilerine bir vatan kurmak istediler. Ancak bir çok kez düşmanları tarafından rahat bırakılmadılar ve yurtlarından ayrılmak zorunda kaldılar. Nihayet ’de Malazgirt alındıktan sonra Anadolu kapılarını açmayı başardılar ve bir daha kapanmamak üzere Anadolu topraklarına yerleştiler. Bugün vatan dediğimiz toprakları bizler nice mücadelelerden sonra aldık.

    Bundan sonra da öyle kolay terk etmeye de niyetimiz olmayacaktır.

    5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 Mustafa Kemal’in Kağnısı Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları

    nest...
  • çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası