formasyon vize soru ve cevapları / Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular - Sinavtime

Formasyon Vize Soru Ve Cevapları

formasyon vize soru ve cevapları

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular çöz. KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testleri kategorisi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular çöz.

Testin En Başarılısı: berat yıldız Oran: % Doğru: 24 Yanlış: 0 Boş: 0



Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular çöz. KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testleri kategorisi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular çöz. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular online çöz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular Çöz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular çöz. KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testleri kategorisi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular çöz. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular çöz

Online Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Çıkmış Sorular Soruları çöz

Eğitimde Ölçme Ve Değrlendirme - Örnek Sorular

ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SINAV SORULARI


Bitirme Notları 1

20 1
30 2
40 3
50 2
60 1
70 1
Aşağıdaki ilk 2 soruyu yukardaki tabloya göre cevaplayınız.

1. Yukarıda verilen tabloya göre bitirme notlarının aritmetik ortalaması kaçtır?


a) 15
b) 43 ***
c) 45
d) 50
e) 52

2. Yukarıda verilen tabloya göre bitirme notlarının sonuçlarına göre verilerin ganjı kaçtır?
a) 4
b) 5
c) 30
d) 50 ***
e)

3. Öğrencileri boy sırasına koyarak yapılan ölçme işleminde hangi ölçme yöntemi
kullanılmaktadır?
a) Doğrudan Ölçme ***
b) Dolaylı Ölçme
c) Türetilmiş Ölçme
d) Hatasız Ölçme
e) Yansız Ölçme

4. Hazırlanan bir sınavdaki her bir sorunun istenilen kazanımları ölçüp ölçmediği durumunun
uzmanlar tarafından incelenmesi aşağıdakilerden hangisi ile ilgili bir çalışmadır?
a) Soruların paralelliği
b) Sınavın güvenilirliği
c) Soruların kullanışlılığı
d) Sınavın görünüş geçerliği
e) Sınavın kapsam geçerliği ***

5. Öğretmen yaptığı sınavı okuyup puanlamıştır. Sınav sonuçlarını yayınlamadan önce bu sınavın
kâğıtlarını yeniden okuyup elde ettiği puanların yaptığı ilk puanlama ile aynı sonuçları verdiğini
görür. Öğretmen bu uygulamayı hangi hata kaynağına karşı önlem almak için yapmıştır?
a) Ölçme aracı
b) Ölçülen özelliğin doğası
c) Ölçmeci ***
d) Ölçme koşulları
e) Ölçüt

© – Yılmaz Korkut


İstanbul Üniversitesi - Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi
Dönem Pedagojik Formasyon Eğitim Programı
-YILMAZ KORKUT-

6.
I. Bir sınavda elde edilen başarı puanları
II. Kronometre ile yapılan zaman ölçümleri
III. Yaylı kantar ile yapılan ağırlık ölçümleri
IV. Termometre ile yapılan sıcaklık ölçümleri

Yukarda verilen hangi ölçüm sonuçlarından fark bilgisi elde edilebilir?


a) I ve II
b) II ve III
c) III ve IV
d) I, III ve IV
e) II, III ve IV ***

7. Standart hatanın azaltılması aşağıdaki durumlardan hangisinin bir sonucudur?


a) Kapsam genişliğinin yüksekliği
b) Tesadüfi hatanın azlığı
c) Sabit ve sistematik hatanın azlığı ***
d) Kullanışlılık düzeyinin yüksekliği
e) Sonuçların normal dağılın göstermesi

8. Bir sınavın sonuçlarına karışan 2 standart hata değeri 5 puan ise, bu sınavdan 55 alan bir
öğrencinin gerçek puan aralığının puan aralığında olma olasılığı nedir?
a) %
b) %99,74
c) %95,44 ***
d) %68,26
e) %34,13

9. Aşağıdakilerden hangisi bir sınavın geçerliliğini artırıcı tedbirlerden değildir?


a) Güvenilirliğin artırılması
b) Kopyanın engellenmesi
c) Puanlamada yanlışlık yapılmaması
d) Sınav ortamının uygun koşullarda olması
e) Sınavdaki soruların kolay düzeyde olması ***

Soru okunmuyor

Soru okunmuyor

Aşağıdaki ölçme aracı ya da yöntemlerinden hangisi birimlerde aranan “eşitlik” kavramına
uygun bir örnektir?
a) Başarı sınavı
b) Termometre ***
c) Öğrencileri boy sırasına koyma
d) Masanın enini karışla ölçme
e) Okul türünü belirleme

© – Yılmaz Korkut


İstanbul Üniversitesi - Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi
Dönem Pedagojik Formasyon Eğitim Programı
-YILMAZ KORKUT-

Terazide ağırlığı ölçülmek istenen nesnenin konulacağı kefenin altına gramlık bir ağırlık
yapıştırılırsa, bu terazi ile yapılan ağırlık ölçümlerine hangi yönde hangi hata karışmış olur?
a) ± gr. – Tesadüfi hata
b) gr. – Standart hata
c) gr. – Sabit hata ***
d) gr. – Sistematik hata
e) + gr. – Sistematik hata

Aşağıdakilerden hangisi iki sorunun birbirine paralel olması durumunu tam olarak açıklar?
a) Aynı kazanımı aynı güçlük düzeyinde olan farklı sorular olması ***
b) Soruların kazanımlarının belirtke tablosunda bulunması
c) İki sorununda birbirinin aynı olması
d) Ayını üniteye ait sorular olması
e) Soruların kazanımlarının aynı ancak biri zor diğeri kolay soru olması

Aşağıdaki kavramların hangisi sınavdaki soru sayısının artması ile ortaya çıkan bir kavramdır?
a) Duyarlılık
b) Kararlılık
c) İç tutarlılık
d) Standartlaştırma ***
e) Objektiflik

Aşağıdakilerden hangisi iki değişken arasında ilişkinin olmadığını belirten korelasyon katsayısı
sonucu olabilir?
a) -2
b) -1
c) 0 ***
d) +1
e) +2

Bankada “gişe işlemleri” kuyruğuna giren insanların ellerine aldığı barkod numarası hangi ölçek
türüne bir örnektir?
a) Oran
b) Eşit aralıklı
c) Sıralama ***
d) Sınıflama
e) Sıralı sınıflama

© – Yılmaz Korkut


İstanbul Üniversitesi - Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi
Dönem Pedagojik Formasyon Eğitim Programı
-YILMAZ KORKUT-

I. Kapsam geçerliği
II. Yordam geçerliği
III. Uyum geçerliği
IV. Yapı geçerliği

Öğrencilerin sınav kaygısını ölçen bir araç geliştirmekte olan bir araştırmacı, daha önce geliştirilmiş
“kaygı ölçeği” ni ölçüt olarak kullanıp öğrencilere bu iki ölçeği de uygular ve iki ölçekten de elde
ettiği puanlar arasındaki korelasyona bakar. Buna göre araştırmacı, yukarıda verilen geçerlilik
türlerinden hangisi/hangileri için bu çalışmayı olabilir?
a) I
b) II
c) I veII
d) II ve III ***
e) III ve IV

Soru okunmuyor

Çoktan seçmeli bir sınav kişiye uygulanmıştır. 1. soruyu yapamayanların sayısı dür. Buna
göre 1. sorunun güçlük düzeyi nedir?
a) 0,20 ***
b) 0,25
c) 0,50
d) 0,75
e) 1,00

© – Yılmaz Korkut


İstanbul Üniversitesi - Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi
Dönem Pedagojik Formasyon Eğitim Programı

Footer menu

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası