7 sınıf ana işsiz kalınca metninin cevapları / Ana İşsiz Kalınca Metni Etkinlik Cevapları (7. Sınıf Türkçe) | Ödev Zamanı

7 Sınıf Ana Işsiz Kalınca Metninin Cevapları

7 sınıf ana işsiz kalınca metninin cevapları

12 Ekim ,

Çok güzel olmuş elerinize sağlık

  • Anonim cevap yazdı

    7. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 7. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

    Ortaokul 7. sınıf MEB Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları, sayfa , 
    Ana İşsiz Kalınca metni etkinlik cevapları ve soruları 
    (Duygular Teması)

    Ana İşsiz Kalınca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24
    ⇓⇓⇓


    1. ETKİNLİK

    a) Metinde geçen bazı kelimeler harfleri karışık olarak verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle kelimeleri düzenleyiniz.

    1. soluk

    2. umut

    3. özlem

    4. içlenmek

    5. sıla

    6. ilenmek

    7. buruk

    8. kaygı

    b) Düzenlediğiniz kelimeleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.

    1. Artık dolabındaki soluk renkli kazağı giymesen iyi edersin.

    2. Okuyup doktor olma umudunu asla kaybetme.

    3. Annesine olan özleminden hiçbir işe odaklanamıyor.

    4. Arkadaşının gözlükleriyle ilgili söylediklerine çok içlenmiş, artık onunla konuşmama kararı almıştı.

    5. Yurt dışında iyi para kazanıyordu fakat sıla hasreti onun mutlu olmasına engel oluyordu.

    6. Sana ne kötülük yapmış olursa olsun bir kişi hakkında ilenmek sana yakışmaz.

    7. Büyük bir heyecanla beklediği kurada kendisine bir şey çıkmayınca buruk bir şekilde evin yolunu tuttu.

    8. Öğretmenimiz, Türkçe dersindeki yetersizliğimizden duyduğu kaygıları örnekler vererek bize aktardı.

    2. ETKİNLİK

    Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

    1. Atıl’ın annesinin işten üzgün dönmesinin nedeni nedir?
    İşten çıkarılması.

    2. Atıl’ın okula gitmek istememesine neden olan sorunla ilgili çözüm önerileriniz nelerdir?
    Atıl, annesinin durumuna üzüldüğü için okula gitmek istemiyor. Atıl’a ileride annesi gibi işsiz kalmaması için okula gitmesi gerektiği anlatılabilir.

    3. Metnin kahramanının köyden gelirken giydiği giysiler hangileridir?
    Kaba kumaştan yapılmış pantolon; soluk, yıpranmış gömlek; el örgü kazak ve nakışlı yün çoraplar; dirsek yerleriyle yakası yamalı ceket; lastik ayakkabılar.

    4. Atıl‘ın içindeki yurt özlemini alevlendiren olayı kısaca anlatınız.
    Atıl’ın köyden gelirken giydiği elbiseleri bulması ve annesine memleketine duyduğu özlemi anlatması. Annesinin de memleket hasreti çektiğini anlatması.

    5. Sizce kültürel farklılıklardan doğabilecek sorunlar nelerdir?
    İnsanlar bulundukları yere uyum sağlayamazlar. Rahat hareket edemezler. Rahat ve huzurlu yaşayamazlar. Hep mutsuz olurlar.

    6. İnsanların anlaşabilmesi için aynı dili konuşması gerekir mi? Neden?
    İnsanların sağlıklı bir iletişim kurması için ortak bir dil kullanmaları gerekir. Sağlıklı bir iletişim kurulamazsa, insanlar birbirlerini anlamazlar; anlaşamazlarsa da sağlıklı bir hayat yaşayamazlar.


    Ana İşsiz Kalınca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25
    ⇓⇓⇓


    3. ETKİNLİK

    Okuduğunuz metnin ana fikrini ve yardımcı fikirlerini bularak yazınız.

    Ana İşsiz Kalınca Metni Ana Fikri: Gurbette olmak ve sıla hasreti çekmek insanı huzursuz yapan en büyük problemlerden biridir.

    Ana İşsiz Kalınca Metni Yardımcı Fikirleri:
    – İnsanlar çalışmadıkları zaman kendilerini boşlukta hissederler.
    – Hayatında huzursuz olan kişiler, görevlerini yerine getirmekte zorlanırlar.

    4. ETKİNLİK

    a) “Ana İşsiz Kalınca” metninde geçen deyimleri bularak anlamlarına uygun şekilde birer cümlede kullanınız.

    Deyim: içi cız etmek
    Cümle: Yıllardır görmediği arkadaşını birden karşısında görünce içi cız etti.

    Deyim: kaşlarını çatmak
    Cümle: Onunla dalga geçildiğini anlayınca hemen kaşlarını çattı, arkasını dönüp gitti.

    Deyim: suspus olmak
    Cümle: Müdür sınıfa girince herkes suspus oldu.

    Deyim: elden geçirmek
    Cümle: Yaz tatilinde bütün öğretmenlerimiz okulun sıralarını elden geçirmişler.

    b) Bulduğunuz deyimlerin metne olan katkısını belirleyerek yazınız.

    Deyimler metindeki ifadeleri daha da zenginleştirmişler, anlatımı güçlendirmişlerdir.

    5. ETKİNLİK

    Duygularımızı nasıl ifade ederiz? Anlatınız.

    Duygularımızı genelde vücut dilimizle ifade ederiz. Neşeli olduğumuz zaman yüzümüz güler, moralimiz bozuk olduğunda yüzümüz asılır. Kızgın olduğumuzda kaşlarımızı çatarız.

    Bazen de duygularımızla sözlerle, anlatarak ifade ederiz. Bazı insanlar duygularını müzik, resim, edebiyat gibi sanat dallarını kullanarak ifade ederler.


    Ana İşsiz Kalınca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26
    ⇓⇓⇓


    6. ETKİNLİK

    “Ana İşsiz Kalınca” metnini kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetleyiniz.

    Ana İşsiz Kalınca metni özeti:

    Atıl, anne ve babasıyla Almanya’ya çalışmak için gelmişlerdir. Bir gün Atıl’ın annesini işten çıkarırlar. Atıl bu duruma çok üzülür. Okula gitmek istemez. Annesi işsiz kalınca evdeki işleri yapmaya başlar. İş yaparken Atıl’ın köyden gelirken giydiği elbiseleri bulur. Bu eski giysiler Atıl’ın köyündeki hayatını anımsatır. Atıl memleketine özlem duyduğunu annesine anlatır. Annesi de memleket hasretiyle yandığını Atıl’a anlatır. İkisi de Almanya’da yaşamaktan rahatsızlık duymaktadırlar ve dönmek isterler. Atıl’ın babası buna itiraz eder. İstediği parayı biriktirene kadar dönmeyeceğini söyler.

    7. ETKİNLİK

    Aşağıdaki çekimli fiilleri örnekteki gibi birer cümlede kullanınız.

    izlediler
    gizledik
    kesmelisiniz
    çalışmışsın
    söyler
    gezsek
    yazalım
    okuyacaklar
    düşün
    görüyorum
    gideriz
    oynamalısın

    — Tabağın kırıldığını annemden gizledik.

    — Ağacın dalları elektrik tellerine zarar vermeden kesmelisiniz.

    — Sınavdan yüz aldığına göre dersine iyi çalışmışsın.

    — O her zaman buralardan çekip gideceğini söyler.

    — Senle bugün işten sonra sahil kenarında gezsek.

    — Şimdi de çekimli fiillerle birer cümle yazalım.

    — Çocuklarım bütün zorlukları aşıp okuyacaklar.

    — Ahmet beyin sana yaptığı iş teklifini bir düşün.

    — Nereye baksam hep seni görüyorum.

    — Akşam olsun, eve beraber gideriz.

    — Bu akşamki tiyatro gösterisinde mutlaka sen de oynamalısın.


    Ana İşsiz Kalınca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27
    ⇓⇓⇓


    8. ETKİNLİK

    Kendinizi “Ana İşsiz Kalınca” metnindeki kahramanın yerine koyarak Türkiye’deki bir arkadaşınıza ülkenize duyduğunuz özlemi anlatan bir elektronik posta yazınız.

    (örnektir)

    Kime: Ahmet TÜRK
    Bilgi: [email protected]
    Konu: Oraları Çok Özledim

    Sevgili arkadaşım Ahmet,

    Nasılsın? Beni sorarsan hiç iyi değilim. Buraya geleli tam bir yıl oldu. Bir yılda insan yaşadığı yere alışmaz mı? Ben alışamadım.

    Burada herkes Almanca konuşuyor. Hiç kimseyi anlamıyorum. Hiç arkadaşım yok bu yüzden. Kimseyle konuşamıyor, oyun oynayamıyorum. Okuldaki çocuklar hep benimle dalga geçiyorlar.

    İnsanları değişik, halleri tavırları bir başka. Cana yakın değiller. Yardımsever değiller. Şehirlerinin kokusu bile bir başka. İnsanı huzursuz ediyor.

    Ahmet, ben oraları çok özledim. Köyümü, köyümün kokusunu, insanlarımızı, Sarı Recep’i, muhtar emmiyi, eşeğimizi, ineğimizi, hep bizi havlayarak kaçıran Karabaş’ı bile çok özledim. Hepsi burnumda tütüyor. Bu sıla hasreti çok kötü bir şey. İşin ucunda çok para olsa bile çekilecek dert değil. Mutlu olamadıktan sonra, huzurlu olamadıktan sonra ne yapayım ben çok parayı?

    Ahmet, ben bu özleme dayanamayacağım. Ne olur bana sık sık yaz. Köyümden fotoğraflar yolla. Az da olsa hasretim sönsün. Senden tek ricam budur.

    Görüşmek üzere, hoşça kal.

     

    Ana İşsiz Kalınca metni cevapları ve soruları, MEB Yayınları 7. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa (Duygular Teması)

    Ana İşsiz Kalınca Metni Cevapları - 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları

    Ana İşsiz Kalınca Metni Cevapları &#; 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları

    Ana İşsiz Kalınca Metni Cevapları Sayfa 20

    HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    • “Özlem” duygusu sizin için ne ifade ediyor?

    (örnek)

    Uzak kaldığım, sevdiğim bir insana kavuşma isteğini ifade ediyor.

    • Aile içi dayanışma nasıl olmalıdır? Açıklayınız.

    Aile içinde herkes sorumluluklarını yerine getirmeli, birbirine yardım etmeli, her konuda destek olmalıdır.

    • “Yurt sevgisi” ile ilgili ezberlediğiniz şiiri okuyunuz.

    Vatan Sevgisi – Yurt Sevgisi ile İlgili Şiirler

    Ana İşsiz Kalınca Metni Cevapları Sayfa 24

    1. ETKİNLİK

    a) Metinde geçen bazı kelimeler harfleri karışık olarak verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle kelimeleri düzenleyiniz.

    Cevap: 

    1. soluk

    2. umut

    3. özlem

    4. içlenmek

    5. sıla

    6. ilenmek

    7. buruk

    8. kaygı

    b) Düzenlediğiniz kelimeleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.

    Cevap: 

    1. Artık dolabındaki soluk renkli kazağı giymesen iyi edersin.

    2. Okuyup doktor olma umudunu asla kaybetme.

    3. Annesine olan özleminden hiçbir işe odaklanamıyor.

    4. Arkadaşının gözlükleriyle ilgili söylediklerine çok içlenmiş, artık onunla konuşmama kararı almıştı.

    5. Yurt dışında iyi para kazanıyordu fakat sıla hasreti onun mutlu olmasına engel oluyordu.

    6. Sana ne kötülük yapmış olursa olsun bir kişi hakkında ilenmek sana yakışmaz.

    7. Büyük bir heyecanla beklediği kurada kendisine bir şey çıkmayınca buruk bir şekilde evin yolunu tuttu.

    8. Öğretmenimiz, Türkçe dersindeki yetersizliğimizden duyduğu kaygıları örnekler vererek bize aktardı.

    2. ETKİNLİK

    Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

    1. Atıl’ın annesinin işten üzgün dönmesinin nedeni nedir?

    Cevap: İşten çıkarılması.

    2. Atıl’ın okula gitmek istememesine neden olan sorunla ilgili çözüm önerileriniz nelerdir?

    Cevap: Atıl, annesinin durumuna üzüldüğü için okula gitmek istemiyor. Atıl&#;a ileride annesi gibi işsiz kalmaması için okula gitmesi gerektiği anlatılabilir.

    3. Metnin kahramanının köyden gelirken giydiği giysiler hangileridir?

    Cevap: Kaba kumaştan yapılmış pantolon; soluk, yıpranmış gömlek; el örgü kazak ve nakışlı yün çoraplar; dirsek yerleriyle yakası yamalı ceket; lastik ayakkabılar.

    4. Atıl‘ın içindeki yurt özlemini alevlendiren olayı kısaca anlatınız.

    Cevap: Atıl&#;ın köyden gelirken giydiği elbiseleri bulması ve annesine memleketine duyduğu özlemi anlatması. Annesinin de memleket hasreti çektiğini anlatması.

    5. Sizce kültürel farklılıklardan doğabilecek sorunlar nelerdir?

    Cevap: İnsanlar bulundukları yere uyum sağlayamazlar. Rahat hareket edemezler. Rahat ve huzurlu yaşayamazlar. Hep mutsuz olurlar.

    6. İnsanların anlaşabilmesi için aynı dili konuşması gerekir mi? Neden?

    Cevap: İnsanların sağlıklı bir iletişim kurması için ortak bir dil kullanmaları gerekir. Sağlıklı bir iletişim kurulamazsa, insanlar birbirlerini anlamazlar; anlaşamazlarsa da sağlıklı bir hayat yaşayamazlar.

    Ana İşsiz Kalınca Metni Cevapları Sayfa 25

    3. ETKİNLİK

    Okuduğunuz metnin ana fikrini ve yardımcı fikirlerini bularak yazınız.

    Cevap: 

    Ana İşsiz Kalınca Metni Ana Fikri:

    Gurbette olmak ve sıla hasreti çekmek insanı huzursuz yapan en büyük problemlerden biridir.

    Ana İşsiz Kalınca Metni Yardımcı Fikirleri:

    &#; İnsanlar çalışmadıkları zaman kendilerini boşlukta hissederler.

    &#; Hayatında huzursuz olan kişiler, görevlerini yerine getirmekte zorlanırlar.

    4. ETKİNLİK

    a) “Ana İşsiz Kalınca” metninde geçen deyimleri bularak anlamlarına uygun şekilde birer cümlede kullanınız.

    Cevap: 

    Deyim: içi cız etmek

    Cümle: Yıllardır görmediği arkadaşını birden karşısında görünce içi cız etti.

    Deyim: kaşlarını çatmak

    Cümle: Onunla dalga geçildiğini anlayınca hemen kaşlarını çattı, arkasını dönüp gitti.

    Deyim: suspus olmak

    Cümle: Müdür sınıfa girince herkes suspus oldu.

    Deyim: elden geçirmek

    Cümle: Yaz tatilinde bütün öğretmenlerimiz okulun sıralarını elden geçirmişler.

    b) Bulduğunuz deyimlerin metne olan katkısını belirleyerek yazınız.

    Cevap: Deyimler metindeki ifadeleri daha da zenginleştirmişler, anlatımı güçlendirmişlerdir.

    5. ETKİNLİK

    Duygularımızı nasıl ifade ederiz? Anlatınız.

    Cevap: 

    Duygularımızı genelde vücut dilimizle ifade ederiz. Neşeli olduğumuz zaman yüzümüz güler, moralimiz bozuk olduğunda yüzümüz asılır. Kızgın olduğumuzda kaşlarımızı çatarız.

    Bazen de duygularımızla sözlerle, anlatarak ifade ederiz. Bazı insanlar duygularını müzik, resim, edebiyat gibi sanat dallarını kullanarak ifade ederler.

    Ana İşsiz Kalınca Metni Cevapları Sayfa 26

    6. ETKİNLİK

    “Ana İşsiz Kalınca” metnini kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetleyiniz.

    Cevap: 

    Ana İşsiz Kalınca metni özeti:

    Atıl, anne ve babasıyla Almanya&#;ya çalışmak için gelmişlerdir. Bir gün Atıl&#;ın annesini işten çıkarırlar. Atıl bu duruma çok üzülür. Okula gitmek istemez. Annesi işsiz kalınca evdeki işleri yapmaya başlar. İş yaparken Atıl&#;ın köyden gelirken giydiği elbiseleri bulur. Bu eski giysiler Atıl&#;ın köyündeki hayatını anımsatır. Atıl memleketine özlem duyduğunu annesine anlatır. Annesi de memleket hasretiyle yandığını Atıl&#;a anlatır. İkisi de Almanya&#;da yaşamaktan rahatsızlık duymaktadırlar ve dönmek isterler. Atıl&#;ın babası buna itiraz eder. İstediği parayı biriktirene kadar dönmeyeceğini söyler.

    7. ETKİNLİK

    Aşağıdaki çekimli fiilleri örnekteki gibi birer cümlede kullanınız.

    • izlediler
    • gizledik
    • kesmelisiniz
    • çalışmışsın
    • söyler
    • gezsek
    • yazalım
    • okuyacaklar
    • düşün
    • görüyorum
    • gideriz
    • oynamalısın

    Cevap: 

    » Tabağın kırıldığını annemden gizledik.

    » Ağacın dalları elektrik tellerine zarar vermeden kesmelisiniz.

    » Sınavdan yüz aldığına göre dersine iyi çalışmışsın.

    » O her zaman buralardan çekip gideceğini söyler.

    » Senle bugün işten sonra sahil kenarında gezsek.

    » Şimdi de çekimli fiillerle birer cümle yazalım.

    » Çocuklarım bütün zorlukları aşıp okuyacaklar.

    » Ahmet beyin sana yaptığı iş teklifini bir düşün.

    » Nereye baksam hep seni görüyorum.

    » Akşam olsun, eve beraber gideriz.

    » Bu akşamki tiyatro gösterisinde mutlaka sen de oynamalısın.

    Ana İşsiz Kalınca Metni Cevapları Sayfa 27

    8. ETKİNLİK

    Kendinizi “Ana İşsiz Kalınca” metnindeki kahramanın yerine koyarak Türkiye’deki bir arkadaşınıza ülkenize duyduğunuz özlemi anlatan bir elektronik posta yazınız.

    Cevap: 

    (örnektir)

    Kime: Ahmet TÜRK
    Bilgi: [email&#;protected]
    Konu: Oraları Çok Özledim

    Sevgili arkadaşım Ahmet,

    Nasılsın? Beni sorarsan hiç iyi değilim. Buraya geleli tam bir yıl oldu. Bir yılda insan yaşadığı yere alışmaz mı? Ben alışamadım.

    Burada herkes Almanca konuşuyor. Hiç kimseyi anlamıyorum. Hiç arkadaşım yok bu yüzden. Kimseyle konuşamıyor, oyun oynayamıyorum. Okuldaki çocuklar hep benimle dalga geçiyorlar.

    İnsanları değişik, halleri tavırları bir başka. Cana yakın değiller. Yardımsever değiller. Şehirlerinin kokusu bile bir başka. İnsanı huzursuz ediyor.

    Ahmet, ben oraları çok özledim. Köyümü, köyümün kokusunu, insanlarımızı, Sarı Recep&#;i, muhtar emmiyi, eşeğimizi, ineğimizi, hep bizi havlayarak kaçıran Karabaş&#;ı bile çok özledim. Hepsi burnumda tütüyor. Bu sıla hasreti çok kötü bir şey. İşin ucunda çok para olsa bile çekilecek dert değil. Mutlu olamadıktan sonra, huzurlu olamadıktan sonra ne yapayım ben çok parayı?

    Ahmet, ben bu özleme dayanamayacağım. Ne olur bana sık sık yaz. Köyümden fotoğraflar yolla. Az da olsa hasretim sönsün. Senden tek ricam budur.

    Görüşmek üzere, hoşça kal.

    GELECEK DERSE HAZIRLIK

    Ülkemizde yetişen ağaç türleri ile ilgili araştırma yapınız.

    Cevap:

    Aşağıdaki butona tıklayarak araştırma yazısına ulaşabilirsiniz.

    Ülkemizde Yetişen Ağaç Türleri

    *** Ana İşsiz Kalınca metni cevapları hakkında söylemek istediklerinizi aşağıdaki yorum alanına yazabilirsiniz.

    Videolu Çözüm &#; Tıkla Abone Ol

    nest...
  • çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası