TYT de toplam soru yer alıyor. Bu sorular 40 matematik, 20 fen bilimleri, 40 türkçe, 20 sosyal bilimler sorusudur. Sınava giren tüm adaylar tüm sorulardan sorumludur. Şimdi ders ders nasıl çalışmamız gerektiğine bakalım.
Düzenli çalışma, planlı bir şekilde ilerleme ve motivasyon, TYT Türkçe netlerinizi artırmak için önemli faktörlerdir.
Türkçe netlerinizi artırmak için okuma alışkanlığı edinmeniz önemlidir. Okuma alışkanlığı sayesinde, okuma hızınız ve anlama becerileriniz gelişecektir. Okuma alışkanlığı edinmek için, her gün düzenli olarak kitap, dergi, gazete gibi okuma materyalleri okuyabilirsiniz.
Türkçe netlerinizi artırmak için kelime bilginizi geliştirmeniz gerekmektedir. Kelime bilginizi geliştirmek için, kelime kartları, sözlük, kelime oyunları ve online kaynaklar kullanabilirsiniz.
Soruları hızlı bir şekilde okumak, ana fikri bulmak, paragraf sorularında yönlendirmelere dikkat etmek ve dil bilgisi konularında doğru yöntemleri kullanmak gibi soru çözme tekniklerini iyi bilmek TYT Türkçe netlerinizi artırmaya yardımcı olacaktır.
Türkçe için her gün en az bir paragraf testi çözün. Paragraf soru tiplerine alışkanlığımız arttıkça daha rahat yapılır hale gelecektir. Ayrıca yine her gün en az bir dil bilgisi testi çözün. Bu konulardan soru kaçırmayacak şekilde tavizsiz sınava hazırlanmak en az 13 net kazandıracaktır.
Matematik konularında netleri arttırmak için önce TYT sınavında ÖSYMnin soru dağılımını nasıl ayarladığını iyi bilmelisiniz. ÖSYM matematik sorularını problem konuları ile iç içe şekilde sormaktadır. Sınavda 10 ile 12 arasında problem sorusu çıkıyor gibi görülse de aslında her soruda problem mantığı güdülmektedir. O halde, matematik için elimizde ne kadar kaynak varsa tamamının problem sorularını mutlaka çözmelisiniz.
TYT matematik sınavında çıkan soruların büyük bir kısmı temel matematik konularını içerir. Bu nedenle, matematik konularında hakimiyet sağlamak, TYTde başarılı olmanız için önemlidir. Konuları öğrenirken, öğrenme aşamasında öğrendiğiniz konuları tekrar etmek ve kavramları anlamak için sorular çözmek faydalıdır.
TYT matematik sınavında verilen süre dakikadır ve bu süre içerisinde 40 soru cevaplandırılması gerekmektedir. Bu nedenle, sınavda zaman yönetimi önemlidir. Soruları hızlı bir şekilde okumak, gereksiz detaylara takılmamak ve basit işlemleri kısa yoldan yapmak zaman kazanmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle, sınavda zaman yönetimine dikkat etmek, TYT matematik netlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.
TYT matematik sınavında soruların bir kısmı matematik bilgisi gerektiren sorular, bir kısmı ise okuma ve anlama becerisi gerektiren sorular içerir. Bu nedenle, test çözme tekniklerini iyi bilmek, TYT matematik sınavında başarılı olmanızı sağlayabilir. Test çözme teknikleri, soruları hızlı bir şekilde okumak, gereksiz bilgilerden kurtulmak ve cevapları bulmak için farklı yöntemleri kullanmak gibi becerileri içerir.
Coğrafya dersi için kesinlikle harita çalışması yapın. Bir Türkiye haritası edinin hangi bölgelerde hangi iklim türleri yaşanır, hangi illerde hangi tarım ve hayvancılık türü yapılır, sanayi, maden ve hizmet sektörlerinde hangi illerde neler yapılır, dağlar, ovalar, göller ve akarsular gibi soruları harita üzerinde çalışın. Bu harita çalışmasını yapmak sizin sınavda en az 2 neti daha fazladan yapmanızı sağlar.
Tarih dersi için bol bol okuyun. Elinizdeki notları dönüp tekrar tekrar okuyun. Özellikle, Cumhuriyet Dönemi öncesi yüzyıl ile Cumhuriyet Dönemi gelişmeleri çok iyi bilinmelidir. yılları kapsayan tarih bilgisi sayesinde soruların büyük bölümü doğru olarak cevaplarsınız. Her yıl tarih sorularının büyük bölümü buradan gelmektedir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınavın en can alıcı kısmını oluşturmaktadır. Kesinlikle, din bilginize güvenerek sınava girmemelisiniz. Geçen yıllarda özellikle mezunların en çok yanlış yaptıkları bölüm burasıdır. Bu bölümden okumalarınızı tam ve eksiksiz yapmak zorundasınız. Gerekirse bazı tanımları yazarak çalışın. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinden çıkan 5 sorunun TYT puanına etkisi 18 puandır, bu da yaklaşık 6 matematik sorusuna denk gelmektedir. Dolayısıyla bazı arkadaşlarımız şunu düşünmek zorundadır: Madem matematik sorularını doğru yapmam kolay değil o halde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi konularını çok iyi ve eksiksiz çalışmalıyım.
Gelelim matematik ve fen bilimleri derslerinde yapacaklarınıza. Sınavda sorulacak 80 soru, yani sınavın 2/3si burada yer alıyor. Matematik ve fen bilimleri dersleri için netlerimizi nasıl arttırırız?
Üniversitede okuma hayali kuran yüz binlerce lise mezunu, 17 Haziran Cumartesi günü Temel Yeterlilik Testi (TYT) sınavına girdi. YKS’nin ilk oturumuna katılan adaylar, arama motorlarında “TYT puan hesaplama robotu ” şeklinde aramalar yapmaya başladı. Adaylar, 18 Haziran Pazar günü ise AYT ve YDT sınavlarına girecek. Fakat öncesinde “TYT puanı nasıl hesaplanır?” ya da “TYT net hesaplama ekranı” araştırılıyor. İşte, YKS TYT netle puan hesaplama ve sıralama…
Sınavda uygulanan testlere verilen cevaplar, her test için ayrı ayrı değerlendirmeye alınacaktır. Adayların, testlerden her biri için birer standart puanı hesaplanacaktır. Testlerin standart puanlarının hesaplanmasında şu yol izlenecektir:
Her adayın, testlere verdiği doğru ve yanlış cevapların sayısı belirlenecektir. Doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının dörtte biri çıkarılarak adayın ilgili testten almış olduğu ham puan bulunacaktır.
Son sınıfta okumakta olan tüm adayların ilgili testten aldıkları ham puanlar kullanılarak o testin ortalama ve standart sapması bulunacaktır.
Bu ortalama ve standart sapma kullanılarak tüm adaylar için ortalaması 50, standart sapması 10 olan standart puanlar hesaplanacaktır.
Sınavdan sonra ÖSYM Başkanlığı veya yargı mercileri tarafından iptaline karar verilen sorular değerlendirme dışı bırakılarak geçerli soruların puan değerinin yeniden saptanması suretiyle puanlama yapılacaktır.
TYT’de hesaplanan standart puanlar ve Tablo 1C’deki ağırlıklar kullanılarak adayların ağırlıklı puanları (A-TYT) hesaplanacaktır. A-TYT puanının hesaplanabilmesi için adayların Temel Matematik Testi veya Türkçe Testinden en az 0,5 veya daha fazla ham puan almış olmaları gerekmektedir. Yalnızca bu koşulları sağlayan adaylar için A-TYT puanı hesaplanacaktır.
A-TYT puanı kendi içinde en küçüğü , en büyüğü olan puanlara dönüştürülerek TYT puanı oluşturulacaktır.
A-TYT puanı TYT puanına dönüştürülürken Temel Matematik ve Türkçe testlerinin her birinden 5 ham puan, diğer testlerin her birinden 2,5 ham puan alan adayların TYT puanı almaları sağlanacaktır.
AYT ve YDT’de hesaplanan standart puanlar ve Tablo 1E’deki ağırlıklar kullanılarak adayların ağırlıklı puanları (ASAY, A-SÖZ, A-EA, A-DİL) hesaplanacaktır. Ağırlıklı puanların hesaplanabilmesi için adayların ilgili testlerin en az birinden 0,5 veya daha fazla ham puan almış olmaları gerekmektedir.
Yalnızca bu koşulları sağlayan adaylar için ağırlıklı puanlar hesaplanacaktır. TYT puanı olmayan, TYT puanı hesaplanmayan veya TYT puanı ’nin altında olan adayların, AYT ve/veya YDT’ye girmiş olsalar da SAY, SÖZ, EA, DİL puanları hesaplanmayacaktır.
A-SAY, A-SÖZ, A-EA, A-DİL puanlarının her biri kendi içinde en küçüğü , en büyüğü olan puanlara dönüştürülerek SAY, SÖZ, EA, DİL puanları oluşturulacaktır. Ağırlıklı puanlar, SAY, SÖZ, EA, DİL puanlarına dönüştürülürken ilgili testlerin her birinden soru sayısının %20’si oranında ham puan alan adayların SAY, SÖZ, EA, DİL puanı almaları sağlanacaktır.
Ortaöğretim kurumlarında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini almak zorunda olmayan veya farklı müfredat ile alan öğrenciler (İmam Hatip Okulları öğrencileri/mezunları hariç), TYT Sosyal Bilimler Testinde yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularından muaf tutulacaktır. Bu öğrenciler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları yerine Felsefe alanından 5 soru cevaplandıracaklardır. Bu doğrultuda; TYT Sosyal Bilimler Testinde toplam 25 soru bulunacaktır.
Cevap kâğıdında bu test ile ilgili alanda 25 cevap alanı bulunacaktır. Tüm adaylar, ilk 15 sorunun tamamından sorumlu olacaklardır.
Sınavda yer alan derslere ait doğru ve yanlış cevap sayıları belirlenir. Ham puan için her adayın testlere verdiği doğru ve yanlış cevap sayılarına göre hesaplama yapılır. Doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının dörtte biri çıkarılır ve adayın ilgili testten almış olduğu ham puan (adayın net sayısı) hesaplanır.
Son sınıfta okumakta olan tüm adayların ilgili testten aldıkları ham puanlar kullanılarak o testin ortalama ve standart sapması bulunacaktır. Bu ortalama ve standart sapma kullanılarak tüm adaylar için ortalaması 50, standart sapması 10 olan standart puanlar hesaplanacaktır.
Sınavdan sonra ÖSYM Başkanlığı veya yargı mercileri tarafından iptaline karar verilen sorular değerlendirme dışı bırakılarak geçerli soruların puan değerinin yeniden saptanması suretiyle puanlama yapılacaktır. Sınavdan sonra ÖSYM Başkanlığı tarafından cevabının değişmesi gerektiği tespit edilen sorular olması durumunda, bu doğrultuda güncellenen cevap anahtarı esas alınmak suretiyle puanlama yapılacaktır.
Merhaba Sevgili Öğrenciler ve YKS Sınavına girecek olan sevgili adaylar, şimdiki makalemizde siz değerli adaylar için YKS (TYT-AYT) Konularının detaylı konu listesini sizlerle paylaşıyoruz.
Üniversite Giriş Sınavı olarak da adlandırılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı yani kısaca YKS sınavı sisteminde kısa bir açıklama yapalım.
YKS Sınavı toplamda 3 tane oturum ile karşınıza çıkmaktadır.
Gireceğiniz Sınavların hepsi Cumartesi - Pazar günleri olmak üzere bir hafta sonunda yapılıp sınavlar bitirilmektedir.
Sınav tarihine kalan süreyi sitemizde bulunan sayaçlardan bakabilirsiniz.
YKS TYT AYT Konuları ile ilgili listesine göz atmadan önce hep beraber sınavda hangi sorular çıkacak onları inceleyelim.
ilkönce TYT sınavında 40 Adet Temel Matematik Sorusu, 40 Adet Temel Türkçe Sorusu, 7 Adet Fizik Dersi Sorusu, 7 Adet Kimya Dersi Sorusu, 6 Adet Biyoloji Dersi Sorucu ve 5 adet de Din Kültürü, 5 Adet Felsefe dersi sorusu, 5 Adet Tarih Dersi Sorusu ve 5 Adet Coğrafya Sorusu olmak üzere toplamda adet Soru sorulacaktır. Gireceğiniz bu sınavda genellikle 9 ve sınıf konularından sorular ile karşılaşıyoruz.
TYT sınavına bitirdikten sonra ise karşımıza Alan Sınavları yani AYT ve YDT sınavları ile karşılaşırsınız. Genellikle AYT sınavı TYT sınavından 1 gün sonra yapılmaktadır.
AYT’de 40 Adet Matematik Dersi Sorusu, 40 Adet Fen Bilimleri Dersi Sorusu, 40 Adet Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Sorusu, Sosyal Bilimler 1 ve 40 Sosyal Bilimleri 2 testi karşılaşırsınız.
YDT sınavında ise 80 tane yabancı dil sorusu ile karşılaşırsınız.
Birinci YKS Oturumunda yapılacak Temel Yeterlilik Testinde adayların karşısına çıkacak sorular
Aşağıdaki linklere tıklayarak YKS (TYT-AYT) konuları ve soru dağılımına ulaşabilirsiniz.
YKS ( TYT - AYT ) Konuları ve Soru Dağılımı Linkleri
Birinci YKS Oturumunda yapılacak Temel Yeterlilik Testinde adayların karşısına çıkacak sorular
TYT Sınavında 40 Türkçe ,
Sosyal Bilimler; Tarih Dersi 5 adet soru, Coğrafya Dersi 5 adet soru, Felsefe Dersi 5 adet soru,
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 5 adet soru toplam 20 adet soru ve 40 adet Soru Temel Matematik Dersi,
20 adet Soru Fen Bilimleri; Fizik Dersi 7 adet soru, Kimya Dersi 7 adet soru, Biyoloji Dersi 6 adet çıkacak sorular olmak üzere toplam soru sorulacaktır.
Temel Yeterlilik Testi TYT Sınavının sınav süresi dakikadır.
AYT Sınavına girecek öğrencilere veya mezuna kalan kişilere,
AYT’de adaylar, hesaplanmasını istedikleri puan türü için gereken testleri cevaplayacaklardır.
SAY, SÖZ ve EA puan türlerinin hepsinin hesaplanmasını isteyen adaylar, sınav süresince tüm testleri cevaplaya bileceklerdir.
İkinci Oturumda yapılacak Alan Yeterlilik Testleri (AYT)’nde;
olmak üzere toplam soru sorulacaktır. Alan Yeterlilik Testleri (AYT)’nin süresi dakikadır.
YKS ( TYT - AYT ) Konuları ve Soru Dağılımı Linkleri
TYT Sınavı Konularında Türkçe alanında toplam 40 tane soru çıkmaktadır.
Konular | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ses Bilgisi | - | 1 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Dil Bilgisi | 3 | 2 | 3 | 8 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 6 | 5 | 5 |
Noktalama İşaretleri | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Yazım Kuralları | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 |
Anlatım Bozukluğu | - | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 |
Paragraf | 26 | 25 | 26 | 22 | 22 | 22 | 22 | 26 | 23 | 20 | 23 | 20 | 20 |
Cümlede Anlam | 3 | 3 | 6 | 3 | 7 | 7 | 7 | 6 | 6 | 7 | 7 | 6 | 7 |
Sözcükte Anlam | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
TYT Sınavı Konularında Matematik alanında toplam 28 adet soru çıkacaktır.
SORU DAĞILIMI | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Kavramlar | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | – | 4 | 2 | – | – |
Sayı Basamakları | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | – | 2 | 2 | 1 |
Bölünebilme Kuralları | 1 | 1 | 1 | 1 | – | – | – | 1 | 2 | – | – | 1 |
OBEB-OKEK | – | – | – | – | – | – | – | 2 | 1 | 2 | 5 | – |
Rasyonel Sayılar | 2 | – | 3 | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 |
Basit Eşitsizlikler | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 2 | – | 1 | 1 | – |
Mutlak Değer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Üslü Sayılar | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Köklü Sayılar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 0 | – | 2 | 1 |
Çarpanlara Ayırma | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 | – | 2 | 1 | – | 3 |
Oran-Orantı | 1 | 1 | 1 | – | – | 2 | – | 2 | 2 | 3 | 3 | |
Denklem Çözme | – | 2 | – | 1 | 2 | 1 | – | 2 | 2 | 3 | 4 | – |
Problemler | 13 | 11 | 13 | 12 | 11 | 11 | 13 | 10 | 8 | 10 | 5 | 10 |
Kümeler – Kartezyen Çarpım | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | – | 1 | – |
Mantık | 1 | 1 | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | |
Fonksiyonlar | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Polinomlar | – | 1 | – | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – |
Permütasyon-Kombinasyon | – | – | 2 | 1 | 1 | 1 | * | 1 | 1 | 1 | – | – |
Olasılık | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Veri – İstatistik | 1 | 1 | – | 1 | – | – | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 2 |
TYT Sınavı Konularında Geometri alanında toplam 12 tane soru çıkmaktadır.
SORU DAĞILIMI | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Açılar ve Üçgenler | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 2 |
Çokgenler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | – |
Yamuk | – | – | 2 | – | 1 | 1 | – | – | – | 1 | – | – |
Eşkenar Dörtgen | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 |
Deltoid | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Kare | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 | – | – | – |
Dikdörtgen | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | – | 1 | – | – | 1 | – | – |
Çember ve Daire | – | – | – | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Analitik Geometri | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Katı Cisimler | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | – |
Toplam Soru | 10 | 10 | 10 | 10 | 11 | 11 | 6 | 8 | 8 | 8 | 8 | 7 |
TYT Sınavı Konularında Fizik alanında toplam 7 tane soru çıkmaktadır.
Konular | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizik Bilimine Giriş | - | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Madde Ve Özellikleri | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 |
Sıvıların Kaldırma Kuvveti | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Basınç | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |
Isı, Sıcaklık ve Genleşme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Hareket | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Dinamik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 |
İş, Güç ve Enerji | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 0 | 1 |
Elektrostatik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Elektrik Akımı | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Elektriksel Enerji ve Güç | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Optik | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Manyetizma | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |
Dalgalar | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
TYT Sınavı Konularında Kimya alanında toplam 6 tane soru çıkmaktadır.
SORU DAĞILIMI | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya Bilimi | 1 | 1 | 1 | – | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 |
Atomun Yapısı | – | – | 1 | 1 | – | 2 | – | – | 2 | 1 | 1 | 2 |
Periyodik Tablo | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | – | 1 | – | 4 |
Maddenin Halleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Kimyasal Türler Arası Etkileşimler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | – |
Kimyasal Hesaplamalar | – | 1 | 1 | – | – | – | 1 | – | 2 | – | 2 | 2 |
Kimyanın Temel Kanunları | 1 | – | – | – | 1 | 1 | – | – | – | – | 1 | – |
Asit, Baz ve Tuz | 1 | 1 | 1 | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – |
Karışımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Kimya Her Yerde | – | – | – | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – |
TYT Sınavı Konularında Biyoloji alanında toplam 6 tane soru çıkmaktadır.
SORU DAĞILIMI | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Canlıların Ortak Özellikleri | 1 | – | – | 1 | – | – | 1 | – | 1 | – | – | – |
Canlıların Temel Bileşenleri | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Hücre ve Organelleri | 1 | 1 | 1 | – | – | 2 | 1 | 2 | – | 2 | 1 | 2 |
Madde Geçişleri | – | – | – | – | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 |
Canlıların Sınıflandırılması | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | – | 1 | – |
Hücre Bölünmeleri ve Üreme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 |
Kalıtım | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Ekosistem Ekoloji | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Bitkiler Biyolojisi | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 |
TYT Sınavı Konularında Tarih alanında toplam 5 tane soru çıkmaktadır.
SORU DAĞILIMI | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih ve Zaman | – | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
İslam Medeniyetinin Doğuşu | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – |
Beylikten Devlete Osmanlı | 1 | – | – | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 |
Dünya Gücü Osmanlı | – | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Değişim Çağında Avrupa ve Osmanlı | – | – | – | – | – | – | 1 | – | – | 1 | – | – |
Uluslararası İlişkilerde Denge Stratejisi () | – | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti ve Dünya | – | – | 1 | – | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Milli Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 2 | – | 2 | 3 | 4 | 2 |
Atatürkçülük ve Türk İnkılabı | 1 | 1 | – | 1 | – | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
TYT Sınavı Konularında Coğrafya alanında toplam 5 tane soru çıkmaktadır.
SORU DAĞILIMI | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğa ve İnsan | – | – | – | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 |
Dünya’nın Şekli ve Hareketleri | – | 1 | – | – | – | – | – | 1 | – |
Coğrafi Konum | – | – | – | – | – | – | 1 | 1 | – |
Harita Bilgisi | 1 | – | 1 | – | 1 | 1 | 1 | – | – |
Atmosfer ve Sıcaklık | – | – | 1 | – | – | – | – | – | – |
İklim Bilgisi | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 |
iç ve Dış Kuvvetler | 1 | 1 | 1 | – | – | 1 | 1 | 2 | 3 |
Nüfus ve Yerleşme | – | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | – |
Türkiye’nin Yer Şekilleri | – | – | – | – | – | 1 | – | – | – |
Ekonomik Faaliyetler | 1 | – | – | – | – | 1 | – | 1 | 1 |
Bölgeler | – | 1 | 1 | – | – | 1 | 2 | 1 | 2 |
Uluslararası Ulaşım Hatları | – | – | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 |
Doğal Afetler | 1 | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – |
TYT Sınavı Konularında Din Kültürü ve Ahlak Bigisi alanında toplam 5 tane soru çıkmaktadır.
SORU DAĞILIMI | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Felsefenin Alanı | 1 | 2 | – | 1 | – | 1 | – | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Bilgi Felsefesi | 2 | – | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Bilim Felsefesi | – | – | – | 1 | – | 1 | – | 1 | – | 1 | 1 | 1 |
Varlık Felsefesi | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Ahlak Felsefesi | 1 | – | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Siyaset Felsefesi | – | 1 | – | 1 | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Din Felsefesi | – | – | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | – | – |
Sanat Felsefesi | – | 1 | – | – | – | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TYT Sınavı Konularında Felsefe alanında toplam 5 tane soru çıkmaktadır.
SORU DAĞILIMI | |||||||
Bilgi ve İnanç | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | – | 2 |
İbadetler | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ahlak ve Değerler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – |
Hz. Muhammed (S.A.V) | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Vahiy ve Akıl | 1 | 1 | 2 | – | 1 | 1 | – |
İslam Düşüncesinde Yorumlar, Mezhepler | – | – | – | – | – | 1 | – |
Din, Kültür ve Medeniyet | 1 | 1 | – | – | – | – | 1 |
Toplam Soru Sayısı | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
9. Sınıf Matematik Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Kümeler
Denklem ve Eşitsizlikler
Fonksiyonlar
Üçgenler
Veri
Olasılık
Sınıf Matematik Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Sayma
Fonksiyonlarla İşlemler ve Uygulamalar
Dörtgenler ve Çokgenler
İkinci Dereceden Denklem ve Fonksiyonlar
Polinomlar
Geometrik Cisimler
Sınıf Matematik Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Trigonometri
Analitik Geometri
Fonksiyonlarda Uygulamalar
Denklem ve Eşitsizlik Sistemleri
Çember ve Daire
Uzay Geometri
Olasılık
Sınıf Matematik Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
Diziler
TÜREV
İNTEGRAL
Trigonometri
Dönüşümler
SORU DAĞILIMI | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Kavramlar | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 6 | 3 | – |
Sayı Basamakları | – | – | 3 | – | – | 1 | – | – | – | 1 |
Bölme ve Bölünebilme | – | – | – | 1 | – | 1 | 1 | – | – | 1 |
EBOB – EKOK | 1 | 1 | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Rasyonel Sayılar | – | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 | – | – |
Basit Eşitsizlikler | – | 1 | 1 | 1 | – | 2 | 1 | 1 | 1 | |
Mutlak Değer | – | – | 1 | 1 | – | 1 | 1 | – | – | |
Üslü Sayılar | – | 1 | 1 | – | – | 1 | 2 | 1 | 2 | – |
Köklü Sayılar | – | – | – | – | – | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Çarpanlara Ayırma | 1 | – | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Oran Orantı | – | – | – | – | – | – | 1 | 1 | – | – |
Kümeler ve Kartezyen Çarpım | 1 | 1 | 2 | 1 | – | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Mantık | 1 | 1 | – | 1 | 4 | 1 | 1 | – | 1 | 3 |
Fonksiyonlar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | – | 3 | 2 |
Polinomlar | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 |
funduszeue.infoden Denklemler ve Eşitsizlikler | 2 | 1 | 1 | – | 1 | 1 | – | 1 | 1 | – |
Parabol | – | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | – | 1 | 1 |
Permütasyon-Kombinasyon-Olasılık – Binom | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Trigonometri | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 |
Karmaşık Sayılar | – | – | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Logaritma | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Diziler | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Limit | 2 | 2 | – | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 |
Türev | 4 | 3 | – | 4 | 4 | 5 | 5 | 7 | 6 | 6 |
İntegral | 4 | 4 | – | 4 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 4 |
9. Sınıf Geometri Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Üçgenler
Sınıf Geometri Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Dörtgenler ve Çokgenler
Geometrik Cisimler
Sınıf Geometri Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Trigonometri
Analitik Geometri
Çember ve Daire
Uzay Geometri
Sınıf Geometri Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Trigonometri
Dönüşümler
SORU DAĞILIMI | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğruda ve Üçgende Açı | 1 | – | 1 | – | 1 | 2 | 2 | 1 | – | 1 |
Özel Üçgenler | – | – | 2 | – | 2 | 2 | 6 | – | 1 | 1 |
Açıortay – Kenarortay | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | 1 |
Üçgende Alan Benzerlik | – | – | – | – | – | 3 | 1 | 2 | 1 | – |
Açı Kenar Bağıntıları | – | – | – | 1 | – | – | – | – | 1 | – |
Çokgenler | – | – | 1 | 2 | 1 | – | 1 | 3 | 1 | 2 |
Özel Dörtgenler | – | – | – | – | 1 | 4 | 6 | 5 | 3 | 5 |
Çember ve Daire | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 8 | 6 |
Noktanın Analitiği | 1 | 2 | 1 | – | – | – | 1 | 2 | 2 | 1 |
Doğrunun Analitiği | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 |
Dönüşüm Geometrisi | 1 | – | 1 | 1 | 1 | – | – | – | 1 | 1 |
Katı Cisimler | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 |
Çemberin Analitiği | 1 | 1 | – | – | 1 | 1 | 2 | 1 | – | 1 |
9- Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi YKS Konu ve Kazanımları
Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi YKS Konu ve Kazanımları
SORU DAĞILIMI | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anlam Bilgisi | 6 | 3 | 6 | 4 | 4 | 20 | 20 | 18 | 15 | 17 | 16 |
Dil Bilgisi | – | – | – | – | – | 4 | 5 | 5 | 6 | 6 | 5 |
Metinlerin Sınıflandırılması | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 5 | 5 | 8 |
Şiir Bilgisi | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | – | – | – |
Edebi Sanatlar | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | – |
İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı ve Geçiş Dönemi | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 1 | 2 | – | 3 | 1 |
Halk Edebiyatı | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | – | 2 | 2 | 1 |
Divan Edebiyatı | 4 | 6 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 6 | 3 | 4 |
Tanzimat Edebiyatı | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 |
Servet-İ Fünun Ve Fecr-İ Ati Edebiyatı | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Milli Edebiyat | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 7 | 1 | 4 |
Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 11 | 11 | 12 | 7 | 14 | 8 |
Edebiyat Akımları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 2 |
9. Sınıf Tarih Dersi Konu ve Kazanımları
Sınıf Tarih Dersi Konu ve Kazanımları
Sınıf Tarih Dersi Konu ve Kazanımları
KONULAR | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih ve Zaman | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | – |
İnsanlığın İlk Dönemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 3 | 2 | 2 | 1 | – | – |
Orta Çağ’da Dünya | – | – | – | – | – | 1 | 2 | – | – | 1 | 1 | – |
İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 |
İslam Medeniyetinin Doğuşu | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | – | – |
Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Yerleşme ve Devletleşme Sürecinde Selçuklu Türkiyesi | 1 | – | – | 1 | – | 1 | 3 | 2 | 1 | – | 2 | 2 |
Beylikten Devlete Osmanlı | 3 | – | 1 | 1 | 2 | – | 4 | 5 | 5 | 6 | 4 | 7 |
Devletleşme Sürecinde Savaşçılar ve Askerler | 1 | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Dünya Gücü Osmanlı | – | 1 | – | 1 | 2 | 13 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
Sultan ve Osmanlı Merkez Teşkilatı | 1 | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Değişen Dünya Dengeleri Karşısında Osmanlı Siyaseti | 1 | 1 | 1 | – | – | – | 2 | 1 | – | – | – | 1 |
Değişim Çağında Avrupa ve Osmanlı | – | 1 | 2 | 2 | – | – | – | 1 | 2 | 1 | 3 | – |
Uluslararası İlişkilerde Denge Stratejisi () | – | 1 | – | – | 1 | – | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 8 |
Devrimler Çağında Değişen Devlet-Toplum İlişkileri | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Sermaye ve Emek | – | – | 1 | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – |
XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti ve Dünya | – | 1 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 6 | 4 |
İnkılap Tarihi Tüm Konular | – | – | – | – | – | 1 | 5 | 7 | 7 | 6 | 4 | – |
Milli Mücadele | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | – | – | – | – | – |
Atatürkçülük ve Türk İnkılabı | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | – | – | – | – | – |
İki Savaş Arasındaki Dönemde Türkiye ve Dünya | – | – | – | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – |
II. Dünya Savaşı Sürecinde – Sonrasında Türkiye ve Dünya | 2 | – | – | – | 1 | – | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 |
XXI. Yüzyılın Eşiğinde Türkiye ve Dünya | – | – | – | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – |
Soğuk Savaş Dönemi | – | – | – | – | – | – | 5 | 4 | 4 | 4 | 7 | 2 |
Yumuşama Dönemi | – | – | – | – | – | – | 1 | 1 | 2 | 2 | – | 1 |
Küreselleşen Dünya | – | – | – | – | – | – | 1 | 1 | 2 | 2 | – | 5 |
DOĞAL SİSTEMLER
BEŞERİ SİSTEMLER
MEKANSAL BİR SENTEZ:TÜRKİYE
KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER
ÇEVRE VE TOPLUM
SORU DAĞILIMI | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İklim ve Yer Şekilleri | – | – | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 7 | 6 |
Coğrafi Konum | – | – | – | – | 2 | – | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 |
Dünya’nın Şekli ve Hareketleri | – | – | – | – | – | 1 | – | – | – | – | – |
Harita Bilgisi | – | – | – | – | 1 | 1 | – | – | – | 2 | 2 |
İç ve Dış Kuvvetler | – | – | – | – | 1 | – | – | – | 1 | – | – |
Ekosistem | 4 | 3 | 3 | 3 | – | 3 | 3 | 2 | 2 | – | – |
Nüfus Politikaları | – | – | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Türkiye’de Nüfus ve Yerleşme | 1 | – | – | 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Ekonomik Faaliyetler ve Doğal Kaynaklar | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 |
Göç ve Şehirleşme | 1 | – | 1 | 1 | – | – | – | – | – | – | – |
Türkiye Ekonomisi | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 10 | 2 | 11 | 12 |
Türkiye’nin İşlevsel Bölgeleri ve Kalkınma Projeleri | 1 | 1 | 1 | – | 1 | – | 1 | – | – | 2 | – |
Küresel Ticaret | 1 | 1 | – | – | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
İlk Uygarlıklar | – | 1 | – | 2 | – | – | 1 | 1 | 2 | – | – |
Küresel ve Bölgesel Örgütler | – | 1 | 1 | 2 | – | – | – | – | – | – | – |
Ülkeler Arası Etkileşimler | – | 1 | – | 1 | – | 1 | 1 | – | 1 | – | – |
Bölgeler ve Ülkeler | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 8 | 7 | 3 | 6 | 6 | 7 |
Çevre ve Toplum | 1 | 3 | 3 | 1 | – | 6 | 13 | 6 | 8 | 2 | 2 |
9. Sınıf Tarih Dersi Konu ve Kazanımları
Sınıf Tarih Dersi Konu ve Kazanımları
Sınıf Tarih Dersi Konu ve Kazanımları
KONULAR | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih ve Zaman | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | – |
İnsanlığın İlk Dönemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | – | 3 | 2 | 2 | 1 | – | – |
Orta Çağ’da Dünya | – | – | – | – | – | 1 | 2 | – | – | 1 | 1 | – |
İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 |
İslam Medeniyetinin Doğuşu | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | – | – |
Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Yerleşme ve Devletleşme Sürecinde Selçuklu Türkiyesi |
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası