sabit süratli hareket 6 sınıf tonguç akademi / 6.Sınıf 3.Ünite 2.Bölüm Sabit Süratli Hareket Konu Anlatımı | Fensepetim

Sabit Süratli Hareket 6 Sınıf Tonguç Akademi

sabit süratli hareket 6 sınıf tonguç akademi

<==  6.Sınıf Konularına geri dön
Ortaokul funduszeue.info ==> 3. Ünite:Kuvvet ve Hareket ==> Sabit Süratli Hareket

Kazanımlar

F Sabit Süratli Hareket
Önerilen Süre: 6 ders saati
Konu / Kavramlar: Yol, zaman, sürat ve birimleri, sabit süratli hareketin yol-zaman ve sürat-zaman grafikleri
F Sürati tanımlar ve birimini ifade eder.
a. Sürat birimleri olarak metre/saniye (m/sn.) ve kilometre/saat (km/sa.) dikkate alınır.
b. Yer değiştirme ve hız kavramlarına girilmez.
c. Matematiksel bağıntılara girilmez.
ç. Birim dönüştürme yaptırılmaz.
F Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde gösterir.

Konu: Sabit Süratli Hareket


A- Sürat Nedir

Bir cismin birim zamanda aldığı yola süratdenir.
Sürati hesap edebilmek için alınan yolu ve geçen zamanı bilmek gerekir.

Ölçülen her büyüklüğün mutlaka bir birimle belirtilmesi gerekir.

Alınan yol birimi
santimetre (cm), metre (m), kilometre (km)

Zaman birimi
saniye (sn), dakika (dk), saat (sa) olarak ifade edebiliriz.

Sürat birimi
Alınan yol metre, zaman saniye alınırsa sürat birimi metre/saniye olur. Kısaca m/sn olarak gösterilir.
Alınan yol kilometre, zaman saat alınırsa Sürat birimi kilometre/saat, kısaca km/sa olur.

Bir cismin hareketi süresince aldığı toplam yolun, cismin toplam hareket süresine bölümü ile bulunur.


B- Sürat Birimleri

Sürat birimi m/sn, km/sa, cm/sn,  m/dk olarak kullanılabilir.
Eğer sürat hesaplanırken verilen değerler farklı birimlerden ise uzunluk ve zaman çevirimleri yapılır.


Yol Birimleri
1 km = m,  1 m = cm

Zaman Birimleri
1 sa = 60 dk,  1dk = 60 sn
1 sa = 60 dk = sn


Sabit süratli hareket
Bir hareketli eşit zaman aralıklarında eşit yol almasıdır. Hareket boyunca süratinde bir değişiklik olmaz.

Ortalama sürat
Hareketlinin aldığı toplam yolun, toplam zamana bölünmesiyle bulunur.


Not:Aynı yolu sürati daha fazla olan daha kısa sürede tamamlar.
Formula-1 yarışlarında sıralama turlarında, yarışçılar aynı parkuru daha kısa sürede tamamlamak için çalışırlar.



C- Grafikler

Yol - Zaman Grafiği

Hareketli,  hareketi süresince eşit sürelerde eşit yollar alır ve bu nedenle sürati sabittir.
Hareketlinin yol &#; zaman grafiğinden sürati bulunur. Grafikten seçilen her hangi bir noktanın zaman ve yol eksenlerini kestiği noktalar bulunur. Bu noktalara karşılık gelen değerler sürat formülünde yerine yazılarak sürat hesaplanır.


Yol - Zaman grafiği nasıl çizilir

1. Koordinat sistemi çizilir.
2. X eksenine(yatay) zaman, y eksenine(dikey) alınan yol ve birimleri yazılır.
3. Eksenler bölmelendirilir.
4. Tablodaki veriler grafiğe kaydedilir.
5. Noktalar birleştirilerek grafik oluşturulur.


Alınan yol - zaman grafiği



Sürat - Zaman Grafiği

Hareketli,  hareketi süresince eşit sürelerde eşit yollar alır ve bu nedenle sürati sabittir.
Zaman değişse bile sürat değişmez.
Hareketlinin sürat &#; zaman grafiğinden aldığı yol bulunur.
Sürat &#; zaman grafiğinin altında kalan alan hareketlinin aldığı yolu verir.

Sürat - Zaman grafiği nasıl çizilir


1. Koordinat sistemi çizilir.
2. X eksenine(yatay) zaman, y eksenine(dikey) sürat ve birimleri yazılır.
3. Eksenler bölmelendirilir.
4. Tabloda sürat verilmiş ise grafiğe kaydedilir. Alınan yol verilmiş ise her zaman aralığı için sürat hesap edilir.
funduszeue.infoar birleştirilerek grafik oluşturulur.


Sürat Zaman grafiği




Sürat konusu ile ilgili sorular

 Örnekler


Soru 1. m lik mesafeyi 8 saniyede koşarak rekor kıran sporcunun sürati kaç m/s dir?

Yol = m
Zaman = 8 s
Sürat = ? m/s



Soru 2.  Bir yarış atı m yi 20 s de koşuyor. Bu atın sürati kaç m/s dir?

Yol = m
Zaman = 20 s
Sürat = ? m/s



Örnek Sorular


  • Sürati km/sa olan bir araç 3 saatte &#;&#;&#;&#;funduszeue.info yol alır.

  • 20 saniyede metre yol alan aracın sürati &#;&#;&#;.m/sn dir.

  • Sürati 2 m/sn olan araç 2 dakikada &#;&#;&#;&#;.. metre yol alır.

  • 50 saniyede 1 km yol giden aracın sürati &#;&#;&#;&#; m/sn dir.

  • Sürati 10 km/sa olan araç 45 km lik yolu &#;&#;&#;. saatte gider.




Sabit Süratli Hareket Konu Anlatımı İndir



Diğer konular




6.Sınıf 3.Ünite 2.Bölüm Sabit Süratli Hareket Konu Anlatımı

Daha önceki konularımızda bir varlığın hareketini hızlı ya da yavaş olarak sınıflandırmaktaydık. Bu sınıflandırmayı yaparken varlıkların hızlı ya da yavaş olmalarını, eşit yolları aldıkları sürelerin karşılaştırılmasıyla belirlemekteydik.

Bir cismin birim zamanda aldığı yola sürat adı verilir. Sürati hesaplayabilmek için alınan yol ile bu yolda geçen zamanı bilmek gerekir. Bu tanıma göre, aynı yolu daha kısa sürede alan varlıklar daha süratli kabul edilirler.

Ölçülen her büyüklüğün mutlaka bir birimle belirtilmesi gerekir. Buna göre süratle ilgili birimler aşağıda verilmiştir.

Bir hareketlinin eşit zaman aralıklarında eşit yollar alması durumuna sabit süratli hareket adı verilir. Hareketlinin, hareketi boyunca süratinde bir değişiklik olmadığından sabit süratle hareket ettiği müddetçe hep aynı sürede aynı mesafede yol alır.

Bir hareketlinin gittiği yol ile bu yol için harcadığı zaman verilerini kullanarak bir grafik oluşturmak istiyorsak;

1. Çizeceğimiz grafiğin düşey eksenini &#;yol&#;, yatay eksenini &#;zaman&#; olarak adlandırırız.

2. Yol ve zaman kavramları için önceden belirlediğimiz birimleri yazarız.

3. Kareli defterimizi kullanarak eksenleri uygun bölmelere ayırırız.

4. Tabloda verilen değerleri bölmelere yazarız.

5. Son olarak yatay ve düşey bölmelerdeki değerlerin kesiştiği yerleri belirleyerek birleştiririz.

HAREKET

Fen Bilimleri - Kuvvet ve Hareket

dk

sn izlediniz

6.Sınıf S&#;rat

Tonguç’un ‘Beden Eğitimi ve Spor’ dersini çok sevdiğini bilmeyen yok. En sevdiği spor dalı ise atletizm! Aslında atletizm yarışmalarında koşuyu en kısa sürede kim tamamlarsa yarışı o kazanır. Yarışı ilk sırada bitirenin sürati diğer yarışmacılardan fazladır. Peki, “Sürat” hesaplamaları yapmayı biliyor musun? Kolayca sürat hesaplaması yapmak için eğitimde sana anlattıklarımızı iyice dinle. Hareketli varlık, eşit zaman aralıklarında eşit yol alıyorsa sürati değişmez, yani sabit bir değer alır. Bu varlığın hareketi sabit süratli hareket olarak ifade edilir. Sıradaki eğitimimizde “Sabit Süratli Hareket” için yol, sürat ve zaman arasındaki ilişkiyi kavrayacaksın. Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde göstermeyi ve grafikleri kolayca yorumlamayı öğrenmeye hazır ol.

Tonguç Akademi Whatsapp İletişim Hattı

STEM Eğitiminde Teknolojik Eğitim Kitlerinin Kullanımı: Sabit Süratli Hareket Üzerine Bir Durum Çalışması

STEM; as well as being an approach which is the abbreviation of the words Science, Technology, Engineering, and Mathematics and covers these areas. STEM approach inevitably exists in pre-school education as it represents an education model which is inter-disciplinary and towards practice. The overall purpose of this study is to examine the applicability and effectiveness of the STEM approach for preschool education. Conducted in three stages, the study firstly focused on the fundamental prerequisites in terms of physical capacity and teacher skills and competencies required for a successful application of the STEM approach for preschool education. At the second stage, the focus was on the development of a trainer education program for the STEM method to be implemented for preschool education, implementation of the program, problems that arise during the implementation process and the solutions to address these problems. At the third stage, preschool teachers’ skills to develop STEM activities, implement such activities in a real classroom environment and manage the processes were examined. Additionally, the study also examined the impact of activities developed according to the STEM approach on cognitive processes, social product development, team work and presentation skills of the students. Research was based on the technical/scientific/collaborative model of action research. The study was conducted in a private school in Gaziantep during the academic year with three preschool teachers and 57 preschool children. After a review of whether the school had suitable characteristics for the STEM approach, the prerequisites required for an implementation of the STEM approach were set out. Then a two-and-a-half-month long STEM trainer education program consisting of ten sessions (eight main sessions and two additional sessions) was developed and applied. Solution proposals were developed to address the issues that emerged during the implementation process. At the next stage, teachers that received trainer education implemented activities in the context of the STEM approach in their own classes under the mentorship of a researcher. Within this process, the extent to which teachers were able to transfer their STEM skills to an actual classroom environment as well as the problems that emerged during the process were identified and solution proposals were developed. At the last stage, the effectiveness of STEM activities on the children was examined. Various qualitative and quantitative data collection tools were used for purposes of the research, such as annual and monthly plans of the school, photos of the education environment, resumes of teachers, STEM activities developed by the teachers, Semi-Structured Interviews, the Information-Based Life Problem Rubric, the STEM Lesson Plan Rubric, an Assessment Test for Teachers, the STEM Trainer Education Evaluation Survey, the Cognitive Process: Engineering Rubric, the Social Product General Rubric, the Social Product: Team Work Rubric, the Semi-Structured Observation Form and Teacher Journals. Data obtained from qualitative data collection tools were subjected to descriptive and content analysis whereas data obtained from quantitative data collection tools were analyzed using the Wilcoxon Signed Rank Test and the Friedman Test in combination with the arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage calculations via the SPSS Package Software. According to the research results, even though preschool teachers have a positive attitude towards the STEM approach in education, preschool education institutions are open to development in terms of technical, physical and human capacities to fully implement the STEM method. The study found that participants managed to transfer the skills and competences they acquired during the purpose-designed STEM trainer education to the classroom environment. Teachers were found to be lacking with regards to preparing Information-Based Life Problem Rubrics and lesson plans for the STEM. However, it was seen that the said deficiencies were properly addressed with the solution suggestions. Additionally, it was established that the implementation of in-class STEM activities had a positive and permanent effect on the social product development, team work, social product presentation and engineering skills of preschool students as well as their cognitive processes. As a result, we can conclude that the STEM approach can be implemented effectively for preschool education. The study also contains a set of recommendations for researchers, policy developers and practitioners. Keywords: STEM, STEM junior, pre school, STEM approach, action research

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası