izin almadan yardım toplayabilen kuruluşlar / İzin Almadan Yardım Toplayan Vakıflar - T.C. Vakıflar Genel Müdürlüğü

Izin Almadan Yardım Toplayabilen Kuruluşlar

izin almadan yardım toplayabilen kuruluşlar

×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen funduszeue.info web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

funduszeue.infoşisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.

 

funduszeue.infoşisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

funduszeue.infoşisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel:Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (funduszeue.info_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,

5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için funduszeue.info adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

funduszeue.info Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

Bağış ve Yardım Rehberi

1) Derneklerin depremzedeler için yardım toplaması izne tabi bir faaliyet midir?

Derneklerin, internet ortamından yürütülecekler de dahil olmak üzere, yardım toplama faaliyetlerinde bulunması izne tabidir. sayılı Yardım Toplama Kanunu’nun (“Yardım Toplama Kanunu”) 3. ve 6. maddeleri ile Yardım Toplama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik’in (“Yönetmelik”) 5. maddesi uyarınca kamu yararına uygun olarak, amaçlarını gerçekleştirmek, yardım sağlamak ve kamu hizmetlerinden bir veya birkaçını gerçekleştirmek veya destek olmak üzere gerçek kişiler, dernekler, kurumlar, vakıflar, spor kulüpleri, gazete ve dergiler yetkili makamlardan izin alarak yardım toplayabilirler.

Yardım toplama izni verecek yetkili makam; 

  • Yardım toplama faaliyeti bir ilçenin sınırları içerisinde gerçekleştirilecekse o ilçenin kaymakamlığı,
  • Bir ilin birden fazla ilçesinde gerçekleştirilecekse o ilin valiliği,
  • Birden fazla ilde gerçekleştirilecekse, yardım toplama faaliyetini yürütecek gerçek veya tüzel kişilerin yerleşim yerinin bulunduğu ilin valiliğidir.

Bununla birlikte Cumhurbaşkanı tarafından belirlenip ilan edilen bazı kamu yararına çalışan dernek, kurum ve vakıflar izin almadan da yardım toplayabilir.

>İzin Almadan Yardım Toplama Hakkına Sahip Kuruluşlar

T.C. İçişleri Bakanlığı’nın tarih ve /38 sayılı Genelgesi’nde belirtildiği üzere şirketler, sendikalar, özel radyo ve televizyonlar, siyasi parti teşkilatları ve bunların yan kuruluşları gibi tüzel kişilere yardım toplama izni verilmemektedir. 

>Yardım Toplama Kanunu

> Yardım Toplama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik

>Yardım Toplama Yetkisine Sahip Kişi Sorgulama

2) Derneklerin yardım toplama için alacağı izin yer ve zaman bakımından sınırlı mıdır?

Yardım Toplama Kanunu’nun maddesi ile Yönetmelik’in 7. maddesi uyarınca yardım toplama süresi, takdiri izin veren makama ait olmakla beraber bir yılı geçemez. Ancak, haklı sebeplerin bulunması halinde bu süre, izin veren makamca bir yılı geçmemek üzere uzatılabilir. Yardım toplama faaliyeti ancak yetkili makamın izin verdiği yer dahilinde yürütülebilir. 

3) Derneklerin bağış alması izne tabii bir faaliyet midir? 

T.C. İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü’nün internet sitesinde yayımladığı tarihli duyurusuna göre, derneklerin merkezinin, şubesinin veya temsilciliğinin bulunduğu yerde, yönetim kurulu üyeleri veya yönetim kurulunca yetkilendirilerek adına yetki belgesi düzenlenmiş kişiler tarafından, alındı belgesi karşılığında veya derneğin kendi web sitesi üzerinden bağış kabul edilebilir. Ancak, organizasyonlarda bulunarak, duyuru yaparak ya da tek tek iletişime geçerek kişi ve kuruluşlardan yardım yapması istenecekse, Yardım Toplama Kanunu kapsamında hareket edilmesi gerekir.

Derneğin kendi talebi olmaksızın derneğe yöneltilen bağışı kabul etmesi için dernek tüzüğünde bağış kabul edebileceğine ilişkin hüküm bulunması ya da derneğin Yardım Toplama Kanunu kapsamında izin alması gerekmez. Ancak derneğin üyelerinden veya üçüncü kişilerden talep ederek topladığı karşılıksız kazandırmalar izne tabidir.

>Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü’nün Yardım Toplama Duyurusu

4) Yurt dışından yardım toplayan dernekler izin almalı mıdır?

sayılı Dernekler Kanunu’nun maddesi uyarınca dernekler, mülki idare amirliğine önceden bildirimde bulunmak şartıyla yurt dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlardan ayni ve nakdî yardım alabilirler. Yurt dışından yardım alacak dernekler, Dernekler Yönetmeliği’nin maddesi uyarınca, ilgili yönetmeliğin ekinde bulunan Yurtdışından Yardım Alma Bildirimi’ni doldurup mülki idare amirliğine bildirimde bulunmalıdır.

Nakdî yardımların bankalar aracılığıyla alınması ve yardımların kullanılmadan önce bildirim şartının yerine getirilmesi zorunludur. Yurt dışı yardımı bankalar aracılığıyla almayan dernek yöneticilerine, bu şekilde alınan yardımın %25’i oranında idarî para cezası verilir.

Yardım gerçekleştirildikten sonra faaliyet sonuç bildirimi doksan gün içerisinde mülki idare amirliğine verilir. Bu bildirime, yapılan yardımların gerçekleştiğine ilişkin form ve görsel materyaller ve benzeri kanıtlayıcı belgeler eklenir.

>Dernekler Kanunu

>Dernekler Yönetmeliği

5) Vakıflar depremzedelere ve bu yönde çalışma yürüten sivil toplum kuruluşlarına hangi koşullar altında bağış yapabilir?

Vakıflar, vakıf senetlerinde çizilen çerçeve doğrultusunda faaliyet gösterirler. Vakıfların bağış kabul edebilmesi ve bağış yapabilmesi için vakıf senedinde buna ilişkin düzenlemeler bulunması gerekir. Bununla birlikte, vakıf senetlerinde afetler nedeniyle bağış yapabileceklerine ilişkin hüküm bulunmayan vakıfların depremzedelere ve bu yönde çalışma yürüten sivil toplum kuruluşlarına bağış yapması Vakıflar Genel Müdürlüğü Vakıflar Meclisi’nin tarihli kararı uyarınca mümkündür. Bunun için vakıf yönetim organlarının karar alması ve gerçekleştirilen gider ve harcamaları belgeleriyle dosyalaması önem arz eder. 

6) Halka açık şirketlerin bağış yaparken tabii olduğu sınırlamalar nelerdir?

Sermaye Piyasası Kanunu’nun 19/5 maddesi uyarınca halka açık ortaklıklar tarafından bağış yapılabilmesi için esas sözleşmede hüküm bulunması gerekir. Yapılacak bağışın sınırı halka açık ortaklık genel kurulunca belirlenir. Bununla beraber, tarih ve /9 sayılı Sermaye Piyasası Kurulu Bülteni’nde yayımlanan Kurul Karar Organı’nın tarih ve 8/ sayılı Kararı Uyarınca Yapılan Duyuru (“Duyuru”) doğrultusunda tarihinde merkez üssü Kahramanmaraş olan ve 10 ili (Kahramanmaraş, Kilis, Hatay, Osmaniye, Adıyaman, Gaziantep, Şanlıurfa, Diyarbakır, Malatya ve Adana) etkileyen depremler nedeniyle bağışta bulunmak ancak genel kurullarınca belirlenmiş bağış tutarı yeterli olmayan ve/veya hiç belirlenmemiş olan halka açık şirketlerin; 

  • Yönetim kurulu kararı ile varsa genel kurul kararında belirlenen sınırı aşacak; böyle bir sınır belirlenmemişse, yönetim kurulu kararında öngörülecek tutarda bağış yapabilecekleri,
  • Yönetim kurulu kararı ile yapılacak bağış ve ödemelerin tutarı ve bağış yapılan tarafın KAP bildiriminde bulunması gerektiği,
  • Söz konusu yönetim kurulu kararının yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması gerektiği ifade edilir. 

Menkul kıymet yatırım ortaklıkları, gayrimenkul yatırım ortaklıkları ve halka açık girişim sermayesi yatırım ortaklıkları da bu şartlara tabii olarak bağış yapabilir.

>Sermaye Piyasası Kurulu Bülteni

7) Aracı kurumların ve bankaların bağış yaparken tabii olduğu sınırlamalar nelerdir?

III sayılı Yatırım Kuruluşlarının Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ’in 56/1-k maddesi uyarınca aracı kurumlar bir malî yılda öz sermayelerinin binde beşini aşacak miktarda bağış yapamaz. Ancak Duyuru ile aracı kurumlar tarafından deprem dolayısıyla yapılan bağışların bu sınırın hesaplanmasında dikkate alınmayacağı düzenlenir.

sayılı Bankacılık Kanunu’nun maddesi ile bankalar ve konsolide denetime tâbi kuruluşlarca bir malî yılda yapılabilecek bağış miktarı, banka öz kaynaklarının binde dördü ile sınırlanır. Yapılan bağış ve yardımların en az yarısının, kurumlar vergisi matrahının tespitinde gider veya indirim olarak dikkate alınabilecek bağış ve yardımlardan oluşması gerekir.

tarihli ve sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi uyarınca Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’na (AFAD) bankalar tarafından olağanüstü hal süresinde yapılacak bağış ve yardımlara yukarıda belirtilen sınırlamalar uygulanmaz.

8) Halka açık olmayan şirketlerin bağış yaparken tabii olduğu sınırlamalar nelerdir?

Halka açık şirketlerden farklı olarak halka açık olmayan şirketlerin bağış yapabilmesi için bu konuda esas sözleşmelerinde hüküm bulunması gerekmez. Bağış işlemini şirketi temsile yetkili kişiler gerçekleştirebilir. Yapılacak bağış konusunda bir yönetim kurulu kararı alınması uygun olacaktır.

9) Deprem nedeniyle yapılan bağış ve yardımların kurumlar vergisi mevzuatı karşısındaki durumu nedir?

sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun (“KVK”) maddesi genel ve özel bütçeli kamu idarelerine, il özel idarelerine, belediyelere ve köylere, Cumhurbaşkanınca vergi muafiyeti tanınan vakıflara, kamu yararına çalışan derneklere ve bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetinde bulunan kurum ve kuruluşlara makbuz karşılığında yapılan ayni ve nakdi bağış ve yardımların o yıla ait kurum kazancının %5'ine kadar olan kısmının kurum kazancından indirimi mümkündür.

Bu kapsamda, Kahramanmaraş ve çevre illerde meydana gelen deprem felaketi nedeniyle yukarıda belirtilen kuruluşlara makbuz karşılığında yapılacak olan nakdi ve ayni bağışların, ilgili yıl kurum kazancının %5’ini aşmamak ve beyanname üzerinde ayrıca gösterilmek kaydıyla, beyan edilen kurum kazancından indirilmesi mümkündür.

Cumhurbaşkanınca vergi muafiyeti tanınmamış olan vakıflar ile kamu menfaatine yararlı olduğu ilan edilmemiş derneklere ve yine özel kanunlarında ayrıca bir düzenleme olmamak kaydıyla yukarıda sayılan kurum ve kuruluşlar dışındaki kişi ve kuruluşlara yapılacak bağış ve yardımlar gider yazılamaz ve matrahtan indirilemez. 

>Kamu Yararına Çalışan Dernekler

>Vergi Muafiyeti Tanınan Vakıfların Listesi

10) Deprem nedeniyle yapılan bağış ve yardımların katma değer vergisi mevzuatı karşısındaki durumu nedir?

sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu’nun (“KDVK”) 17/2-b maddesi uyarınca, aşağıda bir kısmı belirtilen kurum ve kuruluşlara yapılacak bedelsiz her türlü mal ve hizmet teslimi, katma değer vergisinden (“KDV”) müstesna tutulur:

  • Kamu idareleri
  • Belediyeler
  • Kamuya yararlı dernekler
  • Cumhurbaşkanı tarafından vergi muafiyeti tanınan vakıflar

Bu istisna kapsamında yapılan işlemlere ilişkin yüklenilen KDV indirilebilir, ancak indirim yoluyla giderilemeyen KDV iade edilmez.

GİB tarafından yayımlanan Sirküler’e göre, tarihli depremden etkilenen kişilere verilecek bedelsiz barınma hizmetleri için düzenlenecek faturalarda, işlemin mahiyetine ilişkin açıklamalara ( tarihinde meydana gelen depremden etkilenen 10 ildeki vatandaşlara verilen bedelsiz barınma hizmetleri) yer verilmek ve barınma hizmet bedelinin sıfır (bedelsiz) olarak gösterilmek suretiyle düzenlenmesi gerekmektedir. Ayrıca emsal bedeli sıfır olan söz konusu hizmetler dolayısıyla katma değer vergisi ve konaklama vergisi hesaplanmaz ve bu hizmetler nedeniyle barınma hizmeti verenlerce yapılan harcamalar gelir ve kurumlar vergisi matrahının tespitinde gider olarak dikkate alınabilir.

>T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı Vergi Usul Kanunu Sirküleri/

Paylaş

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası